Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

Ш'съ сетиш... Цените на горивата стигнаха безумни за нашата реалност стойности, държавата е пред тегленето на пореден кредит за да гаси друг, цените на всичко ще ударят гъза в тавана, Б.Б. ще подписва за строеж на газова електроцентрала, която ще се строи от руснаците и ще работи само с руски газ.... да изброявам ли още!?! Винаги когато хуя допре до задника и се вади нещо такова от ръкава. Стар политикански трик, ама винаги хваща дикиша.

 

Аз това се опитах да обясня ама народа като набере, кучета та кучета...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

djadomraz, по едно време ми се чинеше, че с теб имаме желание поне за взаимна адекватна комуникация тъдявашна. И божем вИдех твой пост, уставно гледах да съм тоз отговор, дето поне от човещина и благоразумност да прилича.

Ама после се оказа, че чунким не съм и разбрала - пак (!)... защото иде реч, че всъщност други мераци си имал, пък и до настроение опирало:

 

:beer: не ми се заяжда ... нито има смисъл.

 

Така щом искаш, да е по-нашенско, добре. Няма да ти троша хатъра, но отнапред да ти кажа искам, че с мене няма що да мериш. Жена съм... и то "математиката" ясна.

 

Хайде по същество сега:

 

Triti, като си толкова наясно с животните и т.н. би ли ми обяснила какво ще се случи на някое куче (или вълк) ако случайно се доближи до малките на някоя мечка? Не смяташ ли, че е напълно нормално един вид да реагира доста по-рязко ако усети заплаха за малките си? И тъй като отговора е очевиден, защо смяташ че хората следва да не правят нищо по случая?

 

Хубаво ще е да погледнеш на нещата от един малко по-паметен ъгъл. Примерно този, че кучето сме го създали ние - гордият венец на разума на нашата планета. То ни е слугувало, кога е трябвало мечки, зайци и глигани да ловим, пазело стадата ни от вълци и крадци, на рат и бран е идвало с нас - оръжие да ни бъде също.

 

Сега живеем в панелени килии, на лов се ходи не от нужда и глад, а от скука; стада вече никой от нас не води на паша, а на рат и бран с кучета само децата си играят - кои имат село, че и двор - къде да се разтичат по принуда.

 

Ще ти отговоря що би сторила мечката, ако си е създала куче, дето да я пази и слугува. Ще го пусне да й пази малките и ще му носи хлеб, че гладно да не стои. Ама това ако мечката беше разумният вид.

 

Честно казано убийството и още повече измъчването на животни ме отвращава, но съгласи се, не може да се разхождат кучета на глутници в градовете а всички сме наясно, че кучетата са на 3 яденета разстояние от вълците

 

Всички не сме наясно с тая работа, некои от нас обяснение и другаде могат да намерят, не само у легендите. Ама да ти го сравня искам, че добре да ме разбереш: Кучетата са на 3 яденета разстояние от вълците, толкова колкото са маймуните на 3 плувания разстояние от човека.

 

... или пък в краен случай може да приемеш за малко, че не може всичко все "на нашето" да е, кога живеем заедно и други твари.

 

Сполай ти. :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Тролололололо :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Тази вечер беше повече от идеална. Вчера също си прекарах страхотно. И мога да заключа, че уикендът беше върховен (I "blame" it on the мЕче :))

Link to comment
Share on other sites

Аз мислех да го/я питам дали не е праснал/а мечето, ама щом ще го даваме културно....

Link to comment
Share on other sites

пък и до настроение опирало

Бях написал една камара шуротии пък после ги разкарах, наистина писна ми да се заяждам нито пък има и смисъл. Но след като толкова пъти ме намесвате в темата да взема накрая да дам отношение.

 

 

Така щом искаш, да е по-нашенско, добре. Няма да ти троша хатъра, но отнапред да ти кажа искам, че с мене няма що да мериш. Жена съм... и то "математиката" ясна.

Именно, именно. Имаше една хубава снимка на празна зала с коментар отдолу "събор на мъжете спечелили спор с жена" :)

 

 

Хубаво ще е да погледнеш на нещата от един малко по-паметен ъгъл. Примерно този, че кучето сме го създали ние - гордият венец на разума на нашата планета. То ни е слугувало, кога е трябвало мечки, зайци и глигани да ловим, пазело стадата ни от вълци и крадци, на рат и бран е идвало с нас - оръжие да ни бъде също.

 

Сега живеем в панелени килии, на лов се ходи не от нужда и глад, а от скука; стада вече никой от нас не води на паша, а на рат и бран с кучета само децата си играят - кои имат село, че и двор - къде да се разтичат по принуда.

 

Ще ти отговоря що би сторила мечката, ако си е създала куче, дето да я пази и слугува. Ще го пусне да й пази малките и ще му носи хлеб, че гладно да не стои. Ама това ако мечката беше разумният вид.

 

Май си идеалистка. Ти била ли си на село скоро и виждала ли си там отношението на хората към животните (или по-скоро добитъка)? Защото това което каза по-горе звучи много добре на теория и някоя тинейджърка галеща малкото си кученце с розово перце може и да се прехласне по подобни идеи, но това е доста далече от реалността.

 

След като ти самата обясни колко непотребно е в днешни дни кучето, вид създаден от нас да ни помага, но вече ненужен (освен с декоративна цел), а от друга страна ние сме отговорни за контрола над популацията му, след като ние сме го създали, смятам имаш и отговор на въпроса какво трябва да се направи ако тази популация надвижи някаква допустима граница. Особено в градовете. При това няма нужда от никакви емоции от ничия страна. Който желае да отглежда каквито си желае животинки може да го прави в собствената си къща или апартамент (евентуално, имаше някакви закони за това - примерно не може да се отглежда магаре в жилищен блок).

 

Всички не сме наясно с тая работа, некои от нас обяснение и другаде могат да намерят, не само у легендите.

 

Цитирах Тери Пратчет но май не стопли хумора :)

 

или пък в краен случай може да приемеш за малко, че не може всичко все "на нашето" да е, кога живеем заедно и други твари.

 

У дома си е моя територия и имам много против да ми дойде някое куче на гости ей тъй щото му е кеф. Аналогично в градовете, които са територия с преобладаващо човешко население следва да се гласува как да се постъпи. Понеже сме демокраци и каквото реши мнозинството ще стане (и колкото пари се отпуснат, след като 3/4 се приберат в джобовете на този и онзи разбира се, последното го казвам като реалист не като циник).

 

И докато предпочитам да живеем в хармония с природата и колкото е възможно по-екологично, специално по темата с кучетата не виждам и грам причина за замисляне, относно това как да се постъпи спрямо този изкуствено създаден вид.

 

А да и както Галин вече каза - цялата тази полемика по случая е прах в очите за да отвлече вниманието на хората от по-сериозните проблеми. Защото проблема не е от вчера, но някак изведнъж влезе пак на фокус. Ето за това и престанах да гледам телевизия - много взеха да ми изтъпяват глупостите на журналистите.

 

 

Сполай ти и на теб

Link to comment
Share on other sites

"А когато нещо не е наред - споко, не акаш навътре"

 

Добро утро, курчовци, вагини, клиторчета и прочие сексуално-вулгарна терминология.

 

http://www.youtube.com/watch?v=0lFp3cpqvfg

 

Link to comment
Share on other sites

Пропуснал съм малко спора за бездомните кучета, но наистина искам да прочетете нещичко. Няма да давам линк, с надеждата повечко от вас да се зачетат...

 

Човек наистина трудно се разделя с представите си. Особено тези, с които е живял в продължение на години. Свидетел съм на това от около три години, пряко и през цялото време. Нещо, което далеч не е трудно да се разбере в рамките на три минути слушане, просто бива отхвърлено от не малко интелигентни и образовани хора. Не защото не го разбират, а защото не искат да го приемат.

 

Имам предвид три съществуващи мита за проблема с уличните кучета в България, добили такъв широк и безрезервен прием, че никакви факти и аргументи не са в състояние да ги оборят. Или поне аз не съм намерил начин, въпреки че от години съзнателно експериментирам различни подходи и начини на представяне:

 

Мит 1: "Има много противоречиви гледни точки и рецепти за решаване на проблема с бездомните животни (кучета)"

 

Винаги, когато се заговори за темата бездомни животни – било от медии, институции или спорещи граждани – се започва едно безкрайно разменяне на идеи, виждания и опровержения на идеите и вижданията на другата страна.

 

Участвал съм в доста предавания, интервюта и пресконференции и винаги със се удивявал на категоричното нежелание на журналистите да се излезе извън рамките на клишираното противопоставяне "децата или песовете" или – в най-добрия случай - "а вие какво решение предлагате". Медиите толкова упорстват в нежеланието си да загубят темата за бездомните животни като източник на скандали и разправии, че напълно "забравиха" поне от време на време да я актуализират. А тя претърпя такова развитие в последните три години, че вече е трудно да я разпознаеш. От друга страна е трудно и да си признаеш, че от цели три години вече става дума за друго, а ние си говорим все за същото. И за по-лесно просто пускаме плочата да се завърти още веднъж.

 

Изглежда на всички е по-удобно тази дискусия да продължава вечно и всички вкупом отказват да разберат, че... дискусията всъщност отдавна приключи. Дискусията отдавна е снета от дневен ред, решенията са отдавна взети, мерките – набелязани. Точката беше сложена преди почти три години с приемането на Закона за защита на животните (ЗЗЖ). Закон, мотан повече от една година (2007) по комисиите на Народното събрание, тъкмо заради обилно дискутиране, но не само...

 

И тук е истинската "изненада" (или добре крита тайна): в ЗЗЖ вече се намират отговорите на всички "дискусионни" въпроси като "какво да правим с бездомните животни" и "как да го правим". Отговорите са си там от три години. И далеч не само отговорите! Там се намира рамката за действие, там са разпределени отговорностите, дадени са сроковете и са посочени контролните органи за изпълнението. Всичко, което се очаква от една дискусия е вече свършено, решенията са взети, това е скрепено в закон, законът е в сила от ... три години.

 

С други думи – за все още неразбралите - не, не сме на фаза "идеен проект"... На фаза "три месеца преди рязане на лентата" сме!

 

Така че въпросът отдавна не е "какво да правим?", а "къде са резултатите?". И най вече има ли изобщо нещо зад лентата, която така или иначе ще бъде отрязана, а парите за нещото оттатък лентата са вече похарчени. Нашите пари, разбира се. Когато се отвори дума за харчене, това винаги се отнася за парите на данъкоплатците.

 

Всъщност законът задължи - преди три години - общините незабавно да започнат работа по цял пакет от мерки за ограничаване на притока на нови животни на улицата, атакувайки проблема в неговата сърцевина – като пресича причините, а не като отстранява последиците. На общините бе ясно указано какво следва да правят и как да го правят. Беше им даден и срок – три години! Очакваше се за три години упорита работа по целия пакет от мерки общините вече да берат плодовете на работата си – проблемът с бездомните животни да е намерил своето трайно решение веднъж завинаги. Ефективно, хуманно, следвайки европейския и световен опит.

 

Това, разбира се, не се случи. Законът е правило, което не чини пукната пара ако никой няма и намерение да го спазва, нито някой има намерение да санкционира неспазващия правилата. Иначе казано нещата отдавна не са въпрос на липса на читави закони, а на липса на законност. Ако (още едно клише) "живеехме в нормална държава", на края на януари 2011 популациите от бездомни кучета трябваше да са вече овладени и явлението бездомно куче – изчезнало от българския градски пейзаж. Същият ЗЗЖ дори предвижда персонални глоби от по 1500-2000 лева за всяко намерено бездомно куче за кметовете на общини след януари 2011. Звучи напълно сериозно, нали!?

 

Явно обаче само звучи. Общините обявиха открит и яростен бойкот на закона. Успоредно обаче не бе пропусната и най-малката възможност далаверата да бъде изконсумирана изцяло – увеличени щатове, бюджети за "новата дейност", общински предприятия, договори, възлагания с и без обществени поръчки, пълна липса на контрол и при пълна непрозрачност. Напук на ЗЗЖ и далеч не само на него.

 

Държавата пък избра позицията да не чупи хатъра на общините. С което бяха сгазени редица други закони, но какво значение има – като си казал "а" ще кажеш и "б", а и кой ще ти търси сметка? Ония лумпени "природозащитниците" ли? Да. Именно. По липса на който и да е друг. С което стигаме и до

 

Мит 2: Организациите за защита на животните ("природозащитниците", "еко-ххх" или кой както е избрал да ги нарича) искат по улиците да е пълно с животни(спестявам това за нахапаните деца, бълхите и тениите)

 

Направете си труда да попитате който и да е активист за защита на животните дали иска на улицата да има бездомни животни. Просто си направете труда! Ако ви мързи или не познавате такъв (което е доста по-вероятно, понеже истинските активисти са наистина малко), ще трябва да се доверите на тригодишния ми опит и лично познанство с повечето от тях.

 

Никой не иска да вижда всеки ден трупове, да влачи блъснати животни по частни ветеринарни клиники, да се чуди с какво да плаща и къде да ги настани след това, да ходи да снима отровени или застреляни животни и да пише по нощите по форуми, да слуша непрекъснато за извращения.

 

В някое друго общество може би да, но никой няма илюзии, че лумпенизираното и озверяло родно общество е склонно да намира чар или връзка с природата в присъствието дори на някое малко дружелюбно куче или коте в близост до домовете му, било то обезпаразитено и ваксинирано или не. Така че, вЕрвайте ми, никой не е по-мотивиран и никой не иска по-силно от защитниците на животните това на улиците да няма бездомни кучета и котки. Логиката е доста проста - нека просто не се раждат, ако съдбата им е винаги да бъдат пребити, отровени, застреляни или сгазени!

 

Тъкмо по тази причина организациите толкова усилено промотират масовата кастрация както на бездомни, така и на домашните животни. Защото всъщност всяко улично животно е било преди това домашно. Или поне майка му е била. Защото когато едно некастрирано домашно женско куче роди 8 и от тях се намери дом само за едно или две, останалите не изчезват, нали? Е да, голяма част умират наистина, но пък кучето не ражда само веднъж!

 

Тъкмо затова перманентното "прочистване" на градовете е каца без дъно и никога не може да реши трайно проблема. Освен ненужно жестоко, то е и скъпо. Същото важи и за приютите. Няма значение колко кучета ще бъдат "отстранени" от улицата тази година, ако притока на нови животни към улицата бълва средногодишния си принос за поддържане на нивото на популацията. Тъкмо този прост за разбиране факт е отчетен навсякъде по света, където проблема е решен. Тъкмо това е заложено и в Закона за защита на животните.

 

И тъкмо тук лъсва един парадокс, който е достоен за учебникарски пример: по въпроса за бездомните животни всъщност има не разногласие, а рядко единомислие. Макар и с различна мотивация, ВСИЧКИ искат на улиците да няма бездомни животни - и "обичащите", и "необичащите", че даже и законодателя, който дори е свършил неговата част от работата като е приел закона. И тъкмо този рядък случай на единомислие (единожелание) се представя през цялото време като лют и нерешим спор между всички враждуващи страни. И се изживява като такъв. И се троши огромно количество обществена енергия в несъществуващ спор, докато главния виновен – общините - се подхилкват над хранилката, а медиите с радост раздухват "скандала". С което стигаме и до

 

Мит 3: Общините се мъчат да решат проблема, а защитниците им пречат

 

Противно на популярните представи, че общините се мъчат да решат проблема, а защитниците им пречат, истината е тъкмо обратната: общините се ослушват, а защитниците ги ръчкат по задниците. Понеже нямат и една хилядна от ресурса, който общините имат, понеже не могат да приберат по домовете си и приютите си всяко ново и ново изхвърлено животно, понеже не могат да пишат актове и налагат санкции за нарушенията на ЗЗЖ – било нарушенията на общините, било "самодейните" прояви на жестокост и убийства. И понеже вече са платили с данъците си за всичко това, а то е ясно делегирано законово задължение на общините.

 

Всичко се крепи на привидностите и оттук идва голямото заблуждение – щом ДНЕС не виждаме кучета по улиците значи общината си е свършила работата... Щом след като и днес си пих хапчето и нямам температура значи вече съм здрав... Напротив, ако нещо беше вършено в посока трайно решаване на проблема, през тези три години по улиците трябваше да виждаме хилядите уж кастрирани и върнати от общините животни. Това е съществена част от всяка програма за овладяване на популациите, а на практика всяко кастрирано куче представлява сериозна обществена инвестиция, която е направена с функция и предназначение, а не защото на някой така му е хрумнало. Като част от по-голям проект. А инвестицията иначе е "усвоена"...

 

Вечният жален припев, в който се пее за празната касичка става смешен ако погледнем фактите – бюджета на пловдивския изолатор например постепенно набъбна до 320 000 лева за 2009! Варненският пък е наполовина, а е отчетена три пъти повече "работа". Една небезизвестна австрийска фондация, гастролираща по нашите географски ширини пък редовно отчита "обработката" на 400 животни за един месец в помощ на общините, вкл. и Пловдив, където пък 16 души щатен общински персонал свършва същата работа за ... една година! Всичко това е по самоотчетени показатели, каква обаче е истината не може да каже никой, понеже никой не упражнява контрол.

 

Отново напук на ЗЗЖ, който изрично и нарочно въвежда обществен контрол и задължава кметовете да осигуряват условия за такъв, местните власти го намират за проява на страхотно чувство на хумор да не допускат изтичането на каквато и да е информация. В български изолатор се влиза само със скандал, късмет и в присъствието на минимум двама журналисти с една камера и един общински съветник. Плюс спешно повиканите от управителя на изолатора две патрулки от районното.

 

Което пък доведе до това защитниците да "открият" Закона за достъп до обществена информация и за две години да се ограмотят дотолкова, че да печелят практически всички дела в съда срещу укриване на информация за скъпо несвършена работа от кметовете.

 

В това време държавата си прави пълен пас по отношение на ролята и на контролен орган.

 

Защитниците "изпробват" практически целия спектър от институции. С нулев резултат. Изписани са килограми хартия, половината от която директно е влизала в канцеларските кошчета за боклук по стара българска чиновническа традиция. Останалата половина представляват бисери на тема "Как да не свършим никаква работа и да пратим гражданина за зелен хайвер". Има и не малко отговори с назидателни и възпитателни тиради – рутинна служебна кореспонденция... Присъствието на униформени все повече зачестява при преките срещи с администрацията. Следват протести, шествия и подписки, писане в Европа, задочни срещи в съда, пресконференции. Движението все повече приема лице на гражданска съпротива срещу негодна администрация, произвол и беззаконие.

 

Което всъщност изглежда е съдба за всяка гражданска инициатива в България, имаща за цел някаква реална промяна.

 

Къде по-лесно, по-комфортно и по-привично е обаче да продължаваме да си подхвърляме като горещи кестени ту вида на жестоко нахапано дете, ту на куче с отрязани четири крака и като лешояди да се радваме, уж спотаено, на трагедията. Всъщност кое искаме повече – да си решим проблема с бездомните животни или да не го решаваме, защото така ще си загубим една от любимите теми – хубава, скандална, добре "позната". Или едно от малкото останали ни занимания, с които се самозаблуждаваме че заместваме липсата на истински живот - да махаме лозунги и се подписваме под такава или обратната подписка или както е по-модерно да се казва - петиция. "Аз съм за смърт на помиярите"! "Аз съм против насилието"! "Аз съм за да дойде някой да ги оправи и едните, и другите"!

 

Аз пък съм за Локо Пловдив...

 

* Авторът е член на сдружение с нестопанска цел "Граждански контрол Защита на животните", базирано в Пловдив.

 

Ще си позволя и двоен пост, за да видим какво гласи ЗЗЖ. Обърнете внимание на отбелязаните текстове!

 

РАЗДЕЛ XII

ГРИЖА ЗА БЕЗДОМНИТЕ ЖИВОТНИ. КОНТРОЛ ВЪРХУ ПОПУЛАЦИЯТА

 

Чл. 111. Грижата за бездомните животни се осъществява от държавата и общините

Чл. 112. Отношението към бездомните животни и грижите за тях са под контрола на НКЗЖ

Чл. 113. Бездомните животни се настаняват в общински приюти или в приюти на природозащитни организации. Кметовете, съвместно с представители на НКЗЖ, на общинско ниво определят състава на персонала, обслужващ общинските приюти в съответната община

Чл. 114. Дейността на приютите се контролира от кметовете, НКЗЖ и организациите за защита на животните

Чл. 115. Бездомни животни могат да бъдат настанявани в определени защитени зони в зависимост от условията, като за животните се грижат природозащитни организации и/или други юридически или отделни физически лица, а НКЗЖ осигурява необходимите за животните ваксини и наблюдения

Чл. 116.

/1/ Бездомно животно, настанено в приют или пансион не може да бъде убивано или с него да бъдат провеждани опити

/2/ Ако изгубено домашно животно е настанено в такова заведение, то трябва да се държи на разположение на своя собственик в срок от 10 работни дни от настаняването му

/3/ При изтичане на срока по ал. 2 собственикът губи правото на собственост върху животното. Ако животното е потърсено от собственика преди изтичане на срока, той възстановява на заведението направените разходи по настаняване, изхранване и пазене на животното

/4/ Настанените в приюти или пансиони изгубени животни-компаньони се връщат на собствениците им след представяне на документ за собственост или доказването й чрез данните от имплантиран микрочип

/5/ Настанени в обектите бездомни животни се подлагат на евтаназия от ветеринарен лекар само ако са неизлечимо болни или доказано агресивни и опасни за живота и здравето на хора или животни

/6/ Ако бездомни животни, настанени в общински приют или защитена зона не бъдат потърсени в срок от 30 дни, те могат да бъдат отстъпени на физически или юридически лица, или на организации за защита на животните, желаещи да се грижат за тях на местата, където първоначално са уловени

/7/ Предоставянето на кучета от приюти по реда на ал. 6 става, след като физическите или юридически лица или организациите, на които те се предоставят, гарантират предприемането на мерки срещу бяс, ехинококи или други заразни болести

/8/ Кучетата се предоставят на физически или юридически лица, или организации след кастриране, ваксиниране и външно и вътрешно обезпаразитяване, като направените за манипулациите разходи са за сметка на лицата /организациите/, на които се предоставят

/9/ Физически или юридически лица или организации за защита на животните, грижещи се за кучета, отстъпени им по реда на ал. 6, ги регистрират и се задължават ежегодно да ги ваксинират против бяс и редовно да ги обезпаразитяват

Чл. 117.

/1/ Залавянето и транспортирането на бездомни животни до приюти или защитени зони се извършва по начин, който причинява минимални страдания и стрес на животните

/2/ При залавянето им животните се маркират по начин, позволяващ тяхното идентифициране, съгласно разпоредбите към този закон

/3/ Заловените бездомни животни се транспортират до мястото за настаняване в отделни клетки по начин, изключващ физическия контакт между тях

Чл. 118.

/1/ Бездомните животни се настаняват в приют или защитена зона и по време на престоя им там им се осигуряват необходимите количества храна и вода и пространство за движение, съобразени с вида и породата им

/2/ На болните и наранени животни се оказва необходимата ветеринарномедицинска помощ

Чл. 119. Забранява се:

1. Евтаназията или избиването по друг начин на бездомните животни да се използва като начин за намаляването на броя им и контролиране на популацията им

2. Използването на бездомни кучета и котки в институти, в медицински и други учебни заведения

3. Избиването на бездомни кучета и котки и търговията с кучешки и котешки кожи

4. Забранява се ловците да участват в акции по избиване на бездомни кучета и котки

Чл. 120.

/1/ Контролът върху популацията и намаляването на числеността на бездомните животни /главно кучета и котки/ се осъществява единствено чрез програми за масова кастрация, ваксиниране, маркиране и регистриране на животните и връщането им след обработка в района на тяхното местообитаване

/2/ След като всички бездомни животни в дадено населено място са кастрирани, те се настаняват в приюти и предоставят за осиновяване по предвидения в закона ред

Чл. 121. Средствата за построяване и издръжка на общинските приюти и преустрояването на изолаторите в приюти се осигуряват от фондовете, чието създаване е регламентирано с този закон

Чл. 122.

/1/ Към всяка община се създава Общински фонд за защита на животните

/2/ Финансовите средства и средствата в натурално изражение във фонда се набират от отчисления от държавния бюджет - постъпления от глоби по закона, заплащани от собствениците на животни в съответната община; спонсориране, дарения

/3/ Средствата от фонда се използват само по предназначението им, като всеки от спонсорите и дарителите има право да контролира изразходването на осигурените от него средства

 

РАЗДЕЛ XIII

ОРГАНИ ПО ПРИЛОЖЕНИЕТО НА ЗАКОНА ЗА ЗАЩИТА НА ЖИВОТНИТЕ

 

Чл. 123.

/1/ По отношение на прилагането и спазването на Закона за защита на животните се осъществява държавен контрол съобразно нивото на компетентност от:

1.Министерство на земеделието и горите и създадената към него Национална Комисия за Защита на Животните /НКЗЖ/

2. НВМС

3. Министерство на околната среда и водите, съвместно с Министерство на здравеопазването, Министерство на вътрешните работи, органите на изпълнителната власт

/2/ Представителите на контролните органи по ал. 1 при изпълнение на задълженията си имат право:

1. Да посещават предприятия, фирми, учреждения, физически лица, занимаващи се с дейности, регламентирани от настоящия закон, независимо от формата на собственост и подчинение

2. Да изискват и проверяват съобразно своите компетенции документацията за извършваната от проверявания обект дейност

3. Съобразно компетенциите си да издават предписания и контролират изпълнението им, да съставят протоколи и актове

4. Да назначават експертизи при необходимост

5. При констатирани нарушения да изземват по установения от закона ред продукция, суровини и средства, използвани за извършване на нарушенията

6. Да търсят административна или наказателна отговорност от нарушителите

Чл. 124.

/1/ Към МЗГ се създава НКЗЖ с председател зам.-министър на земеделието и горите и с членове – представители на НВМС, МОСВ, Министерство на здравеопазването, Министерство на финансите, МВР, представители на национални сдружения на природозащитни организации

/2/ Статутът и правомощията на НКЗЖ се регламентират с ППЗЗЖ

/3/ Към НКЗЖ се създава Национален фонд за защита на животните. Средствата в него се набират от отчисления от държавния бюджет; ежегодните данъци, заплащани от собствениците на животни; спонсорство, дарения, и др.

/4/ НКЗЖ управлява фонда и контролира изразходването на целево постъпилите финансови и натурални средства

/5/ На подчинение на МЗГ се създава Зоополиция с поделения на общинско ниво. Необходимите за издръжката на Зоополицията средства се осигуряват от държавния бюджет. Статутът и правомощията на Зоополицията се определят с ППЗЗЖ

 

Чл. 125.

/1/ По прилагането и спазването на ЗЗЖ се осъществява и обществен контрол от обществени организации, чиято дейност по устав е свързана със защитата и опазването на животните

/2/ При осъществяването на обществения контрол представителите на обществените организации имат право: 1. Да получават по установения от закона ред пълна и точна информация за отглеждането и използването на животните

2. Да участват във вземането и изготвянето на решения от държавните органи и органите на местната изпълнителна власт по всички проблеми, свързани с наличието на животни в дадено населено място

3. Да контролират регулирането на числеността на животните

4. Да участват съгласно установения ред в проверки на длъжностни лица, осъществяващи държавен контрол, както и да извършват проверки за спазването на закона в приютите и защитените зони

5. Да получават пълно съдействие от длъжностните лица при огласяването на данни и факти за прояви на жестокост към животните

6. Да участват в съдебни заседания като обществени обвинители или защитници

7. Да организират и провеждат обществени екоекспертизи в съответствие с действащото законодателство

 

РАЗДЕЛ XIV

АДМИНИСТРАТИВНО-НАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 126.

/1/ Собственик, изоставил своето животно-компаньон или новородените му малки, се наказва с глоба от три минимални работни заплати

/2/ Собственик, който откаже да прибере обратно своето изгубено и настанено в приют животно-компаньон, се наказва с глоба от две минимални работни заплати

Чл. 127.

/1/ Собственик, нерегистрирал кучето си в законоустановения срок, се наказва с глоба в размер на 30% от минималната работна заплата

/2/ Физически или юридически лица или организации, грижещи се за кучета, придобити по реда на чл. 105, се наказват:

1. С глоба в размер от 50 % до 100% от минималната работна заплата за физически лица, нарушили чл. 105, ал. 9 от закона

2. С глоба от три до шест минимални работни заплати за юридически лица или организации, нарушили чл. 105, ал. 9 от закона

/3/ Собственици, неспазващи изискванията на ЗЗЖ за отглеждане на животните, се наказват с глоба от една до три минимални работни заплати; при повторно нарушение – с глоба от четири до шест минимални работни заплати

Чл. 128. За други нарушения от ЗЗЖ собственикът на куче се наказва с глоба в размер от 50% до 100% от минималната работна заплата , а при повторно нарушение – с глоба в размер от една до три минимални работни заплати

Чл. 129. Който причини болка, нараняване, страдание или смърт на животно чрез побой, отравяне, глад, жажда или други насилствени действия, се наказва с глоба от три до шест минимални работни заплати , а при повторно нарушение – с глоба от шест до десет минимални работни заплати

Чл. 130. Който организира пазар за животни-компаньони без да е регистриран съгласно закона, се наказва с глоба или имуществена санкция от три до шест минимални работни заплати, а при повторно нарушение – с глоба от шест до десет минимални работни заплати

Чл. 131.

/1/ Който организира боеве между животни или стреля по тях, освен при ловуване по реда на Закона за лова и опазване на дивеча, се наказва с глоба от три до шест минимални работни заплати, а при повторно нарушение – с глоба от шест до десет минимални работни заплати

/2/ Същото наказание се налага и на този, който участва пряко или косвено в боеве между животни

/3/ В случаите по ал. 1 и ал. 2 животните се отнемат и настаняват в приют

Чл. 132.

/1/ Физически лица, провеждащи опити в нарушение на ЗЗЖ, се наказват с глоба от една до три минимални работни заплати, а при повторно нарушение – с глоба от три до шест минимални работни заплати

/2/ За юридически лица или организации, провеждащи опити в нарушение на закона, глобата е от четири до шест минимални работни заплати, а при повторно нарушение – от седем до десет минимални работни заплати

Чл. 133.

/1/ Физическо лице, което не оказва съдействие на контролен орган при осъществяване на правомощията му, се наказва с глоба в размер до една минимална работна заплата; при повторно нарушение наказанието е глоба в размер от една до две минимални работни заплати

/2/ Когато нарушението по ал. 1 е извършено от юридическо лице или организация, се налага глоба от три до шест минимални работни заплати; при повторно нарушение глобата е в размер от седем до десет минимални работни заплати

Чл. 134.

/1/ Физическо лице, което възпрепятства контролните органи при осъществяване на правомощията им, се наказва с глоба от една до две минимални работни заплати; при повторно нарушение – с глоба от две до три минимални работни заплати

/2/ Когато нарушението по ал. 1 е извършено от юридическо лице или организация, глобата е в размер от три до шест минимални работни заплати; при повторно нарушение глобата е от седем до десет минимални работни заплати

Чл. 135.

/1/ Установяването на нарушения, издаването и изпълнението на наказателни постановления се извършва от съответната общинска администрация

/2/ Сумите от глобите по ал. 1 постъпват във фонда на съответната община по чл. 111, ал. 1

Чл. 136.

/1/ Нарушенията по този закон по чл. 118 - 121 се установяват с актове, съставени от органите, осъществяващи държавен и обществен контрол по реда на раздел XII “Органи по приложението на ЗЗЖ”

/2/ Издаването и изпълнението на наказателни постановления за нарушения по ал. 1 се извършва от директорите на съответните РВМС

Чл. 137. Съставянето на актовете, издаването, обжалването и изпълнението на наказателните постановления се извършва по реда на ЗАНН

Чл. 138. Наказателните постановления, с които е наложена глоба или имуществена санкция в размер до една минимална работна заплата, не подлежат на обжалване

Link to comment
Share on other sites

Първото смислено мнение по темата.*

 

Добро утро.

 

Като видях Жоро и се сетих, че него го нямам дори като идея за шаржовете :)

 

_____________________

* Не изключвам мненията на Triti да са смислени, просто не ми се четяха фермани...

Link to comment
Share on other sites

Ето и едно писмо, подписано от 50 неправителствени организации.

 

ДО:

Мирослав Найденов,

Министър на земеделието и храните

 

С КОПИЕ ДО:

Росен Плевнелиев,

Президент на Р.България

Бойко Борисов,

Министър председател

Константин Пенчев,

омбудсман на Р. България

Йорданка Фандъкова,

кмет на София

Джон Дали,

Европейски комисар по здравеопазването

Европейска Комисия,

Международните и българските медии

 

ОТВОРЕНО ПИСМО

 

Уважаеми д-р Найденов,

 

Като хора, пряко ангажирани с решаването на проблема с безстопанствените кучета смятаме, че изразената от Ваша страна позиция за радикални законодателни промени не е нищо друго освен отклоняване на общественото внимание от реалните причини за проблема.

 

Също така считаме, че Вие до голяма степен сте отговорен за дългогодишното институционално бездействие и липса на контрол по прилагането на актуалното законодателство.

 

 

 

За това, че 47% от случаите на ехинококоза в ЕС са установени в България. Но не в градовете, където популацията на безстопанствени кучета е най-голяма, а в малките населени места, където подчинената на Вашето министерство Агенция по безопасност на храните оказва нулев контрол при нерегламентираното отглеждане, клане и консумация на домашни животни за месо.

 

За това, че Министерството на земеделието и храните отказва да работи с експерти, като залага на популистки и неефективни методи за намаляване на популацията безстопанствени кучета, които ще увеличат още повече корупцията в свързаните с проблема държавни и общински звена, както и риска за здравето на гражданите.

 

За това, че от 2005 г. досега подчинената Ви Агенция по безопасност на храните усвои огромни суми за регистър на домашните кучета, който трябваше да бъде завършен до 2008 г. и до ден днешен е неизползваем.

 

За това, че от влизане в сила на Закона за защита на животните през 2008 г. досега не е наказан нито един човек, който е изоставил домашния си любимец или нежеланото му поколение на улицата.

 

За това, че Министерството на земеделието и храните пренебрегва препоръките на Световната здравна организация и Европейския парламент за програмата „Кастрирай, ваксинирай, обезпаразити и върни“ като единствен дълготрайно ефективен и безопасен за човешкото здраве метод за намаляване на популацията от безстопанствени кучета.

 

За това, че не се заинтересувахте от препоръките на международните експерти (поканени от самото Министерство на земеделието и храните още през 2010 г.) да бъде създадена единна Национална стратегия за преодоляване на проблема. А именно: програмата „Кастрирай, ваксинирай, обезпаразити и върни“ да бъде усилена, оглавена от единен координационен център и проведена организирано от централната власт във всички български общини.

 

За това, че пренебрегнахте становището на омбудсмана г-н Константин Пенчев, който още в началото на 2011 г. се обърна към Вас, настоявайки министерството на земеделието и храните като ресорно по проблема да оглави единна Национална стратегия. А именно: министерството да подпомогне общините, осигурявайки средства, нормативни текстове и координация по програмата „Кастрирай, ваксинирай, обезпаразити и върни“ в общините.

 

За това, че обратно на добрите европейски практики на публично-частно партньорство не просто не търсите съдействието на неправителствените организации, а прокарвате законодателни промени, които да изключат гражданския сектор от работата по проблема.

 

За това, че като ветеринарен лекар и министър си позволявате откровени спекулации с цел да се нагнети напрежение, да се посее раздор и непоносимост като се поляризира обществеността относно проблема с кучетата, за да бъде избегнат конструктивният диалог и анализ на слабата, неметодична, корумпирана работа на общините и министерството по проблема.

 

 

 

Очакваме от Вас да излезете с чест от ситуацията, да поемете своята политическа отговорност като Министър на земеделието и храните и да подадете оставка.

 

 

 

Оставаме готови за диалог.

 

София 09.04.2012

Link to comment
Share on other sites

Гадински с новата придобивка е един секси мада фака!

 

Да не е взел на Вокса чорапите? :laughing1:

 

Майтапа настрана, ама тия дни ме нямаше тук и съм пропуснал някои неща....;)

Link to comment
Share on other sites

@Goonie, опитвам се да се въздържа да не се обадя :P

НИдей, че гледам първо е жена и второ е от нашата партия :), а скорпионите требе се подкрепяме, че много ни мразят като зодия :).

Link to comment
Share on other sites

...скорпионите требе се подкрепяме, че много ни мразят като зодия :).

 

Пък аз се чудех що все ми засичаш напреки биотоците...:woot, а Пешо е изключение...няк'ъв мек скорпион...омекнал сигурно от вело-паданията.

Link to comment
Share on other sites

Много съм добър еййй, какви чудеса правя тези дни... по-лесно е да изброя популярните езици които не ги знам, отколкото тези с които съм работил повече или по-малко (при това не става дума да съм чел стати, а да съм правил нещо реално, а при мен нещо обикновено не е за час-два работа или задача с която произволен студент би се справил за месец примерно).

 

А да .. и ми умря циганката, която ме хвалеше. Просто се чувствам доста доволен от себе си

Link to comment
Share on other sites

Хехе..., Танасе... а аз започнах да си стържа ножовете от кутера :music Замислил съм едни дребни злодейчета докато ми върнат закален основния (онзи, дето се запалих от на Уди) проект... Ш'съ сцепя.

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...