Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

После защо имаме разбити улици. Вижте дебелината на асфалта по един от пловдивските булеварди.

 

Не разбирам това много или малко асфалт е?

Link to comment
Share on other sites

Малко е, разбира се. Но не е това проблема. Проблемът е, че основата е кал. Няма никаква подложка. За магистрала са 7 слоя чакъл, за градски условия си мисля, че поне 3 добре трамбовани слоя са нужни. Слоевете минават от едър към ситен. Отгоре се слага тоя асфалт и не се пипа около 30 години ако се пази и е качествен.

Link to comment
Share on other sites

Не разбирам това много или малко асфалт е?

Малко е. Трябва да е минимум 4-5 пъти по - дебел. Ако се сетя ще ти снимам да видиш навън по колко се слага. Отделно са различни слоеве.

Link to comment
Share on other sites

Малко е. Трябва да е минимум 4-5 пъти по - дебел. Ако се сетя ще ти снимам да видиш навън по колко се слага. Отделно са различни слоеве.

 

Чак 4-5 пъти ай недей... biggrin1.gif

Link to comment
Share on other sites

Чак 4-5 пъти ай недей... biggrin1.gif

Толкова е. Това няма и 20 сантиметра. Това е последният слой. Долните които са реално много дебели ги няма никакви.

Link to comment
Share on other sites

И аз мисля, че доста по-важно е подложката под асфалта. Снимката по-долу е от голям булевард в Берлин, 2007 снимка с телефон.

 

a4c54.jpg

Link to comment
Share on other sites

9081_5.jpg

 

После защо имаме разбити улици. Вижте дебелината на асфалта по един от пловдивските булеварди.

Вие вижте от всичките хора, в дадения момент колко работят :)

Link to comment
Share on other sites

Тея поне имат каски повечето...Елати ги вижте онези на Южен....не стига, че нищо не правят ами и личната безопасност пренебрегват.... :laughing1:

bde1effdc64d0b38f15e1a15dac82084.jpg

Link to comment
Share on other sites

Вие вижте от всичките хора, в дадения момент колко работят :)

 

Тези пак са малко. Предни години като съм минавал покрай "новия бетонен мост" докато го правеха още - от 25 човека които преброих, само 1 видях да прави нещо а не да се подпира или да се излежава на сянка (това е когато успях да броя, защото не карах и можех да се оглеждам, иначе колко пъти ги гледах че са доста и че само се размотават, ама не беше особено разумно да се въртя да ги броя докато карам)

Link to comment
Share on other sites

Бах мааму, 5 тиквички - 2 часа пържене... :wacko:

После - 30min и всичко е приключило :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Бах мааму, 5 тиквички - 2 часа пържене... :wacko:

Прави ги на фурна или на скара, стават даже и по вкусни, а и по бързо. Жена ми така ме научи и при все, че в началото гледах с недоверие, наистина стават доста по-вкусни.

Link to comment
Share on other sites

Толкова е. Това няма и 20 сантиметра. Това е последният слой. Долните които са реално много дебели ги няма никакви.

такъв си беше стандарта по времето, когато е проектиран и изпълняван този булевард - залагам на 80те години. по спомени по онова време тъкмо дефинираха трите типа улици: за такива с леко движение - афалт мин. 5см, средно движение - 10см, тежко движение - 15см. на слоеве от по 5 см, но практически се правеше само един слой със съответната дебелина. подложката се изпълняваше от земни маси с трамбоване теоретично през 5см слоеве, според проектантите минимум през 10см, а практически през 20-30. и се правеше от земни маси щото чакъла се водеше скъп консуматив - работеха само 2 или 3 кариери с малък дебит. следващото поколение БГ стандарти направи слоевете асфалт по 10 см и даже се осмели да изисква дренажни слоеве под тях, а в градовете нахалстваше за изградена обратна канализация.

и защо давате за пример берлин - през 90те години те си бяха вече развита икономика и можеха да си позволят да задават и спазват европейски стандарти, които иначе са хубаво нещо, ама скъпо. ама нищо де, ще ни изтеглят едно ново заемче, за да построят още некоя магистралка или булевардче (та батко или Стенли да усвоят една печалба), па после ша му мислим как да го плащаме кат немаме производство и сме нетен вносител на 95% от търгуваните стоки. па и то докато дойде падежа само данъкоплатците ще са същите.

 

и не че се заяждам, но просто не мога да пропусна да отбележа, колко много ме кефи как освен от футбол/коли/жени всеки разбира и строителство, и то пътно такова, щото в свободното си време е пуснал поне по 50км трилентов път път до махалата на дядо си в дън гори тилилейски да речем.

Link to comment
Share on other sites

После - 30min и всичко е приключило :laughing:

Мбрях, 30 мин., много бре...Само 10 мин по-късно в комбинация с чеснов сос от овче мляко всичко свърши...Няколко пъти :lol:

 

Прави ги на фурна или на скара, стават даже и по вкусни, а и по бързо. Жена ми така ме научи и при все, че в началото гледах с недоверие, наистина стават доста по-вкусни.

Аз ги правя предимно на скара, в комбинация от врат, котлет, ребра, шишове и други подобни зеленчуци, но вчера хич не ми се занимаваше със барбарона или ел скарчока....Пък и малко постно тия дни...че през уикенда падна голямо освинване...

Link to comment
Share on other sites

Вчера в п.Илюхинская намираща се на вр. Арабика в Абхазия на дълбочина около 1 км след сифон при инцидент загива спелео водолаза Алексей Савельев, клуб Сокольники.

За пореден път пещерното гмуркане се доказа като един от десетте най-смъртоносни спорта...

Link to comment
Share on other sites

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5071911

 

на печелившите честито :wacko:

 

Хипотетично. Ако от утре петрола падне до 89 долара за барел, а долара стане пак 1.35....следва ли бензина да падне с 1 лев за литър? Толкова колкото е нормално, за да си караш колата спокойно и да не се налага да ставаш абонат на "Газпром" :D

Link to comment
Share on other sites

Хипотетично. Ако от утре петрола падне до 89 долара за барел, а долара стане пак 1.35....следва ли бензина да падне с 1 лев за литър? Толкова колкото е нормално, за да си караш колата спокойно и да не се налага да ставаш абонат на "Газпром" :D

 

Не. Ще го вдигнат още, защото трябва да се презастраховат в случай, че скочи изведнъж отново. Да няма голямо повишение (1,50лв за 1 ден примерно) и шок за клиента.

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...