Baba_qga Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Споко оравих се напраях е с Масив ... стана перфектна 2 страници Сорс е .. мерси много между другото, може и с класове, но по учебна програма нетрябва с тях и я направих с масив... мерси много за отговорите Масив от обекти на даден клас ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WriteR4e Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Хайде сега уточни за кои точно библиотеки говорим и изобщо за каква платформа, щото C++ има за какво ли не а C# има и за compact framework а за там са леко по-различни нещата. Значи не съм особено наясно, за което се извинявам. Имам тоя express edition-a на visual C++ и ми трябват засега библиотеките stdio и iostream. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baba_qga Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Значи не съм особено наясно, за което се извинявам. Имам тоя express edition-a на visual C++ и ми трябват засега библиотеките stdio и iostream. Би трябвало да имаш поне една от двете библиотеки по default. Иначе аз бих избягал от използването на stdio и бих си кодил като пич на iostream . Много хора биха направили обратното Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Значи не съм особено наясно, за което се извинявам. Имам тоя express edition-a на visual C++ и ми трябват засега библиотеките stdio и iostream. Първо - няма за какво да се извиняваш, никой не се е родил научен. Хайде сега постни кода който не може да се компилира за да видим какъв е проблема и защо си мислиш че ти липсват някакви библиотеки защото и 2те трябва да ги има след инсталиране а опции за инсталиране на част от нещата няма следователно това дето си изписал е грешно - поне аз съм готов да се хвана на бас Между другото ей тва чудо взе че се компилира непосредствено след инсталирането на VC++2008 Express : // Win32_Console.cpp : Defines the entry point for the console application. // #include "stdafx.h" #include <iostream> #include <fstream> using namespace std; int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[]) { while (true) { int num; cout << "Enter a number (0 to stop): "; cin >> num; if (num == 0) break; for(int i=0; i<num; i++) cout << ((i>0)?", ":"") << i; cout << endl; } return 0; } Link to comment Share on other sites More sharing options...
WriteR4e Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Между другото ей тва чудо взе че се компилира непосредствено след инсталирането на VC++2008 Express : ... Значи целият проблем идва от това, че абсолютно никакъв код, дори и този, който ти си дал, не се компилират със следното обяснение : fatal error C1083: Cannot open include file: 'stdafx.h': No such file or directory Или пък разни грешки от рода на: error C2059: syntax error : 'while' Интересно, че на C# всичко си се компилира нормално, когато нямам грешки, a при VC++ нещо не разбирам от къде идва проблема...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 А ти какъв проект създаде? Аз с File->New-> Win32 Console Application го направих и се компилира от воле това (верно задаваше 1 тъп въпрос докато не му казах да престане) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShitHappen Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 На мен ми е малко странно , как може да наречете примерно void izvejdane код който става за нещо , независимо от това какво съдържа метода/функцията . За начина по който показвате нещата , без форматиране и т.н. няма да говорим , тъй като незнам като пейстнеш текст форматирането му дали остава същото . На мен направо ми се отщява да чета какво има в методите/функциите . Незнам какво учат в университетите , защото не съм учил никъде информатика/програмиране , нито мога да кажа ,че разбирам от програмиране , но най-малкото за едната четливост и ясното значение на това какво прави самия код мисля ,че трябва да се постараете малко повече. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 На мен ми е малко странно , как може да наречете примерно void izvejdane код който става за нещо , независимо от това какво съдържа метода/функцията . За начина по който показвате нещата , без форматиране и т.н. няма да говорим , тъй като незнам като пейстнеш текст форматирането му дали остава същото . На мен направо ми се отщява да чета какво има в методите/функциите . Незнам какво учат в университетите , защото не съм учил никъде информатика/програмиране , нито мога да кажа ,че разбирам от програмиране , но най-малкото за едната четливост и ясното значение на това какво прави самия код мисля ,че трябва да се постараете малко повече. Именно това имах предвид. Само че и в университета всички ръкопляскат ако програмата изобщо тръгне... Защото има доста екземпляри които дори и дотам не могат да я докарат... или го правят но с 300 зора... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WriteR4e Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 А ти какъв проект създаде? Аз с File->New-> Win32 Console Application го направих и се компилира от воле това (верно задаваше 1 тъп въпрос докато не му казах да престане) Оправих го, тръгна си нормално. Мерси. Бил съм сложил отметка на empty project и май затова не компилираше програмата... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baba_qga Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Именно това имах предвид. Само че и в университета всички ръкопляскат ако програмата изобщо тръгне... Защото има доста екземпляри които дори и дотам не могат да я докарат... или го правят но с 300 зора... Не само ръкопляскаме, ами направо крещим от радост и танцуваме около лагерния огън... За коментари мислим като изтрезнеем... А в действителност, в момента, в който почнеш да работиш като програмист, се сблъскваш със следния проблем: нямаш никаква идея какво прави функцията(метода) на колегата ти, тя е 10 скрийна код, а на теб ти се спи, та две не виждаш. Тогава разбираш, че има нещо като конвенции за писане на код. Ама на кого му пука ? Не и на колегата ти, явно.. Поуката, деца, е, че коментарите и правилното подреждане на кода са важни в момента, в който някой иска да разбере КАК сте направили нещо и КАК работи. В университетите, за съжаление, просто се интересуват ДАЛИ сте го направили и АКО МОЖЕ - да работи. Тъжно Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 .... Аз пък не познавам ни един човек, който в университет да се е научил на програмиране То и в университета май не се учи сериозно за програмист, ние поне учехме разни други 'глупости' като UML, мрежова сигурност, бизнес по интернет, и разни такива уж по-мениджърски насочени неща.. В този контекст не разбирах що за хрумване е да се учи семестър Паскал с елементарни неща като що е то for цикъл или структура масив, леле.. Ни рак, ни щука. И накрая разбира се който не го е знаел, пак не го знае, който го знае, го знае отпреди да влезе в уни-то. Програмиране се учи не в университета. Тва обучение не мога да го разбера какво такова хаотично е. Особено в България обучението в тази насока е доста хаотично (или поне по мое време преди няколко години). Не е нужно да си бил в университет, та да се научиш да пишеш програми. И е истина, че къде с преписване, къде по милост, накрая всички минаваха, вкл. 80-те % които не знаеха кво е цикъл, камо ли да направят програма, която да въведе и изведе в конзола няколко имена за проста програма за книжарница (тия и в гимназияата бяха мноо вървежни). Пъ за коментарите, кви коментари, кво чудо, че те коментарите нали забавят компилирането, тряя се парсват, хората мислят за компилатора, не ги винете . За подреждането, едва ли вече се намира някой да не подрежда. Обаче явно от подреждане до подреждане също имало разлика от тук до небето . Срещам хора, за които оставянето на празен ред примерно между методи, е губене на място. Нито един празен ред е мотото. Ако трябва и по 10 оператора на ред. Е, от всяко правило има изключения, всеки си има стил, както и стилът се мени до някаква степен на хората в зависимост от приложението и т.н. Като му писне на човек понякога, прави изцепки обаче Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Ами така ще е като е такова нивото, че половината студенти 3ти курс не могат да напишат 2 екрана програма за цял ден, а преподавателя евентуално ще успее ако успее да се справи с клавиатурата щото той такива неща не е пипал от едно 10 години насам... Отделно че половината са влезли не с надеждата да научат нещо конкретно а да изкарат още някоя и друга година купони и да си намерят умна половинка като през това време мама и тати дават пари, те отделно заработват някой и друг леф нейде колкото да си купуват бира и цигари... някой да ме опровергае МОЛЯ! За съжаление когато аз бях студент (не чак толкова скоро обаче) положението беше точно такова... Случайно да се е променило? Иначе това последното не знам в коя фирма си го гледал и на какъв език са "мазали така" но уверявам те където аз работя положението е доста по-различно. Не е като да няма подобни неща изобщо, но все пак са изключение а не правило. Верно никой не се е научил да програмира в университета затова и вече никога повече не желая да си имам работа с хора под 4 години опит. Ще ме извиняват разни хора които си мислят че като имат 3 години опит и вече са майстори на спорта... работата е там че тъкмо почват да проглеждат... С колкото такива образи съм работил все е трябвало да ги уча на елементарни неща особено на момента "copy & paste" при писане да не съм видял - ако има повтарящ се код го изнасяш на функция. После виждам ужасии от този сорт: procedure Tfrmobr.edobrtKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char); begin if not (key in [#8,#44,#48..#57]) then key:=#0; if key=#46 then Key:=#44; if key=#44 then if pos(key,edobrt.text)<>0 then key:=#0; end; procedure Tfrmobr.Edobrm3KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char); begin if not (key in [#8,#44,#48..#57]) then key:=#0; if key=#46 then Key:=#44; if key=#44 then if pos(key,edobrm3.text)<>0 then key:=#0; end; procedure Tfrmobr.EdsuhKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char); begin if not (key in [#8,#44,#48..#57]) then key:=#0; if key=#46 then Key:=#44; if key=#44 then if pos(key,edsuh.text)<>0 then key:=#0; end; procedure Tfrmobr.EdnaltKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char); begin if not (key in [#8,#44,#48..#57]) then key:=#0; if key=#46 then Key:=#44; if key=#44 then if pos(key,ednalt.text)<>0 then key:=#0; end; Като на въпроса защо това е така отговора е - ами защото са различни компонентите и последния ред е различен. То трудно да се сетиш да подадеш на функция въпросния обект но кой да се сети, че компонентите са обекти. При това последното беше част от код с който въпросния човек се гордееше Отделно че имаше самочувствие на знаещ и можещ човек... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Colin Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Като студент 1 курс информатика в СУ мога да споделя, че поне при нас не е толкова зле колкото го описвате. Лекциите ни ги води професор на 60+ който си има на идея какво е С и го обяснява много забавно за тези които го знаят, останалите чакат упражненията. А упражненията ни ги водят студенти, при това те са 2-ри курс. До тук сигурно звучи малко комично, но е факт, че на такива като мен, който си имат малко идеа за цикли и масиви им е интересно, а другите които почнаха от include вече се справят доста добре с материала до функции. Въпросните студенти, които ни водят, явно знаят какво се иска за екипна работа по един проект и първото с което почнаха е подреждане на кода, именуване на променливити и коментиране на възлови места. А единият от въпросните асистенти подкара сървър на собствената си машина със сайтче, на което ни качва задачки за домашна(примерно) с компилатор, един вид като системата по състезанията, качваш сорса и то ти казва дали си познал. Има още какво да му се барне, но идеята му вече се пребори за място на сървъра на ФМИ и като гледам май ще стане официална форма за домашни работи по програмиране. Ще видим за напред как ще се развият нещата при нас... Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Сървърчето от ACM предполагам Мда поне във ФМИ има някой и друг мааалко по-отворен, ако и асистентите работят в някоя софтуерна фирма има надежда... Само че си първи курс а сега още е края на октомври... По-добре да си говорим като завършиш 3ти курс и почнеш четвърти че така в началото всичко изглежда розово... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 В този ред на мисли, аз затва винаги подхождам към нещата от гледната точка, че нищо не знам . Което ми и пречи понякога. Но си е истина, че си зависи от теб, защото при едно и също преподаване, някои нищо не хващат докрая, други (предимно които си го знаят отпреди де ) разбират всичко. Та това с бирата и цигарите си е така и до днес. Малко са изключенията, @Colin, наистина изчакай малко, и поне другата година пак ще говорим . Е, в СУ може да са по-добре нещата. Но едва ли много по-добре. То и в ПУ за по-интересуващите се и напредващи си има какво да се научи, но вяла работа.. Ама в цитата на Дядомраз има нещо нередно.. не само повтарящия се код.. , що си мисля, че втория иф е напълно излишен, щото никога не се стига до true?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEFARIOUS Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 И аз не съм много съгласен. По специалност съм математик, но взимам курсове по програмиране. Първата година взех начални стъпки с Алис, след това 2 срока С++. В момента учим *nix платформите, шел скриптинг и Питон. В края на месеца трябва и Джавичка, като всичко е подплатено с лекции за Дизайн, Структура, видове алгоритми и тн. А съм само 2ра година и даже това не ми е специалността, а е свободно-избираем предмет. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baba_qga Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Аз пък не познавам ни един човек, който в университет да се е научил на програмиране То и в университета май не се учи сериозно за програмист, ние поне учехме разни други 'глупости' като UML, мрежова сигурност, бизнес по интернет, и разни такива уж по-мениджърски насочени неща.. В този контекст не разбирах що за хрумване е да се учи семестър Паскал с елементарни неща като що е то for цикъл или структура масив, леле.. Ни рак, ни щука. И накрая разбира се който не го е знаел, пак не го знае, който го знае, го знае отпреди да влезе в уни-то. Програмиране се учи не в университета. Тва обучение не мога да го разбера какво такова хаотично е. Особено в България обучението в тази насока е доста хаотично (или поне по мое време преди няколко години). Не е нужно да си бил в университет, та да се научиш да пишеш програми. И е истина, че къде с преписване, къде по милост, накрая всички минаваха, вкл. 80-те % които не знаеха кво е цикъл, камо ли да направят програма, която да въведе и изведе в конзола няколко имена за проста програма за книжарница (тия и в гимназияата бяха мноо вървежни). Пъ за коментарите, кви коментари, кво чудо, че те коментарите нали забавят компилирането, тряя се парсват, хората мислят за компилатора, не ги винете . За подреждането, едва ли вече се намира някой да не подрежда. Обаче явно от подреждане до подреждане също имало разлика от тук до небето . Срещам хора, за които оставянето на празен ред примерно между методи, е губене на място. Нито един празен ред е мотото. Ако трябва и по 10 оператора на ред. Е, от всяко правило има изключения, всеки си има стил, както и стилът се мени до някаква степен на хората в зависимост от приложението и т.н. Като му писне на човек понякога, прави изцепки обаче Ами принципно си има стилове на подреждане, в Java има и доста сериозни правила за имена на класовете и методите и описанието им. А в университет програмиране не се учи, трябва да ти се занимава просто, за да напреднеш. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Ама в цитата на Дядомраз има нещо нередно.. не само повтарящия се код.. , що си мисля, че втория иф е напълно излишен, щото никога не се стига до true?! А забелязваш ли и че имената на всички компоненти те са "абсолютно адекватно подбрани"? По-криптирани от това здраве му кажи. Може би само А8246, В92163 и т.н. Отделно подреждането (или по-скоро случайната му поява тук-там колкото да не е без хич)... И аз не съм много съгласен. По специалност съм математик, но взимам курсове по програмиране. Първата година взех начални стъпки с Алис, след това 2 срока С++. В момента учим *nix платформите, шел скриптинг и Питон. В края на месеца трябва и Джавичка, като всичко е подплатено с лекции за Дизайн, Структура, видове алгоритми и тн. А съм само 2ра година и даже това не ми е специалността, а е свободно-избираем предмет. Добре де, кажи ми КАКВО по-точно учите от C++? До templates или поне до operator overloading има ли шанс да стигнете и какво ще трябва да можете да правите все пак, защото абстрактните неща са едно, като се стигне до нещо по-конкретно е съвсем друго - примерно ако пишеш програма за едночопов компютър проблемите са едни, при обработка на графика са други и т.н.? Мисълта ми е че в университета се зачеква оттук оттам материята и толкова. Даже по-сложните конструкции на C++ само се споменават. А се споменават защото масата за първи път чува за това а няма как да се напредне много за един семестър. А трябва и математика да се учи и т.н. Ще дам друг пример - завършил съм езикова гимназия и първата година се учеше по 3-4 часа сутрин езика а следобед имахме упражнения пак по този език с друг преподавател още поне 2-3 часа. Имало е дни когато е трябвало да запомня около 100тина нови думи. Подобно натоварване трябва да има за да се научи и един език за програмиране с маса приложни задачи. Само дето това ще стане ама друг път. И дори да работиш по 8 часа на ден пак ти трябват поне 2 години преди да спреш да задаваш елементарни въпроси кое как се прави и защо взимането на последната стойност от една таблица, увеличаването и с единица и ползването на новополученото число за primary key на друг запис е МНОГО ЛОША ИДЕЯ... не казвам че ВСЕКИ ще го направи - просто това успя да сътвори миналата седмица единия от нашите хора и днес му изнасях мини-лекция колко лоша идея е това. А човека не е вчерашен и имаше поне 3 години опит. А разбирането на това как работи memory manager-a и защо конкатенацията на стрингове не е особено добра идея в някои случаи (и особено различаването на това кои са тези случаи) направо не знам за колко напреднали следва да бъде... като го обясня на някой казва че е близко до акъла, но това е след като е сгазил лука, дебъгвал е няколко дена, защото програмата работи мега бавно и после ми казва че всичко е готово и работи но за по-малки периоди а за по-големите е сложил progress bar Ами принципно си има стилове на подреждане, в Java има и доста сериозни правила за имена на класовете и методите и описанието им. А в университет програмиране не се учи, трябва да ти се занимава просто, за да напреднеш. A пък да видиш в по-сериозните фирми какви coding guidelines има включително за имена на класове, променливи, и т.н. коментари за self-documenting функционалността и прочее. И изобщо не са пожелателни, защото после получаването на заплатата остава в сферата с пожеланията Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 И аз не съм много съгласен. По специалност съм математик, но взимам курсове по програмиране. Първата година взех начални стъпки с Алис, след това 2 срока С++. В момента учим *nix платформите, шел скриптинг и Питон. В края на месеца трябва и Джавичка, като всичко е подплатено с лекции за Дизайн, Структура, видове алгоритми и тн. А съм само 2ра година и даже това не ми е специалността, а е свободно-избираем предмет. В духа на поста на Дядомраз, без да се заяждам, но някак интересно ми прозвуча това, особено удебеленото. За година две сте преминали през целия арсенал от езици, операционни системи и аспекти на software develoopment-a, и като капак казаното от вида "ами в края на месеца и джавичка малко така". Та както каза Дядомраз, чопнато оттук оттам, и накрая ни риба, ни рак. Аз съм се убедил, че дори за един само език, ти трябва дооста време докато станеш напреднал и му научиш кахърите, какво остава за 4-5, и всичко останало около девелопмънта. Е, в един момент след няколко години общите правила вече виждаш, че важат в повечето езици, но все пак, ако не е някой прост език като ColdFusion например, който се учи за седмица-две, за всеки си трябва доста време докато му научиш всичко така че да го владееш свободно. В този ред на мисли езици като PHP например са по-отдалечени със своите особености от по-стриктните езици, не е като да минеш от Java на C# примерно. В PHP похватите, структури и дизайна на всичко предполага по-голяма разлика от това, което е в Java, поради спецификата на 'освободеност' (така да го кажем) на доста неща, липсата на доста неща, и динамиката му на развитие. Та това исках и аз да кажа, 2 срока Ц++, начални стъпки по ****, шел скриптинг, unix, питон, кобра, анаконда, това обучение е явно просто за запознаване да имате представа какво е. За нещо по-сериозно абсурд. И аз в началото преди години много се кефех и на най-простата програмка, която подкарвах и за кратко самочувствието скачаше, но като се наложи реално нещо по-обемно от това, и виждаш, че нещата са далеч по-сложни, и в повечето случаи далеч извън конкретния език, който ползваш. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Ама и вие сте едни... Какъв спор сте си заформили тука без мен не е истина Ама то човек като спи така се получава... Не помня къде бях давал мнения именно за обучението в университета, но ще се повторя по-кратичко и в тази тема Идеята най-общо е, че за 60-80 учебни часа в семестъра не може да се научи някой сериозен език, даже като се замисля за тея часове само Pascal може да се научи като хората (да се предаде целия език като материал). Съответно, не разбирам защо се очудвате на това какво се учело в университетите и какво не. Време просто няма. Университета е за да даде едни основи, които впоследствие студента да надгради сам, а не да те направи най-големия хакер на света. По друг начин смятам, че стоят математическите дисциплини, ама ся да не почваме втори спор, че нямам време Моето мнение е, че университетът е голям + за човек, който иска да учи, да му се занимава и т.н. За такива, дето са влезнали ей така, както каза дядомраз, да избутат... еми трябва малко по-сериозно да се отсяват студентите и ако трябва накрая от 200 човека да останат 20, но да са най-добрите. За съжаление всичко почна да се върти около парата и е по-добре да се вземат пари за магистратура от 200 човека отколкото от 20 и стандарта е паднал изключително Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 що си мисля, че втория иф е напълно излишен, щото никога не се стига до true?! Щото си е така. А колкото до това кой как подрежда кода - колкото колеги имам, всеки си го подрежда по негов си начин. И като погледнеш, чест от код веднага ти става ясно кой го е писал. Лошото, е когато има някой, дето няма никакъв начин за форматиране и веднъж ползва 1 за отстъпка, веднъж 2 интервала. Имената на еднакви компоненти се именуват по различен начин, въобще лудница. И то и да говориш и да не говориш, все едно и също. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Ама и вие сте едни... Какъв спор сте си заформили тука без мен не е истина То почна като видях една примерна програма (бас ловя че момчето или момичето което я търсеше просто не можеше да си напише курсовата работа и търсеше нещо готово)... та примерната програма която беше предложена беше написана не с краката ами и аз не знам с какво и поизкоментирах малко стила на програмиране.... и то се почна една за нашето образование - като че ли не знам какво е ама виж имаше и защитници (само че първи-втори курс само) Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEFARIOUS Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Еми, аз казах, че не ми е това специалността, а приятелите ми които учат програмиране правят доста повече работи. Както и да е. Що се отнася до "мега"-арсенала от езици - май идеята не е да се научат всички, а да загреем какви са основните принципи. Ти ако знаеш С++, не можеш ли да разбереш какво прави една програма написана на Джава? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Еми, аз казах, че не ми е това специалността, а приятелите ми които учат програмиране правят доста повече работи. Както и да е. Що се отнася до "мега"-арсенала от езици - май идеята не е да се научат всички, а да загреем какви са основните принципи.Ти ако знаеш С++, не можеш ли да разбереш какво прави една програма написана на Джава? Не е задължително. Явно не си виждал Perl-тип програми и как може една програма да е написана така че ако не познаваш конкретния език, да схванеш единствено къде са for циклите . Още повече С++ и Java не са чаак толкова близки, а като и ползват доста различни като имена библиотеки, хич може и да не успееш, в зависимост от натурата на програмата . А обратното пък.. ако знаеш Java, пък и видиш на С++ едно cout и че сума неща се правят с шифтинг и << >>, и става мазало. Иначе така казано, за загряването на основните принципи, е по-добре казано, никой и не е очаквал, че ще ги знаете всички накрая Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Ти ако знаеш С++, не можеш ли да разбереш какво прави една програма написана на Джава? Да. Виж за Pascal и Visual Basic малко повече зор ще видиш но страшно много си приличат по доста неща така че след първоначалната изненада от пунктуацията и някои основни конструкции другото е еднакво. Различното са имената на функциите от основните библиотеки правещи това и онова а не толкова езика. Виж има доста по-различни езици като Пролог, Лисп... донякъде и Perl. И мисълта ми беше не само КАКВО се прави но и КАК се прави. Основната цел на упражненията е да се направи програма която работи. А не да се направи тази програма кадърно, променливите да са каквито трябва... то не че има кой знае колко, затова дори да са a, b, c, d, e, i, j, k, m, n пак е приемливо. Подреждането на кода и писането на коментари пък се смятат за ненужен лукс. Има и друго - учи се езика, а език без библиотеки не може да съществува. Учи се в "стерилна среда" тъй да се каже. Колко от студентите 5ти курс информатика според теб биха могли да напишат програма на Java, C#, Delphi или VB с която да могат да се въведе информация за предметите и оценките и изобщо каквото има в книжката и накрая да изкара справка със средния успех. Не говорим за програма от типа: Въдеди брой студенти: 50 Въведи име на студент Но. 1: ..... Въдеди оценката на студент Но. 1 по предмет Но. 1: ..... Говорим за културен потребителски интерфейс, записване в база данни, справки, индекси, разпечатване на справките кадърно с експорт до PDF не просто на екрана колкото да има нещо. Има ли поне 10 човека? При това въпросните 10 човека от 3ти или 4ти курс вече работят на пълен работен ден в някоя софтуерна фирма, нали? Е те за това говорим - тези 10 човека не са го научили в университета това. Научили са някой език за програмиране при това леко са одраскали повърхността, защото има още тооолкова работи които не се преподават - за C++ ако случайно някой се навие да преподава (а не само да го спомене) за templates и operator overloading ще ме изненада тотално (пък и как да се навие като едно 35% ще го гледат умно първите 10 минути след това ще преценят че им говори на китайски и ще почнат да бичат белот на последните маси)... Извинявам се за цинизма но не е ли така? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.