Jump to content
BulForum.com

Преглед на печата


b0r3d

Recommended Posts

Значи, като чета за унгарците и за това, колко лоши били да спират сичкото мангала, се питам - абе, дейба и мангалата, страх го е от другото мангала, бега от него на майната си, не може да се бие с лошото мангала, ама може да се бие с лошото полицай, дето не го пуска.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ами там е работата,че не ги бият както други.Може би защото още не ги възприемат като сериозна опасност.Кат се усетят някои западняци ще е леко късно.

Edited by galaxi
Link to comment
Share on other sites

Учителите остават без трайно увеличение на заплатата, ще получат бонуси - евала важното е да има за безполезните отрепки от МВР и бежанците, пък за учителите няма смисъл...  :Facepalm:

Link to comment
Share on other sites

А аз като ви разправях че зад разни голфове, ку7 и 535д вони на смърт... Аз съм бил хейтър на дизела... ммм не, просто усещам като мирише на отрова на всяко скапано кръстовище.

 

Turn off this option! GT-I9100 Turn off this option!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Да бе! Ти точно подуши СО2 емисиите, шъ знайш.... Не се излагай  :grin:

 

Не са C02 емисии бе шаран

Тези интересно защо не са си направили чеверме...

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Така е като четеш "зелени" (комунистически) медии. Там стане ли дума за нещо "опасно" веднага "greenhouse gas" -> "global warming" дрън дрън... Много е важно да се набива всеки път колко вредно нещо е въглеродния двуокис и как трябва да се слагат данъци да ни пазят от него... щото нали...

 

 

There’s been some chatter on the Internet about how this relates to greenhouse gases and CO2 emissions, but this is based on a misunderstanding of the facts. CO2 emissions in vehicles aren’t monitored and weren’t the problem here. Smog, meanwhile, is a major problem in industrialized cities.

Ето ти една малко по-добре написана статия: http://www.extremetech.com/extreme/214730-how-independent-researchers-tracked-down-vws-diesel-software-hacks

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

OMFG   :Facepalm:  :Facepalm:  :Facepalm:

 

Никсън, ти си ФАТАЛНО зле!!! 

 

In CO2 tests, on average almost every Mercedes model achieves levels on the road over 50% higher than the laboratory tests; the BMW 5 series and Peugeot 308 achieve just shy of 50% higher than in the lab. For virtually every new model that comes onto the market the gap between test and real-world performance leaps. With the launch of the VW Golf Mark VII the gap between test and real-world CO2 emissions jumped from 22% to 41%. The gap for the new Mercedes C Class rose from 37% to 53%; for the Renault Clio IV the gap almost doubled from 19% to 34%. These changes are unlikely to be caused solely by the increased use of test flexibilities – the more sinister and illegal defeat devices may also be in use and T&E has initiated a testing programme to demonstrate this as the US authorities have done to expose VW.

 

 

Ти знаеш ли ИЗОБЩО какво коментираме тук днес ?!?!?!?!?!?!?? 

Link to comment
Share on other sites

Коментираме издънката на VolksWagen. И както казах - ако престанеш да се информираш от либерални медии може и да добиеш малко по-реална представа. В щатите не им са кой знае какъв проблем CO2 емисиите и дори не са ги тествали. Ти погледна ли статията, където беше обяснено какво аджеба са правили и как?

Link to comment
Share on other sites

Кой си ти да даваш оценка И на чуждстранните медии?!?!? Ами по тая логика спри ти да се информираш от негерамотни, тенденциозни и некадърни медии! И преди да ръсиш някакви глупости се научи да четеш първо какво са изписали останалите... 

Link to comment
Share on other sites

Кой си ти да даваш оценка И на чуждстранните медии?!?!? Ами по тая логика спри ти да се информираш от негерамотни, тенденциозни и некадърни медии! И преди да ръсиш някакви глупости се научи да четеш първо какво са изписали останалите...

Ами аз съм човек, който гледа да се информира не от журналистически писаници, изсмукани от пръстите, ами по възможност от официални документи. Ето примерно:

 

http://yosemite.epa.gov/opa/admpress.nsf/a883dc3da7094f97852572a00065d7d8/dfc8e33b5ab162b985257ec40057813b!OpenDocument

 

Обърна ли внимание на сайта: EPA.GOV ... това са официални данни. Сега обърни внимание за КОЙ газ аджеба става дума и дали ще намериш там нещо за greenhouse gasses или CO2... Нека ти подскажа - за NOx газове става дума.

 

Сега започваш ли да стопляш, как някой журналист е прочел горното, не е стоплил нищо, но като е чул за газ, а преди това е чувал "колко опасен е CO2" и как оная история със глобалното затопляне си ебало мамата и 2+2 по неговата логика прави 4 - значи пишем за greenhouse gasses/CO2... те толкова си могат.

Link to comment
Share on other sites

Ти си човек, който си мисля, че е болен мозък вече... Какво глобално затопляне те гони бре?!?!?!?!? Какви са тия "официални документи" и кое им е официалното?

 

Over the past three years, Transport & Environment (T&E), with the support of the International Council on Clean Transportation (that alerted US authorities to its concerns over VW), has exposed countless ways carmakers manipulate emissions tests for both air pollution and CO2 emissions (fuel economy). For example, carmakers charge the car’s battery before a test, deduct 4% from each test result, and use incorrect laboratory settings for the inertia of the vehicle. The companies admit these tricks but claim they are “legitimate flexibilities” in the obsolete test used in Europe. Governments and the European Commission have been unwilling to challenge the industry and close the loopholes, instead focusing on introducing new testing systems that are scheduled to begin in three years’ time for all new vehicles.

Through trickery, the gap between official fuel economy figures and those achieved by an average driver have grown to 40%. For new diesel cars nitrogen oxide emissions are typically five times higher on the road than the allowed limit and just one in 10 cars meets the required level on the road.

 

Определено нямам нерви за глупостите ти тая вечер... Дотук бях. 

Link to comment
Share on other sites

Какви са тия "официални документи" и кое им е официалното?

2 пъти вече ти давам линка.

 

И нека да отбележим откъде си почерпил цитираната от теб информация: http://www.transportenvironment.org/publications/vw’s-cheating-just-tip-iceberg

 

Сега да погледнем About Us страницата на въпросните хубосници:

 

Campaigning for smarter, greener transport in Europe

 

Our mission

 

Transport & Environment’s mission is to promote, at EU and global level, a transport policy based on the principles of sustainable development. Transport policy should minimise harmful impacts on the environment and health, maximise efficiency of resources, including energy and land, and guarantee safety and sufficient access for all.

Смятам че това обяснява много неща и директно потвърждава написаното от мен. Ама ти продължавай да обясняваш на другите как проблема с VW бил в CO2 емисиите, аз поне няма шанс да ти вържа :P

 

PS: И понеже се дъвчем в 2 различни теми - Кръстника даже ти каза, че не става дума за CO2 a зa NOx газовете, а дори твоите са написали "air pollution and CO2 emissions" - т.е. замърсяването и CO2 емисиите са 2 различни неща, а с дизелите на VW проблема е замърсяването и причинения смог.

 

 

Освен това ако си беше направил труда да погледнеш господата дето са ги хванали как аджеба са тествали щеше да разбереш, че те ИЗОБЩО НЕ СА ГЛЕДАЛИ CO2 емисии - тези неща хич даже не са ги тествали.

 

 

 

ПС: Всичките ти цитати са от гореспоменатия сайт. Проверявай си малко източниците де.

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Нагледно какво се случва, когато не четем какво пишат другите:

 

И какво се оказва в крайна сметка? ВСИЧКИ лъжат...  :shy:

 

Или какво ли се опитвам да кажа с този линк, който между другото е дошъл до мен през нашия Карамански? Вероятно, че не става реч само за Фолксваген и техните тестове и техните намерения, а за анализи на хора, доказващи че и други компании шмекеруват.

 

А аз като ви разправях че зад разни голфове, ку7 и 535д вони на смърт... Аз съм бил хейтър на дизела... ммм не, просто усещам като мирише на отрова на всяко скапано кръстовище. Turn off this option! GT-I9100 Turn off this option!

 

Коста тук защо ли споменава и БМВ? Вероятно е прочел статията... За разлика от някои...

 

Лично аз нямам НИКАКВА причина да се съмнявам в написаното от горния източник, който според мен не дава никакъв повод да се съмняваме в публикуваното. Като гледам не съм и само аз. 

 

От друга страна пък прочетох едни неща в една селска медия, наречена Гардиън, които напълно потвърждават нещата, но ще оставя професорите да професорстват и сами да си ги видят. Освен акциите на VW има сериозен спад при още няколко производителя именно заради съмнения, че ще са следващите разследвани и именно по причини, споменати в статията и показани от мен в червено, като за слепи, щото ги имаме тука. И пак там в селския Гардиън един селски анализатор предвижда, че скандала ще продължи и именно на база CO2 емисии ще се задълбочи и ще засегне и много други производители. И тепърва ще става "весело". И се говори дори за пагубни последици върху цялата дизелова индустрия като цяло.

 

Какво обаче притеснява мен като клиент и потребител и всеки друг, разбира се (освен ако не е повреден нещо) - не азотните окиси, не въглеродния двуокис, а лъжата на тема разход. Може да се поразсърдим разбира се, че сме замърсявали повече, отколкото са ни казали и т.н., но разходната лъжа удря директно в джоба и там всеки ще се ядоса сериозно... И това между другото отдавна си го мисля, защото на практика разходите, които ни рекламират "по книжка", са на практика непостижими на пътя в нормални условия.

 

А някои си плямпат за глобално затопляне...   

Link to comment
Share on other sites

> И какво се оказва в крайна сметка? ВСИЧКИ лъжат... :shy:

 

TransportEnvironment хайде пробвай с нещо ново и не-дотам либерално де. Досега единствено него цитираш. Хайде намери нещо с .gov отзад примерно или поне някой по-технически ориентиран сайт където са обяснявали КАК са правени замерванията, а не какви са изводите направени от въпросния журналист в следствие на скандала

 

 

Гардиън също е тотално либерална медия. Дръж се по-сериозно бе майна. Имам високо мнение за теб. Не действай толкова първосигнално

 

 

 

а лъжата на тема разход.

Тъй като цялата работа на тема разход е тотална мъгла затова ни и бъзикат. То толкова зависи от това колко ти е "тежко крачето", дали караш по равен път или в пресечена местност, дали си градско или извънградско... То ако караш градско в Търново разхода ще ти е тотално различен от този в Пловдив като начало. Това че официалните данни за разхода нямат нищо общо с реалността е отдавна известно.

 

 

И се говори дори за пагубни последици върху цялата дизелова индустрия като цяло.

Ами а дано!!! Че и аз искам да дишам чист въздух. Ебем ти разхода и "далаверата" като не може да се диша след поредния дизел.

 

Ама да почнат с автобусите на градски транспорт, че след някои тях като тръгват от спирка е направо мъгла (всъщност най-големите дараци май изчезнаха последните години като че ли)

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

В тоя ред на мисли - притесненията в миналото:

 

12027503_927262387308951_378531245917446

 

(Много ми прилича на един чоглав мисир преди 30 години)

 

Портрет на софийските тийн-хаймани през соца

„На вид дребно, слабо момче – още дете. Оттам и прякорът му Врабчето. Изглежда добродушно, наивно. Много общително, приказливо. Дванадесетгодишно. Редовно бяга от училище. При редките си появи в клас скандализира съученици и учители.
Дружи с по-големи младежи с криминални и аморални прояви. Бяга от къщи-пуши, пие. „Забавлява се“ със саморъчно направени бомбички. Предизвикало два пожара. С приятели вземат касапски сатър и издевателствуват над случайно срещнати момичета.“
Това не е сюжет за криминален разказ, а част от бележките ми за Валентин, направени при срещите ми в продължение на две седмици с някои неучещи и неработещи юноши и девойки в столицата.
СТИЛЪТ ИМ НА ЖИВОТНа въпроса ми какво обикновено правят вечер той и неговата компания,Емил ми отвърна с нескривана ирония: „Ами, като свърши „Сънчо“, си лягаме да спинкаме“. В разговора стана ясно, че съм „ужасно старомодна“ и едва ли не смешна, понеже не приемам човек, който спи до обед, после се „размотава“, ходи евентуално на кино, а вечер се събира с „тайфата“ на едно и също определено място и оттам „стартират“ за приятен нощен живот. Да уточним определението „приятен“. Това най-често означава много алкохол, цигари и момичета. С трудно скривана зад пренебрежителния тон гордост Емил ми посочи стената, където стриктно се записва консумацията на алкохол. Полюбопитствах – колко? Около 600 лв. За два месеца. За три момчета.
Не им ли омръзва? Търси се, разбира се, псевдоразнообразието. Например „гаджетата“ се сменят често. Е, има и изключения. Емил се похвали, че е преживял една „голяма, разтърсила го любов“, с която поставил нещо като рекорд по продължителност на „движене“ с едно и също момиче. Какъв срок може да предположи вашето въображение? Година, пет?… Един месец. Увери ме, че подобни „грешки с жени“ вече не възна-мерява да допуска /!/
И така – животът започва вечер! „Стартови площадки“ – много, но най-значими като че ли са „Фонтаните“, „Ялта“, „Централна гара“, „Кристал“, градинката при централните хали… Там се уточнява къде има свободен „терен“ – празни апартаменти /родителите са на работа в чужбина, в провинцията или живеят на друго място/, таванчета, мазета… В краен случай се празнуват реални или фиктивни рождени иименни дни, като възрастните се изпращат временно някъде, за да не пречат /на какво – вече, струва ми се, стана ясно/.
При подобно съществуване, разбира се, не остава време за училище, а за общественополезна дейност е „досадно дори да се помисли“. Не че липсват опити за посещаване на сменна или вечерна гимназия или установяване на работа – при съдействието на различни социални институции. На практика обаче обикновено става така: записва се за съотвената учебна година или предлага му се някъде подходяща работа, но пътят към училището или предприятието в повечето случаи минава през мазето или тавана на някой приятел. Слушат нещо като музика, пушат, пият, свирят на китара… Така трудно се стига до класната стая. Ученето и изобщо трудът са отегчително нещо. Тази категория юноши не понася от тях да се изисква, да бъдат напътствани; те са упорито скарани с отговорности и задължения. „Правя това, което ми харесва“ – ето девиза /или един от девизите/. Родители, училище, общественост – те нямат дори допирни точки с ценностната система на този тип юноша. Там „АЗ“ е на първо място. Останалото място е отредено за приятелите.
Подобен стил на живот води след себе си характерни последици. Твърде малка е крачката
ОТ БЕЗДЕЛИЕТО КЪМ ПРЕСТЪПНОСТТА
„Мария и Ани – почти неразделни приятелки. Едната четиринадесетгодишна, другата – петнадесетгодишна. Не посещават училище. Бягат от къщи. Спят по тавани, у случайни хора. Не дружат с други момичета. „Приятелски кръг“ – младежи с криминални и аморални прояви и чужденци. Крадат пари и вещи от къщи и от домовете, в които попадат. Направили са множество кражби в магазини – главно алкохол и козметика.
Дребните кражби и аморалните прояви са характерен начин за изява на безделничещите юноши и девойки. Това за тях е начин не само за набавяне на определени стоки /алкохол, дрехи/, но и въпрос на зле разбрано геройство. Дребните „зулуми“ дават възможност да се чувствуваш „някой“, да докажеш, че можеш да се „справяш сам с нещата в живота“. Подобна психическа нагласа е неизбежен резултат от социално неангажирания стил на живот.
По-„предприемчивите“, по-отраканите предпочитат незаконната търговия на дребно, изнудването, измамата. „По- чисто е, по-изискано“/!/
Дотук се опитвах само да набележа характерни факти, като съзнателно избягвах разнищването на причинните връзки, разгадаването на възловия проблем: КАК НЯКОИ ЮНОШИ И ДЕВОЙКИ СТИГАТ ДО ПОДОБНО ПОВЕДЕНИЕ, ДО ТАКЪВ СТИЛ НА ЖИВОТ.
Психическите и социалните механизми на това поведение са сложен, труден въпрос. Аз ще имам дързостта само да отбележа някои фактори, които прозират под повърхността на явленията.
РОДИТЕЛИТЕБез да се опираме на убедителността на статистическите данни, определено може да се твърди, че родителите на по-голяма част от изследваната категория юноши са с разтрогнати бракове или нездрав семеен климат. Това често са деца, отраснали или без контрол, или при майка /баба/, които не са в състояние да упражняват сериозен контрол върху тях.
„Иван живее без баща от малък /баща-емигрант/. Майката е с аморално поведение. Авторитетът пред сина й е сведен до нула. При тях живее бабата – безгласен наблюдател на анархията в този дом. Иван не посещава училище; прекарва времето си главно в мазето с приятели – пушат, пият…“
На въпросите ми към майката най-често отговорът бе: „Ами, не зная точно“. Тя не знае дали синът й е посещавал училище през изминалата учебна година; не знае какво правят в мазето; не знае с какво се занимава, какво го интересува. Редките й опити да се намеси в живота му завършват с това, че момчето или не й обръща никакво внимание, или заявява, че той е „главата в къщи и ще си прави каквото пожелае.“
Широко известна педагогическа истина, която на практика обаче малко родители съблюдават, е, че нищо не действува така отрицателно при формиране характера и поведението на детето, както лошия пример. Имам пред вид не само крайностите като алкохолизъм при бащата или аморално поведение при майката. Всяка дума, всеки жест се „попиват“ от подрастващия и той невероятно бързо и добре схваща кога „са му отпуснали края“.
От друга страна, незаинтересоваността, безразличието, липсата на контрол спрямо поведението на юношата или девойката граничат с безсилието, неспособността на някои родители да се „справят“ с детето си. Попаднах на следния случай:
„Петя е около шестнадесетгодишна. Родителите й са способни, трудолюбиви хора. Ползуват се с добро име в службата и в квартала. Имат и по-малка дъщеря – много добра и примерна ученичка. В момента Петя не се знае къде е. Издирва се от органите на МВР. Започнала с „лоша компания“, бягства от училище, от къщи. Не се прибира седмици наред. Намират я в нощни заведения в компанията на чужденци… Родителите не са в състояние да променят нищо. Една дума да й кажат – напуска дома и не се връща скоро.“
А условията за живот в къщи са повече от добри. Родителите са били изпълнени с надежда и желание „да й помогнат както могат, за да я върнат в правия път“. Само че, по всичко личи – тези плахи, добронамерени хора доста отдавна са объркали подхода към преждевременно биологично съзрялата дъщеря – още когато някои неща не са били така невъзвратими. Сега те на практика са безсилни – готови са на всекиго да си „изплачат мъката“ и… толкова.
Има и една друга, не по-малко „опасна“ категория родители. Бих ги нарекла „създатели“ на мамини синчета и дъщерички. Не е необходимо дълго да се оглеждаме около себе си, за да открием родители, които искат „на детето да му е лесно, да не се мъчи за нищо“. Каквото пожелае – купува си; често се оставя с приятели само в жилището /“да не им пречим“/; когато и колкото пари поиска – дават му се… Не твърдя, че във всички тези случаи се касае за категория¬та на „безделниците“, но… психиката на търтея едва ли води до социално приемливи личностни изяви.
Прекаленото разглезване на подрастващите е не по-малко вредно от незаинтересоваността и равнодушието. Един куриозен, но показателен случай:
„След кражба юношата С. Н. е задържан от органите на МВР и родителите му са уведомени за това. Първата реплика на майката, когато вижда седемнадесетгодишния си син: „Ох, маминото, то сигурно се е притеснило“.
УЧИЛИЩЕТОТам те са били ученици със среден /клонящ към слаб/ успех и скандализиращо поведение. Естествено те пречат на учебно-възпитателния процес. Педагозите не са особено склонни към упорита индивидуална работа с тези ученици. Краткотрайните опити да ги „превъзпитат“ не дават /естествено!/ резултат и… учителите вдигат ръце. Търси се помощ от други институции.
Така достигнах до
ВИНАТА НА ВЪЗРАСТНИТЕ
към тези все още оформящи се, неустойчиви, лутащи се характери.
Ще обърна „обратната страна“ на бележките си. Освен впечатляващи факти за антиобществени прояви, разбрах, че Ани примерно пее добре, рисува, пище стихове; Валентин обича да рисува, мечтае да се занимава с конен спорт. Не откривам Америка, като твърдя, че и те имат характерните за тази възраст интереси и стремежи, „фантазьорства“. Без да изпадам в сантименталност, ще подчертая, че те също имат нужда от психическа близост – да им се обръща внимание, да бъдат похвалени, поощрени. Това, което най-често срещат, е равнодушието, незаинтересоваността, неразбирането на родителите – обсебени от вечните конфликти помежду си или всеки поел своя собствен път, в който няма място за детето…
И подрастващите търсят „компенсация“. В повечето случаи именно в „лошия приятелски кръг“ те намират по своему преценени „изявени младежи“, „достойни“ за следване и подражание. Тук им се предоставя възможността по-лесно да изпъкнат, да направят впечатление, да обърнат внимание върху себе си. Своята роля за отприщване на и без това „развинтената“ им фантазия изиграват криминалните и приключенските книги и филми, които те едва ли не единствено четат и гледат.
И още нещо в тази връзка – направи ми впечатление, че тези юноши и девойки често се раздават /буквално и преносно/ за приятелите, готови са на всичко за тях, безпределно са солидарни. Сред определените норми на общуване помежду им не липсват понятията чест, дълг, справедливост – разбирани по тяхному.И още нещо – обикновено се пренебрегва БИОЛОГИЧНАТА ОБУСЛОВЕНОСТ на подобно поведение. По темперамент тези юноши и девойки обикновено са буйни, неуравновесени, избухливи. Отвърне ли им се по същия начин – резултатът предварително е ясен. Не бива да се пренебрегва фактът, че при съвременната младеж половото съзряване значително изпреварва социалното.
Накрая /без с това да я поставям на последно място по значение/ няколко думи за ПРЕВАНТИВНАТА И ПРЕВЪЗПИТАТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ НА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ по отношение на тези юноши и девойки. Ще бъда директна и точна: според мен реално се работи и се постигат резултати предимно от инспекторите към детските педагогически стаи. Техният подход е най-реалистичен и най-често води до ефикасни резултати. Но всичко това не дава право на другите организации, на обществеността изобщо „да си измият ръцете“, а когато се наложи – да отчитат псевдодейност.
Вероятно не трябва да съдя прекалено остро. Случаите на нежелаещите да учат или да се занимават с обществено-полезна дейност юноши и девойки в столицата са малко. Както се казва – броят се на пръсти в отделните райони. Така че, да си призная, при непълнолетните „безделници“ ме отведе не социалната значимост на явлението за живота столицата, а куриозността на отделни изолирани факти… и други, по-сериозни мотиви, за които вече стана въпрос.
Препечатано от сп. „София“, 1982 г.
Оригинално заглавие: „Малките безделници – Причини и резултати“
Автор: Бонка Стоянова

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...