Jump to content
BulForum.com

Диагностика на компютъра на VW-Jetta помогнете!


Njakoj

Recommended Posts

Някой може ли да ми помогне да прочета кодовете за грешки на VW-Jetta 89г.?

Много търсих в разни сайтове но намирам за какви ли не автомобили ,само не и за моя.Колата е Джета,89 г. Има електронен карбуратор 2Е-Е управляван от компютър Бош екотроник.На самия компютър пише:

0 285 007 044

Pierburg 7.18167.61

893 907 383 A

 

В моторния отсек има един куплунг,състоящ се само от един пин,който е куплунга за диагностика.Чрез него се минава в режим на четене на кодовете само че не знам как.Пак чрез него се четат кодовете които са последователни мигания на светодиод.Не знам обаче кодовете за грешки,има ли ги някъде?Знам само че код 4-4-4-4 значи че системата е ОК и толкова...

 

Всичко това не ми е просто цел от любопитство,а си е реален проблем.Като запаля студен двигател,не държи обороти на празен ход и гасне.Освен това като включа на скорост и се опитам да тръгна веднага заглъхва и пак гасне...Нещо не е наред в системата на смукача предполагам,но всичко е навързано...

 

Помогнете моля!!! :cry

 

P.S. Не знам дали не е добра идея модовете да отворят и един раздел "АВТО" в който могат да се разискват проблеми с автомобилите,настройки,аудио уредби и изобщо всичко автомобилно...

Link to comment
Share on other sites

Ми да ти кажа май има нужда от центровка,щото на мен ми се случи наскоро същото нещо,постоянно падане на обороти,гаснене на свободна.Иди в някой сервиз и си готов за 15 минути

Link to comment
Share on other sites

ami bih ti preporachal da otidesh na serviz

zna4i sreshtu MR>BRICOLAGE ima edin punkt za techni4eski pregledi

i do nego ima serviz - kazva se PERFECT AVTO

idi tam i problemyt shte ti bade reshen

 

spored men ne si struva za da spestish 10-20 lv. da se machish sam

Link to comment
Share on other sites

Ами имах ходене в един сервиз ама не се разбрахме с майстора.Разсърди се че искам когато се пипа нещо по колата да съм там.Един приятел изгоря така с 200 лева.Сложиха му повреден компютър...Този каза че не можел да ми даде гаранция каквато поисках че никой няма да пипа без мен.Затова си и тръгнах.Освен това се занимавм с електроника и като професия и като хоби,така че си е предизвикателство да го разуча този компютър....

ОК.Благодаря ви,но ще продължа да ровя.Открих един руски форум за VW,и там също ще попитам...

Link to comment
Share on other sites

Иди в сервиз SNT,намира се на бившата "Йорданка Николова"/мисля че така беше/,а сега е май булевард Източен в посока Билла.Там предполагам няма да ти откажат да бърникат пред теб

Link to comment
Share on other sites

И аз го имам този проблем с оборотите, но само на газ. Когато е на бензин няма проблем с падането им. Имам изгорял дебитомер, но тъй като тои не отговаря за гаста, апък струва 400лв си карам със разваления. И ми гори 16л/100км от преди 2 месеца, преди беше 13 :) На елкон ли да я карам или къде? Придърпва яко и гасне дори и на бензин когато е много студено и тъкмо съм я запалил, т.е. не е загряла.

Link to comment
Share on other sites

Това за SNT Май е добра идея.Бях го забравил тоя сервиз.Преди време ходих там и наистина проявиха разбиране хората...Може да пробвам.

А това с газта си е друга работа.Там настройките на карбуратора или инжекциона (в зависимост от двигателя) не играят.Въздуха си е въздух,газта си е газ.Настройва се от изпарителя.Единствено играе момента на подаване на искрата.Ако се управлява от компютър,това става в матрица със зададени опорни точки по температура,обороти и положение на дроселовата клапа.Там не можеш да промениш нищо...Но не е и необходимо.

ОК,благодаря за съветите и ако се сетите за нещо ново казвайте.

 

Едит: Забравих да кажа че с разхода няма проблеми,гори си под 10/100 градско и 7,6/100 извънградско на газ.А на бензин е точно според техническите данни в книжката,кове ги,засичал съм ги...

Link to comment
Share on other sites

Някой може ли да ми препоръча сервиз за газови уредби? Защото киснах 3 часа при един гений в кичука, при което положението е на същото ниво. (като това което съм описал в горния пост) Добре че човека си призна че нищо не е направил и не ми взе пари :)

Link to comment
Share on other sites

Някой може ли да ми препоръча сервиз за газови уредби? Защото киснах 3 часа при един гений в кичука, при което положението е на същото ниво. (като това което съм описал в горния пост) Добре че човека си призна че нищо не е направил и не ми взе пари :)

Доколкото знам Таньо е най - добрия когато става въпрос за газови уредби. Когато излезеш от града през Хаджия Груев. Където е отбивката за кв. Беломорски, има една къща точно на кръстовището. Негова е. Мисля, че там се намира и сервиза му. бтв не съм 100% сигурен че там е сервиза, но поне ще могат да те информират.

Link to comment
Share on other sites

Тоя номер с оборотите и мри мен го има на газ дори и при загрял двигател.Както си стои на обороти на кръстовището и изведнъж оборотите падат и гасне.Не знам кое кара вакумния регулатор каойто мести педала на газта да връща,но мисля че е ламбда сондата.Единствено тя може да бърка нещо на газ...Май ще трябва да си направя един ламбда симулатор и да видя какво става..

Иначе на бенз си кове оборотите като е загряла.Само на студено прави магарии от което съдя че проблема е в управлението на автоматичния смукач.

Link to comment
Share on other sites

Не знам кое кара вакумния регулатор каойто мести педала на газта да връща,но мисля че е ламбда сондата.Единствено тя може да бърка нещо на газ...Май ще трябва да си направя един ламбда симулатор и да видя какво става..

 

Бъди сигурен, че не е ламбда сондата! Провери центровка, жигльори, чукче и другите елементи.

Добри сервизи за тези неща - Мепекс (до Мега Марина Смирненски), Бош Сервиз на Скобелева Майка :)

Link to comment
Share on other sites

При мен няма чукче.Датчика е безконтактен,оптически.А центровката не се променя.В документите пише че ъгъла на изпреварване се прави в завода производител и не подлежи на настройка.Компютъра казва кога да се подаде искрата според матрица от 16Х16 опорни точки които се определят от положението на дроселовата клапа (TPS-Throttle Posotion Sensor),Температура и честота на въртене на коляновия вал...Така че центровката не може и няма как да избяга..Нещо друго е....Ще трябва да го намеря.Въпрос на време и ровене в нета...

Link to comment
Share on other sites

Добре - ясно за центровката. Ами карбуратора? Насочи се към нещата, които ти регулират сместа при празен ход. При положение, че колата има проблеми при отпускане педала на газта - това може да е предизвикано и от засядащ жигльор. Провери също така свещите и кабелите.

Link to comment
Share on other sites

Наистина се насочвам към празния ход.Но това на бензин,и то само като е студен двигателя.Иначе като загрее си кове оборотите.От това съдя че е нещо по смукача.А на газ карбуратора не играе.Там само момента на запалване има значение..Но именно на газ играят оборотите дори и при добре загрят двигател.

Което значи че проблема не е един а са два и ще трябва да ги отстранявам един по един.Малко по малко систематизирам нещата и стеснявам кръга на възможните причини...

Link to comment
Share on other sites

Днес се позанимавах малко.Завъртях механизма който задвижва въздушната клапа на смукача малко към затворено положение.Помня че преди да го пипне един отворко беше в друго положение.Та го поставих в положението което си спомням.И като тръгнах не правеше вече това заглъхване или поне аз не забелязах да го прави.Но определено има подобрение.Ще го дебна по-внимателно и ако се проявява все още ще позатворя още малко механизма.Нещата май си идват на място....

Link to comment
Share on other sites

Всичко стана ОК.Машината работи като часовник!!

Освен това както бях започнал темата за компютъра и кодовете за грешки - намерих всичко което ми трябваше.Остава да се закача на порта и да видя какво казва "мозъка" на колата ;)

Благодаря на всички които се отзоваха!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...