Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

Знам ли...може да съм в такъв период...ще ми мине (надявам се). :))

 

Дай да сменим темата - абе хора, вярно ли в Китай се возят на такива влакове? Бях чел, че имат 'Маглев', ама не мислех, че го пускат чак на 430+ км/ч...евала. :thumbsup:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Znl3unU4D7U

 

 

П.П. Забележете часовника - стана 10ч. 30мин. 00сек. и потегли. :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

Дай да сменим темата - абе хора, вярно ли в Китай се возят на такива влакове?

Верно е. Влакът е производство на Сименс и ТисенКруп и им е излязъл на китайците към милиард и двеста милиона долара. Обаче забележи какво става в кабинката на машиниста, когато се ползва от китайци. Хвърчащи кабели и разклонители, захранващи някакви меко казано странни устройства, нямащи връзка с управлението на машината (нещо приличащо на вентилатор, при положение, че машината е климатизирана със сигурност). :laughing1:

 

800px-Shanghai_Maglev_Driver.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ти не разбираш сега....тоя вентилатор вкарва въздух за машиниста, щото при тая скорост се образува вакуум и т.н. :laughing1:

Абе не знам какво вкарва, ама на този изчистен немски дизайн, китайските чаркалъци и размахващи се кабели контрастират като магаре на дипломатически коктейл. :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Минава ми през главата, че в момента във форума сме само гугъл, бинг, дядомраз и аз. :santa: :lol:

 

Тогава поне можехте да спретнете един белот, а сега даже и дедо го няма, ама иначе от първите двама няма откачане...

Link to comment
Share on other sites

Тогава поне можехте да спретнете един белот, а сега даже и дедо го няма, ама иначе от първите двама няма откачане...

Аааа, не си прав - сега го гледам, че се е появил тъкмо като седнах да си пия ракията. :) :beer:

Link to comment
Share on other sites

Димитър Матевски е роден през 1835 в будния град Чирпан, дал на България много достойни мъже. Като повечето български революционери и той започва народополезната си дейност като просветител. Матевски учи в Стара Загора, а самият той става учител едва на 12-годишна възраст – първо в Караорман, а после в Меричлери, където основава и читалище. Ограмотява не само децата, но и техните родители.

През целия си живот Матевски е отявлен противник на гърцизма – фанариотска клевета е и причината да напусне Меричлери към 1871 и да се засели в Пловдив- в една от махалите с най-голямо гръцко влияние. Вместо това да го отчая, Матевски с още по-големи усилия се противопоставя на гръцкото културно проникване сред българския народ. Назначен е за учител в училището “Св. Троица”, към което също основава читалище. Занимава се и с книжовна дейност – в труда си “Гъркоманите” изобличава гърцизма и неговите домогвания. Матевски полага усилия за популяризирането на драматургията сред българите – по негова инициатива в Пловдив е организирано представлението “Геновева”.

В Пловдив още през 1869 г. Матевски се запознава с Васил Левски и се превръща в негов деен помощник. Нещо повече – той е председател на революционния комитет в града.Участва и в подготовката на Априлското въстание, въпреки влошеното си здравословно състояние.

След Освобождението пламенният патриот не спира своята родолюбива дейност. Той  е един от първите, които организират народната съпротива срещу несправедливите решения на Берлинския конгрес.  Още на 16 август 1878 г. Матевски събира в дома си български патриоти и се взема решение при евентуално завръщане на турските войски в Южна България, да се започне въоръжена борба. По-късно свиква голямо събрание на всички румелийски патриотични комитети, като целта му е да се организира единен ръководен център на движението за обединение на българите.

Междувременно Матевски не спира и борбата си срещу гръцкото влияние в Източна Румелия (по това време гръцките националисти,а и официалната гръцка власт възприемат Източна Румелия като област с преобладаващо гръцко население). В редактирания от него вестник “Народний глас” Димитър Матевски призовава българите да не купуват стоки от гръцките търговци, също така повежда пловдивчани, които изгонват гърците от черквата “Св. Петка”.

Английският консул, явно покровителстващ гръцкия елит в града, настоява за арестуването на Матевски. Българският патриот е принуден да бяга в София, а след завръщането му в Пловдив здравето му е силно влошено и на 28 октомври 1882 г. Димитър Матевски умира. Въпреки силната му обич към народа ни и непрестанните му усилия за подобряване на неговото положение, едва се намират средства за достойното му погребение.

За това свидетелстват изпълнените със скръб и гняв думи на Захари Стоянов :

 Матевски, тоя същий Матевски, другарят на Левски, организаторът на “Гимнастическите дружества”, комуто се дължи съществуванието на Южна България, бяхме свидетели, като се погреба. Двама души, с дискос в ръцете, ходеха от дюген на дюген, да събират по петаче и две за неговото погребание. На тоя дискос спущаха своята лепта и враждебните нам елементи, с които покойний водеше отчаяна борба. Каква национална гордост… По същото това време всичките български вестници бяха облечени с черно за смъртта на един чуждестранец музикантин, който бе дошел в страната ни само от любов към лирите. Всички го оплакваха горчиво и изказваха мнение: да се помогне на фамилията му от народното съкровище… Пак по това време колоните на вестниците се пълнеха с биографията иа друг един облизан чуждестранец по случай сребърната му сватба. А за Матевски пи дума, ни ума. По-долу в същия град стваха живи прспирни, биеха се депутати, псуваха се за устрояването на някакъв си храм, пак над чуждите гробове подигнат.
Ех, народ, народ, кога ще да погледнеш на своята изпокъсана черга?

Link to comment
Share on other sites

Супер се развеселих и се разсмях като гледам новините - Станишката пак разказваше вицове 'айде да се засилим малко на финала' :) и как бсп били последният бастион на защитата и за тях била България... Трябва в Комиците да го вземат да играе... ще е мегастар :)

БСП вземат ли властта отново, наистина ще си бия шута от тоя цирк.

Link to comment
Share on other sites

Не знам Виден и Винила какво ще кажат, но това доста архаично звучи....поне на 10-15 години...

 

Звучи много добре, но ние с Румен се стреляме у Фейсот с такива неща http://www.youtube.com/watch?v=QOaqgrtoMGo&list=PL7828BE30DBAD7CE3&index=119  от няколко часа. 

Link to comment
Share on other sites

Случайно...ама и все пак съм минал през тия години в съзнателната си възраст - стилът и конструкцията ме върнаха някъде около това време, а и подобен набор от инструменти/саунди аз самият ползвах в края на 90-те и началото на миналото десетилетие.....баси, колко време мина от тогава... :online2long:

Link to comment
Share on other sites

Знам ли...може да съм в такъв период...ще ми мине (надявам се). :))

 

Дай да сменим темата - абе хора, вярно ли в Китай се возят на такива влакове? Бях чел, че имат 'Маглев', ама не мислех, че го пускат чак на 430+ км/ч...евала. :thumbsup:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Znl3unU4D7U

 

 

П.П. Забележете часовника - стана 10ч. 30мин. 00сек. и потегли. :bowdown:

 

 

Верно е. Влакът е производство на Сименс и ТисенКруп и им е излязъл на китайците към милиард и двеста милиона долара. Обаче забележи какво става в кабинката на машиниста, когато се ползва от китайци. Хвърчащи кабели и разклонители, захранващи някакви меко казано странни устройства, нямащи връзка с управлението на машината (нещо приличащо на вентилатор, при положение, че машината е климатизирана със сигурност). :laughing1:

 

800px-Shanghai_Maglev_Driver.jpg

 

Всъщност влака си е изцяло китайско производство и се казва Маглев. И не е с колела а на принципа на магнитни въздушни възглавници. Ето един доста интересен филм на Дискавъри по темата.

 

http://www.vbox7.com/play:a64c889df3

Link to comment
Share on other sites

Всъщност влака си е изцяло китайско производство и се казва Маглев. И не е с колела а на принципа на магнитни въздушни възглавници. Ето един доста интересен филм на Дискавъри по темата.

Този идиотски сайт вбокс е невъзможно да се гледа от чужбина, но информацията я има на много места. Ето ти в сайта на Сименс. Знам, че полосата е строена от китайците разбира се, защото е трябвало да правят някакви по-специални укрепления заради нестабилния терен, но машината си е изцяло немска, при това на откриването на обекта са били лично канцлера по онова време Шрьодер и китайския премиер. ;)

Link to comment
Share on other sites

Всъщност сега като се зачетох по разни сайтове, се оказа, че Маглев е вид технология, която е ползвана в Англия, Германия, Япония и Китай. Самия влак за който говорим е чисто китайско производство и се движи само по трасе дълго 30 км. до шанхайското летище. Съжалявам, че не можеш да отвориш VBOX-а, защото филма е за 5-те супер влака. Там описват как е изобретен в шанхайския университет от сравнително млад учен. Преди него са само безспорния победител-френския TVG развиващ 500 км.ч. и японския Булет-трейн, развиващ 320 км., но с най-големия брой пътници (1300) които превозва.

Link to comment
Share on other sites

Този идиотски сайт вбокс е невъзможно да се гледа от чужбина, ..

 

Този идиотски Ви-бокс понякога е невъзможно да се гледа и от България, затова аз го ползвам само в много краен случай, когато всички други опции за гледане са ми отпаднали... ;)

Link to comment
Share on other sites

Този идиотски Ви-бокс понякога е невъзможно да се гледа и от България, затова аз го ползвам само в много краен случай, когато всички други опции за гледане са ми отпаднали... ;)

 

Ами малко са им ресурсите на момчетата. Трудно могат да се мерят с гугъл все пак

Link to comment
Share on other sites

Събота е 12.15 , трезвен съм .... падат астероиди ... навярно иде краят на света   :thumbsdown:

 

 

 

ПС : Има ли някъв нормален скин на форумЪ щото тоя ме притеснява , много еуропейски ми идва  :grin:

Link to comment
Share on other sites

Яко, аз още съм на следобедно капучино, но по-късно ще си го пусна пак като седна на масата с ракийката. :beer:

Там описват как е изобретен в шанхайския университет от сравнително млад учен.

Ами не знам, освен Сименс да лъжат здраво в сайта си и да са успяли да заблудят дори Шрьодер, когато е откривал Маглев инсталацията в Шанхай. Освен това има и нещо друго, когато германците са изобретявали тази технология май още някъде през 60-те години, китайчетата най-вероятно са рупали оризец директно на плантациите. :laughing1:
Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...