Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

Да. Всички са fluent отвсякъде.

- Hello, I am calling for Nikolay?

 

Не че нещо ама и на мен да ми се обадиш по този начин на английски сигурно щях да те отрежа.

 

Представи се, кажи от коя фирма се обаждаш примерно:

 

- Hello, I am Xyz from Initech Corp. May I speak with Nikolay?

 

Това твоето е аналога на разни фирми като си вдигнат телефона и кажат "ало" или "да". Несериозна работа... Ми представи се кой си, кажи от коя фирма си и защо се обаждаш. И няма да е лошо да попиташ и дали е удобно в момента да говори човека, защото може и да не е...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

+1

По телефон не се тръгва по този начин и то на английски, при положение, че не виждаш човека отсреща и при положение, че всеки в днешно време може да се избъзика с тебе по всякакъв начин (най-често по телефона).

Link to comment
Share on other sites

А вие досещате ли се, че точно защото е на Английски, на хората им трябва малко време да превключат и простичката дума Hello последвана от името им е най-добрия начин?
Аз се представям и казвам за какво се обаждам във второто изречение, след като чуя от другата страна потвърждение от човека, на който предполагаемо съм се обадил.

 

Ако кажа всичко, което имам да казвам веднага след като чуя отсреща "Ало", ще трябва да го повторя още около 3 пъти докато ме разберат.

 

Те могат да се избазикат с теб и на чист Български език, изобщо не схванах логиката. Кога да се бъзикат с теб, на първото изречение още? Още когато те назовават по име? Ти при това положение, някога нормален телефонен разговор с непознат човек провеждал ли си, или още като те питат дали си ти на телефона и им затваряш? :D

Проблема не е в мен, че не говоря правилно по телефона, че имам лош акцент или че не зная Английски.

Проблема е, че се обаждам на човек с Excellent/Fluent познания по Английски във всяка една категория, а от другата страна чувам

- I am calling for Ivan?
- No

- Is this Ivan

- No, Bulgarian

- I am calling from *** in regards to your job application for the position of a *****
- No, not English, Bulgarian

- You have applied for a position that requires a fluency in English and It says in your CV that you are indeed, fluent in English.

- No, no.
*hung up* 

Много добре се чуваше, че от другата страна е почти сигурно правилният човек.

Никакъв проблем съм нямал, когато съм говорил по телефона с хора, които наистина знаят Английски и имат квалификация. Не са си мислили, че им правя prank call, не са ми затваряли и т.н. чудесии. Провеждали сме си съвсем нормален телефонен разговор.

Манталитета им е такъв на хората просто. И говоря за по-млади момчета.

Налагало ми се е да започна да им чета CV-то по телефона и да им казвам на коя дата са кандидатствали (без да са го пожелали те, разбира се), като доказателство за това, за което се обаждам. Ненужно е да казвам, че след това не са били поканени за тестовете.

Link to comment
Share on other sites

Мисълта ми беше, че някак несериозно звучи така както почваш. И на мен да ми се обади така особенно ако го усетя, че е с акцент сигурно щях да реша, че е някакъв майтап.

 

Между другото защо започваш на английски? В смисъл какво пречи да си размените 2-3 изречения на български, после му казваш - сега ще преминем на английски.

Link to comment
Share on other sites

...В смисъл какво пречи да си размените 2-3 изречения на български, после му казваш - сега ще преминем на английски.

 

И аз бих подходил по този начин, без значение какви са изискванията за позицията...все пак се намираме в България, но явно Ангел не ще да изпусне стрес-ефекта. :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Аз не разбирам защо да звучи несериозно това, че искам първо да съм сигурен, че разговарям с правилния човек и не съм объркал номера да речем. Аз не вдигам телефона, за да казвам своето име, това на компанията и всякаква там информация. Аз започвам обаждането. Има разлика между двете неща.

Това да си кажеш всичко на първо изречение е прекалено не-персонално и роботизирано. Когато кандидата вече е подготвен, че ще говори на Английски език, въпреки, че повечето ми отговарят на това кой търся с "Да?" на Български език, мога да започна да се представям и да кажа за какво се обаждам.

Ти какво предпочиташ? Като ти се обади някой от непознат номер, да ти каже:

-Добър ден, търся г-н Николай ****?

или

-Добър ден, търся г-н Николай ****, аз съм Пеньо от Мтел и ви се обаждам във връзка с новите и много по-изгодни оферти, които можем да ви предложим при преподписване на договора си с нас за 2014 година.

 

След името си, другото няма да го чуеш и ще трябва да ти повторят.
 

Това дето ти си го написал по-горе може да се използва ако се обаждам на централа в някоя фирма, защото се предполага, че тоя телефон от CV-то го вдига само едно лице, а не седят зад него 120 човека.

 

Такива са разпорежданията. Не виждам защо да започвам на Български език да му говоря при положение, че в обявата е написано, че процеса по интервютата ще се проведе на Английски език. Аз не им се обаждам, за да ги карам да се чувстват добре и да ги подготвя да си говорим, защото ми е скучно. Аз им се обаждам, за да ги видя на какво ниво им е Английският език. Момента с превключването от Български на Английски език е критичен и аз им правя услуга дори, че започвам с толкова лесно изречение, в което едната дума е HELLO, а другата е името им, като им давам възможност да се настроят, защото ако ми се наложи да повтарям на някой етап през телефонното интервю изпадам в едно такова раздразнително настроение, а започна ли да се повтарям още на първото изречение (защото аз и това повтарям, но по-рядко, а и то е по-късичко, та не пречи_.... Звънял съм на 400 човека до сега. Ако на всичките им се обяснявах и им повтарях половината въпроси от интервюто по 3 пъти, дали мислиш, че щях да ги изтрая? Аз си имам и друга работа все пак. Не съм HR.

А и аз им задавам 4 въпроса, до колкото да ги видя как говорят. 5 минути. Не си говоря с тях по 40 минути... Ако не могат да говорят правилно, изобщо не ги каня, въпреки, че някои се промъкват все пак, тъй като въпросите не са много добре измислени и аз реално говоря по вече от тях.

Link to comment
Share on other sites

Ангеле, в България говорим през повечето време на български. Възпитанието изисква да се обадиш и представиш на български и да кажеш, че се обаждаш по повод проявения интерес от отсрещната страна към предложената от вас позиция и да попиташ има ли готовност за кратко интервю на английски. Откъде знаеш къде намираш човека точно в този момент и в каква ситуация го случваш...ако не знае добре английски, то ще си проличи и след като си го подготвил, че ще има разговор на английски.

Link to comment
Share on other sites

Съгласен съм с Дедо и Пламен. Самият бизнес-етикет го изисква. И моля те, Ангеле, да не ми се фърлиш да ми обясняваш колко съм незапознат.  Запознат съм.

Link to comment
Share on other sites

Бизнес етикет изисква име, фирма, причина на обаждането. Дори, когато правим вътрешнофирмени разговори, го правим така. Просто така се изисква. Даже по някое от ISO-тата или DIN-овете го има!

 

Термобельото ми почна да се разширява. :( Май ще трябва да си купя нещо по-качествено. :(

Link to comment
Share on other sites

Ангеле грешно подхождаш.Първо им се обаждаш да ги питаш кога им е удобно да проведете телефонното интервю,след това им казваш " еми да започнем да говорим на английски" ,питаш ги алата-балата и тва е.Много сложно...

Link to comment
Share on other sites

Ангеле, в България говорим през повечето време на български. Възпитанието изисква да се обадиш и представиш на български и да кажеш, че се обаждаш по повод проявения интерес от отсрещната страна към предложената от вас позиция и да попиташ има ли готовност за кратко интервю на английски. Откъде знаеш къде намираш човека точно в този момент и в каква ситуация го случваш...ако не знае добре английски, то ще си проличи и след като си го подготвил, че ще има разговор на английски.

 

А ако съм чужденец как да му говоря на Български език?

 

Казвам ти какво се изисква от мен. Дори и да не се изискваше, пак нямаше да му се обяснявам и да го подготвям за интервюто на Български език.

 

Където и да го хващам човека, може да ми каже ако знае езика, както и се е случвало. Защо реши, че просто започвам да си говоря без да питам нищо преди това?

 

Абе как така обсъждате нещо на което не сте били подложени ми е много интересно? Правилно било това и онова да се каже. Ами аз го казвам в последствие. Ако искат да бачкат, ще говорят на Английски. Това е и изискването в офиса. Аман от претенции. Не стига, че им се обаждам да им предложа работа, а сега трябвало и да им се обяснявам преди да започна да говоря на Английски. Сигурно и разрешение трябва да им искам.. Написано е в обявата. Аз нямах проблем като ми се обадиха на Английски език. Точно тогава обаче помагах като преводач на едни Белгийци, та бях подгрял с Английския. Хората, които знаят езика, също нямат проблем с това, че се говори на Английски език. Проблем е само за тези, които не знаят.

 

Следващия път като ви се обадят от Глобул/Мтел/Виваком и потърсят човека преди да се представят, може да им се скарате и на тях.

 

Ако започна да говоря на Български език, а после превключа на Английски, по едно време онзи отсреща ще забрави някоя дума и ще ми я каже на Български, защото ще види, че съм Българин. Ще запецне на някое изречение, ще измисли едно сърцераздерателно оправдание на Български език, защото знае, че го разбирам, ще ми обясни как е притеснен и затова срича като първолак, но той разбира се по принцип няма никакъв проблем. Човека (Българина повече) злоупотребява много често с вниманието, което му се отдава и много често не оценява жестовете, които му се правят. От интервю за работа, ще стане махаленски разговор. Аз ще си говоря на Английски, онзи ще ми говори на Английски до колкото може и на Български където не може и ще ми изгуби само времето.

Link to comment
Share on other sites

w00x-е ти си поредния пример за тотално неадекватното бизнесотношение в БГ. Тия търгаши от М-тел, Глобул, Вива и други лайна са ти стандарта и вероюто ... жалко. Това да нямаш грам бизнесетикет и елементарно поведение нз дали другаде е на такова ниво като в България. Тотална простотия вирее тук, и всичко си идва точно от народеца. Той си е с такова отношение. От служителите, през управлението, до собствениците. 

Link to comment
Share on other sites

Ами на мен като ми звънят винаги представянето е:

- Добър ден, аз съм Еди Кой Си от Нам-си-коя-фирма ООД, мога ли да говоря с г-н Дядомраз?

 

Това е правилния начин за започване на формален разговор. Дори и да ти се наложи да го повториш понякога. След като и от банки и от държавни институции са ми се обаждали по този начин (вкл. и не-български). Последно от Apple ми звъняха за активирането на developer-ския акаунт и разговора започна точно така:

 

- Hello, I am Joel Francois from Apple Europe, can I speak with mr. Sim***ov?

 

Между другото това "I am calling for ...." не ми звучи особенно на английски или поне не съм го срещал досегa

w00x-е ти си поредния пример за тотално неадекватното бизнесотношение в БГ. Тия търгаши от М-тел, Глобул, Вива и други лайна са ти стандарта и вероюто ... жалко. Това да нямаш грам бизнесетикет и елементарно поведение нз дали другаде е на такова ниво като в България. Тотална простотия вирее тук, и всичко си идва точно от народеца. Той си е с такова отношение. От служителите, през управлението, до собствениците.

Ми на мен от МТел като ми звънят винаги се представят културно.

Ако започна да говоря на Български език, а после превключа на Английски, по едно време онзи отсреща ще забрави някоя дума и ще ми я каже на Български, защото ще види, че съм Българин.

Е и? Ти се обаждаш да го поканиш на интервю. Първо - виждаш го доколко се оправя с английския по начало. Второ на интервюто имаш 2ри шанс да го тестваш. Не винаги първото впечатление е най-правилно, като при това хора, правещи добро първо впечатление в последствие се оказват въздух под налягане.

 

Това както и да е, мисълта ми беше, че ако ми се обадиш по този начин аз не бих те взел насериозно. Не е необходимо да кажеш подробно защо се обаждаш, но е хубаво да се представиш и да кажеш и от името на коя фирма се обаждаш след като е служебен разговор.

Хората, които знаят езика, също нямат проблем с това, че се говори на Английски език. Проблем е само за тези, които не знаят.

Не става дума за това. Представи си, че човека прави нещо (примерно носят нещо тежко). Ти му се обаждаш и започваш разговор на английски. Дори на мен да ми звъннеш, ако в момента пазарувам с жена ми и съм хванаш 4-5 тежки торби, няма да протече особенно гладко разговора... въпреки, че е по-вероятно след 2рото изречение аз да ти кажа, че в момента не ми е удобно и ако може да се обадиш след 1 час примерно...

Ако на всичките им се обяснявах и им повтарях половината въпроси от интервюто по 3 пъти, дали мислиш, че щях да ги изтрая? Аз си имам и друга работа все пак. Не съм HR.

Хм защо изобщо са накарали теб тогава? Въпреки, че то и аз не бях HR ама се обаждах на кандидатите...

Link to comment
Share on other sites

А ако съм чужденец как да му говоря на Български език?

 

Да, ама не си. Оправдания винаги могат да се намерят, но както Атанас правилно отбеляза - това се нарича бизнес-етикет. Тоя човек дето си го търсите за позицията, през 100% от времето на английски ли ще го кáрате да говори във фирмата, че да тръгваш и ти още с първата приказка на английски...

 

П.П. А това, че ти не си HR и ти било писнало да се обясняваш си е за твоя сметка. Ела ми само един ден там, дето работя, за да видиш какво означава търпение, такт и подходящо отношение към хора, за някои от които съм сигурен, че ще кажеш, че са малоумни или бавноразвиващи се...но все пак са хора, с които аз съм длъжен да работя по подходящия за целта начин и взимам заплата за това - ако ме изнервя, не ми харесва или не съм в състояние да го направя, никой не ме държи насила на тази работа...

Link to comment
Share on other sites

w00x-е ти си поредния пример за тотално неадекватното бизнесотношение в БГ. Тия търгаши от М-тел, Глобул, Вива и други лайна са ти стандарта и вероюто ... жалко. Това да нямаш грам бизнесетикет и елементарно поведение нз дали другаде е на такова ниво като в България. Тотална простотия вирее тук, и всичко си идва точно от народеца. Той си е с такова отношение. От служителите, през управлението, до собствениците. 

На теб звънял ли съм ти, че така бързаш да ми обясниш дали АЗ имам бизнес отношение или нямам? Да/Не.

 

Айде ако обичаш без прибързани заключения, от някви постове, защото ако ще я караме така и ти не сияеш в бяло.

 

Защо ме караш да ти звънна на теб лично, да започнем да си общуваме и да те видим теб каква бизнес етика имаш? Ти чул ли си ме да говоря с клиент? Видял ли си ми писма до клиент, че си толкова подготвен?

 

Не стига, че звъня на някви типчета, дето ми кандидатстват за Мениджър, а в CV-то им пише, че са имали 6 месеца опит като "na4alnik", а ще ме изкарваш и черен и не знам си къв, защото искам да съм сигурен с кой говоря 1 изречение, преди да се представя и да попитам дали е удобно да разговарят?

 

Е и? Ти се обаждаш да го поканиш на интервю. Първо - виждаш го доколко се оправя с английския по начало. Второ на интервюто имаш 2ри шанс да го тестваш. Не винаги първото впечатление е най-правилно, като при това хора, правещи добро първо впечатление в последствие се оказват въздух под налягане.

 

Това както и да е, мисълта ми беше, че ако ми се обадиш по този начин аз не бих те взел насериозно. Не е необходимо да кажеш подробно защо се обаждаш, но е хубаво да се представиш и да кажеш и от името на коя фирма се обаждаш след като е служебен разговор.

 

Не става дума за това. Представи си, че човека прави нещо (примерно носят нещо тежко). Ти му се обаждаш и започваш разговор на английски. Дори на мен да ми звъннеш, ако в момента пазарувам с жена ми и съм хванаш 4-5 тежки торби, няма да протече особенно гладко разговора... въпреки, че е по-вероятно след 2рото изречение аз да ти кажа, че в момента не ми е удобно и ако може да се обадиш след 1 час примерно...

Аз се представям и питам дали е удобно, но не на първото изречение. Не мога да разбера какъв е проблема.

 

Как така "Е,и?" Ти си се обадил на 10 човека да ги поканиш. Аз съм се обадил на 400, както казах. Един разговор ми е между 3 и 8 минути. Ако започнат да ми фамилиарничат, да си мислят, че съм им приятел и да ми се обясняват, разговорите ще станат по 8-12 минути (защото и такива съм имал). Разликата можеш ли да я направиш в работно време как излиза? Ако на някой не му харесва, да кандидатства другъде.

 

Не виждам причина да започвам разговор на Български, при положение, че се обаждам от чуждестранна фирма, играя го чужденец и съм страшно любезен и разбран по време на разговора.

 

Да не говорим, че се аргументирах защо го казвам на второ изречение, но то това явно никой не го видя.

 

-----------------------

 

MAC OSX бил стабилен..... Тоя Force Quit тука любим ми стана.. Егати стабилността.

 

Митове и легенди на хора, които използват само браузъра в предвидения от Apple сценарии. Да не говорим, че приложенията нямат елементарни функции. Ама какво се учудвам, хората представиха революционния тапет на мобилен телефон в 4-та версия на устройството.

Тоя човек дето си го търсите за позицията, през 100% от времето на английски ли ще го кáрате да говори във фирмата, че да тръгваш и ти още с първата приказка на английски...

 

П.П. А това, че ти не си HR и ти било писнало да се обясняваш си е за твоя сметка. Ела ми само един ден там, дето работя, за да видиш какво означава търпение, такт и подходящо отношение към хора, за някои от които съм сигурен, че ще кажеш, че са малоумни или бавноразвиващи се...но все пак са хора, с които аз съм длъжен да работя по подходящия за целта начин и взимам заплата за това - ако ме изнервя, не ми харесва или не съм в състояние да го направя, никой не ме държи насила на тази работа...

 

Да. 100% от времето ще говори на Английски. И ся какво?

 

Аз търпение си имам, просто времето ми е ценно.

 

По-скоро ти ела един ден да видиш аз с какво си имам работа. Тези, с които ти се занимаваш, ще ти се сторят като хората от БАН.

Изобщо не става въпрос за това обаче.

 

Личи си, че не си работил в Customer Support. Особено пък за САЩ. Такава нагла, арогантна и тъпа паплач няма. Французите не отстъпват също.

Link to comment
Share on other sites

Добре бе майна.Той ако може да говори английски ще го говори и пиян, и надрусан и как се сетиш ;) ако може да го говори ще превключи веднага не е чак толкоз труден английския.Немския обаче е друга бира :D 

Link to comment
Share on other sites

Представи си, че човека прави нещо (примерно носят нещо тежко). Ти му се обаждаш и започваш разговор на английски. Дори на мен да ми звъннеш, ако в момента пазарувам с жена ми и съм хванаш 4-5 тежки торби, няма да протече особенно гладко разговора... въпреки, че е по-вероятно след 2рото изречение аз да ти кажа, че в момента не ми е удобно и ако може да се обадиш след 1 час примерно...

Малии, тука типичният български робовладелец ще се обиди до смърт и ще те сложи в черния списък. Той е отделил от ценното си време и те гони да ти дава работа и пари, а ти му поставяш условия :grin: Последния път, когато търсих работа по обява, звъннах в деня на пускане на обявата в 12 без 5. След троснатото "Ало" отсреща, казах, че се обаждам по обявата и ми отговориха "Обадете ми се по-късно, че сега излизам в обедна почивка" :Facepalm:

 

п.с. докато писах ми излезе ново мнение... "другЪде", име на език с главна буква - но претенциите са до небесата. Тъжна родна картинка.

Link to comment
Share on other sites

Не стига, че звъня на някви типчета, дето ми кандидатстват за Мениджър, а в CV-то им пише, че са имали 6 месеца опит като "na4alnik", а ще ме изкарваш и черен и не знам си къв,...

 

По-скоро ти ела един ден да видиш аз с какво си имам работа. Тези, с които ти се занимаваш, ще ти се сторят като хората от БАН.

..........

 

А като си му прочел на такъв като тоя CV-то, защо си правиш труда да му звъниш изобщо...и после се ядосваш....пък и 'айде да не си мерим "хората от БАН", щото съм сигурен, че моите ще изядат твоите с парцалите. :P

 

Както и да е, изразих си мнението и повече не възнамерявам да споря с теб, защото явно се чувстваш прав от своята гледна точка.

Link to comment
Share on other sites

Офф е пък на мен ми се обадиха от един кол център с немски уж,но ми е зле немския.Та май ще се записвам пак на курс да го науча,че ми писна на  :FU:

Провери в Гьоте-институт какви курсове предлагат. А дори и да се запишеш другаде, в Гьоте-институт можеш после да положиш изпит за ниво и да вземеш сертификат. Все ще ти е от полза за нещо. ;)

Link to comment
Share on other sites

А аз винаги като съм звънял, първо питам дали звъня на правилния човек, после питам дали е удобно да говорим и чааак тогава се представям. Явно според повечето тук е грешно.

Link to comment
Share on other sites

В редките случаи в които ни се обаждат от САЩ на фирмения телефон се представят точно по начина, който е описал дедо. "Hello, I am X from X LTD, can I speak with Mr. X?" След което утчтиво им обяснявам, че баш Boss-a е трудно да го намерят на фирмения телефон. Отсреща ми обясняват, че предлагат електронни компоненти, дилъри в европа няма. Имали от пиле мляко, след което аз им казвам, че електронните компоненти, които предлагат са прекалено скъпи за Булгаристан и толкова и т.н.. Вече за по-сложен разговор и аз ще се запъна, че английския говорим ми е слаб определено, но не съм и на интервю за работа.

 

 

Явно кризата там ги е закършила, че не знам къде им излиза сметката да ни звънят, камо ли да им кажа какъв ни е пазара и ако купим изобщо нещо от тях в какви количества ще бъде. То така ще ми се изсмеят и няма да посмеят да ни търсят.

 

П.П. То ако ще си мерим хората, с които работим голямо мерене ще падне. Като знам какви хора ми идват, които трудно са завършили и 4-ти клас и български трудно говорят понеже имат речник от 1000 думи. Аз трябва да им помогна да си оправят проблема, че са до ушите в кал ама за тоя разговор няма да ни стигне темата.

Link to comment
Share on other sites

Според немския "телефонен" етикет, когато ти звънне непознат номер и вдигнеш, първо трябва да кажеш своето име и после да чуеш кой и за какво те търси, но това тук никой не го прави. Намирам го за удобно, защото спестява доста първоначални приказки.

Link to comment
Share on other sites

Според немския "телефонен" етикет, когато ти звънне непознат номер и вдигнеш, първо трябва да кажеш своето име и после да чуеш кой и за какво те търси, но това тук никой не го прави. Намирам го за удобно, защото спестява доста първоначални приказки.

 

Ако звънят на фирмения телефон, винаги казвам името на фирмата. На личния си казвам "Ало" най-спокойно, поне като звъня казвам "Добър ден, обажда се Жоро, търся те по еди къв си повод." Някой дори и на непознат номер, си говорят все едно сме първи приятели, то и на фирмения. Аз му говоря на "вие", той ми казва "браТТтТтт" и т.н.

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...