Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

Ми на живо на по-малки събития, с качествени усилватели, колони и звук, не си ли ходил??? Кой ти е крив, пич, по принцип аз имам приятели музиканти, знам за какво говоря, а ти не си попадал на правилното място (или по-точно, ходил си на масовите такива, а нивото масово е паднАло).

 

И на малки съм ходил в пиано барове и т.н. Твоите приятели музиканти ако ти свирят у вас в хола, не знам какво обсъждаме изобщо.

 

И никой на него не му бил казал каква е разликата. Около 4 пъти ти я обясних разликата и как просто няма винилната плоча да има по-добро качество. Ти си единствения човек в тоя форум, който го твърди. Пардон. Ти и Виден.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

@арпанет

Нещо май оборваш вокалиста на chamrock, който му разказал, че качеството на винил и цд е едно и също :)). Избери си - или няма проблеми, или оня говори празни приказки (hint - it's a lose-lose situation).

 

Струва ми се, че смесвате здраво удобството на ползване (там, дължина на запис, че е трудно да имаш минт състояние плоча за качествено възпроизвеждане без проблеми, трябва качествена игла, качествен винил произведен, че има различни), с въздействието и удоволствието от музиката.

 

Големите признават аналоговия звук за по-добрия, и това е. Така е и от чисто физиологична гледна точка, и това изобщо не зависи от променливи и странични фактори. Друг е въпросът под натиск на компаниите производители какво върви по масмедиите като 'мнения' и 'статистики'. Оттам и появата на разни 'убедени привърженици' на новото.

Link to comment
Share on other sites

...Той тогава ми каза, че издават ограничено количество бройки за колекционери. Реално те не са с по добро качество...просто носталгия (негови думи). Той самия предпочита СД или флаг.

 

И къде е казал, че са с еднакво качество...или ти си го трансформира така с дедукция?

Link to comment
Share on other sites

И къде е казал, че са с еднакво качество...или ти си го трансформира така с дедукция?

Ква дедукция бе Пламене. Просто ти цитирах какво ми каза тогава. Още повече, че в онзи период и аз се бях запалил по грамофони.

Link to comment
Share on other sites

И къде е казал, че са с еднакво качество...или ти си го трансформира така с дедукция?

 

А, ти сега искаш да кажеш, че са по-лоши ли (ама той не му е казал тая ключова истина :D)? Ми то ако ще се спестява и ще се премълчава, целият разговор с вокалиста спокойно отива в коша, както и аз му обясних на charmock, понеже това не е тема за 2 минути.

 

Иначе не се излагай, сам знаеш, че няма как добра плоча да е по-зле от цд.

 

Друг е въпросът, че старите плочи бяха повечето добре записани, за разлика от цд-тата, което и Ви набивам в главите цял ден.

Link to comment
Share on other sites

@арпанет

Нещо май оборваш вокалиста на chamrock, който му разказал, че качеството на винил и цд е едно и също :)). Избери си - или няма проблеми, или оня говори празни приказки (hint - it's a lose-lose situation).

 

Струва ми се, че смесвате здраво удобството на ползване (там, дължина на запис, че е трудно да имаш минт състояние плоча за качествено възпроизвеждане без проблеми, трябва качествена игла, качествен винил произведен, че има различни), с въздействието и удоволствието от музиката.

 

Големите признават аналоговия звук за по-добрия, и това е. Така е и от чисто физиологична гледна точка, и това изобщо не зависи от променливи и странични фактори. Друг е въпросът под натиск на компаниите производители какво върви по масмедиите като 'мнения' и 'статистики'. Оттам и появата на разни 'убедени привърженици' на новото.

И пак смесваш аналоговата музика с носителя.

М/у другото ако източника на музиката е цифров то и твърдението за превъзходството на аналоговата музика губи стойност.

Какъв е проблема с минт качеството, като се произвеждат нови и мога да си купя нов винил?

Що не прочетеш за ограниченията на винилите като такива? Дори и перфектните ги имат.

Link to comment
Share on other sites

Е, какви са тия проблеми на винилова плоча от старите vs cd (щото от това се започна) ???

 

Скъпа е, не е лесно да се поддържа, иска цифра пари за просвирване (качествена аналогова система) за да се усети разликата, не може да се пуска в колата.

 

И пак, звукът е по-хубав, и въздействието на музиката е по-хубаво. Това е най-важното, останалото са подробности (като например, че по принцип имаха по-добър мастеринг от този на цд-тата, което се усеща при всички положения всъщност, дори, когато се прослушват цифрово).

 

Изчетох всичко от последните няколко страници и оставам с впечатлението, че си спрял в развитието и познанията си най-много до 24bit PCM.

Доста отдавна много студия преминаха на DSD.

Някога слушал ли си нещо от SACD носител, при това не просто прехвърлено, а специално ремастерирано за SACD?

Link to comment
Share on other sites

М/у другото ако източника на музиката е цифров то и твърдението за превъзходството на аналоговата музика губи стойност.

 

Дай му и друг хинт, че явно не разбира - примерно какво представлява WAV файл, който в миналото си е бил MP3-ка. ;)

 

@charmock, дедукцията не беше за тебе...

Link to comment
Share on other sites

Задължително. Обаче си мисля, че трябваше да е в зала, спокойно щяха да я напълнят. Ти чу ли последния им албум?

Още не съм... Нали ставам пловдивчанин в момента и с много малко свободно време разполагам...

Link to comment
Share on other sites

Дай му и друг хинт, че явно не разбира - примерно какво представлява WAV файл, който в миналото си е бил MP3-ка. ;)

 

@charmock, дедукцията не беше за тебе...

Кофти мп3ка :))

Досадното е, че има само оффтопик твърдения които не разглеждат винила като носител. Честно казано се надявах да прочета нещо ново по темата, но май няма да се получи. :)

Link to comment
Share on other sites

Дискусията започна от звуковите характеристики на винила сравнени с тези на по-съвременните формати, като instinct твърдеше, че тези на винила са по-добри (което далеч не е така). След това си твърдение, единствено обяснява как останалите нищо не разбират и той няма смисъл да се хаби да обяснява.

Link to comment
Share on other sites

Говорим за принципни разлики в сигнала - аналоговия и цифровия са РАЗЛИЧНИ, и на ниско ниво това се възприема от организма. Има си наука за това - физиология. По ясно от това няма как да се обясни, поне не на всеки.

 

Намесите ли цифрата някъде по пътя (колкото и нов високобитов формат да е), дотам с истинския звук. Да не говорим и за модерните мастерирания, където просто променят прекалено много нещата - то не са филтри, нива, изчистване на щяло и нещяло по записа, аутотунинг. Затова, най-доброто са аналоговото оборудване, носители, озвучаване и изпълнение.

 

Просто не сте свикнали да правите разлика, защото нямате почти никъде възможност да слушате дълго време чист качествен аналог за сравнение.

Link to comment
Share on other sites

Говорим за принципни разлики в сигнала -

Всъщност темата беше за винилите и качествата им като носители. Няколко човека ти намекнахме, че смесваш нещата. ;)
Link to comment
Share on other sites

Просто не сте свикнали да правите разлика, защото нямате почти никъде възможност да слушате дълго време чист качествен аналог за сравнение.

 

И с това твърдение най-много грешиш...

Link to comment
Share on other sites

Има си наука за това - физиология.

 

Това ли разглежда науката 'физиология'? Ето нещо ново, което научих днес. :) Самото преобразуване на оригиналния звук при двете технологии е различно и в аналоговото ти го възприемаш с всичките му недостатъци като шум, по-рехав звук и т.н., та вероятно това имаш предвид, но как и не разбра, че тук говорим за съвсем друго...

Link to comment
Share on other sites

И с това твърдение най-много грешиш...

 

Пример, нещо? Щото аз не се сещам някой да има на разположение изцяло аналогова система напоследък.

 

 

 

Това ли разглежда науката 'физиология'? Ето нещо ново, което научих днес. :) Самото преобразуване на оригиналния звук при двете технологии е различно и в аналоговото ти го възприемаш с всичките му недостатъци като шум, по-рехав звук и т.н., та вероятно това имаш предвид, но как и не разбра, че тук говорим за съвсем друго...

 

Ми горе-долу разглежда как работи организмът и как реагира на различни по вид въздействия отвън и отвътре.

 

Иначе основна теза на звукозаписната индустрия е, че щом не го чува човешкото ухо, значи няма нужда да се записва/възпроизвежда, и не оказва влияние. Дотам са в мисленето си. Ама това е доста погрешна теза. Да не говорим как си въобразяват, че могат да режат и променят части от сигнала, автоматично или не, с идеята, че това подобрявало... какво - звученето, или ефекта и въздействието на музиката? Май само звученето. Става по-стерилно, неестествено и далеч от истинското изпълнение.

 

Изобщо, винилът е част от цялостна концепция, аналогова музика, при която цедката кой може да участва, да я прави и обработва, беше много по-ситна.Затова и качеството - по-добро.

Link to comment
Share on other sites

Това ли разглежда науката 'физиология'? Ето нещо ново, което научих днес. :) Самото преобразуване на оригиналния звук при двете технологии е различно и в аналоговото ти го възприемаш с всичките му недостатъци като шум, по-рехав звук и т.н., та вероятно това имаш предвид, но как и не разбра, че тук говорим за съвсем друго...

 

Ами той уж разбра. Аз специално го попитах с първия коментар след твърдението му.

 

По-добри как? Чисто по технически параметри и цифрички по-добри? Или на теб ти звучат по-добре?

 

И той отговори.

 

Звучат по-добре за всеки. И цифричките същото говорят. И една от причините е разликата в мастерирането.

 

Просто явно тая позиция не му изнесе, та обърна лопатата и започна да говори кое се възприемало и влияе по-добре от организма, храносмилателната система и еластичността на кожата.

 

Ако винила беше толкова перфектен носител, нямаше да има паразитното пукане при просвирване.

Link to comment
Share on other sites

 Иначе основна теза на звукозаписната индустрия е, че щом не го чува човешкото ухо, значи няма нужда да се записва/възпроизвежда, и не оказва влияние.

 

Ето отново още едно нещо, с което не си запознат - това е принципът при компресията със загуби, а не визията на звукозаписната индустрия, защото ми е интересно как ще обясниш семплиращите честоти от 96 или 192 килохерца, освен ако ти самият не си прилеп. :laughing1:

 

P.S. Между другото в горното ми твърдение за семплиращата честота има един слаб момент, който ти би могъл да обориш с подходящ отговор, но тъй като вече знам колко знаеш, не се притеснявам от евентуално оборване. :P

Link to comment
Share on other sites

Когато някой спори с Пламен или Ангел на тема аудио, направо ми се сгрява сърцето :moon:

 

Точно това ми минава през главата :D

Link to comment
Share on other sites

Всичките големи корпорации са срещу instinct и искат да му развалят кефа с тия по-добри аудио, видео формати и ъпдейтнати операционни системи. Искат да го следят него в частност какво прави във всеки един момент, да не може да чува детайлите в старите винилови записи и да не може да се наслаждава на качествени филми на VHS/Betamax.

 

Той обаче няма да се даде и ще си живее в 1985-та година докато му е кеф, заринат от аналогово аудио оборудване, плочи, видеокасети и DOS компютри, защото тогава се е чувствал по-добре, отколкото се чувства сега, а това е единственото важно.

 

Fuck technology. Fuck progress.

 

Направо си представих как ходи до библиотеката всеки ден да използва интернет против волята си, просто защото се налага. Той не го иска това дяволско творение в къщата си!

Link to comment
Share on other sites

Когато някой спори с Пламен или Ангел на тема аудио, направо ми се сгрява сърцето :moon:

Точно това ми минава през главата :D

 

 

Мани...че в случая даже не е "или", щото сме и двамата на единия фронт. :laughing:

 

П.П. А ти с тоя подпис вече направи юбилей, че и малко отгоре. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Естествено, че ще е със загуби - това си е просто от ограничаващия стандарт на cd-то до 22kHz.

 

За 96, 192 и така нататък, аз ти казах - идея си нямат, че по принцип организма реагира и на високи и ниски звуци извън обхвата на запис/възпроизвеждане. Разчитат само на слуха, а музиката въздейства на цялото тяло, и затова трябва да е максимално близко записа до всичко, което е част от изпълнението, високи и ниски честоти включително, а не да режат и променят каквото им се струва излишно. Абе, на живо май няма алтернатива, това си е истината. Останалото са приближения, но все пак и от приближенията винила е по за предпочитане от cd-то със сигурност (особено за старите записи, където просто няма какво да коментираме - вече има достатъчно плочи цифровизирани, дори и така 'куцо' може да си дръпнете записи и да сравните сами /и ухо се иска да имате, де/).

Link to comment
Share on other sites

Разчитат само на слуха, а музиката въздейства на цялото тяло, и затова трябва да е максимално близко записа до всичко, което е част от изпълнението, високи и ниски честоти включително, а не да режат и променят каквото им се струва излишно.

 

Чакай сега малко...каква връзка има високата семплираща честота с ниските? И защо намесваш CD-то, като той е само един от първите цифрови формати? Не получих отговор и на това колко аджеба загуби ще има при конвертор, работещ на 192 килохерца семплинг, че реалната честота да падне в чуваемата област? А и защо ми се струва, че само преди малко каза, че звукозаписната индустрия наблягала на това, дето се чувало, а останалото можело просто да се изреже, пък сега ми говориш, че го правели да бъде максимално близко до всичко, което е част от изпълнението, а не да "режат и променят" там каквото си писал...

 

Наистина спирам вече, понеже тая променяща се логика не мога да я хвана...пък и си имам излизане навън, където определено ще ми е по-интересно. ;)

Link to comment
Share on other sites

Чакай сега малко...каква връзка има високата семплираща честота с ниските? И защо намесваш CD-то, като той е само един от първите цифрови формати? Не получих отговор и на това колко аджеба загуби ще има при конвертор, работещ на 192 килохерца семплинг, че реалната честота да падне в чуваемата област? А и защо ми се струва, че само преди малко каза, че звукозаписната индустрия наблягала на това, дето се чувало, а останалото можело просто да се изреже, пък сега ми говориш, че го правели да бъде максимално близко до всичко, което е част от изпълнението, а не да "режат и променят" там каквото си писал...

 

Наистина спирам вече, понеже тая променяща се логика не мога да я хвана...пък и си имам излизане навън, където определено ще ми е по-интересно. ;)

Как защо - тя цялата работа започна именно оттук, поне за мен :

 

За новите плочи не знам как ги правят и има ли смисъл от тях.

 

За старите записи на винил обаче - повечето са много по-добре от цд-тата.

И звукозаписната не трябва да го реже, обаче й се налага, още повече с ограничението на cd. И като казвам реже, имам предвид честотите под долната и над горната за cd граници (долната е малко условно, защото по принцип всички носители само дотам хващат, но включвам за пълнота на изложението).

 

Изобщо, това чуваемост може да го забравиш ако наистина държиш на цялостно въздействие на музиката. Това дето е над и под 'чуваемостта' също има ефект и допринася. Да не говорим, че чувствителността на слуха при хората се различава - някои усещат повече, по-голям диапазон и детайлност, други пък не усещат (а с възрастта чувствителността намалява, така че и това има значение като се тества...).

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...