DON_CHEFO Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 ЛЕГЕНДИ Михаел Шумахер: Радвайте се за мен, не тъгувайте Не съм пример за подражание, смята седемкратният шампион във Формула 1 Германският вестник "Ди Цайт" публикува голямо интервю с Михаел Шумахер, което е съставено от 4 фрагмента, правени по различно време от журналиста Ханс-Бруно Камертонс. 37-годишният бивш пилот (колко тъжно) на Ферари говори за сълзите в очите след Гран при на Италия, за семейния живот с Корина, за чувството да си германец и за всичко, което го прави щастлив. - Не сме виждали често Михаел Шумахер да плаче. След Гран при на Италия на Монца обаче лицето ви бе обляно в сълзи. Какво провокира проявата на толкова чувства? - Помните, че бяхме подложени на огромно напрежение преди това състезание. Победата в него бе огромно облекчение за мен. Качих се на върха на подиума, хиляди фенове бяха само на метри от мен. Виждах лицата им - беше изписана огромна, много искрена радост. Със спомена за лицата им влязох в залата за пресконференции. Тогава там ми зададоха изведнъж въпрос за Аертон Сена, нещо от рода на дали се чувствам по-велик от него. Това просто ми дойде в повече. - И заради един въпрос се разплакахте... - Да, точно така. - Беше ли Аертон Сена модел за подражание за вас? - Не, просто в нищо не съм се опитвал да подражавам на никого или да се опитвам да направя нещо, което вече е било направено от друг. Правя всичко по свой начин, както се пееше в онази песен на Франк Синатра "My way". От друга страна, Сена беше най-добрият пилот, когото съм срещал. Винаги съм му се възхищавал - от деня, в който го видях за първи път. Това се случи на картинг писта в Холандия, тогава бях около 10-годишен. Беше безупречен на пистата - възхищавах се на всичко, което правеше. След това продължих да следя кариерата му и накрая един ден станахме и съперници във Ф1. - Обвиняваха ви, че не сте били на погребението на Сена. Защо наистина не отидохте? - Не искам да коментирам публично причините. Но две години по-късно, точно преди Гран при на Бразилия, отидох на гроба му. Бяхме сами с Корина. - Много фенове ви сравняват със Сена. Възприемате ли се като модел за младите? - Горещо бих препоръчал на всички да не взимат пример от мен и да не се учат от нещата, които съм направил. Всеки човек би трябвало да върви по собствен път. Така е най-правилно. - Кога за последно сте били извън себе си от щастие? - Много са хубавите моменти в живота ми. Най-радостен бях на първата среща с Корина, след това на нашата сватба, при раждането на децата, както и когато спечелих първата титла с Ферари. Като цяло имам идеален живот - извадих късмет в брака и семейството, в спорта постигнах успехи, не ми липсват и пари. По принцип всеки ден се събуждам, изпълнен с щастие. - При толкова много късмет не си ли помислихте в Сао Пауло, че съдбата ви наказва в последния старт? - Не съм суеверен, поне що се отнася до автомобилния спорт. Тук факторите за победата са други - гуми, двигател, болид. Всяка победна серия свършва някога. Признавам си, че и аз понякога съм се питал с какво толкова ме прави по-добър от другите. Отговорът ми е, че просто съм имал повече късмет. - Карането на болид от Формула 1 изисква голяма концентрация. Как прогонвате неканените мисли по време на състезание? - Ще ви изненадам, но няма нищо по-лесно от това да караш с 300 км/ч по дълга права на пистата. Ако е хубаво времето - още по-добре. И тогава човек не е толкова напрегнат, не е задължително да е 100% концентриран. В такива моменти в главата ти се промъкват разни мисли ... - ...за последния мач на Байерн... - Не, аз си мисля за ФК Кьолн. - Имате ли добра памет? - Зависи за какво. Ако става въпрос да се научи нещо наизуст, съм много зле. В училище трудно запаметявах стихотворения. Но наистина важните неща - деня на сватбата ми, рождените дни на жена ми и децата... - ...първата победа с Ферари... - Да. За наистина важните неща помня не просто деня и датата, а и редица подробности и детайли. - Говорите с любов за семейството, а не се разбирате с брат си Ралф. Защо? - Не е истина, че не се разбираме. Двамата не сме толкова различни, да не кажа даже, че много си приличаме. Той е само с 6,5 години по-малък. С Ралф имахме много хубаво детство. Израснахме сред красива природа. Родителите ни не ни отказваха почти нищо, без да са ни глезили. Спомням си добре времената, когато си търсехме спонсори, за да продължим в автомобилните спортове след картинга. Ходехме заедно на тренировки по джудо, играехме футбол. - Изглежда, най-големият ви късмет в живота е пистата за картинг? - Беше ми приятно да ходя всеки ден с баща ми на пистата, да разглобяваме и сглобяваме двигатели. Понякога карах. - Преди да вземете книжка? - Имах кола доста преди да изкарам книжка. Един стар Фолксваген. Карах го от пистата до къщата ни - разстоянието е около 500 метра, както и по уличките в квартала. - Кога разбрахте, че сте станали богат? - Когато станах финансово независим. Вече нямам материални грижи и това е чудесно. Преди години в семейството ми цепехме марката на две, за да ни стигат парите. Сега те са на втори план. Затова ценя много повече здравето, любовта и приятелството. - Кога хората са бедни? - Когато мислят само за материални неща. Изпитвал съм го, когато си купих нова кола. Радвах се един месец и всичко мина. Материалното не носи щастие. - Гордеете ли се, че сте германец? - Този въпрос ми е бил задаван вече веднъж през годините. Тогава отговорих с не, защото се срамувах от стореното от нацистите. С годините започнах да осъзнавам, че Германия не е дала на света само нацизма и концентрационните лагери, а и много добри неща. Бих искал да се гордея, че съм германец, но все още не мога. - В Италия ви броят за италианец... - Не съм толкова емоционален. Аз живея винаги в настоящия момент, докато италианците обичат да се връщат назад. - Какво смятате да правите в следващите пет години? - Нищо определено. Искам да си почина, да обърна внимание на децата си. Ще живея без никакви задължения освен семейните. - Давате ли си сметка, че редица пилоти потриват доволно ръце и си казват: "Слава на Бога, Михаел го няма вече." - Да говорят каквото искат. - През годините, в които доминирахте Формула 1, някои започнаха да наричат спорта Формула Шуми. Кой ще ви наследи по успехи? - Не виждам наследници, а само нова обстановка. Формула 1 е имало и преди мен, ще я има и след мен. И като цяло не харесвам, когато името ми се използва като някакво клише. - Имате много привърженици. Искате ли да им кажете нещо? - Всичко си има край. Радвайте се за мен, не тъгувайте. Идват нови герои. КАРИЕРАТА МУ В ЦИФРИ Титли - 7: 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 Поредни титли - 5: 2000-2004 Победи: 91 Победи в един сезон - 13: 2004 Поредни победи в един сезон - 7: 2004 Победи на една писта - 8: Гран при на Франция Победи в един отбор: 72 Победи от първа позиция: 40 Първи позиции: 68 Стартове от първа редица: 115 Финали сред първите трима: 154 Втори места: 43 Спечелени точки: 1369 Финали в зоната на точките: 190 Точки в един сезон: 148 от максимум 180 през 2004 Най-бързи обиколки: 76 Най-бързи обиколки в един сезон: 10 от 18 през 2004 Състезания, в които е водел: 141 Обиколки, в които е водел: 5108 Поредни финали с подиум: 19 (между САЩ 2001 и Япония 2002) Поредни финали в зоната на точките: 24 (между Унгария 2001 и Малайзия 2003) Поредни сезони с победи: 15 Престой в един отбор: 11 сезона с Ферари 1996-2006 Всички победа на Легендата GP of Track # Team Car Comment on grid 1992 BEL Spa-Francorchamps 19 Benetton Benetton-Ford B192 (FL) 3 1993 POR Estoril 5 Benetton Benetton-Ford B193B 6 1994 BRA Interlagos 5 Benetton Benetton-Ford B194 (FL) 2 PAC Aida 5 Benetton Benetton-Ford B194 (FL) 2 SAN Imola 5 Benetton Benetton-Ford B194 2 MON Monte Carlo 5 Benetton Benetton-Ford B194 (FL) 1 CAN Montrйal 5 Benetton Benetton-Ford B194 (FL) 1 FRA Magny-Cours 5 Benetton Benetton-Ford B194 3 HUN Hungaroring 5 Benetton Benetton-Ford B194 (FL) 1 EUR Jerez de la Frontera 5 Benetton Benetton-Ford B194 (FL) 1 1995 BRA Interlagos 1 Benetton Benetton-Renault B195 (FL) 2 ESP Circuit de Catalunya 1 Benetton Benetton-Renault B195 1 MON Monte Carlo 1 Benetton Benetton-Renault B195 2 FRA Magny-Cours 1 Benetton Benetton-Renault B195 (FL) 2 GER Hockenheim 1 Benetton Benetton-Renault B195 (FL) 2 BEL Spa-Francorchamps 1 Benetton Benetton-Renault B195 16 EUR Nьrburgring 1 Benetton Benetton-Renault B195 (FL) 3 PAC Aida 1 Benetton Benetton-Renault B195 (FL) 3 JPN Suzuka 1 Benetton Benetton-Renault B195 (FL) 1 1996 ESP Circuit de Catalunya 1 Ferrari Ferrari F310 (FL) 3 BEL Spa-Francorchamps 1 Ferrari Ferrari F310 3 ITA Monza 1 Ferrari Ferrari F310 (FL) 3 1997 MON Monte Carlo 5 Ferrari Ferrari F310B (FL) 2 CAN Montrйal 5 Ferrari Ferrari F310B 1 FRA Magny-Cours 5 Ferrari Ferrari F310B (FL) 1 BEL Spa-Francorchamps 5 Ferrari Ferrari F310B 3 JPN Suzuka 5 Ferrari Ferrari F310B 2 1998 ARG Buenos Aires 3 Ferrari Ferrari F300 2 CAN Montrйal 3 Ferrari Ferrari F300 (FL) 3 FRA Magny-Cours 3 Ferrari Ferrari F300 2 GBR Silverstone 3 Ferrari Ferrari F300 (FL) 2 HUN Hungaroring 3 Ferrari Ferrari F300 (FL) 3 ITA Monza 3 Ferrari Ferrari F300 1 1999 SAN Imola 3 Ferrari Ferrari F399 (FL) 3 MON Monte Carlo 3 Ferrari Ferrari F399 2 2000 AUS Melbourne 3 Ferrari Ferrari F1-2000 3 BRA Interlagos 3 Ferrari Ferrari F1-2000 (FL) 3 SAN Imola 3 Ferrari Ferrari F1-2000 2 EUR Nьrburgring 3 Ferrari Ferrari F1-2000 (FL) 2 CAN Montrйal 3 Ferrari Ferrari F1-2000 1 ITA Monza 3 Ferrari Ferrari F1-2000 1 USA Indianapolis 3 Ferrari Ferrari F1-2000 1 JPN Suzuka 3 Ferrari Ferrari F1-2000 1 MAL Sepang 3 Ferrari Ferrari F1-2000 1 2001 AUS Melbourne 1 Ferrari Ferrari F2001 (FL) 1 MAL Sepang 1 Ferrari Ferrari F2001 1 ESP Circuit de Catalunya 1 Ferrari Ferrari F2001 (FL) 1 MON Monte Carlo 1 Ferrari Ferrari F2001 2 EUR Nьrburgring 1 Ferrari Ferrari F2001 1 FRA Magny-Cours 1 Ferrari Ferrari F2001 2 HUN Hungaroring 1 Ferrari Ferrari F2001 1 BEL Spa-Francorchamps 1 Ferrari Ferrari F2001 (FL) 3 JPN Suzuka 1 Ferrari Ferrari F2001 1 2002 AUS Melbourne 1 Ferrari Ferrari F2001 2 BRA Interlagos 1 Ferrari Ferrari F2002 2 SAN Imola 1 Ferrari Ferrari F2002 1 ESP Circuit de Catalunya 1 Ferrari Ferrari F2002 (FL) 1 AUT A1-Ring 1 Ferrari Ferrari F2002 (FL) 3 CAN Montreal 1 Ferrari Ferrari F2002 2 GBR Silverstone 1 Ferrari Ferrari F2002 3 FRA Magny-Cours 1 Ferrari Ferrari F2002 2 GER Hockenheim 1 Ferrari Ferrari F2002 (FL) 1 BEL Spa-Francorchamps 1 Ferrari Ferrari F2002 (FL) 1 JPN Suzuka 1 Ferrari Ferrari F2002 (FL) 1 2003 SAN Imola 1 Ferrari Ferrari F2002 (FL) 1 ESP Circuit de Catalunya 1 Ferrari Ferrari F2003-GA 1 AUT A1-Ring 1 Ferrari Ferrari F2003-GA (FL) 1 CAN Montreal 1 Ferrari Ferrari F2003-GA 3 ITA Monza 1 Ferrari Ferrari F2003-GA (FL) 1 USA Indianapolis 1 Ferrari Ferrari F2003-GA (FL) 7 2004 AUS Melbourne 1 Ferrari Ferrari F2004 (FL) 1 MAL Sepang 1 Ferrari Ferrari F2004 1 BHR Sakhir 1 Ferrari Ferrari F2004 (FL) 1 SAN Imola 1 Ferrari Ferrari F2004 (FL) 2 ESP Circuit de Catalunya 1 Ferrari Ferrari F2004 (FL) 1 EUR Nьrburgring 1 Ferrari Ferrari F2004 (FL) 1 CAN Montreal 1 Ferrari Ferrari F2004 6 USA Indianapolis 1 Ferrari Ferrari F2004 2 FRA Magny-Cours 1 Ferrari Ferrari F2004 (FL) 2 GBR Silverstone 1 Ferrari Ferrari F2004 (FL) 4 GER Hockenheim 1 Ferrari Ferrari F2004 1 HUN Hungaroring 1 Ferrari Ferrari F2004 (FL) 1 JPN Suzuka 1 Ferrari Ferrari F2004 1 2005 USA Indianapolis 1 Ferrari Ferrari F2005 (FL) 5 2006 SAN Imola 5 Ferrari Ferrari 248 F1 1 EUR Nьrburgring 5 Ferrari Ferrari 248 F1 (FL) 2 USA Indianapolis 5 Ferrari Ferrari 248 F1 (FL) 1 FRA Magny-Cours 5 Ferrari Ferrari 248 F1 (FL) 1 GER Hockenheim 5 Ferrari Ferrari 248 F1 (FL) 2 ITA Monza 5 Ferrari Ferrari 248 F1 2 China 5 Ferrari Ferrari 248 F1 6 Най-откаченият подарък за седемкратния световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер, който сложи край на кариерата си, идва от Дубай, пише германският таблоид ”Билд”. Шейх Мохамед бин Рашид Ал-Моктоум (на снимката долу) подари на Шуми цял остров. Емирът на Дубай и премиер на Обединените арабски емирства е основател проекта ”The World” (Светът), който струва близо 1,8 милиарда евро. Там, в Персийския залив е направено така нареченото осмо чудо на света - 300 изкуствени острова, които, наблюдавани от въздуха, образуват картата на земята. ”След две години всички острови ще са напълно готови и Михаел и Корина ще си имат свой собствен остров за почивка”, заяви мениджърът на Шуми Вили Вебер пред ”Билд”. Все още не е ясно от кой виртуален континент ще е островът на Шумахер, за сметка на това той ще има пълна свобода при обзавеждането на своя оазис. Големите между 2,5 и 10 хектара острови, които могат да бъдат достигнати само с лодка или хеликоптер, ще бъдат заселени едва тогава, когато напълно изпълнят тематичното си предназначение, като шейх Мохамед бин Рашид ал-Моктоум смята, че на островите могат да живеят около 150 000 души. ”Михаел все още обмисля какво да направи на острова си. Може би дори ще изгради една писта за картинг. Така и шейхът ще получи рекламата, на която се надява”, коментира той. 50 от островите вече са продадени, като тяхната цена започва от 4,5 милиона евро. Шуми пък получава този рай като подарък, завършва ”Билд”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frodo Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 най големия за всички времена Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infernum Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 най големия за всички времена Определено!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
don_anton Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 za vinagi v surcata ni 6umi ! pone v moeto i milionite mu fenove / i na ferrari/ da ne kaja miliardi ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted October 26, 2006 Author Share Posted October 26, 2006 Няма какво повече да се каже. Кариерата му говори сама за себе си. Той остава в Скудерията като консултант. Да видим какво точно ще прави Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slain Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 фактите говорят сами ... няма по-голям от него,а и като човек е свестен,а не е някъв надут пуяк жалко ,че се отказа,но всяко нещо си има край Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-9 Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Shumacher ne e moq nai ljubim pilot no bez samnenie e nai velikiq vav F1 i iskam da izkaja golemiq si respect kam nego. Mnogo me beshe qd 4e ne se otkaza kato svetoven shampion no kolata go predade v poslednite 2 sastezaniq a v poslednoto nezavisimo 4e stana 4 pokaza otnovo 4e e nai velikiq za vsi4ki vremena s fenomenalnoto si karane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted October 27, 2006 Author Share Posted October 27, 2006 Todt - it won’t be the same without Michael 25 October 2006 After a puncture cost Michael Schumacher the chance to clinch an eighth world title in his final race on Sunday, Ferrari team boss Jean Todt revealed his sadness at Schumacher’s retirement - and his hopes for Ferrari’s future as a new era beckons. “We have great drivers, great engineers, great mechanics, great partners and it's a chapter which is ending with the decision Michael has taken to retire from Formula One as a driver,” said Todt. “I definitely feel sad about that even if I share and understand his decision.” Before his final Grand Prix in Brazil, Schumacher had raced with the Italian team for 11 of his 15 seasons and been widely credited with much of their revival in recent years. The fruitful partnership resulted in five championships in as many years between 2000 and 2004. “It will definitely be different; it will never be the same without Michael, particularly for the people who have been working, like me, for so many years with him,” explained Todt. “We have been building, creating such a fantastic relationship, even if Michael will remain in the family, which will be a big asset for all the company, for all the team, but it will definitely be different.” Next season, Ferrari’s race line-up comprises Brazilian Grand Prix winner Felipe Massa and Kimi Raikkonen, who joins after five years with McLaren. Todt hopes the pairing will enjoy a successful start to 2007, despite imminent changes over the off-season. “We have about five months before we will start another championship, so we will do our best to start better than we did this year, because we know how important it can be to score points at the beginning of the championship,” explained the Frenchman. The media has widely predicted that technical director Ross Brawn will take a sabbatical from Formula One racing in 2007. Todt did not comment on the rumours, but confirmed that news on revisions to the team’s internal structure would be revealed shortly. “We have said that a few changes will be announced in the next few days for next year and we will do that,” he added. Тод казва, че няма да е същото без Михаел. Жан казва все суперлативи за Шуми. Не мога да го преведа сичкото за жалост. Но Тод казва, че имат всичко. ДОбри пилоти инженери, механици, партьори. Всичко, но не и Шуми вече. Тод казва че разбира и уважава решението на Шуми, но въпреки това е тъжен както и аз Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Завинаги в сърцето!!! Най-големият пилот на всички времена! Сбогом Шуми!!! Макар да не съм писал в темите тук, аз съм голям фен на Шуми и Ферари, а и на Ф1 като цяло. Следя я откакто се помня - Сена беше жив. Гледах как загина Сена. Няма да забравя това. От тогава се запалих още повече. През всичките тези години съм гледал почти всички състезания - имаше невероятни моменти, които няма да забравя, но и такива, като последното му състезание, които не искам да си спомням. Последното състезание на Мишо, даже не исках да го гледам. Гледах го без желание, не можех и още не мога да повярвам, че се отказа... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fibaman Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted November 1, 2006 Author Share Posted November 1, 2006 Aй сиктир. На 20 години съм станал и едвам не се разплаках. Дейба много ме е яд за отказването, което на сичкото отгоре е много съмнително. Казвам съмнително, защото колкото повече матереиал прочитам оставам с впечатлението, че той е бил принуден да се откаже. Не искам да го повярвам, но някой ако може да ми обясни какво е правил Лука ди Монтеземоло до колата на Кими и жестикулирайки му за успех с думите "всичко е оредено". Или това че имаше пусната информациа в сайта на ферари че Шуми ще се откаже малко преди официалната пресконференция след края на ГП на МОНЦА. Нещо ми мирише тая работа и за тва съм спрял да чета всякакъв вид инфо за тоя случай Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krastnik Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Аз се съмнявам да са го принудили, макар че всичко е възможно и може и така да е. Но кой ще се откаже от най-добрият пилот в момента, който им развива колата постоянно. Съмнявам се сега при тоя баберек Кими да е така. Ще загубят от силата си Ферари, което ще е много жалко. Дано бъркам и дано Кими се окаже наистина добър колкото изглежда. Защото първото нещо, което трябва да направиш, за да спечелиш едно състезание е да завършиш. А той явно има проблем с това. А доколкото Шумахер каквото и да се каже ще е малко. Просто е ЕДИН от най-великите. За мен просто не може да се каже кой е на-най в нито един спорт. Така е и в моторните спортове. Просто различни епохи има с различна техника. Трябва да млъкнат и тези , които не го обичат. Най-малкото от уважение към велик шампион. Най-малкото за тези 7 титли, които е спечелил. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 е ти направо ме разби така се чувствах, когато се отказа агаси. наистина е жалко толкова велики състезатели напускат спорта, но какво да се прави. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted November 1, 2006 Author Share Posted November 1, 2006 Aй сиктир. На 20 години съм станал и едвам не се разплаках. Дейба много ме е яд за отказването, което на сичкото отгоре е много съмнително. Казвам съмнително, защото колкото повече матереиал прочитам оставам с впечатлението, че той е бил принуден да се откаже. Не искам да го повярвам, но някой ако може да ми обясни какво е правил Лука ди Монтеземоло до колата на Кими и жестикулирайки му за успех с думите "всичко е оредено". Или това че имаше пусната информациа в сайта на ферари че Шуми ще се откаже малко преди официалната пресконференция след края на ГП на МОНЦА. Нещо ми мирише тая работа и за тва съм спрял да чета всякакъв вид инфо за тоя случай FIBAMAN. Да отговоря за тези думи. Май зех да стоплям кво си си помислил. Искам да кажа все едно. "Да му се невиди на 20 съм, а потчи...." Сега сети ли се :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fibaman Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Сега сети ли се :) Тоя НФС Карбон съвсем ми е изпил мозъка Важното е , че се разбрахме . Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted November 1, 2006 Author Share Posted November 1, 2006 Аз се съмнявам да са го принудили, макар че всичко е възможно и може и така да е. Но кой ще се откаже от най-добрият пилот в момента, който им развива колата постоянно. Съмнявам се сега при тоя баберек Кими да е така. Ще загубят от силата си Ферари, което ще е много жалко. Дано бъркам и дано Кими се окаже наистина добър колкото изглежда. Защото първото нещо, което трябва да направиш, за да спечелиш едно състезание е да завършиш. А той явно има проблем с това. А доколкото Шумахер каквото и да се каже ще е малко. Просто е ЕДИН от най-великите. За мен просто не може да се каже кой е на-най в нито един спорт. Така е и в моторните спортове. Просто различни епохи има с различна техника. Трябва да млъкнат и тези , които не го обичат. Най-малкото от уважение към велик шампион. Най-малкото за тези 7 титли, които е спечелил. http://store2.data.bg/ferrarist/ Разгледай това аз не искам вече Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clades Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Винаги съм подкрепял Ферари и Шумахер и след отказването на Вликият шампион, съжалявам единствено, че не можах да го гледам на живо. Той остава завинаги в историята на Формула 1 и никога няма да бъде забравен. НЕ съм сигурен дали е бил принуден да се откаже. Най - великият в спорта според него - Аертън Сена загина на пистата и си мисля, че след като спечели всичко и подобри почти всички рекорди, той е искал да запази живота си, защото въпреки, че сме в 21 век тва си остава един от най- опасните спортове. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted November 9, 2006 Author Share Posted November 9, 2006 Винаги съм подкрепял Ферари и Шумахер и след отказването на Вликият шампион, съжалявам единствено, че не можах да го гледам на живо. Той остава завинаги в историята на Формула 1 и никога няма да бъде забравен. НЕ съм сигурен дали е бил принуден да се откаже. Най - великият в спорта според него - Аертън Сена загина на пистата и си мисля, че след като спечели всичко и подобри почти всички рекорди, той е искал да запази живота си, защото въпреки, че сме в 21 век тва си остава един от най- опасните спортове. Ами аз споделям мнението на едни фенове в друг форум. Така като го гледах човека как кара и как се радва по нищо не личеше че му е до отказване. Да не говорим за простотии от рода че бил стар че нямал рефлекси и че тезо на Нико били по-добри. Глупости на търкалета. Винаги изнасяше лекции. И да верно е на 37 и верно има семейство но можеше да е още една година с Ферари. Но гледай какво става пък след това. Лука и хората на висшите постове във Ферари не са прости хора. Знаят че ако задържат Шуми за още един сезон после остават без топ пилот. Кими ще бъде обвързан, Алонсо вече е. Да се разчита на Маса и на Жене или не знам на кой е малко рисковано. МОже би е за добро. Предпочитам така да мисля. Имам едни основания да мисля че трябва добре да си напишем домашното, защото Двигателите за замръзени, а нашият в момента е най-добър и издържлив, колкото и да не му се иска на ДЖОЗО . Гумите са едни и същи, а ние имаме най-много инфо за тяхната работа. Да видим Link to comment Share on other sites More sharing options...
t_tunchev Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 И аз като Lucky Luciano не съм писал в темите,но от много отдавна следях Формулата.Спомням си като бях по-малък с баща ми гледахме формулата и викахме за Шумахер.... Най-великият пилот,но много жалко,че се отказа .... но пък също и се радвам,защото имах възможността да го гледам !!! БЛАГОДАРЯ ШАМПИОНЕ Link to comment Share on other sites More sharing options...
don_anton Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 stiga be nikoi ne go e prinudil nqma koi da prinudi 6umi da se otkaje az li4no vqrvam v tova prosto e re6il 4e e vreme da jivee dr. jivot sus semeistvoto si i pro4ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted November 12, 2006 Author Share Posted November 12, 2006 stiga be nikoi ne go e prinudil nqma koi da prinudi 6umi da se otkaje az li4no vqrvam v tova prosto e re6il 4e e vreme da jivee dr. jivot sus semeistvoto si i pro4ie Иска ми се и аз да вярвам 100 % на това ама за сега не мога Link to comment Share on other sites More sharing options...
mauler Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Много е прав дон антон. Тва е шумахер бе! Ако иска ще кара до бастун. Ако не в ферари - където си поиска. Може дажи и отбор да си направи. Освен тва ферари никога не биха направили подобно нещо. Лука не е чак такъв малоумник. Първо вскичко което ферари ф1 рейсинг тийм е в момента се дължи 90 на сто на шумахер. Да има ги Тод, Браун, Лука и милионите на фиат, но Шумахер е емблемата, иконата и черешката на целия им успех. Шумахер е тва което "продава". Би било доста недалновидно да правиш рокада с Кими. А и надали би им било чак толкова трудно да си набавят качествен пилот, а що да не карат и двамата? Някъде се губи връзката.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted November 13, 2006 Author Share Posted November 13, 2006 Много е прав дон антон. Тва е шумахер бе! Ако иска ще кара до бастун. Ако не в ферари - където си поиска. Може дажи и отбор да си направи. Освен тва ферари никога не биха направили подобно нещо. Лука не е чак такъв малоумник. Първо вскичко което ферари ф1 рейсинг тийм е в момента се дължи 90 на сто на шумахер. Да има ги Тод, Браун, Лука и милионите на фиат, но Шумахер е емблемата, иконата и черешката на целия им успех. Шумахер е тва което "продава". Би било доста недалновидно да правиш рокада с Кими. А и надали би им било чак толкова трудно да си набавят качествен пилот, а що да не карат и двамата? Някъде се губи връзката.. Ами ше ти обясня. Първо да започна със заплатите. Първо излезнаха слухове, че ФИАТ може да си позоли заплати едновремено на Кими и Шуми. Сега обаче след като Шуми го няма Кими ще зима повече пари. Гледната точка на Лука е тази, че Шуми може да кара сезон най-много още два. Ами после. Кой ще им е топ пилота. Кой ще е таланта. След като и Алонсо и Кими ще струват повече, а и ще са обвързани. Освен това. Шуми каза че ще кара единствено и само за Ферари. И от БМВ пуснаха слуха че искат да отворят кесията със 80 повтарям 80 млн евро на година, и Бриаторе дори разговаряше с Вебер договор на Шуми и Рено, тъй като Алонсо си тръгва, но НЕ Шуми каза или карам за Ферари или приключвам с тях. Флавио може да изговори един тон глупости по адрес на Михаел, но има две титли с него, като една конструрска с Бенетон е 90 % на Шуми пак. От Ауди в ДТМ му предлагат 12,5 млн евро. За сравнение всички заплати на всички пилоти събрани не правят такава цена. Има и друго. Ти видя ли Шуми да се беше предал, да караше да ДОИЗКАРВАНЕ НЕ СЕЗОНА. Аз не го видях това. Не видях и да му личи че е на 37. Щото във всяко състезание "ПРЕПОДАВАШЕ" отново и отново. Когато Алонсо почиваше Шуми тестваше. А и много съмнително е илизането на информация преди пресконференцията на МОнца че Шуми ще се отказва. ДО колкото има слухове. Шумахер е препоръчал Маса и го искал за съотборник от друга страна Кими има договор с Ферари пак спред слухове още от сезон 2005 или началото на 2006. Много навързани неща има и прекалено много случайности. Аз лично искам да вярвам че му е дошло времето. И както той каза един цъкъл бе затворен. Всички почна през далчната 91 със 100-тина метра и повреда и всичко свърши пак след около 300 метра и пак повреда в Квала за ГП на Бразилия . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mauler Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Че ти кво очакваш Шумата и на патерици и с най-тъпата кола да беше нямаше да "доизкарва" последния си сезон. За заплатите - ми той ако искаше да кара и за без пари щеше да кара. И не знам що толкова считаш Кими за някаква институция. Той е голям талант но за сега е нищо повече от това. Не виждам и пречка да караха двамата. Не би звучало толкова страшно нали? И да абсолютно сигурен можеш да бъдеш че на Шумахер още му се кара и то много и му се печели и можеше да го прави още. Но преценката е таква. Дали цялата ситуация и фактори са повлиали на това решение - не е важно. Шумахер е решил че така трябва да се случи - в никакъв случай не ти казвам че е взел решението сам на своя глава без да се консултира с хората в тима - глупаво би било да считам така. Но по начина по който ти го предствяш излиза че тва е няква наредба зад гърба му против неговата воля и едва ли не е изритан и му е наложено да прекрати кариерата си - което е абсолютно наивна позиция извинявай. Но не мисля че има смисъл да спорим. Ако да вярваш в това те успокоява и те прави по-щастлив - добре. Айде поздрави и успехи. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted November 13, 2006 Author Share Posted November 13, 2006 Че ти кво очакваш Шумата и на патерици и с най-тъпата кола да беше нямаше да "доизкарва" последния си сезон. За заплатите - ми той ако искаше да кара и за без пари щеше да кара. И не знам що толкова считаш Кими за някаква институция. Той е голям талант но за сега е нищо повече от това. Не виждам и пречка да караха двамата. Не би звучало толкова страшно нали? И да абсолютно сигурен можеш да бъдеш че на Шумахер още му се кара и то много и му се печели и можеше да го прави още. Но преценката е таква. Дали цялата ситуация и фактори са повлиали на това решение - не е важно. Шумахер е решил че така трябва да се случи - в никакъв случай не ти казвам че е взел решението сам на своя глава без да се консултира с хората в тима - глупаво би било да считам така. Но по начина по който ти го предствяш излиза че тва е няква наредба зад гърба му против неговата воля и едва ли не е изритан и му е наложено да прекрати кариерата си - което е абсолютно наивна позиция извинявай. Но не мисля че има смисъл да спорим. Ако да вярваш в това те успокоява и те прави по-щастлив - добре. Айде поздрави и успехи. Аз смятам че Шуми се е отказал заради семейството си. На 37 години има жена и деца. А живота не е само Ф1. Разбрал е че е взел сичко и края просто е дошъл. Аз така вярвам. Друг е въпроса че всичко дойде от изнивиделица и малко така странна като че ли поне за мен. А Шуми и всеки един пилор знаят какво е значението на това да си СШ и после да си ПАК СШ но със ФЕРАРИ. Има огромна разлика Михаел Шумахер Роден в: Хюрт-Хермюлхайм, Германия Роден на: 03.01.1969г. Семейно положение: женен за Корина Шумахер (на 01.08.1995г.) с 2 деца – Джина-Мария и Мик Живее в: Вюфленс-льо-Шато, Швейцария Уебсайт: www.michael-schumacher.de Ръст: 174 см Тегло: 75 кг Участия: 250 Победи: 91 (рекорд) (36,4%) Втори места: 43 Хеттрикове: 22 (рекорд) Победи след стартиране от пол-позишън: 40 (рекорд) Победи с Ферари: 72 Най-много двойни победи с един съотборник (Рубенс Баричело): 24 (рекорд) (2000г.-2005г.) Класирания в тройката: 154 (рекорд) (61,2%) Класирания в тройката с Ферари: 116 Класирания в точките: 190 (рекорд) Първи позиции на старта: 68 (рекорд) (27,2%) Стартиране от първи ред: 115 (рекорд) Победи след стартиране от пол-позишън: 40 Средна стартова позиция: 3,69 Най-бързи обиколки: 76 (рекорд) Отпадания: 52 (23-инциденти, 29-механични проблеми) Поредни състезания без отпадане поради технически проблем: 57 (рекорд) (2001-2005г.) (Гран при на Германия през 2001г. – Гран при на Бахрейн през 2005г.) Процент покрита състезателна дистанция: 88% (66 170 км от 75 134 км възможни) Точки: 1369 (рекорд) (в тях са включени и отнетите на Шумахер 78 точки от 1997г) (5,49 точки средно на състезание) Световни титли: 7 (рекорд) (1994г., 1995г., 2000г., 2001г., 2002г., 2003г., 2004г.) Най-много победи в един сезон: 13 (рекорд) (2004г.)(от 18 старта) Най-много поредни победи: 7 (рекорд) (2004г.) Най-много победи на една писта: 8 (рекорд) (Франция) Най-много поредни победи в една и съща Гран При: 4 (Австралия, Япония, Испания) Най-много точки в един сезон: 148 (рекорд) (2002г.) Най-много първи позиции на старта за един сезон: 11 (2001г.) Най-много най-бързи обиколки за един сезон: 10 (2004г.) (от 18 старта) Най-много поредни състезания със спечелени точки: 24 (рекорд) (Унгария 2001г.- Малайзия 2003г.) Най-много поредни класирания в челната тройка: 19 (рекорд) (САЩ 2001г.-Япония 2002г.) (Шумахер е единственият пилот, финиширал цял сезон в тройката (2002г.)) Най-много поредни сезона с поне една победа: 15 (рекорд) (1992г.-2006г.) Най-голяма преднина в крайното класиране: 67 точки (2002г.) Най-бързо спечелена титла: 2002г. (през юли, 6 старта преди края от 17 общо) Километри начело в състезание: 24 061 (рекорд) Състезания, в които е бил лидер: 141 (рекорд) Обиколки като лидер: 5108 (рекорд) Най-дълъг период като шампион: 4 години, 11 месеца и 17 дни (08.10.2000г.-25.09.2005г.) (2503 дни държал номер 1) Стилът му е изключително изчистен. Базира се на перфектния баланс между подаването на газ и натискането на спирачката с левия крак. Шумахер атакува кривата на завоя по-рано от обичайното. Излиза от класическата линия в началото. Носи със себе си по-голяма скорост и използва максимално инерционните сили, които го избутват към апекса на завоя. Контролира движението със спирачките. Практически той вече е завъртял колата си преди класическата повратна точка, дава газ при запазени по-високи обороти и динамика на колата си. На пръв поглед всичко това изглежда предпоставка за износване на гумите, но на практика не е така, защото те не се блокират, а се въртят постоянно и освен това Михаел е изключително внимателен с техниката. Адаптира се към промените в колата си, като ограничава плъзгането, ако съществува опасност и от него. Кариера: 1983г.- дебют в състезания с картинг 1984г.- шампион в немските Джуниър карт серии 1985г.- състезава се в немските карт серии 1986г.- състезава се в немските карт серии 1987г.- шампион на Германия и Европа на картинг 1988г.- втори в европейския шампионат Формула Форд 1600, шампион в немските формула Кьониг серии 1989г.- втори в немския шампионат Формула 3 1990г.- шампион в немския шампионат Формула 3, състезава се за Мерцедес в шампионата за спортни прототипи 1991г.- дебют във Формула 1 в Гран при на Белгия на 25 август с отбора на Джордан. 7-ми в квалификацията. Отпада в състезанието заради повреда в съединителя. Завършва сезона с отбора на Бенетон и печели 4 точки от 5 старта, 12-ти в крайното класиране, състезава се в шампионата за спортни прототипи и японската Формула 3000 1992г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Бенетон (трети с 53 точки, първа победа на Спа в Белгия – 30 август) 1993г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Бенетон (четвърти с 52 точки, 1 победа) 1994г.- шампион във Формула 1 с отбора на Бенетон (8 победи, 92 точки, първи пол-позишън в Монако) 1995г.- шампион във Формула 1 с отбора на Бенетон (9 победи, 102 точки) 1996г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари (трети с 59 точки, 3 победи) 1997г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари. След инцидент с Жак Вилньов в последното състезание за сезона на пистата Херес за Гран При на Европа е дисквалифициран от второто място с 5 победи и 78 точки 1998г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари (втори с 86 точки, 6 победи) 1999г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари.Чупи си крака на две места в Гран при на Англия на пистата Силвърстоун. Пропуска 6 старта и завършва сезона на пето място с 44 точки и 2 победи 2000г.- шампион във Формула 1 с отбора на Ферари (9 победи и 9 пол-позишъна, 108 точки) 2001г.- шампион във Формула 1 с отбора на Ферари (9 победи и 11 пол-позишъна, 123 точки)(става шампион четири кръга преди края) 2002г.- шампион във Формула 1 с отбора на Ферари (11 победи, 144 точки)(става шампион през юли, а последната надпревара е през октомври) 2003г.- шампион във Формула 1 с отбора на Ферари (6 победи, 93 точки) 2004г.- шампион във Формула 1 с отбора на Ферари (13 победи и 8 пол-позишъна, 148 точки) 2005г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари (трети с 62 точки, 1 победа и 1 пол-позишън) 2006г.- състезава се във Формула 1 с отбора на Ферари (втори с 121 точки, 7 победи и 4 пол-позишъна) Видях,че сте поместили Шумахер на два пъти в темата,но тъй като,в това кето искам да ви пусна са описани 90-те победи на Шумахер се надявам да ме извините за направените повторения.Част от победите му успях да копирам от друг негов фен,а останалите съм описала аз.Останаха още две победи,които ще опиша някой ден,но нека мине малко време. ```````````````````````````````````````````````````````````` ``````````` Михаел Шумахер е роден на 3-ти януари, 1969 година, в Hurt-Hermulheim, Германия, син на Ролф и Елизабет Шумахер. На 4 годишна възраст, баща му му дава карт с педали, който той изработил. Шумахер бил най-младият шофъор и член на картинг клуба. Бащата на Михаел е наемател на карт-пистата в Керпен, която е открита от загиналия през 1961 пилот във Формула 1 Граф Берге фон Трипс. Така че Михаел има възможност от рано да се занимава с моторни спортове. В карт-състезания се среща с някои от бъдещите си съперници като Хайнц-Харалд Френцен и Ник Хайдфелд от Мьонхенгладбах и финландците Мика Хакинен и Мика Сало. Въпреки факта, че синът му Михаел имал дарба в картинга, Ролф Шумахер осъзнал, че картингът е скъпо хоби за сина му, хоби, което той нямал способноста да финансира. За щастие, Шумахер имал възможността да продължи потенциалната си картингова кариера, с помощта на местни бизнесмени и приятели на семейството като спонсори. Когато Шумахер бил на десет години, Jurgen Dilk му купил нов карт. Картингът останал важно хоби за Шумахер, но не заменило образованието му. Шумахер продължил да ходи на училище, бил отличник по математика, английски, джудо и футбол. Шумахер започнал да получава повече признания за очевидния си талант, нещо, което дълго време се е смятало че е негово хоби. През 1984 и 1985, става шампион на Германия за младежи и завърша втори в световното първенство за младежи. Година по-късно, Шумахер завърша трети в Немското и Европейското първенство за възрастни, като през 1987 завърша пръв и на двете. След като Шумахер завършва училище, той започва работа в местен гараж, като механик-чирак. Това му е от полза тъй като научава за механиката на колата, което по-късно му помага в състезателната му кариера. Спонсориран от Юрген Дилк, Шумахер се прехвърля към индивидуални автомобилни състезания -- Кралската формула -- през 1988. Година по-късно, Шумахер се мести във Формула 3, където първоначално е представен на Вили Вебер, дългогодишнят му мениджър. Същата тази година, той отива в Макау и печели първия етап, но попада във верижна катастрофа. 1990 Шумахер сключва договор с тима на Мерцедес, състезаващ се с коли на Петер Заубер. Негови колеги са Френцен и Вендлингер, а съвети получават от шефа на тима Йохен Неерпаш и ветеранът от Ф1 Йохен Маас. Младите пилоти се състезават с т. нар. спортни прототипи. Колите са със 900 к.с. и са бързи колкото Ф1-болид от средата на стартовата решетка. Настройките са същите като при Ф1. Затова когато се появяват във Ф1 Шумахер, Френцен и Вендлингер са за широката публика непознати, но са вече пилоти с опит. По това време разликите между времената на тримата са малки. Паралелно с това Шумахер се състезава в германската Ф3 и става шампион през 1990, печели международното състезание в Макао въпреки сблъсък с Хакинен. Младите пилоти на Мерцедес са поканени да участват на финалното състезание от ДТМ на Хокенхеймринг, където се решава титлата между пилотите на Мерцедес, БМВ и Ауди. Целта им да подкрепят титулярните пилоти. Най-силно впечатление оставя Михаел, който се сблъсква с пилота на БМВ Джони Чекото, вадейки го по този начин от битката за титлата. През 1991 Мерцедес продължават със спортната си програма. Тимът на Джордан се включва във Ф1. Скоро тимът се лишава от пилота си Бертран Гашо, който е осъден на 6 месеца затвор, след като е напръскал лондонски таксиджия със сълзотворен газ. Мениджърът на Шумахер, Вили Вебер, прави всичко възможно да уреди тест с Джордан и благодарение на финансовата подкрепа на Мерцедес, Михаел получава този шанс. Прави тестове с болида на отбора на Силвърстоун и дава по-добри времена от титулярните пилоти. Тогава Тревор Фостър се обажда на Еди Джордан и му казва, това момче или е много бързо или реже някоя част от пистата, но не можем да разберем коя! Михаел получава кокпита.В първото си състезание на Спа на през 1991 година се класира на сензационното 7-мо място, макар че за пръв път кара на тази трудна писта (Вебер преди това лъже Еди Джордан, че Михаел е карал стотици пъти на пистата). Пред него са единствено Аиртон Сена, Ален Прост, Найджъл Менсъл, Нелсон Пикет, Жан Алези и Герхард Бергер. Четирима от тях са световни шампиони. На 25 август 1991 година в самото състезание Шумахер се оттегля с повреда в скоростната кутия още в първата обиколка. Веднага след това е нает от тима на Бенетон, където кара трикратният шампион Нелсон Пикет. Шефът на Бенетон Флавио Бриаторе използва съответна клауза в договора на Шумахер с Джордан, която всъщност е там в случай,че Мерцедес се включат във Ф1. 4 септември 1991 година: Прави първи старт за новия си отбор на "Имола". Шумахер завършва пети и печели първите си точки във Формула 1. 1992 Шумахер е пилотът номер 1 в тима. Качва се за първи път на подиума при третото си място в Мексико. Една година след дебюта си печели и първото си състезание (1) на Спа-Франкоршамп на 30 август 1992. Стартира от втора редица. Шумахер спира в четвъртата обиколка за мокри гуми и става от девети, трети. След бокса той излиза зад съекипника си Брандъл, и забелязва че гумите на Брандъл се изхабяват и се обажда на тима си, влиза и слага сухи гуми. Той е първия от челото който прави това и това му носи успех. Менсъл не успява да го стигне накрая и остава втори. Той е едва третият немски пилот след Граф Берге фон Трипс и Йохен Маас печелил състезание от Ф1. Завършва сезона на трето място пред Сена. Шампион става Найджъл Менсъл. През 1993 Бенетон експериментира твърде много с електрониката и често Шумахер има повреди. В случаите когато завършва винаги е на подиума. Печели в Португалия единственото си състезание (2) пред Ален Прост. Стартира от трета редица. Шумахер е пети до първите пит стопове, а после е втори зад Прост, и тогава решава да не прави второ спиране за гуми(тогава не се е презареждало). Прост спира късно през 29 обиколка, но до края е зад Шумахер и не успява да го изпревари до финала,но с второто си място си осигурява титлата. Прост прекратява кариерата си с четвърта шампионска титла. Шумахер е четвърти. 1994 ФИА променя правилата, електронните помощи са забранени. Бенетон се аранжират най-добре с новите условия. Каращият за Уилямс Сена се бори с неочаквани проблеми, докато Шумахер започва с две победи. Първата е в Бразилия (3)- първа редица, Сена стартира отлично от първо място, а Алези изпреварва от трето място Шумахер, който в следващата обиколка си връща позицията. След първите стопове Шумахер повежда, побеждавайки Сена у дома му. До края на състезанието, той изпреварва всички с обиколка.Второто (4) – Пасифик - първа редица. Шумахер излиза начело след като Сена се сблъсква с Никола Ларини на първия завой. След това той е толкова бърз, че дори и по време на стоповете не загубва водачеството като отново изпреварва всички с обиколка, с изключение на Бергер. При третото състезание на Имола се стига до многобройни катастрофи. В тренировките Барикело катастрофира тежко. В квалификациите загива Роланд Ратценбергер. На 1 май 1994 година по време на самото състезание ”Черният уикенд във Формула 1” легендата Айртон Сена /Бразилия/ катастрофира тежко на бързия завой Тамбурело и по-късно умира в болницата. Състезанието е прекратено, а за победител е обявен водача до този момент Шумахер.(5) От съображения за сигурност се променят набързо правилата ( смаляване на еърбокса, дървени платки на пода на колите, допълнителни шикани по пистите и т. нат.). За Бенетон шампионатът е белязан от скандали. На 10 юли 1994 година Шумахер не спазва показания му черен флаг на "Силвърстоун" и е дисквалифициран. В последствие отнася и наказание за две състезания,пожар при зареждане с бензин при Йос Верстапен поради манипулирана система за презареждане, 28 август 1994 година: ФИА отнема победата на Шумахер в Гран при на Белгия на "Спа" заради намалена дебелина на платката на пода, макар на всеки да е ясно, че това е резултат от завъртане върху един от шиканите по време на състезанието. Освен това Бенетон е заподозрян да използва тракшън-контрол. Благодарение на наказанията срещу Шумахер тимът на Уилямс се съвзема и Деймън Хил отново ги прави конкурентноспособни Останалите състезания през сезона протичат по следния начин: Монако ( 6 ) Пол позишън. Все още тягостно състезание заради случката на Имола. Шумахер е безапелационен, като повежда с 4 секунди на Бергер още в първата обиколка и не губи лидерството докрая. Първия му стоп е в 24 обиколка, като има достатъчно преднина да се върне отново като водач на трасето, като същото се повтаря и по време на втория пит стоп. Канада ( 7 ) Пол позишън. Шумахер не стартира добре и до първия завой Алези е до него, а Бергер зад него. Шумахер прави един стоп, и не е сигурен колко пъти ще спират Ферари(Алези спира един път, Бергер два), и затова дава газ докрай, а след като си осигурява водачеството, намалява пазейки спирачките и двигателя. Франция ( 8 ) Втора редица. Шумахер прави страшен старт, но е постоянно преследван от залепения зад него Хил. И двамата спират в бокса в 21 обиколка, и тогава Шумахер зарежда по - малко гориво от британеца и сменя тактиката си от две спирания и прави три. Така успява да е по - бърз от тежкия Хил, и въпреки че Хил повежда след втория пит на Шумахер, Той е с нови гуми и много бърз и след като Хил излиза от второто си спиране, е зад Шумахер който води до края. Унгария ( 9 ) Пол позишън. Хил прави добър старт, но Шумахер не му позволява да се откъсне, и отново избира тактика с три пит стопа, докато Хил не успява да подържа бързина с тактиката си с две спирания, и Шумахер печели без проблем. Европа ( 10 ) Пол позишън. На старта Хил повежда, но Шумахер отново изненадващо е с три стопа. Хил води до първия му, но когато и той влиза за зареждане, заварва Шумахер пред себе си на излизане от бокса. При следващото си спиране Хил има провлем с презареждащия механизам, и зарежда малко гориво, което го принуждава да влезе рано за втория си стоп и това улеснява Шумахер който намаля накрая и печели. При последното състезание в Австралия водещият само с 1 точка Шумахер прави грешка и поврежда управлението на болида си при лек удар в бетонната стена. Хил веднага се опитва да го изпревари, докато Шумахер с блокирано управление се връща на пистата. Следва сблъсък, Шумахер отпада и счита титлата за загубена, но Хил също трябва скоро да напусне надпреварата, заради повреда в окачването. Така Шумахер печели първата си титла. За сезона 1995 Бенетон сменят двигателите Форд с по-силните на Рено. Шумахер доминира въпреки по-слабото шаси и инсценираното от пресата съперничество с Хил, който прави много грешки. 1995 се счита за най-успешна година на Шумахер в Бенетон, тъй като печели 9 от състезанията през сезона: Бразилия ( 11 ) Първа редица. Шумахер повежда на Хил след първата обиколка, но двамата се движат заедно до първия стоп. Михаел влиза първи, а Хил използва неговата тактика и трупа преднина, която му позволява да излезе начело, но после отпада. След втория си стоп Шумахер е зад Култард, но и шотладнеца влиза за втори бокс и Шумахер повежда и си осигурява преднина достатъчна му да излезе начело и след третото си спиране. Испания ( 12 ) Пол позишън. Шумахер едвам задържа позицията си от Алези на старта, но след това му взима по секунда на обиколка, въпреки че е само с 2 стопа. Хил, който става втори след гръмналия двигател на Алези е с три стопа. Изглежда че той може да конкурира Шумахер, но третия му бокс го забавя много. Монако ( 13 ) Първа редица. Хил печели пола, но след състезанието Шумахер обявява че са знаели че Хил ще спира два пъти, и затова са избрали тактика с едно спиране. Хил повежда, но Шумахер въпреки тежката си кола, успява да подържа темпото му. След като той спира за първия си стоп в 28 обиколка, състезанието свършва за Шумахер който печели накрая. Франция ( 14 ) Първа редица. Хил повежда, Шумахер след него. Рос Браун е избрал плаваща тактика - два стопа или три, в зависимост от развоя на състезанието. А Шумахер е зад Хил. Михаел спира първи, и натрупва достатъчно преднина докато Хил спира в бокса, и води до края на състезанието. Германия ( 15 ) Първа редица. Хил повежда, но на втората обиколка изпуска първия завой и оставя състезанието на Шумахер, който среща слаб натиск от Култард но не изтърва победата. Белгия ( 16 ) Единадесета редица. Хаотичните настройки на Бенетона, след проблемите в събота сутринта са много лоши. Вали по време на квалификацията, и подреждането е доста необичайно. Хил е на четвърта редица. Шумахер прави прекрасно състезание. След първата обиколка той е 13, след втората - 10 - ти, след третата - девети, след петата - седми, на 14 - та е трети докато Хил повежда, следващата обиколка е втори, и повежда когато Хил спира в бокса. Шумахер рискува много и кара с сухи гуми на мокрото трасе, и това му носи успех. Европа ( 17 ) Втора редица. Култард повежда на Шумахер, като и двамата са с мокри гуми, но Алези отзад напредва с сухите си гуми. Това ги кара да влязат за смяна, и Алези повежда. Култард излиза преди Шумахер, но той го изпреварва. Настига Алези, но трябва да влезе отново за трети стоп, а Алези си го спестява заради това че е тръгнал с сликове отначало. 16 обиколки преди финала Алези води с 24 на Шумахер. Хил отпада и това прави Шумахер шампион. Въпреки това той подкарва бясно и настига французина, атакувайки го остро в първия завой, принуждавайки го да излети от пистата или да отстъпи позицията си. Едно от най - добрите състезания на Шумахер Пасифик ( 18 ) Втора редица. Шумахер отново избира най - правилната тактика. Култард води до средата на състезанието, но Шумахер натиска след като той влиза в бокса и останалото е ясно - достатъчна преднина за да поведе след спирането си и поредна победа. Япония ( 19 ) Пол позишън. След дъжа преди състезанието, всички са с мокри гуми. Шумахер повежда, а Алези е наказан за фал старт, и спира за наказанието си в 5 обиколка. После слага сликове и наваксва. Шумахер влиза в 10 обиколка за смяна, а Алези става втори. Двамата се гонят, докато Алези отпада и Шумахер печели. Става Световен Шампион за втори път. Не е за пренебрегване факта, че е най-младият двукратен шампион. Бенетон печели титлата при конструкторите .В същата тази година, той и дългогодишната му приятелка Корина се женят през Август. Преди началото на сезон 1996 год по настояване на Ники Лауда работещ като съветник при Ферари, тимът от Маранело търси най-добрия пилот във Ф1. Естествено целта им е Михаел Шумахер, на когото е предложен примамлив договор. Шумахер отива в Италия, макар че Ферари изостава значително в областта на техниката и организацията. Ферари сменя традиционния V-12 с V-10. Слабото място обаче е шасито конструирано от Джон Барнард. Той се придържа строго към регламента, носът на болида е висок, а от двете страни на кокпита има удебеления, които се отразяват катастрофално на аеродинамиката. На дългите прави Шумахер трябва да накланя главата си настрани, за да влиза достатъчно въздух в еърбокса. Густав Брунер бива ангажиран да „ретушира” болида. Резултатът е модерният „нисък” нос ( за пръв път в Испания). Гафовете в екипа на Ферари нямат край през целия сезон, техническите проблеми понякога куриозни (падащи части от колата, отпадане още в загряващата обиколка). Въпреки това Шумахер печели сензационно 3 състезания 2 юни 1996 година в Испания печели първа победа ( 20 ) със "Скудерията" Втора редица. Седмо състезание за него с Ферари. Трасето е наводнено, а Шумахер има проблеми с съединителя на старта, и след първия завой не знае точно колко коли са го изпреварили на старта. На следващата обиколка е шести, Ървайн отпада и става пети, Хил греши и той става четвърти, изпреварва Бергер, в деветата обиколка и Алези и е вече втори, а три обиколки по - късно повежда, оставил и Вилньов зад себе си. Кара на едно ниво над всички, финишира с голяма преднина в състезание пълно с отпаднали поради пилотски грешки. Белгия ( 21 ) Втора редица. Друго състезание показващо майсторските му умения. Вилньов повежда, но Шумахер изпреварва Хил на Ла Сурс, и подгонва канадеца, но не успява да го изпревари.Кола за сигурност излиза в 13 обиколка заради Верстапен, и Шумахер моментално влиза в бокса, а Вилньов е забавен заради неразбориите в бокса на Уилямс. След втория си стоп Вилньов излиза точно пред Шумахер, но той го атакува остро в "Червената Вода" и печели състезанието. Италия ( 22 ) Втора редица. След старта Алези води на Шумахер. Французинът влиза за смяна в 31 обиколка, а Шумахер остава още няколко обиколки на пистата, който са му достатъчни за да излезе начело след единствения си пит стоп. Прави незначителна грешка по пътя към финала, като за малко не блъска гумите на един от шиканите, но успява да вкара болида в пътя и финишира като победител. Тези му макар и само три победи ,заедно с постигнатите 4 четири пол-позишъна, допринася много за мотивацията на тима. Шампион през този сезон е Деймън Хил. 1997 Шумахер се завръща изненадващо бързо там, където беше през 1995 – в битката за титлата. По негово настояване в тима идват Рос Браун и Рори Бърни, „мозъците” от шампионския тим на Бенетон. Колата е значително по-добра. Монако ( 23 ) Първа редица. Леко ръми преди състезанието, а в загряващата обиколка дъждът леко се усилва. Само Шумахер рискува и излиза с "интермедия", въпреки че настроиките му са за сухо. Уилямсите са със сликове, както и Хакинен. След старта Шумахер отлита напред, следван от Фисикела който също обаче изостава, и после Баричело заема втората позиция. В 53 обиколка на Сан Дево, Шумахер се завърта, но отново вкарва болида в правилната посока и печели безпроблемно до края Канада ( 24 ) Пол позишън. Шумахер повежда, но след първите стопове начело излиза Култард, и по всичко изглежда че той ще спечели състезанието.Но излиза кола за сигурност заради Панис. Култард спира в бокса, но болида му губи скорост. Връщайки се обратно, той не може да направи нищо защото състезанието свършва с колата за сигурност. Франция ( 25 ) Пол позишън. Шумахер води пред Френцен през цялото време, като през 60 обиколка завалява силен дъжд. В 63 Шумахер има огромна преднина пред останалите, завърта се на пистата но продължава и изкарва на наводнената писта докрая с сухи гуми. Белгия ( 26 ) Втора редица. Състезанието започва с кола за сигурност заради мократа писта. Шумахер е трети в стартовата решетка и преценява, че мократа настилка бързо ще изсъхне. Затова миг преди питлейнът да бъде затворен, той сяда в резервната кола с повече гориво и гуми "Интермедиа". Колоната потегля след колата за сигурност, след което Михаел изпреварва Алези и Вилньов и излиза начело. Също както на Монако същата година, Шумахер излиза с интермедия. До 4 обиколка води Вилньов, пред Алези и Шумахер. На Ла Сурс, Шумахер изпреварва от въртешната страна Алези, а на Риваж и Вилньов. След още 10 обиколки, изминати на топ ниво, германецът минава през бокса и слага сухи гуми. Излиза с преднина от 40 секунди. Япония ( 27 ) Първа редица. Ферари са замислили план за неутрализирането на Вилньов, който стартира при реалната възможност да загуби каквото спечели от състезанието заради непотвърденото му наказание от съботната тренировка, и стартира с единствената цел да не позволи на Шумахер да е пред него поради борбата им за шампионата. След старта Вилньов повежда, а Шумахер пропуска Ървайн, като същевременно внимава да не го изпревари и Хакинен. И Ървай подгонва Вилньов и го изпреварва. След първите стопове Шумахер минава пред Вилньов, а Ървайн пропуска Шумахер, но отново спира напиращия отзад Хакинен. Преди последното състезание Шумахер води в класирането пред главния си съперник Жак Вилньов. На Херес Шумахер се блъска във Вилньов, за да спре опита му за изпреварване. Този път обаче съперникът му успява да продължи, а Шумахер отпада. Вилньов става шампион, ФИА изключва Шумахер от сезонното класиране заради неспортсменство, но запазва всички точки и класирания за статистиката. За 1998 ФИА отново променя правилата. Колите са широки 180 см., сликовете получават канали. Макларън и доставчикът им на гуми Бриджстоун най-добре се справят с промените и Мика Хакинен е шампион през 1998 и 1999. Състезанията са напрегнати и с интрига до края, но Шумахер няма късмет,въпреки победите си в : Аржентина 98 ( 28 ) Първа редица. Култард който е на пол позишън повежда, но Шумахер го атакува в петата обиколка. Колите им се допират, но Шумахер продължава на пълна скорост и успява да натрупа преднина, преди първия от двата му пит стопа,носеща му победата пред Хакинен който е с един стоп. Канада 98 ( 29 ) Това състезание показа умението на Шумахер да води битка на пистата Втора редица. Култард повежда на Шумахер до 19 обиколка, когато газта на Култард се поврежда. Шумахер прави първия пит и налита на излизане на Френцен.Наказан е 10 секунди заради инцидент с Френцен и губи водачеството си.Фисикела повежда, но и той трябва да влезе за втори стоп заедно с Шумахер. В 38-ата обиколка излиза зад стария си враг Деймън Хил и го изпреварва. Водачът Фисикела влиза в бокса на 44-ата обиколка и германецът остава още 5 обиколки на пистата, натрупва преднина достатъчна му да излезе като водач и да спечели. Франция 98 ( 30 ) Първа редица. Шумахер прави перфектен старт, кара на предела през цялото състезание и печели в едно от най - майсторските си състезания дотогава. Англия 98 ( 31 ) Първа редица. В 43 обиколка, Шумахер изпреварва при жълт флаг изостаналия с обиколка Вурц. Пистата е наводнена от дъжда. Стюърдите се бавят 28 минути с решението си - това е три минути извън времето в което те трябва да вземат решение за това че Шумахер е наказан с 10 секунди. Получава се странна ситуациа, защото от Ферари извикват Шумахер в последната обиколка и той пресича финалната линия от бокса, все едно че наказанието му е анулирано. Унгария 98 ( 32 ) Втора редица. Напълно тактическа победа. Хакинен повежда, следван от Култард, Шумахер е трети. След първите стопове Михаел е четвърти зад Вилньов. Тогава Браун решава да смени тактиката му на три спирания. Когато Вилньов спира, Шумахер спинтира и прави втория си стоп за 6.8 секунди.Това му позволява да излезе пръви след като Макларъните влязат в бокса. Браун му съобщава че трябва да натрупа 25 секунди за 19 обиколки и Шумахер дава перфектни времена, и успява да дръпне с 29 сек преди третия си стоп. Те са му достатъчни. Италия 98 ( 33 ) Пол позишън. Шумахер стартира зле и до първия шикан е пети. Изпреварва Вилньов, Ървайн го пуска, и той приближава бавно Макларъните. Култард изпушва в 17 обиколка, а после Шумахер изпреварва и Хакинен, който има проблеми с управлението си. Едно от възловите състезания през 1998 е Спа. Вали силно, Шумахер води убедително и настига изоставащия Дейвид Култард (през този сезон съотборник на спечелилия в последствие световната титла Мика Хакинен.), който намалява скоростта, за да бъде изпреварен с обиколка, но остава на идеалната линия правейки ситуацията още по-опасна. Зад него видимостта е нула, Шумахер късно забелязва Макларъна и се удря в него, като предната дясна гума прелита на сантиметри от главата му. Шумахер се добира на 3 гуми в бокса и се отправя бесен към бокса на Макларън. Механиците на двата отбора предотвратяват мелето. При последното състезание в Япония след провален старт Шумахер стартира последен, а след това пука гума.Следват – Имола 1999 ( 34 ) Втора редица.Хакинен повежда, Култард и Шумахер следват. В 17 обиколка Хакинен се удря в стената и отпада. Шумахер разбира че не може да стигне Култард и от тима изменят тактиката на две спирания(Култард прави едно). Това значи Шумахер да спринтира след първия си стоп, а после има три обиколки да изпревари Култард и той наваксва с общо 5 преди шотландеца да спре и повежда. Монако 1999 ( 35 ) Втора редица. Шумахер стартира перфектно, изпреварвайки Хакинен от първото място и натрупва достатъчна преднина да направи пит стопа си на спокойствие, знаейки че не може да бъде изместен от първото място. В средата на сезон 1999 Шумахер изостава в класирането зад Хакинен, когато на 11 юли 1999 година спукана гума на "Силвърстоун" води до тежка катастрофа, при която Шумахер чупи подбедрица. Това е най-сериозната травма в кариерата на германеца ,поради която той не стартира в следващите няколко старта. Мястото му заема Мика Сало. Бърза да се завърне на пистата, за да подкрепи съотборника си Еди Ървайн, който сега се бори за титлата. На 17 октомври 1999 година Шумахер се завръща на пистата след инцидента на "Силвърстоун" с второ място в Малайзия като подарява победата на Ървайн. След състезанието и двамата са дисквалифицирани заради нередовни коли, но после решението е отменено. В последното състезание Хакинен доминира двете ферарита и печели титлата, Ферари печели титлата при конструкторите. През 2000 Ферари е с гуми Бриджстоун. На мястото на Ървайн идва Рубенс Барикело. Шумахер печели 9 от състезанията през сезона Австралия ( 36 ) Втора редица. Лесна победа. Въпреки че Хакинен и Култард повеждат, Шумахер успява да ги следва. Култард отпада в 12 обиколка, а Хакинен в 19. Край на състезанието. Бразилия ( 37 ) Втора редица. Макларън, отново на първа редица са с едно спиране в бокса, Ферари с две. Това значи Шумахер да изпревари двата болида на Макларън, и да натрупа преднина. Изпреварва ги за 2 обиколки, а по късно Хакинен отпада и състезанието отново е решено. Имола ( 38 ) Първа редица. Хакинен повежда, като успява да задържа Шумахер зад себе си до второто си влизане в бокса. Шумахер остава три обиколки след Хакинен преди втория си стоп и те са му достатъчни да натрупа няколко секунди и да излезе преди финландеца. Европа ( 39 ) Първа редица. Хакинен прави добър старт, и изпреварва Шумахер. Култард е трети. После завалява Шумахер натиска Хакинен и успява да го изпревари, а после и двамата влизат за мокри гуми. Шумахер повежда а Ферарито е перфектно в дъжда. Прави втори стоп е слага достатъчно гориво за да изкара до финала. Хакинен накрая натиска, но Шумахер е безгрешен до финала. Канада ( 40 ) Пол позишън. Шумахер повежда на Култард но последния е наказан заради изгасналия си преди загряващата обиколка двигател с 10 секунди. Отново завалява дъжд, а това значи нова победа на Шумахер. 10 септември 2000 година: На "Монца" печели 41-ата си победа и достига легендата Айртон Сена. Пол позишън. Тежка победа. Шумахер повежда, но един от пожарникарите край пистата губи живота си ударен от хвърчаща гума. Кола за сигурност кара 10 обиколки, а след това Шумахер дърпа напред и не позволява на Хакинен да застраши позицията му. Плаче след финала, затова че се е изравнил по победи с Сена, а и е успял да намали преднината на Хакинен който печели предните 2 състезания. САЩ ( 42 ) Пол позишън. Култард прави фал старт и е наказан с 10 секунди. Междувременно Шумахер го изпреварва на края на старт - финалната права, като Култард веднага пропуска и Хакинен. Шумахер остава с мокри гуми 16 обиколки, и след смяната им е 11 секунди пред Хакинен, който натиска, но двигателя му не издържа и Шумахер печели. Малайзия ( 43 ) Пол позишън. Хакинен потегля преди да е дадена зелена светлина, и бива наказан с 10 секунди за това. Култард води на Шумахер, но в 13 обиколка изпуска леко завой и е принуден да влезе по рано в бокса, заради трева в радиаторите. Шумахер повежда, като Култарт отново го настига накрая, но не успява да го изпревари. 8 октомври 2000 година: Шумахер побеждава на "Сузука" ( 44 ) и печели за трети път световната титла, донасяйки първи успех на "Ферари" от 1979 година. Пол позишън. Шампионата се решава може би в това състезание. На старта Хакинен повежда, Шумахер зад него. Позициите им се запазват до вторите стопове, когато Ханинен влиза първи и остава на Шумахер 2 обиколки за спринт. Михаел дава газ и това му дава нужната преднина от 4 секунди пред Хакинен и той излиза като водач. Може би най стойностната му победа. Ферари са шампиони след 21 години. Ферари защитава и титлата при конструкторите. През 2001 Ферари са все така доминантни, Шумахер печели 9 състезания и подобрява рекорда на Ален Прост от 51 победи. Австралия ( 45 ) Пол позишън. Отново тежка победа, стюърд е убит край пистата заради катастрофата между Ралф и Вилньов. След колата за сигурност Шумахер дърпа напред, Хакинен отпада заради повреда в окачването си, и състезанието е приключило. Малайзия ( 46 ) Пол позишън. Шумахер повежда, следван от Баричело, но на мократа писта и двамата излитат на един и същи завой. Баричело изпреварва Шумахер през тревата и той става единайсти. Завалява порой и в хаоса в бокса механиците бъркат гумите за Шумахер и го държат 72 секунди зад Баричело. Само те слагат интермедия, което всъщност е и ключът към победата. Испания ( 47 ) Пол позишън. Късметлийска победа. Шумахер води след първите стопове, но след втория си усеща вибрации и намаля скороста. Хакинен повежда и изглежда че ще спечели, когато няколко завоя преди финала получава повреда, и Шумахер неочаквано става победител. Монако ( 48 ) Първа редица. Култард има проблеми в загряващата обиколка и е изпратен да стартира от последно място. Шумахер влиза в Сен Дево преди Хакинен, който отпада в 16 обиколка и така Шумахер отново печели. Европа ( 49 ) Пол позишън. Шумахер натиска на старта твърдо брат си и повежда. По късно Ралф е наказан с 10 секунди заради пресичане на бялата линия след бокса, и с това конкуренцията на Михаел свършва. Франция ( 50 ) Първа редица. Ралф стартира първи, докато брат му натиска Култарт и го принуждава да отстъпи преди първия завой. Ралф прави ранен стоп, а после болида му създава проблеми, а Михаел спира късно за гориво, и само през второто си спиране губи водачеството от Монтоя, но по късно отново е начело. 19 август 2001 година: Побежда в Унгария и четири кръга преди края на сезона си осигурява четвърта световна титла. Изравнява рекорда на французина Ален Прост от 51 победи за Гран при. Пол позишън. С перфектно каране, като само по време на спиранията в бокса губи водачеството за малко, Шумахер става четирикратен Световен Шампион и изравнява рекорда на Прост по победи. Белгия ( 52 ) Втора редица. Малко след старта състезанието е спряно заради катастрофата между Бурти и Ървайн. Монтоя който е на пол позишън, стартира последен, а при рестартирването на състезанието, в загряващата обиколка Ралф е забавен от механиците си и също е изпратен в края на решетката.Това елиминира всякаква конкуренция на Шумахер който прави бързи обиколки и безпроблемно печели. Япония ( 53 ) Пол позишън. Перфектен старт и първа обиколка, като прави преднина от над 3 секунди за първата обиколка, от втория - Монтоя. Губи водачеството само по време на пит стоповете си, и безпроблемно печели още една победа. 10 юни 2001 година: Михаел Шумахер завършва на второ място след по-малкия си брат Ралф в "Монреал". По този начин за първи път в историята на Формула 1 двама братя финишират първи и втори. Сезон 2002 е един от най-силните за Ферари с много двойни победи. Гран При на Австрия се превръща във фарс – Барикело подарява победата на Шумахер, въпреки че той води убедително в класирането. Церемонията по награждаването е освиркана от зрителите. 5 състезания предварително Шумахер си осигурява титлата с 11 победи изравнявайки рекорда на Хуан Мануел Фанджо от 5 титли. Австралия ( 54 ) Първа редица. След сблъсъка между Ралф и Баричело на старта, пресича през тревата и е четвърти. Излиза кола за сигурност, и след прибирането и след неуспешен опит на Монтоя да изпревари Трули, Шумахер го изпреварва. Отново излиза кола за сигурност заради Трули, Монтоя после изпреварва Шумахер който след няколко обиколки си връща позицията, и безпроблемно печели. Бразилия ( 55 ) Първа редица. Прави добър старт като стартиращия от пол позишън Монтоя взима широко първия завой и това позволява на Шумахер да го атакува успешно. Монтоя чупи задния си спойлер в болида на Шумахер, който повежда на брат си. Всички мислят че Ферари ще са с два стопа, и когато от Уилямс разбират че Михаел ще кара с един, е късно за реакция. Ралф кара до края зад брат си но няма достатъчно бързина за да го изпревари. Имола ( 56 ) Пол позишън. Една от най - убедителните победи през сезона. Губи водачеството от Баричело само по време на пит стопа, като е недостижим през цялото състезание. Испания ( 57 ) Пол позишън. Едноличен лидер през всичките 65 обиколки. Недостижим и финиширал с голяма преднина. Австрия ( 58 ) Първа редица. Може би една от най - неприятните му победи. Баричело повежда след първата обиколка, карат в пакет с Шумахер, като само по време на спиранията в бокса променят за малко местата си, и метри преди финала Шумахер е пропуснат от Баричело за първото място. Канада ( 59 ) Първа редица. Изпреварен на старта от по - бързия Баричело, Шумахер повежда в 26 обиколка, когато кола за сигурност излиза и проваля тактиката на Баричело, и извежда Шумахер по пътя към победата. Англия ( 60 ) Първа редица. Монтоя повежда следван от Шумахер. Завалява дъжд и Шумахер влиза заедно с Монтоя в бокса. Немецът слага интермедия, Монтоя мокри гуми. Шумахер дава с 3 - 4 секунди по добри времена и за две обиколки настига и изпреварва Монтоя и е без конкуренция до края на състезанието. 21 юли 2002 година: Победа на "Мани-кор" ( 61 ) Шумахер си осигурява пета световна титла шест кръга преди края. Така той се изравнява с рекордьора до този момент Хуан Мануел Фанджо. Пол позишън. Изпреварен на старта от Монтоя, ШУмахер подържа темпото, но не може да го изпревари. Повежда за кратко след първия стоп, но е наказан за пресичане на бялата линия след излизане от бокса. Кара известно време след Райконен, когато 5 обиколки преди финала финландецът се подхлъзва на масло по пистата и Шумахер излиза начело и става петкратен Световен Шампион. Германия ( 62 ) Пол позишън. Убедителна победа пред собствена публика. Изместен от първото място само по време на пит стоповете, Шумахер не допуска да бъде застрашен до финала. Белгия ( 63 ) Пол позишън. Отново "червено" състезание. Шумахер повежда убедително след старта, като само при стоповете си сменят за малко местата с Баричело. Япония ( 64 ) Пол позишън. Поредна двойна победа, поредно майсторско каране на Шумахер, който както и предната година направи само за първата си обиколка значителна разлика от следващия го Баричело. 2003 е значително по-трудна и на Шумахер се налага да се бори до края. Правилата за даване на точки са променени, за да бъде надпреварата по-интересна. Шумахер печели 6-та, а Ферари 4-та поредна титла при конструкторите. 20 април 2003 година: Шумахер печели първа победа за сезона ( 65 ), само няколко часа след като разбира, че майка му е починала на 55-годишна възраст. Братята Шумахер се връщат на Имола от Кьолн,където в ранната сутрин в болницата е починала тяхната майка.Поставят траурни ленти и въпреки трагичният случай участват в състезанието. Ралф Щумахер стартира и първи влиза в Тамбурело,като заема първата позиция.Във втората обиколка Михаел атакува брат си,Барикело е след него,а четвъртата позиция се заема от Монтоя.В четвъртата обиколка Шумахер отново атакува брат си но неуспешно.В 16 об. Ралф влиза в бокса,като отстъпва лидерството на брат си,който увеличава темпото и трупа преднина преди първото си влизане в бокса в 18 об.,след което излиза трети след Макларъните на Райконен и Култард които още не са посетили пит-стопа,но преди Ралф. След няколко обиколки отново заема лидерската позиция,като трупа преднина,която му позволява и след второто си спиране да запази първото си място. След финала двамата братя веднага отлитат отново за Кьолн,а за пресконференцията остава Ж.Тод. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.