Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

Я кажи как че в Тиксим ми обясняваха как трябвало да дам 150лв за нам си какво пък аз им обясних че за 150 ще трябва поне 15 свирки да ми направят

 

То начини има бая за тая работа, най-евтин и най-смотан е с 1 реле за около 3 лв, вързано през контак. Даваш контакт и светкат фаровете, ама това не е оферта защото като въртиш на стартер ти светят фаровете. За около 10 лв. има друг вариант с 2 релета, 1 за време вързано към генератора и 1, което да пуска фаровете. Така след 10 секунди след като запалиш ще ти се пускат светлините. Другия вариант е с ДРЛ модули ама покрай тоя закон тея дето правят такива са затрупани от работа.

 

На моята кошница мОсЮ инжинер далечната 96-та година го е предвидил и го е заложил фабрично в колата. С компютърна диагностика ми го пуснаха, като запаля си светкат фаровете, като загася си спират. Сега даже им забравих къде е копчето, защото не ги включвам :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

На моята кошница мОсЮ инжинер далечната 96-та година го е предвидил и го е заложил фабрично в колата. С компютърна диагностика ми го пуснаха, като запаля си светкат фаровете, като загася си спират. Сега даже им забравих къде е копчето, защото не ги включвам :rolleyes:

 

Моята има автоматично светване на фаровете. И го прави когато се смрачи... автоматично. Ако намеря къде е сензора ще му видя сметката ами не ми се занимава а педалите от Тиксим отказаха да го направят. Подозирам всичко, което е необходимо е да залепя малко изолирбанд върху сензора стига да знам къде е.

Link to comment
Share on other sites

а мойте пък имат фотореле за да светкат автоматично кат влезна в тунел.

предназначението на предните светлини е да осветяват пътното платно за шофьора, за да може да го вижда, при липса на друг източник на светлина!

не е за да може някой да си дреме спокойно зад волана, щото по-лесно щял да виждал светещи точици. или па да пести от очила или прегледи на доктор.

най-ярката точка привличала вниманието. а кво става с инстинкта да се приближиш към обекта на наблюдение? някой е успял да го изключи ли? или вие никога не се накланяте в посоката към която сте завъртели глава? а сега тоя наклон си го представете към насрещен поток автомобили със запалени фарове.....няма риск. никакъв. и въобще не се повдига нивото на стрес в подобни условия...

докато не видя официална статистика за намалял брой катастрофи с челен удар, след въвеждане на подобно изискване в страна с аналогично на нашето географско разположение, отказвам да повярвам, че това е нещо друго, освен поредния икономически интерес на герберасткия картел.

 

 

п.п. дядо, погледни над огледалото за обратно виждане.

Link to comment
Share on other sites

Моята има автоматично светване на фаровете. И го прави когато се смрачи... автоматично. Ако намеря къде е сензора ще му видя сметката ами не ми се занимава а педалите от Тиксим отказаха да го направят. Подозирам всичко, което е необходимо е да залепя малко изолирбанд върху сензора стига да знам къде е.

 

Това е интересна идея, но ми се струва глупава, особено за човек като тебе. Кой те бие да се занимаваш с тия келеши? Да не си в гаранция още? Дори да си, не се занимавай, защото от опит съм разбрал, че почти нищо не покрива. За каквото и да съм питал, все не влиза в гаранцията. Накрая ядосан подвикнах въпроса дали поне моторът влиза в тая пуста гаранция.... Аз мога да ти кажа къде да идеш да се погрижат по въпроса. Като цяло основното е да не светват фаровете преди да се запали мотора (т.е. да спрат другите консуматори), за да не си съсипеш акумулатора. Нищо повече.

Link to comment
Share on other sites

Някой запознат ли е как са нещата в Унгария? Заплати, живот и т.н.?

Доста е скъпо. Заплатите не са кой знае колко високи.

Link to comment
Share on other sites

п.п. дядо, погледни над огледалото за обратно виждане.

 

+1 поне на всички автомобили без значение марка и модел, там слагат сензор за фарове/дъжд или подобно. Вижда се естествено вън от колата, да не вземе дедо сега да го търси вътре.

 

Като цяло основното е да не светват фаровете преди да се запали мотора (т.е. да спрат другите консуматори), за да не си съсипеш акумулатора. Нищо повече.

 

По-скоро да не светят докато въртиш на стартер, че да има пад. Иначе едно време старите шофери разправяха, че зимата при много студено време е хубаво да включиш за няколко секунди фаровете, да се разбудят процесите в акумулатора. Доколко е вярно и приложимо в днешно време :laughing1:

 

 

П.П. Относно ефекта от светнатите фарове, за мен е нулев, но като ме задължават ще ги пускам. Не ме кефи ама може да се жалвам на арменския поп

Link to comment
Share on other sites

Тогава все още беше в гаранция. Основното е, че ме мързеше да се занимавам а тогава бях в сервиза и ги помолих учтиво да го направят онзи каза добре и после нищо. Като я взимах се сетих да питам и онзи понеже беше друг взе да ми разтяга локуми как не можело да стане, как нам си какво и как да сам им дадял 150лв за не знам си каква електроника при положение, че колата ми го има и всичко което трябва е да се залепи малко изолирбанд върху шибания датчик.

Link to comment
Share on other sites

Абсолютно приложимо.Акумулаторите са същите като преди.....Процесите са си същите....Това се прави с цел самовъзбуждане и подгряване на акумулатора, за да се избегне т.нар. студен старт на същия.

Link to comment
Share on other sites

Абе вие сте големи инжИнери мама му стара - та чак и таймери и какво ли не. Най-простото решение е реле, вързано към веригата на сензора за ръчната спирачка. Целият номер е да си дръпнал ръчната, когато палиш колата, което всъщност си е добра практика. Фаровете светват, когато пуснеш ръчната на работещ двигател. Чисто, просто и лесно. :)

Link to comment
Share on other sites

Абе вие сте големи инжИнери мама му стара - та чак и таймери и какво ли не. Най-простото решение е реле, вързано към веригата на сензора за ръчната спирачка. Целият номер е да си дръпнал ръчната, когато палиш колата, което всъщност си е добра практика. Фаровете светват, когато пуснеш ръчната на работещ двигател. Чисто, просто и лесно. :)

 

Има варианти бол, а за мен най-простия вариант е 1 реле през контакт, но е изключително тъпо пък и фаровете ти светят като въртиш на стартер, както и това с ръчната ако си я дръпнал на място. Аз ръчна рядко я дърпам и не е много хитро всеки път да си игая с ръчната, та да ми палят фаровете! Нали идеята е да се палят автомат, не да си игаеш да правиш каквото и да било. То ако е така да си връткаш копчето и готово.

 

Баси, колко ви мързи едно копче да цъкнете...huh.gif

 

Не е проблема в мързела, всеки се е унесал в ежедневието и може да забравиш. Така неволно можеш да отнесеш глоба 50 кинта, която не е много приятна. Или пък родителите ми вече са хора на възраст и редовно ги забравят включени, така могат спокойно да закъсат. Така тая екстра е безценна ;)

Link to comment
Share on other sites

Говоря по принцип. На всеки се случва. да забрави.

 

Ред. И аз оня ден като тръгнах да оправям паркирането на жената, се чудех, що не виждам laughing1.gif

Link to comment
Share on other sites

Има варианти бол, а за мен най-простия вариант е 1 реле през контакт, но е изключително тъпо пък и фаровете ти светят като въртиш на стартер, както и това с ръчната ако си я дръпнал на място. Аз ръчна рядко я дърпам и не е много хитро всеки път да си игая с ръчната, та да ми палят фаровете! Нали идеята е да се палят автомат, не да си игаеш да правиш каквото и да било. То ако е така да си връткаш копчето и готово.

Няма нищо по-мъдро от това, винаги да дърпаш ръчната, преди да излезеш от автомобила. А вероятността да тръгнеш с дръпната ръчна спирачка е пренебрежимо малка, освен ако не си идиот. Затова това е най-лесния и логичен начин - включването на фаровете да е вързано за сензора на ръчната спирачка. Всичко друго са инжИнерни измислици.

Link to comment
Share on other sites

Няма нищо по-мъдро от това, винаги да дърпаш ръчната, преди да излезеш от автомобила.

 

Не мисля, че зимата е особено удачно да се оставя колата с дръпната ръчнаbiggrin1.gif

 

Днеска пак беше якия пек, а и сега си е доста топличко. Единственото нещо, което съм в състояние да правя е да слушам музика и да чопля разни сайтове...

http://www.youtube.com/watch?v=We4hoe0eM6k

 

поздравbeer.gif

Link to comment
Share on other sites

Няма нищо по-мъдро от това, винаги да дърпаш ръчната, преди да излезеш от автомобила. А вероятността да тръгнеш с дръпната ръчна спирачка е пренебрежимо малка, освен ако не си идиот. Затова това е най-лесния и логичен начин - включването на фаровете да е вързано за сензора на ръчната спирачка. Всичко друго са инжИнерни измислици.

 

дърпай, сваляй ръчни...може - ако 1 път запаля колата да ида на работа и 2-ри път я запаля да се прибера към нас...ама и тогава няма да ми се иска. Идеята е да става единствено и само с въртенето на контактния ключ....всякакви други магии са излишни.

Link to comment
Share on other sites

Не мисля, че зимата е особено удачно да се оставя колата с дръпната ръчнаbiggrin1.gif

Това може да създаде проблем само ако колата е стара и никога ръчната спирачка не е била използвана. Затова при стар автомобил е особено важно редовното използване и поддържане на ръчната спирачка. Така проблемите през зимата с използването й са изключени.

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...