MiG-23 Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 Имам един GSM купен от GERMANOS, но по една или друга причина се налага да им го занеса за смяна на софтуера. Проблема е, че си пазя само гаранционната карта (която има абсолютно всички атрибути на фактура), но не и самата фактура, а най-отдолу на картата пише че е необходима и фактурата. Та въпроса ми е някой ходил ли е по сервизите на GERMANOS и искали ли са му тази прословута фактура? P.S. Смяната на софтуера гаранционен проблем ли се води? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 Ако ти поискат фактура, кажи, че е при счетоводителката на фирмата и няма как да им я представиш. Ако телефона има бъгове и ще се оправят със смяната на софтуера, би трябвало да се води гаранционен проблем Link to comment Share on other sites More sharing options...
ov3rm4n Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 Според новия закон за защита на потребителите до две години от покупкта имаш право да направиш рекламация на стоката в обекта от който си я купил. Лично аз не смятам да се занимавам повече с гаранции и сервизи - просто отивам и правя рекламация, като искам или замяна на дефектиралата стока с нормална, или възстановяване на парите... Нямат право да откажат. Свърши с лафа "рекламации на касата в момента на покупката" и "рекламации приемаме до три дни от покупката" - мошениците ше го духат. Не смятам да им давам да ме размотават по сервизи и ремонти. За това е важно да си пазиш фактурата... ако я няма - поне касовата бележка - тя върши същата работа в отсъствие на фактурата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slay Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 Приет ли е вече тоя закон, или го обсъждат в момента. А дори и да еприет, не вярвам да сменят стоката или да връщат парите. Ще ти кажат еми съди ме и ще те изгонят Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiG-23 Posted February 8, 2007 Author Share Posted February 8, 2007 Абе на мен хич не ми е ясно за какво ми е тая данъчна фактура, като телефона се води на частно лице ама ще видим дали ще се заядат.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ov3rm4n Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 Закона е действащ от средата на 2006... и макар и да се правят на ударени в първия момент по големите верги (Техномаркет, Технополис) го спазват, когато отстояваш твърдо правото си на рекламация. Видят ли, че си сериозен и запознат със закона - клякат. Изобщо не е нужно да ги съдиш, ако ти откажат - достатъчно е да им пратиш КЗП - няма съд, няма протакане - праскат им яка глоба и това е... а след всяка една глоба следващата по ред е тройна... така че... Просто все още разчитат на това, че хората не са запознати с този закон и с правата си по него... Така че - обяснето го това на всичките си познати и ако ви се наложи - позовавайте се на този закон и отстоявайте правото си. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geraldo Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 Закона е действащ от средата на 2006... и макар и да се правят на ударени в първия момент по големите верги (Техномаркет, Технополис) го спазват, когато отстояваш твърдо правото си на рекламация. Видят ли, че си сериозен и запознат със закона - клякат. Изобщо не е нужно да ги съдиш, ако ти откажат - достатъчно е да им пратиш КЗП - няма съд, няма протакане - праскат им яка глоба и това е... а след всяка една глоба следващата по ред е тройна... така че... Просто все още разчитат на това, че хората не са запознати с този закон и с правата си по него... Така че - обяснето го това на всичките си познати и ако ви се наложи - позовавайте се на този закон и отстоявайте правото си. Ммм не е точно така аз от 3 месеца се занимавам с КЗП-точно за гсм-накратко:развали се и не могат да го оправят.И сега ходи ги накарай-не става в закона има вратички пък и за съжаление все още не се спазват законите в нашата мила България! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ov3rm4n Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 Не знам - за мен действат... успех и на теб. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geraldo Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 Не знам - за мен действат... успех и на теб. Ако имаш предвид мен-благодаря ти!На 19 съм на помирителна комисия стискайте палци! :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dreamer Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 Закона е действащ от средата на 2006... и макар и да се правят на ударени в първия момент по големите верги (Техномаркет, Технополис) го спазват, когато отстояваш твърдо правото си на рекламация. Видят ли, че си сериозен и запознат със закона - клякат. Изобщо не е нужно да ги съдиш, ако ти откажат - достатъчно е да им пратиш КЗП - няма съд, няма протакане - праскат им яка глоба и това е... а след всяка една глоба следващата по ред е тройна... така че... Просто все още разчитат на това, че хората не са запознати с този закон и с правата си по него... Така че - обяснето го това на всичките си познати и ако ви се наложи - позовавайте се на този закон и отстоявайте правото си. Наистина е така и във Техномаркет се правят на луди. Накратко купих си марков DVD Player с DiVX след много похвали от един познат служител на ТМ, който го има и от служителя на щанда когато го взех. Та накратко оказа се, че не чете DVD+R DL и съответно не ми върши работа, защото съм от лудите, които дават по 4.50 лева за да си записват DVD9-ки. Първоначално като го занесох имаше суетене от служителите, та чудене, та маене... един от тях реши, че трябва да отбие номера като ми каже, че трябвало да съм взимал минуси (демек DVD-R DL). Грешка. DVD-R DL стандарта беше финализиран наскоро и съответно още не се продават такива дискове в България, a и Америка трудно се намират. Както и да е - пича се пробва ама не мина номера. Почна да се чете в manual-а и изкара, че там не пише, че чете такива дискове. Оборих ги, че не пише също така, че не ги чете. Но иначе пишеше, че не чете DVD-ROM, DVD-RW, които всъщност ги чете без проблем. Та пробвахме друга бройка - същата работа. Пробвахме LG - тц. Пробвахме NEO и Sony - бачка, никакъв проблем. Съответно щом този модел не чете на мен не ми вършеше работа и тъй като не исках друга марка (само моделите на една фирма са с 14 Бит / 108 Мхз ЦАП и съответно имах си още по-стабилен аргумент да не искам друга марка). След това тръгнаха с твърдението, че могат да ми го заменят, но само с по-скъп модел щом не искам същия... естествено твърдях си моето тъй като е в правото ми и поисках да ми върнат парите. Отговориха ми, че не може. Аз пък отговорих, че може и още как. Е както не можеше изведнъж бяхме (след още известно време суетене и бягане от отговорност) при супервайзора или така да се каже дежурния управител на магазина. На човека още като ни видя ни стана ясно, че ще сме му криви, но няма как. Служителя на щанда запозна управителя с проблема и той бързичко ни каза, че това е положението и ние сме си виновни, че сме си го избрали и няма какво да направим. Следват поредните обяснения как може DVD плейър да не чете DVD-та макар и +R DL. Та почти всеки филм е на DVD9 и е нормално някой да иска да си го запише на резервно копие, нали? Имам си оригинален Pink Floyd - Pulse Double Set и не желая да си го драскам и съответно съм си го записъл на DVD+R DL. Та... след малко същия излезе с невероятното твърдение, че като искаме DVDxR DL да си ги гледаме на PC-тата. Е, за какво аджеба тогава си го купувам тоя DVD PLayer? След този въпрос човека каза в прав текст без грам свен че това е положението и ако искаме ще се съдим. Яко. В крайна сметка видя, че няма да се съгласим, че имаме вина за нещо или че сме недогледали нещо (в което искаше да ни убеди) и попита дали всичко е върнато в пълна окомплектовка и както не можеше да се направи нищо и да се връщат пари отидохме при касите и касиерката извади бланки за връщане на парите ... хихи. Само дето не е смешно, за съжаление. И то последната му реплика бе "Айде връщайте му парите да не се занимаваме повече" - от него да мине. Честно казано искаше ми се още малко да се прави на луд управителят за да видим при споменаване на КЗП, при обяснение как се действа в Америка и примерно в newegg и как при положение, че в този магазин съм дал най-малко 5000 лева не би било нормално да се върна отново при положение, че ми се правят на цигани когато аз, техен клиент, имам право и то за някаква стока от смешните 120 лева, която така или иначе ще пласират, а аз рано или късно пак щях да си дам парите в ТМ. Както и да е, извинявам се на автора на темата за отклонението. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 Като чуят КЗП и се наакват! Извинявам се за израза, но е така. Имах случай с един телевизор от Техномаркет, който се оказа, че не поддържа NTSC. Навсякъде се водеше мултисистемен, ама йок. Като се пусне на NTSC картината започваше да играе ламбада и иди, че виж нещо. Когато видях това, отидох в ТМ и оттам ми казаха да го занеса и, че няма проблем да се смени. Тъй като беше харесан точно този телевизор, не стана дума за връщане на пари. Нося аз телевизора и вадим нов. Но и при него проблема е същия. Малко се разочаровах и заявих, че искам да ми се върнат парите. Управителката ми заяви, че такива били всички бройки от модела и аз да съм си бил проверял преди да го купя. Само където не я хванах за ухото да я заведа до мострата, на която пишеш МУЛТИСИСТЕМЕН, което както и да се погледне значи, че поддържа Pal, Secam, NTSC3.58 и NTSC 4.43. След като видя какво пише и леко се притесни ми каза да съм си изберял друг телевизор и че нямало как да ми върне парите, защото били минали 3 дни от покупката, а политиката на фирмата била такава. Идеше ми да й кажа, през къде ми е за политиката на фирмата, но не го направих. Вместо това й обясних какво пише в ЗЗП и че каквото искам аз това ще стане. След кратка справка по телефона с някой, въпросната управителка ме покани на касата, върнаха ми парите и ми се извиниха за неудобството. Сега се сещам, че пак с КЗП още преди 4 или 5 години върнах един дефектен и проблемен компютър, след 10 месеца от покупката му. За случката съм писал в една друга тема и там има и името на фирмата. В ЗЗП ясно е написано, че в рамките на гаранционния срок на уреда при констатиран дефект, купувачът може да избере: дефектиралия уред да бъде отремонтиран, заменен с нов или да бъде възстановена сумата на купувача. Просто някои фирми използват това, че една част от купувачите не са запознати със ЗЗП и се правят на луди. Да се надяваме, че скоро това ще се промени... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandirimuniak Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Чл. 122. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното, включително за стоки втора употреба, когато след доставката, при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия с договора за продажба. Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата. (2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок. Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114. (2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума. Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице. (2) Рекламацията се подава устно или писмено. (3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт. (4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията: 1. касова бележка или фактура; 2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното; 3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер. Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното. (2) Ако на потребителя е предоставена гаранция и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията по ал. 1, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на гаранцията. Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно. (2) Лицата по ал. 1 са длъжни да поддържат регистър на предявените рекламации. (3) При предявяване на рекламация лицата по ал. 1 задължително я описват в регистъра. (4) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, или на адреса на управление на търговеца, освен ако в договора или в документа за гаранция е определено друго. Чл. 128. (1) Ако търговецът е приел, че рекламацията е основателна, е длъжен да я удовлетвори съгласно чл. 113 и 114. (2) Когато търговецът удовлетвори рекламацията, той издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на потребителя. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.