Jump to content
BulForum.com

NTFS - как се mount-ва това нещо ?

exo

Recommended Posts

Здравейте, реших да си сменя файловата система на Windows-а от FAT32 на NTFS. Само че моето SuSE 9.3 нещо май не можа да схване моята идея и неще да mount-не вече Windows-кия дял :( Имам инсталиран ntfsprogs-devel само че не знам къде и какво да пипна че да може да mount-не NTFS, така че ще ви бъда много благодарен ако ми помогнете :)

ЕДИТ: ОК въпроса сигурно ви звучи тъпо, но все пак аз съм доста начинаещ в Линукс.

До тук с много ровене в google разбрах че трябва да променя /etc/fstab и горе долу сванах как трябва да го променя (от vfat да стане ntfs), само не ми е ясно например ето от този ред:

/dev/hda2 /windows/D vfat users,gid=users,umask=0002,utf8=true 0 0

ето тези опций какво им е значението:

users,gid=users,umask=0002,utf8=true 0 0

Така, значи първо трябва да знаеш, че линуксът е "скаран" с NTFS. Аз доста се занимавах с тая файлова система и накрая си минах на FAT32 щото ми писна. Има писано доста по въпроса в други теми, изрови ги! Намери ги къде са и ги изчети, там доста сме коментирали. Като цяло, това, което трябва да е знаеш е, че едва ли ще можеш да пишеш по NTFS, най-много ще можеш да четеш от него (под линукс). fstab е файл, който при пускане на линукса mount-ви всичко, което си му казал. Цялата промяна, която трябва да направиш, е да смениш vfat с ntfs. Иначе тия работи така като гледам значат, че партицията е достъпна от всички юзъри, че групата, която я притежава, е users, че имат всякакви права над нея и че си позволил encoding utf8. Като цяло те съветвам да оставиш само дяла на уиндоуса на NTFS, всичко друго FAT32 (надявам се филми, mp3-ки и т.н. са ти на други дялове). Той май и като нямаш линукс, пак така е най-добре.

М, karaman, и пишеш по ntfs? Аз мислех, че туй е още недоразвито. Явно доста съм изостанал в материала (аз си седя с 2.4.29 откакто се помня).