THE STORM Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 Много бих искал да знам кой какво предпочита като софтуерен видео ускорител. Аз лично предпочитам Open GL.При него резултатите са доста по-добри от Direct 3D. Жалко е само, че повечето игри нямат подръжка на Open GL незнам защо. Ако някой знае да ми каже какво толкова има в тоя Direct 3D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 Ами какво има в него, има Microsoft! Това е достатъчна причина. А и общо взето като търсиш софтуер или игра, не я избираш по това дали работи с OpenGL / Direct3D а по това дали ти харесва играта, дали софтуера ще ти свърши работа, дали е качествен, дали ти допада и много подобни. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Vain Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 А и общо взето като търсиш софтуер или игра, не я избираш по това дали работи с OpenGL / Direct3D а по това дали ти харесва играта... <{POST_SNAPBACK}> Много си прав! А и все пак Windows идва с инсталиран DirectX!!! Повечето производители на игри явно си мислят, че Direct3D е по надежден, все пак Micro$oft е солиден гръб Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE STORM Posted November 27, 2004 Author Share Posted November 27, 2004 Четох някъде, че Open GL започва да измества Direct 3D, по-простата причина че той винаги е бил по-добър от Direct 3D и ако игрите започнат да се правят за Open GL ще могат да вървят по-добре на по старите системи. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PePfx Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Четох някъде, че Open GL започва да измества Direct 3D, по-простата причина че той винаги е бил по-добър от Direct 3D и ако игрите започнат да се правят за Open GL ще могат да вървят по-добре на по старите системи. <{POST_SNAPBACK}> tova ne everno , si4ki shaders i dr koito gi ima v direct X 9 gi nqmq v open GL tam sa drugi ne6ta, ako e za igri direct 3d e nai dobre, za CAD OpenGL vupreki 4e max 7 vurvi po dobre na directX9, spored men vsi4ko vurvi kum Direct 3d, ako si pod drugo osven Windows nema6 izbor no vsi4ko zavisi ot proizvoditelite na video karti i ot bai bil edit: za po stari sistemi kakvo da kaja: umrial kon ne rita Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Аз лично предпочитам Open GL. Мисля, че е по-добър от DirecX но това си е мое мнение Link to comment Share on other sites More sharing options...
simbata Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Аз лично предпочитам Open GL. Мисля, че е по-добър от DirectX но това си е мое мнение <{POST_SNAPBACK}> OpenGL vs DirectX Интересен сблъсък. Според мен OpenGL e по-качественият избор, поне от това, което аз съм пробвал. Пък може и да греша Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasquatch Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Доста е спорен въпроса наистина, според мен са еднакво добри, OpenGL има едно голямо предимство - има го за всякакви платформи не само за win за разлика от DirectX. @PePfx:в OpenGL от версия 1.4 нагоре има shaders и OpenGL Shading Language базиран на C++ та не виждам кви са тея shaders дето ги имало в DirectX пък ги нямало в OpenGL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE STORM Posted November 28, 2004 Author Share Posted November 28, 2004 Днес пробвах още няколко игрици, които подържат Open GL и DirectX и както винаги резултатите при Open GL бяха доста по-добри. Open GL RuLeZzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
PePfx Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Доста е спорен въпроса наистина, според мен са еднакво добри, OpenGL има едно голямо предимство - има го за всякакви платформи не само за win за разлика от DirectX.@PePfx:в OpenGL от версия 1.4 нагоре има shaders и OpenGL Shading Language базиран на C++ та не виждам кви са тея shaders дето ги имало в DirectX пък ги нямало в OpenGL. <{POST_SNAPBACK}> pitam se za6to si4ki igri vurviat po dobre direct 3d a n1koi voob6te ne palqt kat horata pod open GL ? версия 1.4 нагоре има shaders и OpenGL Shading Language e da ama si4ko zavisi ot softa, ako go napi6at za open GL moje da vurvi po dobre no vajnoto e ne koe e po dobre a koe kak e napisano, se edno da spori6 linux VS windows, su6tata rabota Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botev1912 Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Doom 3 не е ли OpenGL Link to comment Share on other sites More sharing options...
PePfx Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Doom 3 не е ли OpenGL <{POST_SNAPBACK}> neznam ne sum ya puskal no probvai i 2-ta varianta zavisi ot video kartata ot softa i mn drugo ne6ta 3dsmax7 ba4kapo dobre direct 3d ne 4e open GL e bavno, no zima pove4e resurs i ke4estvoto ne e na nivo pone sus ATI, s nvidia neznam kak e. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[MS]VorteX Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Аре да пробвате как изглежда CS с OpenGL и Direct 3D, и да свършваме. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasquatch Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 VorteX,Nov 28 2004, 21:17 PM]Аре да пробвате как изглежда CS с OpenGL и Direct 3D, и да свършваме. <{POST_SNAPBACK}> CS е олд (и при мене неизвестно защо под Direct 3D не мога да го играя изобщо, картината се замазва и нищо не се вижда), виж Doom III той ползва OpenGL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaskoBG Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Аз смятам, че CS е по добре с Direct 3D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iv_laz Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 CS е олд, виж Doom III той ползва OpenGL. <{POST_SNAPBACK}> За Doom3 не съм сигурен, но CS върви по-добре на Direct 3D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasquatch Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 neznam ne sum ya puskal no probvai i 2-ta varianta zavisi ot video kartata ot softa i mn drugo ne6ta 3dsmax7 ba4kapo dobre direct 3d ne 4e open GL e bavno, no zima pove4e resurs i ke4estvoto ne e na nivo pone sus ATI, s nvidia neznam kak e. <{POST_SNAPBACK}> Специално ATI поддържа и Direct 3D 9.0 и последната версия на OpenGL, макар че на сайта на ATI тръбят че картите им са оптимизирани за Direct 3D та не ме учудва че нещата седят така с 3dsmax. При nVidia нещата са малко по-иначе, картите им са оптимизирани и за OpenGL 1.5 и за Direct 3D 9.0, но както някой каза microsoft си е microsoft и ще си го налагат Direct 3D с разни маркетингови трикове, въпреки че напрактика е все едно, както каза има значение как е написано приложението и дали върви добре, а не какво ползва. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PePfx Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Специално ATI поддържа и Direct 3D 9.0 и последната версия на OpenGL, макар че на сайта на ATI тръбят че картите им са оптимизирани за Direct 3D та не ме учудва че нещата седят така с 3dsmax. При nVidia нещата са малко по-иначе, картите им са оптимизирани и за OpenGL 1.5 и за Direct 3D 9.0, но както някой каза microsoft си е microsoft и ще си го налагат Direct 3D с разни маркетингови трикове, въпреки че напрактика е все едно, както каза има значение как е написано приложението и дали върви добре, а не какво ползва. <{POST_SNAPBACK}> Tova e samata istina nVidia predi biaha vode6ti za 3d karti i imaha dobri poddrujki, no Half life e dosta durt, noo yasno 4e sa vurvi po dobre pod OPENGL nqkoi se6ta li se ima6e edin patch da se igrae carmageddon 1 pod glide (3dfx) i vurve6e super, a samata igra be6e software rendering, tova govori li vi ne6to yavno na microsoft im uturva direct X da anonsirat a i az gi razbiram te ve4e izlezoha ot grupata koyato razrabotva Open GL Glide sus6to be6e mn dobra platforma no kakvo ot tova otimina kakto Beta MAX videokesetite Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasquatch Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Tova e samata istina nVidia predi biaha vode6ti za 3d karti i imaha dobri poddrujki, no Half life e dosta durt, noo yasno 4e sa vurvi po dobre pod OPENGLnqkoi se6ta li se ima6e edin patch da se igrae carmageddon 1 pod glide (3dfx) i vurve6e super, a samata igra be6e software rendering, tova govori li vi ne6to yavno na microsoft im uturva direct X da anonsirat a i az gi razbiram te ve4e izlezoha ot grupata koyato razrabotva Open GL Glide sus6to be6e mn dobra platforma no kakvo ot tova otimina kakto Beta MAX videokesetite <{POST_SNAPBACK}> Всъщност nVidia ги купиха (за 3DFX говоря), и познай в кои видеокарти са вградени сега тея технологии Колкото до microsoft - те са си педали и не обичат отворените стандарти, а само техните. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 За Doom3 не съм сигурен, но CS върви по-добре на Direct 3D. <{POST_SNAPBACK}> Как CS ще върви по добре на Direct 3d. От 1-вата версия играя на тази игра и досега не съм видял някъде да върви добре на Direct 3d Става едно замазано. човекът върви 2 метра след като си пуснал клавиша абе трагедия Link to comment Share on other sites More sharing options...
PePfx Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Много бих искал да знам кой какво предпочита като софтуерен видео ускорител.Аз лично предпочитам Open GL.При него резултатите са доста по-добри от Direct 3D. Жалко е само, че повечето игри нямат подръжка на Open GL незнам защо. Ако някой знае да ми каже какво толкова има в тоя Direct 3D. <{POST_SNAPBACK}> E kak za6to nema poddrujka, ne se li se6ta6 6toto openGl voob6te ne e za igri, tam se goni pove4e proizvoditelnost a ne tolkova efecti, openGL e na SGI a te mai ne praviat igrovi adapteri vij edin FIRE GL ili QUADRO si e drugo Link to comment Share on other sites More sharing options...
rez Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Direct 3D се програмира по-лесно за сметка на производителността. Не виждам смисъл обаче за една игра да се изразходват двойно повече ресурси (време) за разработка само за да вади няколко кадъра в секунда отгоре. Но Кармак явно не мисли така. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RazorGL Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 E kak za6to nema poddrujka, ne se li se6ta6 6toto openGl voob6te ne e za igri, tam se goni pove4e proizvoditelnost a ne tolkova efecti, openGL e na SGI a te mai ne praviat igrovi adapteri vij edin FIRE GL ili QUADRO si e drugo <{POST_SNAPBACK}> OpenGL не ставало за игри ли? В ID Software май не мислят така, а? Не те знам колко игри си изиграл, но аз съм изиграл не малко и да ти кажа Quake 3 енджина е може би един от най-добрите създавани, използван от толкова много други игри... Понеже стана въпрос за CS, не знам колко от вас знаят, че Half-Life всъщност използва модифициран Quake 2 енджин. За това какво имало в Direct3D-то, tedy го каза съвсем точно. Има Microsoft, това има. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PePfx Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 OpenGL не ставало за игри ли?В ID Software май не мислят така, а? Не те знам колко игри си изиграл, но аз съм изиграл не малко и да ти кажа Quake 3 енджина е може би един от най-добрите създавани, използван от толкова много други игри... Понеже стана въпрос за CS, не знам колко от вас знаят, че Half-Life всъщност използва модифициран Quake 2 енджин. За това какво имало в Direct3D-то, tedy го каза съвсем точно. Има Microsoft, това има. <{POST_SNAPBACK}> nai yakia engine e na UNREAL i engine-to nema ob6to s platformata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasquatch Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 nai yakia engine e na UNREAL <{POST_SNAPBACK}> По скоро беше най-добрия преди да се появи Doom III , ама whatever нали за OpenGL и Direct 3D си говорим. @rez: това е субективно, на мен ми е по-лесно с OpenGL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.