Jump to content
BulForum.com

Дизел Vs Бензин Vs Газ


PSYCHOSIS

Recommended Posts

Провбвай с 200-220 да качиш Ихтиман, пък пак ще говорим

 

И приятел ти си мислиш че като си катерил Ихтиман с 200 220 си развил максимална мощност ли?Това че си карал примерно на максимални обороти при определен наклон незначи че си развил максималната мощност.

 

Това е същото както един ми се дървеше виж ква мощност развивам ей така на място като даваше пълна газ.Ми аз ще му каже че тогава никва мощност не развива само вдига максимални обороти :punk

 

Пък ако така ставаше хората няше да дават сумати пари за скъпо струващи стендове а щяха да ходят на Ихтиман ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply
И приятел ти си мислиш че като си катерил Ихтиман с 200 220 си развил максимална мощност ли?Това че си карал примерно на максимални обороти при определен наклон незначи че си развил максималната мощност.

 

Това е същото както един ми се дървеше виж ква мощност развивам ей така на място като даваше пълна газ.Ми аз ще му каже че тогава никва мощност не развива само вдига максимални обороти :punk

 

Пък ако така ставаше хората няше да дават сумати пари за скъпо струващи стендове а щяха да ходят на Ихтиман ;)

 

 

На стенд можеш да замериш мощността, и да я "развиеш" на графика. А на някой баир, примерно Ихтиман, можеш да изцедиш както и максимална скорост на колата, така и максимална мощност.

 

Относно катеренето, ще ти кажа че за да изкачиш целия баир в посока плд-софия ще ти трябва кола над 100 коня за около 200, а за скорости над 220 да го изкачиш може и над 150 да ти потрябват. А ако си с газова уредба на 180-200 умираш прав (не говоря за Ихтиман тук, а по принцип и на равно даже)

 

С газова уредба можеш да я настроиш да ти върви по-добре колата на старт отколкото на бензин (за сметка на разхода), но при максимална скорост, газта умира за сметка на бензина.

Link to comment
Share on other sites

На стенд можеш да замериш мощността, и да я "развиеш" на графика. А на някой баир, примерно Ихтиман, можеш да изцедиш както и максимална скорост на колата, така и максимална мощност.

 

Относно катеренето, ще ти кажа че за да изкачиш целия баир в посока плд-софия ще ти трябва кола над 100 коня за около 200, а за скорости над 220 да го изкачиш може и над 150 да ти потрябват. А ако си с газова уредба на 180-200 умираш прав (не говоря за Ихтиман тук, а по принцип и на равно даже)

 

С газова уредба можеш да я настроиш да ти върви по-добре колата на старт отколкото на бензин (за сметка на разхода), но при максимална скорост, газта умира за сметка на бензина.

 

Така вече мога да се съглася с теб.Ние май говорим горе долу едни и същи неща но неможем да се разберем :)

 

Да за газта съм напълно съгласен с теб.Знам какво е на големите скорости и на баир буквално колата си увисва.Аз не карам на газ защото ме кефи а просто защото нямам пари да сипвам бензин.Еле ако имам пари нито дизел ще погледна нито газ.По хубаво от това да си юркам на бензинец няма ама това е че нямам пустите пари да си сипвам ....... :cry :cry :cry :cry

 

Не съм някав запален еколог да гледам чак кое е хипер екологично.Знам че бензина е замърсява ама не е чак толкова зле като нафтата.

Link to comment
Share on other sites

Много зависи за какво каране ти трябва кола. Ако ще се правиш на Фитипалди, определено ти трябва бензинова кола. Ако искаш по-икономично - газ или дизел. Не споменавам метана, защото съм карал само 2-3 коли на метан и не мога да дам обективно мнение, а и да си призная изпбщо не ми хареса как вървяха тези коли, нито динамика, нито нищо, въпреки, че на едната малко и пуснах кранчето. Като цяло ако можеш да си позволиш, бих ти препоръчал един нов френски дизел - Peugeot 407 HDI :D

Link to comment
Share on other sites

Зависи за какво ти трябва аз лично бих си взел дизел поради няколко причини: бързи и динамични, икономични, здрав двигател и по-голямо кпд, но пък по скъпа подръжка. Има дизели 1.9 по 150 коня, които са си такава пушка, че ох майко. Затова аз ги подреждам така дизел, бензин и газ.

Link to comment
Share on other sites

при положение че с десет леа минаваш към 200-250 километра в зависимост от сезона,аз бих избрал метан,пък ако ще и като талига да се влача по кръстовищата...

Link to comment
Share on other sites

при положение че с десет леа минаваш към 200-250 километра в зависимост от сезона,аз бих избрал метан,пък ако ще и като талига да се влача по кръстовищата...

Ами няма проблем, ако няма да ти липсва багажника и окачването отзад...Пък и ся ще му измислят някакъв нов акциз на метана, нали е много "вреден" ... Чиста работа - един дизел, да се модифицира леко и да се кара на олио :) 1,20 литъра , мирише малко на пържено, ама то пък не може всичко да е перфектно :) На мен много ми се иска да си направя една домашна инсталация за биодизел, ама не ми остава време...иначе ако успея и си намеря суровина - много им здраве на тия с метана.

Link to comment
Share on other sites

е тоя биодизел пък отде ше го избараш бре. :lol:

ти да не си някъв луд химик,ебаси :D

иначе да,прав си-багажника си отива,но пък аз съм млад 'рацер',пространство в багажника много много не ми трябва,тия дето ще ги возя на задните седалки да му мислят как ще се тъпчат като сардини в консерва заедно с багажа,ако се тръгне някъде на хижа или нещо такова-аз нали съм си на шофьорското място :punk

а относно акцизите...ми,няма да се учудя,то тва не е държава,тва е кочина братче....цигарите вдигнаха,алкохола вдигнаха,тока вдигнаха,горивата вдигнаха,остава и въздуха дето го дишаме да ни го обложат с данъци....никак няма да се учудя ако изхакат някъв акциз и за метана,но до тогава се надявам да съм си избил метановата уретба.пък и в близкото бъдеще не ми се вярва да го вдигнат,все пак,както бая хора вече казаха,метана е слабо разпространен-в цялата държава има-няма 8 метанстанции и далавера да се вдигат акцизите-никва.

иначе разпространи ли се по масово(да паднат само цените на метановите уредби,ух котьоооо) веднага ще хакнат акциза,политиците ни са като акули-подушат ли кръвчица и веднага се хвърлят да цоцат мамицата им мръсна,нищо,че ни се водят сънародници тия предатели гнусни....

Link to comment
Share on other sites

ТО и аз ако имах малко повечко пари и аз както JOZO нямаше да искам да се занимавам нито с ГАЗ нито МЕТАН. Най малко с метан. Возих се в такова нещо и кво да ти кажа ами то квото и ще да правиш тая кола не върви. Бенца си е бенц. Другото е турбо дизела. При мен нещата стояt така или ще имам пари да си купя и поддържам кола изцяло не бензин или турбо дизел без значение каква ще е тя или няма да си купувам кола.

Link to comment
Share on other sites

е тоя биодизел пък отде ше го избараш бре. :lol:

ти да не си някъв луд химик,ебаси :D

 

Е луд химик не съм, ама изобщо не е сложно, нито отнема кой знае колко време, само трябва да се внимава, че се работи с разни отровни работи. Иначе биодизела може да се прави от всякакви растителни и животински мазнини, може и да са втора-трета употреба :)

Link to comment
Share on other sites

И моето скромно мнение :

Бензин - Моето любимо гориво ( въпреки че в момента карам нафта ) - изключително евтин за поддръжка ( в сравнение с дизела ) много по издръжлив при неравномерни и високи обороти.

Кефи си ме да карам на бензин...

Дизел - По принцип муден,бавен при студено е като трактор , сажди т.н. Икономичен , а с едно турбо направо стават чудеса... почти се изравнява по гъвкавост , но на малки обороти не ми харесва. За новите дизели HDI и т.н. просто са много добри , ама пак трябва да ги щадиш иначе като прегреят и почват да праят мизерии

Газ - Екологични , мудни , никакъв ряз ( ако е направена нормално , а не да вкарва по 1л в секунда) За нормално карне , градско е добре , ама извън градско над 100км няма никакъв подем ( демек се изпреварва трудно ) към 25% по малко мошност от бензина

Метан - Почти същото като газта , но е тежък ( ебава ходовата част ) , опасен ( 200 атмосфери се пълни ) , добър за градски условия. Изкл. Икономичен.

 

Истината е бензина , ама - Кинтонемията... си казва думата

За нафтата съм напълно съгласен , ебана е.

Link to comment
Share on other sites

Истината е бензина , ама - Кинтонемията... си казва думата

За нафтата съм напълно съгласен , ебана е.

 

Такива мнения си ги задържайте вътрешно ако обичате, освен ако не визираш някой скрап на 15 години

 

Аз имам /не се качвам от време на в на баща ми/ 1,9 TDI помпа-дюза както му викат, 132 коня, 6 скорости. Карам го вече 2 години и още не съм открил нещо, от което да се оплача. А за това как върви няма какво да обяснявам - който се е качил знае. Далеч не ми пука колко литра ще ми изгори също така - не че са много, а дa не говорим на дълъг път на 6-та.

 

И ми омръзна да слушам коментарии за автомобили от хора с 0,0001 година стаж и/или такива дето са карали/карат една кола и вече са професори по темата.

Link to comment
Share on other sites

Такива мнения си ги задържайте вътрешно ако обичате, освен ако не визираш някой скрап на 15 години

 

Аз имам /не се качвам от време на в на баща ми/ 1,9 TDI помпа-дюза както му викат, 132 коня, 6 скорости. Карам го вече 2 години и още не съм открил нещо, от което да се оплача. А за това как върви няма какво да обяснявам - който се е качил знае. Далеч не ми пука колко литра ще ми изгори също така - не че са много, ад не говорим на дълъг път на 6-та.

 

И ми омръзна да слушам коментарии за автомобили от хора с 0,0001 година стаж и/или такива дето са се карали/карат една кола и вече са професори по темата.

 

Добре де как е с нафтата ? Моята печка е 11 годишна и каквото и да и сипя го гори, ама новите би трябвало да са по-чувствителни към помията, която ни наливат по бензиностанциите

Link to comment
Share on other sites

Да ти кажа не се оплаквам /все още не съм имал грижи/. Най-много зареждам от ЕКО /най-удобно ми е не че нещо../, сега напоследък доста алпийска от ОМВ прекарва, и на шел съм слагал - няма проблеми. Разбира се никакви селски бензиностанции.

 

Проблемът е в дългосрочен план - българската нафта съдържа много сяра. В германия хората сменят масло на 40000 км, тук за нас е на 15000 и то след първите 30000 - дотогава на 7500.

 

EDIT - гледай ти - хилядния ми пост хахахаха. И това доживяхме след 3 години и нагоре.

Link to comment
Share on other sites

Е нали знаеш, че всичко е "до колонка" . Шел бяха оставили на колонките бутилки с нафта, която беше станала на желе. От алпийския ОМВ дизел също много хора се оплакаха, че им е замръзнал, въпреки, че аз не съм имал проблеми никъде.

ЕКО ми е далече, иначе там май наистина е най-добра нафтата.

 

R_a_p_t_o_R като сготвя първия био дизел ще ти дам да си сипеш ако искаш :D

Link to comment
Share on other sites

Не съм "замръзвал" досега никога. Включително и с нафта на ЕМКО, от която също мнооого съм изгорил навремето с голфа ми. Тяхната със сигурност е по-добра от Шел-ската - виж с нея как ми е тракала колата не е истина /Голф 2 1.6 ТД/, щях да ходя да проверявам двигателя за малко.

Link to comment
Share on other sites

stefat ако не си зареждал от Еко си сбъркал. Лично при мен има голяма разлика в мощността когато заредя от Еко или от някъде другаде. Както гледам R_a_p_t_o_R май на късмет ги е уцелил :).

Link to comment
Share on other sites

Шел до колкото знам изкупуват резерва на армията, което уж не е зле, ама ги избягвам :) Сега може да отида да си изпукам смарт точките, че за някакъв брой точки дават 7% намаление.

А един път от зор(направо по инерция стигнах, че ми свърши нафтата) заредих до стадион академик на една малка бензиностанция - е после мислех да я точа, толкова не е тракала никога тая кола ;)

 

Между другото ако има някой желаещ дизелджия да даде едно рамо в производството на биодизел да пише :)

Link to comment
Share on other sites

Такива мнения си ги задържайте вътрешно ако обичате, освен ако не визираш някой скрап на 15 години

 

Аз имам /не се качвам от време на в на баща ми/ 1,9 TDI помпа-дюза както му викат, 132 коня, 6 скорости. Карам го вече 2 години и още не съм открил нещо, от което да се оплача. А за това как върви няма какво да обяснявам - който се е качил знае. Далеч не ми пука колко литра ще ми изгори също така - не че са много, а дa не говорим на дълъг път на 6-та.

 

И ми омръзна да слушам коментарии за автомобили от хора с 0,0001 година стаж и/или такива дето са карали/карат една кола и вече са професори по темата.

 

Теб пък като те гледам голям разбитач се извъди...

Нещо да съм те засегнал? Какво нафтата в българия да не би да е супер!? :angry1

Пък и как разбра какво карам , на какво съм се качвал и какво кара баща ми? :angry1

Пък и колко стаж имам! :angry1 Обичам такива простовати зачждания както твоите! :angry1

 

Кое от моето менение не е верно ? Пък и да има неточности все пак е мнение , а не закон!

Link to comment
Share on other sites

При средностатистическо използване на личен автомобил, най евтина е подръжката на бензиновия както и идва най-ниска цена на километър. Имам предвид нов автомобил с включени всички ТО на дадените км и месеци.

При автомобилите 7-8 годишни е същата работа но вече дизелите стават леко по евтини и ако ги карате само с хубава нафта от ОМВ - нямате проблеми.

За суперстари над 15 годишни коли - нямам идея.

Газта става само ако джиткате през деня постоянно по задачи иначе нито уредбата нито майсторите ще си изплатите. На студен двигател разхода на газ е... :sick

Имам ги два броя - една ТД и една бензин. Извънградско бензина ми ляга по евтин, в града - нафтата. Това е защото извънградско и с двете карам 140-160 постоянно и на печката турбото и седи постоянно на 0.9 бара :) да не казвам, че отиват по 8 литра нафта. На бензина пак толкова отиват, че и до 9 (180-200) ама поне знам за какво става въпрос :)

 

Така, че нова кола - твърдо бензин. Дизела ще ви излезе през носа от задължителната поддръжка. А и не забрявайте, че догодина влизаме в ЕС и нормите на емисиите се затягат.

Link to comment
Share on other sites

някой ще ми каже ли в цифри какво му е по-скъпото на 'поддръжката' на дизела :unsure:

става въпрос за сравнително нови модели двигатели, напр. до 5г.

имам предвид взимаш един и същи модел и на безиновия това, това, това струва толкова, на дизела - толкова

или ще си говорим наизуст някакви легенди само ;)

 

за динамичните характеристики и 'нафтата' в бг - после

(а за бг 'майсторите' на разни уредби малко след това B) )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...