JDFU Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Да се търси пряка връзка м/у статистиката и фаровете е уникална безсмислица. Това е уравнение с 20-30 параметъра и фаровете са само един от тях. Аз си карах на фарове и преди да стане задължително. В градски условия, особено където има и паркирани коли, фаровете помагат много, особено в зоната на периферното зрение. Освен това така ги няма (или поне са силно намалени) бакшишите и шофьорите, които в мъгла, здрач и т.н. карат без фарове и са абсолютно невидими докато не се доближиш на 10м от тях. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laury Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Ходи да живееш в Австрия или Полша. Тук има закон който трябва да се спазва. Коста ти даде пример но ти явно не караш извънградско. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Безсмислено е да се води този спор... Всеки разумен шофьор е наясно, че със светлини е по-добре. Всякакви незнайни тъпашки статистики са измислица. Както каза JDFU, никой не може да направи пряка връзка директно с фаровете. Основната причина за завишени инциденти е, че все повече, все по-малоумни, некадърни и нагли нахалници имат достъп до все по-мощни и опасни автомобили. Аз също карам на фарове откакто съм се качил на собствена кола 1995. Трябваха ми само няколко месеца да се убедя, че определени кретени иначе или не ме виждат, или съм прозрачен. И никакви наредби и шапкарски малоумщини няма да ме откажат от това. А хората започнаха вече фабрично да правят включване на фаровете след палене. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Толкова е просто, няма да изпреварваш, като нямаш видимост. А, аз колко и къде карам си е мой проблем, или пък къде ще живея. Това че е закон приет, автоматично ли трябва да ме съгасява с неговата правота. "За да управляваш превозно се иска относително нормално зрение, в състояние да различава цветове и форми от разумно разстояние. Средностатистическият човек разпознава превозно средство без запалени светлини от 3000 метра разстояние (Hörberg & Rumar 1975). От тази дистанция и при скорост от 100 км/ч, две срещуположно движещи се превозни средства имат на разположение 1 минута време да се забележат, разпознаят и спрат на място. За същото нещо са достатъчни и едва 200 метра. Тази или малко по-голяма цифра може да приемем за минимално изискване към зрението на кандидатите за водачи." И определно ако е с изключени светлини depth of field'а лично за мен е по ясен и ми дава представа къде точно се намира отсреща колата, отколко със светнати светлини - тогава виждам светлина. Невиждам дали е кола, кола с един работещ фар, камион и тн. Само светене. ЗаключениеНе можем да избегнем нелицеприятната присъда, че DRL имат съществени негативни странични ефекти. Ползата от тях е съмнителна. Тя трябва да бъде доказана. Досегашните изводи от направените анализи са противоречиви и несъстоятелни. Дори това да не беше така, разработките относно ползата нямат конкретна методология, по която го правят. Логично и изводите направени от тях нямат стойност.През 1972 година употребата на дневни светлини става задължителна първо във Финландия. От тогава до наши дни редица други страни следват същия пример. Близо четири десетилетия все още остава недоказано, че тази мярка води до намаление на инцидентите. Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Добре бе твоя е Нестле... хой хвърчи до луната... ние сме кьорави куци и сакати само ти виждаш... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDFU Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Въпроса е да видиш, че е нещо, което се движи. Видял ли си го веднъж, ще можеш да го "разгледаш" и да прецениш колко е далече (щом с фарове ти отнема повече време). 3000м е при ясно време, при съответния подходящ релеф, когато слънцето не ти свети в очите....както виждаш, доста идеализирана ситуация. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Толкова е просто, няма да изпреварваш, като нямаш видимост.Видимост и да видиш колата на пътя в маранята са две различни неща. Уж пътя е чист, няма никой и изведнъж хоп се нанизваш на насрещния. Аз лично преди да ги направят задължителни, винаги на извънградско ги пусках, точно поради сходни причини. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laury Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Това че е закон приет, автоматично ли трябва да ме съгасява с неговата правота. Да!!!!!! Когато си сам на пътя и застрашаваш единствено твоя живот прави каквото искаш,но когато им и други хора около теб на пътя трябва да се съобразяваш и с тях! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Стоя и си гледам през прозореца, не изпитвам проблем да различа кола на голямо разстояние, ден с нормална видимост. Как сте изпреварвали преди да направят карането на фарове задължително, и колко от вас са катастрофирали челно в такава ситуация, че си говорим колко много помагат сега фаровете ? И какъв е проблема, ако не си убеден, че пред теб е чисто ще изчакаш мъничко и ще изпревариш по-късно. Все пак не живеем в ония северните страни където видимостта а намалена през по-голямата част от годината. А за това, че благодарение на тези закони намаляха идиотите които в мъгливо време карат без фарове - така е, за мен поне това е единствената полза. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grimjaur Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Контрапротеста - с портрети на Сталин?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Чудя се дали да си взема HTC One или да продължа да си ползвам S3-ката? На пръв поглед и пипане телефона изглежда страхотно. От друга страна пък не виждам с какво ще се подобри чак толкова ежедневния ми мобилен експириънс, че да си заслужава разхода. Баси дилемата. Аз бях пред същата дилема преди няколко месеца. Да сменя ли One X с One. Реших да изчакам в крайна сметка, защото тоя нов телефон само ще му пада цената, а в момента не ми е изобщо наложащо. Така или иначе разликата която ще усетим (и ти и аз), няма да е в бързината на телефона, а в останалите неща като камера, корпус, звук и т.н. Аз чакам да излезне новото Сони, а с него и новия Nexus. Препоръчвам и на теб същото. Оф, недей, че моя китаец почна сериозно да ми лази по нервите и сериозно се замислям за нещо сериозно едносимкартово и понеже галактическите самсунзи хич не ме кефят като дизайн, експериите ми се струват керемиди, може и да грабна някое HTC... Ама няма да е това, щото толкова голям дисплей просто ми е неудобен - обичам тилифоня да го ползвам с една ръка... Ще ти лази. Казах ти да не взимаш китайски телефон, но ти "не" та "не". Не си заслужава. За същите пари се взима нормален телефон втора ръка, минало поколение. Хубавите телефони са с големи екрани. Трябва да се примириш. Ръцете ти са по-големи от моите, а аз с 4,7 си работя без проблем. По-голям не искам обаче. Ползвам си го с една ръка, но просто иска време да се свикне със захвата и преместването на ръката като ще правиш различни операции. Точно щях да пиша че последното HTC което имах така грееше, че една игра на angry birds не можех да направя в кенефа спокойно. Ангел да каже за неговия аз моя не издържах и го дадох на сестра ми. Тя между другото ми се оплака тези дни, че нещо бил станал на жълти петна екрана ... Друг мой приятел се оплаква от проблеми с обхвата след едно изпускане и много наш човек техник му е казал че като е отварял такива HTC-та (One X) отвътре сглобките хич не били читави. Половината неща давали контакт на магия общо взето (което обяснява защо като седна на него и леко се осуче телефона в следствие на това после се рестартираше) Иначе софтуера на HTC е по-добър от на самсунга (ако изобщо го ползваш техния TouchWiz де) вЕрвай ми с голямото се свиква. Някак по-удобно е да са по-големи бутоните и да ги нацелваш по-лесно. И клавиатурата е по-удобна като е по-голяма. С една ръка можеш единствено нокия с копчета да ползваш при това със затворени очи даже, тези са по-удобни големи. Но HTC-тата се приготви не просто да ти греят а да ти парят. Сестра ти да го кара на гаранционен сервиз ама веднагически! Давай ѝ фактурата и гаранцията, която ни написаха за 2 години и да отива в Деком. Това е дефект на екрана при определени бройки и най-вероятно ще ѝ дадат нов от последната ревизия. Не всяко HTC грее. Просто One X е с Tegra 3, която грее. HTC One е със Snapdragon 600, който не грее толкова. Същия е чипа и на Galaxy S4. Ако при единия има греене, а при другия няма, то се дължи на факта, че единия е с алуминиев корпус, а другия с пластмасов. Свиква се не ами се свиква!!! Сега се облизвам като гледам С4, а пък силно ме влече и Ноут 2. Него вече с една ръка няма да мога да управлявам обаче, докато с С4 няма такива грижи... Ама тоя голям екран е като магнит... И на С4 няма да можеш с една ръка да работиш комфортно. 5" е. И като казвам комфортно, имам предвид да си хванеш телефона и както го държиш, с палеца да натиснеш горен ляв и долен десен ъгъл на екрана без да си променяш положението на ръката. Възможно е, но трябва да преместиш телефона, а това за мен не е комфортно. Да набереш номер обаче няма да има проблем, защото цифрите са ти долу. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinyl_master Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Добре бе твоя е Нестле... хой хвърчи до луната... ние сме кьорави куци и сакати само ти виждаш... Да!!!!!! Когато си сам на пътя и застрашаваш единствено твоя живот прави каквото искаш,но когато им и други хора около теб на пътя трябва да се съобразяваш и с тях! Значи човека зад волана ако пълен некадърник едвали включените фарове ще спасят положението. Едно да умееш да шофираш спокойно и без нерви, друго е безрасъдно и в тия случаи ми кажете къде влиза употребата на фаровете че спасява живот. Мда, казвате ми че с включени фарове, тия зад волана може спокойно да си правят каквото си искат...щото светят...през деня.. Laury, докажи че неизползването на фарове през деня застрашава живота на другите. Това се опитах да ти кажа, че за 40 години няма такова офицално чудо на планетата! Хайде, бъди първия! Наздраве, аз отивам на сватба Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Не виждам защо свързвате фаровете с извънградско изпреварване... За видимост на 3 километра няма да коментирам, че тя сглобката на изречението е смешна... Видимост на ТРИ КИЛОМЕТРА?!?!? Смях в залата. Не знам колко сте въртяли градско каране, но хиляди пъти съм спасяван от това, че фаровете ми все пак просветват в огледалото на негледащият кретен/овца... Едва ли ще повярвате колко хора НЕ отразяват ни странични огледала преди маневри, ни дявол.... Безброй са ситуациите, в които едно проблясване спасява от удар. Защо мислите моторите карат на фар, дори на дълги? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Наздраве. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 До сега, единственият проблем на включените фарове, който съм срещал, е в определянето на разстоянието до насрещно-идващия. В ясно време и мараня буквално не мога да определя дали е близо или далече, но все пак знам, че има нещо и докато не се изясни ситуацията - си седим мирно и чЕкаме... За други проблеми не се сещам, но пък за ползи - доста повече. Най-малкото, че виждаш, че остреща идва кола, или че зад тебе се е наредил някой и ти седи на бронята. Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Егати писането. Докато си напиша поста - 2 мнения преди моето. Докато ги прочета - още 3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Свиква се не ами се свиква!!! Сега се облизвам като гледам С4, а пък силно ме влече и Ноут 2. Него вече с една ръка няма да мога да управлявам обаче, докато с С4 няма такива грижи... Ама тоя голям екран е като магнит... Ти наясно ли си колко малка е разликата между S4 и Note? Ми не може с една ръка, то всичко след с2 май не може ама зависи на кого колко голяма е ръката и как го държи. Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Ти наясно ли си колко малка е разликата между S4 и Note? Ми не може с една ръка, то всичко след с2 май не може ама зависи на кого колко голяма е ръката и как го държи. Виж какво съм писал горе за на сестра ти телефона! Link to comment Share on other sites More sharing options...
laury Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 През деня се кара на фарове не за да виждам по-добре а за да видя отсрещния по-добре. Относно HTS One аз лично оплаквания нямам.Нито от прегряване нито от лагване.Пък и детето е много доволно,че си гледа филми до като пътуваме.Щом 4г дете борави с телефона значи не е голяма философия. Отивам да си бъркам лютеницата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Ето това имах предвид за фаровете. 2та лагера са непримирими и се почва все същата полемика, вадене на статистики и т.н. За протокола аз и преди казвах - в огледалото по-лесно забелязвам фарове отколкото сива или черна кола по 2 причини - 1. не гледам постоянно в огледалото защото съм зает да гледам напред и 2ро с периферното зрение регистрирам движение на светла точка по-лесно отколкото на тъмно петно. Ако този зад мен се изджаса в мен си е негов проблем, верно, та по тази логика би трябвало да ми е все едно, но някак е по-хубаво да си наясно със ситуацията около теб. Ангеле, видях това, което ми писа, но не знам къде е гаранционната карта от деком. Фактурата е при счетоводителката нея ще издиря. Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Гаранционната карта е една книжка със стикер с IMEI на нея. Моята е в кутията от телефона. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Шшш, винила е ба'ти и мрънкалото, честно! Все едно ще си строши пръстите като натисне лостче/бутонче или пък сменя акумулаторите през ден заради тия фарове. Баси драмата, баси чудото... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psihara^^ Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Качвало му се разхода с 10% Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Ти наясно ли си колко малка е разликата между S4 и Note? Ми не може с една ръка, то всичко след с2 май не може ама зависи на кого колко голяма е ръката и как го държи. Аз да те питам ТИ наясно ли си колко много е, защото миналата седмица аз си играх половин час с двата в М-тел. Ноут е вече таблет, не телефон. С С4 мога да си продължа да работя с една ръка. С Ноут 2 вече ще ми трябва ръката на Любо Ганев. Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Разликата е 0,5". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.