CyberHill Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Бил съм в Англия и мога да кажа с чисто сърце че 60% от колите са дизел. За Испаня съм чувал същото. ( в подкрепа на @4 MOTION ) . Аз лично съм привърженик на бензина , но всичко си има + и - Link to comment Share on other sites More sharing options...
mi6o_ Posted December 9, 2004 Author Share Posted December 9, 2004 I az znam 4e edna mn golqma 4ast ot avtomobilite v Evropa sa diesel..bqh v edno frensko semeistvo i ot 3 avtomobila 2 bqha diesel... i tova ne e edini4en slu4ai... da ne govorim 4e i dieselite sa mn po-sigurni ot gledna to4ka na tova 4e diesela e trudno vazplamenim ako nqma kompresiq..za razlika ot gazta naprimer ili benzina...na koito dokolkoto znam im trqbva samo 1 iskra Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeFeel Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 null vote аз съм за комбинация от ел двигател + двигател на течно гориво ел двигателя - потегляне и набиране на скорост като в последствие при уравновесяване на скоростта се включва двигателя на ТВЪРДО гориво , който пък и зарежда акумолаторите на ел. въглищата по-евтини ли са? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deathzone Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Не аз искам и ще ви кажа, какво точно. Има една Маздичка RX-8 с двоен ванкелов двигател от 1304 кубика общо и над 200 коня. И нищо не гори. Много малко. Ей това искам. Link to comment Share on other sites More sharing options...
November Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 аз съм си фен на дизела и не съм дърт както опитват да ми обясняват в някои от предишните постове. бензина е по-мощен ама за изключително тесен интервал от обороти на двигателя - примерно за БВТата - между 5500 и 6000 об/мин, които пък са в червената зона. Въртящия момент и той им е поместен в този висок и тесен диапазон. А дизелите дори и в масовите атмосферни варианти изкарват над 90% от въртящия си момент още от 1200 об/мин и така до 3000-3500. Конските сили може да са им малко ама всичките са там където ти трябват и можеш да си ги ползваш без да ти се налага да "цедиш" нищо допълнително. <{POST_SNAPBACK}> Ех, Мобо, вече в няколко предишни теми доказа, че не си наясно с автомобилите, защо продължаваш да се натягаш? Няма лошо, че си фен на дизела, ама така да преиначаваш нещата никак не е добре. Вярно е, че атмосферен бензин му идва пауъра на по-високи обороти, но чак пък на 6000 оборота, извинявай. Един нормален 1.8-2.0 мотор на БМВ почва да върви здраво някъде след 3000 оборота, щото именно тогава почва да разгръща въртящия момент. А да ми говориш, че атмосферен дизел има 90% от въртящия момент на 1200 оборота, направо си за лудницата, сериозно. И за да не говоря празни приказки, ще ти дам конкретен пример: атмосферния дизел 1.9 на Пежо. Ми карал съм един такъв партнер 2 пъти по една седмица, докато колата ми беше на ремонт и да ти кажа, няма по-куца кола от тая. Не стига, че е 69 коня ли колко там, а въртящият момент е 125 при 2500 оборота! И най-смотания атмосферен бензин ще ти изкара поне 160нм от 1.9 мотор. А да не ти обяснявам, че топ спийда му е 150, а със 130 е към 4000 оборота, ще те излъжа за точната цифра. Така че за пореден път ще те замоля, провери добре преди да бълваш глупости, че само заблуждаваш хората. Vse pak 6tom raboti na 2 puti gore dolu po niski oboroti i amortizaciqta 6te e po malka ot kolkoto na benzinoviq. <{POST_SNAPBACK}> Работи на по-ниски обороти, ама заради компресора се износва повече двигателя. Иначе атмосферния дизел си кара много. Ами виж mi6o като оставим турбото настрана,дизела се нуждае от два пъти по-голяма компресия от бензина и от там като се почне клапани,сегменти разпределителни валове.Ти за какво мислиш всички по-стари дизели тракат като трактор.А като му падне компресията на дизела няма да ти казвам как се пали сутрин,особено зимата.И както са ми казвали хора дето са навътре в нещата:стар дизел се купува зимата Иначе бъдещето е във водородните и електрическите автомобили.Като електрическите бият бензиновите и дизеловите по почти всички показатели. <{POST_SNAPBACK}> Напълно съм съгласен с теб. Гледах някъде данните на Тойота Приус. Ел-двигателя разполага с 400нм от 0 (!) оборота. Т'ва ако е малко... Колкото и да ти е чудно дизелите са по-екологични, защото както беше казано вече около 100тина път горят по малко. по-мако горене - по-малго изгорени газове сеш' ли се? проблема им е само в твърдите частици, които въщност представляват само прах. , който пък лесно се сляга и се отмива с дъжд. докато бензините произвеждат една камара сероводороди и ароматни въглеводороди, дето разказват играта на всичко живо наоколо <{POST_SNAPBACK}> Дизелите са по-екологични Ти направо утрепа коня с тая реплика. Ти сеш' ли се, че в момента стандарта Евро 4 и Евро 5 и не знам си к'во са различни за дизела и бензина? Ще го кажа по-ясно, Евро 4 за дизел позволява по-голямо количество отровни вещества от Евро 4 за бензин. А да, и тия показатели се измерват не на литър гориво, а на 100 изминати километра. Така че, както казах и по-горе, спри да бълваш глупости. Не аз искам и ще ви кажа, какво точно. Има една Маздичка RX-8 с двоен ванкелов двигател от 1304 кубика общо и над 200 коня. И нищо не гори. Много малко. Ей това искам. <{POST_SNAPBACK}> И ти си в джаза. Явно не си наясно, че моторът на тая "Маздичка" е еквивалентен на обикновен 2.6 двигател, обаче гори като за над 3.0? Не се и съмнявам, че за сефте чуваш таквоз' нещо. Което донякъде обяснява, че не си наясно, че животеца на този двигател е силно скъсен, поради откровено глупавата конструкция и зверски високите обороти. Единственото предимство на тоя смешен роторен двигател, е че първите 50.000 км няма видими вибрации. После обаче к'во става, не е истина. Още нещо, живота на двигателя в старата RX-7 е под 100.000 км. Едва ли новия го бие с кой знае колко, най-много до 150 да изкара и умира като Руснака на Витошка. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naso Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Понеже ми писна да чета глупости ще се включа и аз,дано да ви се изяснят поне малко нещата: Дизелът има по-малки обороти и по -голям въртящ момент,но двата параметъра се регулират и от скоростната кутия и диференциалът.Какво ще е съотношението об./върт.момент избира конструкторът зависимост от приложението на машината.Ако някой си мисли ,че машина с дизелов двигател не може да въврви бързло да се качи на някой автобус "Мицубиши" при подходящ шофьор и тогава да говори.При товарните автомобили и автобуси въртящият момент е от огромно значение и това + по-евтиното гориво е причината те да са в практически всеки камион, автобус и машина за механизация. Дизиловият двигател е по-скъп заради конструкцията на горивната си система.За да се самовазпламени горивото то трябва да бъде впръскано под много високо налягане и по опредилен начин.Елементите в горивонагнетателната помпа и в дюзите се правят от специални стомани и са с тохност до микрон.Това оскъпява и поддръжката.Поради тази причина обаче е много важно и качеството на горивото.Самата подръжка е обаче е по-лесна и проста от тази на бензиновият двигател. Турбото по никакъв начин не износва двигателя (много моля някой да ми обясни как точно влиае на живота на двигателя).И въобще не трябва да се мисли ,че дизеловият двигател има кратък живот.Виждал съм камион "Волво" който за 4-5 години беше навъртял около 900 000 км. без никакъв извънпланов ремонт - тоест само със смяна на феродо,филтри и т.н.т.Камионът беше собственост на фирма "Eagle" и караше само България - Австрия и обратно. Нафтата и бензинът са фракции на петролът,но при горенето на нафтата освен другите вещества се отделя серен окис (или двуокис не помня точно),който се определя като основният замърсител.При бензинът това доскоро беше оловото.Понеже няма катализатор за серния окис правителствата в ЕС се стремят да ограничат употребата на дизелови двигатели в леките автомобили и за това данъкът им е с около 50% по - висок (ако не ме лъже паметта).За това има смисъл в закупуването на лек автомобил с дизелов двигател само ако ще се ползува много. А ако някой смята ,че дизеловият двигател пали трудно да говори с някой шофьор на "МАЗ" или "КрАЗ". Да наричаш конструкцията на Ванкеловият двигател "откровено глупава" и специалистите на "Мазда" които купиха лиценза и се занимават повече от 30 години с този тип двигатели глупаци е най-малкото смешно (ти сигурно разбираш много повече от тях).Верно е че основният недостатък е бързото износване на сегментите на буталото (или ротора,кой както иска),но в автомобилостроенето навлизат нови материали и животът на двигаля все повече се удължава.Отделно и този тип двигатели се монтират на спортни автомобили за които разходът на гориво не е от особено значение. Лично аз бих си взел автомобил с дизелов двигател , просто конструкцията му ми е много по-позната и не е толкова пожароопасен,но иначе не е кой знае каква разликата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
November Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Имаш някакви познания, но си доста заблуден също. Атмосферния дизел НЯМА по-голям въртящ момент от атмосферния бензин. Обаче турбо дизела ИМА по-голям въртящ момент от турбо бензин, това разбира се важи само за дизелите през последните 6-7 години или колкото са там. Иначе съгласен съм, че мощността и въртящия момент спрямо оборотите се регулират от скоростната кутия, но ние говорим за стандартните автомобили. Никой не говори за автобуси и камиони, естествено, че всички са дизел, но всички са с турбо също така. Турбото влияе на живота на двигателя и това го знаят и малките деца. Ако турбото не влияеше, всеки производител щеше да го слага на каквато и да е кола, щото да караш турбо бензин е доста по-приятно от атмосферен бензин или турбо дизел. Напоследък повече производители се ориентират към турбо пълнене или към механични компресори, вероятно точно заради подобрението на материалите, които ти правилно посочи. Тъй като не съм специалист, не мога да ти обясня с точност как влияе. Доколкото ми е известно нагнетения въздух от компресора създава голямо налягане и оттам идва всичко. Естествено, че камиона ще навърти 900.000 км. Че в семейната ни фирма наскоро купихме 3 тира МБ, на който им препоръчват основен ремонт някъде след 1.500.000 км. В това няма нищо ненормално. Разликата е оттам, че един нормален турбо дизел работи на магистралата примерно на около 3000 оборота, а тоя тир работи понякога и под 1000. Аз може да не разбирам колкото спецовете от Мазда, но какво ще кажеш за другите над стотина реномирани производители, които въобще не искат и да чуят за роторен двигател? Аз лично съм гледал демонстрация на работа на роторен двигател, както и напречно сечение на такъв, на изложението във Франкфурт 2003-та. Прилича малко на сглобен в час по трудово. Не, сериозно, един-единствен посредствен производител развива тоя роторен двигател и го вгражда в един-единствен автомобил. Това ако не е доказателство, че конструкцията е глупава, не знам какво е. А и не видях да се изкажеш нещо за вибрациите и за живота на "Ванкел"-а? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Ne znam za vas, no ako moga da izbiram mejdu dvete bih vzel TDI-kata.Purvo e po ikonomi4no i vtoro, ako se poddurja kakto trqbva nqma razvalqne(govorq za novi estestveno)Ina4e sq si karam benzin-ka i edinstvenoto lo6o e, 4e mi idva malko nagorno s pari4kite(1.8i 112cc clima)moje da predpolojite kolko gori v grada A ne iskam nito gazova, nito metanova-ne iskam kolata mi da stane tromava.Sledva6tata sus sigurnost 6te e TDI! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasquatch Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Карал съм 206 1.4HDI.....ахахахахахх, голям майтап беше! Само да се похваля, че вартбурга ми го дъпраше <{POST_SNAPBACK}> С 406 2.0 HDi ще ти е малко трудно Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Vain Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Аз ли не чета добре.....къде сравняваш 2.0 с 1.0???????!!!!!?????? EDIT: Няма да забивам в разликара м/у 2 и 4 тактови..понеже, както забелязах, малко хора са виждали двигател в този форум........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Ех, Мобо, ................. <{POST_SNAPBACK}> обичам да ме нападат лично, особено "специалисти". добре че поне аз в тази област не претендирам да съм такъв. ....... Но хайде да не се обясняваме. явно не разбирам от автомобили. отивам в лудницата, там поне ще съм сред свои и няма да застраша никого като си излагам личното мнение. едит: абе този пост беше по-дългичък и нервен, но видях краткото изказване на ManoSS относно офтопиците и реших да премълча доста неща. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mi6o_ Posted December 11, 2004 Author Share Posted December 11, 2004 nz kak si go karal tva 206 hdi ama az sam bil v 1,4 hdi i po okolovrustnoto slaga6e v malkiq djob dosta koli4ki....moje bi karaneto ti ne e kakto tr ili mu e imalo ne6to na tva deto si karal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Vain Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 nz kak si go karal tva 206 hdi ama az sam bil v 1,4 hdi i po okolovrustnoto slaga6e v malkiq djob dosta koli4ki....moje bi karaneto ti ne e kakto tr ili mu e imalo ne6to na tva deto si karal <{POST_SNAPBACK}> Пич не се излагай, не знам какъв опит имаш, но за моите 20 години имам над 20 000 км, не се хваля, но съм минал през сума ти коли, а като остана без пари за гориво, карам такси само и само да съм с кола...........ако искаш мжем да се дръпнем с моя вартбург да видим за к'во става на въпрос.....всъщност зависи много и от шофьора..... EDIT: Айде да ви видим шофьорите - който ми извади удостоверение за психологическа годност към СБА (или друго) го признавам........Не, че няма други документи, ама от моите, само тези останаха...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shin Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 offtopic tuka stana merene na p.6ki offtopic Link to comment Share on other sites More sharing options...
mi6o_ Posted December 11, 2004 Author Share Posted December 11, 2004 az ne sam profi 6ofior imam knijka samo B no popro4itam tova onova za kolite ina4e i az ne sam razbira4 i ne pretendiram za takav... btw naistina stana tuka merene na pi6ki zatova MOLQ da se pi6e samo po temata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Vain Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 mi6o_ ти разпали страстите......край Link to comment Share on other sites More sharing options...
4 MOTION Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 @November Ти разлика между камион и кола правиш ли ? Ако става за въпрос на Актроси съм виждал на 500 хиляди мотора му гори масло повече от нафтата ! При камионите е много относително - хакаи го с по 30 тона и му сменяй маслото на 50 хиляди ,а пък после искай да ти изкара милион ! Иначe ако се пази машината наистина карат някои до 1.5 А и тир на магистралата едва ли е на 1000 , по-скоро на 1500-1800 да ! А тва с под хиляда оборота е чeстно казано - смешно ! Иначe по темата с оборотите ,наистина дизела е доста по-малооборотен от бензина и например зимата при сняг, дизелът е по-проходим от бензина, тъй като работи на по-бавни обороти и от там шансът да забоксува е доста по-малък ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
twoface Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 съгласен сам за дизела че е на по ниски обороти и с по голям въртящ момент и за това е за предпочитане за коли и джипове 4х4 и за това но ако искаш наистина кола която да изпитваш удоволствие от ускорение аз препоръчвам бензин Link to comment Share on other sites More sharing options...
November Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 обичам да ме нападат лично, особено "специалисти". добре че поне аз в тази област не претендирам да съм такъв. ....... едит: абе този пост беше по-дългичък и нервен, но видях краткото изказване на ManoSS относно офтопиците и реших да премълча доста неща. <{POST_SNAPBACK}> Абе кога съм казал, че съм специалист? Просто казвам, че си хал хабер на тема автомобили, това е всичко. И не съм видял някъде из поста ти да пише "лично мнение", още повече, че се опитваш да говориш с факти. Атмосферния дизел имал 90% въртящ момент при 1200 обороти, т'ва е уникална щуротия. Ако искаш нещо да ми кажеш, винаги можеш да използваш РМ. @NovemberТи разлика между камион и кола правиш ли ? Ако става за въпрос на Актроси съм виждал на 500 хиляди мотора му гори масло повече от нафтата ! При камионите е много относително - хакаи го с по 30 тона и му сменяй маслото на 50 хиляди ,а пък после искай да ти изкара милион ! Иначe ако се пази машината наистина карат някои до 1.5 А и тир на магистралата едва ли е на 1000 , по-скоро на 1500-1800 да ! А тва с под хиляда оборота е чeстно казано - смешно ! Иначe по темата с оборотите ,наистина дизела е доста по-малооборотен от бензина и например зимата при сняг, дизелът е по-проходим от бензина, тъй като работи на по-бавни обороти и от там шансът да забоксува е доста по-малък ! <{POST_SNAPBACK}> Да, правя разлика. Прочети ми пак поста и ще се светнеш, много ясно съм ги разграничил и показал разликата. Ми естествено, че това е ако се пази машината. Ти ако разполагаш с такъв камион за 120-130 хиляди евро, няма ли да му сменяш маслото редовно? Съмнявам се. И що да не е на 1000 оборота, ако караш с 90? Никой не ти говори да го режеш с максимална скорост. Че моя автомобил с 90 е някъде на 1300-1400 оборота, не виждам к'во пречи на Актроса да е на 1000. А ако имаш достатъчно нова електроника много трудно ще забуксува, бензин или дизел. А и да ти кажа аз карам джип бензин (атмосферен) и работи на много по-ниски обороти от 99% от дизелите. Максималната мощност я развива на 4250 оборота. съгласен сам за дизела че е на по ниски обороти и с по голям въртящ момент и за това е за предпочитане за коли и джипове 4х4 и за това но ако искаш наистина кола която да изпитваш удоволствие от ускорение аз препоръчвам бензин <{POST_SNAPBACK}> Само една забележка, това е турбо дизела. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4 MOTION Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 @ November То както казах за камионите е относително ! Зависи дали е с бърз или бавен диференциал и с колко скорости ! Например МАН 19.403 с бавен диференциал на 8ма бърза с 88км. държи 1300-1500 оборота ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaa Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Az sum privurjanik na benzinovite dvigateli. No opredeleno bude6teto na avtomobilostroenote otiva kum dizela, koito firmite razvivat vse pove4e i pove4e za smetka na benzina. Vzmete naprimer dizelovite motori na nai-novata 3-ta seriq na BMW(koqto 6te se povi v na4aloto na 2005g.) No vse pak spored men dizelovite dvigateli nemogat da pridadat takova sportno povedenie kato benzinovite, pone za momenta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
November Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Да де, ама пак говорим за турбо пълнене при дизела. Да направим обаче едно сравнение, използвайки за база Волво, те са едни от малкото фенове на турбо бензините. D5 мотора е 2401сс дизел, 163 коня @ 4000 оборота и 340нм приблизително между 1750 и 3000 оборота, да не търся точните цифри. В същия момент Т5 мотора, 2521сс развива 220 коня @ 5000 оборота и 320нм между 1500 и 4800 оборота. Както виждате, сравнение изобщо не може да се прави. Единственото, с което дизела печели, е ниския разход и по-ниската покупна цена, разбира се. Е, има и някакви 20нм повече, но за сметка на това Т5 разполага с неговите 320нм още от 1500, та чак почти до момента на максималната мощност, което е практически целия работен диапазон. (офтопик) Същия мотор Д5 се вгражда в ХС90 примерно. Според мен двата компонента изобщо не се връзват. Преди около година бях принуден да си търся нов автомобил и понеже трябваше да е 6+1 (заради ДДСто), се спрях в началото на това ХС90 Д5. Тъй като бях тествал преди това ХС70 със същия мотор и никак не вървеше зле, човечето представител ме убеждаваше, че ХС90 върви почти по същия начин. Да, ама излезнах да го тествам на магистралата и излезе пълна скръб. Със 140, полупразен резервоар и 4 човека (единия 45кг) натискаш газта додолу и няма никой вкъщи. Ми аз като тръгна за Пампорово по тоя баир на третия завой ще се утрепа. Иначе в града върви добре, ако сменяш ръчно скоростите. Няколко дни преди това бях тествал същото Волво, но с Т6 мотор. За непросветените, това е 2.9 битурбо, 272 коня. Е това е автомобил вече. Само 4-степенен автоматик, обаче е като самолет. Карам със 180 на 4-та на малко над 3000 оборота, в тоя момент натискам малко по-сериозно газта (не докрай), връща на 3-та и буквално за секунди стрелката е на 220. Повече не посмях да го тествам, щото бях на горнобански път в София. (/офтопик) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.