Jump to content
BulForum.com

Блок-схема


Recommended Posts

Някои ако може да ми каже или нарисува блок схема на алгоритама за намиране на лице на трапец.

това е формулатаS:=(a+b )+h/2

10x predvaritelno

 

 

Popravete me ako sam pysnal temata na nepravelnoto mqsto!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

За лицето S=(a+b ).h/2 a ne + иначе за алгоритъма не мога да ти помогна и ние това учим сега и ми е пълна каша в главата...

Link to comment
Share on other sites

За лицето S=(a+b ).h/2 a ne + иначе за алгоритъма не мога да ти помогна и ние това учим сега и ми е пълна каша в главата...

Алгоритъмът като картинка ли ти трябва или като готова програма

blok.JPG

За такова нещо ли става въпрос ?Щот това е много лесно и глупаво.

Link to comment
Share on other sites

Абе пичове всичко е много хубаво ама в тоя алгоритъм никъде не са въведене променливите a, b и h. И освен това условията трябва да седят в ромбчета а не успоредници (успоредниците са за вход и изход на данни...).

Така значи:

1) преди първото условие постажете /вход на a,b,h/

2) променете означението на условията от успоредници на ромбове

3)след S=(a+b )*h/2 трябва да се постави \изход на S\

4)навсякъде където има изходи "Н.Р." трябва да са в успоредници

 

ПС не съм сигурен дали за вход успоредниците бяха наклонени наляво или за изход. Занимавал съм се с блок схеми преди доста време.

ППС Ако си решил да се занимаваш с програмиране не са глупости (развиват логиката...)

Link to comment
Share on other sites

То хубаво, ама разясни се поне на какъв език искаш да е.

Паскал или С, защото все пак има разлика

П.П. btw задачата ти е толкова лесна. Ако седнеш и се понапънеш малко ще го измислиш и сам. Трябва да прочетеш само първите няколко страници, колкото да ти се изясни за какво става въпрос и това е.

 

EDIT: Понеже така като гледам все още учиш за паскал, защото на С няма да е толкова лесно, само ще те упътя какво трябва да правиш, защото аз сега съм на С и паскала малко съм го позабравил. За това за да не те объркам ето:

 

оформяш си тялото на програмата, Декларираш с var толкова променливи колкото ще ти трябват с тип - числа с десетична запетая. begin Write ('въведи страна' х (желаната страна), х:5:2); Readln (х); И след това пишеш за следващите страни същото, а може да си го направиш като функция, за да не пишеш всеки път това. S:=(пишеш формулата чрез знаците на паскал). И накрая Writeln ('лицето на трапеца е: 'S, S:5:2);

end.

 

EDIT2: Можеш също така да си направиш цикъл for от Write нататък, ако искаш да сметнеш повече от едно лице, но преди това трябва да въведеш още една променлива и преди цикъла трябва да пише Write ('колко лица ще се пресмятат? : '); Readln (у);

Значи ти трябват променливи за страните, една за лицето и една за броя трапеци. Другото го оставям на теб ;)

Link to comment
Share on other sites

То хубаво, ама разясни се поне на какъв език искаш да е.

Паскал или С, защото все пак има разлика

П.П. btw задачата ти е толкова лесна. Ако седнеш и се понапънеш малко ще го измислиш и сам. Трябва да прочетеш само първите няколко страници, колкото да ти се изясни за какво става въпрос и това е.

 

EDIT: Понеже така като гледам все още учиш за паскал, защото на С няма да е толкова лесно, само ще те упътя какво трябва да правиш, защото аз сега съм на С и паскала малко съм го позабравил. За това за да не те объркам ето:

 

оформяш си тялото на програмата, Декларираш с var толкова променливи колкото ще ти трябват с тип - числа с десетична запетая. begin Write ('въведи страна' х (желаната страна), х:5:2); Readln (х); И след това пишеш за следващите страни същото, а може да си го направиш като функция, за да не пишеш всеки път това. S:=(пишеш формулата чрез знаците на паскал). И накрая Writeln ('лицето на трапеца е: 'S, S:5:2);

end.

 

EDIT2: Можеш също така да си направиш цикъл  for от Write нататък, ако искаш да сметнеш повече от едно лице, но преди това трябва да въведеш още една променлива и преди цикъла трябва да пише Write ('колко лица ще се пресмятат? : '); Readln (у);

Значи ти трябват променливи за страните, една за лицето и една за броя трапеци. Другото го оставям на теб  ;)

nie ne sme po4nali paskal.drygiq yrok nie paskal

Link to comment
Share on other sites

Тогава по моите обяснения можеш много лесно да си направиш блокова схема :D

Какво учите изобщо

Иначе и на backbone става схемата, ама както казва Prestor, трябва да я промениш.

Абе пичове всичко е много хубаво ама в тоя алгоритъм никъде не са въведене променливите a, b и h. И освен това условията трябва да седят в ромбчета а не успоредници (успоредниците са за вход и изход на данни...).

Така значи:

1) преди първото условие постажете /вход на a,b,h/

2) променете означението на условията от успоредници на ромбове

3)след S=(a+b )*h/2 трябва да се постави \изход на S\

4)навсякъде където има изходи "Н.Р." трябва да са в успоредници

Link to comment
Share on other sites

Аз схемата я написах така на бързо колкото да се разбере за какво става въпрос,ама съм объркал тия успоредници и правоъгълници.

Link to comment
Share on other sites

Тогава по моите обяснения можеш много лесно да си направиш блокова схема  :D

Какво учите изобщо

Иначе и на backbone става схемата, ама както казва Prestor, трябва да я промениш.

algoritmi i blok-sxemi.samo 4e mi e super trydno.

nqkoi moge li da kato na Backbone sxemata sas promenite.

10x predvaritelno

Link to comment
Share on other sites

algoritmi i blok-sxemi.samo 4e mi e super trydno.

nqkoi moge li da kato na Backbone sxemata sas promenite.

10x predvaritelno

Толкова ли е сложно да направиш това

1) преди първото условие постажете /вход на a,b,h/

2) променете означението на условията от успоредници на ромбове

3)след S=(a+b )*h/2 трябва да се постави \изход на S\

4)навсякъде където има изходи "Н.Р." трябва да са в успоредници

Ако е така ще ти направя нова :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...