Stenli Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 djadomraz, какво искаш да кажеш в крайна сметка? Че студентите са некадърни, неученолюбиви или някакъв подобен синомим, или че преподавателите са такива? Хората, които учат информатика не е задължително условие да станат програмисти, а има много други сфери, в които могат да се реализират (най-малкото могат да станат учители), но това сякаш е друга тема на разговор. Идеята ми е, че няма възможност от избор на специалности и човек, който иска да влезе в IT средата няма друга възможност освен информатика или някаква подобна специалност. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Не искам да казвам че ВСИЧКИ студенти са некадърни или мързеливи. Просто една при това не-малка част са такива и учебната програма е направена като за тях. Моля те кажи ми освен програмист и учител какво друго би могъл да работи някой завършил специалност Информатика? Знам че спокойно може да отиде да копа картофи на нивата, но това може да го прави и без да е завършил информатика. А за да си учител не следва ли поне малко да го можеш това което ще преподаваш а не суха теория от 5 книги после да изпитваш другите дали са назубрили същото като теб (имах и такива преподавателки - едната даже спореше с мен че еди коя си програма нямало да тръгне... е тръгна и работеше правилно даже!) Другото което исках да кажа е че много малка част от нещата се учат в университета. Всъщност работата тръгна от там че някой очевидно неспособен да си направи курсовата работа търсеше нещо наготово, а примерния код който вероятно е изкарал заверката на не един и два човека е под всякаква критика и че ако аз видя такъв код в някоя наша програма ще уволня "писача" на секундата (или поне ще спестя половин заплата а другата половина няма да я види докато не оправи въпросната боза). Това хареса ли ти като обяснение? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Ти пък сега да не се засегна нещо Просто исках да разбера къде смяташ, че е проблемът в образованието ни В университетите съм съгласен, че се учи много малко част и съм отдал това нещо на малкото време(часове) за всяка дисциплина. Интересно би ми било, ако някой има поглед в-ху чуждестранните университети и как се процедира там. А относно учителите, които спомена ще цитирам един пост от bgdev Сутринта гледахме с жена ми една програмка която тя щеше дава на учениците. Те учат С++ и им се дават разни примерчета със сложността на Hello, World. По незнайна причина не щеше да й се компилира, не познаваше cout и др. такива. Аз оправих нещата, като сложих едноusing namespace std; Обаче трябваше да измисля начин да стане без да се ползва този ред, защото не го били учили. Оказа се, че при преписването тя е написала #include <iostream> вместо #include <iostream.h> и нещата се оправиха. Аз пиша на С и особеностите на С++ ги знам повече от книжките, отколкото от практиката и не можах да си обясня, каква е разликата в инклудването на хедъра по двата начина и защо в единия случай трябва да се дава неймспейса, а в другия не? Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Просто исках да разбера къде смяташ, че е проблемът в образованието ни В средното ниво, в очакванията за това средно ниво и в материалната база с машини от миналия век. С други думи в парите. Не знам последно колко е заплатата на един асистент или доцент но знаейки какви са заплатите на програмисти с 2-3 години опит в София и знаейки какво е положението със заплатите в образованието мога да си представя кой изобщо ще остане да преподава в университетите... а сещаш се че същите тези хора не могат да си надскочат сянката. Абе нещо съм кисел та в по-черни краски обрисувах картината но не е много по-цветущо положението. Между другото някой от хората с които си чешем езиците обърнал ли е внимание КАКВО ВСЪЩНОСТ пише в първия пост и за какво човека търси помощ - т.е. тъй като гледам БЪКЕЛ не разбира от С++ но трябва да вземе заверка че да продължи напред... айде сега кажи ми за какъв чеп му е тоя изпит и тъй и тъй няма намерение да го научава (както и кой да е друг език за програмиране) - що изобщо го учи? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Между другото някой от хората с които си чешем езиците обърнал ли е внимание КАКВО ВСЪЩНОСТ пише в първия пост и за какво човека търси помощ - т.е. тъй като гледам БЪКЕЛ не разбира от С++ но трябва да вземе заверка че да продължи напред... айде сега кажи ми за какъв чеп му е тоя изпит и тъй и тъй няма намерение да го научава (както и кой да е друг език за програмиране) - що изобщо го учи? Базата, която имахме, или поне в моето у-ще се равняваше на 2 работещи макинтоша най-вероятно от миналия век. Оценките ни ги пишеха на решаването на някаква китайска игричка като пъзел Обучението специално по информатика беше ужасяващо, като за целия период (4год) имахме само една учителка, която разбираше от програмиране и беше по-навътре в нещата, но доста бързо се спаси. Както и да е, тя и да искаше не можеше да ни помогне с нищо, тъй като нямаше възможност да ни обясни нещата. Заплатата на един асистент е <= 300лв, но точно колко е ще те излъжа. А по въпроса за човека от първия пост въобще не му обръщам внимание(затова и не го коментирам). Преди няколко дена (нали съм добра душа) писах 2 курсови работи на Паскал на заблудени деца учещи в ТУ(Сф), от една страна, за да им помогна, от друга, че това лято започнах и аз да чета и честно казано ми стана интересно да се занимавам с такива неща, та даже и на курсове по C++ се записах и се надявам догодина да се похваля и аз със студенство (нещо много се размечтах) Мисълта ми е, че наистина задачите (които реших) са повече от елементарни и с 2-3 дена четене може да се решат. В темата на нощните птици изразих мнение, че за тези задачи да се търси помощ е просто абсурд. Все пак аз мога да ги реша, а нито съм студент, нито пък някой ме е учил... с учебника в ръка и тва е. Реално всеки си решава сам за себе си какво иска да прави и едва ли аз трябва да съм моралният кантар на разни хора, които ги мързи да почетат малко и да си свършат сами задачите. То накрая можещите и неможещите се отсяват Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 То накрая можещите и неможещите се отсяват Разликата между заплатата на едните и другите е около 1000лв (може и повече - зависи от късмета) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Разликата между заплатата на едните и другите е около 1000лв (може и повече - зависи от късмета) Значи някъде по веригата има проблем Едва ли ще решим проблемите на образованието в Бг, така че освен да се заяждаме с некадърните и мързеливи студенти не виждам какво друго можем да правим/правиш, тъй като на мен ми е още раничко И понеже утре мисля да стана по-навреме, тъй като през деня съм по-продуктивен ще ти пожелая лека вечер и приятна работа (ако ще работиш) Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 така че освен да се заяждаме с некадърните и мързеливи студенти .... Нищо няма да променим обаче ми прави кеф Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubbish Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 ЕДИТ: Задачката е направена вече. Някой може ли да ми помогне спешно с тази програма за указатели? Трябва да е на С, не С++ УЖасно много ще съм благодарен Да се състави програма, която: 1. Въвежда елементите на едномерен масив с 8 елемента. Елементите на масива са цели числа. 2. Намира броя на нулевите елементи и пренарежда масива като записва нулевите елементи в началото на масива. Да се използва следния алгоритъм: при намиране на нулев елемент, първият елемент и нулевият да си разменят стойностите; при намиране на следващ нулев елемент, вторият елемент и нулевият да си разменят стойностите и т. н. За размяна на стойностите на елементите на масива да се създаде функция, която приема като параметри указатели към двата елемента, които трябва да разменят стойностите си. 3. За достъп до елементите на масива използвайте указатели. 4. Изведете елементите на пренаредения масив като използвате указатели. Ето и малко помощ: Трябва да създадете функция с тип на връщания резултат void - функцията няма да връща стойност, а резултатите се предават чрез адресите на двата параметъра. Двата параметъра трябва да бъдат указатели към цели числа. За размяна на стойностите на две променливи се използва допълнителна променлива. Например, ако трябва да се разменят стойностите на две променливи i и j се използва следния алгоритъм: temp=i; //temp – допълнителна променлива i=j; j=temp; Пример: При въведени стойности на елементите на масива: 9, -1, 0, 2, 0, -4, 10, 0 Резултатът от изпълнението на програмата трябва да бъде: 0, 0, 0, 2, -1, -4, 10, 9 Благодаря предварително на отзовалите се Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 За 50лв ще ти я направя (даже се изкушавам да кажа 200 че с тази инфлация..... ама айде като за наши хора) Удивлява ме това че задачата е безкрайно елементарна и за да не можеш да я направиш трябва изобщо в нито един час да не си стъпил (или да си ги проспал всичките) И един малък комента: за чий х*й трябва да се ползва временна променлива за да се разменят n-тия не-нулев елемент и някой нулев след като е ясно кой е нулевия - демек защо трябва да ползваме ПРОМЕНЛИВА която няма да получава друга стойност освен нула? Или просто за да е ясно че можем да разменим стойностите на 2 променливи, колкото и абсурдна да е ситуацията? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubbish Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Не знам. Сигурно за да е ясно че можем да разменим стойностите на 2 променливи Иначе благодаря за насърчаването Ще продължавам се мъча Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDFU Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 То това са целочислени данни => можем да ги разменим и без да ползваме 3та: i=i^j; j=i^j; i=i^j; Иначе помощ може, ама не ми се пише всичко....питай по-конкретно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Трябваше да сложа expiration date на офертата аз Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubbish Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Добре, 1вото как ще стане ? 1. Въвежда елементите на едномерен масив с 8 елемента. Елементите на масива са цели числа. ако може без #define arraysize . #define DimW 8 int mas8[DimW] edit: Направихте ме за 2 стотинки. Хубава работа... Ако ги разбирах, както трябва, щях ли да ви моля за помощ. Аз ще е направя някак, но искам да е вярна. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Може ли да попитам какво и къде учиш. че питаш как се въвеждат елементи на масив hint: цъкаш едно такова в маин int nekav_si_masiv[7]; и после завърташ един цикъл от 0 до 7 за въвеждане :ph34r: Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Масиви с неопределена дължина по време на компилация има в java и C#, както и в php и др. скриптови езици, но най-близките до C, C++ са java и C#. Има класове за списъци но това ме съмнява да се учи... Затова стандартно се дефинира точно с define максималната големина - примерно: #define MAX_ARRAY_LENGTH = 9999 int my_array[MAX_ARRAY_LENGTH]; int my_array_length; vavzdash my_array_length и проверяваш да не е по-голямо от MAX_ARRAY_LENGTH, ако е - даваш грешка, ако не - ползваш новата променлива като размер на масива а това че всъщност е дефиниран като масив от повече елементи - кой му пука Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDFU Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Добре, 1вото как ще стане ?1. Въвежда елементите на едномерен масив с 8 елемента. Елементите на масива са цели числа. ако може без #define arraysize . Не виждам какво не ти харесва в define-а, ама щом толкова държиш...масива ще ти е: int array[8]; и после въвеждането ще е елементарен цикъл по елементите на масива for (i = 0; i < 8; i++) { scanf("%d", &(array[i])); } като е желателно да добавиш и някаква дуракоустойчивост, както и подсказващ текст. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 JDFU това няма да върши работа ако едно от изискванията е да се въвежда броя на елементите Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDFU Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 JDFU това няма да върши работа ако едно от изискванията е да се въвежда броя на елементите Няма я, само дето условието е ясно - 8 елемента Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Няма я, само дето условието е ясно - 8 елемента Еее безобразие, поне това да не го бяха фиксирали. Срамота толкова лесна задача (освен ако не е за 8ми или 9ти клас)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubbish Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Срамота толкова лесна задача До сега да бяхте я написали Иначе благодаря за напътствията на всички Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Така е но тогава ти как ще се научиш Пък и не искаш да почерпиш... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Еее безобразие, поне това да не го бяха фиксирали. Срамота толкова лесна задача (освен ако не е за 8ми или 9ти клас)... Първи или втори курс ТУ не помня. Трябваше да правя някви матрици и други алабализми. Ако програмата по една случайност я нямаше в нетЯ - бях загинал. Грам не ми е ясна логиката на програмирането. В същност за цялото ми следване нямаше по-трудно нещо от това . За сметка на това решавах интеграли със затворени очи, но най-елементарна програмка не можех да напиша. Та 2+2=4.....ама като знаеш отговора Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Първи или втори курс ТУ не помня. Трябваше да правя някви матрици и други алабализми. Ако програмата по една случайност я нямаше в нетЯ - бях загинал. Грам не ми е ясна логиката на програмирането. В същност за цялото ми следване нямаше по-трудно нещо от това . За сметка на това решавах интеграли със затворени очи, но най-елементарна програмка не можех да напиша. Та 2+2=4.....ама като знаеш отговора Явно не си попаднал на учители или просто не си внимавал Точно тези неща мога да ви ги обясня за 1 следобед и е толкова елементарно че после ще ви е смешно да ги гледате такива задачи Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 аз си пазя програмата........никъв шанс да Фана логиката. Дори е дефинирано действито на бутона ESC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.