Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

Е, чак пък трудна. Накрая се свежда до решаване на система от уравнения. Не е Атомна физика...

Link to comment
Share on other sites

Е, чак пък трудна. ......  Не е Атомна физика...

 

Не е ли? Само така си мислиш...не е за някои, ама за други (като мене)... :wacko:

 

-------------------

 

 

А между другото напоследък из е-пощите са се активизирали не само спамерите, но и гадовете - за последните 3 дена съм получил над 10 писма с различно заблуждаващо съдържание (уж, че касае някакъв мой акаунт или пък, че аз съм поискал да ми пратят някаква информация), но с един и същ VBS файл в архив, маскиран като xxxxx.doc.vbs , xxxxx.pdf.vbs или др. подобен, който антивирусната не го отчита като вирус, независимо дали го сканирам в архива или извън него. Така че внимавайте и не натискайте тук и там по инерция и за по-бързо!

Link to comment
Share on other sites

Не е ли? Само така си мислиш...не е за някои, ама за други (като мене)... :wacko:

 

-------------------

 

 

 

:lol: добре де, ще ти дам 1-2 типа - Сборът от ъглите на произволен триъгълник прави 180 градуса. Сборът от ъглите на произволен четириъгълник (било то и по-големи от 180°) прави 360 градуса :) 

Link to comment
Share on other sites

Само ще помоля да не публикувате решения - нека и останалите да се потормозяят.

 

А недовършени решения може ли? :)

 

:lol: добре де, ще ти дам 1-2 типа - Сборът от ъглите на произволен триъгълник прави 180 градуса. Сборът от ъглите на произволен четириъгълник (било то и по-големи от 180°) прави 360 градуса :)

 

Да бе, вярно - така е лесно, ама го бях забравил понеже съм завършил училище преди да се родиш, та ми е простено. :P

Почти го сметнах (добавил съм цифрите), ама накрая ми остават общо едни градуси, които не знам как да ги разпределя на двата ъгъла - да не би да имаше някаква формула нещо... :wacko:

 

f27a289767a34115.jpg

 

Едит: Аааааа...забравих оня дългия вдясно - чрез него вече става, реших го (заради Ferante няма да кажа колко е, но ще го сложа като линк в спойлер)! :thumbsup:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

То даже и не е задача, а малко логическо разсъждаване + комбиниране на триъгълници и четириъгълници, разбира се ако човек помни все още правилото за сбора на ъглите при едните и другите, за което ме подсети Чистача.

Link to comment
Share on other sites

Задачата не е елементарна. Ясно е, че ще има допълнителни неща да се правят. Аз видях решението и си припомних кое забравям и защо не мога да я реша. Няма да го споменавам, че е голяма помощ. Не е разбира се сборове на ъгли, успоредни построения и т.н. Това е ясно на всички с второ отделение.

 

След като отиде една нощ и половин работен ден - предадох се. ☺️☺️. Ядеше ме отвътре да видя отговора. Не самата цифра, а метода на решение.

Link to comment
Share on other sites

Що бе, супер лесно е, особено след като Чистача ми припомни забравеното. От там нататък нещата тръгват като редене на пъзел или минаване през лабиринт, с тия пресичащи се линии е пълно с виртуални триъгълници и четириъгълници и след като си наясно, че сборът на ъглите във всеки е 180 при едните, респ. 360 при другите и като знаеш, че правата линия всъщност е 180 градуса - няма нищо трудно да стигнеш до оня ъгъл, дето го сочи червената стрелка. И това ти го казва човек, дето математиката и геометрията никога не са били силните му предмети в училище - честно казано помня само таблицата за умножение и никакви формули. :)

Link to comment
Share on other sites

Що бе, супер лесно е, особено след като Чистача ми припомни забравеното. От там нататък нещата тръгват като редене на пъзел или минаване през лабиринт, с тия пресичащи се линии е пълно с виртуални триъгълници и четириъгълници и след като си наясно, че сборът на ъглите във всеки е 180 при едните, респ. 360 при другите и като знаеш, че правата линия всъщност е 180 градуса - няма нищо трудно да стигнеш до оня ъгъл, дето го сочи червената стрелка. И това ти го казва човек, дето математиката и геометрията никога не са били силните му предмети в училище - честно казано помня само таблицата за умножение и никакви формули. :)

На теб може да не ти е трудно, но Чефо е инженер ;). А нали знаеш приказката за инжинерите и лекарите...  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Що бе, супер лесно е, особено след като Чистача ми припомни забравеното. От там нататък нещата тръгват като редене на пъзел или минаване през лабиринт, с тия пресичащи се линии е пълно с виртуални триъгълници и четириъгълници и след като си наясно, че сборът на ъглите във всеки е 180 при едните, респ. 360 при другите и като знаеш, че правата линия всъщност е 180 градуса - няма нищо трудно да стигнеш до оня ъгъл, дето го сочи червената стрелка. И това ти го казва човек, дето математиката и геометрията никога не са били силните му предмети в училище - честно казано помня само таблицата за умножение и никакви формули. :)

Браво. За малко бях забравил, че форОма беше пълен с тарикати и лауреати. Отивам да си разбия тъпата глава в гипсокартона.
Link to comment
Share on other sites

И това ти го казва човек, дето математиката и геометрията никога не са били силните му предмети в училище - честно казано помня само таблицата за умножение и никакви формули. :)

Стига лъжи! По времето на динозаврите е нямало предмет математика, още по-малко геометрия! Яздили сте волни велосиРАПТОРИ (познати още като велосиВиденовци), летели сте на гърба на птеродактили и отивам да си пия хапчетата! :moon:

 

Ето поздрав:

Link to comment
Share on other sites

Стига лъжи!  По времето на динозаврите е нямало предмет математика, още по-малко геометрия!

 

Не лъжа. Вярно че нямаше, но точно по тая причина аз съм се изучил доста по-късно и съм карал вечерно при Архимед и Питагор. :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

То едното не изключва другото...за к'во казах, че съм карал вечерно - ако знаеш колко чаках, докато се появят някои кадърни като тях. :moon:

Link to comment
Share on other sites

http://reactoridle.com/

 

Бях си в България когато някой постна тоя линк...не беше добра идея. Ебаси зарибявката. То не са смтки, не е чудо колко ще издржи системата. Вече говорим в квадрилиони при мен ахаах


Не бе, наистина е просто - само иска малко търпение и събиране на числа. :)

Много ми се иска да ми пратиш скица на решението. Аз го видях с 3 допълнителни построения...тогава става просто събиране на 2+2. Моите построения не бяха правилните. А не бяха защото забравих за правилото за подобни триъгълници. Та без построения ми е много любипитно да видя и втори начин на решение. Може да е любопитно и за някой друг лауреат у форОма. Ще го видя вечерта, че сега ми се ще да изкарам някоя стотачка ;)

Link to comment
Share on other sites

Нямаш проблем, всяка една стъпка мога да ти я пратя с обяснение, но както спомена Кръстника, това е задача за към 5-ти клас и реално това са почти повтарящи се стъпки, защото подходът е един и същ - попълваш липсващите ъгли един по един, ползвайки знанието за 180/360 градуса в триъгълника/четириъгълника. Също така би трябвало да си наясно, че права линия е 180 градуса + още толкова от другата й страна, а когато някъде линии правят 'X', срещуположните ъгли са равни и т.н. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...