Jump to content
BulForum.com

spira4ki


pi4a

kakvi spira4ki imate  

118 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Според мен най-добрите спирачки са ДИСКОВИТЕ ..... тва е .... аз незнам нищо по хубаво .... една дискова на ЗАДНАТА ГУМА и си идеален , обаче не мога да разбера закво по магазинте гледам колелата отпред няква дискова , а пък отзад няква мизерна ?!? ква е логиката , че като натиснеш спирачката и да направиш няколкко салта във въздуха  :confused

 

pi4... kato spira6 tejesta na kade otiva we ??? na zadnata guma ili na prednata??

a pyk kato stiska6 kato hamalin i s V-Brake da si pak 6a napravi6 salta... pomisli malko...

ti da ne si ot kopa4 mafia?? deto ne polzvat predna spira4ka ??? samo biqt kontri??? ta za tva da ti trqbva diskova spira4ka OTZAD ??pyk i ako moje da e s 203 mm rotor ?.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply
Ми точно за да не направиш няколко салта, затва отпред слагат дисковата ако е една. Дисковите спирачки докато не загреят са почти безполезни. Нуждата от дискови спирачки идва когато караш някъде в планината и използваш активно спирачките. Тогава спирачките загряват и V-Brake спирачки почват да не хващат като преди, докато дисковите точно обратното - като загреят започват да хващат повече. Загряла дискова хвашата като студена V-Brake, загряла V-Brake хваща като студена дискова ;)

:lol: ПРЕДПОЛАГАМ , че дисковите на колата и на колелото са по един и същи принцип ........ и мога да ти кажа , че точно дисковете още докато не с загрели къртат мивки ....... се едно чи си с контра ..... но след като загреят почват проблемите :D Някой път пробвай ...... аре аз сия говора за кола за колело МИСЛЯ , че са по същия принцип ..... изкачи стара планина и изкючи от скорост колата ..... и надолу карай само на спирачки .... (на новите коли са дискови) и да видим до къде ще стигнеш :D А ве няма кво да спорим ..... АЗ ОБИЧАМ КОНТРИТЕ И ЯКОТО КАРАНЕ ..... демек да са пребивам ... пример ..... набирам мощно .... накланям наляво и задна на мах ...... жилото се куса и колелото се обръща на 180 :lol: И НАЙ-ВАЖНОТО Е , ЧЕ СЕ ЗАДЪРЖАМ

 

pi4... kato spira6 tejesta na kade otiva we ??? na zadnata guma ili na prednata??

a pyk kato stiska6 kato hamalin i s V-Brake da si pak 6a napravi6 salta... pomisli malko...

ti da ne si ot kopa4 mafia?? deto ne polzvat predna spira4ka ??? samo biqt kontri??? ta za tva da ti trqbva diskova spira4ka OTZAD ??pyk i ako moje da e s 203 mm rotor ?.....

:woot Ами тежеста да отива напред ....... и точно тва е лошото защото преднаята гума е пред теб и следователно изхвърчаш ..... :wacko: И да аз съм ''копач мафия'' (доколкото ти така се изразяваш) и хич не жаля спирачките, по-точно изобщо не жаля цялото колело и затва се му има нещо чупено :laughing: :tongue :punk

Link to comment
Share on other sites

относно дисковите спирачки при колите важи следното: имат си определена работна температура при която спирането е оптимално, когато прегреят спирането става по-трудно, но това важи и когато са студени.

Link to comment
Share on other sites

:lol:  ПРЕДПОЛАГАМ , че дисковите на колата и на колелото са по един и същи принцип ........ и мога да ти кажа , че точно дисковете още докато не с загрели къртат мивки ....... се едно чи си с контра ..... но след като загреят почват проблемите  :D  Някой път пробвай ...... аре аз сия говора за кола за колело МИСЛЯ , че са по същия принцип ..... изкачи стара планина и изкючи от скорост колата ..... и надолу карай само на спирачки .... (на новите коли са дискови) и да видим до къде ще стигнеш  :D

Ми при колите е съвсем различно. Там има спична течност, помпи, глупости, така че диска не се стиска със същата сила както диска на колелото. Както пише в поста отгоре спирачките си имат оптимална температура при която бачкат най-добре и докато при колите тази температура се достига още при натискането на спирачките че даже се и подминава и се чудим как да ги охлаждаме, то при колелото нещата стоят по доста по-раличен начин... там колоезча с колелото да е около 100 кила. На равно, където почти не използваш спирачките дисковете направо си замръзват... температурата е далече от оптималната и затова ефективността пада. V-Brake имат по-ниска оптимална температура на работа и затова за равно са по-добри, но за спускане, особено по пътеки, където спирачките са почти нон-стоп стиснати или полустиснати V-Brake здава багажа щото загрява повече от колкото трябва, а дисковите тамън стигат оптималната температура и почват да си бачкат на 6 ;)

 

ПП: сори за повторението на думата оптимална, ама не се сетих за синоним:bgrin:

Link to comment
Share on other sites

V-Brake имат по-ниска оптимална температура на работа и затова за равно са по-добри, но за спускане, особено по пътеки, където спирачките са почти нон-стоп стиснати или полустиснати V-Brake здава багажа щото загрява повече от колкото трябва, а дисковите тамън стигат оптималната температура и почват да си бачкат на 6 ;)

 

да ти кажа нямам такива наблюдения, работят си без проблем при спускания и по прав път дали ще стиснеш малко повече не е никакъв проблем, най лесно е да ти болкира задната гума, обаче това спиране не е ефективно

Link to comment
Share on other sites

Естествено че бачкат, няма да та зарежат насред някоя пътека я, ама като се загреят тряа да стискаш повече и гумичките тогава отиват за нула време...

Link to comment
Share on other sites

colin, diskovite spira4ki pri kolite i kolelata se razliravat samo v razmerite!

 

i dvete si ima spira4na te4nost! butala, nakaltki, ferodo, marku4i, te4ove, obezvudu6avaniq, i t.n. ! daje iskam da otbeleja, 4e pri pove4eto koli s diskovi spira4ki samite diskove/rotori/ ne sa VENTILIRANI!/govorq za kolite serieno proizvodsvto/ dokato nqma da vidi6 disk za bike, koito da ne e !!!! /

 

do kolkoto za vrb-to ... zavisi ot kakuv material e samata kalotka! kolko po-meka e gumata- tolkova razko spira i po-burzo se izxabqva! ina4e pri vrb ne mojem da govorim zatemperaturi na zagrqvane ot spiraneto!

 

:love :music :confused :blink: :devil :cry :love

Link to comment
Share on other sites

colin, diskovite spira4ki pri kolite i kolelata se razliravat samo v razmerite!

 

i dvete si ima spira4na te4nost! butala, nakaltki, ferodo, marku4i, te4ove, obezvudu6avaniq, i t.n. ! daje iskam da otbeleja, 4e pri pove4eto koli s diskovi spira4ki samite diskove/rotori/ ne sa VENTILIRANI!/govorq za kolite serieno proizvodsvto/ dokato nqma da vidi6 disk za bike, koito da ne e !!!!  /

 

do kolkoto za vrb-to ...  zavisi ot kakuv material e samata kalotka! kolko po-meka e gumata- tolkova razko spira i po-burzo se izxabqva! ina4e pri vrb ne mojem da govorim zatemperaturi na zagrqvane ot spiraneto!

 

:love  :music  :confused  :blink:  :devil  :cry  :love

Знам че има дискови спирачки за колело с хидравлика и т.н. ама повечето (99%) за си с жила! Нема никви спирачни течности и прочие...

С V-Brake незнам къв опит имаш ама ти казвам че загряват и то яко и тогава почват да изпускат... нагрявал съм я така предната капла че да не можеш да я барнеш с ръка!

Link to comment
Share on other sites

Знам че има дискови спирачки за колело с хидравлика и т.н. ама повечето (99%) за си с жила! Нема никви спирачни течности и прочие...

С V-Brake незнам къв опит имаш ама ти казвам че загряват и то яко и тогава почват да изпускат... нагрявал съм я така предната капла че да не можеш да я барнеш с ръка!

 

 

mxz, pak ti kazvam mnogo zavisi ot kakuv material ti e bila kalotkata na vbr-to! zavisi i kakva e bila 6inata! kak sa bili naglaseni ! ! ! ! ! !

 

ako iska6 da vidi6 kakvo ozna4ava "edna spira4ka da zagree" ela nqkoi den d men da pokarame i sled 2-3 zdravi spuskaniq /moje i 1 zavisi :) :) :) /samo kato mine6 pokrai rotora na spira4kite mi i 6te use6ta6 edna priqtna toplina o6te ot dele4e! :)

 

OfF: : :

tova nqma da stane mnogo skoro oba4e, za6toto sega sum bez bager : reason: spukana ramka!!! sega e za smqna :)

Link to comment
Share on other sites

mxz, pak ti kazvam mnogo zavisi ot kakuv material ti e bila kalotkata na vbr-to! zavisi i kakva e bila 6inata! kak sa bili naglaseni ! ! ! ! ! ! 

 

ako iska6 da vidi6 kakvo ozna4ava "edna spira4ka da zagree" ela nqkoi den d men da pokarame i sled 2-3 zdravi spuskaniq /moje i 1 zavisi  :) :) :) /samo kato mine6 pokrai rotora na spira4kite mi i 6te use6ta6 edna priqtna toplina o6te ot dele4e! :)

 

OfF: : :

tova nqma da stane mnogo skoro oba4e, za6toto sega sum bez bager : reason: spukana ramka!!! sega e za smqna :)

 

 

еййййй кога пък успя да е пукнеш рамката бре?? При челото ли я спука?

Тря да покажеш :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Хора трябва ми бърз съвет:какви спирачки да си взема?Боклуците дискови от 25-30лв или оригинални v-brake алуминиеви на SHIMANO за 20лв.

 

П.П.Ша зимам спирачките от магазина срещу пожарната.Близо е до тоя големия офис оне суперстор ;)

Link to comment
Share on other sites

Хора трябва ми бърз съвет:какви спирачки да си взема?Боклуците дискови от 25-30лв или оригинални v-brake алуминиеви на SHIMANO за 20лв.

 

П.П.Ша зимам спирачките от магазина срещу пожарната.Близо е до тоя големия офис оне суперстор ;)

 

 

къф модел точно е v-brake??? защото и това има значение

Link to comment
Share on other sites

И още нещо. в никакъв случай не си взимаи дисковите спирачки от по 20-30 лева, един по хубав v-brake ще ти върши много по-хубава работа...

 

ако V-brake-a и Шимано асера, аливио или пък деоре, по-добре вземи v-brake

а пък ако не е......вече не мога да помогна....все не държат

Link to comment
Share on other sites

Не беше една лека шегичка Щото брембо са едни от най-добрите производители на спирачки ама за коли  :)

 

 

абе не че нещо ама тука лафим за колела...... (оле майко)....

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Как няма да включиш онея боклуци дето забравих как се казват, които са като триъгълник? А има и още едни които май са на пистовите колела (или поне на по-старите).

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Не знам дали въпросът ми е точно за тук, но все пак да го задам. Имам сравнително обикновени дискови спирачки с жила. За колко горе-долу време се износват наклатките, за да знам през колко време трябва да ги сменям. Знам че зависи колко ги използваш и къде караш, но питам ориентировачно. Не ме питайте каква марка са - не знам.

Link to comment
Share on other sites

ами ... минимум 5 месеца трябва да искараш с тях. ама иначе разглобяваш накладките и гледаш дали има още феродо и така... :) най - добре е втория начин :beerchug

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...