Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

и за мен. но всъщност полза има - за лобито на вносителите и дистрибуторите на горива.

:rofl: 

 

немалка част освен това са и преуспели мултихилярдери, за които икономията е ерес нечестива. Колите си ги сменят всеки ден или максимум веднъж седмично като всяка следваща трябва да е по-показна, шумна и неикономична, защото всеки трябва да знае кой е истинския гъзар.

Безапелационно и безкомпромисно печелиш голямата награда за "спестовник" на столетието! :bowdown:

Изхвърляйки 40 вата от ДЛР консумацията, ти спестяваш цели 0.04% от тоталния капацитет на двигателя! Евала! Бюджета ти е толкова балансиран, че 0.04% в повече го изхвърлят в зоната на тоталната депресия. За сметка на това аз съм гъзар и мултихилярдер, защото мога да си позволя 0.04% по-голяма консумация. :Facepalm: :lol:

 

ПП. Ако лобито на вносителите и дистрибуторите на горива базира далаверите си на такива ГИГАНТСКИ марджини, по-добре да одат да копат доматите. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

Момчиле, защо се хабиш да коментираш подобен оксиморон? Ми сега ВЕДНАГА ще бъдеш обвинен в световна конспирация и участие в заговора на доставчиците на горива! Следва аз да бъда накиснат от Стефчо и Румен, че в съучастие с Ред Бул, които тайно са завзели сектор акумулатори в ущърб на Ферари, лобирам!

Link to comment
Share on other sites

:rofl: 

 

Безапелационно и безкомпромисно печелиш голямата награда за "спестовник" на столетието! :bowdown:

Изхвърляйки 40 вата от ДЛР консумацията, ти спестяваш цели 0.04% от тоталния капацитет на двигателя! Евала! Бюджета ти е толкова балансиран, че 0.04% в повече го изхвърлят в зоната на тоталната депресия. За сметка на това аз съм гъзар и мултихилярдер, защото мога да си позволя 0.04% по-голяма консумация. :Facepalm: :lol:

 

ПП. Ако лобито на вносителите и дистрибуторите на горива базира далаверите си на такива ГИГАНТСКИ марджини, по-добре да одат да копат доматите. :lol:

 

Дрън-дрън ярина.

Да видим сега, колко във форума имат DRL модул на колите си и колко карат на къси светлини?

 

For a mid-sized car at 60 mph, the total required horsepower to overcome this drag and maintain a constant speed is 164.7 * 88 / 550 or 26.4 horsepower. (at 70 mph it is 40.9 a considerably higher drag load!) A horsepower is equivalent to 726 watts so this is 19,700 watts of needed (or usable) output. In one hour of driving at that constant speed, we would therefore ACTUALLY use up an amount of energy equal to 19,700 watt-hours or 19.7 kWh. (at 70 mph, 30.5 kW, and at 40 mph, 6.7 kW). This is the ACTUAL amount of power (expressed in electrical units) that is needed to move my Corvette at a constant speed at those speeds!

the headlights are just as bright on a small car, so they use just as much electricity, so they can still need engine power to generate it. In this case, the load on the engine might rise from 17 HP to 19, an increase of around 12%. So, for a sub-compact car, daytime driving with the lights on could increase gasoline usage (and cost) by around 12%, FOR the situation of driving at a constant 60 mph speed. The effect is actually even greater for slower car speeds!

Regarding the headlights, on low-beams, each headlight draws around 4 amperes of electricity, usually at around 14 volts (while the engine is running). That's 55 watts each (at 12 volts) or about 75 watts (at 14 volts) or about 150 watts between the two headlights. There are assorted other exterior vehicle lights that are on when the headlights are turned on, at least two taillights, two front parking lights, four side marker lights, interior lights, etc. These lights add around 70 watts, so the entire lighting electrical load is around 220 watts.

 Since one horsepower is equivalent to 746 watts, that is actually around 1/3 horsepower equivalent of electricity. It turns out that there are significant losses in the production of the electricity, primarily in the fan belt drive and in the operation of the electric and magnetic fields inside the alternator itself. The net effect is that between 1 and 2 engine horsepower is used up in creating the electricity for the vehicle lights. On a different subject regarding the production and distribution of electricity.

Getting back to a more pure analysis of the electrical equivalent of the powers involved: At 60 mph, we calculated above that the car needed 19,700 watts (of mechanical power) to overcome total drag and maintain that speed. But from 746 watts (1 horsepower) to 1500 watts of engine power was being used up just to provide the lighting of all the lights in the car when the headlights were turned on. That is from 4% to 8% (the range depends on the magnetic and electrical efficiency of the alternator, the belt-drive efficiency losses, bearing friction inside the alternator, losses in wiring, etc. Alternators are commonly rated as being a little over 50% efficient, which means that the 220 watts actually needed for all the lights would certainly need at least around 420 watts of input power at the alternator. Other losses certainly get it up near the 746 watts that represents one horsepower.)

Now, this becomes even MORE interesting when we consider the same car going at a constant 40 mph! The power actually needed to overcome total drag (calculated above) is around 6700 watts, while we would still need that 1 horsepower (746 watts) (or more) to create all the electricity for all the vehicle lights. This is now an 11% increase in the engine loading, just to have the lights on! At a constant 40 mph, this suggests that having the lights on reduces gas mileage by about 1/9, or maybe 3 or 4 mpg less! It seems like an argument to NOT have the headlights on when driving during the daytime AT SLOW SPEEDS.

 

 

Видене, от няколко дена нищо не казваш, само си проветряваш устата, поне кажи наздраве! :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Стефчо, време е да ми кажеш в кое гето си, брат, почвам да се притеснявам! 

 

 

Чикаго майна. "Великата" Америка

 

А обясниха ли ти че могат да си карат в която лента им е кеф без да се притесняват, че до тях има друг серсем каращ със същата скорост, а ти не можеш да ги изпревариш отникъде? Но това да се движиш в дясна лента го няма - кара се в "най-удобната" и никой нищо не може да ти каже. И по-добре не мигай - само по-отмъстителни стават и ти пречат повече

 

Ооо да, това е другото, което ме вбесява. За сега ги изпреварвам през средната лента, която е само за леви завои...докато не ми пишат тикет и за това. Педали мръсни

 

 

:rofl: 

 

Безапелационно и безкомпромисно печелиш голямата награда за "спестовник" на столетието! :bowdown:

Изхвърляйки 40 вата от ДЛР консумацията, ти спестяваш цели 0.04% от тоталния капацитет на двигателя! Евала! Бюджета ти е толкова балансиран, че 0.04% в повече го изхвърлят в зоната на тоталната депресия. За сметка на това аз съм гъзар и мултихилярдер, защото мога да си позволя 0.04% по-голяма консумация. :Facepalm: :lol:

 

ПП. Ако лобито на вносителите и дистрибуторите на горива базира далаверите си на такива ГИГАНТСКИ марджини, по-добре да одат да копат доматите. :lol:

 

Умножено по 1 000 000 автомобила :)

 

Дрън-дрън ярина.

Да видим сега, колко във форума имат DRL модул на колите си и колко карат на къси светлини?

 

 

Видене, от няколко дена нищо не казваш, само си проветряваш устата, поне кажи наздраве! :)

 

То и в темата за Ф1 щото е проверил преди да напише нещо :) :P

Link to comment
Share on other sites

Късите светлини свалят КПД-то на ДВГ с 11%??? Правилно ли чета или нещо се бъркам?

 

Нормално. Галин по-горе писа и с отварянето на прозорците и повишаването челното съпротилвение (drag) дава още по-големи проценти. По веригата за производство на ток в автомобила а и не само има много загуби, който надвишават 50% процента. Та крушката може да ти е 50 вата, но определно алтернатора ще прозиведе поне 2 пъти повече заради загубите му. Същото се отнася и за самия ДВГ.

 

Схемата е подобна и с климатичния агрегат в колата. За него пък трябват около 6-8 кс още, за лампите 2-3 кс.

Link to comment
Share on other sites

Чакай сега. Колата ми е 130 коня и изобщо не смятам, че е от кой знае колко мощните. 2-3 коня изобщо не са 10% от това. Заедно с климатика при максимална консумация заедно може и да докарат до 10 въпреки, че ме съмнява, като по-голямата заслуга е на климатика всъщност. И все пак никой не кара без климатик (ако го има) само и само да спести половин литър на 100км (т.е. лев и 50 на всеки 100км)

 

Пак ще попитам - какъв е смисъла да спорим, при положение, че закона е такъв?

 

И между другото в тесните улички с паркирани коли навсякъде е много по-лесно да забележиш автомобил с пуснати фарове по отражението им в стъклата на околните сгради или автомобили когато нямаш видимост. В капана примерно и в квартала в който живея виждаш идващия автомобил чак когато е късно. Обикновенно виждам за отражения от фарове първо. Няма да ти кажа колко често стават катастрофи на едно от малките кръстовища до нас именно защото идиоти си паркират колите на завоя и видимостта е нулева, а други идиоти си мислят че като са на път с предимство и ги виждат.. та си карат спокойно, очаквайки другия да спре, само че другия ги вижда след като е запушил вече половината улица и доста често засилилия се спира в предницата на този дето му засича пътя и не го е видял...

Link to comment
Share on other sites

It turns out that there are significant losses in the production of the electricity, primarily in the fan belt drive and in the operation of the electric and magnetic fields inside the alternator itself.

Ахахахаха, какви са тия двигатели бе? Последният автомобил, който съм карал и в който перката се въртеше постоянно от двигателния ремък беше старата ладичка на баща ми. Баси и "авторитетните" изследвания на тия загуби. :lol: :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Ахахахаха, какви са тия двигатели бе? Последният автомобил, който съм карал и в който перката се въртеше постоянно от двигателния ремък беше старата ладичка на баща ми. Баси и "авторитетните" изследвания на тия загуби. :lol: :laughing1:

и това че ти тогава си карал Лади е причина в английския език да не се е запазил този термин за "пистов ремък"?

иначе аз съм егоцентричен, нали?

дадения от теб 0,004% увеличена консумация е евентуално верен за автомобили с мощност от 300bhp нагоре, за които и без това 1 л/разлика в разхода е в рамките на статистическата грешка. ама те са за само за гъзари, а аз съм простосмъртен плебей и такива съм виждал само на картинка от дъвка "Турбо".

щото това е фундаментален физичен закон за гъзарията!

 

рапторе, браво. поне този път измисли нещо почти хитро, а и за разнообразие си възпитан. колкото до почивката ви - винаги съм казвал, че въздържанието ми от тормоз над вас ще е само временно.

Link to comment
Share on other sites

оу боже :)

vinyl_master - тези сметки имат смисъл в лабораторни условия. 

Относно написаното - 2х50 вата = 100, добавяме 70 вата на доверие за останалите лампички = 170. 50% КПД  на алтернатора - 340 вата. Отварям скоба - добавянето на разхода от мигачите е безсмислено, те нямат общо с карането на фарове. 

Какви други загуби имат предвид, и то загуби които не влизат в загубите генерирани от двигателя, че добавят още 300 вата, това не е малка цифра? Продължаваме да четем цитираният текст и изведнъж скачаме на 750-1500 вата за светлини, без никакво обяснение, смятат някакви имагинерни загуби, което е смешно. 

Защо се намесват ремъците ? Те не са ли част от двигателя? Имаме двигател и смятаме товара идващ от различни консуматори, в случая осветлението. 

Мощността нужна за преодоляване на съпротивлението също така зависи от тежестта на колата, челното и съпротивление, гумите с които кара. И цифрата ще е много различна за кола тежащата 800 кг и кола тежаща 1400 кг. Реално имаме товар от около 340 вата, който товар на база цифричките горе ще увеличи разхода с максимум 5%, ако караме в лабораторни условия, или с 0,003(3) ако си уползотворя всичките 150 коня. Отварям нова скоба - това увеличение на разхода важи единствено за светлата част от денощието, вечерно време така или иначе се кара на фарове. Та осредненото увеличение на разхода идващо от закона зависи от навиците на шофиране и пада още. 

Да попитам - кой го боли от това, и трябва ли да си милиардер, че да караш на фарове ?

 

А самият закон за мен си остава глупав, защото за нашите географски ширини е безсмислено да се въвеждат такива изисквания. 

Link to comment
Share on other sites

Пак ще попитам защо се мъчите да докажете, че 2+2=5, след като е 4...освен ако не сте цицореста сервитьорка пред пиян клиент?

 

И защо Лукойл да нямат изгода след като само с почесване на мъде ще приберат някой и друг милион повече за една календарна година...само защото 251 ли бяха кретена са решили, че 365 дни трябва да се кара на включени фарове. Ми, че бащите ви трябва да са големи супер герои, за да са карали до сега без включени фарове лятото. Стига моля ви се. Несъобразената скорост и гъзарлъка погубват хората, не фаровете.....а да и даването на пред последен модел бЕНве с 300 коня под капака на вчерашен пикльо дето ония ден е завършил средно с 3-ка. Мерси...аз лягам да спA :D

Link to comment
Share on other sites

Който разбира - тук се спира:
 

В категория "Електроника и електротехника" е отличен Енчо Попов Пълното име на изобретението е Безчетков алтернатор с ротор с клюнообразни полюси.

Предназначен е за зареждане на акумулатори. Произвежда електричество с постоянно напрежение за автомобили или обекти. Използва се при автобуси, пожарни и военни автомобили, специализирани коли за минната и строителната индустрия.

Алтернаторът на Енчо Попов превъзхожда аналозите, произвеждани от световните гиганти "Делко Реми", "Нихов" и "Престолайт" от САЩ, "Бош" от Германия, японския "Мицубиши". Той е на първо място по трите най-важни показатели за съвременните електрически машини: има по-висок КПД, по-висока надеждност и по-ниска себестойност.

Алтернаторът е патентован и в САЩ. Тестове с автобуси в САЩ са установили впечатляваща икономия на гориво – 15%. Алтернаторът се използва за първично вграждане в специализирани машини за армията на САЩ. Това е резултатът от 2-годишни тежки изпитания в реални условия.


Изберете българското и пестете! Утре може да се събудите и милионери :)

Link to comment
Share on other sites

Аз спирам да участвам повече в тая безсмислена разправия. Ще добавя няколко неща за финал:

 

1. Румене - НАЗДРАВЕ! Това важи и за останалите.

2. Тези, които вярват, че гориварите (да ги наречем така) имат пръст във включените фарове с цел печалба - да се замислят дали не са за преглед. Отделно пък да вземат да попрочетат малко икономика. Има стотици други начини незабелязано да се направят много по-големи печалби. Много по-лесни, много по-ефективни.

3. Без да се обиждате, но ми се струва, че от групата, така яростно нежелаеща да кара на фарове, май един сериозен шофьор не можем да сглобим. Дори и като стаж. Та специално за мен мнението им не тежи особено, да кажем. 

 

ЕДИТ: Пропуснах да спомена, че според тия малоумни статистики, ако пусна климатика, баскасата, блутуута, зарядното за ГСМ-а, халогените и включа на дълги, колата ми трябва вероятно да спре ако жена ми включи лампата за четене отзад... Или пък да почна да горя 12-14 на сто...Тотални глупости...  

 

Приятен и весел ден на всички. Аз мисля да работя здраво в компанията на жена ми и Шуменско, след което да се накисна в басейнчето следобед...  

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ти си някакъв уникум, честно... А знам , че не си глупав....

 

Ми уж не съм майна, ма кво да ти кажа...

 

Вчера една девойка застава пред мен, вдига си полата и ме хваща през врата. След 10 минути ми вика "искам, ама не мога."

 

c3d0981ae770f926eedf4eda7505b006.jpeg

 

И пак имам съмнение, че е заради приятелка, която ме харесва.

Link to comment
Share on other sites

 

ЕДИТ: Пропуснах да спомена, че според тия малоумни статистики, ако пусна климатика, баскасата, блутуута, зарядното за ГСМ-а, халогените и включа на дълги, колата ми трябва вероятно да спре ако жена ми включи лампата за четене отзад... Или пък да почна да горя 12-14 на сто...Тотални глупости...  

 

Приятен и весел ден на всички. Аз мисля да работя здраво в компанията на жена ми и Шуменско, след което да се накисна в басейнчето следобед...  

 

Никой не казва, че ще спре автомобила, но ще те трабва да поработи малко повече за да я произведе тази енергия, щото няма от къде да дойде. Все едно да изгориш същата енергия както с една торба цимент на врата така и без нея. (Дали няма да хапнеш и пийнеш повече след товаро разтоварна дейност повече отколкото да си спал цял ден?)

Както и при малките коли с големите, така и при големите и малките хора. Кой ще се зори повече с торбите цимент и кой ще вижда зор с включен климатик и всички тия ел. неща по автомобила. Щото ако се качиш на 1.0l корскичка 50-60 коня и включиш климатика усещаш как колата почва да прави задни салта и доооооста по-трудно върви - върви да, ама педала се натиска повече.

 

Air conditioning. The power required for the engine to turn the compressor decreases the fuel-efficiency, though only when in use. This may be offset by the reduced drag of the vehicle compared with driving with the windows down. The efficiency of AC systems gradually detoriates due to dirty filters etc.; regular maintenance prevents this. The extra mass of the air conditioning system will cause a slight increase in fuel consumption.

Power steering. Older hydraulic power steering systems are powered by a hydraulic pump constantly engaged to the engine. Power assistance required for steering is inversely proportional to the vehicle speed so the constant load on the engine from a hydraulic pump reduces fuel efficiency. More modern designs improve fuel efficiency by only activating the power assistance when needed; this is done by using either direct electrical power steering assistance or an electrically powered hydraulic pump.

Cooling. Older cooling systems used a constantly engaged mechanical fan to draw air through the radiator at a rate directly related to the engine speed. This constant load reduces efficiency. More modern systems use electrical fans to draw additional air through the radiator when extra cooling is required.

Electrical systems. Headlights, battery charging, active suspension, circulating fans, defrosters, media systems, speakers, and other electronics can also significantly increase fuel consumption, as the energy to power these devices causes increased load on the alternator. Since alternators are commonly only 40–60% efficient, the added load from electronics on the engine can be as high as 3 horsepower (2.2 kW) at any speed including idle. In the FTP 75 cycle test, a 200 watt load on the alternator reduces fuel efficiency by 1.7 MPG. Headlights, for example, consume 110 watts on low and up to 240 watts on high. These electrical loads can cause much of the discrepancy between real world and EPA tests, which only include the electrical loads required to run the engine and basic climate control.

 

Fuel-efficiency decreases from electrical loads are most pronounced at lower speeds because most electrical loads are constant while engine load increases with speed. So at a lower speed a higher proportion of engine horsepower is used by electrical loads.

 

 

Та общо взето каза, че няма разлика дали си включил 1 тиви у вас или всички възможни ел. уреди, накрая все плащаш една и съща сметка....

Минете на дизелови генератори у вас, бре хора. Нищо няма да плащате. Сипеш 2 литра и месец ще карате.....

 

Наздраве и приятна ви бира, аз също мисля да минавам на бира :)

Link to comment
Share on other sites

А климатика пускаш ли?

 

С климатик се харчи повече, отколкото с отворени прозорци (изпробвано от разбивачите на митове). :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Ест. че го пускам когато ми е жега :). Ползвам и всеки един "лукс" който има ясна и дефинирана полза от него за мен, без да се налага да се позоваваш на универсалните закони на физиката  :)

Link to comment
Share on other sites

за климатикът е ясно

обаче за фаровете тоя довод е смешен..... 

 

и въпреки това не мога да разбера какво точно ви пречи да ги включвате ? 

 

 

 

 

btw : само мен ли ме мързи толкова много скапаните недели ?!

Link to comment
Share on other sites

 

btw : само мен ли ме мързи толкова много скапаните недели ?!

Това е така,защото  не си на работа като мен  :notify:

Link to comment
Share on other sites

Това е така,защото  не си на работа като мен  :notify:

 

Аз СЪМ в офиса и мощно ме мързи... за съжаление се налага въпреки това да свърша една камара задачи... :(

 

ПС: Направил съм си хипер удобно бюро, имам няколко стола ужким възможно най-ергономичните и все пак нещо ми е терсене. Дивана у нас е по-удобен, но не става за бюро... мамка му няма пълен кеф

Link to comment
Share on other sites

за климатикът е ясно

обаче за фаровете тоя довод е смешен.....

 

и въпреки това не мога да разбера какво точно ви пречи да ги включвате ?

 

 

 

 

btw : само мен ли ме мързи толкова много скапаните недели ?!

Самото движение, заради задължението. А не ми казвайте, че никога не сте карали изморени или замислени и не сте ги забравяли.

Работата в неделя е анти хуманна. :-( еле па ако си бил на ракии и салати предната вечер.

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...