gerji Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Леле,аз ще съм нон-стоп там.Като малка ревях и не исках да слизам.Та като го пуснат пак съм сигурна че почти целия град ще е там Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minevski Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Ето малко инфо за това какви планове е имало за младежкия хълм: ДЖЕНДЕМТЕПЕ ГУБИ УНИКАЛНОСТТА СИ От атракция тепето се превръща в бреме ВИЗИТКА: Инж. Никола Маргов е "живата история" на парк "Младежки хълм". От 10 август 1965 г. до 1978 г. поддържа над 240-декаровата територия на хълма. След това е инвеститор и главен специалист във Втори район, в който са и другите две тепета. Автор е на временния проект за озеленяване. "Нито едно дърво, нито един храст не се махаше без мое разрешение", твърди той. Председател е на научно-техническото дружество на озеленителите към РНТС по лесотехника в Пловдив. Парк "Младежки хълм" заедно с останалите тепета и река Марица е основен градообразуващ фактор на Пловдив. В същото време и едно от основните ядра на зелената система. По общия градоустройствен план, одобрен през 1968 г., Джендемтепе е отредено за част от зелената градска система, каза инж. Никола Маргов. Първоначално границите на хълма минават по булевардите "Енгелс" (сега "Христо Ботев"), "Васил Априлов", "Кишинев" (Пещерско шосе), "Яко Доросиев" (бул. "Копривщица") и до жп линията. В района влиза и Държавна болница. По-късно границата откъм ул. "Кишинев" се премества до ул. "Велбъжд", тъй като има висока застройка. Започва сключено застрояване по ул. "Кишинев", като по този начин се откъсва част от зеленината. През 1993 г. се въвежда забранителен режим от екоминистерството за застрояване на сгради над три етажа. Със същата заповед Джендемтепе, Сахаттепе и Бунарджика са определени за природни забележителности. ИДЕЙНИЯТ ПРОЕКТ НА ХЪЛМА е изготвен през 1964 г. от колективи с ръководители арх. Иво Ковачев и инж. Мария Ковачева. Предвиждало се е изграждането на летен театър, което впоследствие отпада, тъй като е разкрит Античният театър. Над Голяма кариера е трябвало да се построи ресторант и да бъдат благоустроени и туристическите спални, което така или иначе не става и днес от тях няма и помен. Идейният проект предвижда и създаването на атракционен кът, който да включва детска железница и воден басейн за радиоуправляеми модели на скутери. На базата на този проект се отрежда и мястото на помпената станция, която да водоснабдява целия хълм. На върха е изграден закрит водоем. До 1970 г. се разработват частични работни проекти за главния вход на парка откъм тогавашната ул. "Енгелс", за централната асфалтова алея и за детската площадка с водната площ. До 1978 г. тези обекти стават факт. Отчетено е, че много бавно се реализират елементите на идейния проект. За да се активизира дейността, част от подобектите се изграждат на обществени начала. Със създаването на нов актуализиран идеен проект се ангажират младите архитекти от Проектантска организация. Според актуализирания проект на върха на тепето е трябвало да се изгради изгледна площадка с астрономическа обсерватория и планетариум. С проекта на инж. Васил Янков се разширява детската железница. От Локомотивно депо изработват локомотивчето, а колегите им от Вагонно депо произвеждат вагончетата. В детската железница има всички елементи на железния път - гари, спирки, прелез, тунел, естакада и водостоци. Дължината на железницата е 1.9 км. Пенсионирани железничари управляват миникомпозицията. Пловдив може да се гордее с тази ЕДИНСТВЕНА В БЪЛГАРИЯ АТРАКЦИЯ, твърди инж. Маргов. През тези години започва изграждането и на подобект "Голяма кариера", който включва алпинеум и водни площи. "Водоканалпроект" обаче не успява да го реализира докрай. РСВ изграждат и поддържат павилион-сладкарницата "Охлюва" по проект на арх. Олег Каразапрянов. За изграждането на парк "Младежки хълм" са съборени над 22 неугледни жилищни сгради. Това е един от редките случаи на събаряне на сгради за озеленяване. Изграждат се около 5 км пешеходни алеи до Голяма кариера. За новата, 1978 година хълмът светва като елха с осветителните тела, поставени от Елснабдителния район. Успоредно със строителството се движи и озеленяването на хълма. Много ценна декоративна растителност е получена от разсадника към правителствената резиденция в Кричим. По интензивност на поддържане паркът е разделен на 4 категории - алпинеуми, ниска част, застроена част, лесопаркова част със скалите. Видовото разнообразие е изключително голямо. В момента обаче като ендемити на хълма не са тези, които са описани на таблата, твърди инж. Маргов. Днес ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ИЗГРАДЕНОТО ТОГАВА Е ИСТОРИЯ От предвидения музей на бригадирското движение няма и следа. Спортният сектор се разбива и ограбва. Изградената от СМК - Пловдив, обществена тоалетна е в руини. След промените в обществения живот различните колегии започват да се противопоставят една на друга. Резултатите не закъсняват. Едроразмерната иглолистна и алпийската цветна растителност масово загиват, защото изискват непрекъсната поддръжка, биха тревога от научно-техническото дружество на озеленителите. Останали са най-невзискателните видчета. В алпинеума се засаждат неподходящи цветя с мотива, че само такива има. Поради некомпетентност се изрязват храсти, които цъфтят на стари клони, което означава, че следващата година няма да имат цвят. Голямо бедствие са стадата кози и кучетата, смята инж. Маргов. Според него не се използва опитът на старите специалисти и липсва диалогът между озеленители и архитекти. Анелия ГОГЕВА Link to comment Share on other sites More sharing options...
mi6o_ Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Oleee luda rabota.Taq jeleznica be6e mn qka az sam se vozil nqkolko puti kaot malak i be6e golqmo subitie v moq jivot togava.De4urliga radvaitee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
charovni Posted October 10, 2004 Share Posted October 10, 2004 Тревожни новини. Току-що научих, че са разбили тунела, където се намира влакчето. Сигурно търговци на метали. След малко тръгваме с Миневски да заснемем ситуацията с цифровата камера. Очаквайте новини след няколко часа. През това време някой да ме светне как се качват снимки на сървъра. Чавдар Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minevski Posted October 10, 2004 Share Posted October 10, 2004 Да! С Чаровни свършихме добра работа. Снимките са направени, само да ги уплоадни. Я го светнете, че и аз не знам как става. Иначе "статуса" е отчайващ, но има светлина в тунела. Ще видите снимките. Много е suspens. Като ги качи, ще дам разяснения по кадрите. За сега толкова. Миневски P.S. Чаровни, голямо благодарство от мен и асоциацията. Ей така се дава подкрепа. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naso Posted October 10, 2004 Share Posted October 10, 2004 Ооооооооо Владо Калайджиев,как я караш ? Снимки се качват много лесно: Инсталираш си FTP клиент,адресът е ftp.warez.ru ,порт 21 за име и парола използуваш тези с които влизаш във форума,след това е вече лесно P.S. Ако има нещо което е в моята компетенция мога и аз да помогна. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minevski Posted October 10, 2004 Share Posted October 10, 2004 За това как е Владо Калайджиев - трябва да го питаш, аз не знам. Иначе за инфото за upload - брагодаря много. Чакаме Чаровни!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
charovni Posted October 10, 2004 Share Posted October 10, 2004 Готово! Снимките можете да намерите на този адрес: Edit nov address: http://www.warez.ru:8080/OLD_FTP/Pictures/Detska_jeleznica/ Това е състоянието на влакчето в настоящия момент. Както виждате снимките са правени и вътре в самия тунел, където се намират локомотива и вагончетата. А хората, които се мотат отпред, не са мародери, а активистите от фондацията, които искат да изправят влакчето на крака (на колела). На последната, малко замъглена снимка се вижда как е прерязано желязото на входния портал. Това се е случило тези дни. Засега нищо не липсва от тунела, но силно ни притеснява факта, че това може да е разузнавателна акция на престъпна група, която планира по-сериозно посегателство в близко време. Вътре има истинско съкровище от гледна точка на търговците на метал. При това неохраняемо. Засега толкова. Чавдар Ангелов Link to comment Share on other sites More sharing options...
XC^^The_Devil^^ Posted October 11, 2004 Share Posted October 11, 2004 ehhh mama ........ kak ne se sprqha ve trqq se aemi ohrana da go ohranqva tam tva ili nai dobre da se zazida ot dvete starni dokato ne se po4na remonta mu p.s dqdo mi sugurno steshe da se obrasta v groba ako znaeshse za tova puuuuu maroderi gadnii Link to comment Share on other sites More sharing options...
Was ist? ? ? Posted October 11, 2004 Share Posted October 11, 2004 Т'ва нещо е близо до къщата ми.Доста съм се возил Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheese Posted October 11, 2004 Author Share Posted October 11, 2004 Момчета, участвах в експедицията на charovni и Minevski, работата е много в г..а. В тоя тунел бяхме като Индиана Джоунс, все очаквах някой индийски поклонник на Кали да ме захапе за задника. Отпред са отрязали с клещи за арматура желязо, дебело един пръст, баси свръхчовешката сила е била нужна за това. Ще пусна детайлни снимки утре, че не ги нося в момента. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minevski Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Снощи по новините на Евроком имаше репортаж за разбития тунел. Някой гледал ли го е? При смяната на FTP сървъра новия линк със снимките е:http://www.warez.ru:8080/OLD_FTP/Pictures/Detska_jeleznica/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Railfan Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Уважаеми Съмишленици, Дами и Господа, Както в-к "Пловдивски труд " писа днес, вчера (29.10.2004 от 11 ч.) се състоя среща в Община Пловдив с Зам. кмет на Община Пловдив г-н Писков, общински служители, представители на Асоциация "Приятели на железопътния транспорт" и Съюза на инвалидите в град Пловдив. Взето бе решение да се създаде Експертна комисия, която да включва представител на общината, железопътни инженери и представител на Съюза на инвалидите в град Пловдив. Асоциация "Приятели на железопътния транспорт" ще участва в експертната комисията представлявана от двама от най-добрите железопътни инженери в Южна България: инж. К. Михайлов (работил е по възтановяването на десетки локомотиви, вкл. и парният 01-23) и инж. Е. Чолаков - водещ специалист в проектирането на инфраструктурни обекти в България. За наше голямо съжаление все още Община Пловдив не може да предостави проектната документация на Детската железница изготвена през 1979 година от инж. Васил Янков . С уважение, Владимир Миневски, Варужан Апелян Асоциация "Приятели на железопътния транспорт" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minevski Posted November 13, 2004 Share Posted November 13, 2004 Още малко снимки от там. Направени от cheese. Много благодарности. ftp://www.warez.ru/Pictures/By.minevski/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minevski Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Айде, да не си помислите, че работата се разсъхна!!! Локомотивчето заминава за ремонт в депото!!! Може да видите кадри от операцията наСайта на проекта Link to comment Share on other sites More sharing options...
NightLife Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Minevski mi samo evala moga da kaja 4e nqkoi se e setil za vlak4eto moje bi vse pak ima svetlina v tunela Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Bravos!Ako trqa da sabirame nqkfi kinti da podpomognem malko remonta, a? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Ей!Сериозно ли това?Аз я помня!Супер е!!!Аз предлагам да се съберем хора и да ходим да се вознем един пат а? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NightLife Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Ей!Сериозно ли това?Аз я помня!Супер е!!!Аз предлагам да се съберем хора и да ходим да се вознем един пат а? <{POST_SNAPBACK}> i az kato malak sam se vozil i imam mnogo hubavi spomeni nai-obi4ah da spirame na gara Snejanka izobshto moje nqkoi den da napravim sreshta na warez.ru pri jeleznicata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amancer Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Олеее, супер! Помня като малък 2-ри, 3-ти клас някъде ни водеха там от даскало да се возим. Беше голямо шоу. Стискам палци да я пуснат пак!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEKTIK Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Минах скоро оттам и питах пенсионерите дали знаят нещо по въпроса.Те казаха,че от пролетта ще върви,бил го взел някъв частник?!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragonflame Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Ами.. аз не съм много голям, но я помня... това, че ще я ремонтират е много яко.. ако пускат хора на 17 ще се повозя Link to comment Share on other sites More sharing options...
NightLife Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Ами.. аз не съм много голям, но я помня... това, че ще я ремонтират е много яко.. ако пускат хора на 17 ще се повозя <{POST_SNAPBACK}> do kolkoto si spomqm puskaha roditeli navremeto ta nadali shte e problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ton4o Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ-хубави времена бяха,а как се молих на нашите да ме качат още веднъж,пичът по-горе е прав,трябва задължително някоя среща да организираме там,да си спомним онези времена tonyss@abv.bg Link to comment Share on other sites More sharing options...
antychrist Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 a we az ne si spomnqm da sam hodil tam ama bih iskal sigurno 6e e mnogo zaribeno s 2 litra biri4ka i cigari da se vozi6 is tepeto super Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.