Jump to content
BulForum.com

Въпрос относно гаранция на стока


gadniqt

Recommended Posts

Значи ситуацията е следната:

Поврежда ми се mp3-kaта и е давам да е оправят(тя е в гаранция).

По гаранция трябва да ми е оправят за 1 месец,ако ли не да ми е заменят със нова,но вече 2-ва месеца ме мотаят и овъртат със някви скалъпени обяснения.Знам че има някъде "отдел за рекламация"(някъде до библиотека "Иван Вазов") или нещо от сорта,ако някой знае точно къде се намира или въобще къде мога да се оплача ще му бъда много благодарен :) .

Link to comment
Share on other sites

Аз ще ти кажа това за което говориш ти е "Комисия за защита на потребителите" и се намира на адрес "Велико Търново 25"

ЕДИТ:Изпревариха ме

Link to comment
Share on other sites

Мерси много и на двамата :)

 

П.П. А въобще дали има ефект ако подам оплакване :),някой ако сподели мнение дали е подавал оплакване и какви са били резултатите от това ще му бъда благодарен ;)

Link to comment
Share on other sites

Мерси много и на двамата :)

 

П.П. А въобще дали има ефект ако подам оплакване :),някой ако сподели мнение дали е подавал оплакване и какви са били резултатите от това ще му бъда благодарен ;)

Да. Страшно са отзивчиви и ги взимат много насериозно. Ние се оплакахме от енергото за кражба на ток. Както ни разправяха, че си било работа между живеещите в блока, така веднага след жалбата ни изпратиха техник да види, дадоха телефон, на който да се обадим, ако забележим, че става и въобще реагираха по съвсем различен начин. Така че давай, организацията е свястна. :punk

Link to comment
Share on other sites

Мерси много и на двамата :)

 

П.П. А въобще дали има ефект ако подам оплакване :),някой ако сподели мнение дали е подавал оплакване и какви са били резултатите от това ще му бъда благодарен ;)

 

В жалбата пиши направо, че искаш замяна с нов, тъй като в гаранцията пише, че до 1 месец се отремонтирва или се заменя с ново. Пишеш, че те мотат 2 месеца и искаш замяна с нов!

Успех ;)

Link to comment
Share on other sites

В жалбата пиши направо, че искаш замяна с нов, тъй като в гаранцията пише, че до 1 месец се отремонтирва или се заменя с ново. Пишеш, че те мотат 2 месеца и искаш замяна с нов!

Успех ;)

Мерси и на двамата,днес ако изскоча по-рано от работа ще отида да видя какво ще стане

Link to comment
Share on other sites

И за да не се разкарваш много:

Комисия за защита на потребителите:

032 631778

070011122

Звънни и говори...

Link to comment
Share on other sites

.Знам че има някъде "отдел за рекламация"(някъде до библиотека "Иван Вазов") или нещо от сорта,ако някой знае точно къде се намира или въобще къде мога да се оплача ще му бъда много благодарен :) .

Човече няма такъв отдел за рекламация , рекламацията се прави на мястото от където си купил стоката , тоест магазина . След като си направил рекламацията в магазина започва да тече 1 месечен срок в който трябва да се приведе стоката в съответствие.

 

Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.

(2) Рекламацията се подава устно или писмено

 

Дано си я направил писмено , защото устно трудно ще го докажеш. И чак след това идва ред на комисията за защита на потребителя.

 

П.П има тема по този и други правни въпроси.Темата се казва "ПРАВО" намира се в others

Link to comment
Share on other sites

Изобщо не е трудно да се докаже, след като са минали 2 месеца в магазина никой няма да помни човека сам ли е бил или с някой друг. Така че свидетели колкото искаш ;)

Link to comment
Share on other sites

Изобщо не е трудно да се докаже, след като са минали 2 месеца в магазина никой няма да помни човека сам ли е бил или с някой друг. Така че свидетели колкото искаш ;)

Не е точно така, но не смятам да споря, излишно е

Link to comment
Share on other sites

Човече няма такъв отдел за рекламация , рекламацията се прави на мястото от където си купил стоката , тоест магазина . След като си направил рекламацията в магазина започва да тече 1 месечен срок в който трябва да се приведе стоката в съответствие.

 

Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.

(2) Рекламацията се подава устно или писмено

 

Дано си я направил писмено , защото устно трудно ще го докажеш. И чак след това идва ред на комисията за защита на потребителя.

 

П.П има тема по този и други правни въпроси.Темата се казва "ПРАВО" намира се в others

Нали човекът каза, че вече 2 месеца го мотаят? Явно фирмата не е съвестна, какво ще им цепи басма. Ако бяха читави, щяха да отреагират на устна рекламация, така и така си я има по закон. Какво го съветваш сега, оттук нататък пак да подава писмена рекламация, че да чака още един месец да види дали ще се натуткат??? Странен правен съвет му даваш...:blink: :ghost

Link to comment
Share on other sites

Нали човекът каза, че вече 2 месеца го мотаят? Явно фирмата не е съвестна, какво ще им цепи басма. Ако бяха читави, щяха да отреагират на устна рекламация, така и така си я има по закон. Какво го съветваш сега, оттук нататък пак да подава писмена рекламация, че да чака още един месец да види дали ще се натуткат??? Странен правен съвет му даваш...:blink: :ghost

Чети внимателно и виж кое глаголно време съм използвал и за вбъдеще не слагай думи в устата ми които не съм казал.

Link to comment
Share on other sites

@sarkis_999 e прав.Наистина рекламацията се прави във магазина откадето е купена стоката,това ми го казаха от "Комисия за защита на потребителите",ама имам чувството че от магазина ще ме препратят и те нанякаде и се завърта всичко в един кръг :)

Link to comment
Share on other sites

@sarkis_999 e прав.Наистина рекламацията се прави във магазина откадето е купена стоката,това ми го казаха от "Комисия за защита на потребителите",ама имам чувството че от магазина ще ме препратят и те нанякаде и се завърта всичко в един кръг :)

Няма да те пратят никъде ,споко. НО направи рекламацията писмено.

 

п.п ако имаш още въпроси пиши в мойта тема , че нещо много назад отиде горката:)

Link to comment
Share on other sites

Няма да те пратят никъде ,споко. НО направи рекламацията писмено.

 

п.п ако имаш още въпроси пиши в мойта тема , че нещо много назад отиде горката:)

@sarkis_999 A случайно да знаеш какво да търся по точно в магазина(техномаркет),смисъл към кой да се обърна като отида там и дали ще работят към 18ч.,че аз като гледам към тоя час ще отида :).Мерси предварително

Link to comment
Share on other sites

@sarkis_999 A случайно да знаеш какво да търся по точно в магазина(техномаркет),смисъл към кой да се обърна като отида там и дали ще работят към 18ч.,че аз като гледам към тоя час ще отида :).Мерси предварително

А ми значи обръщаш се пред продавача,като го питаш дали имат специален отдел ,който се занимава с приемането на рекламацията , ако няма такъв самия продавач или друго лице от персонала на магазина трябва да ти приеме рекламацията .Те са длъжни да имат регистър, в който да записват съответните ракламации.Ако търговеца приеме че рекламацията е основателна в срок до 1м трябва да приведе стоката в съответствие .Когато търговецът удовлетвори рекламацията той съставя акт за това в 2 екземпляра , единият е за теб.

 

При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.

При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията: касова бележка или фактура,протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното,други документи, установяващи претенцията по основание и размер

 

 

Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното:

 

Сгурен ли си че се касае за несъответствие, а не става въпрос за гаранционна отговорност,защото има разлика.Ако става дума за неспазена гаранция отиваш пак при комисията и им казваш че става дума за неспазена гаранционна отговорност.Ти първия път като беше там за какво точно ги пита:"къде е отдела за рекламация " може би .

 

Тия от Техномаркет много хора се оплакват от тях . Честно казано не бих бил техен клиент.Една "рекламка" във форума няма да им дойде хич зле.

Link to comment
Share on other sites

Чети внимателно и виж кое глаголно време съм използвал и за вбъдеще не слагай думи в устата ми които не съм казал.

Аз те чета много внимателно, Саркис. Но знам, че и освен глаголното време, има и неща между редовете.

Човече няма такъв отдел за рекламация
- не знам какво точно имаш предвид. Може би да го иронизираш, че не казва Комисия за защита на потребителите, а отдел за рекламации или че не знае законовия ред? Защото няколко поста по-късно му обясняваш, че
А ми значи обръщаш се пред продавача,като го питаш дали имат специален отдел, който се занимава с приемането на рекламацията
, т.е. е възможно да има "такъв отдел за рекламации..."

 

За да привърша с оф топика, много хубаво му обясняваш какви са му правата, но е добре да му кажеш кой нормативен документ цитираш, за да не му кажат, че това си го е измислил или че вече не е вярно или бог знае какво.

Link to comment
Share on other sites

Би трябвало като си оставил мп3ката на ремонт да са я записали. Всички сервизи си водят нещо като дневник. Няма какво да се занимаваш с Техномаркет. Отиваш в Комисията и действаш.

Link to comment
Share on other sites

Всеки магазин е длъжен да поддържа регистър за рекламации. Т.е. трябва в деня в който си я оставил да са записали някаде. Ако не са подлежат на глоба по член 112 ако не се лъжа от закона за защита на потребителя. Глобата е до 10 000 лева. Ако след 1 месец не я отремонтират са длъжни да я заменят с нова или да ти върнат парите(това го решават те). Ако не го направят по член 47 ако не се лъжа подлежат на глоба пак до 10 000 лева. Само това им кажи на нещастните управителчета там и си имаш нова гарантирам. Аз лично имах такъв проблем с тях. Отидох с копие на Закона за защита на потребителите и с жълто бях подчертал нарушенията им. Казах им, че мога да придвижа нещата ако не си взема стоката СЕГА. Посъветваха се 15-ина минути и си имах нов телевизор.

Link to comment
Share on other sites

Мерси на всички за помоща.

За тези които тепърва ще имат като моя проблем: когато ви изтече срока за оправяне на стоката(при мен беше 1 месец по гаранционна карта),не се разправяйте със сервиза където сте е дали(просто няма такива МАЛУМНИЦИ),само нерви там и размотаване и протакване,а направо отивате в магазина откъдето е купена и ще ви се замени с нова.Аз днес пратих майка ми в магазина,просто бях на работа иначе с удоволствие щях да отида аз :) и са и казали направо петак да отиде да вземе чисто нов. Само петак да не ми кажат пак "ами незнам кога ще ви пристигне",че ми писна вече от смотани обяснения :)

Link to comment
Share on other sites

Пиши задължително какво е станало. Като познавам Техномаркет очаквам в петък да ти дадат твоя мп3 отремонтиран или друг, но не нов. Дано не се окажа лош пророк де :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Най- доброто "оръжие" в такъв момент е да ги "заплашиш" с комисията или с рекламация в нета.Стават много мили и любезни.

 

Аз те чета много внимателно, Саркис. Но знам, че и освен глаголното време, има и неща между редовете.

- не знам какво точно имаш предвид. Може би да го иронизираш, че не казва Комисия за защита на потребителите, а отдел за рекламации или че не знае законовия ред? Защото няколко поста по-късно му обясняваш, че , т.е. е възможно да има "такъв отдел за рекламации..."

 

За да привърша с оф топика, много хубаво му обясняваш какви са му правата, но е добре да му кажеш кой нормативен документ цитираш, за да не му кажат, че това си го е измислил или че вече не е вярно или бог знае какво.

:) виждам че не са ти ясни нещата и ги бъркаш.Затова ще обясня :

 

рекламация : тя се прави когато купената стока не съответства на характеристиките и качествата на стоката по диговор.ПР: купувам си телефон който примерно има камера която по договор е да речем с определен брай пиксели , обаче те ти дават реално телефон с камера който има друг брой пиксели.Това се нарича несъответствие с договореното.И именно за него се прави рекламация пред съответния търговец, а не пред комисията за защита на потребителя.

 

 

Търговска гаранция: тя е застраховката че стоката ще работи нормално определен период от време. И когато търговецът при настъпване на гаранционното събитие(повреда ) бяга от тази си отговорност, тогава купувача не прави рекамация , а се обръща към комисията или пък по съдебен път с иск

 

 

Цитирам закона за защита на потребителите

Link to comment
Share on other sites

Най- доброто "оръжие" в такъв момент е да ги "заплашиш" с комисията или с рекламация в нета.Стават много мили и любезни.

:) виждам че не са ти ясни нещата и ги бъркаш.Затова ще обясня :

 

рекламация : тя се прави когато купената стока не съответства на характеристиките и качествата на стоката по диговор.ПР: купувам си телефон който примерно има камера която по договор е да речем с определен брай пиксели , обаче те ти дават реално телефон с камера който има друг брой пиксели.Това се нарича несъответствие с договореното.И именно за него се прави рекламация пред съответния търговец, а не пред комисията за защита на потребителя.

Търговска гаранция: тя е застраховката че стоката ще работи нормално определен период от време. И когато търговецът при настъпване на гаранционното събитие(повреда ) бяга от тази си отговорност, тогава купувача не прави рекамация , а се обръща към комисията или пък по съдебен път с иск

Цитирам закона за защита на потребителите

Много си бърз да раздаваш квалификации, Саркис... Високомерието не е добър съветник. Първият човек в тази тема, който употреби думата "рекламация" във връзка с конкретното питане, беше ти - не някой друг.

 

А Комисията за защита на потребителите е, за да се обърна към нея да ми защити правата, когато смятам, че са ми нарушени. Ако се обърна към магазин за стока в гаранция и два месеца след това още не ми е разрешен проблема, ще се обърна към Комисията. Лично аз бих се обърнала и преди това.

 

Основен приоритет на Комисията за защита на потребителите (КЗП) не е да налага глоби, а да създава спокойна среда, в която потребителят да се чувства сигурен и да не претърпява разочарования.
Цитатът е от сайта на Комисията за защита на потребителите. Щото в България, докато ти уредят въпроса, може да ти побелеят косите. В цивилизованите страни правят подмяната моментално, дори не ти искат касови бележки много често. Всеки клиент с проблем отблъсква поне 10-тина, които ще ЧУЯТ за проблема, затова колкото по-бързо клиентът остане доволен, толкова повече клиенти те ще имат. Мисля, че потребителите са тези, които трябва да изискват това да стане реалност и в България.
Link to comment
Share on other sites

mila виж тук :http://lex.bg/laws/ldoc.php?IDNA=2135513678 чл. 122 и надолу

 

П.П не мога да разбера какво точно те мъчи,бъди по конкретна . какво точно искаш да ми кажеш ,не ми стана ясно.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...