Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата


Recommended Posts

За мен гмуркането с екипировка си е чисто екстремен спорт/хоби... което не искам да пробвам, колкото и да обичам водата.

Супер видео!

П.П. ...а и съм гледал доста филми за подводници, дето като се спускаха надолу, стените им пак така пукаха. :woot

За тоя тътен от налягането върху пластовете на корпуса ли? Си представяш винтовете как почват да хвърчат всеки момент и консервата се пълни. :lol: То не само гащите ще напълниш... ми направо ще изравниш налягането от страх. Т'ва не е човешко занимание.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107k
  • Created
  • Last Reply

...предположих, че корабът няма как да скърца, понеже отдавна си е долу и всичко се е уталожило вече, а най-вероятно нещо друго метално го прави, в случая бутилката - когато при спускането се повишава напрежението около нея.

 

П.П. ...а и съм гледал доста филми за подводници, дето като се спускаха надолу, стените им пак така пукаха. :woot

Ей тва в случая си заслужава едно яко бъзикане :devil ... ама ще ти простя (този път).

Човека ти рече, че бутилките на акваланга се зареждат на ~ 200 Bar, аре ся вади калкулатора (ама не кат оня - Я това го знам, бее...) и виж на колко метра трябва да се топне за да започне околното налягане да оказва чувствително влияние върху тях. Като се има предвид, че тази геометрична структура може да понесе доста по-голямо натоварване което действа отвън на вътре, отколкото такова което действа отвътре на вън (т.е. нормалното и натоварване)... Излиза, (по сметка направена на коляно) че човека трябва да се е топнал на доста повече от 1000 метра. Друг е въпроса, че такъв тип съоръжения не се използват на подобни дълбочини... и, че по принцип, хората които могат да се похвалят (ако им се разреши) с личните си преживявания от излизане във водата на подобно място, могат да се преброят сигурно на пръстите на ръцете...

Link to comment
Share on other sites

Бутилки се взривяват по различни причини, тогава онова не беше ли бутилка от самата станция, а не на автомобил?

Мен лично не ме е страх повече от колкото с газ. Не чувам толкова често за взривени бутилки, рискът е по-голям при лоша поддръжка, съвест на собствениците и т.н. Нашата е относително нова.

Бутилката която се взриви беше от самата станция. Именно те уж подлежат на по - стриктен контрол. Всички метанови бутилки са сравнително нови. Не мога да си спомня от кога точно започна да навлиза метана, но определено стана масов в последните 2-3 години. Ще е интересно когато започнат да остаряват бутилките. По принцип се взривяват в момента на пълненето. Колкото по - бързо се зарежда толкова по - опасно е. По метан станциите ми прави впечатление, че доста бързо пълнят бутилките.

Като написах това за бързото зареждане се сетих за един склад в Бургас в който зареждат кислород за целият регион там. Не е истина с каква скорост пускат да се пълнят бутилки с чист кислород. Няма да се учудя ако някой път прочета новина за огромна по размерите си експлозия в района на Бургас.

 

Ами щото не съм много в час... :laughing:...понеже нали каза, че скърцащите звуци били от огъването на метал и предположих, че корабът няма как да скърца, понеже отдавна си е долу и всичко се е уталожило вече, а най-вероятно нещо друго метално го прави, в случая бутилката - когато при спускането се повишава напрежението около нея.

 

П.П. ...а и съм гледал доста филми за подводници, дето като се спускаха надолу, стените им пак така пукаха. :woot

Колко да се повиши напрежението покрай бутилката? Тя вътре поема 220 bar-a без да ги усети, а при този кораб и действат 3-4 bar-a външно налягане. Доста дебелостенни са бутилките и са доста по издържливи от колкото изглеждат на пръв поглед. Не знам до колко е истина това което дават по филмите със скърцането на подводниците.

 

Ей тва в случая си заслужава едно яко бъзикане :devil ... ама ще ти простя (този път).

Човека ти рече, че бутилките на акваланга се зареждат на ~ 200 Bar, аре ся вади калкулатора (ама не кат оня - Я това го знам, бее...) и виж на колко метра трябва да се топне за да започне околното налягане да оказва чувствително влияние върху тях. Като се има предвид, че тази геометрична структура може да понесе доста по-голямо натоварване което действа отвън на вътре, отколкото такова което действа отвътре на вън (т.е. нормалното и натоварване)... Излиза, (по сметка направена на коляно) че човека трябва да се е топнал на доста повече от 1000 метра. Друг е въпроса, че такъв тип съоръжения не се използват на подобни дълбочини... и, че по принцип, хората които могат да се похвалят (ако им се разреши) с личните си преживявания от излизане във водата на подобно място, могат да се преброят сигурно на пръстите на ръцете...

На 1000 метра са 100 bar-a. Пак не би трябвало да окаже някакво влияние. Предполагам 1000 метра говориш за спускане с подводница. Водолаз не може да слезе на толкова. Максимумът който е постигнат е 702 метра и това е направено в барокамера. Във вода е абсурд да бъде повторено. Факт е, че на дълбочина под 240 метра са слизали по - малко хора отколкото са вървели на лунната повърхност(ако изобщо са стигали).

Link to comment
Share on other sites

Не знам до колко е истина това което дават по филмите със скърцането на подводниците.

Истина е, но там нещата стоят по, по-различен начин... Налягането е товар на квадратен сантиметър, при една и съща дълбочина натоварването което изпитва корпуса на подвоницата е хиляди пъти по-голямо (заради площа и) от това което ще понесе цилиндър с размерите на бутилка от акваланг. Друг е въпроса, че подводниците ги проектират така, че да бъдат "гъвкави" и "еластични". За пример можеш да погледнеш писанията за "Курск", 1.2 метра дебел, гумен слой между вътрешния и външния корпус...

Link to comment
Share on other sites

... аре ся вади калкулатора ....

 

Ха...за к'во ми е калкулатор, кат' си имам тебе. :bgrin:

Чакай сега да ти отперя един въпрос по твоята специалност - климатикът еднакво ли харчи на режим охлаждане и режим "обезвлажняване"? Щото и в двата случая се включва компресора, ама харчът как е?

 

П.П. ...а гумата на "Курск" и останалите не е точно за гъвкавостта, ама карай...може и на тая работа да помага покрай останалото.

Link to comment
Share on other sites

Дискусията започна да става прекалено научна... Бързо някой да постне картинка на чифт цици или поне двулитровка бира, че ще затворя форума!!! :pirate

Link to comment
Share on other sites

Дискусията започна да става прекалено научна... Бързо някой да постне картинка на чифт цици или поне двулитровка бира, че ще затворя форума!!! :pirate

 

Абе аз ще ти сложа цици....ама имам чувството, че ще плачеш за бирата после...:lol:

 

 

 

6771ca4451d91a0b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ха...за к'во ми е калкулатор, кат' си имам тебе. :bgrin:

 

Hello.

 

П.П. ...а гумата на "Курск" и останалите не е точно за гъвкавостта, ама карай...може и на тая работа да помага покрай останалото.

 

Гумата не е ли, за да не ги чуват какво си приказват и да ги отстрелват с торпедата? Стелт един вид. Нали так се хващат подводниците. По шума.

Link to comment
Share on other sites

Абе аз ще ти сложа цици....ама имам чувството, че ще плачеш за бирата после...:lol:

 

 

Как можа да изтипосаш тази грозотия. Сега аз питам за ракия не за бира направо. Ужасссссссс

Link to comment
Share on other sites

Как можа да изтипосаш тази грозотия. Сега аз питам за ракия не за бира направо. Ужасссссссс

Аа, и на тях бих им намерил приложение, недей тъй :bgrin: .

Link to comment
Share on other sites

Как можа да изтипосаш тази грозотия. Сега аз питам за ракия не за бира направо. Ужасссссссс

 

Това е конкретен пример как понякога е добре да не си пожелаваш дадено нещо, колкото и добре да изглежда в предварителните ти представи, че не знаеш какво ще ти дойде наяве. :lol:

Link to comment
Share on other sites

На 1000 метра са 100 bar-a. Пак не би трябвало да окаже някакво влияние. Предполагам 1000 метра говориш за спускане с подводница. Водолаз не може да слезе на толкова. Максимумът който е постигнат е 702 метра и това е направено в барокамера. Във вода е абсурд да бъде повторено. Факт е, че на дълбочина под 240 метра са слизали по - малко хора отколкото са вървели на лунната повърхност(ако изобщо са стигали).

Акцента беше върху доста повече. Иначе за излизанията имах предвид едни съоръжения които са нещо средно между батискаф и дълбоководен костюм (като тези които са използали при полагането на трансатлантическия кабел). Американците са имали идея да създадат специални звена от "спасители" на подводници, но нещо не им се е получило. Опитите са провеждани на дълбочини около 1000 метра. По настоящем не е ясно по какъв път е поела тази програма.

 

Ха...за к'во ми е калкулатор, кат' си имам тебе. :bgrin:

Чакай сега да ти отперя един въпрос по твоята специалност - климатикът еднакво ли харчи на режим охлаждане и режим "обезвлажняване"? Щото и в двата случая се включва компресора, ама харчът как е?

Хе хе..., винаги съм готов да помогна..

И да, разлика в консумацията има, но тя се измерва в мизерните 10-15 вата, която според мен не си струва да се коментира

П.П. ...а гумата на "Курск" и останалите не е точно за гъвкавостта, ама карай...може и на тая работа да помага покрай останалото.

Освен за гасител на вибрации и термоизолация, гумата играе роля и на гъвкава армировка на корпуса, като на всичкото отгоре е в пъти по-лека от стоманата. Идеята на тази хава е, че при торпедно попадение ако корпуса е само от стомана ще се получи доста сериозна дупка, която с огромна вероятност ще доведе до разрушаването на съда. Когато обаче корпусът е композитен, външната обвивка ще бъде нарушена, но гумата ще ограничи щетите и дори може да предпази вътрешният корпус. Да се чуди човек за къв чеп им са всичките тези работи, когато след като невидимоста на една подводница ако бъде компроментирана (по време на военни действия), то тя почти със сигурност ще бъде унищожена.

 

@w00x, подводниците от доста време насам ги засичат по дребни работи като примерно - изменението на магнитното поле под винтовете им, а ти ми говориш за чуване...

Link to comment
Share on other sites

Как можа да изтипосаш тази грозотия. Сега аз питам за ракия не за бира направо. Ужасссссссс

Как бре, перфектно е това черно пиленце, тази черна перла в короната. :love Пък и с нея ще забравиш за парите, които даваш за мляко, масло, сирене, кашкавал, извара, бахур и саздърма. :rolleyes:

Да не говорим за приятния аромат на мандра, на който ще оригаш от тия нЕнки. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Тая като вица:

Майка съветва дъщеря си - ако искаш да ти обърнат внимание, слагай крак върху крак. Ако искаш да обереш цялото внимание и ненка върху ненка.

Link to comment
Share on other sites

Как бре, перфектно е това черно пиленце, тази черна перла в короната. :love Пък и с нея ще забравиш за парите, които даваш за мляко, масло, сирене, кашкавал, извара, бахур и саздърма. :rolleyes:

Да не говорим за приятния аромат на мандра, на който ще оригаш от тия нЕнки. :wub:

Ей ти двулитровка бира (с мезето барабар).

7d05b318bb2be62f.jpg

 

Те ти и чифт цици - първо качество според скромното ми мнение.

c5f6ee2737e167d9.jpg

 

Нещо друго ?

Link to comment
Share on other sites

Не знам. Вече 2 пъти на 2 станции ни отказаха, предполагам все пак контрола над метана е по-висок, за газовите бутилки дали отказват не знам. Баща ми кара на газ, трябва да го питам.

 

Отказват и още как, наскоро познат обиколи половината град и в крайна сметка така и не успя да зареди ... туристическа бутилка за газ (котлонче), защото не бе минала тестове. И аз самия останах силно учуден...

 

Дискусията започна да става прекалено научна... Бързо някой да постне картинка на чифт цици или поне двулитровка бира, че ще затворя форума!!! :pirate

 

 

IRA.jpg

 

 

Stephanie-Seymour.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Отказват и още как, наскоро познат обиколи половината град и в крайна сметка така и не успя да зареди ... туристическа бутилка за газ (котлонче), защото не бе минала тестове. И аз самия останах силно учуден...

 

 

глупости на търкалета...зареждам си редовно една такава :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Дали някой ще ме разпознае?

От 5-тата минута нататък странните звуци са от огъването на метал под вода. Имаше адско течение което постоянно си сменяше посоката.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Br8ELPXRCWQ&feature=share

 

Някой знае ли как се казва песента която тръгва от ~ 2,30 минута нататък?

Link to comment
Share on other sites

@w00x, подводниците от доста време насам ги засичат по дребни работи като примерно - изменението на магнитното поле под винтовете им, а ти ми говориш за чуване...

 

Стари филми съм гледал.

Link to comment
Share on other sites

В село Крумово - може би. tounge.gif

Глупости на търкалета! Аз и в село Пловдив не съм имал драми, а освен туристическата, зареждам и едни нестандартни за оксижена...

Link to comment
Share on other sites

  • Veno locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...