Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

Неизползването на ръчната спирачка е признак на автомобилно невежество, а не мъжкарски подвиг.

 

глупости. не е нито едното, нито другото. пък и кой казва, че не се използва...особено като е влажен Хасфалта :D

Link to comment
Share on other sites

защо???

дай поне един смислен аргумент и още ся отивам да я дръпна?

Ами няма смислени аргументи. Законите на физиката не важат за някои притежатели на автомобили, а ръчната спирачка е безсмислен елемент от интериора, създаден от глупаци. Нещо като огледалцето за пътника отдясно. Абе за кво наистина я слагат тази ръчна спирачка? :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Бе, тя и резервната гума беше неотлъчно от автомобила ама друго виждам в новите автомобили - спрейче :D. Измислиха коли, който сами паркират, не знам защо още не са я направили и тази ръчна автомат, като загасиш и лоста да се вдига :D...или може да са я оставили за една от малкото механични дейности, които човек прави докато шофира :D

Ръчна зимата не мисля, че има значение колата днес ли е излезнала от завода или не. Остваия 2 дена на минус 20, както беше миналата зима и ти пожелавам успех с потеглянето :)

Link to comment
Share on other sites

Остваия 2 дена на минус 20, както беше миналата зима и ти пожелавам успех с потеглянето :)

Айде по-полека. Има места по света, където половин година температурата не се вдига над тази граница, а не само за два дни. И въпреки това хората си използват ръчните спирачки без този драматизъм.

Link to comment
Share on other sites

Говориш наизуст. Този детайл от автомобила е стриктно механичен, жило+броня. Към тази съставка прибавяш влага и процеса ти е ясен след това. Хората в тия райони неизползват ръчна спирачка. Същият проблем се наблюдава и в централното заключване и редица други компоненти в един автомобил, а при екстремни температури, за които ти говориш, хората не си гасят колите. Аз карам дизел и знам, че дизела замръзва на -25/-30 градуса. При такива температури не мисля, че ръчната ще им е проблема на хората.

 

Ето как трябва да се подготви кола за тези екстремни темепратури за които ти говориш:

 

44d39fc46581821b5b0840720d2a8143.jpg

Link to comment
Share on other sites

Говориш наизуст. Този детайл от автомобила е стриктно механичен, жило+броня.

Точно така, аз говоря наизуст, защото живея на екватора, пък ти понеже си на Северния полюс и имаш богат експириънс по въпроса за зимното управление на автомобил в екстремни условия.

Вече го казах, но пак ще повторя, че на стара кола, на която ръчната спирачка никога не е използвана и не й е правена профилактика, естествено е напълно вероятно да й се случват всякакви номера през зимата. Но за това си е виновно единствено задкормилното устройство. А в такива случаи най-лесно е де се обяви ръчната спирачка за безсмислен елемент, с който истинските тарикати е глупаво да се съобразяват.

Link to comment
Share on other sites

Добре, дърпай си ръчната и остави лаиците като мен, където вчера видяхме кола за първи път да си живуркаме. Никой не е казал, че е безмислен елемент. Пък и ако ми е гот може и един камък да сложа зад някоя гума..след паркинг...

 

Из наръчника на US ARMY CORPS/инженерно подразделение:

When parking in freezing weather, avoid using the parking brake. The brake linings could freeze to the brake drum and disk. If necessary, block tires with rocks or other heavy objects.
Link to comment
Share on other sites

Точно така, аз говоря наизуст, защото живея на екватора, пък ти понеже си на Северния полюс и имаш богат експириънс по въпроса за зимното управление на автомобил в екстремни условия.

Вече го казах, но пак ще повторя, че на стара кола, на която ръчната спирачка никога не е използвана и не й е правена профилактика, естествено е напълно вероятно да й се случват всякакви номера през зимата. Но за това си е виновно единствено задкормилното устройство. А в такива случаи най-лесно е де се обяви ръчната спирачка за безсмислен елемент, с който истинските тарикати е глупаво да се съобразяват.

 

Ръчната се дърпа единствено на наклон. Ако задницата ми гледа към върха на наклона включвам задна....в обратния случай - първа. Другото дърпане на ръчната е единствено и само за фън. Бъди спокоен тая компресия не се преодолява така лесно. А да...верно, че тия дето караме коли втора ръка сме невежи. Извинявай ;) Посипвам си главата с пепел, местя го в другия крачол и така ;)

 

Tи колко пъти в годината си правиш профилактика на ръчната? Аз през ден...че да е интересно :D

 

едит: жалко, че моминското парти свърши :D :D

Link to comment
Share on other sites

Добре, дърпай си ръчната и остави лаиците като мен, където вчера видяхме кола за първи път да си живуркаме.

 

Само да те попитам - ти знаеш ли човека с който спориш къде точно живее?

Link to comment
Share on other sites

и това автоматично го прави "победител" в спора?

 

Придава доста тежест на аргументите му. Приятели от Норвегия и набор от казармата, преживяващ принципно в Камчатка, потвърдиха.

 

Добро утро.

 

П.С. А приведеният аргумент от наръчника на хамериканската армия...laughing1.gif Там има такива идиотщини... Като за зареждането на автомата bowdown.gif

 

Ред. П.С. 2 Досега не съм чувал на някоя ръчна да пише да се използва само при топло време.

Link to comment
Share on other sites

Из наръчника на US ARMY CORPS/инженерно подразделение:

Е хубаво и каква е връзката между армейския джоган и редовия цивилен автомобил? В този край на света например карането на таратайки с ръчни скорости изобщо не е популярно занимание. Как тогава си представяш паркирането на автоматик без използването на ръчна спирачка? Четири големи павета или тухли в багажника и така слагай и махай всеки път, когато трябва да използваш колата? Ами ако трябва да спреш на баир, как се слагат паветата тогава, в движение? :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

и това автоматично го прави "победител" в спора?

 

Да.

 

Защото тука си теоретизираме, а той говори от личен опит. И го прави това над 4 месеца в годината, а не половин-максимум един месец като тука.

 

Кръстник, я кажи колко време при вас се задържа снега?

Link to comment
Share on other sites

Кръстник, я кажи колко време при вас се задържа снега?

В близките планини над селото сняг има до началото на юли месец. Всъщност аз карах ски на ледника в небезивестния Уистлър в края на юни. Обаче истинската зима си е малко по-насевер. В северните части на провинцията май са измервани рекордни температури от -59 градуса, но разбира се абсолютния канадски рекорд го държи едно село в Юкон, където термометъра се е спирал на -63. А там хората не слизат от колите си, защото без тях са загубени просто. :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

новите автомобили - спрейче :D.
И при крива джанта?

 

Говориш наизуст
Да кажеш на човек, живеещ в Канада, че говори наизуст за студовете е леко...

 

Всъщност аз карах ски на ледника в небезивестния Уистлър в края на юни.
Няма ли да престанеш? Казах ти, че те мразя вече!! То бива да дразниш хората, ама ти прекаляваш!
Link to comment
Share on other sites

Няма нищо по-мъдро от това, винаги да дърпаш ръчната, преди да излезеш от автомобила. А вероятността да тръгнеш с дръпната ръчна спирачка е пренебрежимо малка, освен ако не си идиот. Затова това е най-лесния и логичен начин - включването на фаровете да е вързано за сензора на ръчната спирачка. Всичко друго са инжИнерни измислици.

 

Toва, че е логично за теб и че било лесно не е никакъв аргумент. То много лесно и хубаво се охлажда бирата в леген с вода, ама всички си имаме хладилници. Най-лесното не е най-доброто нито пък най-Ентелегентно. За това си има модули и други варианти, защото вършат 10 пъти по-добра работа от реле вързано на ръчната. Ръчната е глупаво да се дърпа винаги, тя е за наклон, това че тъпаците в USA или пък Канада са толкова тъпи, че немогат да карат с ръчни скоросоти си е тяхен проблем.

 

Даже имам и случка, дето ако бях на ръчна камиона, който ме блъсна щеше да ме направи кабриолет. При даване на заден ход "не ме видя" и ми се качи само на предния капак, защото колата тръгна назад иначе ми беше отнесъл тавана. Тъй, че ползване на ръчна винаги е глупаво!

 

Говориш наизуст. Този детайл от автомобила е стриктно механичен, жило+броня.

 

Зависи Румба, има автомобили с ел. ръчна, където няма жило и броня. Иначе където е с жило и броня си замръзва като стой та гледай.

Link to comment
Share on other sites

На мен никога не ми е замръзвала, а си я дърпам винаги.

Това си е допълнително подсигуряване, просто ми е навик като колана.

Да се включва автоматично не виждам смисъл. Иначе за фаровете е идеално да са вързани като палиш да светват. Особено с новия закон. На някои коли знам, че става само като си смениш държавата на компютъра.

Винил, ти ако караш само със спрейче в колата, ти пожелавам успех. Аз без резервна и то читава, не тръгвам никъде. Спасявала ме е неведнъж.

Link to comment
Share on other sites

Няма точен норматив за ползване на ръчната спирачка, поне аз не съм виждал такъв. Тя е препоръчителна при наклони и нищо повече. Има келеши я ползват за дрифт, виждал съм с очите си кретени, които на всеки червен светофар я дърпат... Идиоти всякакви. Няма такова нещо като задължителна ръчна. Но е силно глупаво човек да не я ползва изобщо. Аз си я ползвам редовно когато и където се налага. Не виждам защо чак такъв въпрос направихте от тоя елементаризъм, ама щом ви се спори ... laughing1.gif

 

Относно светлините - най-добре е да си се сложи модул, който освен че се грижи за всичко има и разни гъзарии и настройки на светлините. Нищо чак толкова трудно и недостижимо. Ако забележите, че има спекулативно покачване на цените поради завишено търсене - винаги има интернет пазар, откъдето да поръчате. На който не му се дават пари - да си разчита на наличните системи. Простичко и ясно....

Link to comment
Share on other sites

това че тъпаците в USA или пък Канада са толкова тъпи, че немогат да карат с ръчни скоросоти си е тяхен проблем. стой та гледай.

Тук не си много прав. В големите градове, с големите задръствания си е по-скоро необходимост. Представи си влизаш в заръстване и постоянно първа, потегляне, спирачка, изключи, първа, потегляне... И така на много кратки интервали. Всеки ден, по два пъти.

Аз ръчна използвам, когато съм на наклон, трябва да потеглям нагоре по такъв когато ми се е наложило да спра поради някаква причина или когато слизам от колата за малко и я оставям със запален двигател

Link to comment
Share on other sites

Явно не съм в час. Толкова ли е трудно да си врътнеш ръчката или да си натиснеш бутона за фаровете, след като запалиш колата, че се търсят автоматични варианти? Или притеснението е, че някой ден ще забравиш и баш тогава ще те спрат? :)

Link to comment
Share on other sites

ами да, точно това е притеснението. Още нямаме навика да светим постоянно.

На бившата ми Астрата беше фабрично със система, която пали фаровете при запалване. Просто и ефективно.

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...