Jump to content
BulForum.com

Есе


Recommended Posts

темата, която трябва да пиша е "Защо според Айнщайн представата за вечността се дава от "Престъпление и наказание", звездите и "Дон Кихот"".Най-много трябвало да се наблегне на Престъпление и наказание ...така каза учителката ... аз по тази тема нищо не мога да измисля ... някой ако може да помогне ще бъда много благодарен...в гуугъл няма нищо нито по най-различните сайтчета с теми ...моля помагайте

Link to comment
Share on other sites

Чомгъла рулезз...Напцовай я мощно и тва е.

 

По темата-има 1 синьо помагало по лит. за 10 клас, тя от там май ги дава тия идиотщини.

Link to comment
Share on other sites

темата, която трябва да пиша е "Защо според Айнщайн представата за вечността се дава от "Престъпление и наказание", звездите и "Дон Кихот"".Най-много трябвало да се наблегне на Престъпление и наказание ...така каза учителката ... аз по тази тема нищо не мога да измисля ... някой ако може да помогне ще бъда много благодарен...в гуугъл няма нищо нито по най-различните сайтчета с теми ...моля помагайте

Абе тия учители откъде си ги изсмукват тези теми... Пет минути се блещя и ми е малко трудничко да свържа как Айнщайн е дефинирал вечността чрез "Престъпление и наказание", звездите и "Дон Кихот"...

Дла ли ви е точен цитат от Айнщайн и дефиницията му за вечност?

Защото този цитат би осмислил цялото заглавие на есето. Иначе тази или е болна, или се има за Айнщайн...

 

За "Престъпление и наказание" мога да ти помогна, още са ми пресни впечатленията. За "Дон Кихот" по-малко, а за звездите.... атомен строеж ли им иска, видове ли трябва да се изброяват, по какви показатели се групират-червени гиганти, бели джуджета... :tongue

 

Ако мога да ти помогна, казвай, докато съм пред компютъра

Link to comment
Share on other sites

Абе тия учители откъде си ги изсмукват тези теми... Пет минути се блещя и ми е малко трудничко да свържа как Айнщайн е дефинирал вечността чрез "Престъпление и наказание", звездите и "Дон Кихот"...

Дла ли ви е точен цитат от Айнщайн и дефиницията му за вечност?

Защото този цитат би осмислил цялото заглавие на есето. Иначе тази или е болна, или се има за Айнщайн...

 

За "Престъпление и наказание" мога да ти помогна, още са ми пресни впечатленията. За "Дон Кихот" по-малко, а за звездите.... атомен строеж ли им иска, видове ли трябва да се изброяват, по какви показатели се групират-червени гиганти, бели джуджета... :tongue

 

Ако мога да ти помогна, казвай, докато съм пред компютъра

Просто е болна...Заглавие на предишна тема за есе:"Светът, обществото се крепят върху бащинството, нищо вече няма да е същото, ако децата не обичат бащите си"-Дядо Горио :blink:

 

Абе ако познаваш някой от руската, питай за Чомпалова и куфей :punk :D

Link to comment
Share on other sites

Ами ... какво да ти кажа ...всяка седмица имам по една тема, която едва разбирам за какво става въпрос ....а пък да пиша по нея доста често дори не знам какво....ами така е дефинирана темата ....трябва да се обърне внимание на "Престъпление и наказание", защото сега сме на него, а за другите да споменем по нещо както каза тя ....а иначе дали Айнщайн го е казал това само тя си знае :blink: :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Аз пък кефя на такава тема... Ми целта е да се поразмърдате малко - направи един рисърч за Айнщайн и какво е казал за вечността и Достоевски. Изобщо не вярвам да е трудно да се намери. Защо всички сте решили, че всичко трябва да е на готово дефинирано и дадено? Жената просто се опитва да ви разшири кръгозора, да не сте като коне с капаци. Знам, че боли, ама после е гот :)

Link to comment
Share on other sites

Преди да пиша направих такъв рисърч и резултата е плачевен нито една дума на Айнщайн не можах да намеря ....иначе нищо против темите, но поне да дава някакво разяснение какво да се пише. абсолютно нищо не може да предава както трябва. Просто те мачка постоянно, скъсваш си гъза от учене едва ли не, пишеш теми, винаги с домашна ...и какво ... 4 за срока не повече ако си момче ... просто тя мрази момчетата и това е :angry1

Link to comment
Share on other sites

Някой трябва да се нагърби значи, може пък да си промени мнението за момчетата след това... :) Сори за офа. :)

Link to comment
Share on other sites

Аз пък кефя на такава тема... Ми целта е да се поразмърдате малко - направи един рисърч за Айнщайн и какво е казал за вечността и Достоевски. Изобщо не вярвам да е трудно да се намери. Защо всички сте решили, че всичко трябва да е на готово дефинирано и дадено? Жената просто се опитва да ви разшири кръгозора, да не сте като коне с капаци. Знам, че боли, ама после е гот :)

Извинявай, но не съм съгласна с теб. Работата на преподавателя е да провокира, наистина, но според мен не и по този начин. Така формулирана темата може да избие в най-различни посоки и повярвай ми, малко ще са тези, които са целта на учителката. Хубаво да си размърдат д-тата учениците, но тук трябва да се има предвид следното нещо: не всеки има безпрепятствен достъп до интернет, а и не е длъжен да има, за да завърши средното си образование; есето се пише на български език, т.е. никой не е длъжен да търси информация на английски, френски, немски, ако щеш и португалски(не съм пускала Чичко Гугъл в действие в конкретния случай, за да проверя дали ще намеря нещо на български, защото говоря принципно); Информацията, публикувана в интернет е често със съмнителен произход; ако все пак някой ученик няма достъп до интернет, то тогава какво му остава-да ходи в бибилиотеката и да прочете един тон литература(специализирана или не), като съответно може нищо да не открие, защото въпросната преподавателка видиш ли, намерила едно бабино списание, докато чистела стария гардероб и съответно е решила да прочете това списание и докато извършвала тази си дейност, попаднала на някакъв цитат, а отдолу пишело - Ал. Айнщайн. Това взело, че и харесало и праснала една тема. Говоря принципно, надявам се, че го разбираш. Тази перефраза може да е неимоверно известна, но тук най-вероятно става въпрос за час по литература, а часовете по литература трябва да се градят върхо много стабилна логика. Въпросите трябва да са зададени така, че да провокират отговори в желаната посока, т.е. посоката на урока. Не я зная тази въпросната преподавателка, не зная как преподава. Може да да си е утъпкала пътечката предварително, но никой да не я е слушал, може да го е праснала това есе, за да припоти учениците си и да ги накара да мислят и нарочно не е дала точният цитат, за да ги абстрахира от него, но моето мнение е, че така зададената тема провокира към хаотичност.

 

Не си спомням дали дефиницията за вечност е доказана, но заради споменатото име на Айнщайн, ще е необходимо да се изходи от неговата дефиниция да вечност-това е увода.

Как "Престъпление и наказание" се вписва в тази дефиниция, съответно как се вписват звездите, и накрая "Дон Кихот"-това е тезата.

Ако направиш увода и тезата, всичко друго ще е лесно.

Това, което на мен ми се върти в главата е, че за да избегнеш навлизането в дебрите на физиката, черните дупки и разсъждения от сорта:вечни ли са звездите, ще е хубаво да кажеш какво е вечността в твоето съзнание. Просто след научната дефиниция напиши нещо от рода, че човек мисли предимно с думи, но повечето думи при различните хора са обвързани със специфично за тях значение. Обикновено първата асоциация върши най-добра работа. Така можеш да навлезеш в свои води и да поведеш тезата в желаната от теб посока.

Link to comment
Share on other sites

Ами ...цял час ни предаваше студентка ...и след това госпожата влезе в час и ни каза темата и това беше. Нямаше нито дума от нейна страна за някакво разяснение или нещо от сорта :angry1

Link to comment
Share on other sites

Пупу пу и аз немоа я намера.Ауе ква е тая мега дупер тъпа тема вееееи!!!

Ай някой да спонсорира с един линк,че не ми се мре.Все пак сме при самия Дявол;)

Link to comment
Share on other sites

В случая под вечност,мисля,се разбира вечното в човешката природа.

Както в "Престъпление и наказание",така и в "Дон Кихот" се търси справедливостта,макар и по неправилен начин.Именно според мен под вечността тук се разбира вечния стремеж на човек към справедливост и неспособността му сам да се бори със света,както и заблудата и грешките на хората.Колкото до звездите....че кое е по-вечно от вселената?

Поне моята логика на там върви.Не съм сигурен,но точния цитат мсиля че е "Три неща ми дават представа за вечността:"Дон Кихот","Престъпление и наказание" и звездите". :unsure:

 

Темата е наистина гадничка... :wacko:

 

 

Сега намерих някои мисли на Айнщайн.Виж тази може да ти е от полза:

О, младост! Знаеш ли, че твоето поколение не е първото, което е бленувало за живот, изпълнен с красота и свобода? Знаеш ли, че всички твои предшественици са имали същите стремежи и са станали жертва на страха и омразата? Знаеш ли също, че всички твои пламенни желания могат да бъдат осъществени само ако ти успееш да постигнеш обич и разбирателство с хората и животните, и растенията, и звездите, така че всяка радост да стане твоя радост и всяка болка - твоя болка? Отвори очите, сърцето и ръцете си и не поглъщай отровата, която твоите предци така жадно изсмукаха от Историята. Едва тогава цялата земя ще бъде твоя родина и твоят труд и усилия ще създават блага.

 

"Моята научна работа се обосновава единствено от неудържимия ми копнеж да разбера тайните на природата и от никакви други чувства. Любовта ми към справедливостта и стремежът ми да допринеса нещо за подобряване условията на човешкото съществуване са съвсем независими от моите научни интереси."

 

От тези мисли може до някаква степен да се разбере отношението на Айнщайн към засегнатите в "Дон Кихот" и "Престъпление и наказание" проблеми.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...