Jump to content
BulForum.com

Тема за кратки въпроси


tankis

Recommended Posts

Говорим за прегледа. Никой не ти иска данък за сключване на гражданска. Няколко пункта в Пловдив вече изгоряха със солидни глоби заради прекарване на коли без платен данък. По принцип имаш време до края на годината да го платиш. В този случай ще ти поискат за миналата година. Трудно ще намериш къде да минеш без него.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 45.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RaptoR

    3760

  • w00x

    2900

  • djadomraz

    1772

  • Midex

    1497

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

ЕДИТ: Младежо, за ПРЕГЛЕД говорим, за гражданската не им пука на ВЗИМАЩИТЕ пари. 

 

Ча'ай ся, ставаше въпрос, че му изтича гражданската на човека, не прегледа, ако правилно съм разбрал. Ако е прегледа - фак ю, ставаш фен на Ваньо (Psihara^^), ама ако е гражданската - се тая :lol:

 

netrootbg - е да де, ама кат няма за 3 години назад, пак нищо не става.

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Гражданска и преглед. Двете :). Дейба, ще ходя понеделник да направя справка колко дължа и да знам кой орган ще трябва да продавам. :moon:

Link to comment
Share on other sites

@Chistacha, не ми е тропал харда а вентилатора и като се е раздрънкал, вибранициите са се предавали по метала на кутията и са спирали, когато съм го подбутвал при вадене на хардовете :).

 

240лв. екотакса ме кара да си потърся същата кола от тук...

 

А имам въпрос за преразглеждането на документите в КАТ, ако е с български номера; -Това ли представлява преразглеждането дали автомобила няма стари данъци, които да се наложи Аз да плащам.

 

А ако ходя в София да купя кола и си е с платена гражданска, абе редовна;

-Ми е нужно само това разглеждане на документи в КАТ и прехвърляне в нотариус и мога да я докарам на ход, регистрирам в нашия КАТ, слагам нашенски номер, представям документа от нотариуса и сумата за която съм я закупил, правилно ли съм разбрал.

Link to comment
Share on other sites

Гражданска и преглед. Двете :). Дейба, ще ходя понеделник да направя справка колко дължа и да знам кой орган ще трябва да продавам. :moon:

 

Можеш още сега да провериш колко дължиш в сайта на общината с ЕГН

Link to comment
Share on other sites

 

 

Къде това, че вече и приятели без данък не ме пускат. НАВСЯКЪДЕ го искат. Умря тоя кон. 

 

ЕДИТ: Младежо, за ПРЕГЛЕД говорим, за гражданската не им пука на ВЗИМАЩИТЕ пари. 

 

Миналата седмица и на двата служебни автомобила съм минал прегледа без данък. Ако не намериш къде , мога да те упътя до там

Link to comment
Share on other sites

Тук в Пловдив ако е - идеално. Аз вече не мога да намеря. Подай инфо, моля... 

Съ сетиш! ;) Това, че ти не знаеш за подобни местенца съвсем не значи, че те не съществуват.

Link to comment
Share on other sites

Уж, повтарям уж, щяха да им обвързват софтуера за прегледите да прави проверка за платен данък. В моя случай, когато трябва да правя прегледа шреди март месец, понеже още не са излезнали данъците, ми искат бележка за миналта година. След тоав искат за текущата. Сега, ако още има таквиа дето не искат проверка - може и да минеш тънко, но намаляват и клонят вече към изчезване.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Много зависи какви са условията. Може да има, може и да няма, защото никой не знае как точно е внесена колата в България и какви документи имат в автосалона. Може и да се мине без нотариус, но все пак приготви се И за него.

 

И задължително, след регистрация в КАТ, бегай към данъчното, щото после има глоби ;)

 

 

В западна европа няма нотариална заверка на покупко-продажба на МПС. Правиш един договор и се подписвате на него, тъй че нотариус на нов внос няма. От Швейцария щото не са в ЕС се пише някаква фактура и с нея се регистрира. Тук просто по номерата на рамата проверяват дали там няма някой притенции, че е открадната. Добре, че са съвестни иначе много могат да ни цакат по тоя параграф.

 

За данъчното +1. Има месец или два беше срока за регистрация, за смяна на собственост на кола в БГ в КАТ срока е 14 дни.

 

 

 

 

 

240лв. екотакса ме кара да си потърся същата кола от тук...

 

А имам въпрос за преразглеждането на документите в КАТ, ако е с български номера; -Това ли представлява преразглеждането дали автомобила няма стари данъци, които да се наложи Аз да плащам.

 

А ако ходя в София да купя кола и си е с платена гражданска, абе редовна;

-Ми е нужно само това разглеждане на документи в КАТ и прехвърляне в нотариус и мога да я докарам на ход, регистрирам в нашия КАТ, слагам нашенски номер, представям документа от нотариуса и сумата за която съм я закупил, правилно ли съм разбрал.

 

Ами ако няма регистрирано това което искаш, щеш нещеш плащаш 240 лв.

 

Поне на мен не са ми разглеждали документи едно време в КАТ. Дадох стария талон, договор нотариално заверен, документи за преглед и гражданска. Платих за нови номера, нов талон и т.н. към 70 лв. Дадоха ми някакъв лист и ми върнаха застраховката и прегледа. После влезнах вътре един сръчен с отверка ми откърти старите номера и ми ги даде в ръчичката. Извикаха ме по уредбата, дадох им старите номера, дадоха ми новите талони и ме пратиха да ми слагат новите номера.

 

За данъчното едно време на кола купена от тук искаха оценка от застраховател и за прехвърлянето на база нея се плаща такса. Силно ти препоръчвам от тук някъде да си направиш такава, на възможно най-ниска сума. Това няма връзка с цената която си броил, че после и данъчното на база нея пак плащаш някаква такса, която е процент от тая сума. Чак тогава излиза данъка.

 

Уж, повтарям уж, щяха да им обвързват софтуера за прегледите да прави проверка за платен данък. В моя случай, когато трябва да правя прегледа шреди март месец, понеже още не са излезнали данъците, ми искат бележка за миналта година. След тоав искат за текущата. Сега, ако още има таквиа дето не искат проверка - може и да минеш тънко, но намаляват и клонят вече към изчезване.

 

Това и аз го чух, щяло да се въвежда номер на бележка в сиситемата. Сега май е гратисен период все още, но от 2014 край.

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

На така зададен въпрос, единствения смислен отговор е - тази, която ти има най-голямо доверие (например получаваш заплата на сметка там)

Link to comment
Share on other sites

На душ кабината, алуминиевите лайсни (тези на вратите) свалят ли се?Ако да как?На някакви щипки ли са?

Също така, взех авто спрей за да ги боядисам, но когато пръскам вертикално стават вадички и остават капки.Как всъщност се боядисва със спрей?

Предполагам, че плоскостите трябва да са свалени и да са хоризонтално на земята за да не остават капки или... пръска се много бързо без да се задържаш на едно място...?

Link to comment
Share on other sites

@Chistacha, не ми е тропал харда а вентилатора и като се е раздрънкал, вибранициите са се предавали по метала на кутията и са спирали, когато съм го подбутвал при вадене на хардовете :).

 

240лв. екотакса ме кара да си потърся същата кола от тук...

 

А имам въпрос за преразглеждането на документите в КАТ, ако е с български номера; -Това ли представлява преразглеждането дали автомобила няма стари данъци, които да се наложи Аз да плащам.

 

А ако ходя в София да купя кола и си е с платена гражданска, абе редовна;

-Ми е нужно само това разглеждане на документи в КАТ и прехвърляне в нотариус и мога да я докарам на ход, регистрирам в нашия КАТ, слагам нашенски номер, представям документа от нотариуса и сумата за която съм я закупил, правилно ли съм разбрал.

 

 

За харда - ясна работата. Разбра се, че не е е от него в момента, в който се оказа захранването виновно за бавната работа и нестартирането.

 

Относно колата - ако е регистрирана, с редовни български номера, процедурата в момента е следната:

1. Отивате при някой нотариус, който да оформи сделката и да обяви цената на продажбата на колата. Ако го правиш в софия, ще ти струва някъде към 70лв г/д, което не включва никакви плащания към пловдивското данъчно.

2. След като се свърши това, колата си е лично твоя и има 14 дни срок да я пререгистрираш в общината, в която се водиш на постоянен адрес. Взимаш договора, застраховката, големия талон от ГТП, големия и малкия талон на колата и бележка за платен данък и отиваш в КАТ. На входа - 8 лв за разглеждане на документи и на изхода - 70лв за номера и издаване на нов талон. Като влезеш в халето, там ще ти кажат какво трябва да правиш, няма смисъл да правим развален телефон. Там доста добре са го организирали, само дето процедурата си иска време.

3. След регистрация - имаш 2 месеца срок да отидеш и да регистрираш автомобила в данъчното. Ако колата се намира в София и договорът за продажба е правен от нотариус там, то тук в Пловдив, най-вероятно, ще си дължиш такса от 2.5% от сумата на продажбата в данъчното. Те ще си ти кажат всичко, но все пак си питай И нотариуса, дали трябва да се плаща нещо в данъчното.

4. Веднага, след получаване на номера, отиваш и си прехвърляш полицата по ГО на твое име! На момента, защото тя не е валидна с новите номера и новия собственик на колата! Спрат ли те куките, ще има да се обясняваш като ученичка. Не че е незаконно, но можеш да си имаш проблеми и не знам какъв е срокът в който трябва да направиш тази промяна.

Link to comment
Share on other sites

На душ кабината, алуминиевите лайсни (тези на вратите) свалят ли се?Ако да как?На някакви щипки ли са?

Също така, взех авто спрей за да ги боядисам, но когато пръскам вертикално стават вадички и остават капки.Как всъщност се боядисва със спрей?

Предполагам, че плоскостите трябва да са свалени и да са хоризонтално на земята за да не остават капки или... пръска се много бързо без да се задържаш на едно място...?

 

Никога не се задържа на едно място! Най-добре е да свалиш това, което ще се пръска, а ако не може, то трябва да облепиш всичко около него. Не мога да знам каква ти е точно кабината и какаво от нея се сваля и какво не. Има стотици видове. Поне вратите би следвало дас е свалят. Гледай да не си направиш банята сива. Ако повърхностите са лъскави - забрави да хване спрея. На мат - може. Почиства се, минава се със спирт или още по-добре ацетон и тогава се работи. Спреят се разклаща много добре, даже блъсни флакона в земята веднъж-дваж. Пръска се внимателно от ПОНЕ 10 см разстояние, като ръката се движи равномерно. Спреш ли, става петно. Може да пръскаш и несвързано, на пресекулки, също става. Най-добре пробвай върху нещо друго, да усетиш как работи спрея.    

Link to comment
Share on other sites

За смяната на собственика на застрахователната полица срока също е 14 дни. На мен в София застрахователя дето беше я правил не знаеше и вика споко, след месец като я прехвърлях на мое име само дето не ме набиха, че съм се замотал тук в Пловдив.

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Никога не се задържа на едно място! Най-добре е да свалиш това, което ще се пръска, а ако не може, то трябва да облепиш всичко около него. Не мога да знам каква ти е точно кабината и какаво от нея се сваля и какво не. Има стотици видове. Поне вратите би следвало дас е свалят. Гледай да не си направиш банята сива. Ако повърхностите са лъскави - забрави да хване спрея. На мат - може. Почиства се, минава се със спирт или още по-добре ацетон и тогава се работи. Спреят се разклаща много добре, даже блъсни флакона в земята веднъж-дваж. Пръска се внимателно от ПОНЕ 10 см разстояние, като ръката се движи равномерно. Спреш ли, става петно. Може да пръскаш и несвързано, на пресекулки, също става. Най-добре пробвай върху нещо друго, да усетиш как работи спрея.    

 

И аз искам да го сваля, но не знам как :)

Самите лайсни не са гладки, грапави са и са точно като матиран алуминий.

Сега ми казаха и за опция с полиуретанова боя и мече... Хм, ще го мисля.

Link to comment
Share on other sites

Някъде някой занимава ли се с възкресяване на изгърмели захранвания (PSU) ?

При цена на ново захранване (китайско) около 20лв? Верно качествените са над 200лв, но според теб дали си струва занимавката - демонтаж на старото, отваряне, намиране на проблемните компоненти, разпояването им и запояването на новите, сглобяване и монтиране обратно. Това мислиш ли че някой ще се навие да го направи за по-малко от 20лв? Аз силно се съмнявам, освено ако не му е кеф и не го прави от любов към спорта

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Буквално ли ти е изгърмяло или просто е изгаснало.

Защото ако е изгаснало, може да е едно 5А бушонче предпазител, което гори при натоварване от по-силна или по-слаба от 220в мрежа.

Може да му е изгорял някой или няколко кондензатора, лесно ще ги различиш по това, че са подути като капачките на стари кисели млека.

-Ако е изгорял един кондензатор, разпояваш го, носиш го в магазин за електроника и купуваш 2 броя от него, защото обикновено има още един със същите параметри и сменяш и него. За запояването им използваш колофон, защото той не разяжда пистите на платката, както киселината. С киселина се запоява само ако запояваш калая не за мед, а за метал, т.е. ако запояваш бушонче ще ти трябва.

-Ако то са изгорели два кондензатора с различни параметри, сменяш и останалите от кръга кондензатори.

-Всичко зависи от компонентите на захранването.

-Важно е, при наличието на изгорял кондензатор и до него има същия макар и здрав, и той да се смени.

-Но, ако освен цялата верига с кондензатори, ти е отишла и някоя намотка - направо го хвърляй. Не, че неможе да се спаси, но набора от компоненти може да мине 80лв., а за работа да не говорим, че само за запояването на няколко неща, ще те обръснат без пяна.. Само за да ти го отворят и направят дианостика ще ти вземат 10-ка някъде.

-Можеш да качиш някоя снимка или дай инфо за захранването.

Link to comment
Share on other sites

Само за да ти го отворят и направят дианостика ще ти вземат 10-ка някъде.

Което нищо не означава, защото захранването тъй или иначе не е първа младост и гаранция колко още ще изкара и кой друг кондензатор ще сдаде багажа няма. Освен ако не е някакви хипер качествено захранване от 300+ лева че да си струва играчката не виждам смисъл да се спестят 10-20лв вместо да се купи ново захранване с което да се реши проблема генерално и за още доста време

 

Майка ми по същия начин преди години даваше редовно пари за ремонт на старата си прахосмукачка за да "пести пари". В момента в който направих сметка колко пъти я е ремонтирала и колко пари е дала просто занесох една нова прахосмукачка и изхвърлих с кеф старата (ремонтирана преди 2 седмици и все още работеща, просто за да не й минават глупави идеи ако случайно се скапе за пореден път)

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Което нищо не означава, защото захранването тъй или иначе не е първа младост и гаранция колко още ще изкара и кой друг кондензатор ще сдаде багажа няма. Освен ако не е някакви хипер качествено захранване от 300+ лева че да си струва играчката не виждам смисъл да се спестят 10-20лв вместо да се купи ново захранване с което да се реши проблема генерално и за още доста време

 

Майка ми по същия начин преди години даваше редовно пари за ремонт на старата си прахосмукачка за да "пести пари". В момента в който направих сметка колко пъти я е ремонтирала и колко пари е дала просто занесох една нова прахосмукачка и изхвърлих с кеф старата (ремонтирана преди 2 седмици и все още работеща, просто за да не й минават глупави идеи ако случайно се скапе за пореден път)

 

Тука малко е спорно.Пример: имам Mac на който захранването му даде фира.Същото го има само в ebay на скромната цена на самото ПС.

Възможно е и да става дума за някой марково захранване за 100-150лв, където ремонта също би имал смисъл.

 

@puF4o ако не намериш къде да го оправят, пиши един ПМ.Ще те пратя при един познат, който принципно оправя ТВ-та, но ми е ремонтирал и доста електроника.

Link to comment
Share on other sites

Ако е за някакво хипер скъпо захранване - да. Ако е за съживяване на китайско захранване от 20-30лв не си струва усилията. Дори да спестиш 10лв то ще е много временно

Link to comment
Share on other sites

Което нищо не означава, защото захранването тъй или иначе не е първа младост и гаранция колко още ще изкара и кой друг кондензатор ще сдаде багажа няма. Освен ако не е някакви хипер качествено захранване от 300+ лева че да си струва играчката не виждам смисъл да се спестят 10-20лв вместо да се купи ново захранване с което да се реши проблема генерално и за още доста време

 

Майка ми по същия начин преди години даваше редовно пари за ремонт на старата си прахосмукачка за да "пести пари". В момента в който направих сметка колко пъти я е ремонтирала и колко пари е дала просто занесох една нова прахосмукачка и изхвърлих с кеф старата (ремонтирана преди 2 седмици и все още работеща, просто за да не й минават глупави идеи ако случайно се скапе за пореден път)

 

Май сега е мой ред малко да те скастря. Тук малко крайно се изказваш. Все пак и потерпевшия нищо не е пояснил. Затова му казвам да сменя кондензаторите ако са сходни по двойки, за да няма разлика в честотите нов/стар кондензатор. Пък грехота е за 80ст. компонент да хвърли цяло захранване, това си е и разхищение и глупост. Ами ако е само бушон!

Това си е прахосничество от американски тип, а и е разтучителство на фона на кризата.

 

Кондензаторите са малко като съединителите на колите - консуматив, който се сменя, и вместо да го сменим, дай да хвърлим двигателя!

Кондензаторите на което и да е захранване са универсални и във всеки магазин за електроника ще намери нужното.

Качеството им не е толкова фатално, нужно е само да се спазят точните позиции на полюсите на компонентите.

Има един различен тип кондензатори, които не се намират току-така, нискочестотни, но те са по дъната след 2008-ма заради новите поколения в пъти по-мощни процесори. До ден днешен няма захранване с подобни кондензатори, защото работата която вършат е елементарна - да направят тока правоъгълен, за което не се изисква ресурс от способности.

Две неща му трябват, поялник под 60вата и малко колофон и тинол, пък ако може да запоява и нищо няма да му трябва.

 

Не ползвай руски поялник от онези с голямата човка, защото падат по няколко наведнъж :grin:

 

А в случая с прахосмукачката който даде, съм сигурен, че става въпрос за пренавиване и го е правил някой квартален елтехник; -Ами няма да стане разбира се, пренавиването се прави с машина която освен че навива, ами и лакира жицата преди това още веднъж, за да не падне първия лак при първото нагряване и да даде накъсо и да замине, както е в твоя случай.

Все едно да го караме да си пренавива по захранването, което вече е излишно.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...