Jump to content
BulForum.com

Детската железница в Пловдив


cheese

Recommended Posts

абе неразумний кой е казал че хората които повдигат въпроса са крадци на пари бе :confused мисълта ми беше че могат да се отпуснат общински пари и някои акули да ги глътнат и да дадат на хората 15 лева за 5 кутий боя -айде да си припомним кво стана с националния стадион да сега е много хубав ама колко пари глътна на една фирма то втора фирма то парите не стигаха с тея пари дето отидоха по тоя стадион ако бяха използвани по предназначение щяхме да имаме по добър стадион от този в кардиф и какво хубав хубав ама билетите свършиха иначе поне още 20 000 билета щяха да се продадат ама с тоя смешен капацитет.... та и с влакчето така ами шибани хора в прекрасна държава ето това сме ние

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 301
  • Created
  • Last Reply
Не съм много убеден , че повечето от вас си го спомнят (влакчето) предвид възраста им но ако греша бих бил по щастлив!

Както козела (за него спомня ли си някой?) така и влакчето са едни от иконите на ПЛОВДИВ! А за да се направи нещо по въпроса с реставрацията... мисля ,че дори тук (във форума) се дава немалка гласност така ,че да продължаваме... :beerchug  :moon:

 

1. Миналата седмица се качих върху козела,така че явно още е там

2. Влакчето го помня

3. Ако го оправят пак бих се возил

4. ...нищо че съм 87

Link to comment
Share on other sites

1. Миналата седмица се качих върху козела,така че явно още е там

2. Влакчето го помня

3. Ако го оправят пак бих се возил

4. ...нищо че съм 87

 

Вижте сега, ще ме обесите за нещо което не съм казал!!

Знам , че козлето си е още там и слава богу (че не е от бронз) !!! :D

Link to comment
Share on other sites

e та къде може да изчезне козела бе вие луди ли сте той е от стара коза яре и всички го обичат

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

И аз това се питам...

Има ли някакъв напредък?

Link to comment
Share on other sites

На проекта му *** мамата кметът, дето всимчки дружно си го избрахме. Така че ... детстата железница скоро не я чакайте.

Link to comment
Share on other sites

Сериозно ли?! Защо така? Не е одобрил проекта или какво?

Link to comment
Share on other sites

Кметчето ни просто постъпи като куче, седнало в аслите със сено - не яде от него, но и на воловете не дава.

Той спря проекта под предлог, че ще го прави общината. За да си направи реклама, естествено. Но тъй като работата там наистина е много, и няма да може да се изимитира дейност и да се откраднат повечко пари, нещата се забавиха, после спряха съвсем. После се оказа, че били внезапно от архива на общината били изчезнали плановете. Аз и една компания луди глави-идеалисти установихме контакт с инженера, който я е проктирал тая железница, човекът каза, че ще помага колкото може.

Преди това от вагоноремонтното депо обещаха ,че ще извърша ремонта на мотрисата, почнаха го, доколкото знам са го замразили на почти финален етап, с помощта на връзки тук-там изпросихме от бившето Горубсо една бракувана мотриса за части (не знам дали знаете, но влакчето епо предназначение и произход миньорско влакче), въобще нещата уж вървяха, но се намеси бат' Ваньо Чомаков и до там. Общо взето от година насам преписката отлежава в нучие бюро и събира прахоляк. Лошото е, че съоръжението се саморазрушава, и като се потутка още година-две тоя боклук, сумата, необходима за ремонта, ще скочи тройно, защото освен релсовия път, стрелки и прочее там има естакада, която си е сериозно нещо.

Това е. Да живее Кметчето и всимки корумпирани СДС гадини около него. Другата година пак за тях гласувайте !

Link to comment
Share on other sites

Направо не знам какво да кажа... Вероятно единствения изход е някой частник, готов да рискува да се опита да купи съоръжението от общината и да върне всичко към живот. Но хората с парите мислят преди всичко за възвръщаемост, а от билети за влакчето само...

Link to comment
Share on other sites

Наскоро ми се наложи да пиша бизнес-проект по практически английски и бях писал за влакчето.

 

Ето извадка от него. Верно, че не съм правил някакво сериозно и основно проучване по темата, но идеята беше да се напише проект според дадени изисквания и стилистика, пък било то и за напълно въображаема фирма/предприятие или каквото и да било.

Пускам тук извадка от проекта. Не знам дали ще е от някаква помощ, но ако някога тръгнете да обикаляте в търсене на спонсори или нещо такова - чувствайте се свободни да го използвате по всякакъв начин. Като източник на идеи или готов материал...

 

a project for rebuilding an attraction, situated on one of Plovdiv’s hills. The Children Railroad “Flag of Piece”, or known also as The Pioneer Train, means a lot to the citizens of Plovdiv. Unfortunately since more than a decade both the railroad and the surrounding park are in a mess.

 

The Children Railroad opened on 23 September 1979. For years it was the favorite place of many children. Families used to spend Saturdays and Sundays there. The green parks were always clean and safe, birds’ songs and children’s laughs echoed all over the playgrounds. And the best of all was the Children Railroad itself. Tickets are sold on Station “Pioneer” where the journey begins. Cheerful controllers punch the tickets before all the children get in the little cozy carriages. Then the locomotive gives out the signal and the train is on its way. Imagine all the smiles on the children’s faces and their eyes shining with astonishment while looking through the windows of the little train. The journey continues over one of the alleys of the park, where the train passes on a little bridge. It reaches “Snow White” stop and we rest for a while before we enter the tunnel. A few more turns and we reach our final destination – Station “Panorama”. The track is 960 meters long. The tunnel is 50 meters long and was also used as depot, where the train is being kept during the night. The stations were painted with characters from the fairy tales. Everything was like magic. So many children, most of them grown-ups, and so many parents keep dear memories of those days.

 

Now the whole place is in ruins. It is a sad sight, like a somber memorial. The stations – smashed, covered with garbage, painted with sprays by some unknown vandals. The track – rusty and overgrown with weeds. The train itself is in no better condition.

 

My ideas include full reconstruction of the stations, cleaning and repairing the track, as well as the near playgrounds, gardens, benches and alleys. Professional team of mechanics and technicians should be hired to take care of the train, the traffic lights, the track and everything else. A team of cleaners and gardeners should be hired to manage the park and the gardens. 24/7 security should be provided – several guards to patrol around the area and make sure that no vandals damage or plunder the facility.

 

The train is completely safe. The locomotives were built in Engine Depot Plovdiv, based on mining car technologies. The operating speed is 8.5 km/h. The energy comes from accumulator batteries, so there are no cables or exposed electrical devices outside the train. The carriages are closed from the outside, so none of the little passengers can open the doors from the inside so there is no danger while the train moves.

 

Supporting the rebuilding of the Children Railroad would be a great advertisement for any company that decides to sponsor the project. It is a noble cause and will attract a lot of public and media attention. It is an extremely good way for your company to show the people that you really do care about the city and its citizens. So investing in this project is not really a risk – all the money will be eventually returned either from this advertising strategy or by later incomes from the facility. Part of the money can be provided by the state budget, since the railroad is still a property of the municipality.

 

Once the Children Railroad is operational again lots of people will start to visit the place. The incomes from the tickets probably will be enough to cover the expenses of the train. But now there are a lot more opportunities; a Re-Opening Party will attract the attention of the mass-media and will be a good way to advertise the attraction and introduce it to many new customers, not only from Plovdiv, but all around the country.

 

Another opportunity is to expand the facility. Opening a café or candy shop nearby guarantees lots of clients. And if the prices are reasonable and the quality of the service is high you can be sure not only that the clients will return, but more will follow them. Soon the park will be once more favorite place for many families and during the weekends it will be probably crowded with mothers and fathers and their little children.

 

We could also start active merchandizing. Just imagine all the possibilities – Children Railroad T-shirts, controller or engine-driver caps, mugs, original toy line, illustrated books, cornflakes and so on. I believe that there will be a market for various products, related to the Children Railroad. The place really has such potential and who knows – maybe someday it can become even an international tourist attraction.

 

List of sources:

http://web.railfriends.org/DetskaJeleznica/index.html

http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=plo...apsed&sb=5&vc=1

http://www.malkiobyavi.com/pro/pic-news/news.php?newsid=4296

 

Personal comment:

I have no idea why they stopped managing the Children Railroad and abandoned the place like that. Maybe our misunderstood democracy wanted to abolish everything that remained from the communist regime – no matter good or bad sides. Maybe that’s why they neglected this symbol of our childhood days… It is very sad indeed. Mention the Pioneer Train to anyone who’s been there years ago and you’ll probably see a nostalgic smile on his face, like “Yeah, those were the days…” I really do hope that someday in the near future the place will be brought back to life

Link to comment
Share on other sites

Ми да оправят целия парк

може да се направи нещо като дисниленд там

сега е станало наркоманско сборище тоя хълм

Да ви сера на Дисниленда. Младежкия хълм е едно от последните останали малкото по-диви места, където човек може наистина да остане насаме със себе си... За наркоманските ти не знам колко често ходиш, но аз преди ходех доста често там, предимно нощем, и продължавам да го посещавам, като се прибирам в Пловдив, и знаеш ли?! Не съм видял наркомани, даже не виждам често хора там. Да го направят твоя Дисниленд някъде на къра, Младежкия хълм е природен резерват! Писнало ми е да унищожават паркчетата за глупости (като картинг пистата в Лаута).

Link to comment
Share on other sites

Да ви сера на Дисниленда. Младежкия хълм е едно от последните останали малкото по-диви места, където човек може наистина да остане насаме със себе си... За наркоманските ти не знам колко често ходиш, но аз преди ходех доста често там, предимно нощем, и продължавам да го посещавам, като се прибирам в Пловдив, и знаеш ли?! Не съм видял наркомани, даже не виждам често хора там. Да го направят твоя Дисниленд някъде на къра, Младежкия хълм е природен резерват! Писнало ми е да унищожават паркчетата за глупости (като картинг пистата в Лаута).

Съгласен съм с една част от мнението ти.Дисниленд няма да направят щото тъмия Чакмаков :lol: не щя да продаде на Ицето земя и на къра пък камо ли някой парк.Другото-и аз съм ходил няколко пъти на младежкия-наркомани няма.Но няма по пътя.Има едно две като пещерички(по забутанки са,смисал не са до патя ами по гората)там наркомани бол :lol: :ghost

Link to comment
Share on other sites

На всички ни се иска да е оживено и хубаво както преди години, но уви... Явно Чомаков съвсем се е оял и е станал още по-алчен. И това не е заради СДС или който и да е друг. До сега един добър кмет не е имал Пловдив. Какво стана със стадиона на Спартак? Салфетката искаше да го купи и да го направи най-якия стадион на Балканите, ама тогава КОМУНИСТИТЕ искаха да се нагушат... Няма оправия да му е*а майката в тая държава. И тва влакче съм сигурен, че ако го оправят глупавите тийнейджърчета ще изпочупят и надраскат всичко, щот са гъзари видиш ли...

Link to comment
Share on other sites

ако го оправят глупавите тийнейджърчета ще изпочупят и надраскат всичко, щот са гъзари видиш ли...

24/7 security should be provided – several guards to patrol around the area and make sure that no vandals damage or plunder

 

Честно, егати калпавата история...

Значи, намерили са се безкористни ентусиасти, които искат да върнат към живот едно от най-хубавите кътчета на града, място където семейства с малки деца ходеха през събота и неделя... Беше чисто, спокойно, красиво... Сигурен съм, че ако от общината дадат зелена светлина и опрат едно рамо всичко ще потръгне, защото много хора биха се включили кой както може.

А при мисълта, че дори и да оправят влакчето и да го пуснат в движение и да изрисуват отново гарите и всичко останало, ако не се охранява денонощно след няма и месец ще се намерят някакви лайнари, които да се отбият някоя вечер да надраскат/изпотрошат/разграбят и т.н. мястото... Направо ми се гади.

Link to comment
Share on other sites

инвестицията по възстановяването му е твърде голяма, а възвръщаемостта прекалено малка. ако се направи прекалено цивилизовано се стеснява таргет-групата на клиентелата. а цивилизацията и поддръжката ще си имат цена. дори и да се възстанови и доизгради, мислите ли че няма да роптаете ако го оградят и започнат да ви искат по 5 лева само за вход към атракциона?

варианта с ниските цени и свободната ползваемост от всички граждани е само ако си остане собственост на общината, т.е. на всички нас, и тя/ние си го възстанови(м), но пък при нея толкоз пари няма. вижте дупките по улиците - дори за тях ще теглим кредит.

мисля че доста по-напред ви бях писал, че просто няма начин линията в момента да се доизгради до върха, тъй като парцелите по трасето са завзети от "добре облечени бизнесмени" и други местни самоуправници, които ще искат да бъдат компенсирани, за да се отчуждат имотите им. по моментните пазарни цени на имотите сумата е направо невъзможна.

добрите намерения и ентусиазма са едно, но заговорят ли цифрите се получава съвсем друго. в момента това е публична държавна собственост. за да инвестира някой ще иска да го вземе на концесия и трябва да се деактува до частна държавна собственост. тогава идва врианта с ограждането и високите цени, който вярвам също ще ви подразни доста.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...