Error Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Значи подариха ми усилвател за кола, не е известна марка. На него пише 4х100 ама предполагам, че е към 4х50W може и по-малко Та както и да е. Имам вързани към него само два басови говорителя и нищо друго. Всичко си свири нормално, докато не запаля колата. Тогава се появява едно пищене и с вдигане на оборотите и шума се усилва. Казаха ми че трябвало да сложа някакъв филтър на + -а на акумулатора. П.П. Кабелите са перфектни. За + съм използвал 4 квадрата посребрен с тройна изолация(най-горната я махнах). За чинчовете си взех на Hama с позлатени букси и 3ти кабел за втория +. Ако може някой да каже как да го махна този шум ще съм много благодарен. Благодаря предварително. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThE_UfO Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Значи подариха ми усилвател за кола, не е известна марка. На него пише 4х100 ама предполагам, че е към 4х50W може и по-малко Та както и да е. Имам вързани към него само два басови говорителя и нищо друго. Всичко си свири нормално, докато не запаля колата. Тогава се появява едно пищене и с вдигане на оборотите и шума се усилва. Казаха ми че трябвало да сложа някакъв филтър на + -а на акумулатора. П.П. Кабелите са перфектни. За + съм използвал 4 квадрата посребрен с тройна изолация(най-горната я махнах). За чинчовете си взех на Hama с позлатени букси и 3ти кабел за втория +. Ако може някой да каже как да го махна този шум ще съм много благодарен. Благодаря предварително. 1. връзваш го през бушон, през запалката примерно 2. взимаш си кондензатор 15000-20000 микрофарада (от стар Рубин 202Ц или някакъв телевизор от 50те ще ти свърши идеална работа ) 3. черпиш една бира, и пускаш в колата да свири кичека можеш да пробваш комбинация 2-3 първо, ако не даде резултат (в което ме съмнява) 1-2-3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andro Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Олеле...как през запалката ще взима ток за усилвател?!?!?Инсталацията на колата ще сдаде багажа (или ще горят бушони). 1.За захранване се ползват хубави кабели - вземи си 8+ квадрата със силиконова изолация,многожилен-точно от тоя дето във Викиват е по 3лв/метъра. 2.Плюсовия кабел се взима директно от клемата на акумулатора.На 10-15 см от клемата се слага бушон,равен по А на този на усилвателя или малко по-голям. 3.Масата или минуса се взима някъде от купето.Обикновенно усилвателя е в багажника и затова удобни се оказват болтовете на предпазните колани.Оттам може да се вземе минус. 4.Захранващите кабели не е хубаво да са в един и същ праг на колата с тези за сигнала.Хубаво е да са в различни. 5.Подобни смущения са възможни и от лоша маса на чинчовете на сигналния кабел. 6.Филтър на захранвето се слага,но понеже усилвателят има голяма консумация няма да стане.Филтрите,които ги продават са обикновено до 10А макс. 7.Ако шумът все пак си остане си провери четките и диодната плочка на алтернатора. 8.Винаги е хубаво да има кондензатор на усилвателя,но може и без него.Хубавите кондензатори са доста скъпи. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThE_UfO Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 е като гледам този noname усилвател едва ли ще е по-голям от 25х15см (maлък), и какво му пречи да използва тока от запалката, като бушона и е 10А (поне на моя таркаляк), и не се използва? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andro Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 Запалката обикновенно е на един бушон с радиото,вътрешното осветление и обикновенно алармаджиите взимат от същия бушон ток за алармата.Твърде много са нещата.Ако ампът е 4х50 W RMS,това са си 200 W,при условие,че обикновенно КПД на един усилвате клас АВ е 60-70%,то при 12 V ток максималната консумация е към 20-тина ампера.Не претендирам,че сметките са ми точни,нито,че разбирам от тоци.Ама все пак да си вземе ток от батерията. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Error Posted October 28, 2006 Author Share Posted October 28, 2006 1в. Захранващия кабел е с двойна изолация в момента както писах(втората е силиконова). Масата съм я взел от Болта на фаровете(Колата ми е Форд Фиеста) и нямам проблеми точно с масата. Бушона на усилвателчето си е точно 20 ампера. Всеки един кабел, който съм прекарал е пуснат много старателно и съм ги скрил под пластмасовия праг от вътрешната страна. Това за кабелите за сигнала и +овия кабел сега го виждам за първи път и ще пробвам, но няма да е сега. Искам да видя и други мнения за връзването. Един приятел има трабант( ) и си е вкарал малко тунинг и музика. При него го е имало този проблем и са му казали, че има някакви паразитни токове и от тях се получава. Сложили са му някакъв филтър на кабела на пюса горе при клемата на акумулатора и сега всичко му е наред. Някой ако е малко по-наясно да казва от каде да го взема този филтър и какво представлява :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andro Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 По въпроса за филтъра-примерно изглежда така: http://www.ljclub.net/auto-audio/aksesoari/filtyrCD_B.jpg Това обаче е филтър,предназначен за плеъра,няма да стане за усилвател,защото обикновенно са за ток до 10А.Ако се вгледаш внимателно ще видиш надписа: Engine Supressor.Картинката е от сайта на един пич,който продава разни неща за кар аудио.Върнете малко адреса до .net,за да разгледате.Въпросното нещо го дава за 6 лева.Сигурно във Викиват и сервизите за кар аудио ги имат. Относно + и кабелите за сигнала-ако ползваш сигнала само за бас,едва ли ще има смущения,малко вероятно е.Още по-малко вероятно е,ако кабелите са качествени и коаксиални.При мен и двата кабела бяха в един праг,смущения не съм имал.Предполагам,че може и да се получат,ако сигнала се използва за говорители (т.е. от 40Hz до 20000Hz,примерно). По принцип на захранването на усилвател не съм чувал/виждал да има филтър.Смущенията са основно от кабела за сигнала,или от самия източник.Който има такива смущения да огледа чинчовете и евентуално да си сложи филтър на захранването на източника.Ако на някой му мигат фаровете вечер или оборотите на двг-то много се изменят,благодарение на голямата консумация да си слага кондензатор.По принцип се препоръчва 1 фарад на всеки 1000W RMS,според мен е добре да има ако музиката ни е над 300-350W RMS.Консумацията е голяма,товарът върху акумулатора и ел.инсталацията на автомобила също,особено ако е със слаб алтернатор - 50-60 А.Успех на всички!Аз не претендирам да разбирам,просто съм си фенче,има си професионалисти.Във www.tuning.bg/forum има раздели за кар аудио.Повечето хора там са разни тиийнове и пишат глупави постове,но има и много проесионални мнения. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.