tedy Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 От 2 години имаме климатик Sang, не е създавал проблеми, вършел си е работата добре и зиме, и лете. Сега обаче оня ден го пускаме, и във вътрешното тяло само минути след включване на охлаждането, започва да се образува конденз и секунди след това - лед и сняг. За около половин час вече е образувало толкова бяла покривка (на радиатора), че вече почти не духа въздух, и вентилатора гъгне поради липса на какво да задвижва. Някой запознат ли е от какво може да се е получило това, секунди след започване на охлаждането, пипам с ръка и направо се появява конденз, ръката ми остава мокра, и разбира се след няколко минути това нещо замръзва. Преди да ми кажете да се обърна към поддръжката, ще кажа, че климатикът е взет от Технополис, и практически няма поддръжка, въпреки че е в гаранция. Още в началото поради некадърност на техниците, му изтече газа, трябваше да мине 2 месеца и поне 10 ходения, и десетки обаждания по телефона, за да дойдат. Имаше един преиод миналата година се бяхме уплашили , че нещо му има, сигурно 20 пъти сме се обаждали, 5-6 пъти ходехме, обещаваха да дойдат, така и никой не дойде! Просто нямам думи. Дали някой датчик се е повредил, не знам, но засега през час му включвам размразяване (трае около 5 минути), че иначе няма как. Може би е добре да уточня, че радиатора, в горната си част (където се образува леда и снега) е много студен (както трябва да е), но в долната част е без промяна, направо топъл, все едно тръбите в долната част са запушени и не охлажда там. Предполагам и затова студа се съсредоточава горе и там бързо заледява.. Но пък тръбите са общи, ако има запушване, може би не би трябвало и горе да охлажда. Нещо газа да не стига до долу, ли не знам.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Проблемът ти е леко казано странен. Тръбата не може да е запушена, защото тя е 1. Газа няма как да не слиза, защото е под налягане. Да не ти се е прецакала нещо електрониката и глупавия климатик да не може да обърне изпарителя и кондензатора при охлаждане? пробвай на топло да го пуснеш и виж какво ще стане. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted May 24, 2006 Author Share Posted May 24, 2006 Да, на топло го пусках един път (за да го размразя по-бързо) и работи, духа адски топло. Значи при споменатата ситуация беше пуснат на 23 С за охлаждане, защо ли на толкова, нямам спомен друго лято на колко сме го държали, охлажда много добре и бързо, само дето това заледяване.. сега се чудя че може би прекалено голяма разлика съм му задал (вън 33, вътре 23). Сега е на 25-6, да видим. Остава си ефекта, че долната част на радиатора е със стайна темп. а горната си е ледена , и оттам започва да се образува снега. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Разликата в температурата не вярвам да е проблемна. Изключи климатика от ел. мрежата за 2 мин и пак го включи. Климатика на съседа над мен нещо изпуши и вчера духаше ту топло, ту студено, ту замръзваше. Звънна в сервиза и оттам му казаха да "РЕСТАРТИРА" климатика Спря го за 5 мин. след това го включи и си бачка кат' пич. Дано съм помогнал Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubo1972 Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Разликата в температурата не вярвам да е проблемна. Изключи климатика от ел. мрежата за 2 мин и пак го включи. Климатика на съседа над мен нещо изпуши и вчера духаше ту топло, ту студено, ту замръзваше. Звънна в сервиза и оттам му казаха да "РЕСТАРТИРА" климатика Спря го за 5 мин. след това го включи и си бачка кат' пич. Дано съм помогнал Мисля че трябва да ти се провери нивото на фреона. В офиса имахме същия проблем с обледяване на вътрешното тяло, дойдоха, пълниха фреон и сега си е ок машината. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted May 25, 2006 Author Share Posted May 25, 2006 Мисля че трябва да ти се провери нивото на фреона. В офиса имахме същия проблем с обледяване на вътрешното тяло, дойдоха, пълниха фреон и сега си е ок машината. Днес бях в сервиза, обещаха да дойдат да го видят (да видим кога и дали обаче), по краткия разговор разбрах, че има два кръга на газа, и явно наистина от единия кръг е изтекъл фреона или нещо такова, което съвпада с наблюдението ни че долната част на радиатора е топла (неохладена), за разлика от горната. Предполагам, че ако нещата в тази държава бяха наред, от сервиза щяха да дойдат възможно най-бързо (поне щяха да обърнат подобаващо внимание), и нямаше да се налага да притеснявам съфорумниците с неща, които изобщо не са за форум (с надеждата може би сам да си оправя проблема, въпреки гаранцията на машината!), но цялата ни работа е такава в България. Мерси на отзовалите се, ако излезе нещо друго като причина, ще споделя. Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Двата кръга на фреона са при различните режими. При отопление и при охлаждане. При отоплението изпарителя е вън, а кондензатора вътре, а при охлаждането - обратното. Не мисля, че има начин при единия кръг да изтече фреон. Може да не са ти го заредили както трябва или да имаш отечка някъде.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted May 25, 2006 Author Share Posted May 25, 2006 Двата кръга на фреона са при различните режими. При отопление и при охлаждане. При отоплението изпарителя е вън, а кондензатора вътре, а при охлаждането - обратното. Не мисля, че има начин при единия кръг да изтече фреон. Може да не са ти го заредили както трябва или да имаш отечка някъде.. Ба ли го, явно въпросния сервиз или не разбира от климатици, или не им се занимава особено с проблемите на клиентите (по-вероятно е второто предвид отношението и вниманието което отделят!). Даже вече се надявам да НЕ дойдат, както обещаха! Събрано с многото негативни мнения относно Технополис, бих казал че кракът ми няма да стъпи повече там за нещо по-сериозно, даже за нищо! Преди месец купувах слушалки за дискмена, попаднах на уникален екземпляр от персонала. Един двуметров рапон, питах го 1-2 неща за един чифт слушалки, не само че не ми отговори адекватно, ами се държеше почти като крадец, оглеждаше се, чудеше се къде да си дене ръцете, и преди да го по питам 3-ти въпрос, ми обърна гръб и с няколко гигантски крачки се върна в изходно положение, а аз останах с отворена уста и недоизречен въпрос! Уникум! Къде ги намират такива, Технополис адски ми падна в очите напоследък. Не че сервиза е техен, но щом имат договор с такива, нещата никак не са им розови,. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrdds Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 sorry che pisha na latinica,i vtoro se izvinqvam che pravq off topic.I az imam problem s moq klimatik.Zimata kogato beshe mnogo studeno,i ne tolkova dori kato go pusna sled chas dva na prozorcite se poluchava adski kondenz ot vutreshnata straana,toest mejdu dvete krila.Sutrin kato stana vodata e protekla prez dogramata do poda,v sledstvie na koeto se poqvi plesen.Klimatika mi e yaponski SHARP invertoren.Problema e che distancionnoto e na ieroglifi i nishto e razbiram.Znam samo kak se puska/spira,temp. i taimera.Ima drugi butoni koito mi kazaha ot magazina da ne gi pipam. Nqkoi imal li e takuv problem,da pomogne ako moje!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TED Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 На всички в нужда мога да предложа да се обадите на 0887-588039 това е телефона на бащата на мой приятел. Той се занимава с ремонт на всякаква хладилна техника - климатици, фризери, витрини, автоклиматици и др. При повикване идва на адрес. Не му давам телефона с цел да го рекламирам, просто на мен и на мой приятел ни зареди климатиците на колите на "многооооо" приятни цени, пък и е точен чичка. Дано съм ви помогнал. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.