Jump to content
BulForum.com

ШКОДА


RaptoR

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

6ск са допълнителна екстра за която се доплаща. За това не ги срещаш често по автокъщите. Но послушай Раптора и изчакай докато намериш 6ск кутия. Няма смисъл от 5ск автомобил, при тези цени на горивото. И ВИНАГИ взимай по-големия мотор. Просто няма логика чак докато не опреш до 3л (дизел или бензин) като сравняваш с разни миксери дето не може да изпревариш после един ТИР на извънградско с 5 човека и багаж.

 

Успех и да се похвалиш ако вземеш.

Link to comment
Share on other sites

6ск са допълнителна екстра за която се доплаща.

 

Аз за моя автомобил не съм доплащал за 6-та скорост. Колата я взех така от магазина. Това си е стандартен модел. 110 коня е с 5 скорости. Въпроса е колегата да открие такава кола в добро състояние. Вече цената й може и да е в 4 цифри в тая криза.

Link to comment
Share on other sites

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=217569

 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=217162

 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=217173

 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=217646

 

Та...поправете ме ако греша, ама диаметъра и хода на буталата - един и същ, еднакъв брой целлиндри, еднакъв обем, еднакъв брой клапани. Липса на кулер в 3 от 4-те варианта. И за чий чеп да се взимат 110 коня, като може да мине със стотачката да речем...хем няма да дава излишни пари на майка България, която с пътищата си НЕ ги е заслужила...а с един нормален и хубав ремап колицата ще си му бъде приятна за каране(ако чак толкова я смята за куца) ;)

 

Един и същ мотор с различно заключване на конски сили за различни потребители :)

Link to comment
Share on other sites

Та...поправете ме ако греша, ама диаметъра и хода на буталата - един и същ, еднакъв брой целлиндри, еднакъв обем, еднакъв брой клапани. Липса на кулер в 3 от 4-те варианта. И за чий чеп да се взимат 110 коня, като може да мине със стотачката да речем...хем няма да дава излишни пари на майка България, която с пътищата си НЕ ги е заслужила...а с един нормален и хубав ремап колицата ще си му бъде приятна за каране(ако чак толкова я смята за куца) ;)

 

Един и същ мотор с различно заключване на конски сили за различни потребители :)

 

Веднага ще те поправим - някога карал ли си някоя от тия коли (щото ние две имаме в два варианта)? 100 коня няма - има 90, 110 и 131. Има силно осезаема разлика между тях на пътя. А моя модел има и едно друго нещо - ШЕСТА СКОРОСТ. Сега по-ясно ли ти е?

Link to comment
Share on other sites

Аз съм карал няколко пъти тая със 6те скорости. Стори ми се че има мощност в тесен диапазон обороти - тоест скоростите е добре да са 6. Ако са 5 ще набира много по-тромаво.

Доколкото го разбрах искаше да каже да си вземе тая 90 коня, после да и сложи кулер и чип... да ама може 90 коня да е с друго (малко) турбо, нековани части и тн - все ще има разлики, нищо че блока е един и същ ;)

Link to comment
Share on other sites

Цялата глупост е тотално безсмислена и много по-скъпа, отколкото да си купи фабричния автомобил. По втарям, че говорим за кола в диапазона на 9000-12000 лева...

Link to comment
Share on other sites

Аз съм карал няколко пъти тая със 6те скорости. Стори ми се че има мощност в тесен диапазон обороти - тоест скоростите е добре да са 6. Ако са 5 ще набира много по-тромаво.

Доколкото го разбрах искаше да каже да си вземе тая 90 коня, после да и сложи кулер и чип... да ама може 90 коня да е с друго (малко) турбо, нековани части и тн - все ще има разлики, нищо че блока е един и същ ;)

 

Някъде прочетох ли...не знам що ми беше влезнала цифрата 100 в главата. Не, не съм карал и не искам да карам :blush:

 

@Оувърдрайв, при 110 коньовия вариант също няма кулер. Но...както и да е. Човека ще си прецени сам. :). Със здраве да си кара бъдещата нова кола.

 

И цитатите омотах...тва ще да е заради танцьорките в Планет клуб :D :D

Link to comment
Share on other sites

Като тази .

 

Обявата не е в час нещо. Вариант RS (да се разбира Рали Спорт) e 1.8 бензин. Няма такъв дизелов вариант. Иначе тая кола ако е в час е прилична.

 

ЕДИТ: Говорил съм челно с главния инжинер - до 300 к не ни искат за основен, освен ако не сме тотални овчари laughing.gif

Link to comment
Share on other sites

Разликата между 90 и 110 коня мотора е основно в турбината. При 110 коня имаме променлива геометрия на турбината и малко по-високо налягане това прави колата по-динамична и повишава мощността като цяло. 90 коня мотора е по-евтин за поддръжка ако турбото се прецака. И двата мотора са много здрави и трудно им се взима душата. 6-скоростна кутия 2000 година е голяма рядкост.

Link to comment
Share on other sites

Няколко подробности:

 

1. Колегата едва ли ще тръгне да чипира и променя нещо по новозакупената си кола. Освен, че е много скъпо и рисковано - тотално безсмислено е. Респективно му препоръчвам да си вземе нормален автомобил без изгъзици (освен оптични евентуално). С най-мощния възможен мотор. За да може като натисне педала да изпита удоволствие. И когато му потрябва пауър - да го има.

 

2. Колегата едва ли му пука коя турбина каква е, какви параметри има и прочее технически неща, които реално никой потребител не го интересуват. Аз купих чисто нова кола и не питах никакви такива щуротии. Гледал съм гориво-мотор-разход-екстри. Точка. При него ще се гледа и състояние, тъй като ще купува втора ръка предполагам.

 

3. Говорим за кола 2003 и нататък, назад няма значение, а и вече кола на 10+ години няма как да е в час, освен с мноооого малки изключения. Трудно се намира човек, който си е поддържал и пазил колата през всичките тези години. А при пропуски в поддръжката може да има големи проблеми. Лично аз не препоръчвам да се купува толкова стара кола, каквато и да е тя.

Link to comment
Share on other sites

Колегата е питал за Октавия 2000 година следователно говорим за кола на 10+ години. Какво го интересува точно не споменава за това е необходимо да се кажат всички подробности, а от там нататъка той да си решава кое е от значение и кое не. Рециклиране на турбина без променлива геометрия е в диапазона 600-1000 лв докато с променлива такава започва от 1000 лв - справка ТУ-София (в София, не филиала в Пловдив). Не е важно дали ще вземе с 5 или 6 скорости важно е да вземе колата в добро състояние, а не след като я вземе да инвесира пари като за още една в ремонтни дейности, защото Октавия около 2000 година, 110 коня, 6 степенна скоростна кутия и за капак на всичко и в добро състояние е изключително трудно за откриване. След 2003-та 6 степенна скоростна кутия в мотор 110 коня се среща значително по-често, но тогава и сумата ще е доста по-различна. Като допълнение към въпроса на колегата по-горе за 4х4 това е много сполучлива екстра, но трябва да се примири и с една идея по-голям разход на гориво. Също така някои от компонентите по окачването са малко по-различни от масовите за модела, а от там и цената им.

Link to comment
Share on other sites

... Не е важно дали ще вземе с 5 или 6 скорости ...

 

Не съм карал шкода, но смея да твърдя, че 6-тата скорост е голямо предимство, предвид икономичността на колата...искрено съжалявам, че моята кола няма 6-та скорост.

Link to comment
Share on other sites

Аз действително не съм обърнал достатъчно внимание на изходния пост, тъй като продължихме разговора от другаде... На тия години и 90 коня = спънато магаре. Не препоръчвам да се купува такава кола. Напълно достъпни са по-късните модели, в момента съм сигурен, че може да открие под 10000 лева. Даже колегата е дал линк към приличен автомобил по-горе. Ако толкова се опира до пари - по-добре да се поизчака малко да се досъберат, отколкото да се купува каляска.

 

За 6-та няма какво да говорим - това е огромна разлика и напредък. Освен отличните данни за разход, 6-та скорост допринася за невероятно щадене на мотора. 180 км/ч - 3100-3200 оборота. Няма какво да си говорим. Още отначало съм питал шефа на сервиза кога влизат тия за основен ремонт евентуално. При нормални обстоятелства в зависимост от поддръжката отговора бе между 350 и 500 хиляди километра.

Link to comment
Share on other sites

Две мнения няма за 6-та предавка, но проблема е в годината за която говорим. Ако колегата има възможност за автомобил от 2003-та нататък няма да има големи проблеми с откриването на желаният автомобил. Ето и пример за един подобен Octavia 1.9 TDi 4x4 101hp 6 gear или Octavia 1.9 TDI-PD 131hp 6 gear. За втората няма какво да коментирам уникален двигател с изключителна динамика и разход.

Link to comment
Share on other sites

2. Колегата едва ли му пука коя турбина каква е, какви параметри има и прочее технически неща, които реално никой потребител не го интересуват. Аз купих чисто нова кола и не питах никакви такива щуротии. Гледал съм гориво-мотор-разход-екстри. Точка. При него ще се гледа и състояние, тъй като ще купува втора ръка предполагам.

 

Да ти кажа, честно като си я купувал нова едва ли е било от значение, но за втора ръка не е така. Не се знае кой как я е юркал преди това и има значение дали си с интеркулер, дали без, дали с променлива геометрия или без и т.н.. Ако джамбазина ги е закърпил да я продаде колата и после трябва да дадеш 2000 бона да ги оправиш или подмениш хич не са ненужна техническа информация бате.

 

Също искам да кажа, че и покупката на втора ръка автомобил изисква определен компромис. Дали ще е с цената или с това, че колата е запазена, но и липсва дадена екстра е според случая. Ако намери точно това което търси цената няма да го устройва най-вероятно, ако е супер запазена ще е примерно 110 коня не 131, или с 5 скорости не 6. Това не е като от магазина, това, това, това дай парите и си заминавай, защото там фактора преден собственик го няма, а той е от огромно значение и от към екстри, мотор и подръжка.

 

Преди повече от година един познат търсеше Хонда Акорд 2000 кубика, бензин с климатроник и дадена година и т.н. Не вярваше, че като търсиш конкретно нещо трудно се намира. Казвам ви няколко месеца не излезна кола, която да отговаря на всички изисквания. Или беше с тоя мотор ама с климатик, или беше всичко останало ама с друг мотор, или пък да не е пазена и в крайна сметка взе запазен автомобил с мотор 1.8 и климатик.

Link to comment
Share on other sites

За втората няма какво да коментирам уникален двигател с изключителна динамика и разход.

 

Абсолютно като моята, само друг цвят. Аз ако съм на него, ще се опитам да я пазаря овреме

 

Да ти кажа, честно като си я купувал нова едва ли е било от значение, но за втора ръка не е така.

 

Жоре, ай стига глупости бе, брат. Това да не е крава на хайван пазар! Закарва се веднага в сервиз на Шкода, закача се на машинките, прави се основен преглед и се разбира всичко по нея. Това важи за всяка кола. Ако купувачът е тъпанар и се свени за 50-100 лева като дава 8-9-10 бона, то си вече негов проблем. Аз купих кола на майка ми на 22000 километра, нова дето се вика и пак я закарах в Пежо на пълна диагностика.

Link to comment
Share on other sites

Жоре, ай стига глупости бе, брат. Това да не е крава на хайван пазар! Закарва се веднага в сервиз на Шкода, закача се на машинките, прави се основен преглед и се разбира всичко по нея. Това важи за всяка кола. Ако купувачът е тъпанар и се свени за 50-100 лева като дава 8-9-10 бона, то си вече негов проблем. Аз купих кола на майка ми на 22000 километра, нова дето се вика и пак я закарах в Пежо на пълна диагностика.

 

Бате, в настоящето няма електроника (или машинките кактоя ги нарече), която да открива механични проблеми. Турбо се диагностицира свалено, а тоя от който я взимаш едва ли ще иска да му разхвърлят половината кола. А повярвай ми има как да се маскира проблем там. За повреди вътре в мотора е същата работа. Тея маймунки могат да дадат грешка в даден сензор, грешка в някоя електронна част и т.н. То за това и казват приказката "Жена и кола са на късмет."

 

Да не казвам за компетентността на тея в ЕураТек. 3 месеца в Пловдив и София не могат да открият проблем в Ламбда сонда на Октавия 1.6 бензин и сменяха на ред....

Link to comment
Share on other sites

Още веднъж благодаря за изчерпателните мнения и смятам да се съобразя с тях. Поръчах на мой братовчед живеещ в Германия, точно модела с 6 скорости и 130 к.с. двигател, след 2003 г. Той е доста педантичен и се надявам да ми намери добре поддържан и със сервизна история модел. Иска ми се да бъде и 4Х4, но това е опция която не е на 100% задължителна.

За съжаление на този етап не мога да си позволя чисто нова, но се надявам до 2-3 години и това да стане. :))

 

Всъщност ако може и малко информация за бензиновите модели, които все пак имат някаква алтернатива за горивото.

Link to comment
Share on other sites

Ако трябва да съм честен, не съм сигурен дали точно тоя модел го има 4х4, но може да се провери. Едно е сигурно - това е най-добрият модел на Шкода изобщо. Казват го и самите продавачи. Има още един супер сполучлив, но той вече е при Сюпърб. Зпоред мен бензин не ти трябва, дизеловата кола е по-добра.

 

Жоро, накрая ще ме накараш в София да ти издрия документа за Пежото, да видиш какво представлява. След цялостната диагностика (не само накачорване на кабели, а ПЪЛНА проверка), хората се ПОДПИСВАТ и носят ОТГОВОРНОСТ. Така че след това клиентът е спокоен. Да не говорим, че по принцип тази кола с този мотор е толкова издържлива, че трябва без масло да я караш, че да я повредиш... Такова нещо на запад никой не прави.

Link to comment
Share on other sites

Ако трябва да съм честен, не съм сигурен дали точно тоя модел го има 4х4, но може да се провери. Едно е сигурно - това е най-добрият модел на Шкода изобщо. Казват го и самите продавачи. Има още един супер сполучлив, но той вече е при Сюпърб. Зпоред мен бензин не ти трябва, дизеловата кола е по-добра.

 

Жоро, накрая ще ме накараш в София да ти издрия документа за Пежото, да видиш какво представлява. След цялостната диагностика (не само накачорване на кабели, а ПЪЛНА проверка), хората се ПОДПИСВАТ и носят ОТГОВОРНОСТ. Така че след това клиентът е спокоен. Да не говорим, че по принцип тази кола с този мотор е толкова издържлива, че трябва без масло да я караш, че да я повредиш... Такова нещо на запад никой не прави.

Освен в Италия. :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Освен в Италия. :bgrin:

 

ТОЧНО ТОВА СИ МИСЛЕХ ДА ПИША! хахахахаха

 

Между другото днес тествайки зимните гуми из града се сетих коя е най-сериозната болежка в тия коли - съединителя. Смяната е адски шамар - 1200+ лева е само самият съединител...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...