Jump to content
BulForum.com

Дизел Vs Бензин Vs Газ


PSYCHOSIS

Recommended Posts

Ми сравни свещите на двата двигателя.... при дизела почват от 15 броя , а бензина 5 лв броя ( цените не са 100% точни , но разликата е реална )

При дизела имаш проблеми с дюзи , които искат профилактика , горивен филтър ( поради отличната нафта ) .

Да не говорим за ходова част , която обикновенно при дизела се износва по- бързо поради по тежкия двигател.

И такива малки неща се трупат и киснат и като ги събереш :(

Дизела е много по притенциозен , макар че е много по просто констроиран ( говорим за обикновенното D )

Също изисква добра компресия , което с износването на двигателя става почти невъзможно.

Но плюсовете също са много, така че да не гледаме негативно. Новите дизели са просто...... супер.

За сега моята печка не ми е глътнала много , ама знам ли...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply
А трябва ли пъти през седмицата да ходя на разстояние 70-80 км извън Пловдив за да знам колко на брой са метан-станциите ?!? :confused

 

По информация, която имам отпреди 2-3 месеца броя на метан-станциите в ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ е 6, и само 1 в Пловдив !

Ако имаш по-актуална информация сподели.

 

Според моята актуална информация - метан станциите в Пловдив са две. Намират се на Карловско шосе ;) Едната мисля, че е "Векта", а другата метан станция не ми е направила впечатление как се казва. Намират се точно една след друга ;)

 

П.С. Информацията ми е актулна, просто, защото минавам от там всеки ден :lol:

 

Иначе съм чувал от доста хора, че метана разваля най-бързо двигателя на колата. Колко е вярно немога да кажа. Иначе като цена - 0.99 лв. за кг ( мисля че е около 3-4 литра, не съм сигурен) и както казаха някой хора с пълни бутилки(две на брой, приблизително 10 кг. общо) минаваш около 150 км. Така казано, за около 9-10 лв, минаваш 150 км - звучи добре нали :)

Link to comment
Share on other sites

Дали си на газ или на метан за двигателя няма значение. За дюзите си има добавки които ги чистят без проблем. Единствено метана е по-маломощен заради по късния момент на изгаряне, който се компенсира супер лесно с един Timing Advance Processor за 60 кинта и елементарен монтаж. Мощността на колата се връща и си става 90% от бензина Аз метановата уредба си я избих на 2-рия месец от каране, без да съм таксиджия и сега нямам никакви проблеми вече почти 8 месеца. Така че който не е запознат отблизо няма основание да ръси мозъци :)

Link to comment
Share on other sites

иначе да,прав си-багажника си отива,но пък аз съм млад 'рацер',пространство в багажника много много не ми трябва

ти явно си от новото поколение "рацери" който нямат пари за друго освен да се гъзарят с 10на годишната бракма и затова слагат газ.Че не могат иначе да си избият парите да ходят до близкото барче да се правят на велики с колата си,на газ разбира се.

 

А иначе за дизела,който се продава - в "автомобилните" форуми доста хора се оплакаха от некачествени горива и специално "незамръзващият" дизел на омв.Както и от водата,слагана в бензина и другите горива.Общо взето каквото и да кара човек тук,ако не случи на гориво доста ядове може да има.

Link to comment
Share on other sites

не помня от какво гориво точно беше оплакването,но е имало и подобни случай :) Все пак не всеки зарежда от "големите",може още да се намират разни далавераджии...

Link to comment
Share on other sites

Иначе съм чувал от доста хора, че метана разваля най-бързо двигателя на колата. Колко е вярно немога да кажа. Иначе като цена - 0.99 лв. за кг ( мисля че е около 3-4 литра, не съм сигурен) и както казаха някой хора с пълни бутилки(две на брой, приблизително 10 кг. общо) минаваш около 150 км. Така казано, за около 9-10 лв, минаваш 150 км - звучи добре нали :)

 

Не си чул добре за метана. Бях до написал в тази тема какви са най-често срещаните гупости изписвани по повод метана, но покрай едни други глупости на едни хора, са изтрити.

 

с 5лв изминаваш между 100 и 150 километра в зависимост дали караш Шкодилак Октавия (един приятел таксиджия кара такава на метан) или Фабия 1.1, Фиеста 1.1 ;) Всичко друго е лала за жената, и вятър за устата.

 

Още веднъж, газта е 2 пъти по-евтна на изминати километри от бензина, а метанът е 2 пъти по-евтин от газта. Всеки да тегли чертата и да си преценява на какво ще кара.

Link to comment
Share on other sites

Момчета... жестоката истина е,че идва времето на лошите дизеляци.Например погледнете дизеловите двигатели на БМВ.Дизелите на БМВ в момента имат надмощие над бензиновите(например 2000 кубиковите).А,че дизелите не са бързи ... погледнете характеристиките на 120d или 535д.

 

 

 

 

 

 

R_a_p_t_o_R няма кола на която маслото да и се сменя на 40 000 километра.Да вземен например новите БМВ-та(след 2004та година) маслото им се сменя през 30 000 км.

Link to comment
Share on other sites

Всичко приятел зависи от горивото

 

Говорил съм с хората - показвали са ми схемичка за смяна на маслото.

 

От една страна е много весела - от друга виждаш във всяка държава ква боза се продава вместо гориво - ние сме в челната 4-ка по некадърен дизел

Link to comment
Share on other sites

q dai malko powe4e info za twa 4udo Timing Advance Processor за 60 lv

http://jethro.viket.net/jetspark/bgver.html

 

Обадих се,разбрахме се, получих го, свързах си го сам по приложената схемичка и работи че даже съм и доволен ;)

Link to comment
Share on other sites

Момчета... жестоката истина е,че идва времето на лошите дизеляци.Например погледнете дизеловите двигатели на БМВ.Дизелите на БМВ в момента имат надмощие над бензиновите(например 2000 кубиковите).А,че дизелите не са бързи ... погледнете характеристиките на 120d или 535д.

R_a_p_t_o_R няма кола на която маслото да и се сменя на 40 000 километра.Да вземен например новите БМВ-та(след 2004та година) маслото им се сменя през 30 000 км.

 

Специално за тебе - 2 литров двигател който всяка нафтова печка ще го бие - B) Тук

Link to comment
Share on other sites

Специално за тебе - 2 литров двигател който всяка нафтова печка ще го бие - B) Тук

 

 

Едното е кола ориентирана за всекидневна употреба,другото е спортна кола.

 

 

 

Сравнението е излишно.

Link to comment
Share on other sites

Аз метановата уредба си я избих на 2-рия месец от каране, без да съм таксиджия и сега нямам никакви проблеми вече почти 8 месеца. Така че който не е запознат отблизо няма основание да ръси мозъци :)

 

Би ли споделил тези два месеца колко хиляди км са. Надали има много хора дето са дали повече от 300 лв за два месеца за гориво за личния си автомобил. Или си правиш гимнастика на пръстите или си минал 15000 км, което ме навява на мисълта, че си посещавал газостанцията 2-3 пъти на ден :)

Link to comment
Share on other sites

http://jethro.viket.net/jetspark/bgver.html

 

Обадих се,разбрахме се, получих го, свързах си го сам по приложената схемичка и работи че даже съм и доволен ;)

 

Прочетох изцяло статията за това нещо и 2 неща специално ми се видяха доста съмнителни:

 

1.Колите на газ имали влошено палене.ДА определено имаш лошо палене ако не е направена добре центровката.Ако "майстора" е серсем и разбира се първо НЕ е направил идеално колата да си работи на бензин и след това да настройва на газ много ясно че няма да пали хубаво.

2.Производителя не бил предвидил конструктивно че колата ще работи на газ.Новите коли може и да са така но не и по-старичките.Както те твърдят че работи при всички видове автомобили аз ще ги опровергая че производителя е предвидил.Като и най-простите едно времешни Лади 1300 1500 имат една платка на карбурата която се маха и на нейно място се слага плочката за газта.Или пък на Опел Вектра Б 1.4 и Кадет 1.3 на специални места на карбуратораима оставени две тапи които се махат на тяхно място се завиват дефузиори и се вкарва газта.

 

!!!!!Сега някой да не каже че плуюя просто това устройство че не работи.Наистина то може до работи но ми направи лошо впечатление тази информация в сайта.Иначе с удоволствие бих го пробвал това чудо как се преставя :)

Link to comment
Share on other sites

jozo защо ли си мисля, че човека не визира коли с карбуратор ? А затрудненото палене идва при студено време, и ако при -10 палиш и гасиш на газ майстора едва ли ще може много да ти помогне...

Link to comment
Share on other sites

Ами като не ги визира да се уточни все пак ;) Така се спомнава в сайта все едно за никой модел кола не е предвидено но всъщност не е така ;)

 

Относно паленето при -10 зависи от това дали колата е настроена както трябва.Ако е ще запали като хората но проблема е че може да замръзне изпарителя.Това не е влошено палене а друг проблем ;)

Link to comment
Share on other sites

Би ли споделил тези два месеца колко хиляди км са. Надали има много хора дето са дали повече от 300 лв за два месеца за гориво за личния си автомобил. Или си правиш гимнастика на пръстите или си минал 15000 км, което ме навява на мисълта, че си посещавал газостанцията 2-3 пъти на ден :)

Ами около 13000 са, но за да бъда честен ще призная че са 2 месеца и 1 седмица някъде... Точно тогава се улучи морето, няколко пъто до северна БГ, яко по села и паланки и градско и те се трупат с лекота, особено ако ти е евтино ;) Еми няма начин на всеки 200 км се зарежда, но аз не умрях от това да ти кажа... :)

Прочетох изцяло статията за това нещо и 2 неща специално ми се видяха доста съмнителни:

 

1.Колите на газ имали влошено палене.ДА определено имаш лошо палене ако не е направена добре центровката.Ако "майстора" е серсем и разбира се първо НЕ е направил идеално колата да си работи на бензин и след това да настройва на газ много ясно че няма да пали хубаво.

2.Производителя не бил предвидил конструктивно че колата ще работи на газ.Новите коли може и да са така но не и по-старичките.Както те твърдят че работи при всички видове автомобили аз ще ги опровергая че производителя е предвидил.Като и най-простите едно времешни Лади 1300 1500 имат една платка на карбурата която се маха и на нейно място се слага плочката за газта.Или пък на Опел Вектра Б 1.4 и Кадет 1.3 на специални места на карбуратораима оставени две тапи които се махат на тяхно място се завиват дефузиори и се вкарва газта.

 

!!!!!Сега някой да не каже че плуюя просто това устройство че не работи.Наистина то може до работи но ми направи лошо впечатление тази информация в сайта.Иначе с удоволствие бих го пробвал това чудо как се преставя :)

ами то си е обяснено защо пали трудно, а за джаджата - ами доста добре се справи с мойта (и на други колеги) мощност и палене пък не знам...

Link to comment
Share on other sites

За мен извода е: Ако даваш по малко от 120 лв месечно за гориво, икономическо неизгодно е да си слагаш газ, т.к. и режима на каране ти е повече на студено, ако пък даваш повече от 200 - значи пари бол и за какъв ти е да си тровиш живота с газово :) (става въпрос за личен автомобил използван за лични цели).

Иначе за автомобил да джъткаш по цял ден с него в града - само метан. За извънградско всекидневно и дълго - само нафта.

Link to comment
Share on other sites

За мен извода е: Ако даваш по малко от 120 лв месечно за гориво, икономическо неизгодно е да си слагаш газ, т.к. и режима на каране ти е повече на студено, ако пък даваш повече от 200 - значи пари бол и за какъв ти е да си тровиш живота с газово :) (става въпрос за личен автомобил използван за лични цели).

Иначе за автомобил да джъткаш по цял ден с него в града - само метан. За извънградско всекидневно и дълго - само нафта.

 

Съгласен, но ти сам каза ако давам 200 лв за тунджа пари БОЛ и ще си карам на бензин.

Link to comment
Share on other sites

Аз съм точно с такава уредба газов инжекцион и при него не само че не гори повече ами повече върви и по малко гори от шибания бензин.

Ако имаш възможност някога, обади се да го видя това с очите си. Айде за горенето няма как да го видя, но и няма да ти повярвам, но поне за вървежа ще го видя с очите си и ако на газ ти върви по-добре, то значи бензиновата ти система нещо куца.

Аз също съм с газов инжекцион на BRC..., всичко хубаво, но за да върви почти толкова колкото и на бензин ми го завишиха с 4/100 разход над този на бензина и въпреки това..., когато включа "турбото", демек 100 октана от OMV, разликата си я виждам, особено на извънградско когато трябва екстремно да изпреварвам...

Та на това "...не само че не гори повече ами повече върви и по малко гори от шибания бензин..." съм го чувал преди и му вярвах преди да си сложа аз самия газов инжекцион.

Link to comment
Share on other sites

Имам лични впечатления от много коли. Живея в Марково, а целият ден ми преминава в Пловдив, така че от сутрин до вечер обикалям нагоре-надолу. Последната кола, която карам от около две седмици, е VW Touran 2.0 TDI, 140к.с., 6-степенен типтроник. За тези две седмици съм напълно впечатлен - съотношението разход/динамика е повече от отлично. Разходът на нафта при нормално каране е м/у 6 и 7, при настъпване - към 8л/100км (разбира се - с достатъчно желание се постига и доста повече). Извънградско - по-малко от 5л/100км.!!! Максималната скорост е над 220км/ч (километражът е разграфен до 260) - все още не знам колко точно, а ускорението от 0 до 100 е за по-малко от 10 секунди. Всичко това при този нисък разход си е чиста икономия. Ако се взима дизелов автомобил, задължително трябва двигателят да е от по-ново поколение - с принудително пълнене и директно впръскване - common rail или помпа-дюза. Всички останали варианти са свързани с проблеми, не са кой знае колко икономични, а за динамика може напълно да забравите. За съжаление тези колички струват доста пари, така че всеки трябва сам да си направи сметката. За по-ограничен бюджет вариантът е бензинова кола с газова уредба. Метанът не ви го препоръчвам, защото единствения му плюс (цената) може да изчезне след година - две - голямата разлика в цените се дължи на фактът, че метанът не се облага с акциз. Само че и газта не се облагаше с акциз допреди няколко години. Така че в един момент може да се окаже, че сте дали 1500лв за метанова уредба, нямате никакво свободно място в багажника, а финансовият ефект е нулев... За тези пък, които изобщо не ги интересува колко им струва горивото - бензинов двигател с турбо е перфектният вариант. От 1.8 до 2.0 литра с принудително пълнене спокойно се постигат над 200к.с. и отличен въртящ момент. Ако пък сте любители на екстремните мощности и сте готови на определени разходи няма да имате проблем и с постигането на над 300к.с. Разбира се, разходът вече става феноменален, а двигателят се нуждае от ревизия на по-къси периоди...

Link to comment
Share on other sites

Метанът не ви го препоръчвам, защото единствения му плюс (цената) може да изчезне след година - две - голямата разлика в цените се дължи на фактът, че метанът не се облага с акциз. Само че и газта не се облагаше с акциз допреди няколко години. Така че в един момент може да се окаже, че сте дали 1500лв за метанова уредба, нямате никакво свободно място в багажника, а финансовият ефект е нулев...

 

Тук си абсолютно прав, затова и го цитирам, да не се губи из останалите хубави приказки :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...