Corp Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Много яко си огънах задната джанта и ще ми трябва нова. Обаче се чудя пак ли да сложа обикновенна алуминиева или да си взема аеро-капла. Пускам темата главно, защото незнам дали аеро-то са алуминиеви или стоманени. Ако са алуминиеви какви плюсове имат? А ако са стоманени предполагам, че ще са много по-здрави. Това ми стига. Да питам и за цените. Има аеро-капла за 22 без ос. Добре ли е? А така и така съм пуснал нова теми... Някой може ли да ми даде някаква идея как да си сваля венеца освен с ключ или на велоремонт естествено? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotting Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Много яко си огънах задната джанта и ще ми трябва нова. Обаче се чудя пак ли да сложа обикновенна алуминиева или да си взема аеро-капла. Пускам темата главно, защото незнам дали аеро-то са алуминиеви или стоманени. Ако са алуминиеви какви плюсове имат? А ако са стоманени предполагам, че ще са много по-здрави. Това ми стига.Да питам и за цените. Има аеро-капла за 22 без ос. Добре ли е? А така и така съм пуснал нова теми... Някой може ли да ми даде някаква идея как да си сваля венеца освен с ключ или на велоремонт естествено? Ще карам подред: - може преди да вземеш някакво решение, да попрочетеш туй-онуй от http://mtb-bg.com/forum/ - по-скоро се нарича аеро-шина. Каплата е наплетената шина+спици+главина. Заедно с гумата образуват предно/задно колело. - малко се съмнявам да намериш от някъде стоманена шина. Хм, да, може би на руския пазар срещу КАТ може да издириш някоя ламаринка от стар Балкан или Украйна. - за обикновена, както ти я наричаш, аз бих приел шина, която е едностенна и без капси (единични или двойни). Особено за едностенна шина - забрави. - силно се съмнявам ламаринените шини да са по-здрави от една добре наплетена и балансирана алуминиева шина. За тегло - да не говорим. Сега като се замислям - те тия старите железни шини имаха ли борд за ви-брейк? Ако не - значи още един плюс за стругования борд за спирачки на алу шините. - като съдя по думите ти, съветвам те да хвърлиш едно око на склада на Ремерск на Кукленско шосе. Намира се вдясно, веднага след като Кукленското шосе пресече околовръстното на Пловдив, точно преди разклонението за Белащица и Браниполе. На около 10-тина минути с колело или кола от Сточна гара... - май най-добре ще ти бъде една нова шина Ремеркс Джъмбо - има достатъчно добри отзиви из форума на МТБ-БГ, както и статия на самия сайт. Около 18 лева е в склада и около 20-22 из града. - като купиш шина, ще ти трябват и спици, ако приемем, че ще си ползваш старата главина. Спиците ще са ти по 10 стотинки, едва ли на главина с резба (каквато си мисля, че ти е) ще слагаш ДТ... - съветвам те с шината, главината и спиците да отидеш при Чачо - магазин Тандем горе на Руски, те ще ти кажат колко дълги спици и ще ти наплетат каплата повече от добре, за разлика от "майсторите" на преклонна възраст из града - май май е най-добре и шината да си я вземеш от Тандем, така ще си спестиш разкарването до склада - венците се свалят с ключ на шлици - има го по 3 лева на руския пазар Абе най-добре се спукай от четене на сайта, който ти дадох и после бЕгай при 4а4о! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted June 6, 2006 Author Share Posted June 6, 2006 Ще карам подред:- може преди да вземеш някакво решение, да попрочетеш туй-онуй от http://mtb-bg.com/forum/ - по-скоро се нарича аеро-шина. Каплата е наплетената шина+спици+главина. Заедно с гумата образуват предно/задно колело. - малко се съмнявам да намериш от някъде стоманена шина. Хм, да, може би на руския пазар срещу КАТ може да издириш някоя ламаринка от стар Балкан или Украйна. - за обикновена, както ти я наричаш, аз бих приел шина, която е едностенна и без капси (единични или двойни). Особено за едностенна шина - забрави. - силно се съмнявам ламаринените шини да са по-здрави от една добре наплетена и балансирана алуминиева шина. За тегло - да не говорим. Сега като се замислям - те тия старите железни шини имаха ли борд за ви-брейк? Ако не - значи още един плюс за стругования борд за спирачки на алу шините. - като съдя по думите ти, съветвам те да хвърлиш едно око на склада на Ремерск на Кукленско шосе. Намира се вдясно, веднага след като Кукленското шосе пресече околовръстното на Пловдив, точно преди разклонението за Белащица и Браниполе. На около 10-тина минути с колело или кола от Сточна гара... - май най-добре ще ти бъде една нова шина Ремеркс Джъмбо - има достатъчно добри отзиви из форума на МТБ-БГ, както и статия на самия сайт. Около 18 лева е в склада и около 20-22 из града. - като купиш шина, ще ти трябват и спици, ако приемем, че ще си ползваш старата главина. Спиците ще са ти по 10 стотинки, едва ли на главина с резба (каквато си мисля, че ти е) ще слагаш ДТ... - съветвам те с шината, главината и спиците да отидеш при Чачо - магазин Тандем горе на Руски, те ще ти кажат колко дълги спици и ще ти наплетат каплата повече от добре, за разлика от "майсторите" на преклонна възраст из града - май май е най-добре и шината да си я вземеш от Тандем, така ще си спестиш разкарването до склада - венците се свалят с ключ на шлици - има го по 3 лева на руския пазар Абе най-добре се спукай от четене на сайта, който ти дадох и после бЕгай при 4а4о! Виж, някои термини не са ми ясни, но доколкото разбрах на всяка цена да си взема аеро капла (двустенна). Ммм, тая за 22 лева е наплетена, с главина, но без ос. А в склада на Лидер са за 27 с ос. Да считам ли, че тези ще са по-нискокачествени. Един въпрос относно главините: Има ли някакво значение за лагерите (при мен са направо топчета, без сепаратор) дали е стоманена или алуминиева, щото аз съм със стоманена и топчетата много лесно се чупят, ако направя няколко по-друби скока. Нямам амортисьори. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotting Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Виж, някои термини не са ми ясни, но доколкото разбрах на всяка цена да си взема аеро капла (двустенна). Ммм, тая за 22 лева е наплетена, с главина, но без ос. А в склада на Лидер са за 27 с ос. Да считам ли, че тези ще са по-нискокачествени. Един въпрос относно главините: Има ли някакво значение за лагерите (при мен са направо топчета, без сепаратор) дали е стоманена или алуминиева, щото аз съм със стоманена и топчетата много лесно се чупят, ако направя няколко по-друби скока. Нямам амортисьори. По-скоро ги наричай двустенни шини. "Аеро" уж се казва на онези, които са с един висок, триъгълен профил и се наричат така, защото в този "триъгълник" има - да речем - повече въздух, и УЖ са по-здрави. Съветвам те да не вземаш капла, която е с главина, НО БЕЗ ос. Като слагаш твоя си ос, най-вероятно ще се получи разминаване между най-външните капачки, които затварят главината и пазят сачмите и леглата от кал и мрасотия. Ще си отвориш доста проблеми. За главините от най-висок клас на Шимано не съм сигурен, но си ги правят със сачми и без сепаратори. Преди година и малко карах с главини на капсуловани лагери - МОCA. Бях ги взел от магазина на Макском в завода им за 27лв предна и 33 задна (за диск и двете, а задната на шлици). При теб задните венци са на резба - ако решиш да ги сменяш и да си вземеш нова главина на шлици и венци на шлици, работата ще загрубее. При 4а4о има ЗАДНИ ГЛАВИНИ ACCESS НА РЕЗБА И НА КАПСУЛОВАНИ ЛАГЕРИ - така, както описваш, че рипаш от време на време, май такава ще ти е най-добре. Недостатък - малко по-тежки са, но 50-100 грама едва ли ще ти направят впечатление. Мисля че задната такава главина беше 17 лв. Съветвам те отново да четеш http://mtb-bg.com/forum/ , така ще ти се изяснят доста неща - гледам, че имаш мерак да си оправиш байка. Стоманени главини, защо пак мислиш, че са по-здрави. Та това не е ЛЯТ стоманен блок, ми си е баш н'яква ламарина. Може да си купиш такава от магазин като Лидер - всякаквите боклуци, съчетани с некомпетентността на продавачите би трябвало да те кара да влизаш по-рядко. Освен, ако не си хлътнал по продавачката Както и стоманените, така и алуминиевите главини си имат стоманено легло, в което лежат сачмите. За главините с капсуловани машинни лагери - работата е друга - вместо легла за сачми и сачми има струговани легла за лагера, който е набит и принципо една такава главина силно се съмнявам да отвори какъвто и да е луфт при градско и XC каране... Ето какви ти предлагам: - шина Ремерск джъмбо 20лв - задна главина на резба и капсуловани лагери ACCESS 17лв - спици швейцарски DT (чете се ди-ти) - 36х35 ст = 13лв - наплитане и баланс 12лв (най-вероятно) Шината е здрава. Главината не изисква никаква поддръжка, обиране на луфтове, чистене, профилактики и т.н. Слагаш и караш. Спиците са швейцарски, а не от тенекетата по 10ст. Наплитане като за ви-брейк и баланс от 4а4о. За дядката на Лидера не си и помисляй.... Излиза ти някъде към 60лв за цялото задна капла, за тези пари от форума на МТБ-БГ може да си намериш и нещо втора ръка, но далеч по-качествено. Аз преди година си продадох задната с ДиТи спици, главина МОСА за диск, на шлици и капсуловани лагери и шина http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/...products_id=594 Сан Рингъл Сингъл Трак за диск за 50лв всичко. Оферти излизат непрекъсната във форума. Транспортът от където и да е в БГ ще ти е към 3-4 лв с Еконт. А ако пуснеш в ТЪРСИ (в http://mtb-bg.com/forum) обява за задна капла двустенна с главина на резба - сигурен съм, че ще те засипят с оферти в рамките на 10-тина лева ВСИЧКО - шината с главина на резба и обикновени спици - почти всички са тръгнали от тука... Май това ще ти е най-добре за сега... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted June 7, 2006 Author Share Posted June 7, 2006 По-скоро ги наричай двустенни шини. "Аеро" уж се казва на онези, които са с един висок, триъгълен профил и се наричат така, защото в този "триъгълник" има - да речем - повече въздух, и УЖ са по-здрави. Съветвам те да не вземаш капла, която е с главина, НО БЕЗ ос. Като слагаш твоя си ос, най-вероятно ще се получи разминаване между най-външните капачки, които затварят главината и пазят сачмите и леглата от кал и мрасотия. Ще си отвориш доста проблеми. За главините от най-висок клас на Шимано не съм сигурен, но си ги правят със сачми и без сепаратори. Преди година и малко карах с главини на капсуловани лагери - МОCA. Бях ги взел от магазина на Макском в завода им за 27лв предна и 33 задна (за диск и двете, а задната на шлици). При теб задните венци са на резба - ако решиш да ги сменяш и да си вземеш нова главина на шлици и венци на шлици, работата ще загрубее. При 4а4о има ЗАДНИ ГЛАВИНИ ACCESS НА РЕЗБА И НА КАПСУЛОВАНИ ЛАГЕРИ - така, както описваш, че рипаш от време на време, май такава ще ти е най-добре. Недостатък - малко по-тежки са, но 50-100 грама едва ли ще ти направят впечатление. Мисля че задната такава главина беше 17 лв. Съветвам те отново да четеш http://mtb-bg.com/forum/ , така ще ти се изяснят доста неща - гледам, че имаш мерак да си оправиш байка. Стоманени главини, защо пак мислиш, че са по-здрави. Та това не е ЛЯТ стоманен блок, ми си е баш н'яква ламарина. Може да си купиш такава от магазин като Лидер - всякаквите боклуци, съчетани с некомпетентността на продавачите би трябвало да те кара да влизаш по-рядко. Освен, ако не си хлътнал по продавачката Както и стоманените, така и алуминиевите главини си имат стоманено легло, в което лежат сачмите. За главините с капсуловани машинни лагери - работата е друга - вместо легла за сачми и сачми има струговани легла за лагера, който е набит и принципо една такава главина силно се съмнявам да отвори какъвто и да е луфт при градско и XC каране... Ето какви ти предлагам: - шина Ремерск джъмбо 20лв - задна главина на резба и капсуловани лагери ACCESS 17лв - спици швейцарски DT (чете се ди-ти) - 36х35 ст = 13лв - наплитане и баланс 12лв (най-вероятно) Шината е здрава. Главината не изисква никаква поддръжка, обиране на луфтове, чистене, профилактики и т.н. Слагаш и караш. Спиците са швейцарски, а не от тенекетата по 10ст. Наплитане като за ви-брейк и баланс от 4а4о. За дядката на Лидера не си и помисляй.... Излиза ти някъде към 60лв за цялото задна капла, за тези пари от форума на МТБ-БГ може да си намериш и нещо втора ръка, но далеч по-качествено. Аз преди година си продадох задната с ДиТи спици, главина МОСА за диск, на шлици и капсуловани лагери и шина http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/...products_id=594 Сан Рингъл Сингъл Трак за диск за 50лв всичко. Оферти излизат непрекъсната във форума. Транспортът от където и да е в БГ ще ти е към 3-4 лв с Еконт. А ако пуснеш в ТЪРСИ (в http://mtb-bg.com/forum) обява за задна капла двустенна с главина на резба - сигурен съм, че ще те засипят с оферти в рамките на 10-тина лева ВСИЧКО - шината с главина на резба и обикновени спици - почти всички са тръгнали от тука... Май това ще ти е най-добре за сега... Това за втората употреба е добра идея. Не съм се сещал. Ще взема да пусна една тема в онзи форум, но само за Пловдив, щото иначе работат става по-сложна. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotting Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Не пускай обява САМО ЗА ПЛОВДИВ - ще ти се изсмеят . Ако получиш оферта, казваш си името и адреса на продавача, той се обажда на телефона на Еконт, до тях отива куриер, нещата ги изпраща с наложен платеж и на следващия ден ти си ги получаваш у дома, като си плащаш цената на стоката + транспортните разходи от 3-4 лева. На другия ден, Еконт занася парите на изпращача... Явно е сложно днес да си ги порачаИ и утре да са ти вкъщи? Кажи какво търсиш и че си от Пловдив, резулатът ще е в твоя полза Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted June 7, 2006 Author Share Posted June 7, 2006 Не пускай обява САМО ЗА ПЛОВДИВ - ще ти се изсмеят . Ако получиш оферта, казваш си името и адреса на продавача, той се обажда на телефона на Еконт, до тях отива куриер, нещата ги изпраща с наложен платеж и на следващия ден ти си ги получаваш у дома, като си плащаш цената на стоката + транспортните разходи от 3-4 лева. На другия ден, Еконт занася парите на изпращача... Явно е сложно днес да си ги порачаш и утре да са ти вкъщи? Кажи какво търсиш и че си от Пловдив, резулатът ще е в твоя полза Вярно, че ще получа доста повече оферти, но дали е разумно да купувам нещо преди да съм видял на живо в какво състояние е? Мога ли да кажа на куриера, да го връща на изпращача? И аз да не плащам разноските. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotting Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Да, можеш - пратката се връща в офиса и след това на изпращача. Ама недей да гледаш така песимистично на нещата - в този форум обменяме части от 2-3 години и мисля, че изпращача ще е достатъчно коректен да ти опише минусите на стоката . А освен това ще има и снимков мат'рял... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted June 8, 2006 Author Share Posted June 8, 2006 Един ми е отговорил и тъй като аз много не съм наясно ще трябва да те питам дали е изгодно. Каза че има няколко. RITCHEY, SPECIALIZED, AMBROSSIO. С DT спици. Предлага ги за 25-30 лева. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted June 9, 2006 Author Share Posted June 9, 2006 А ако реша да я взимам има ли няква вероятност венците да не станат или всички са с еднаква резба? Или нещо друго дали може да не пасне? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotting Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Един ми е отговорил и тъй като аз много не съм наясно ще трябва да те питам дали е изгодно. Каза че има няколко. RITCHEY, SPECIALIZED, AMBROSSIO. С DT спици. Предлага ги за 25-30 лева.Комплект ДТ спици от тези по 30 и няколко стотинки е към 12лв. Нямат нищо общо с ръждясващите боклуци. Сигурен ли си, че предложената ти капла е с главина на резба - за да можеш да си ползваш венците. Иначе главини на резба се карат обикновено само градско - по ред причини; но предполагам, че ще ти върши работа. Ричи, Спешълайзд и Амброзио са големи марки, каквото и да избереш ще е добре, а и на тази цена - Взимай А ако реша да я взимам има ли няква вероятност венците да не станат или всички са с еднаква резба? Или нещо друго дали може да не пасне?Задните главини са два вида - на резба и на шлици. На главините на резба се слагат венци на резба. На главините със шлици се слагат венци на шлици (касети). Та в смисъл венците ти, ако са на резба, значи ще станат на която и да е главина на резба Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted June 9, 2006 Author Share Posted June 9, 2006 Значи сигурно ще я взимам, ама още не съм сигурен. Забравих да те питам одеве как се различават DT спиците? Има ли някъв надпис или..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotting Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 DT спиците, тези от 30 и няколко ст. изглеждат по-жълтеникави от обикновените спици - имат малко бронзов оттенък, обикновенните са по-сребристи. Надпис имат, да - на главичката на спицата, т.е. оная част, която опира в главината, пише DT Едит: А освен това и не ръждясват :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted June 10, 2006 Author Share Posted June 10, 2006 Много съм прецакан. Човека е заминал на море и ще се връща чак петък. Ако никой не предложи нещо по-изгодно дотогава ще трябва да чакам. А междувременно изникна още един въпрос. С 32 или с 36 спици (защото той има и от двата вида)? Според моите груби расъждения колкото повече толкова по-здраво, ама дали е така..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotting Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Мда, колкото повече - толкова по-добре. Макар и малко по-тежко. Малко съм предубеден към шини/главини с по 32 дупки. Такива с 36 е по-лесно да си намериш, независимо дали от форума или от магазин. Освен това за 36 дупки плетката е по-лесна - наплитат се "през 3 дупки, на 10-та дупка" или както се казва - "3 cross lacing". 'Зимай с 36. Link to comment Share on other sites More sharing options...
asd Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Хора.Мисля че тука е мястото да питам.Та с един приятел сме са зарибили да ходим да покараме малко MTB из сопотския балкан обаче преди тфа ша ни трябва малко оборудване.Та понеже аз съм с обикновенни капли искам да питам някой може ли да ми каже ориентировъчна цена за някой по-добър модел който става за MTB и от каде да си го купя. П.П.Има един вид-пластмасови,тип петолъчка Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myxa-TePoPuCT Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Хора.Мисля че тука е мястото да питам.Та с един приятел сме са зарибили да ходим да покараме малко MTB из сопотския балкан обаче преди тфа ша ни трябва малко оборудване.Та понеже аз съм с обикновенни капли искам да питам някой може ли да ми каже ориентировъчна цена за някой по-добър модел който става за MTB и от каде да си го купя. П.П.Има един вид-пластмасови,тип петолъчка хубаво ще е да кажеш колко пари си готов да дадеш за капли .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
asd Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 хубаво ще е да кажеш колко пари си готов да дадеш за капли .... Опа аз най-важното забрайх да са еба .Ами едно 50-60 лева ша ги откъним от сърцето.Ако може да се намерят за по-малко пари добри капли съм съгласен Link to comment Share on other sites More sharing options...
bd1 Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Опа аз най-важното забрайх да са еба .Ами едно 50-60 лева ша ги откъним от сърцето.Ако може да се намерят за по-малко пари добри капли съм съгласен капли има от колкото до колкото си искаш. само дето от 20 лв ще умрат от 1 по сериозен удар а тези от 70 ще държът доста дълго време... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted June 18, 2006 Author Share Posted June 18, 2006 Утре или други ден вече трябва да ходя да взимам каплата. Имам няколко въпроса: 1. Вече знам как да разбера, че спиците са DT, но как да разбера марката на шината, ако няма ляпенка с надпис? 2. Как да разбера дали е крива? Моята идея е да я завъртя и да я доближа до нещо (бордюр например). 3. Как даразбера дали лагерите са здрави? Поне с моя опит когато няма голям луфт и сачмите са потрошени неможе да се върти свободно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myxa-TePoPuCT Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Утре или други ден вече трябва да ходя да взимам каплата. Имам няколко въпроса:1. Вече знам как да разбера, че спиците са DT, но как да разбера марката на шината, ако няма ляпенка с надпис? 2. Как да разбера дали е крива? Моята идея е да я завъртя и да я доближа до нещо (бордюр например). 3. Как даразбера дали лагерите са здрави? Поне с моя опит когато няма голям луфт и сачмите са потрошени неможе да се върти свободно. ами общо взето това е .... само това за марката на шината е много относително.... въпрос на опит ( според мен ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 Тоя е пълен г*з. След като ме накара да го чакам две седмици се оказа, че няма свястна аеро капла със главина за венци на резба. И ми предложи да взема няква заедно с венците за 30 лв. Утре направо отивам и си взимам една за 22лв. без ос или 27 от Лидер. Втора употреба мога да си намеря нещо доста по-хубаво, ама ми писна да чакам. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 В шопландия от на Drag магазина (срещу центъра по хигиена) си зех доволно предно колело с аеро капла барабар с главината и спиците, с щипка се захваща (не с гайки) за 24 кинта. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexndr Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 ... При 4а4о има ЗАДНИ ГЛАВИНИ ACCESS НА РЕЗБА ... Как да се свържа с 4a4o? има ли си магазин и на какъв адрес е? Търся си предна и задна главина ACCES. Предна - 20 мм ос, за диск. Задна - 10 мм ос, за диск, с резба за завиване на пакета с венци (зъбни колела). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Как да се свържа с 4a4o? Трудно ще ти бъде - темата е отпреди 8 години, а и самият човек когото питаш не е влизал във форума в последните 2 години. П.П. Евентуално оня дето е писал над тебе през 2006-та ако знае - да ти каже.....той поне е доста редовен в посещенията. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.