ov3rm4n Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Защо трябва да се стига до провокации и забивания? Да си учител не е като да си шлосер. Не е достатъчно да си капацитет в дадена област. Ако не умееш да общуваш с учениците, ако не умееш да събуждаш интерес в тях, да ги накараш те да се ровят из книги и да прекарват дните си в библиотеки - мястото ти не е най-отпред в класната стая. Една много малка част от преподавателите ми досега са имали такъв положителен ефект върху мен. Вярно е - ако искаш да постигнеш нещо повече в някоя област, ще трябва сам да се бориш. Но напътствията и подкрепата на някой по-опитен никога не са излишни. <{POST_SNAPBACK}> Това е вярно- но не и в нашата образователна система. Нашите ВУЗ-ове са от преподавателски тип - в тях само се преподава, научна дейност по принцип не се развива - особено в последните 15 години. При това положение е съмнително и калко е капацитет в областа си дадения преподавател. След като самата система не го кара да се занимава с матерята си - тоест да се развива адекватно самия той, да следи отблизо и да участва в разработката на предмета/науката... Разбираш ли ме? При това положение - при положение, че от него се иска само да си изпее песничката пред група нищо неразбиращи студенти - какво да искаш от него? Рутината много бързо взима връх - просто така е по-лесно за тях. И ако системата не ги тласка да се развиват и да са адекватни - остава на самите студенти да изискват това. И тук вече е пълната трагедия - 98% от студентите са във ВУЗ просто за да изкарат 5-6 тодини там, без значение какво ще учат, просто да вземат диплома. Ако не вярвате - застанете до входа когато се подават документи за кандидатстване и прегледайте десетина да видите какво е чудо - пишат се всички възможни специалности, на някои дори не им стига мястото - на принципа "все в една ще се класирам"... Та като добавиш и тази "особеност" - какво наистина да очакваш от преподавателите? Дори и да са имали амбиции наистина да преподават както се полага и предполага - като се изправят пред аудиторията и се сблъскат с празните погледи отсреща - колко могат да издържат? Не си мисли, че е лесно да събудиш интерес у някой, който изобщо пет пари не дава какво му говориш, и чиято единствена цел е просто да избута там 5 години, да си вземе хартийката и това е... И Аристотел да си - на третата година преподаване ще се предадеш. И от това страдат другите 2% които наистина са дошли там за знания. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grimjaur Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Защо трябва да се стига до провокации и забивания? Но напътствията и подкрепата на някой по-опитен никога не са излишни. <{POST_SNAPBACK}> За да ги накарам да ме уважават.Защото,когато почувстват застрашени постулатите си,ще се опитат да ме оборят.А оборване не става със самоотрекли се факти,например. А за напътствията от по-опитен...Когато са сбъркани - пак ли важат? Борисе,първите два изпита си взех на магия - буквално.Не ми се наложи да ме изпитват,защото през целия семеБтър(когато съм ходил де) съм спорил непрекъснато с преподавателите,задавал съм неудобни въпроси и правил връзки със странична материя,но пряко свързана с темите. Познай какъв беше резултата Link to comment Share on other sites More sharing options...
PSYCHOSIS Posted February 12, 2005 Author Share Posted February 12, 2005 Разбирам те. И съм съгласен. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Дочо Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Впоследствие се убедих, че повечето от нашите преподаватели въобще не са наред психически и всъщност далеч не стават за преподаватели колкото и добри специалисти да са в своята област. <{POST_SNAPBACK}> Хаха, баща ми е преподавател Пича е добре психически, ама верно чат пат изперква Истината според мен е някъде посредата. В смисал, верно тия професори и доценти си летят някъде и си говорят тяхните абстрактни работи, а после като идеш на упр. там би трябвало да видиш на практика за какво аджаба ти е говорил оня залюхания. Само дето в повечето случай тия от упражненията или хич не им пука за студентите, щото зимат малко пари, или пък взимат много пари, ама не от ВУЗа, ми от личният си бизнес, за който си мислят, и пак не ги е*е за студентите. Най-добрият варянт е, тоя дето ти води да си работи по специалността извън ВУЗа. Щото ти казва как са нещата 1:1, а не някъв професор ти сипе 100 простотии в минута пък даже не е пипал такова нещо. За преписването: Аз никога не преписвам, щото знам че ще ми е кофти след това. Вярно и сега ми е кофти, като си взех всички изпити с 3 , ама все пак аз си знам че съм си го постигнал сам. Пък тия дето преписват, те незнаят. И след време като учат неща в който тези знания ще им трябват ...к'во става Те и тия училите ще са забравили, ама те с едно отваряне на тетрадката и са ОК. А преписвачите тепърва да сядат да учат това, което е трябвало навремето да научат ....найш кога? И пак ще си препишат и просто ще излезнат от ВУЗа с една хартиика и т'ва е. Знам, че може да звуча тривиално, ама според мен е така. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 А относно матурите - какво значение има тяхното въвеждане при условие, че по мои наблюдения вече успеха от средната диплома почти не се взима под внимание при кандидатстване? Нека ако някой знае да каже, защото аз наистина не знам/всъщност даже ме е яд че навремето се взимаше, защото ме изместиха хора с по-малко знания от мен, но благодарение на това че в различните училища се оценява по различен критерий въпросните хора имаха по-високи дипломи и съответно доста по-малки оценки на кандидатстуденския изпит от моята/. <{POST_SNAPBACK}> Ами работата е там, че ако не издържиш матурата не можеш да станеш студент. Например в училището, в което уча ситуацията е толкова трагична, че догодина от 100 човека в най добрия случай петима ще имат повече от двойка на матурата по български. Аз съм се насочил към финансите, а там знанията, които ще получа в университета определено ще са ми полезни след това. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkaims Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 а съм против преписването! не го и практикувам..... но нека другите да преписват таман ще има повече идиоти..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PSYCHOSIS Posted February 12, 2005 Author Share Posted February 12, 2005 таман ще има повече идиоти..... <{POST_SNAPBACK}> Интересна гледна точка...аз винаги съм си мислел, че колкото по-малко идиоти има, толкова по-добре. Ама може и да греша Link to comment Share on other sites More sharing options...
snejko Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Само едно ще кажа: всички сте големи щастливци, че имате изпити, на които можете да преписвате. Моите почти всичките бяха такива, на които излизаш и свириш пред комисия и тогава или си го знаеш, или не, средно положение няма. Виж...на някои теоретични съм попреписвала, но в масата случаи докато си правя пищова така или иначе научавам най-важното и често се е случвало въобще да не ми се налага да поглеждам за помощ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotion Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 И тук вече е пълната трагедия - 98% от студентите са във ВУЗ просто за да изкарат 5-6 тодини там, без значение какво ще учат, просто да вземат диплома. Ако не вярвате - застанете до входа когато се подават документи за кандидатстване и прегледайте десетина да видите какво е чудо - пишат се всички възможни специалности, на някои дори не им стига мястото - на принципа "все в една ще се класирам"... Та като добавиш и тази "особеност" - какво наистина да очакваш от преподавателите? Дори и да са имали амбиции наистина да преподават както се полага и предполага - като се изправят пред аудиторията и се сблъскат с празните погледи отсреща - колко могат да издържат? Не си мисли, че е лесно да събудиш интерес у някой, който изобщо пет пари не дава какво му говориш, и чиято единствена цел е просто да избута там 5 години, да си вземе хартийката и това е... И Аристотел да си - на третата година преподаване ще се предадеш. И от това страдат другите 2% които наистина са дошли там за знания. <{POST_SNAPBACK}> Дам... това е и другия момент.. Много си прав... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemy Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Според мен няма еднозначно квалифициране на преписването. Познавам човек, който има вроден талант за това - и понеже го мързеше да чете, цялото следване го изкара с преписване и явяване до дупка. Това обезсмисля обаче образованието като такова, особено като си плащаш. Ако целта е просто да вземеш диплома, някакси е разбираемо. Не знам... Иначе с ръка на сърцето си признавам, че си помагах на един изпит с нещо като пищов, ама какво да направя, като съответната материя хич, ама хич не ми се удаваше (то май и на преподавателката много-много не и се удаваше ). Химиците по подразбиране не са особено силни в математическите дисциплини, факт . Цитирах първия случай, донякъде за да поизчистя съвестта си, но има и друго - в моето "помагало" вложих много труд и инвенция, което още малко разсейва срамното усещане за измама. Едит: Вярно е, че около 90% от кандидат-студентите всъщност не знаят какво искат да учат, но вината не е само тяхна. В тези "интересни" времена малцина са онези, които имат ясна цел за бъдещето си и как да я постигнат. Помните ли преди 10-15 години всеки 3-ти кандитат студент записваше някъде икономика (или право). Ама че след 5-6 години като се избълват толкова "кадри", а само 1-2 % от тях намерят изобщо реализация, никой не си даваше сметка. Но никой не си позволява лукса да учи това, което иска и/или му се удава, а това, което (евентуално) ще му донесе повече пари. Това е трагично. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandman Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Аз по принцип съм много против преписването и предпочитам да го науча нещото отколкото да си изгубя времето да правя пищови... НО има изпити където те принуждават да го направиш, пък и почва да дразни когато гледаш как някой който знае много по-малко от теб си взима изпита а ти си скъсан..... <{POST_SNAPBACK}> Аз съм съгласен напълно с твойто мнение, но само до тук - нататък не мога да те подкрепя! Ако се надяваш да получиш някакво особено количество знания във висшето образование, които ще прилагаш в реалния живот жестоко се лъжеш. Във нашето висше образование най-вероятно поради липса на средства знанията, които се дават са предимно абстрактни/става въпрос за специалности от рода на електрониката, комуникациите, компютрите и т.н./. Значи аз винаги съм казвал, че най-евтиния вариант е да се вземе един тебешир и някой да пише на дъската, а други да преписват като луди след него. Друг е въпроса после при упражненията.....<{POST_SNAPBACK}> А с теб изобщо не съм съгласен! Можеш ли да кажеш в кой университет и каква специалност учиш? Там, където учиш ти не знам как е, но те каня най-официално да посетиш една от лекциите във ВИХВП по каквото и да е! Ако не искаш да научиш нищо - естествено е че няма да научиш, но ако знаеш за какво си там - можеш да научиш много неща! Аз за 1 година и половина научих толкова много нови неща, които не съм научил за 5 години в училище! А упражненията са 1) Доста сложни за изпълнение 2) Дават практически знания във всяка област. 3) 50% от преподавателите на упражнения са доц. и доц.д-ри! Аз лично съм сравнявал упражнение по Аналитична Химия във ВСИ със нашия (УХТ (Бивш ВИХВП)) - Ами мога да ти кажа че само заглавието на дисциплината е същото! Разликите са милиони: 1) При нас за 2% грешка при измерванията ни пишат двойка за съответното упражнение и трябва да си го отработваме (продължителността му е 4-5 часа), докато във ВСИ няма текущи оценки 2) Ние имаме 3 колоквиума през семестъра 5-6 контролни и всеки час препитване, отделно самото упражнение, а във ВСИ имат едно изпитване за заверка и то е от типа каква е формулата на сероводорода (Н2S) 3) За самото упражнение всеки си има номер и колба с неговия номер, в която смесва титранта във всички упражненияпрез семестъра и работи индивидуално за всяко упражнение (т.е. дава му се отделна, различна от тази на останалите, проба с определени параметри, които само учителя знае и проверява в края на упражнението) вав ВСИ всички работят заедно даже и с преподавателя! Сами си направете извода как трябва да си преподава материала един преподавател по Аналитична химия в нашия университет, за да може студентите да усвоят материала и да могат да си вземат заверки на упражнения (аз лично не съм видял някой да няма заверка) Т.е. мисълта ми е че изключително много зависи от университета и от специалността това дали ще научиш нещо или не! А сега по темата: Хубаво е да си научиш всичко и да си вземеш изпита без пищови, но когато материала ти само на лекции се равнява на 200листа голям формат и отделно имаш един сборник от 400 страници със най-различни задачи по съответната дисциплина, а на изпита се падат 2 теми от 110 и една задача от 500, тогава просто пищова е единственото спасение. До тук добре - ще намалиш лекциите на ксерокс и си готов - да, ама не! 1-во съответния преподавател си има едно списъче наречено "Черния списък" и там попадат всички студенти опитали се да препишат - повярвайте ми почти няма начин да препишеш и да не попаднеш в този списък! 2-ро Дори и да си преписал всичко както трябва - отиваш при него и той те разхожда из целия конспект устно. Така че драги студенти, където имаш право на избор - да препишеш или да научиш е добре, но там където нямаш - 1-2месеца над учебниците и тва е! Link to comment Share on other sites More sharing options...
unufrii Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Е стига де... преписването си е skill без който не може да остане човек нормален.... аз сега съм втори курс и от 16-те изпита които съм взел съм препиасал само на един защото нямаше смисъл да се учи предметът... професорът е на 100 000 години с его на бог.... и ето какво се случи, аз рядко преписвам, но когато го правя го правя перфектно... никога не са ме хващали защото имам подходящи начини... та така аз преписах темата дословно... 3 листа дъма по дума от учебника (написан от професора)... един от колегите дето ми е приятел написа нещата така както аз бих ги написал... без излишните простотии на професора.... с нормални изречения (на професора изреченията са по 7-12 реда, напълно неразбираеми от 12- четения).... та така де той не бесхе изпуснал нищо... абсолютно нищо... ама има 4 просто щото не задоволи егото на стария човек.... а аз имам 6.... това е супер тъпо естествено но е така от време на време... иначе другите изпити си ги вземам с учене.... но понякога просто се налага... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmm Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Da vzemesh izpita si sys znania ne vinagi e nai-dobria variant! Zastoto v kraina smetka se stiga do momenta che v glavata ti niama miasto za poveche informacia ili ima no vliza tam mnogo trudno. Za tva samo nai vajnoto i v kraina smetka edna ocenka ili vzet izpit ne znachi che ti znaesh nesto.Neobhodimo,no ne dostatychno za da stenesh kyv to i da e specialist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grimjaur Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Za tva samo nai vajnoto i v kraina smetka edna ocenka ili vzet izpit ne znachi che ti znaesh nesto<{POST_SNAPBACK}> Както казва Сашко Павлов(Теория на превода,Заместник-ръководител катедра АФ):"Не е важно колко си научил, а какво знаеш".Един от малкото свестни преподаватели въобще. Пешо,не че не нещо ама висше се пише със "с" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Ей, PSIXI, сладур , да ти споделя малко свой жизнен опит. 2000-та година. Приеха ме на първо класиране да следвам Българска и Английска Филология (БАФ). Първи семестър - курс от 50 момичета и 3 момчета. По цял ден кафета, по цели нощи доскотеки с колежките. Цял свят ми завижда (представи си компания 5-6 готини момичета и аз). Дойде първата сесия - със умело преписване (пищови напечатани на принтер, с size=5) и тук-таме знания си го зех 4:0. Втори семестър - същото: алкохол, трева, дискотеки, кръчми, барове баровски живот... Втора сесия - същата картинка - скъсаха ме само на един изпит. Да ти призная, единствения изпит, който си взех честно беше практическия по английски с оценки 3,5,6,6. Е, братко втори курс, първи семестър ме свали на земята. Да, преписвах умело (косата е страхотен бонус). Само дето... лошата инерция, която бях натрупал ми скапа цялото следване. Прекъснах. Като поднових - нова учебна програма => 6 приравнителни изпита + 8 редовни втори семестър. Сещаш ли се... Отиде ми следването... минаха две години, в които обиколих половината зали на Пловдив, работейки като администратор (с ония върл екстремист GRIMJAUR бяхме колеги някой-друг месец) И какво ?! Сега съм на 23 години и нямам визше. Не знам нищо от годините, в които следвах и сега тепърва смятам да кандидатствам наново, защото разбрах, че ИСКАМ ДА УЧА!! Искам да завърша визше и знам какво искам... Само че трябваше да пропилея 4-5 години от живота си за да разбера, какво искам... Приятелю - съвета ми е да не тръгваш по този трънлив път. Ако учиш това, което искаш - налягай си парцалите и УЧИ! Зарежи ученическия начин на мислене "уча, защото ме карат". Учиш заради себе си! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shmi Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 http://www.market-uv.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rex Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 А с теб изобщо не съм съгласен! Можеш ли да кажеш в кой университет и каква специалност учиш? Там, където учиш ти не знам как е, но те каня най-официално да посетиш една от лекциите във ВИХВП по каквото и да е! Ако не искаш да научиш нищо - естествено е че няма да научиш, но ако знаеш за какво си там - можеш да научиш много неща! ..... <{POST_SNAPBACK}> ПУ - ФМИ Специалност Информатика Не ме разбирай погрешно ама мен не ме вълнуват знанията в областта на общата култура с които навсякъде даже и във любимото ти ВСИ пълнят главата на иначе ученолюбивия студент и ти казват колко универсален ще бъдеш след време /universal soldier /. Мен ме интересува да си уча точно това което съм избрал/ако звучи по-добре да бъда като кон с капаци/, което за съжаление не става и аз отделям от личното си време за да уча неща, на които не ни учат, а трябва, за сметка на общата култура, която ще ми е от полза в бъдещето точното колкото е от полза безплатния спам за един модератор във форум като нашия Само че аз за моя спам в университета си плащам прескъпо . Ако и ти си достатъчно честен ще признаеш, че повечето предмети които учиш са ти излишни. А затова, че ви юркат здраво във ВИХВП въобще не се съмнявам - въпроса е дали си заслужава. Аз лично не искам да ме юркат за излишни предмети, които не ми трябват. В крайна сметка от написаното от теб мога да заключа, че във ВИХВП /от този университет нямам познати и съответно наблюдения/ всичко е както трябва - предават се само необходимите предмети с минимален спам от излишни, изпитите са трудни, проверяват ви непрекъснато.... въобще всичко е както трябва. Мечтая си и във ФМИ да стане като при вас но се съмнявам Дано да си прав и в Пловдив да има поне един свестен университет, в което аз лично искрено се съмнявам. Между другото на мен въобще не ми пука за никой университет, даже и за този в който аз уча, тъй като лично на мен университета ми е дал около 1/5 от необходимите знания. Това уточнение го правя в случай, че някой реши, че от написаното от мен лъха някаква гордост или нещо такова за това къде уча и въобще че уча висше, въпреки че нарочно писах толкова твърдо за да избегна точно тази идея с пристрастието. Относно работата миналата година имах предложение да работя в компютърна фирма и го отказах заради ученето, заради което много пъти съм съжалявал, но все си мислех че обучението в университета ще се промени/надеждата умира последна/ . Сега не знам как бих постъпил ако се върна назад, но най-вероятно ученето щеше да мине на заден план. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkaims Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 The`ScorpioN -> и аз съм достигнал до тези изводи, и за това не преписвам... това което уча ми трябва в живота и ако не го науча сега просто това е напразно пропиляно време!!!! но тези които мислят като мен са едва 7-8% от студентите... за това има толкова безработица и хора с по 2 висшета са на улицата.... защото не са учили когато им е било времето... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkaims Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Както казва Сашко Павлов(Теория на превода,Заместник-ръководител катедра АФ):"Не е важно колко си научил, а какво знаеш".Един от малкото свестни преподаватели въобще. Пешо,не че не нещо ама висше се пише със "с" <{POST_SNAPBACK}> абсолютно и безусловно съгласен! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandman Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 @Rex, за някои неща си прав като например, че се учат много излишни работи, но няма ли да се съгласиш, че 1-во университета ти дава една зрялост и практическо мислене т.е. да се научиш сам да се оправяш и на други места. Пример- учим ел.техника, а аз съм специалност биотехнологии. Напръв поглед абсолютно безполезен предмет за мен! НО в бъдеще работата ми е свързана с доста машини уреди т.н. аз като не знам къде пипам от "обща култура" най-много да не доживея до пенсия. Освен това какво лошо има да обогатиш знанията си в дадена област? Нима не си съгласен, че университета е едно сложно и стъпаловидно сито. Първата пресявка е кандидат-студентския изпит - да влезат хора, които ще вършат работа. След това 1-ви, 2-ри курс - да видят от тези приети студенти колко са там случайно; 3-ти курс - влизаме в катедра! Никой не ще в катедрата си глупави хора. Пресявката става със всички тези "излишни" изпити. Т.е. ако примерно можеш да си вземеш математиката - за тебе няма да е проблем да си вземеш биохимията, дори и да нямат нищо общо една 5 или 6 по математика достатъчно кръсноречиво говори за интелекта на студента. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hEka Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Брей много сте примерни всички бе .... И аз уча щот искам да науча и кво отивам на изпита ...... и 2 ...... за това че имаш рошава прическа или брада, обеци и пр. .....или просто не те харесват преподавателите и се постарават да принизят нивото ти на знания, за да ти пишат 2. За това ДА ще преписвам при всеки удобен момент .... защото това може да е единствения начин за вземане на изпит. Ще дам един пример с мен не в тази връзка която споменах по-горе....Изпит по икономика (тест), да ви кажа с кеф ходех и на лецкии и на упражнения. Целия материал го знаех от до и кво .... 2. Що ли ..... ми щот въпросите са така зададени, че и да знаеш отговора просто не знаеш, че го знаеш луда работа ..... излязох от стаята с мисълта, че ще имам най-малко 4.......преди малко се върнах от поправка .... добре че имах пищови писа ми 4 ....Така че каквото и да ми говорите винаги зависи какво ви се е изпречило отсреща .... А за това че всички преподаватели са от "старата школа" и си преподават тва което те си знаят и не се влияят от новите неща ..... без коментар... :ph34r: Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandman Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 @hEka аз също съм с обици, но до сега не са ме късали заради това! Винаги причината е била щото не съм учил достатъчно! Въпреки че достатъчно е много широко понятие. В някои университети се изискват доста повече знания, за да не те скъсат, отколкото в други! Ще ти дам пример: Хора от други университети ми се смеят и не ми вярват, че на изпит състоящ се от 3 теми, аз развивам 2 и малко и ме късат - неприятно, но аз си знам, какви са правилата и си трая! И кво ся да седна да се занимавам една седмица да правя пищови, вместо да си науча. Не знам при вас как е, но при нас хванат ли те с пищов ти пишат протокол и 2 години ти се губят студентските права. И в крайна сметка кой лъжем с тези пищови - себе си! Нещата са толкова свързани, че ако препишеш на един изпит - догодина пак трябва да препишеш, щото не знаеш основата, а следващия изпит я изисква. И така за какво ти е това образование като нищо няма да научиш освен как да преписваш! А се възмущаваме от хора, които са си купили дипломите. - Не е ли същото!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkaims Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Брей много сте примерни всички бе .... И аз уча щот искам да науча и кво отивам на изпита ...... и 2 ...... за това че имаш рошава прическа или брада, обеци и пр. .....или просто не те харесват преподавателите и се постарават да принизят нивото ти на знания, за да ти пишат 2. За това ДА ще преписвам при всеки удобен момент .... защото това може да е единствения начин за вземане на изпит. Ще дам един пример с мен не в тази връзка която споменах по-горе....Изпит по икономика (тест), да ви кажа с кеф ходех и на лецкии и на упражнения. Целия материал го знаех от до и кво .... 2. Що ли ..... ми щот въпросите са така зададени, че и да знаеш отговора просто не знаеш, че го знаеш луда работа ..... излязох от стаята с мисълта, че ще имам най-малко 4.......преди малко се върнах от поправка .... добре че имах пищови писа ми 4 ....Така че каквото и да ми говорите винаги зависи какво ви се е изпречило отсреща .... Е па не съм съгласен!!!!! Недей заблуждава хората че без преписване не могат да се взимат изпити... ТОВА АБСЛОЛЮТНО НЕ Е ВЯРНО!!!!! За 4 години студенски живот мога спокойно да твърдя, че ако знаеш няма начин да те скъсат- при нас е обратното , тези които преписват има 3-ки максимално(е не в 100% от слуичаите...)! Просто даскалите се усещата.... та ако искате преписвайте- здраве да е ! както вече казах ще има повече идеоти/необразовани и ти самия ще се реализираш по-лесно ->>sandman съгласен съм с теб... единствените излъгани сме ние самите! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rex Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 @Rex, за някои неща си прав като например, че се учат много излишни работи, но няма ли да се съгласиш, че 1-во университета ти дава една зрялост и практическо мислене т.е. да се научиш сам да се оправяш и на други места. Пример- учим ел.техника, а аз съм специалност биотехнологии. Напръв поглед абсолютно безполезен предмет за мен! НО в бъдеще работата ми е свързана с доста машини уреди т.н. аз като не знам къде пипам от "обща култура" най-много да не доживея до пенсия. Освен това какво лошо има да обогатиш знанията си в дадена област? Нима не си съгласен, че университета е едно сложно и стъпаловидно сито. Първата пресявка е кандидат-студентския изпит - да влезат хора, които ще вършат работа. След това 1-ви, 2-ри курс - да видят от тези приети студенти колко са там случайно; 3-ти курс - влизаме в катедра! Никой не ще в катедрата си глупави хора. Пресявката става със всички тези "излишни" изпити. Т.е. ако примерно можеш да си вземеш математиката - за тебе няма да е проблем да си вземеш биохимията, дори и да нямат нищо общо една 5 или 6 по математика достатъчно кръсноречиво говори за интелекта на студента. <{POST_SNAPBACK}> Съгласен съм, че ако искаш да постигнеш нещо в живота си ще го постигнеш много по-лесно ако преминеш през университета/говоря за професионална реализация/. Не съм съгласен обаче, че в България това е вярно, поради което в момента правя всичко възможно за да изчезна навреме от тая страна на парадоксите. Относно обучението в една нормална страна човек не е длъжен нито да пипа, нито да се наема да поправя нещо, за което не е учил/научих го от първата ми работа в един автосервиз, защото ако барнеш нещо и го развалиш ще го плащаш, а ако не ти е специалност и се правиш на майстор лошия изход е доста вероятен/. Така че забрави примери от сорта на "аз съм учил за това, но мога да правя и еди какво си....". Глупаво е да мислим като едно време. На Запад хората са специалисти, защото работят това за което са учили и само него/въпросните коне с капаци /. А ние дето излизаме големи специалисти заради голямата обща култура само зулуми правим/в един филм се казваше, че хората правят глупости заради извращението на интелекта си, ама аз искрено се съмнявам за нас да важи това/. Пълни глупости са изказвания от сорта на това, че примерно българските специалисти в дадена област са по-добри от германските в същата тази област поради факта, че имат по-богата обща култура и какво ли още не..... Моето мнение е, че няма значение българин или германец - който може го може! Сега ако се правим на специалисти сигурно разбираме повече заради по-голямата си обща култура, ама при закона "чупи-купи" дали ще се наемеш да правиш нещо извън специалността ти? - съмнявам се. А при това положение всички сме равни, даже германците примерно са по-добре от нас защото те като "коне с капаци" си знаят това, което бачкат, а ние тепърва научаваме доста неща заради страничните излешни неща, с които са ни занимавали Другия ми отговор е, че няма нищо лошо да обогатиш знанията си както пишеш, стига да има защо. Една от основните причини поради които се изучават общи предмеВи, е да се развие и изгради някакъв модел на мислене, а не толкова заради самия предмет. Но това е нужно на хора, които още не са ориентирани. Аз отдавна съм се научил сам да си правя сметките и не искам да възприемам чужди модели - все едно някой да тръгне тепърва да ме учи как да се бръсна например. Мен ме интересува само това, което искам да уча, желая да ми дадат основите и аз да продължа, а не да ме лишават и от тях за сметка на някакъв натрапен модел на мислене. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Vain Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Еми аз си преписвам и до други методи прибягвам и имам 5-ци Уча само това което ме интересува и в което виждам смисъл. Някой беше казал, че който преписва е идиот...само идиот може да се изкаже по този начин Който може и иска, може и иска А тези които само учат и мислят другите за идиоти просто им липсва пространствено мислене, а в някои случаи, изобщо мислене! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.