Jump to content
BulForum.com

Проблем с температурата


Recommended Posts

всъщност всеки винтелатор започва да шуми заради праха който полепва по него при изключване на машината(след като преди това се е загряла).. Това се случва със всички фенове, трябва да се почистват от време на време ;)

Аз моя го чиста с прахосмукачката.На два-три месеца отварям кутията и кутийката на закранването и го минавам една прахосмукачка.Иначе сега имам едно малко вент-че което свети и червено(щото едната страна на кутията е плексиглас) ама мисля да сложа още един малко по-голям срещу задния отвор та да изкарва тъпия топъл въздух да не загрява машинака(както каза по-нагоре Midex).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

23775_orig.jpg

Вижте какво става при мен...

И на мен ми се рестартира PC-то, но само, ако започна да играя нещо..Дали е от жегата или нещо друго може да е проблема, имайки впредвид, че си смених наскоро дъното и от тогава почнаха мизерийте.. !?

P.S Преди да ми се рестартира забелязах днес, че в горния ляв ъгъл на екрана се появи червено мигащо квадратче и после..рестарт ..

А и някой може ли да ми обясни, защо Fan 3 не бачка??

Link to comment
Share on other sites

защото нямаш такъв

Ами имам един на захранването, един на процесора и един който съм го слагал отделно за кутията..Кой от тях не влиза в сметките ?Последния ли ?

Link to comment
Share on other sites

Още малко и ще можеш да си пържиш яйца на компа... :bgrin:

К'ви са тия температури бе...70-80 градуса....я вземи мерки...и за хардовете не е добре над 50 градуса...а както ти каза Botev1912, може и да имаш повече вентилатори, но не всички са свързани към сензорите.

 

Едит: Да, най-вероятно последният. Аз лично имам десетина вентилатора в компа, но SpeedFan "вижда" само 2 от тях и им отчита оборотите.

Link to comment
Share on other sites

Ами вижте ся какво става.. :) .. Това за яйцата е наистина вярно :punk lol .. мисля, че проблема е с кутията, защото е много малка и 2-та харда са един под друг с разстояние 1 см, а и имам над тях точно 2 CD-та.На мен ми е ясно, че е трърде преселено.. а и захранването ми е само 250 W..това е също проблем...Ако пренебрегнем всички тези фактори....

...Само температурата ли може да е проблем за рестартирането на PC-то или може да има нещо друго.. :confused

 

P.S Midex, Heller12a благодаря ви, ще го мисля ;)

Link to comment
Share on other sites

Може да са още поне 10 причини, но като гледам температурите ти....и от тях може да е....а и от кофти захранване (слабо) също често се получават рестарти.

Link to comment
Share on other sites

23775_orig.jpg

Вижте какво става при мен...

И на мен ми се рестартира PC-то, но само, ако започна да играя нещо..Дали е от жегата или нещо друго може да е проблема, имайки впредвид, че си смених наскоро дъното и от тогава почнаха мизерийте.. !?

P.S Преди да ми се рестартира забелязах днес, че в горния ляв ъгъл на екрана се появи червено мигащо квадратче и после..рестарт ..

А и някой може ли да ми обясни, защо Fan 3 не бачка??

 

 

Може да са още поне 10 причини, но като гледам температурите ти....и от тях може да е....а и от кофти захранване (слабо) също често се получават рестарти.

бе захранването кат го гледам по-скоро държи - стабилни волтажи при айдъл. ма кат ти гледам екселсторските хардове комбинирани с интензивно прегряване, използваната програма и начина на задаване на въпроса бих ти препоръчал да го заведеш при хора които разбират да се погрижат изцяло за проблема.

ако ти се занимава на теб най-простия начин да видиш дали тва ти е проблема е да си земеш една по широка кутия (примерно тази е добре измислена и като дизайн и функционалност евтина кутия която можеш да намериш на нашия пазар) с един фортрон поне 350в с голяма перка (марката на хардовете ти ме навежда на мисълта че в началото е била закупена конфигурация единствено на базата на наличен бюджет което автоматично води до тясна кутия с НЯКВО захранване и после само са добавяни неща). добявяш една перка отпред да обдухва хардовете, една отзад да вади и би трябвало сичко да е ок, ако не е то поне температурите ще са паднали значително.

надявам се да съм помогнал

Link to comment
Share on other sites

бе захранването кат го гледам по-скоро държи - стабилни волтажи при айдъл.

Абе ти не го гледай какво показва на картинката на SpeedFan....това дето излиза на там са стойностите на idle (както каза)...обаче като пусне някоя по-тежка игра и процесорът, картата и другите неща почнат да дърпат яко....тогава пада изведнъж и в тоя момент е интересно да му се видят напреженията. А и всичко да му е наред с напреженията, задължително трябва да си оправи охлаждането на всички компоненти. ;)

Link to comment
Share on other sites

5.16 не е много добро напрежение, близо е до допустимите граници.

Освен това на шота се виждат моментни стойности от момента на правенето на скрийншота.

250 вата за 2 писачки, 2 харда, и там квото още изобщо не е добро захранване, дори да е от най-истинските 250 вата. Не е чудно че ресва при игри. Човекът не е казал подробно конфигурацията си, но и в тия жеги още повече плаче за ново захранване.

Link to comment
Share on other sites

Това за захранването сте абсолютно прави само да добавя, че ако се оправи проблема с напреженията с едно по-ячко захранване(и потенциално прецакване на цялата система !!!), то ще се влоши този с температурата. Наскоро си купих и аз поради същите причини един фортрон 400Ва с 12см вентилатор и днес, като си разглабях компа за редовно чистене направо щях да се изгоря на тенекията на захранването, т.е. тоя фортрон може и да тежи 5 кила и да е супер-надеждно(чукам на дърво де :tongue ), но в сравнение със старото JNC 300Ва, това си е направо печка(а уж имало страшно високо КПД, да бе ;) )

 

П.П. Надявам се и tedy да не е прав за петте волта, защото много хора тряя ад изгорим тогава, тук можете да видите и напреженията на въпросния фортрон:

speedfan5rq.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ето е конфигурацията:

CPU: AMD Athlon XP, 1048 MHz (10.5 x 100)

MB: FIC KT-600 Pro (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN), VIA VT8377 Apollo KT600

RAM: 512 DDR

VC: ATI Radeon 9550 (128MB)

2x HDD: MAXTOR 6L040J2 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

ExcelStor Technology J680 (80 GB, 7200 RPM)

DVD + CD-RW

И наистина ми забива само като играя някоя игра, която е от "по-тежките".При нормални условия без да затормозявам PC-то нямам проблеми, освен че ми изглежда малко "лагнато" .. !? :confused

Link to comment
Share on other sites

@shondll, не е задължително....по-мощното захранване има много повече предимства, отколкото недостатъка "загряване", а и винаги е в изолирана кутия, която директно изхвърля топлия въздух навън, освен ако не е от ония редки варианти дето духат вътре в основната кутия.

До твоя скрийншот съм сложил моя в момента, който винаги си е такъв и не качва над 50С на процесора, 48С в кутията и по 45 С на дисковете ако ще и да съм пуснал 24 часа burn in test при температура в стаята 33-34 градуса. Захранването ми също е 400 вата, но кутията ми е сървърна с десетина вентилатора, работещи безшумно на половината от максималните си обороти (казал съм го и по-горе)...просто трябва да има пространство в кутията и постоянен поток въздух - да влиза отпред стаен и отзад да тегли топлия от кутията.

cpufan1tn.jpg

 

П.П. А по въпроса за 5-те волта - и моите са там някъде, но не съм забелязал никакви проблеми досега, въпреки че постоянно го карам на стабилен овърклок.

 

Едит: @tedy, ахааа...сега разбрах - говориш, че е високо, а не ниско (както разбрах аз)... :D ...моето постоянно е между 5.0 и 5.1...

Link to comment
Share on other sites

Не се хващайте за всички думи за 5-те волта.

Допустимите стойности са около 5%, т.е. около 5.25 волта.

Разбира се че и на 5.30 ще работи компа, но с намалена стабилност и повишен риск. Сигурно и на 6 ще работи, но на някой ще му гръмне я чипсета, я нещо друго, на трети може и да работи известно време.

Освен това вместо всичките да си показвате шотове на SpeedFan, що не вземете един цифров мултимер или волтмер, и реално да замерите напреженията? Тия показания на софтуерна основа вятър ги вее тях :D .

Да не говорим за температурите.

Link to comment
Share on other sites

ето го и мойто :lol:

цък

Тва което показва -55 нормално ли е?

 

Midex мерси.

абе и аз си викам неможе да е толкова студено в нас ама все пак да питам :D

Link to comment
Share on other sites

ето го и мойто :lol:

цък

Тва с което показва -55 нормално ли е?

Ха-ха...много ме кефят ония по -55С....все едно, че си с фреоново... :bgrin:

Направо ги скрий да не ги показва (това са фиктивни стойности...и аз имам една такава), както можеш да махнеш и стойностите на двата вентилатора (2 и 3) + възможностите им за контрол - няма смисъл да ти пълнят полетата, защото просто не съществуват. :)

Link to comment
Share on other sites

Абе ти не го гледай какво показва на картинката на SpeedFan....това дето излиза на там са стойностите на idle (както каза)...обаче като пусне някоя по-тежка игра и процесорът, картата и другите неща почнат да дърпат яко....тогава пада изведнъж и в тоя момент е интересно да му се видят напреженията. А и всичко да му е наред с напреженията, задължително трябва да си оправи охлаждането на всички компоненти. ;)

абсолютно съм съгласен с теб, само да добавя че при тази ситуация пада КПД на компонентите което автоматично води до повишаването на температурата на отдаване на компонентите, което от своя страна води до рязко покачване на температурата в тази термо-динамична система ;)

 

Това за захранването сте абсолютно прави само да добавя, че ако се оправи проблема с напреженията с едно по-ячко захранване(и потенциално прецакване на цялата система !!!), то ще се влоши този с температурата. Наскоро си купих и аз поради същите причини един фортрон 400Ва с 12см вентилатор и днес, като си разглабях компа за редовно чистене направо щях да се изгоря на тенекията на захранването, т.е. тоя фортрон може и да тежи 5 кила и да е супер-надеждно(чукам на дърво де :tongue ), но в сравнение със старото JNC 300Ва, това си е направо печка(а уж имало страшно високо КПД, да бе ;)

основната разлика между НЯКВИТЕ захранвания и марковите, като изключим допълнителните екстри е основно при високо натоварване - просто отделят по малко излишна енергия под формата на топлина когато доближават написаните на лепенката мощности (КПД).

 

та по темата:

@d3Mag след като вече написа конфигурацията си която в общи линии отговаря на предположението ми от предния пост потвърждавам пак препоръката там с още по-голяма сигурност. "поне 350В фортрон" можеш да не зимаш, защото новите захранвания на делукс държат стабилно (не съм казал колко дълго :) ), като за пример - П4 640 с 350В делукс работи вече 6м без проблеми, но все пак качественото захранване си е добра инвестиция за потенциална смяна на платформата след време а и най-важното е че ти пази системата от токови удари (не че в БГ се случват тия неща :P ) в доста голяма степен.

Link to comment
Share on other sites

абсолютно съм съгласен с теб, само да добавя че при тази ситуация пада КПД на компонентите което автоматично води до повишаването на температурата на отдаване на компонентите, което от своя страна води до рязко покачване на температурата в тази термо-динамична система ;)

Кое от кое следва не е много ясно ;) , защото мога да кажа, че дърпането от компонентите води до повишаване на температурата, което пък означава спадане на КПД. Ниското КПД е показател за други показатели в системата, а не то самото да води до нещо друго.

основната разлика между НЯКВИТЕ захранвания и марковите, като изключим допълнителните екстри е основно при високо натоварване - просто отделят по малко излишна енергия под формата на топлина когато доближават написаните на лепенката мощности (КПД).

Как можа да кажеш подобно нещо :wacko:

Ако НЯКВО захранване успее да се доближи дори до това което му пише на лепенката, пиши захранването (сигурно и компа) бегали доста преди това. Да не говорим за липсата на защити и при най-малките токови удари или спадове, още повече за вида на напрежението, погледнато през осцилоскоп, дори и при 1/2 натоварване - то не е права линия, а не знам каква, играе извън всякакви граници = нестабилност дори при 100 вата черпене. Качеството на компонентите най-вероятно е на много ниско ниво, и след година-може би две ползване, започват рестарти, забивания и какво ли не. Свидетел съм бил и на изгаряния разни ;) .

та по темата:

@d3Mag след като вече написа конфигурацията си която в общи линии отговаря на предположението ми от предния пост потвърждавам пак препоръката там с още по-голяма сигурност. "поне 350В фортрон" можеш да не зимаш, защото новите захранвания на делукс държат стабилно (не съм казал колко дълго :) ), като за пример - П4 640 с 350В делукс работи вече 6м без проблеми, но все пак качественото захранване си е добра инвестиция за потенциална смяна на платформата след време а и най-важното е че ти пази системата от токови удари (не че в БГ се случват тия неща :P ) в доста голяма степен.

Аз 2 години карах на един Дурон 1.3, 512 рам, с НЯКВО 250Ва нонейм, без никакви проблеми. Е, 2 пъти му сменях вентилатор, но това не се брои. В случая с 2 харда и 2 писачки, и основно рестартовете на човека, аз пък мисля, че му е време да смени захранване, още повече тия нонеймки след година, може и по-малко започват качествата им да decline-ват.

Link to comment
Share on other sites

:D Оле мале! Срам ме е! :D

Захранването ми дето е 250 W ... ми е от 4 години и половина!! :D оле мале!!!

Закаснял ли съм !?

Shame..

Link to comment
Share on other sites

:D Оле мале! Срам ме е! :D

Захранването ми дето е 250 W ... ми е от 4 години и половина!! :D оле мале!!!

Закаснял ли съм !?

Shame..

Ами да ти кажа, по времето на i80486 (сигурно си с такъв комп) всичко беше по-качествено, не само захранванията :bgrin: .

Аз самия споменах, че повече от 2г. бях с такова 250 вата, а преди още като бях с P166MMX, кой знае какво беше онова, но е било по-добро от сегашните 300W боклуци.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...