velvet_underground Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 В mobile.bg вървят около 30000 лева Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 В mobile.bg вървят около 30000 лева PSYCHOSIS Преди 1 година пускахме обява за продажба искаше му 25 000 но сега мисля , че го е продал за по малко близо 20 000 . За тези пари може да си докараш от Германия същото БМВ само , че с една година по ново . Определено ако имам възможност нека ще е дизел . Веднъж , когато беше на БМВ събора в Калояново все го карах да се пуска мяркаха се като неговата тройка и се пускаха той нещеше и му виках , че дизелите не вървят. На излизане от пистата като го настъпа само 1 2 за дизел нискооборотен се изстреля и ме залипи за седалката вдигна от раз 110 и намали . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 За какво ти е метан ? Ни що лично но уредбата е скъпа пак и все се говори , че може да сложат акциз и на него и ще стане колкото газ . Все пак твоя приятел си знае и той си решава.Еко колата е по нова бих се зачудил дали да е дизел . От лични впечатления върху едно БМВ 320Д 2001г. с Комънрал система гореше по 5-6/100 и просто великолепно возеше имаше 150 коня и просто когато трябваше можеше да се изстреля . Ако имам възможност бих си взел такава кола Значи той вече си е купил колата и колкото и да му наливам за пропан, той си е решил метан. Дори вече има монтирана уредба. Някъде на Васил Априлов я е сложил. Колата според него върви добре, според мен е леш. Преди съм я карал на бензин и вървеше като луда, а сега Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Значи той вече си е купил колата и колкото и да му наливам за пропан, той си е решил метан. Дори вече има монтирана уредба. Някъде на Васил Априлов я е сложил. Колата според него върви добре, според мен е леш. Преди съм я карал на бензин и вървеше като луда, а сега Нормално все пак имат по ниско октаново число пък и колата е предназначена за бензин не за газ или метан нормално е след като се сложи да не върви какти трябва. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velvet_underground Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Газта е с по-високо октаново число от бензина Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Газта е с по-високо октаново число от бензина Тва не го знаех . А тогава защо колите на газ вървят по бавно от тези , които са на бензин ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Значи той вече си е купил колата и колкото и да му наливам за пропан, той си е решил метан. Дори вече има монтирана уредба. Някъде на Васил Априлов я е сложил. Колата според него върви добре, според мен е леш. Преди съм я карал на бензин и вървеше като луда, а сега Сигурно са му е слагали на Васил Априлов точно срещу киното има един магазин за уредби.Иначе си е съвсем нормално колата да стане супер куца на метан.Хем мъкнеш огромен товар от тея бутилки хем и мощноста е по-ниска от колкото на бензин Тва не го знаех . А тогава защо колите на газ вървят по бавно от тези , които са на бензин ? Да наистина газта е някъде към 100+ октана.Октановото число показваше избухвателната способност на горивото но непомня по-голямото октаново число ли значи по-голяма избухливост или обратно Аз не съм сигурен защо на газта пада мощноста но според мен се получава от факта че сместа става леко по-бедна тоест леко по-голямо количество въздух за сметка на горивото в случая пропан-бутан и газообразното му състояние. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velvet_underground Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 При газта се избягват детонациите заради по-високото октаново число,а колата става малко по-куца,ако всичко се настрои както трябва Link to comment Share on other sites More sharing options...
miro123 Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Emi si4ko e do kolko karash kolata,ako po zql den vurtish samo metan,ako otiwash ot was do rabora i obratno estestweno,4e po-dobre si e na benzin.A za gazta ako ti e naprwqt da wurvi kato na benzin 6te gori prekaleno mnogo i zqlata dalawera se gubi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Emi si4ko e do kolko karash kolata,ako po zql den vurtish samo metan,ako otiwash ot was do rabora i obratno estestweno,4e po-dobre si e na benzin.A za gazta ako ti e naprwqt da wurvi kato na benzin 6te gori prekaleno mnogo i zqlata dalawera se gubi. Тук не съм съгласен. Предишната ми кола беше с газ. Близо 2 години я карах на бензин и след това сложих газ. На бензин ми даваше разход 10 с климатик, а на газ 11.5. Разлика в мощността усетих само веднъж - на едно нагорнище към Батак. Бяхме 5 човека и с с пунат климатик колата беше малко по-спъната. Иначе на газ си бягаше като луда и качи разхода с 1.5л. Всичко е до монтажа и центровката на уредбата. Ако майсторът знае какво прави и как да го направи - разлика няма да има! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 ...не помня по-голямото октаново число ли значи по-голяма избухливост или обратно Октаново число– това е склонността на бензина към детонационно горене. Известно при повечето шофьори като "чукане на аванса". Колкото по-високо е октановото число, толкова по-устойчив е бензинът на детонация, т.е. по-високи степени на компресия може да понесе и не се самозапалва при високите температури и налягане в цилиндъра... При дизела числото се нарича цетаново Цетановото число характеризира способността на горивото да се самовъзпламенява.Максималното цетаново число е 50. Всяко по-ниско число е на по-трудно възпламеняващо се гориво.Автодизелите използват гориво с цетаново число около 35... Аз не съм сигурен защо на газта пада мощноста... Причините са няколко:СУБЕКТИВНО по-малка мощност, поради факта, че скоростната кутия се явява неоразмерена. Това е така, понеже пропан-бутана им ПО-ВИСОКО октаново число (около 105 октана при приравняване към бензина)и максималния въртящ момент отива на по-високи обороти, с други думи, кривата на въртящия момент се измества и скоростната кутия става неоптимизирана-предавателните съотношения на ск.кутия и диференциала(лите) при газта са различни. Оттам се повишава и разхода.Широко разпространена заблуда е че пропан-бутана скапва двигателя-ТОВА НЕ Е ВЯРНО!!!Детонацията е много по-малка-чувствително се намаляват вибрациите,освен това поради факта,че това гориво е в газообразна фаза,когато влиза в цилиндрите, за разлика от бензина, който е течна дисперсия във въздуха,намалява ОТМИВАНЕТО НА МАСЛО от масло-събирателните сегменти.Това намалява в значителна степен износването на цилиндрите и се увеличава живота на двигателното масло. В заключение ще кажа едно-ако колата ще е втора употреба,най-добрият вариант за мен е ЯПОНСКИ (подчертавам)автомобил с качествено монтирана(по възможност в европа) газова уредба на пропан-бутан...Ако ще се купува нов автомобил,бих заложил на турбодизел Причините:изключително нисък разход на гориво(на служебния Форд фиеста 1.4 tdci разхода при кротичко каране е около 4.2-4.6 литра на 100,лично съм го тествал ),високата остатъчна цена(увеличаващото се търсене на дизелови автомобили),висока надеждност,в динамично отношение почти никаква разлика при двигатели с еднакъв обем(фиестичката върви с 160 без проблеми ),занижени експлоатационни разходи-маслото се сменя на 20-35 хил.км,ангренажен ремък между 160-220 хил.км(като чух за първи път тия цифри във Мото-Пфое щях да падна,обаче верно си ги пише в книжката към колата ),и не на последно място факта че нафта се намира на 1.30-1.40 без проблем Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Детонациионата способност е наистина просто по-рано неможах да намеря точната дума в акъла си за което се извинявам Наистина обаче е вярно че газта НЕ СКАПВА двигателя.Единствения проблем който аз сам съм изпитъл на гърба си е че много спича свещите. Аз лично 2 пъти съм свалял глава защото ми са бяха запекли свещи от газта ама кво няма 40 45 хил. километра на газ без да са барани Аз се замислих защо фирмените коли са се дизел и скоро ми отговориха на тоя въпрос.Не е защото на дизел гори по-малко или пък дърпа яко а номера било с тегленето на ДДС с което нафтата излизала много по-евтина.На бензина неможело да се тегли ДДС.Така че ако ще купувате фирмена кола зимайте дизел и по възможност 7+1 на която пак се тегли ДДС-то(за фирми регистрирани по ДДС става реч) Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Детонациионата способност е наистина просто по-рано неможах да намеря точната дума в акъла си за което се извинявам Наистина обаче е вярно че газта НЕ СКАПВА двигателя.Единствения проблем който аз сам съм изпитъл на гърба си е че много спича свещите. Аз лично 2 пъти съм свалял глава защото ми са бяха запекли свещи от газта ама кво няма 40 45 хил. километра на газ без да са барани Аз се замислих защо фирмените коли са се дизел и скоро ми отговориха на тоя въпрос.Не е защото на дизел гори по-малко или пък дърпа яко а номера било с тегленето на ДДС с което нафтата излизала много по-евтина.На бензина неможело да се тегли ДДС.Така че ако ще купувате фирмена кола зимайте дизел и по възможност 7+1 на която пак се тегли ДДС-то(за фирми регистрирани по ДДС става реч) Офтопик Ако говорим за ДДС е така . Лично работих на автомифка на 4 километър и имаше 2 автосалона на волксваген и на мерцедес . Като ни караха джипове винаги имаха 2 седалки в багажника тип рибарски столчета , като попитах един от работниците той каза , че се води микробус и се зима ДДС . НО ако искаш да теглиш ддс трябва колата да е до 100 000 лв ако е повече неможе да теглиш . След това си теглиш 20% ддс от зареденото гориво само да е дизел . Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Аз се замислих защо фирмените коли са се дизел... Главно заради разхода на гориво,и заради надеждноста,не заради друго...Може да се приспада разход и на бензинов автомобил(ако основната дейност на фирмата е свързана с транспорт,S-класата на собственика се води фирмен ''представителен" автомобил,зарежда се бензин а се отчитат фактури за дизел и др.Дупки в наредбите дал господ ) За 7+1 е вярно,половината Ленд Крузъри,Паджеро-та и др.от сорта дълга база са "служебни" Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Главно заради разхода на гориво,и заради надеждноста,не заради друго...Може да се приспада разход и на бензинов автомобил(ако основната дейност на фирмата е свързана с транспорт,S-класата на собственика се води фирмен ''представителен" автомобил,зарежда се бензин а се отчитат фактури за дизел и др.Дупки в наредбите дал господ ) За 7+1 е вярно,половината Ленд Крузъри,Паджеро-та и др.от сорта дълга база са "служебни" Е това си е един вид измама аз говорих за другите слуачи все пак не всички фирми са транспортни.Това че има дупки наистина е така но иначе само на нафтата си се тегли ДДС.Основно според мен си е заради врътката с ДДС-то иначе с надежноста ако е подържана колата и с бензина няма да се има проблем.За 7+1 не е нужно да е джип има си и обикновенни комбита или примерно едно Рено Сценик "режат" ти багажника и ти слагат 2 мизерни седалки отзад и става 7+1 или пък и Брелингото и Партнера също имат вариант и 7+1 като теглиш ДДС-то теглиш един шут на седалките в гаража и готова работата Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 ...7+1 не е нужно да е джип има си и обикновенни комбита...теглиш един шут на седалките в гаража и готова работата Само дето куките се изучиха,и като видят 7+1 в талона на берлинго или партнер търчат да видят каде са седалките После се почва едно"абе има промяна в конструкцията,ша пишем акт" При джиповете хич не им идва на ум да се заяждат за такива работи Пък и едно е да смъкнеш ддс-то на кола за 20 хиляди,съвсем друго на 70-80 бона... Link to comment Share on other sites More sharing options...
very_big Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Аз се замислих защо фирмените коли са се дизел и скоро ми отговориха на тоя въпрос.Не е защото на дизел гори по-малко или пък дърпа яко а номера било с тегленето на ДДС с което нафтата излизала много по-евтина.На бензина неможело да се тегли ДДС.Така че ако ще купувате фирмена кола зимайте дизел и по възможност 7+1 на която пак се тегли ДДС-то(за фирми регистрирани по ДДС става реч) Няма абсолютно никакво значение дали е бензин или дизел. И в двата случая ддс-то се взима, има значение само какъв е автомобила и каква е дейноста на фирмата,ако не е свързана с транспорт автомобила трябва да е или товарен (всеки става, дори и тико), или 6+1 и нагоре. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zefirpenkov Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 A za gazta ako ti e naprwqt da wurvi kato na benzin 6te gori prekaleno mnogo i zqlata dalawera se gubi. Ако си с газов инжекцион, дори повече върви и по малко гори.Ето ви снимката на моята където е сниман разпръсквача. ( и мноо глупости дрънкат някои хора тук) Link to comment Share on other sites More sharing options...
miro123 Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 Ако си с газов инжекцион, дори повече върви и по малко гори.Ето ви снимката на моята където е сниман разпръсквача. ( и мноо глупости дрънкат някои хора тук) goworih za nai-prostoto izpulnenie na gazowa uredba Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Някой неща, които изписахте са верни, други направо предизвикват смях... Всъщност, това че октановото число на газта било по-високо и поради тази причина се измества кривата на въртящият момент Октановоти число има само и единствено отношение към способността на бензина да се самовъзпламенява - нешо, което не трябва да се случва. При по-високо налягане (например принудително пълнене или висока степен на сгъстяване) не може да се кара с нискооктанов бензин, защото както беше казано започва да "чука аванса" - тоест бензина се самовъзпламенява преди да е подадена искра от свеща. Това е много вредно за двигателя и трябва да се избягва. Причините на газ колата да е по-слаба са няколко. 1. Газта е по-ниско калорична. 2. За правилната работа на газ е нужна настройка на timing-a на запалването. На повечето коли се прави с т.нар. timing advance processor, нещо което почти никой не си слага. 3. Правилното образуване на горивната смес не е лесно нещо. Всяко гориво - бензин, газ, дизел, нитрометан - каквото се сетите се нуждае от различно количество въздух за пълно изгаряне. За бензина съотношението е 14,7:1. Тоест за 1 единица бензин са нужни 14,7 единици въздух. При наличие на повече въздух сместа се нарича бедна, а при по-малко - богата. При един съвременен двигател сместа се следи посредством т.нар ламбда сонда, която изпраща показания към управляващия модул (ECU), който прави корекции, за да се достигне оптимална смес. Обаче цялата тази работа на газ не се случва. Съществуват инжекционни газови уредби, който избягват този негативен ефект, но са доста слабо разпространени, най-вече заради по-високата им цена. Това, че газта не е вредна... Това хем е така, хем не е така. При горенето на пропан-бутан изходния продукт е вода (няма съмнение, че газта е по-екологична). Тази вода обаче преебава изпускателната система. Освен това, както вече споменах, настройката на сместа не е динамична, а карането с неточна смес е вредно за двигателя... Другото беше за ДДС-то. Аз самият имам няколко коли, които се водят фирмени. За да се изтегли ДДС-то на една кола е нужно или е да е със 6+1 места, или да е товарна. За ДДС-то на горивото - ако колата е фирмена - пак няма значение дали е дизел, бензин или газ. Стига толкова засега, че ми омръзна да пиша Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 @3dfx само искам да те питам ти точно можеш ли да ми кажеш какво мери ламбда сондата?Аз знам ама искам ти да ми обясниш. ПП:Нима само на газ има изходен продукт вода?Ако не вярвате на мен загледайте се есента като започне да става по студено как колите на бензин пак през аспуха си хвърлят ситни капчици вода. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Малко мразя да ме изпитват, но айде: Има различни видове ламбда сонди, но всички имат едно и също предназначение, до което е доста лесно да се стигне, трябва само човек да си преведе названието им. С Ламбда (от гръцката буква λ), в конкретния случай, за който говорим, се означава съотношението въздух:гориво. Та целта на въпросната ламбда сонда (която между другото на английски се нарича oxygen sensor) е да установи количеството кислород в изгорелите газове. Информацията от нея се подава към ECU-то, което коригира сместа. По този начин се постига оптимално горене, което означава икономия на гориво и ниски емисии на изгорели газове. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.