iafko69 Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Ako niakoi znae ne6to i iska da go spodeli s men /saotvetno i s ostanalite ot foruma/ neka kaje kakvo znae i kakvo mu e mnenieto za metanovite uredbi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE SHAMAN Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Вече сме го обсъждали ама...айде. Значи (според мен) плюс е цената! Минус е огромната тежест на бутилката! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_2004 Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 q kajeto kolko har4at tezi uredbi i kolko stuvat Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE SHAMAN Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 q kajeto kolko har4at tezi uredbi i kolko stuvat <{POST_SNAPBACK}> Харчат малко и струват много!(незнам колко точно) Link to comment Share on other sites More sharing options...
capone Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Ако търсиш икономичност-ЗА,ако търсиш динамика-ПРОТИВ Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Всичко си зависи от теб, от това колко и къде караш, къде живееш, също и от автомобила. Много евтино излиза с метан , но бутилките тежат много , колата ще ти клекне, освен ако не я подсилиш допълнително, т.е. още разходи и разправии. Примерно ако живееш в Тракия не е особено изгодно, защото само пътя до най-близката метанстанция ти е 15-20 километра, което на фона на разтоянието, което можеш да минеш с пълни бутилки ( около 200 километра ) си е бая цифра. Друго нещо , на което трябва да се обърне внимание е , че слагаш в багажника си бутилки, в които се държи газ под огромно налягане и при неправилна експлоатация може да се простиш с колата си, или по-лошо. И мислих да слагам метан, но реших да си карам на газ още някоя друга годинка, докато навлезе по-сериозно в България и докато измислят някакви бутилки, които не са толкова тежки. Разхода е 4-5 лева на сто километра. Има и друго - ако тръгнеш на дълъг път пак трябва да си караш на бензин или на нафта, защото метанстанции има само в 2-3 града освен Пловдив. Link to comment Share on other sites More sharing options...
.D. Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Tvyrdo protiv-nalqganeto na metana e 220 atmosferi i ako stane neshto....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivo_malkia_87 Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 nqma smisyl ot metanova uredba-tva e bomba v kolata-har4at mnogo no metana e evtin... mislq 4e 6 litrq sa 80 stotinki, moi priqtel ima kola s metanova uredba i kato prevklu4i na benzin-vse 1 puska azot kolata se iztrelva... nqma smisayl ot metan-ako ima6e hava 6tqha da prizvejdat kolite fabri4no s metanovi uredbi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 nqma smisyl ot metanova uredba-tva e bomba v kolata-har4at mnogo no metana e evtin... mislq 4e 6 litrq sa 80 stotinki, moi priqtel ima kola s metanova uredba i kato prevklu4i na benzin-vse 1 puska azot kolata se iztrelva... nqma smisayl ot metan-ako ima6e hava 6tqha da prizvejdat kolite fabri4no s metanovi uredbi... <{POST_SNAPBACK}> Да бе, и тогава нефта какво ще го правят ? Метана е екологично чисто гориво, добива се от каквито се сетиш органични отпадъци и няма как да се печелят милиарди от него. Иначе смисъл колкото искаш. А приятеля ти с газта се изстрелва, като превключи на бензин просто защото си е спестил някой лев от газовата , или защото майстора му е некадърен. Разликата бензин-газ трябва да е само в 10 процентното увеличение на разхода при газта ако всичко е както трябва да е. При метана също трябва да има разлика само в разхода. Плюс това има коли с фабрични метанови уредби, както и такива, които са изцяло на газ ( хюндай) Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE SHAMAN Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Абсолютно де-жавю е темата Да живее АГУ-то!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Абе то беше да живее нафтата, ама преди да я направят колкото А-92.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_2004 Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Всичко си зависи от теб, от това колко и къде караш, къде живееш, също и от автомобила. Много евтино излиза с метан , но бутилките тежат много , колата ще ти клекне, освен ако не я подсилиш допълнително, т.е. още разходи и разправии. Примерно ако живееш в Тракия не е особено изгодно, защото само пътя до най-близката метанстанция ти е 15-20 километра, което на фона на разтоянието, което можеш да минеш с пълни бутилки ( около 200 километра ) си е бая цифра. Друго нещо , на което трябва да се обърне внимание е , че слагаш в багажника си бутилки, в които се държи газ под огромно налягане и при неправилна експлоатация може да се простиш с колата си, или по-лошо. И мислих да слагам метан, но реших да си карам на газ още някоя друга годинка, докато навлезе по-сериозно в България и докато измислят някакви бутилки, които не са толкова тежки. Разхода е 4-5 лева на сто километра. Има и друго - ако тръгнеш на дълъг път пак трябва да си караш на бензин или на нафта, защото метанстанции има само в 2-3 града освен Пловдив. <{POST_SNAPBACK}> 4-5 leva gradsko ili izvan.Zashtoto na men mi izliza na gaz 5 leva ama izvan gradsko.Ako i na metan e taka nqma smisal Link to comment Share on other sites More sharing options...
pi4aga Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Минус е огромната тежест на бутилката! мен ако питаш минусът е,че имаш в багажникът си бомба...доколкото помня налягането е 20 000 атмосфери... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Е посмали малко де, някъде около 200 е. Говорил съм с разни таксиджии, които са ми казвали, че разхода им е 4 лева градско. Link to comment Share on other sites More sharing options...
break Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Ами то и газовата уредба си е чиста бомба. Въпреки че газовата е с по-малко налягане, метановата бутилка за това е по-дебела. И чак пък 20 000 атмосфери... Не знам колко атмосфери е, но поне знам какво означава тази дума. Кажи поне 200, по-може да ти повярвам, макар че и за това не съм много сигурен. Аз съм ЗА метановата бутилка. Правила колата по тежка, състарявла я... дрън, дрън. Че газовата не е ли също тежка. Нали дава икономии. Като натовариш 5 човека в колата пак натежава с около 300 кила. Лошото е че доколкото знам в Пловдив има само 2 метан станции и двете са много близко една до друга, но с времето и те ще се умножат. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pi4aga Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 не знам,може и да се бъркам,бая време мина откакто бях я хванал тази цифра от баща ми,трябва пак да го питам edit-между 200-300 атмосфери е метана Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 гледам че никой не е споменал най-опасното нещо, според мен. метана е силно отровен и е без мирис и без цвят! Във Ботевград 27 годишен пич се е задушил в банята от изпаренията на спукан маркуч на газовия му бойлер(там си имат природна газ по домовете). смятайте какво може да стане в колата, дори и да е монтираната най-скъпата и кадърно направена уредба, защото маркучите винаги стареят... не знам за вас, но мен лично ме е страх засега. а и все пак сме в България, та нямам никакво доверие на майсторите... edit: @jivko: метана отлита нагоре, освен ако не е попаднал в затворено купе. и одоризацията му я правят по-слаба, отколкото на пропан-бутана (лично субективно мнение, подушвал съм и двата газа, както ги продават). все пак мен ме е страх. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jivko Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 гледам че никой не е споменал най-опасното нещо, според мен.метана е силно отровен и е без мирис и без цвят! И пропан-бутана е без мирис и цвят! Преди да ти ги продадат и двата газа се "вмирисват" изкуствено - казват му "одоризация" За разлика от пропан- бутана, метана е по-лек от въздуха и при изтичане просто отлита нагоре, не се наслоява. Това го прави по-безопасен донякъде. Иначе бутилките са си тежки заради огромното (и опасно) налягане - 200-240 атм. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Правила колата по тежка, състарявла я... дрън, дрън. Че газовата не е ли също тежка. Нали дава икономии. Като натовариш 5 човека в колата пак натежава с около 300 кила. <{POST_SNAPBACK}> Ти недей така, например 2 бутилки като ги напълниш вътре метана тежи 70 кила, самите бутилки сигурно са повече от 100. Значи като ти натежи с 300 кила от 5те човека и с още 200 от метана и неможеш да тръгнеш Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanko111 Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 И да добавя: При горенето на газ - метан или друг се образуват много водни пари. Те направо разказват играта на ауспуха и изпускателните тръби отвътре. Аз нямам газова или метанова уредба, но питайте ваши познати от дълго време с такава кога са си сменяли гърнета. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.