kopche Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rex Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Да си повторя поста да не се ровите Защо най-после не променят тая образователна с-ма след като и без това около 70 процента от преподаваното не се използва никъде в релния живот и само те подтискат с глупости? Плюс това ми писна в половината от часа даскала да ми разправя за несгодите си в личния живот или да използва курса като компания защото е самотен. Почнах да се дразня и на това защото взе да се случва ПРЕКАЛЕНО често. Досега поне 3 предмета имах, на които в упражненията говорим ей такива глупости и после на изпита ми тръскат задачи, които не сме упражнявали, ама се води, че сме ги "минали".Всеки си има проблеми - страната ни е проблемна, ама за тия проблеми не е това начина. Друго: на който му е интересна дадена област той сам си намира начини да обогати своите познания в тази насока. Приказките за богата обща култура са глупости за мен - от училището/университета/ ме интересува само да ми предадат знания, които ще използвам в работата си по избраната от мен специалност занапред. Един възможен отговор като съдя по моя университет е, че почти всички преподаватели ще останат без работа ако това стане, защото е пълно с предмети които никой не желае/същото се отнася и за преподавателите /. Но това мен не ме интересува - аз искам да имам знания за да работя по специалността си, а не след като завърша тепърва да се уча на прости практически приложения, а преди това университета да ми е пълнил главата с кви ли не теории на незнам си кой. И така - ЗАЩО мамка му? Има само 1 възможен вариант това, което ми се иска да се случи, но той не е много вероятен. Просто при кандидатстване за работа да отпаднат изискванията за образование. Тогава никой няма да се натиска/за висше поне/ за глупавото ни в момента образование. Аз лично мога да кажа, че хората които познавам и си разбират от работата са получили почти всички знания които прилагат не от преподаваното им в училището/университета. Начина е следния - отиваш на интервю, сядаш и показваш какво можеш, а не вадиш от джобчето керливата диплома и т.н. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bratmito Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Освен глупостите които учим,това което ни трябва не е актуално.Попитах учителката ми по ел.техника дали това което учим е актуално.Отоговрът беше отрицателен,както може би се досещате. Освен това общообразователните предмети като физика,химия,биология и така на татък според мен трябва да се изучават до 8 клас,а от там на татък,само ако сте си избрали да учете това.Не да уча 300 предмета и накрая нито един да не науча като хората,защотот всеки учител си мисли,че предмета му е най-важен.Както също смятам,че часовете по практика в техникумите трябва да се овеличи поне 2 пъти най-малко,защото ако ми донесат да оправям един телевизор примерно,никой няма да ми плати да обяснявам на собственика как да си го направи и на какъв принцип действа.Даже голяма част от теорията трябва да се учи заедно с практиката.Има и още доста неща по темата които мога да кажа,но за сега се ограничавам с това.Не очаквам да се съгласите на 100% с мен,но така седат нещата от гледна точка на средностатистическия ученик. Rex,до колкото знам на запъд е горе долу така.В смисъл взима се пдо внимание и образованието,но го има и този пробен период.Баща ми ми разправяше,че идвали на работата му някакви вишист по електроника да оправя някаква машина и не знаел знака за променлив ток В началото мислех,че преувеличава,ама се оказа,че е истина. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ov3rm4n Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Абе какво образование - за какво ви е? Зарязвайте училище в осми клас и това е. Стига ти да знаеш таблицата за умножение и азбуката. Нали? И после - в бюрото по труда и в социални грижи на опашка до българите от ромски произход. Там образование не търсят. Взимат всякакви. Само едно мога да ви кажа - сега, докато учите, всичко ви се струва безсмислено и тъпо. После - като завършите и почнете да се блъскате, ще си викате - ее, сега да ме върне някой в училище, ама с тоя акъл - ще се скъсам от учене, ще стана зубър. Вярвайте така е. Ще осъзнаете смисъла от образованието, дори и такова каквото е в момента, но ще е късно. Нямам намерение да ви убеждавам - от опит знам, че не мога да ви убедя. Както и мен не са могли да ме убедят на времето. И аз съм минал от там - "що ме занимават с глупости"... За да се стигне до момента сега сам да се занимавам със същите "глупости", за да догонвам и да не изпадна от играта. Само че сега е много, ама много, ама много по-трудно. Защото вече няма мама и тате да ме издържат докато уча. Трябва сам да се погрижа за себе си, а това опеделено малко затруднява положението. Така че - сядайте си на трибуквието, зарежете тия философски въпроси "ама има ли смисъл, ама няма ли смисъл, ама глупости ли са, ама не са ли"... Сядайте и учете. Сега са ви дали възможност. После никой няма да ви дундурка, за да може вие тепърва да се образовате. Вместо това ще ви клатят отзад мощно и няма да ви питат какво мислите - това дали е глупост или не е глупост Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rex Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Абе какво образование - за какво ви е? Зарязвайте училище в осми клас и това е. Стига ти да знаеш таблицата за умножение и азбуката. Нали? И после - в бюрото по труда и в социални грижи на опашка до българите от ромски произход. Там образование не търсят. Взимат всякакви. Само едно мога да ви кажа - сега, докато учите, всичко ви се струва безсмислено и тъпо. После - като завършите и почнете да се блъскате, ще си викате - ее, сега да ме върне някой в училище, ама с тоя акъл - ще се скъсам от учене, ще стана зубър. Вярвайте така е. Ще осъзнаете смисъла от образованието, дори и такова каквото е в момента, но ще е късно. Нямам намерение да ви убеждавам - от опит знам, че не мога да ви убедя. Както и мен не са могли да ме убедят на времето. И аз съм минал от там - "що ме занимават с глупости"... За да се стигне до момента сега сам да се занимавам със същите "глупости", за да догонвам и да не изпадна от играта. Само че сега е много, ама много, ама много по-трудно. Защото вече няма мама и тате да ме издържат докато уча. Трябва сам да се погрижа за себе си, а това опеделено малко затруднява положението. Така че - сядайте си на трибуквието, зарежете тия философски въпроси "ама има ли смисъл, ама няма ли смисъл, ама глупости ли са, ама не са ли"... Сядайте и учете. Сега са ви дали възможност. После никой няма да ви дундурка, за да може вие тепърва да се образовате. Вместо това ще ви клатят отзад мощно и няма да ви питат какво мислите - това дали е глупост или не е глупост Ми не точно ама щом казваш По никакъв начин не можеш да ме убедиш в това, което пишеш. Първо - работил съм на достатъчно места вече и второ - имам и средно, и висше/малко остана / Мога само да съжалявам хората, които си мислят, че нашето образование повече дава, отколкото взема. Аз лично уча висше само поради причината, че работодателя изисква такова - Инак ако трябваше да се надявам на висшето за нещо - малиииии Аз лично пиша по тая тема най-малкото защото се надявам поне някой учител да я прочете и да спре да занимава учениците с неговите проблеми и да се вземе в ръце. Не казвам, че няма добри преподаватели, но казвам, че досега това са най-редките птици които съм срещал Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Смисъл в образованието винаги има, та заглавието на темата малко трябва да се промени според мен. Друг е въпроса самата ни система до колко е конкурентно способна и до колко ни учи на правилните неща по правилния начин. Физика, химия, биология, география не са предмети за обща култура. Но би било хубаво да кажем ако си решил да продължиш да учиш химия да имаш 5 часа химия и по 1 от другите, а не никой да не го интересува какво искаш да учиш. Трябва да има паралелки за напреднали, и такива за назаднали - защо трябва тези с ограничени възможности или просто без желание да дърпат умните деца назад ? Спомням си като бях 12 клас, което не беше толкова одавна. Когато въведоха 12 клас уж беше за да ни се даде подготовка за по-нататъшното ни образование. Е хубаво, ама защо аз като кандидатствах с математика и чужд език нямах часове по математика и чужд език през 2/3 от времето ? Сега съм студент, същата работа, че и по-зле... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pisach Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Проблема в образУванието в БГ, че не се мисли за децата, а как някой да направи малко повече кинти от помагала, учебници уроци и т.н. и качеството остава на заден план. Друг е въпроса, че няма подготвени кадри, които да преподават адекватно и стават смешни. Аз съм завършил ТЕТ-а през 98-а и тогава ни преподаваха смехории, а до колкото знам хората са си същите, а предполагам и знанията им. И колкото по-дълго продължава този батак в образователната система, толкова повече деца ще си мислят, че не е нужно да се учи и ще живеят в умствена нищета....жалка работа.....а може би това е идеята Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dulgia Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 ....и ще живеят в умствена нищета....жалка работа.....а може би това е идеята Бинго!Точно това е идеята.Тъпата маса се манипулира по-лесно от всичко друго. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snatch Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasho_1989 Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Иначе съм на мнение, че трябва да се учат всички "глупости" защото не се знае какво ще ти потрябва после. Че какъв е смисълът Не е ли по-добре да имаш една специалност, която да владееш отлично, отколкото главата ти да е пълна с най-различни "глупости"(както ги наричаш). Link to comment Share on other sites More sharing options...
bratmito Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 ov3rm4n - никой не омаловажава образованието.Критиките са насочени към съдържанието му.Никой не се оплаква,че учи,а какво и защо учи. Dulgia - откри световната конспирация. Не училището има за цел да ни държи прости,а прости хора държът училището Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThE_UfO Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Кажете сега кой прецака системата, и кой е на върха на пирамидата , конспирацията с/у американците... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maddrum Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Според мен наистистина БГ образованието прекалява с общата култура. Ето ще ви дам един пример Аз уча строителство на сгради и съоражения Миналия семестър имахме проект да направим път от точка А, до Точка Б. Проекта беше бая обемен и изискваше много време и внимание. Само разпечатването му беше 5 кинта...(без да броим черновите) Та въпроса ми към всички онези, дето мислят че това е нормално, защо забога ми е нужно на мен, да знам всичко това, при все че имаме специалност Транспортно Строителство? Та нали някой ден, ако трябва да се направи път хората ще търсят човек, които е завършил това. Неговата отговорност ще е да си проектира изкопите насипите, завоите с радиуси такива, че да не излизат колите от пътя и тн и тн.... Някой ден, ако участвам в подобен проект от мен ще се иска да им сметна мостовете, ако има такива. А мостовете се учат по съвсем други специалности..... Та питам аз, защо е нужно да ми се дава това, да го правя наместо да ми се отделят 2 часа повече на седмица за да ми показват как се смятат мостове. Да разбирам, сега имам богато познание и знам всички етапи през които се минава да се построи път, но тази обща култура няма да ми крепи моста.... Или пък можеше да го направят зачот - да ни обяснят набързо, кое каква му е идеята, та ако се наложи някои ден да се занимавам с това, да разбера какво ще ми каже колегата ми, транспортен инженер Това последното му викат работа в екип. Отдавна съм на мнение, че българското образование създава единаци.... П.С. Този въпрос го зададох на преподавателя си също, да ви кажа и тои не успя да ми отговори нещо смислено. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dulgia Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Dulgia - откри световната конспирация. Не училището има за цел да ни държи прости,а прости хора държът училището Еми, Сократе, като знаеш конспирацията, що само пускаш теми тогава?Или ти доскуча ПС:Опа, не си пуснал ти темата, извинявай Ама взимаш дейно участие де Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Абе какво образование - за какво ви е? Зарязвайте училище в осми клас и това е. Стига ти да знаеш таблицата за умножение и азбуката. Нали? И после - в бюрото по труда и в социални грижи на опашка до българите от ромски произход. Там образование не търсят. Взимат всякакви. Само едно мога да ви кажа - сега, докато учите, всичко ви се струва безсмислено и тъпо. После - като завършите и почнете да се блъскате, ще си викате - ее, сега да ме върне някой в училище, ама с тоя акъл - ще се скъсам от учене, ще стана зубър. Вярвайте така е. Ще осъзнаете смисъла от образованието, дори и такова каквото е в момента, но ще е късно. Нямам намерение да ви убеждавам - от опит знам, че не мога да ви убедя. Както и мен не са могли да ме убедят на времето. И аз съм минал от там - "що ме занимават с глупости"... За да се стигне до момента сега сам да се занимавам със същите "глупости", за да догонвам и да не изпадна от играта. Само че сега е много, ама много, ама много по-трудно. Защото вече няма мама и тате да ме издържат докато уча. Трябва сам да се погрижа за себе си, а това опеделено малко затруднява положението. Така че - сядайте си на трибуквието, зарежете тия философски въпроси "ама има ли смисъл, ама няма ли смисъл, ама глупости ли са, ама не са ли"... Сядайте и учете. Сега са ви дали възможност. После никой няма да ви дундурка, за да може вие тепърва да се образовате. Вместо това ще ви клатят отзад мощно и няма да ви питат какво мислите - това дали е глупост или не е глупост Браво И аз споделям мнението ти. Може да съм завършил на скоро ама давам всичко за да се върна пак в даскало. И аз съм изпадал в на моменти в криза и съм се питал за кво ми е тая тъпмна ама стискам зъби и уча няма кво да се прави. А ся в Техническия ми късат дупарата и не само на мен ама аз кво правя учааааааа щото така смятам че трябва и не го виждам за срамно да загубя някой час в учене Link to comment Share on other sites More sharing options...
toti_barabata Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Аз уча в ТХВП и съм 10клас.Тоя срок не е истина как ми надуха оценките.Завърших с 5.6 а аз са оценявам за 4.00!В много от училищата учителите надуват оценките и си мислиш че няма д аимаш проблеми след като завършиш,ама не е така.И мамка му изучавал съм досега 3чужди езика и никой все още не мога да науча поне един да го говоря абсолzтно свободно.Колкото до специалните предмети при нас е горе-долу добре.В един от дните имаме цял ден Практика а не познавам някой на мойта възраст от дру техникум в 10клас да има цял ден Практика. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafaello Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Искам да ви кажа, че когато бях в гимназията и аз мислех като вас. Много ме беше яд на всички тези "глупости" които учихме. След това в университета си мислех същото. Това пък за какво го уча??? Но светогледът ми се промени съвсем когато започнах работа. Първо работа си намерих много лесно. И то по специалността. Отидох и веднага ме взеха хората. Това го казвам за тези, които казват, че дори и да си вишист няма да си намериш работа. Не е вярно! Въпроса е какъв вишист си. Просто внимавайте когато си избирате какво ще учите. Огелдайте се добре. За да има смисъл от образованието! А сега да вземем за пример факта, че от гимназията на мен ми е трябвала само химията, защото съм кандидатствал с химия. Ако например не бях учил българския език... Ами след това един документ не мога написа като хората... ще има да ми се смеят колегите... не казвам, че и аз не правя грешки, но имам един колега който пише "рицидивис" Не е ли смешно това? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Rafaello ти май не разбра какво точно имах в предвид Link to comment Share on other sites More sharing options...
juji Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Образователната ни система наистина е под всякаква критика! Училища, университети всичко е в упадък от години! Учителите направо са се превърнали в мафия... Факт е, че единици са тези, които кандидатстват без частна подготовка. това е достатъчно красноречив признак за неефективната образователна система. Честно казано не зная как може да се променят нещата както в училищата, така и в университетите. Не за нещо друго, а заради манталитета ни. Все гледаме да минем между капките и да не играем по правилата. Оценяването е прекалено субективно. Дори много повече отколкото е допустим субективизъм. Това е факт. Но не виждам как може да се подобри системата на оценяване. Единственият вариант за мен си остава тестът, който трябва да е абсолютно еднакъв за всички и да се определя от Министерството на образованието. Обаче проблемът тук е, че в България няма специално обучени кадри, които да изготвят тестове. Какъв е резултатът-тестовите въпроси са ужасно объркващи и то предимно за хората, които имат по-голям набор от знания заради липсата на какъвто и да е професионализъм при задаването на въпроси и определянето на допустимите възможности. каква е практиката? Учителите използват тестове, които не могат да проверят наистина знанията на учениците и не са еднакви за всички училища. За университетите-не зная. До този момент не съм правила никакъв тест(всъщност само веднъж, но той нямаше нищо общо с формулирането на оценката или изпита). Другото болно място в системата е изборът на преподаватели. Би било хубаво да се въведе системата за избор на преподавател в края или началото на всяка учебна година. Това ще накара повечето преподаватели да слезнат малко на земята, а не да ни посрещат вместо с "Добър ден!" с думите:"Вие сте фекалийна генерация!". Обаче проблемът, който ще изникне, когато можем сами да си избираме преподавателя ще е от друго естество-масово ще се избират преподаватели, които имат занижени критерии и позволяват да се преписва. В бая порочен кръг се завъртаме... Много неща куцат в образователната ни система. Аз си спомням много добре как вместо трудово обучение карахме компютърна текст обработка и изписвахме два реда команди, за да заменим един символ с друг, а по информаника правихме ябълки и посочвахме с команди всяка една запълнена точка. Предполагам, че сега нещата не са толкова първобитни, но сигурно пак са доста назад и всеки трябва да догонва сам това, което е изпуснал. Обаче зная със сигурност едно-сега може много неща да ви се струват излишни и ненужни. И аз мислех така, когато имах по десетита изпит за един семестър, обаче не съжалявам за нищо, което съм научила или прочела. Най-малкото, че всяко нещо си влиза в употреба рано или късно. Естествено, не ми се е налаголо повече да използвам онези дискети, които са като малка грамофонна плоча, но определено не съжалявам. Най-малкото, че някой ден ще казвам на внуците си:"Ех, да знаете баба едно време какви компютри е изпозвала..." Напълно съгласна съм с ov3rm4n . Link to comment Share on other sites More sharing options...
break Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Тя образователната ни система си е много добра, обаче учителите ни хич ги няма. Особено тези по университетите ни. Повечето гледат да си претупат лекциите, като че ли ще им изядем хляба. Другите пък ги предават на толкова бързи обороти, че докато се опиташ да схванеш поне нещо в началото, то края вече е дошъл. Иначе за предметите, които ги изучаваме не се оплаквам. Щом предмета е включен в програмата ти, значи е необходимо да се изучи. С всяка следваща година се убеждавам, че всичко е навързано (от основните предмети, до специализираните). А също и като ми казват какво ще уча по-нататък и с какво е свързан предмета. За да преминеш към следващия предмет, трябва поне нещо да си разбрал от предишния. Но тук идва проблема с това, до колко учителя е бил на кеф да ти предаде материала. Съгласен съм, че ако сам не седнеш да го научиш няма кой да го направи, но нали за това ходим на училище. Ако там не разбереш поне една част от материала, тогава ученето се превръща в кошмар. Всеки семестър все повече се убеждавам, че няма смисъл да се ходи на лекции и упражнения. Този семестър нямаше ден, в който да сме почнали сутрин на време часовете. Винаги с най-малко 1 час закъснение. А още по-пошо впечатление ми направи един гл.ас. който разправяше как държавата ни била еди каква си и как образователната система била еди каква си и кои били аматьори и т.н. а всъщност не забелязва че той е един от тези, които разрушават образованието. Иначе е много забавен. Разправя вицове, хвърля майтапи, обаче накрая почти нищо не преподаде. Предаде само това, което до сега няма начин как да не го знаем, защото всъщност материала го приповтаряме за трети път. И накрая дори изпита ни няма да е като изпит. Но да не задълбочавам още. Да не казвам кой е този "даскал" за сега, че скоро имаме изпит при него. Между другото, много хубава тема. Мислех скоро и аз да пусна една такава подобна по този повод (нещо като "Кой ни е виновен, образователната система или учителите"), ама и тази става. А за смисъла за ученето на всичко това, една колежка беше казала по този повод: "Трябва да си прехвърлил поне 30, за да разбереш че всъщност има смисъл." Цитата не е точен, но е в този смисъл. Замислете се и Вие и може да откриете смисъла. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDFU Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Аз пък съм на точно обратното мнение на breakneck. Системата куца и то не материала, който се учи, а начина по който се учи. Даскалите в моя университет си разбират от професията и определено се опитват да те научат на нещо. Въпроса е, че не може компютри да се учат на лист, да правиш сложни чертежи на ръка в началото на 21 век, да се учат десетки стандарти наизуст при условие, че за 10 сек можеш да провериш ги на точното място и т.н. За съжаление както за повечето неща, така и тук трябват доста пари, които нашата бедна държавица не може да осигури. Link to comment Share on other sites More sharing options...
juji Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Тук няма нищо общо държавата. Вече всеки университет си е за себе си. За какво се плащат такси? Ами увеличават с пет лева таксата на всички и ето ти новата техника. Обаче защо трябва да го правят? За какво им е да излизат добре обучени специалисти, които са в крак с неща примерно от преди година? Кому е нужно това? Между другото има огромна разлика от университет до университет и от специалност до специалност. поне за филологическия факултет на ПУ това последното важи с пълна сила. Айде да го видя примерно Чобанов дали, ако преподаваше в НБУ щеше да се обзалага с асистента си, че ще скъса всички на всеослушание или на лекциите да говори колко низки са всички студенти. Извинявам се, обаче, хора, които хвърлят(буквално хвърлят) дипломите на завършващите, за мене не могат да бъдат в никакъв случай преподаватели. Куца и системата и отношението на самите преподаватели. Link to comment Share on other sites More sharing options...
break Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 JDFU, не казвам че всички даскали са такива и че всички гледат как да те затапят, дори напротив. Наистина има много кадърни кадри и наистина целят да научат на нещо студентите, но има такива като този гл.ас., които развалят абсолютно цялата система. И колкото по-специални стават предметите, толкова по-често се срещат такива. Но по-нататък може да ви кажа кой всъщност е този асистент и какво всъщност стана, и защо и как всъщност се провали абсолютно целия предмет, и колко смешно всъщност ще премине изпита. Да не издавам още, че става още по-интересно. Тогава Вие ще решите кой Ви е виновен - системата или друго. А това че сме имали Техническо документиране по компютърна специалност и че курсовите работи сме трябвало да ги чертаем на ръка вместо на компютър ми се струва абсолютно най-малкия проблем. Все пак там показаха как се чертае и с OrCad, което пак не е малко. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitro Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Съгласен съм,че повечето теория по техническите предмети са стари.Просто техниката се развива много бързо. Някой спомена за програмата по която се учи-тя се спуска от министерстовото и някои от училищата е модифицират по свое усмотрение(май),но все пак всичко зависи от учителя.За пример в някое закътано родопско селце с преобладаващо турско население децата ще имат проблеми с БГ езика и учителя умишлено преподава по-бавно.До тук добре,но после тези деца няма да имат знания еднакви с тези на връстниците си от града.Получава се нож с 2 остриета. Причината поради която се учат доволно много предмети в началния и средния курс е,че един тинейджър все още не се е осъзнал като личност и не може да прецени какъв/каква професия иска да практикува.Общообразувателните предмети ни дават основа над която можем да се изградим професионално.Аз също ненавиждам философията и не намирам смисъл в нея,но я имам като предмет и тя ми прецака стипендията...Грррр... Също така споделям мнението,че има даскали които не могат да разграничат личните си проблеми от работата и поради това страдаме ние,но все пак има и професионалисти сред преподавателите.Въпрос на късмет.Като цяло тези разхвърляни и несвързани мисли представляват моето мнение по темата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rex Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Причината поради която се учат доволно много предмети в началния и средния курс е,че един тинейджър все още не се е осъзнал като личност и не може да прецени какъв/каква професия иска да практикува.Общообразувателните предмети ни дават основа над която можем да се изградим професионално. Да бе да - мога да ти кажа че в днешно време по-голямата част от тийнейджърите са много по-ориентирани от самите даскали в живота. Нашата образователна с-ма учи на послушание, а това не е начина за отделната личност. Това е начина да подчиняваш стадото. Това е старата с-ма - вече негодна, почти никому ненужна.... - осъзнавам че тези думи болят много но това е истината - на никой млад човек вперил поглед в бъдещето, а не в миналото не е нужна робията. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.