Jump to content
BulForum.com

Дизел Vs Бензин Vs Газ


PSYCHOSIS

Recommended Posts

Вече като съм официално шофьор започва да ми идва интересът към колите.

Един от многото въпроси, които ме "вълнуват" (надявам се в близко, а може би не чак толкова близко бъдеще, да си купя собствена кола и дотогава да съм що годе запознат в детайли с нещата от тази сфера, та затова почвам да разпитвам) е кое е най-практично - дизелов или бензинов двигател или газова уредба. Под "практично" нямам предвид само евтино - интересуват ме предимствата и недостатъците в глобален аспект.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

В глобален аспект по принцип в миналото бензинът безспорно е бил горивото, даващо повече мощ.Дизелът се е славел с икономичност.Сега обаче при новите TDI и Common rail мотори силите по отношение на пъргавина са поизравнени.Но и цените също :D А газта си е най-мудна и най-евтина, като разбира се зависи как ти направят уредбата, може да върви много и да гори също толкова много.Тогава се губи смисъла обаче.Та всичко зависи от теб-дали си фен на по-пъргави коли, дали на икономията.Ако имаш възможност за сравнително нов дизел с новото поколение мотори, давай, ако не-по-добре бензин с газова.

Link to comment
Share on other sites

Сега обаче при новите TDI и Common rail мотори силите по отношение на пъргавина са поизравнени.Но и цените също

Не забравяй икономията. А щом говориш за нови двигатели, няма нищо по-хубаво от едно ново дизелче :D

Link to comment
Share on other sites

Не забравяй икономията. А щом говориш за нови двигатели, няма нищо по-хубаво от едно ново дизелче :D

Да, прав си, новите дизели са с до 2 литра приблизително по-икономични от бензин със същия обем.

Link to comment
Share on other sites

дизелът е с най-голям КПД, което пък води до икономия и по добро разпределение на мощността. и все пак бензин рулез :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Ама да не забравяме, че при common rail поддръжката вече е няколко пъти по-скъпа. Сега с нафта ми излиза малко по-скъпо, от колкото бензина с газ, който карах преди, но пък няма всяка седмица настройки, няма запушени дюзи, нестабили ниски обороти и т.н. Въртиш 1/4 оборот, пали и тръгваш :) И все пак зависи, ако ти се кара бърза кола, която има динамика дизела не е за теб, освен ако не си говорим за нова или такава с турбо. Ако искаш икономия, голям въртящ момент - вземи си дизел.

Link to comment
Share on other sites

Нафтовите печки са по-икономични, за мощност не мога да говоря, но са по-скъпи като цени и също така по-скъпи като поддръжка. На първо място по замърсяване.

 

Бензин - средно ниво. По-висок разход, по-висока мощност, по-евтини и по-лесни/евтини за поддръжка. По-ниско замърсяване.

 

Газ - по-висок разход, но по-ниски цени. Доста нискокалорично гориво, реално пропан-бутана е вторичен продукт при обработването на бензина (реално това гори в комините, ако си гледал снимки на рафинерии), минимално замърсяване.

 

Метан - не знам, за мощността и калоричността на горивото, но е най-евтиното (мисля, че laury75 караше на метан), но доколкото знам най-ниско замърсяване. Все едно си гориш пръднята. (метана е газ (блатен) образуващ се от гниенето на органична материя)

Link to comment
Share on other sites

Аз за метана съм чувал, че е най-скопен, освен това бутилките са мноого тежки и с малка вместимост.Също и са много скъпи.За бакшиши става, щото джиткат из града и не им пречи че минават по 160 км с 1 зареждане(това ми го каза 1 с фабия 1.1 3 цилиндъра) и си избиват бутилките лесно с много каране.

Link to comment
Share on other sites

Взимаш бензин - слагаш газ или метан. Газ ако караш из страната, и правиш по 2000-3000км на месец извън града. Ако работата ти е около града или около Пазарджик, Карлово, тея онея по-близките села до Пловдив - метан.

Газта е 2 пъти по-евтина от бензина, а метанът е 2 пъти по-евтин от газта. Слагай метан.

Дизела за трактористи, дападжии дето крадат нафта...тоест компромисен варант между бензин и газ (икономия/перформънс).

 

 

edit.

 

bla bla..

Метан - не знам, за мощността и калоричността на горивото, но е най-евтиното (мисля, че laury75 караше на метан), но доколкото знам най-ниско замърсяване. Все едно си гориш пръднята. (метана е газ (блатен) образуващ се от гниенето на органична материя)

 

Човек като иска да му евтино, какво го интересува кое как замърсява, каква е калоричността, горливостта на пръднята и тн. И второ, има разлика между блатния метан, и промишления метан, произвеждан след обработката на петрола в Нефтохим.

Link to comment
Share on other sites

Несъмнено Бензина рулира. :punk Голяма мощност лесна подръжка но гадоста при бензина е високата му цена.Ако имах пари изобщо нямаше да се занимавам нито с газ нито с нафта.

 

Дизела е хубаво че е икономичен.Мощноста му е малка но въртящия момент голям :wub: Това горе долу ще ти е от полза че може да не си играеш толкова много със скоростите.За по мързеливи хора е идеално.Много голям минус е че нафтата в БГ е направо ужаст :sick Много е кофти и разваля помпи дюзи и кво ли не и после излиза супер солено ремонта.Дизела не е за българия с тая ужасна нафта която имаме.

 

Предимствата на газта е че е евтина и е екологична.Несъмнено ако си от някъква екологична организация опредлено е най-добре за газ.Иначе зимата газта създава много проблеми трябва да палиш на бензин да не ти замръзне изпарителя и други подобни.Наистина и мощноста на колата пада с непомня точно колко %.

 

Ако можеш да си позволиш зимай бензин и се радвай на живота :)

Link to comment
Share on other sites

Нафтовите печки са по-икономични, за мощност не мога да говоря, но са по-скъпи като цени и също така по-скъпи като поддръжка. На първо място по замърсяване.

 

 

Не знам кои нафтови печки имаш предвид, но новите дизели са изключително пестеливи по отношение на отработилите газове, особено след като вече масово се слагат и филтри за твърди частици, които щадят околната среда още повече.

А иначе ако трябва да говорим за нова кола, определено бих предпочел дизел, защото:

-имат по-голям въртящ момент в доста голям диапазон на оборотите, което гарантира по-добра еластичност на различни предавки и оттам икономия на гориво;

- вече споменах за филтъра за твърди частици, който се вгражда вече серийно при повечето автомобилни марки, което намалява изхвърлянето на сажди и оттам замърсяването на околната среда;

- по-евтино гориво;

За газта да, защо не, има газови уредби, т.нар. газов инжекцион, при който потока на горивото се контролира от компютър и се дозира доста прецизно, което осигурява икономичност, без загуба на мощност за колата и сигурност-не гърмят пластмасовите колектори.

За метана, освен ако нямаш намерение да "въртиш" такси не бих ти препоръчал, уредбите са тежки а метан-станциите още са малко на брой и в Пловдив и в цяла България.

Ако си решил да си взимаш стара кола, дизел по-конкретно, можеш да му сложиш газова уредба, така хем ще щадиш природата, хем и колата ще стане още по-икономична.

Link to comment
Share on other sites

За газта да, защо не, има газови уредби, т.нар. газов инжекцион, при който потока на горивото се контролира от компютър и се дозира доста прецизно, което осигурява икономичност, без загуба на мощност за колата и сигурност-не гърмят пластмасовите колектори.

Аз съм точно с такава уредба газов инжекцион и при него не само че не гори повече ами повече върви и по малко гори от шибания бензин.

Между другото твоето мнение беше най компетентно от всички

palec.gif

Link to comment
Share on other sites

Не знам кои нафтови печки имаш предвид, но новите дизели са изключително пестеливи по отношение на отработилите газове, особено след като вече масово се слагат и филтри за твърди частици, които щадят околната среда още повече.

А иначе ако трябва да говорим за нова кола, определено бих предпочел дизел, защото:

-имат по-голям въртящ момент в доста голям диапазон на оборотите, което гарантира по-добра еластичност на различни предавки и оттам икономия на гориво;

- вече споменах за филтъра за твърди частици, който се вгражда вече серийно при повечето автомобилни марки, което намалява изхвърлянето на сажди и оттам замърсяването на околната среда;

- по-евтино гориво;

 

Ам тва за филтъра за трърди частици е една огромна глупост.Не вършат никаква работа бих казал и това е един огромен трик на производителите на автомобили.Видях го напрактика преди 2 дена като сменяхме номерата на наща Лада която е на газ.Слагат сондата която мери димност на газовете и наща Лада на Газ покри Евро 4 защото при горенето на газта не се отделя почти никакви отровни газове.Минава след мен едно БМВ 325 Д на 1 година някъде и ония му пъхат сондата.Еми кво да ви кажа тея куките са хванаха за главата.Това не можеше да покрие никви норми за екологичност.Първо защото нафтата ни е супер ужасна и второ защото явно тоя филтър не работи изобщо.Пък колата не беше на повече от 10 000 хиляди километра.

Link to comment
Share on other sites

За метана, освен ако нямаш намерение да "въртиш" такси не бих ти препоръчал, уредбите са тежки а метан-станциите още са малко на брой и в Пловдив и в цяла България.

Ако си решил да си взимаш стара кола, дизел по-конкретно, можеш да му сложиш газова уредба, така хем ще щадиш природата, хем и колата ще стане още по-икономична.

 

Не смятам така. Аз бих си сложил метан, въпреки че не съм такси. Метан станците са малко на брой, и ще си останат малко, защото тяхната инфраструктура позволява развитие само около главния продуктопровод сф-бургас. Ти колко пъти през седмицата ходиш на разстояние 70-80км от Пловдив, за да ми казваш че са малко метан станциите? За градски, и крайградски (до 70км) условия, метана е перфектен.

Link to comment
Share on other sites

Ам тва за филтъра за трърди частици е една огромна глупост.Не вършат никаква работа бих казал и това е един огромен трик на производителите на автомобили.Видях го напрактика преди 2 дена като сменяхме номерата на наща Лада която е на газ.Слагат сондата която мери димност на газовете и наща Лада на Газ покри Евро 4 защото при горенето на газта не се отделя почти никакви отровни газове.Минава след мен едно БМВ 325 Д на 1 година някъде и ония му пъхат сондата.Еми кво да ви кажа тея куките са хванаха за главата.Това не можеше да покрие никви норми за екологичност.Първо защото нафтата ни е супер ужасна и второ защото явно тоя филтър не работи изобщо.Пък колата не беше на повече от 10 000 хиляди километра.

 

.....или пък изобщо няма такъв филтър това БМВ 325 Д, има значение кога е произведена колата, а и може при БМВ да се доплаща за тази екстра(както и за много други). Но смисъл и файда от този филтър определено има щом МРЕЦЕДЕС стъпиха на американския пазар точно с дизелов двигател който покрива изключително строгите изисквания на американците за норми на отработили газове. Имам предвид модела GL 320 CDI.

Link to comment
Share on other sites

Ти колко пъти през седмицата ходиш на разстояние 70-80км от Пловдив, за да ми казваш че са малко метан станциите?

 

А трябва ли пъти през седмицата да ходя на разстояние 70-80 км извън Пловдив за да знам колко на брой са метан-станциите ?!? :confused

 

По информация, която имам отпреди 2-3 месеца броя на метан-станциите в ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ е 6, и само 1 в Пловдив !

Ако имаш по-актуална информация сподели.

Link to comment
Share on other sites

Аз бих си сложил метан, въпреки че не съм такси.

Да ама с метана докато се изтеглиш от кръстовище и можеш да станеш за бръснене.

Наистина метана си е за таксиджиите.(те и без тва са простаци)

Link to comment
Share on other sites

А трябва ли пъти през седмицата да ходя на разстояние 70-80 км извън Пловдив за да знам колко на брой са метан-станциите ?!? :confused

 

Имах в предвид че само Пловдивската е достатъчна за нормално ползване на това гориво. След като нямаш работа извън града невиждам проблем да даваш 4-5 пъти по-малко пари за гориво, отколкото ако си на бензин за едно и също изминато разстояние.

 

 

Да ама с метана докато се изтеглиш от кръстовище и можеш да станеш за бръснене.

Наистина метана си е за таксиджиите.(те и без тва са простаци)

 

Еми те 320-ките по принцип са си бавнички, особенно Е36, да не говорим за 31 и акулите...0-100 12-3 сек.. това си е направо за "бръснене" grandpa.gif

Link to comment
Share on other sites

Имах в предвид че само Пловдивската е достатъчна за нормално ползване на това гориво. След като нямаш работа извън града невиждам проблем да даваш 4-5 пъти по-малко пари за гориво, отколкото ако си на бензин за едно и също изминато разстояние.

Дам, тва не го оспорвам, така си е :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Аз съм точно с такава уредба газов инжекцион и при него не само че не гори повече ами повече върви и по малко гори от шибания бензин.

Между другото твоето мнение беше най компетентно от всички

palec.gif

 

Това че върви повече ти идва от по-високото октаново число на газта спрямо бензина.Иначе определено мощноста ти е по-ниска но това можеш да го установиш само при ПЪЛНО НАТОВАРВАНЕ което в обикновенни условия неможе да стане а само на стенд.

Link to comment
Share on other sites

Това че върви повече ти идва от по-високото октаново число на газта спрямо бензина.Иначе определено мощноста ти е по-ниска но това можеш да го установиш само при ПЪЛНО НАТОВАРВАНЕ което в обикновенни условия неможе да стане а само на стенд.

 

Провбвай с 200-220 да качиш Ихтиман, пък пак ще говорим

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...