Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

Все пак аз ползвам BASH, дори перлените регулярни изрази не ги знам :]

Въпреки че има дребни разлики особено при replace и tag-овете, общо взето са еднакви. И ей това подчертаното ми беше мисълта.

 

ПС: Бъзикам се разбира се, да не се вържеш нещо

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

Виж, колкото теб е ясно, че не ги знам регулярките. Ама пък и не съм чак такъв профан, че да не направя разлика между к* и ^к.р$...

Link to comment
Share on other sites

\s[Кк].[Рр]\s би трябвало да е правилния израз за филтъра.. ако некадърниците от invision го бяха направили да поддържа такива изрази (а за нещо писано на php това си е като добър ден, но не би, нямахме късмет).

 

Ама верно сме злета, обсъждаме едно от най-противните изобретения в програмирането и скриптовете с теб. Не знам за теб, ама аз всеки път се подр***вам, когато ми се налага да си имам взимане-даване с тези изрази

Link to comment
Share on other sites

Ъхъ emoticon-0144-nod.gif Мега злета сте.

 

Връхта на злесията ще е ако сега подхванете модните тенденции в автомобилното кодване :)

Link to comment
Share on other sites

Не, мисля да ти пусна една страхотна музика, нещо което може да се съревновава с Enya, да не кажа че на нея по-скоро ще ѝ бъде трудно :)

 

 

ето още едно такова

 

Link to comment
Share on other sites

Дедо, почувствах се като Робин Худ майна :D :D.

 

едит: Намерих и кола на Ангел. На 13 години и на 23000 мили само. Перфектно състояние. Ще се различава определено от всички и като спре пред Хистерия, мадамите ще изпаднат в истерия :D. Където са 9000 лв, там са и 78000 долара :D :D. Още една година спестяване :). Точно така, колата е Ферари. :D

Link to comment
Share on other sites

Ти вземи едно читаво БМВ е39-ка ми прати. :D

Не, недей. Те цените там са по-налудничави от тия в Германия.

Link to comment
Share on other sites

Ангеле, гледаш ниските английски цени, а те са ниски защото хората са наясно че никой не иска да си купи кола с десен волан. А за да не искат има защо. Ако обръщането беше толкова безпроблемно и лесно щяха да го правят всички.

 

Освен това колкото по-скъпа е колата толкова по-скъпи са после "консумативите". На поло-то едната гума беше под 100лв нов bridgestone, на авенсиса едната е колкото 4те такива на поло-то. На един познат ягуара му гумите са 2но по-скъпи от моите. Не ми казвай че смяташ да я караш тази кола със стари гуми или с регенерат. И като я гледам под 500 кинта няма да ти е едната гума. Щом 10к са ти много за този автомобил изобщо не виждам как ще му насмогнеш на поддръжката. И изобщо не говоря за кой знае какви ремонти. Гуми се купуват на всеки 2-3 години - едни зимни и едни летни. Каското на БМВ-тата е малко по-високо щото много ги били крадяли и се води по-рискова, годишната вноска и тя е цифра. Така като смятам на ум ти имаш едно 2000лв/година само за този автомобил разходи без бензина. Отделно други ремонти ако изскочат а на кола на 300,000+ км такива ЩЕ има.

 

Прави каквото знаеш де то кеф цена няма, само не да не стане като онзи мой познат а аудито.

 

ПС: Мислех да не ти давам повече акъл ама с това "там цените са по-налудничави от Германия" ме провокира. Ти виждал ли си цените на нов такъв автомобил? Колко по-ниско искаш да ти я дадат и в какво техническо състояние? Цената пада ако има защо.

Link to comment
Share on other sites

Ангеле, гледаш ниските английски цени, а те са ниски защото хората са наясно че никой не иска да си купи кола с десен волан. А за да не искат има защо. Ако обръщането беше толкова безпроблемно и лесно щяха да го правят всички.

 

Освен това колкото по-скъпа е колата толкова по-скъпи са после "консумативите". На поло-то едната гума беше под 100лв нов bridgestone, на авенсиса едната е колкото 4те такива на поло-то. На един познат ягуара му гумите са 2но по-скъпи от моите. Не ми казвай че смяташ да я караш тази кола със стари гуми или с регенерат. И като я гледам под 500 кинта няма да ти е едната гума. Щом 10к са ти много за този автомобил изобщо не виждам как ще му насмогнеш на поддръжката. И изобщо не говоря за кой знае какви ремонти. Гуми се купуват на всеки 2-3 години - едни зимни и едни летни. Каското на БМВ-тата е малко по-високо щото много ги били крадяли и се води по-рискова, годишната вноска и тя е цифра. Така като смятам на ум ти имаш едно 2000лв/година само за този автомобил разходи без бензина. Отделно други ремонти ако изскочат а на кола на 300,000+ км такива ЩЕ има.

 

Прави каквото знаеш де то кеф цена няма, само не да не стане като онзи мой познат а аудито.

 

ПС: Мислех да не ти давам повече акъл ама с това "там цените са по-налудничави от Германия" ме провокира. Ти виждал ли си цените на нов такъв автомобил? Колко по-ниско искаш да ти я дадат и в какво техническо състояние? Цената пада ако има защо.

 

Дядо, 15 000 - 20 000лв за кола на 13 години не ти ли се струват малко множко? :) Обръщането на всеки автомобил е различно, не можеш да ги сравняваш. Днес ми казаха за една обърната Q7, което струвало 12 000лв. Обръщането, не колата. Колата дори с обръщането, излезнала 40 000лв по-евтина. И освен, че е по-евтина, имаш сервизна история и правилна поддръжка, а не е юркана тука по на бай ти Кирил сервизите.

 

И гумите на тая кола са колкото на твоя Авенсис. Гумите са си гуми, те не се влияят от модела на автомобила все пак. Хората правят ремонти и на коли на по 100 000км. Все пак е кола. Като взема един Голф 4 примерно, кво става? Ще дам 7000 - 8000лв за читав, данъка ще ми е с 200лв по-малко, гумите ще са ми с не повече от 200лв по-малко за 4-те. Застраховката и тя ще ми е с 200лв по-малко. И закво?

 

@Стефчо, ти си брат: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/540-540i-E39-CARFAX-CERTIFIED-6-SPEED-MANUAL-ICE-COLD-A-C-SUPER-CLEAN-/221233478265?pt=US_Cars_Trucks&hash=item33828afa79#ht_30740wt_762

 

И в е Чикаго.

Link to comment
Share on other sites

... На поло-то едната гума беше под 100лв нов bridgestone, на авенсиса едната е колкото 4те такива на поло-то. На един познат ягуара му гумите са 2но по-скъпи от моите. ..

 

+1

В събота на американската сбирка на гребната имаше коли с 285 и нагоре и точно там се разприказвахме какви пари излиза един комплект нови гуми - таман колкото една кола на старо. :P  Не казвам, че Ангел ще кара с такива гуми, но принципът е такъв - колкото е по-скъпо (и по-голямо), респ. и консумативите му са по-скъпи.

 

Off/ А като заговорихме за гуми, на гребната се беше паркирал и този хот род, на който задните му гуми определено бяха над 300... ;)

 

24652a7889a719eb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Поддръжка та поддръжка. Какво толкова ѝ поддържате на тая кола? Кога последно сте сменяли скъпа част?
На един приятел 2007 Е60-то има по-евтина поддръжка и части от 1997-ма Алфа-та 156, която караше преди това.

@Midex, ти преди 1 страница говореше за индивидуалност, а сега говориш за скъпа поддръжка. Ми тя не идва от новата кола. Ако купя една Мазда МХ-5 99' да гоня индивидуалност, дали няма да ми е по-скъпа поддръжката? Тия БМВ-та са под път и над път. Аз търся такова с екстри, но определена част по купето или окачването от такава без екстри, няма ли да ми свърши работа? Моргите са пълни. Форумите също.

Както и djado обясняваше в другата тема за компютрите, по-голямото търсене и по-наситения пазар определя и по-ниските цени. Тук ще е същото. Иначе мен ако ме питаш, взимам една RX-8 за същите пари, ако ще е за гъзарията, доста повече вратове ще се обърнат, отколкото след БМВ-то, но частите сигурно ще са двойно.

В случая ми е първа кола, нямам никаква култура за грижа по автомобил. Чувал съм, че са здрави, допада ми като външен вид и интериор. Разхода на 530д е напълно допустим. На баща ми Голфа харчи повече. И градско и извън градско. На 530и е малко в повече, но ако ме удари в кокала, ще сложа една газова с течна фаза и за 2 години ще се избие от разликата в цените. Ако пък всичко ми дойде прекалено, ще я продам. Така или иначе читава е39-ка явно трудно се намира, та с едни хубави снимки, за 2-3 месеца ще я продам, ако ще и с малко загуба. Поне ще си имам едно на ум за следващата.

Поправи ме ако греша.

Едит: Това малко ми напомня на преди 1 година, когато купувах телевизор и ми разправяха как плазмените екрани харчели много ток.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Така като гледам имаш стабилна работа, защо просто не си вземеш някоя нова, но по скромна кола и да ти е мирна главата? Няма да се притесняваш нито за километри, нито за ремонти, нито за нищо, качваш се, палиш и караш :)

Link to comment
Share on other sites

Един приятел си взе преди няколко години нов Аурис на лизинг. Каза, че купуването на нов автомобил е голяма грешка, освен ако нямаш пари да го поддържаш. Всичко в официалния сервиз - цените по 3.

Продаде го и си купи Лексус ИС200.

Link to comment
Share on other sites

Поправи ме ако греша.

 

Едит: Това малко ми напомня на преди 1 година, когато купувах телевизор и ми разправяха как плазмените екрани харчели много ток.

 

 Не грешиш в някои разсъждения, но грешиш в други. Може да си индивидуален и да имаш ужасно скъпа поддръжка при някои модели и марки, но и може пак да си индивидуален, обаче да имаш доста евтини съвместими части от друг модел/марка, споделяща същата платформа. В същото време може да си купиш някой сравнително нов модел на често срещана и банална (от моя гледна точка) кола и пак да имаш скъпа поддръжка, предвид попадане на неудачен модел, с чести повреди на части, ползващи съвременни технологии, респ. струващи доста....а и цъкни на калкулатора данъка на едни и същи коне + всичко останало, освен годината на производство - сам знаеш, че 5 годишна кола има 2-3 пъти (че и отгоре понякога) повече данък от кола със същата мощност на 15 години.

Link to comment
Share on other sites

 Не грешиш в някои разсъждения, но грешиш в други. Може да си индивидуален и да имаш ужасно скъпа поддръжка при някои модели и марки, но и може пак да си индивидуален, обаче да имаш доста евтини съвместими части от друг модел/марка, споделяща същата платформа. В същото време може да си купиш някой сравнително нов модел на често срещана и банална (от моя гледна точка) кола и пак да имаш скъпа поддръжка, предвид попадане на неудачен модел, с чести повреди на части, ползващи съвременни технологии, респ. струващи доста....а и цъкни на калкулатора данъка на едни и същи коне + всичко останало, освен годината на производство - сам знаеш, че 5 годишна кола има 2-3 пъти (че и отгоре понякога) повече данък от кола със същата мощност на 15 години.

 

Такива съвместими модели не са чак толкова много. Помня, че преди време, бях гледал Maxda Xedos 6. Там имаше някакви части, които се препокриваха с един от по-евтините модели, но аз от коли така или иначе не разбирам.

 

През 2002 година, не помня кой голям мозък, бил обявил въпросното БМВ (след 2002) за най-добрата кола на всички времена, а и няма човек, който да е казал, че тая кола се чупи супер много и не може да ѝ се смогне на частите. Самия факт, че цените в Българските сайтове варират от 5000 до 12 000лв показва, че има и пълни боклуци внос незнайно от къде. Аз толкова голяма ценова разлика при друг автомобил не бях виждал. Това са си над 100%. Затова съм и толкова разколебан. Ако бяха на сходни цени, щях да набележа 10 в района и да ги обиколя, поне да погледна, че по снимки не става. Затова и клоня към кола от чужбина, защото за същите пари (защото ще излезе пак толкова и няма да спестя нищо почти), ще имам поне сервизна история и ще знам какво карам. Преценката е някакси по-лесна като знаеш какво е сменяно по автомобила, а не се доверяваш на сервизни книжки правени в рамките на 2 часа в някой офис зад салона/сервиза.

Link to comment
Share on other sites

Един приятел си взе преди няколко години нов Аурис на лизинг. Каза, че купуването на нов автомобил е голяма грешка, освен ако нямаш пари да го поддържаш. Всичко в официалния сервиз - цените по 3.

Дали може да го попиташ сега случайно дали все още е на същото мнение (предполагам 1 година по-късно)? Ако не е минала 1 година не го питай още

Поддръжка та поддръжка. Какво толкова ѝ поддържате на тая кола? Кога последно сте сменяли скъпа част?

Ми карета и тампони няма начин да не се наложи да смениш поне 1 път - аз дето карам внимателно возейки малкия към градината се натресох на 15-20см дълбок кратер точно на ул. 6ти септеври близо до тунела и нямаше как да го избегна - или трябваше на тротоара да се кача или да ударя колата до мен та минах през дупката даже се учудих че нито джантата се изкриви нито гума спуках (но яко ми изтракаха зъбите). Гуми на всеки 2-3 години максимум. Каско и гражданска. Масла, филтри. Те това ти е поддръжката. Акумулатор на всеки 4-5 години. Леко гледайки в тавана - към 1500-2000лв/година са ти разни такива разходи и то това е някакъв минимум който е хубаво да предвидиш. А в същото време ти ми казваш че искаш да си купиш такава кола за 5-6000лв.

 

Ей моя колега с ягуара - каза че го е взел за около 6 и бил добре поддръжан и верно страхотно изглежда. Кара го колко пъти в сервиза за над седмица всеки път и ако сложим и новите зимни и летни гуми вероятно е оставил повече пари за ремонти, гуми и т.н. отколкото му е струвала самата кола.

 

Имам примери колкото щеш около себе си - евтиното обикновенно излиза скъпо. А не може нещо да е толкова изгодно, а другите да продължават да държат цена просто ей-тъй защото хората ги мързи да се занимават. Не сме американци все пак да махнем с лека ръка за $1000 и да си кажем - ми това ми е заплатата за 1-2-3 седмици - голяма работа. За тези пари хората работят няколко години - ако беше както си го мислиш другите щяха да са непродаваеми и всички щяха да вкарват автомобили от англия и да ги обръщат.

 

А честно видя ли някой да кара кола с десен волан все му се чудя на акъла. Така изкуствено да си търсиш белята- просто нямам думи

 

w00x, on 04 Jun 2013 - 00:51, said:

Дядо, 15 000 - 20 000лв за кола на 13 години не ти ли се струват малко множко? :)

Тази кола като нова е между 90 и 120 хиляди. Не изобщо не ми се струват мнго 15,000 за нея. Това са 10 пъти по-малко от цената й като нова. И ако е толкова здрава, колкото я описваш е крайно нелогично някой да я продаде по-ниско от тази цена освен ако няма някакъв проблем. Или ти е близър роднина и иска да ти направи подарък.

w00x, on 04 Jun 2013 - 00:51, said:

Обръщането, не колата. Колата дори с обръщането, излезнала 40 000лв по-евтина. И освен, че е по-евтина, имаш сервизна история и правилна поддръжка, а не е юркана тука по на бай ти Кирил сервизите.

За скърцането и пукането казаха ли нещо? Обръщането не е като да купят едно ново табло, и подобно на лего да махнат старото и да ръгнат новото. И изобщо не е безпроблемна операция. Това е механика а не ръгане на жакове от единия вход на switch-a в другия.

w00x, on 04 Jun 2013 - 00:51, said:

И гумите на тая кола са колкото на твоя Авенсис. Гумите са си гуми, те не се влияят от модела на автомобила все пак.

Не се влияят от модела на автомобила. Влияят се от размера а съм 99% сигурен че са по-широки от тези на моя авенсис. Искаш ли да провериш все пак.

w00x, on 04 Jun 2013 - 00:51, said:

Хората правят ремонти и на коли на по 100 000км. Все пак е кола. Като взема един Голф 4 примерно, кво става? Ще дам 7000 - 8000лв за читав, данъка ще ми е с 200лв по-малко, гумите ще са ми с не повече от 200лв по-малко за 4-те. Застраховката и тя ще ми е с 200лв по-малко. И закво?

Както се забеляза хората им се налагат ремонти и на коли на по 30,000км. Разликата е че на теб ремонти ще ти се налагат средно 4-5 пъти в годината + смяна на филтри, масла и т.н. Климатика и той се чисти всяка година, поленови филтри се сменят и т.н. Гуми се купуват на 3-4 години максимум, каско е хубаво да имаш особено пък на бмв (а пък те щото са по-рискови и каското е върху 7% не 4.5% като другите и то според Швакето, а не според това на колко ти си я купил). Гражданската е ясна. Данъка вече го знаеш. Изобщо не си мисли че ще имаш под 2000лв/година разходи покрай този автомобил + бензина който сипваш. А първата година си приготви едно поне 4000 за ремонти освен цената на автомобила ей тъй за всеки случай пък ако останат може да почерпиш. Проблема е да не стане да не ти стигнат че тогава ще се снимаш като онзи моя познат с аудито дето му стоя "на трупчета" няколко месеца докато събере пари за ремонта.

 

Старо правило е - купуваш си такава кола, която можеш да си позволиш да си купиш 2 пъти. Т.е. ако можеш да си позволиш да дадеш сума Х за кола - взимаш такава на половината от тази стойност. Щото дадеш ли си и последните пари после се снимаш ако случайно стане нещо

 

 

PS: Пиша ти ги тези неща не за да те разкандърдисам, а за да ти дам повод за размисъл и и все пак се познаваме. Ти трябва да си решиш сам какво да правиш, но би ми било крайно неприятно да видя след време твой пост в темата с оплакванията

Link to comment
Share on other sites

....

 

@Midex, ти преди 1 страница говореше за индивидуалност, а сега говориш за скъпа поддръжка. Ми тя не идва от новата кола. Ако купя една Мазда МХ-5 99' да гоня индивидуалност, дали няма да ми е по-скъпа поддръжката? Тия БМВ-та са под път и над път. Аз търся такова с екстри, но определена част по купето или окачването от такава без екстри, няма ли да ми свърши работа? Моргите са пълни. Форумите също.

 

Както и djado обясняваше в другата тема за компютрите, по-голямото търсене и по-наситения пазар определя и по-ниските цени. Тук ще е същото. Иначе мен ако ме питаш, взимам една RX-8 за същите пари, ако ще е за гъзарията, доста повече вратове ще се обърнат, отколкото след БМВ-то, но частите сигурно ще са двойно.

 

..

трябва също да отчетеш и други важни фактори по интериора и екстериора.

маздата например не можеш да я вкараш в ябълковите градини по родопската яка, т.е. дори и да ти се усмихне някоя Хистеричка или ще я водиш пеша или ще правите романтика директно на крайградски асфалтов път. та ако не си ексхибиционист и не се възбуждаш ако те гледат от преминаващия трафик ( такъв има по всяко време на денонощието, някои дори именно за да снимат подобни либовчии) не е удачна оферта. а и зимата е напълно неизползваема, т.е. пак разходи за хотели, което значи че на практика инвестицията в мобилно имущество ти е безсмислена за минимум 1/3 от годината.

за беемвето - разгледай задните седалки дали са достатъчно удобни и най-вече какви са петната по тавана и тапицерията, щото ако автомобила е удобен за целта и е тип "гащосвал" (pantydropper) значи няма да си първия сетил се за това приложение. а тези неизлечими петна могат да  са голям страстоубиец. другия ти вариант е предните седалки да са от удобно лягащите с помощта на една освобождаваща ръчка, а не с връткане на 10-12 оборота на винт. само си представи как те чака мадамата по безгащи, ти да смъкнеш седалката 2 минути - язък ти за лукса в такъв случай. ниския таван пък доста ограничава  приложимите методи за романтика, а това си е сериозно препятствие за един истински творец, еле па ако му се падне дългокрака. е, ако си посредствен и непретенциозен, т.е. наблягаш на количеството, а не на качеството, то няма да ти е проблем. все пак е добре да го помислиш предварително. пък и за лятото винаги остава възможността да се ползва предния или задния капак. там пък ако си със скъпа боя може повече да мислиш за цената на възстановяване на драскотините, отколкото за романтичния момент. а представяш ли си някоя от по-тежка категория да огъне капака?!!!!!! да се загуби линията на бъбреците?!!!! ще трябва да си скъсаш БМВ-молитвеника и поне година да четеш "Аве БМВ" всяка вечер!

малък джип може да се окаже по-приложим за тези цели. висок таван, лесно боравене със седалки, добра проходимост по черните пътища в родопската яка. остава само риска някой пазач да ви спретне солени фойерверки в сюблимен момент.

 

напомням, защото дотук обсъждате разходите и видовете модели, но никой не предвижда приложимостта в този аспект.  а на човека му е важен.

 

за новите коли - благодарение на Тотев и полулегалното решение на общ. съвет покупката и притежанието на нова кола се обезсмисли доста. Лично аз повече няма да направя  тази грешка, докато законите ни са толкова алогични и не прилагат европейското законодателство в областта на екологичните норми. или просто  и аз ще се изнеса докато мога.

Link to comment
Share on other sites

Жена и кола...са на късмет. Аз не сполучих нито с Пунтото, нито с Импрезата. Но втората кола я взех буквално за 5 мин...защо е станало така е съвсем друг вид топла бира. 20 000 лв за 11(и повече) годишно БМВ...в те точно тия времена...само най-върлия сектант седял 3 месеца на тъмно и на хляб и вода би ги дал. Не е нито "М", нито няква екзотика или лимитирана версия с подписа на президента на БМВ, Това е просто БМВ с малко по-голям мотор и някоя друга екстра повече от базовите 20-ки. Дори за 540i не бих ги дал. Та...съвет не давам никакъв, парите не са мои, НО...отиваш, гледаш, караш, тестваш климатика, зимаш неонова лампа както спомена Мобо :D :D и после гаС към КАТ. Ако ти е писано да се удавиш - няма да се обесиш. И с колите e така. Гаранция-Франция майна. Колкото и да я гледаш след първата смяна на масло ще разбереш дали е читава. Освен ако техниката не може да разпознае ГА има "грес" в маслото за висока компресия(образно казано)



Повтарям отново, епична драма се заформи с колата на вокса. :lol: :popcorn:

Тва щото не е някой гнилоч за 800 лв. Кво да му избираш и да се кумиш между Астра, Голф и Сивик 5G(тия пълнолетните :D). Сейм шит :D

 

Кръсник, кво не му харесвате на Гленливета, че да давате по 100 и кусур долара за бутилка. За 36 кинта ми влиза като у дома си и пита за още :D :D

Link to comment
Share on other sites

Повтарям отново, епична драма се заформи с колата на вокса. :lol: :popcorn:

аз пък помня със на злобила колите колко по-шарен беше филма. добре че вокса възроди купона почти по същия начин.

Link to comment
Share on other sites

ПЕШО! БОГОХУЛСТВАШ! СЕГА РАПТОРА ША ТИ ОБЯСНИ КОЛКО СИ ПРОЗ И КВА РАЯ СИ! Опитах се да го обясня, ноооо... Народа е умен, не слуша....

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...