Jump to content
BulForum.com

Сена и Фаджо


Recommended Posts

Виждам, че 90% от темите тук са на DON CHEFO. И виждам, че доста спекулира с едно име и го нарича "На-великия пилот". Притеснявам се, че ще влезне някой, който не разбира и наистина ще си помисли че Шумахер е най-великия пилот... Но, все пак нека кажем истината...

1. Официално обявения за най-велик пилот на всички времена се казва: Аертон Сена

Сена е обявен от своите колеги и за най-доблестния състезател раждал се някога, Сена беше председател на съюза на автомобилните състезатели и винаги е защитавал своите колеги, без значение за кой отбор са се състезавали. Когато Сена умря така нелепо, всички плакаха...само една мишка се смееше, тя се казва Шумахер.

8 май 1994, седмица след смърта на Сена, AutoMotor und Sprot: "Шумахер се смеее...но той никога няма да бъде и на половината на Сена..."

И така и стана... Всички казват колко е добър Шумахер, но никой никога не го обяви официално за най-добрия, в класациите винаги го нареждат след Сена и Фанджо...

2. "Покойният трикратен световен шампион във Формула 1 Аертон Сена бе избран за най-значимата личност в автомобилния спорт от читателите на специализираното списание Аутоспорт.Бразилецът загина на 1 Май 1994 година на пистата Имола, след като се заби в предпазната бетонна ограда на завоя Тамбурело, докато бе начело на колоната в Гран при на Сан Марино. За Сена гласуваха 6930 души и той събра общо 34,42 процента от всички гласове. Втори е Британецът Джим Кларк, който също намери смъртта си на пистата- на Хокенхайм през 1968 година. Трети е Енцо Ферари, създател на най-известния и почитан тим във Формула 1, следван от петкратния световен шампион Хуан Мануел Фанджо."

Докато немската мишка Шумахер се смее на смърта на своя колега, Сена от чиято смърт минаха много години продължава да води класации в които Шумахер не стига и в челната тройка...

 

3. Пилотът със най-висока състезателна успеваемост (съотношение между брой участия и брой победи) се казва: Хуан Мануел Фанджо

 

4.Защо Шумахер никога няма да бъде по-велик от Сена?

Защото както казах, Сена беше доблестен. Защото никога не си е премълчавал нередностите, затова и плати със живота си, убиха го. В последното събрание на съюза на автомобилните състезатели, Сена остро критикува доста неща относно Формула 1 и най-вече факта, че се отделят прекалено малко пари за сигурноста на пилотите, винаги е защитавал колегите си и за това беше толкова обичан. За съжаление, една седмица след поредното си остро изказване по адрес на организаторите на F1, мистериозна повреда в автомобила го уби... Още същия ден, мнозина хора от F1 казват: "Сена беше убит"... И пак да кажа в този трагичен ден, едн боклук се смееше и той се казва Шумахер!

И ето тук е разликата между Сена и Шумахер, когато единия открито критикуваше босовете на F1, другия през цялата си кариера им лижеще задниците и накрая дори когато му казаха да се оттегли, безропотно си събра багажа и се махна... Дори когато си отиде лижеше задници.

 

Та така Don Chefo, може до утре да ми копираш статистики и глупави статии, но Сена и Фаджо неможеш да ги изтриеш, неможеш и да ги сложиш и зад Шумахер...защотото хората ги помнят.

Аз не съм фен на F1, но те гледам че пишеш глупости и явно гледаш F1 от 7-8 години, та реших поне да напиша на хората да не ти се връзват за Шумахер...съгласи се, че си доста пристрастен и често пъти преувеличаваш. Шумахер може да е голям, но не е най-големия. Ясно се вижда, че никък не си запознат с F1, перфектно познаваш Ферари и Шумахер, но за F1 като цяло, обективно и правилно становище нямаш. Защотото всеки които се интересува от F1, знае че най-великия като цялостна оценка е Сена, а най-добрия като успеваемост във състезанията е Фаджо. Нямам лоши чувства към теб, просто мился че е редно да те поправя защотото подлъгваш хората които четът тук. Извинявай, ако съм те убидил със нещо! Поздрави!

(Сега знам, че пак ще ми искараш пак един тон састистики със съмнителен произход, само искам да ти кажа, че не е нужно да го правиш, защотото неможеш да сравняваш статистически Фаджо и Сена със Шумахер, тъй като първите двама са се състезавали във неимоверно по различни и тежки условия от него.)

Link to comment
Share on other sites

сам си противоречиш :lol:

значи да ни сравняваме шуми със сена и фаджо щото били от коренно различни епохи...ами ти що ги сравняваш тогава :wacko:

Link to comment
Share on other sites

сам си противоречиш :lol:

значи да ни сравняваме шуми със сена и фаджо щото били от коренно различни епохи...ами ти що ги сравняваш тогава :wacko:

Чети бе моето момче, чети, казвам че при тях е било по трудно...

Link to comment
Share on other sites

Чети бе моето момче, чети, казвам че при тях е било по трудно...

ами при тях било по трудно и за тва не можеш да ги сравняваш...тогава за кво изобщо говорим...единия си е добър по неговото време,а другия по неговото си...

 

мисля че си поредния хейтър на пилю и най вероятно фенче на монтоя,което сега го е яд че той се махна от ф1 щото явно и той самия разбра,че не става :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

ами при тях било по трудно и за тва не можеш да ги сравняваш...тогава за кво изобщо говорим...единия си е добър по неговото време,а другия по неговото си...

 

мисля че си поредния хейтър на пилю и най вероятно фенче на монтоя,което сега го е яд че той се махна от ф1 щото явно и той самия разбра,че не става :bgrin:

Хаха, дечко... Така е прав си, разконспирира ме. Просто се чудя как позна, аз толкова се криех. :punk

Link to comment
Share on other sites

Виждам, че 90% от темите тук са на DON CHEFO. И виждам, че доста спекулира с едно име и го нарича "На-великия пилот". Притеснявам се, че ще влезне някой, който не разбира и наистина ще си помисли че Шумахер е най-великия пилот... Но, все пак нека кажем истината...

1. Официално обявения за най-велик пилот на всички времена се казва: Аертон СенаСена е обявен от своите колеги и за най-доблестния състезател раждал се някога, Сена беше председател на съюза на автомобилните състезатели и винаги е защитавал своите колеги, без значение за кой отбор са се състезавали. Когато Сена умря така нелепо, всички плакаха...само една мишка се смееше, тя се казва Шумахер. 8 май 1994, седмица след смърта на Сена, AutoMotor und Sprot: "Шумахер се смеее...но той никога няма да бъде и на половината на Сена..."

И така и стана... Всички казват колко е добър Шумахер, но никой никога не го обяви официално за най-добрия, в класациите винаги го нареждат след Сена и Фанджо...

2. "Покойният трикратен световен шампион във Формула 1 Аертон Сена бе избран за най-значимата личност в автомобилния спорт от читателите на специализираното списание Аутоспорт.Бразилецът загина на 1 Май 1994 година на пистата Имола, след като се заби в предпазната бетонна ограда на завоя Тамбурело, докато бе начело на колоната в Гран при на Сан Марино. За Сена гласуваха 6930 души и той събра общо 34,42 процента от всички гласове. Втори е Британецът Джим Кларк, който също намери смъртта си на пистата- на Хокенхайм през 1968 година. Трети е Енцо Ферари, създател на най-известния и почитан тим във Формула 1, следван от петкратния световен шампион Хуан Мануел Фанджо."

Докато немската мишка Шумахер се смее на смърта на своя колега, Сена от чиято смърт минаха много години продължава да води класации в които Шумахер не стига и в челната тройка...

 

3. Пилотът със най-висока състезателна успеваемост (съотношение между брой участия и брой победи) се казва: Хуан Мануел Фанджо

 

4.Защо Шумахер никога няма да бъде по-велик от Сена?

Защото както казах, Сена беше доблестен. Защото никога не си е премълчавал нередностите, затова и плати със живота си, убиха го. В последното събрание на съюза на автомобилните състезатели, Сена остро критикува доста неща относно Формула 1 и най-вече факта, че се отделят прекалено малко пари за сигурноста на пилотите, винаги е защитавал колегите си и за това беше толкова обичан. За съжаление, една седмица след поредното си остро изказване по адрес на организаторите на F1, мистериозна повреда в автомобила го уби... Още същия ден, мнозина хора от F1 казват: "Сена беше убит"... И пак да кажа в този трагичен ден, едн боклук се смееше и той се казва Шумахер!

И ето тук е разликата между Сена и Шумахер, когато единия открито критикуваше босовете на F1, другия през цялата си кариера им лижеще задниците и накрая дори когато му казаха да се оттегли, безропотно си събра багажа и се махна... Дори когато си отиде лижеше задници.

 

Та така Don Chefo, може до утре да ми копираш статистики и глупави статии, но Сена и Фаджо неможеш да ги изтриеш, неможеш и да ги сложиш и зад Шумахер...защотото хората ги помнят.

Аз не съм фен на F1, но те гледам че пишеш глупости и явно гледаш F1 от 7-8 години, та реших поне да напиша на хората да не ти се връзват за Шумахер...съгласи се, че си доста пристрастен и често пъти преувеличаваш. Шумахер може да е голям, но не е най-големия. Ясно се вижда, че никък не си запознат с F1, перфектно познаваш Ферари и Шумахер, но за F1 като цяло, обективно и правилно становище нямаш. Защотото всеки които се интересува от F1, знае че най-великия като цялостна оценка е Сена, а най-добрия като успеваемост във състезанията е Фаджо. Нямам лоши чувства към теб, просто мился че е редно да те поправя защотото подлъгваш хората които четът тук. Извинявай, ако съм те убидил със нещо! Поздрави!

(Сега знам, че пак ще ми искараш пак един тон састистики със съмнителен произход, само искам да ти кажа, че не е нужно да го правиш, защотото неможеш да сравняваш статистически Фаджо и Сена със Шумахер, тъй като първите двама са се състезавали във неимоверно по различни и тежки условия от него.)

 

Не че нещо, но Фанджо е обявен за такъв, а Сена и Шуми делят второто място. Шумахер е най-успелия, и един от най-великите за всички времена. Тези неща бяха обявнеи от английски журналисти. Във форума на клубф1 повече по тази тема.

Ако ще пишем неща дай да са факти, а не глупости. Смял се бил на смърт. Ти наред ли си или си мислиш, че някой от пилотите е знаел, че Сена е бил мъртъв. Кой луд би обявил тази смърт ако е била моментална, когато трябва да има състезание и пилоти да се състезават на тази писта.

Ский сега ако си решил да дразниш някой отивай във форума за Футбол или прочети повече неща.

Когато Фанджо е ставал шампион състезнията са били два пъти по маклко от 16 http://www.formula1.com/archive/season/1956.html

Повредата не е мистериозна, а се нарича кормилна щанга по-тънка с 4 мм в диаметър.

Глупостите ги пишеш ти. Като не си фен на Ф1 не пиши и не ме занимавай с глупости. Най-успелия пилот се казва Михаел Шумехер. Можеш и да провериш. Можеш и да видиш какво казва "Демона" Хил и Джони Хърбът за пилотските качества на Шуми в годините без ТК и АКТИВНО ОКАЧВАНЕ. Можеш и да видиш как Сена си връща на Прост на Сузука и как има много инциденти с Менсъл. Можеш и да прегледаш всички състезания на Шуми. Гледам Ф1 от 1994 на сам.

 

Относно инцидента за Сена да си чувал, че преди всяко състезание той говори с терапевта си, а преди Имола не го прави. Да си чувал също, че точно преди състезанието Ален и Сена заряват томахаваката. След инцидента Ален казва, че е говорил с различен Сена, не този от времето, когато са били противници на пистата. Да си гледал и филми и телеметричните данни и хилядите видео материали. Една от хипотезите е, че задницата на болида е станала неуправляема поради въздушен поток, който е преминал под колата и е по този начин се е намалило механичното сцепление на задните гуми с пистата

 

Чети бе моето момче, чети, казвам че при тях е било по трудно...

 

Ох божичко как сам си влизаш в капаните. По-трудно е било при Фанджо. Знаеш ли, че Сена е карал със ABS, ТК и активно окачване. След 93 всички електронни помощници са забранени.

Сена е карал със скорости превключвани с лост, но все пак е и пилот на друго поколение, НО в периода 90 - 93 колите са били с много помощници докато 94 и 95 когато Шуми става шампион ги няма. ТК е върнат чааааак 2001 май не съм сигурен

 

ами при тях било по трудно и за тва не можеш да ги сравняваш...тогава за кво изобщо говорим...единия си е добър по неговото време,а другия по неговото си...

 

мисля че си поредния хейтър на пилю и най вероятно фенче на монтоя,което сега го е яд че той се махна от ф1 щото явно и той самия разбра,че не става :bgrin:

 

Много точно :rolleyes:

 

Монтоя...........Този кой беше :bgrin: Терминатора настроен да разбие Шуми ли........е верно разби го, но от удари и подпирания иначе Шуми го направи буквално за СМЯХ. Сезон 05 гледал ли е автора на темата. Тогава Монто май не успя да завъши пред "мишката" както той я нарича

 

 

 

Двама Велики пилоти, двама непримирими съперника на пистата, никога не успяват да станат приятели!

Това са двамата шампиони от Формула 1 - Аертон Сена и Ален Прост. Борбата им украсява «Формула 1» в края на 80-те – началото на 90-те години миналия век. Вече повече от десет години, как единия от тях не е между живите, но в тази статия се опитвам да хвърля друга светлина върху техните взаимоотношения, особенно след края на кариерата на Ален Прост. Но в началото бе…

 

Този разказ е за двамата пилоти които в пълна степен можеха да накарат феновете по трибуните да изпаднат хем във възторг, хем в ужас.

 

Кариерата на Аертон Сена беше белязана с жестоките противопоставяния между него и Ален - вражди, подхранвани от амбиции и индивидуалности, които достигат до ожесточение, рядко срещано на спортната арена.

 

Това беше противопоставяне от такъв вид за който Бърни Екълстоун е готов да даде мило и драго отново да се повтори в днешната сравнително скучна Формула 1, която прогресивно губи публика по трибуните.

Как всъщност се стига до тази битка , до тази хипнотизираща феновете битка в McLaren и Формула 1?

 

Прост, носещ първи номер в McLaren, предлага на директора на тима Рой Денис да привлече бразилеца в отбора през 1988 год. «Аз просто исках да създам тим-мечта», -спомня си Ален.

 

Вместо мечти той получава кошмар.

 

За първи път искри между двамата прехвърчат в началото на сезона на пистата Ещорил в Португалия, когато Сена едва не размазва Прост по стените на пит-лайна , опитвайки се да го изпревари в първата обиколка на състезанието.

 

Следва малка конфронтация след състезанието, която не завършва в полза на Прост, той просто отстъпва.

 

Следващия сезон разприте между пилотите се усилват, гордия Прост чувства, че Сена все повече и повече навлиза в неговата територия, измествайки го от позицията на първи пилот в отбора.

 

«Много успях да изтърпя през 1989 година, да продължа обаче просто бе непоносимо. Помня как на пистата в Монца, около мен имаше три или четири механика, докато около болида на Аертон се суетяха примерно 30 човека, това бе абсолютно неприемливо за мен».

 

Прост описва сложната ситуация, като задушаваща, и по средата на сезона казва на Денис, че желае да напусне отбора.

 

«Нямах никакви контакти с друг тим, даже малки преговори с някого за възможност да премина в друг тим. Аз обаче казах: «Стоп. Не мога да продължавам така занапред , просто още един сезон няма да мога да издържа ».

 

Напрежението между Сена и Прост изригват в последното състезание за сезона в Гранд-при на Япония в Сузука.

 

Тъй като и двамата имат реални шансове за титлата , Сена опитва да изхвърли Проста от пистата, шест обиколки преди края на състезанието. Французина хлопва обаче вратата пред напористия бразилец, двата McLaren-а, контактуват с колелата си и излитат от пистата.

 

Само Сена успява да се върне в състезанието, мислейки че шампионската титла му е в кърпа вързана, но той преминава през неправилно място на пистата и затова в края на състезанието е дисквалифициран, а Прост получава своята трета титла във Формула 1.

 

Въпреки преминаването на Прост във Ферари през следващата година, историята се повтаря отново. Отново на Сузука борбата достига своята кулминация, когато Сена изхвърля болида на Прост още в първата обиколка. И двата болида не продължават състезанието, титлата вече е за Аертон Сена.

 

Сена печели своята трета титла през 1991 година а когато Прост отново решава да се завърне на пистата след конфликта му във Ферари през 1993 година, той вече кара за тима на сър Франк Уилиамс.

 

И забележете , в договора му има клауза в която пише че докато той кара за тима в него няма да дойде Аертон Сена!!!. 1993 година става една от най-хубавите в кариерата на французина и той изпява своята лебедова песен, ставайки шампион за четвърти път.

 

За съжаление след края на сезона решава да напусне формула 1.

 

Прост обяснява по следния начин битката между двамата: «Една от неговите главни мотивации бе да ме победи, аз бях негова "цел"».

 

Прост излиза победител от спора между двамата, напуска като шампион, остава победител!

 

Крайно сложния си характер Сена демонстрира в последното състезание в Гранд-при на Австралия поднасяйки на Прост огромна изненада!!!

 

«Той победи, а аз финиширах втори. Преди самото награждаване Сена ме покани да се присъединя към него на подиума и се прегърнахме, нещо не планирано преди това. Това стана може би и най-приятния момент в нашето съперничество. След това нашето противопоставяне с него приключи. », - спомня си Прост.

 

През зимата те започват да се чуват по телефона!.

 

«През цялата зима на 1993-94 година той ми звънеше всеки ден, чувствах, че това бе съвършено друг човек, който аз никога не бях виждал преди</b>».

 

Вследствие на промяната, Сена пристига за беседа с Прост по френска телевизия, където бразилеца пристига със самолет в ранното утро на деня на своята смърт в Гранд-при на Сан-Марино - 1 май 1994 година.

 

Прост си спомня една интересна фраза , казана този ден от Сена: «Той ми каза: «Много скучая без теб» - и това не бе шега , това идваше дълбоко от душата му».

 

Печално, че края на войната между двамата и очертаващото се приятелство продължава толкова кратко – само до 14 часа и 18 минути следобед, централноевропейско време.ред.) В седмата обиколка на състезанието в Гранд-при на Сан-Марино излита от пистата на завоя Тамбурело и никога вече не се връща .....

Прост е последния, който вижда лицето на Аертон на погребалната церемония, именно той е помолен да затвори капака на ковчега на своя съперник.

 

 

Дали сухата статистика означава нещо?Ако трябва да се съди по числата,асът на Ферари и трикратен световен шампион Михаел Шумахер вече е надминал бразилеца Аертон СенаГерманецът има 44 победи срещу 41 на трагично загиналия пилот на Уилямс,които също три пъти е печелил шампионския приз.

И все пак въпросът остава:Кой е по-добрият от двамата?

Ако трябва да вярваме на думите на Шумахер,сравнения като тези са толкова трудни колкото и неизбежни.Ако трябва да вярваме на сълзите му,като изравни броя на победите на бразилеца-те са ненужни.

И все пак -по какво си приличат и по какво се различават двамата?

 

 

АГРЕСИЯТА

Няма самнение,че Михаел дължи стила си до голяма степен на Сена.Както доброто,така и лошото.Дори и най-ревностният фен на бразилеца ще признае,че той си падаше по подлите номера,които понякога засенчват изявите на Шумахер.А германецът е смятан за едн от най-безкомпромистните пилоти и често е обвиняван за бруталността си.

Чест прави на Сена,че той не криеше това.След като стана за трети път световен шампион през 1991г. с победата си на Сузука,той призна на презконференцията,че две години преди това изиграл номер на Ален Прост.Тогава бразилецът нарочно блъсна Прост и почти го прати в стената с риск да го убие.Или ако не него,то механиците от близките боксове...

Най-известните издънки на Шумахер не отстъпват на тази на Сена.Едната беше на Аделаида през 1994г.,а другата на Херес три години по-късно.На испанската писта германецът се бореше с Жак Вилньов и се опита да го избута от трасето.Резултатът-Михаел се прости с всичките си точки през сезона и с титлата,която отиде при дебютанта Вилньов.

Със сигурност Шумахер няма да забрави и плесницата която получи от бразилския ас за некоректно държание на пистата.

 

БОЛИДИТЕ

Феновете на Шумахер казват,че той е постигнал всичко дори и без да е притежавал най-добрата кола.Когато спечели първата си титла през 1994г.,болидите на Уилямс бяха много по-добри от тези на Бенетон.Но това не го спря.

Лошото започна,когато Михаел отиде в Ферари.На него се падна тежкато задача да направи от купчината желязо на италианците печеливш фактор във Формула1.И той успя.След дълго 21-годишно чакане,миналия сезон Михаел Шумахер занесе титлата в Маранело.

През 1996г. Шуми записа 5 победи.Но титлата отиде при Хил.Истарията от следващия сезон е печално известна и вече бе спомената.През 1998г. и 1999г. Мика Хакинен и Макларън диктуваха играта.Но Шумахер продължаваше да работи упорито върху червената кола.

Как стоят нещата при Сена?Болидът Макларън на Сена беше най-добрата кола от 1988-а да 1990-а година.А 1993-а беше най-добрата му и,за съжаление,последна година.Той спечели 5 състезания срещу Макларън Форд.Неговата първа обиколка на Донингтън безапелационно бе призната за най-добрата минута и половина в историята на Формула1.

 

СЪПЕРНИЦИТЕ

Няма да е погрешно ако кажем,че Шумахер никога не е имал достатъчно равностойни съперници.Същото обаче не може да се каже за Сена.Хил,Вилньов и Хакинен са добри пилоти,но не могат да се сравняват с Менсъл или Прост.

Шумахер винаги е бил номер 1 във Ферари,така че същото се отнася и за съотборниците.Той никога не е трябвало да дели славата си с някой поне толкова добър,колкото него.Докато съперничерството на Сена с Прост в двете им години в Макларън винаги ще се помни.

Съотборниците винаги са помагали на Шумахер.Устатият Еди Ървайн не скри радостта си,когато германецът принудително напусна шемпионата през1999г. заради счупения си крак.Но винаги беше на линия,когато трябваше да бъде задържан Хакинен,за да спечели Шумахер.Рубенс Баричело пък непрекъснато говори за равния си статус в тима,но думите му оставят да висят някак във въздуха.

Не може обаче да се оспори,че и Сена,и Шумахер са всепризнатите царе на "дъждовните" състезания.Не е ли съвпадение,че и двамата имат точно по 9 победи на Спа,където вали най-много?

Малко неща разделят двамата.Освен едно...

Рекордът на Сена по спечелени пол-позишъни е непостижим дори и за Шуми.65 първи позиции в 161 състезания-два пъти повече от всички останали.Повече и от тези на Шумахер.За 32 състезания с болида на Макларън и с Прост като съотборник бразилецът тръгна 26 пъти от първото място в решетката.Погледнато просто,няма пилот,който да е бил по-бърз от Сена по време на обиколка,докато се състезаваше.

 

ИЗВОДИТЕ

 

Подобни сравнения,както казахме в началото,са неизбежни.Може би най-доброто им приложение е да запълват вестникарските колони.Когато има идоли,те си остават такива.Без значение кой действително е бил по-добър.Статистиката си остава статистика.Любовта на феновете също.

 

 

Наблегни и на това или може би съм го оцветил така както аз искам

 

Михаел Шумахер

 

Роден в: Хюрт-Хермюлхайм, Германия

Роден на: 03.01.1969г.

Семейно положение: женен за Корина Шумахер (на 01.08.1995г.) с 2 деца – Джина-Мария и Мик

Живее в: Вюфленс-льо-Шато, Швейцария

Уебсайт: www.michael-schumacher.de

Ръст: 174 см

Тегло: 75 кг

Участия: 250

Победи: 91 (рекорд) (36,4%)

Втори места: 43

Хеттрикове: 22 (рекорд)

Победи след стартиране от пол-позишън: 40 (рекорд)

Победи с Ферари: 72

Най-много двойни победи с един съотборник (Рубенс Баричело): 24 (рекорд) (2000г.-2005г.)

Класирания в тройката: 154 (рекорд) (61,2%)

Класирания в тройката с Ферари: 116

Класирания в точките: 190 (рекорд)

Първи позиции на старта: 68 (рекорд) (27,2%)

Стартиране от първи ред: 115 (рекорд)

Победи след стартиране от пол-позишън: 40

Средна стартова позиция: 3,69

Най-бързи обиколки: 76 (рекорд)

Отпадания: 52 (23-инциденти, 29-механични проблеми)

Поредни състезания без отпадане поради технически проблем: 57 (рекорд) (2001-2005г.) (Гран при на Германия през 2001г. – Гран при на Бахрейн през 2005г.)

Процент покрита състезателна дистанция: 88% (66 170 км от 75 134 км възможни)

Точки: 1369 (рекорд) (в тях са включени и отнетите на Шумахер 78 точки от 1997г) (5,49 точки средно на състезание)

Световни титли: 7 (рекорд) (1994г., 1995г., 2000г., 2001г., 2002г., 2003г., 2004г.)

Най-много победи в един сезон: 13 (рекорд) (2004г.)(от 18 старта)

Най-много поредни победи: 7 (рекорд) (2004г.)

Най-много победи на една писта: 8 (рекорд) (Франция)

Най-много поредни победи в една и съща Гран При: 4 (Австралия, Япония, Испания)

Най-много точки в един сезон: 148 (рекорд) (2002г.)

Най-много първи позиции на старта за един сезон: 11 (2001г.)

Най-много най-бързи обиколки за един сезон: 10 (2004г.) (от 18 старта)

Най-много поредни състезания със спечелени точки: 24 (рекорд) (Унгария 2001г.- Малайзия 2003г.)

Най-много поредни класирания в челната тройка: 19 (рекорд) (САЩ 2001г.-Япония 2002г.) (Шумахер е единственият пилот, финиширал цял сезон в тройката (2002г.))

Най-много поредни сезона с поне една победа: 15 (рекорд) (1992г.-2006г.)

Най-голяма преднина в крайното класиране: 67 точки (2002г.)

Най-бързо спечелена титла: 2002г. (през юли, 6 старта преди края от 17 общо)

Километри начело в състезание: 24 061 (рекорд)

Състезания, в които е бил лидер: 141 (рекорд)

Обиколки като лидер: 5108 (рекорд)

Най-дълъг период като шампион: 4 години, 11 месеца и 17 дни (08.10.2000г.-25.09.2005г.) (2503 дни държал номер 1)

 

Стилът му е изключително изчистен. Базира се на перфектния баланс между подаването на газ и натискането на спирачката с левия крак. Шумахер атакува кривата на завоя по-рано от обичайното. Излиза от класическата линия в началото. Носи със себе си по-голяма скорост и използва максимално инерционните сили, които го избутват към апекса на завоя. Контролира движението със спирачките. Практически той вече е завъртял колата си преди класическата повратна точка, дава газ при запазени по-високи обороти и динамика на колата си. На пръв поглед всичко това изглежда предпоставка за износване на гумите, но на практика не е така, защото те не се блокират, а се въртят постоянно и освен това Михаел е изключително внимателен с техниката. Адаптира се към промените в колата си, като ограничава плъзгането, ако съществува опасност и от него.

 

Кариера:

1983г.- дебют в състезания с картинг

1984г.- шампион в немските Джуниър карт серии

1985г.- състезава се в немските карт серии

1986г.- състезава се в немските карт серии

1987г.- шампион на Германия и Европа на картинг

1988г.- втори в европейския шампионат Формула Форд 1600, шампион в немските формула Кьониг серии

1989г.- втори в немския шампионат Формула 3

1990г.- шампион в немския шампионат Формула 3, състезава се за Мерцедес в шампионата за спортни прототипи

1991г.- дебют във Формула 1 в Гран при на Белгия на 25 август с отбора на Джордан. 7-ми в квалификацията. Отпада в състезанието заради повреда в съединителя. Завършва сезона с отбора на Бенетон и печели 4 точки от 5 старта, 12-ти в крайното класиране, състезава се в шампионата за спортни прототипи и японската Формула 3000

1992г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Бенетон (трети с 53 точки, първа победа на Спа в Белгия – 30 август)

1993г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Бенетон (четвърти с 52 точки, 1 победа)

1994г.- шампион във Формула 1 с отбора на Бенетон (8 победи, 92 точки, първи пол-позишън в Монако)

1995г.- шампион във Формула 1 с отбора на Бенетон (9 победи, 102 точки)

1996г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари (трети с 59 точки, 3 победи)

1997г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари. След инцидент с Жак Вилньов в последното състезание за сезона на пистата Херес за Гран При на Европа е дисквалифициран от второто място с 5 победи и 78 точки

1998г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари (втори с 86 точки, 6 победи)

1999г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари.Чупи си крака на две места в Гран при на Англия на пистата Силвърстоун. Пропуска 6 старта и завършва сезона на пето място с 44 точки и 2 победи

2000г.- шампион във Формула 1 с отбора на Ферари (9 победи и 9 пол-позишъна, 108 точки)

2001г.- шампион във Формула 1 с отбора на Ферари (9 победи и 11 пол-позишъна, 123 точки)(става шампион четири кръга преди края)

2002г.- шампион във Формула 1 с отбора на Ферари (11 победи, 144 точки)(става шампион през юли, а последната надпревара е през октомври)

2003г.- шампион във Формула 1 с отбора на Ферари (6 победи, 93 точки)

2004г.- шампион във Формула 1 с отбора на Ферари (13 победи и 8 пол-позишъна, 148 точки)

2005г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари (трети с 62 точки, 1 победа и 1 пол-позишън)

2006г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари (втори с 121 точки, 7 победи и 4 пол-позишъна)

 

 

Те на тва му се викат факти, а не стъкмистики ай със здраве

 

По- голям труд от това здраве му кажи.

 

 

Шуми е втори при най-великите пилоти в историята

 

От неделя Михаел Шумахер, с всичките му рекорди и победи вече е бивш пилот. Неговите невероятни изпълнения на пистата остават само във филмите. Също и диктатурата му във Формула 1. Защото каквото и да се говори в последните 10 години немецът нямаше равностоен съперник. Шуми изгря точно след катастрофата на Имола през 1994 г., когато загина Аертон Сена. От тогава Михаел остана сам без равностоен конкурент.

 

Шуми имаше периодични съперници в лицето на Мика Хакинен - един достоен противник, Деймън Хил и сега Фернандо Алонсо. Звездата на Ферари разбра, че вече идва новото поколение от пилоти и таланти като Алонсо и Кими Райконен, на които трябва да направи път.

 

Но това не значи, че Михаел нямаше да спечели толкова титли ако имаше по-сериозни съперници. Същото важи и в обратния ред. И останалите може би нямаше да печелят толкова, ако бяха се състезавали заедно с Шумахер. Но може ли Михаел да се определи като най-великият в историята?

 

При този въпрос рискуваме да се роди една безкрайна дискусия, защото сравненията между отделните епохи са нереални. Твърде много различни неща има, твърде много промени в правилата и спорта. Затова всяко класиране на най-великите пилоти е субективно. Но не може да се подмине оттеглянето на такъв пилот като Шумахер без да се припомнят най-великите на пистата. "Гадзета дело спорт" се опита да състави класацията с помощта на някои от най-известните пилоти във Формула 1.

 

ФАНДЖО

 

Въпреки невероятните неща, които Михаел е направил на пистата №1 си остава Хуан Мануел Фанджо. Той е истинският крал на Формула 1. За него Шумахер веднъж каза: "Той е печелил в невероятна епоха. Тогава е било пълна лудост да шофираш такива болиди". Това е самата истина. В осемте години, в които Фанджо е шофирал в Европа почти 20 пилоти са умрели. Защото тогава мерки за сигурност не е имало. Не е съществулала стабилност на колата, а предпазните стени са били бали със слама или въобще не е имало такива.

 

За колани не може и да се мисли, а каските са били от корк. Пътищата, по които са се състезавали са били с дупки, неравности. При тези условия Фанджо е спечелил пет титли за седем години. Карал е Алфа Ромео, Ферари-Ланча, Мерцедес и Мазерати. И не е имал нито един сериозен инцидент.

 

На 46 години на Нюрбургринг с Мазерати той печели велика победа на едно от най-трудните трасета, без да има помощта на тракшън контрола, който в днешни дни може да ти спаси живота. Но това не е всичко. Фанджо се е състезавал в големи маратони с туристически автомобили. Той е недостижим.

 

ШУМИ И СЕНА

 

На второто място с равни показатели са Шумахер и Сена. Те са веднага след великия аржентинец. Само си помислете: Фанджо е започнал във Формула 1 на 39 г., а Шуми се оттегля на 37. Докато Фанджо е трябвало да извоюва всяка победа с поредица изпреварвания с риск за живота, Шуми можеше да прави това благодарение на тактиката и добрата работа в бокса. Но когато се налагаше да изпреварва на пистата Михаел не отстъпваше на никого.

 

Бърз, подготвен, физически и психически непоклатим. Той знаеше как да регулира силата и прецизността. Отличена техника в управлението на болида и познание, кога трябва да щади колата и кога трябва да изстиска от нея максимума.

 

Сена например трябваше да се бори с много по-силни съперници. Срещу него бяха Прост, Лауда, Менсъл, Пикет. Невероятен на суха писта, изключителен при дъжд, отлично знаещ как да проведе едно състезание, за да го спечели. Той беше като композитор на оркестър. За съжаление събдата го отне твърде млад. Но обичта на феновете не е изчезнала. Тези, които са го гледали все още не могат да го забравят.

 

ПРОСТ

 

След тези трима невероятни пилоти се нарежда Ален Прост. Французинът има 4 титли и 51 победи. Невероятен стратег, човекът отбор. Прост беше пилот, който знаеше как да се пребори с прогнозите. Невероятни силен психически по този показател той е равностоен на Ники Лауда (8-о място), който пък е обвиняван, че е спечелил трите си титли без да има голяма конкуренция.

 

На петата позиция е Джеки Стюърт, който е истинска класа и блестеше със своята интелигентност. След него е Джим Кларк - геният на шофирането. Следва Аскари със своите две световни титли, които щяха да са повече, ако не беше катастрофата. Мос е на девето място - един изключително бърз човек и на пистата и на пътя. Десетото място е за Андрети заради силната му воля и успехите срещу силните съперници.

 

Извън списъка останаха имена като Жил Вилньов, Нелсон Пикет, Найджъл Менсъл, Джон Съртис. Но както ви казахме тук свършва класацията и започва дискусията.

 

 

Никога не съм си правил труда да се занимавам толкова заради някакви писаници

Link to comment
Share on other sites

sry za offtopica no mi stana sme6no kak 4ovek s nick warezboy kazva na druite `de4ko` :)

a za pilotite ami ne mogat da se sravnqvat za6toto sa se sustezavali v razli4ni `epohi`. ponqtieto nai-velik e adski subektivno ako govorim za nai-uspql vsi4ko znaem koi e. a i 6umaher se smql i pro4ie ai stiga gluposti.

Link to comment
Share on other sites

И пак да кажа в този трагичен ден, едн боклук се смееше и той се казва Шумахер!

 

Шумахер твърди, че същата нощ след смъртта му плакал, ама както и да е.

 

Някъде мернах, че Сена е обявен за най-ДОБЛЕСТНИЯТ пилот от колегите си.

Има разлика между добър и доблестен.

Понятието велик също е много субективно. То не е само статистика, то обединява статистиките, отношението на пилота към другите пилоти и т.н. Факторите са много.

Наистина е тъпо да сравняваш Фанджо със Сена и Шумахер, защото Фанджо е карал без ТК, по ризка, кожени панталонки и шапка от кожа. Пистите не са били толкова добре поддържани, а писти като Нюрбургринг, която сега е 4-5 км тогава е била 32 доколкото си спомням. Една грешка и колата се обръща в най-лошия случай и умираш на място. Справка Алберто Аскари, един от най-великите пилоти на Ферари. Сега всичко е много по-безопасно, но риск все още има.

Както е казал сър Джеки Стюарт: "По мое време Формула 1 беше опасна, а секса безопасен, сега е обратното :D." В този пост не казах почти нищо ново, понеже Дон Чефо пак изкара един километричен пост, който те съветвам да си направиш труда да прочетеш ;).

Ае със здраве и друг път помисли преди да изтърсиш поредната глупост.

 

П.С. Ама кат Йохен Риндт дося никой не е успял да вземе титла нали? ;). Дано и да не се налага.

Link to comment
Share on other sites

Шумахер твърди, че същата нощ след смъртта му плакал, ама както и да е.

 

Някъде мернах, че Сена е обявен за най-ДОБЛЕСТНИЯТ пилот от колегите си.

Има разлика между добър и доблестен.

Понятието велик също е много субективно. То не е само статистика, то обединява статистиките, отношението на пилота към другите пилоти и т.н. Факторите са много.

Наистина е тъпо да сравняваш Фанджо със Сена и Шумахер, защото Фанджо е карал без ТК, по ризка, кожени панталонки и шапка от кожа. Пистите не са били толкова добре поддържани, а писти като Нюрбургринг, която сега е 4-5 км тогава е била 32 доколкото си спомням. Една грешка и колата се обръща в най-лошия случай и умираш на място. Справка Алберто Аскари, един от най-великите пилоти на Ферари. Сега всичко е много по-безопасно, но риск все още има.

Както е казал сър Джеки Стюарт: "По мое време Формула 1 беше опасна, а секса безопасен, сега е обратното :D." В този пост не казах почти нищо ново, понеже Дон Чефо пак изкара един километричен пост, който те съветвам да си направиш труда да прочетеш ;).

Ае със здраве и друг път помисли преди да изтърсиш поредната глупост.

 

П.С. Ама кат Йохен Риндт дося никой не е успял да вземе титла нали? ;). Дано и да не се налага.

 

Toй печели титлата посмъртно. 3 кръга преди края умира, но неговите съперници така и не успяват да направят повече точки от него.

 

ПС Алберто Аскари умира на Монца при тест с Ферари на шикана наречен днес "Аскари". Той и баща му майче умират на една и съща дата. Като седмица преди инцидента прави ужасна катастрофа в Монако. Странното обаче е, че е имал самолетен билет, но не се качва на самолета...........самолета катострофира. Сякаш съдбата е решила да пожертва първия СШ на Ферари R.I.P :(

 

 

Който иска да научи повече за биографиите на легенди във Ф1 може да прочете тези материали. На БГ език са и са написани така както трябва без фенщина ;) http://clubf1.net/forums/index.php?showtopic=17135&st=40

Link to comment
Share on other sites

Аскари е можел да изгори в автомобила си още в Монако, бил е на около 5-10 сантиметра от по-сериозния инцидент.

Не мога да отворя нещо сайта на клубф1 както и форума. Има ли нещо за Тацио Нуволари, Акиле Вардзи и други пилоти отпреди Ф1 ерата???

Link to comment
Share on other sites

Аскари е можел да изгори в автомобила си още в Монако, бил е на около 5-10 сантиметра от по-сериозния инцидент.

Не мога да отворя нещо сайта на клубф1 както и форума. Има ли нещо за Тацио Нуволари, Акиле Вардзи и други пилоти отпреди Ф1 ерата???

 

Мисля трябва да поровиш изуикипедията :)

 

ЕДИТ: Аз отварям линка

Link to comment
Share on other sites

Бах... още един пациент, който си е втълпил, че Сена бил най-велик...

 

Ми за някой си е най-великия.Не всички са заслепени от червените или някво подобни да се кланят на МШ.Има си титлите и там незнам кви рекорди ама тва че е най-великия е спорно.Всеки си има вкусове.

Link to comment
Share on other sites

Ми за някой си е най-великия.Не всички са заслепени от червените или някво подобни да се кланят на МШ.Има си титлите и там незнам кви рекорди ама тва че е най-великия е спорно.Всеки си има вкусове.

 

Има ли смисъл повече да говорим. Сена е единствения пилот, за който мога да кажа едни и същи думи както и за Мишо. Чиста лекция "учител-ученик". И двамата бяха много брилянти и аруганти на пистата. Това разграничава пилотите от ШАПМИОНИТЕ

Link to comment
Share on other sites

Абе чета, чета...направо ви се чудя как може да се палите толкова... :)

И единият е много добър, и другият е бил на неговото ниво....а да не би Прост да не е бил добър....или пък Ники Лауда...и още поне 2-3-ма мога да дам за пример. То е като във футбола - има толкова велики футболисти, всеки е играл по различно време и как да кажеш за някой, че е "най" - кой точно...Марадона, Бекенбауер или някой от съвременниците...

Въпреки, че съм фен на Сена, отчитам професионализма и на останалите, вкл. Шумахер...не мога да кажа кой кара по-добре поради горните причини - просто Сена ми харесваше повече като характер...беше обаятелна личност, а и по принцип не харесвам немците (и най-вече немкините :laughing: )

Link to comment
Share on other sites

Ми за някой си е най-великия.Не всички са заслепени от червените или някво подобни да се кланят на МШ.Има си титлите и там незнам кви рекорди ама тва че е най-великия е спорно.Всеки си има вкусове.

Бе най-велик е мистър Вежда. Неска ЛюХа го напряви за смях.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...