Jump to content
BulForum.com

Какво става с киното


SDawn

Recommended Posts

Вярвам всички сте забелязали, че напоследък май е доста модерно да се филмират класически произведения, произведения, с които са израстнали редица поколения (не-Американски) и които са изградили малко или много нашите ценности и представите ни за света.

Тези нови супер-продукции обаче преобръщат всякакви представи за история и митология, зародили се в младите ни и впечатлителни главици.

Вярно, че това е кино и е повече от допустимо да се вихрят фантазии и тълкувания, ама чак пък толкова алтернативно... Чудя се също и на каква база отпускат бюджети големите филмови компании... Може би по изчанченост и гавра с нещо отдавна установено?

Постът ми е провокиран от "Крал Артур" - демистификация на легендата за славния рицар. Както и "Троя". Пък има и още, но сега не мога да се сетя

:blink: Не смея да си представя какво ще покаже "Александър" - най-малкото заради актьорския екип и въпреки режисьора.

Е, не знам какво точно исках да кажа, нито какво очаквам като коментари, но се надявам на вас :tongue

Link to comment
Share on other sites

По мое мнение това е защото мнозинството зрители им минава през оная работа дали сюжета има нещо общо с историятя или не. За тия хора е по-важно да се показва по-често голия задник на Брат Пит, те предпочитат Гуенивир да тича по еротично кожено бельо посред англииската зима, вмест да се бие с броня, която прикрива всичките и прелести (не че има много за показване ама карай...). Същите тия хора предпочитат да има колкото се може повече сцени в стил "нашия човек избива с голи ръце цялата вражеска армия без да получи и драскотина" и после се наричат "кино-ценители".

Докато ги има тия хора (селяндури и други малоумници) ще има и такива филми.

И нещо като за край: http://www.shadowdance.info/800Broeve/Br24/humor/humor24.htm

http://www.shadowdance.info/forum/viewtopic.php?t=446

Link to comment
Share on other sites

Докато ги има тия хора (селяндури и други малоумници) ще има и такива филми.

Дам. Много по-лесно е да задоволиш нуждите на милиард малоумници, отколкото на една шепа хора, които ценят истинското кино...

А това от линковете, които даде, направо ме бутна от стола :) Още се смея, заболяха ме джуките :)

Link to comment
Share on other sites

Проблемът ни тук в България е че само такива неща достигат до нас. А нещата за истински ценители няма кой да ги купи и покаже защото не им е изгодно.

 

По-скоро положението е кофти с американските филми, но то май винаги си е било такова - просто ние имаме пълен достъп до него от скоро, и едва сега го виждаме в цялата му безсмислена прелест. Но самото кино - то не е само Америка. Изкуство се прави. Но не там. Напоследък май и европейското кино е тръгнало за никъде, следвайки американското.

 

Имате пълен достъп до американското кино таратанци. В Америка се прави кино каквото другаде го няма като качество. Само дето тук наистина ни заливат с бозите и се изгради обратният мит. Колкото до европейското кино - в желанието да се прави изкуство и да се покажем колко сме "арт" се правят само изгъзици. Сериозно се замислете за стойностни европейски филми в последните години. Много малко са за жалост. Без да правите сериозна справка с паметта си помислете за добри американски филми. Вярвам че ще се сетите за повече. А дотук наистина не достигат добрите американски филми. За какво изобщо си говорим...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

GeorgiK, вече наистина се чудя за какво изобщо си говорим... Чудничко отношение демонстрираш към изказаното чуждо мнение. Благодаря ти, че ме осветли, че гледам таратанци... Що ли се навирам и аз при капацитетите. Забрави. Ликвидирам лаишкото си мнение да не дразни очите ти.

Link to comment
Share on other sites

Имате пълен достъп до американското кино таратанци. В Америка се прави кино каквото другаде го няма като качество. Само дето тук наистина ни заливат с бозите и се изгради обратният мит.

 

Кои са тези качествени американски филми, до които например аз нямам достъп? Или ти говориш за филми, които не достигат до родните ни кина? Не те разбрах, но второто ми предположение го смятам за по-възможно.

Ако все пак си имал предвид, че някой от нас няма достъп до такива филми, ще ме озадачиш меко казано. Много ще се радвам, ако наистина има снимани качествени американски филми през последните години, които съм пропуснал. Ако е така, ще се радвам да споменеш някои от тях.

Link to comment
Share on other sites

Нужно ли е сега да се обясняваме в 3 страници, и накрая всички да се съгласим, че не можем да сложим на една страна "лошото" американско кино, а на другата "хубавото" европейско, източно и т.н. кино. Можем само като лаици и търсещи нещо стойностно хора, да изразим собственото си мнение, базирано на нашия опит, без да го налагаме на останалите.

 

GeorgiK, ти навярно наскоро си бил в чужбинско, за да говориш така. Може, и дори мисля всички ще се радваме, ако споделиш някой нов хубав филм, продукция на западното кино. Хайде да си говорим с имена? Защото така наизуст ми се струва несериозно. И не ми се коментира хипотетично, теоретично, евентуално и т.н.

 

Искаше ми се да приемем тази програма като що годе представителна извадка за киното такова, каквото е то в момента. Прехвърляйки заглавията в контекста на настоящата тема си зададох следните въпроси:

 

Какво е съотношението западни - европейски (източни) (ако можем условно така да ги разделим) филми?

Какво е съотношението нови - стари филми?

Къде се правят повече филми напоследък - отвъд Атлантика или по-насам?

Колко американски филма ми привлякоха вниманието? (Изключвам Майкъл Мур, ограничавам се до художествените такива).

Колко въобще филма ми привлякоха вниманието?

 

Сигурно имам и още, но не мога да ги формулирам. А може би е редно въпросите да се задават накрая.

 

Моят личен фаворит като че ли е Пинокио на Бенини. Много се надявам някой да ме заведе да го гледам :D

Link to comment
Share on other sites

Най-точното и кратко определение за разликата между американското и европейското кино, която съм чувал, е че едното е индустрия, а другото е изкуство. Естествено, че и от двата вида може да има както боклуци, така и добри попадения!

Иначе, и аз мисля, че историческите събития в американските филми се представят прекалено извъртяно (или извратено!), обаче ефектно. Народът иска зрелища -дават му се!

А, пък, за изопъчено представяне, като първо, се сещам за едно от филмчетата по гръцката митология (може би Язон и Аргонавтите), в което Орфей беше черен. Много впечатляващо!

Ето и една по-пълна енциклопедия за света, според американското кино, за да допълня иинформацията от горните линкове.

Kino.doc

Link to comment
Share on other sites

@GeorgiK,разбахме вече отчетливо що за американофил си ти,но бъди поне малко обективен.това,че сащ са богати лешпери и могат да си позволят да бълват по 20 000 филма на година,води логически до извода,че шансът сред тези 20 000 да има 5 свестни е наистина голям.това,че в европа кино-индустрията не е точно индустрия,а нещо по-малко е ясно.нормално е в последните години яките филми да са по-малко.проценти,пич,всичко е проценти.

Link to comment
Share on other sites

Изобщо не съм американофил. Много повече си падам по европейския стил във всичко. Просто малко хора в България си имат каквато и да е представа за тази държава но всички имат компетентно мнение. Това ме дразни. Сам го каза - бълват се много филми. Тъй като се правят много филми и се вадят много пари големите автори(разбирай и режисьори и оператори и актьори и всички) могат тук-таме да направят нещо за кеф. И повярвай ми - правят го. Процентно добрите неща в Европа и САЩ са общо взето еднакви. Т.е. там има много боклуци и много добри неща, тук има малко боклуци и малко добри филми. Като махнем лошите които нас не ни интересуват аз съм доволен от големия брой добри филми в САЩ. Ако можеше да е така в Европа щях да го кажа това за Европа и съжалявам че не е така защото го предпочитам. Да ама не. Реалността не я решавам аз каква ще е.

Link to comment
Share on other sites

Имате пълен достъп до американското кино таратанци. В Америка се прави кино каквото другаде го няма като качество. Само дето тук наистина ни заливат с бозите и се изгради обратният мит. Колкото до европейското кино - в желанието да се прави изкуство и да се покажем колко сме "арт" се правят само изгъзици. Сериозно се замислете за стойностни европейски филми в последните години. Много малко са за жалост. Без да правите сериозна справка с паметта си помислете за добри американски филми. Вярвам че ще се сетите за повече. А дотук наистина не достигат добрите американски филми. За какво изобщо си говорим...

 

Верно думаш: американското качество никъде го няма. Даже и в Индия правят по-стойностни

филми.

 

Колкото до стойностните европейски филми, мога да ти кажа, че само да речем

Алмодовар за последните 5 години е направил повече стойностни филми, отколкото

е избълвала цялата американска киноиндустрия.

 

Или ти имаш в предвид онези американски филми, които се разпространяват предимно

на касети по кварталните видеотеки в САЩ и касетите се връщат леко лепкави?

Link to comment
Share on other sites

не,ясно...аз разбрах какво има предвид ГеоргиК,но и той не е съвсем прав.но за едно е прав-наистина не мога да кажа с ръка на сърцето,че няма хубави ю ес филми-има,но на фона на гадните са много малко.и пак си държа на моето-трябва във всяко едно нещо от живота да се гледат процентите-те са най-важното. :excl:

и да уточним за ъндъграунд ли говорим,ГеоргиК,или за др.?

Link to comment
Share on other sites

Не говорим за underground. Принципно не харесвам underground филми и американските не правят изключение за мен. Някой гледал ли е примерно Out of the Villa или Hamlet на Mel Gibson? Това сега се сещам че даже го имам вкъщи а тук едва ли някой е чувал. Всичко разбира се е въпрос на вкус...

Link to comment
Share on other sites

Muuaahahaha na vtoriq link napravo 6tqh da si izqm mi6kata ot smqh :woot  :woot . Lo6oto oba4e e 4e 90% ot tqh sa verni :wacko:

към този линк мога да добавя и че всички телефонни номера им почват с 555

а иначе по темата:наскоро наистина ми се струва че повечето филми са бози,а може би защото сме се наситили на всички жанрове и нищо ново не можем да видим,почти винаги знаем края колкото и да е заплетен филма,към горе споменатите мога да добавя "Мъглите на Авалон",книгата с удоволствие съм я чел няколко пъти ,но филма е .....

Link to comment
Share on other sites

Някой гледал ли е примерно Out of the Villa или Hamlet на Mel Gibson? Това сега се сещам че даже го имам вкъщи а тук едва ли някой е чувал.

о,георгиК,не бъди толкова високомерен,не подценявай нас,които сме големи киномани...и понякога,от мен да го знаеш,започваш да ставаш смешен и да изглеждаш надут,когато говориш/пишеш с подобно пренебрежение.

и мел гибсън е австралиец,бай дъ уей :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Провери къде е роден Гибсън и на колко години е отишъл да живее в Австралия бай дъ вей....

И иначе да беше значение няма - филмите на Гибсън са американски и няма друго мнение.

Link to comment
Share on other sites

Следя темата от началото, но в последните постове ми се струва, че започва да излиза от добрия тон.

 

Мисля, че като говорим за кино, най-вече за американско кино, трябва да имаме предвид, че още през двайсетте години на миналия век в щатите въведоха термина киноиндустрия. Вижте какво имам предвид. Например, като говорим за театър, казваме театрално изкуство. Никой не говори за театрална индустрия. И ако погледнем термина индустрия, т.е. производство на нещо, което има цена и се продава на пазара, то на американските продуценти много им пука за художествената стойност, историческата достоверност или общочовешките ценности на продуцираните от тях филми. Оценката е една- колко милиона носи на пазара даден филм...Ако върне инвестираните пари трикратно, айде втора серия, айде после продължение...Ето защо и опитите им да пресъздадат исторически събития или митологични сцени, са направо смешни. Може би, трябва да вземем под внимание и невероятната ограниченост на средния американец. Едва ли 9 от 10 американеца схващат, че филма"Троя" е много далече от "Илиада" Веднъж влязох в чат, дето българин си чатеше с английскоговорящ. И го пита, дали знае къде е България. И онзи отговори:" Разбира се, че зная. Аз съм австралиец, а не американец. :angry1

Link to comment
Share on other sites

Наскоро се запознах с един датчанин и една италианка и двамата не знаеха къде е България...и двамата са пичове наистина....

Мисля че вече обясних идеята - киноиндустрията си е точно така както я описваш и точно това е схемата и филми като Троя не са никакво изкуство. Само дето кажи ми че Скорсезе, Робинс, Чимино, Алън и още сумати режисьори са калпави и след като не са и след като имат достатъчно пари да могат да си позволят да правят изкуство на високо ниво с много вложени пари за качествена продукция макар с малки печалби правят ли го или не? Щото го правят... Ама вие като сте си нарочили кино индустрията та кино индустрията. Е добре де аз за това не говоря. То е повече от ясно.

Link to comment
Share on other sites

Знаеш ли,мисля,че може би малко бъркаш или ако не бъркаш,то поне ти се преплитат понятията ъндърграунд и индустрия.Защото аз не слагам Уди Алън нито към едното,нито към другото.В смисъл,че не разбирам за какво точно говорите...

Както и да е...обърках се малко... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Нека пак да повторя - не говоря нито за ъндърграунд нито за кино индустрията. И да точно така говоря за неща като на Уди Алън, Ван Сант, Вендерс(точно американските му неща)...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Така...да изтупаме малко прахта... :)

 

 

 

Конкретно мисля, че Вендерс може автоматично да бъде изключен от американското кино...в примера, в който ти искаш да го "затвориш". Вярно има снимани нещо в Америка, но доколко те са били американски...Не знам как по-точно да го кажа...Един творец, в случая режисьор, прекарва по-голямата част от живота си в една страна и е естествено тя да е определяща за стила му, т.е. ако Вендерс е снимал в Германия, както е, и ако дори е бил приет като майстор "художник" на Берлин, то, разбира се, че филмите му са германски, нещо повече - всичко излязло от ръката му е пропито с германското. Можем да класифицираме даден филм по място на заснемане/издаване, но ако авторът му е чужденец , то по дух филмът си остава също "чужденец". Тук не включвам случаите като на Гибсън. Това си е съвсем различно.

 

Естествено има хубаво американско кино, както и европейско. Където има концентриран талант, не може да не излезе нещо приятно. Освен Алън (когото обожавам :) ), Ван Сант дург, който ми идва веднага на ум е Кроненбърг... А за по-скорощни филми...History of Violence ... :) просто няма как да се пропусне...

 

Bewitched...лично мнение ;)

 

Melinda and Melinda, A Home at the End of the World, A Love Song for Bobby Long и др. и др....

 

И още нещо важно...не знам как разделяте филмите на качествени и некачествени, но това, което забелязах е, че по-скоро ги приемате като комерсиални и некомерсиални, като комерсиалното винаги е лошо, а некомерса - добро...

 

И това е грешно! Съвсем смело мога да го твърдя, да, грешно е...Това значи, че към изкуството (защото, да, киното е изкуство и не може да отсъдите дали това, което ще видите е по-скоро индустрия още преди да сте го видели) се подхожда с предрасъдъци..., с което не просто обиждате режисьора (неосновано), но и лишавате себе си от хубавото във филма...

 

Пример:

 

Многооплютият Alexander... Какво ли не се изписа за него и тука прочетох, някой го беше споменал, но всъщност филмът има качества...Особена откъм операторска работа е перфектен...цветовете, ритъмът, всичко...Наистина е красив филм, поне според мен, но според някой друг - не е. Това значи ли, че директно трябва да се пречисли към комерсиалното, лошо "изкуство"? Ами не, всичко е субективно, всеки си има своите си граници.

 

Сега не става въпрос за баш продуктите, където още преди да са излезли е изчислено колко пари ще донесат и производителите им не си и крият, че имат някакви по различни цели...Но там си личи, там няма и един кадър с вложена умисъл в него - малко по-пречупен ъгъл, тишина, едър план, ритъм и т.н....

Link to comment
Share on other sites

Проблемът е в отсъждането на присъдата "комерсиален". Тези филми наистина обикновено не са особено стойностни, но пък това не значи, че са изконното зло. Ти каза Alexander, аз ще спомена Kingdom of Heaven. Като го гледах, бях едва ли не предубеден, че няма да ми хареса, защото ми бяха наговорили какво ли не. Но филмът е перфектен в жанра си исторически, приключенски филм, а на всичкото отгоре си има смисъл колкото си искаш. Затова се дразня на хората по принцип против американското или някое друго кино. И тия против тоя тип филми принципно. Да, ако гледате само Orlando Bloom и гърмежите, няма да намерите много стойност в тоя филм. Обаче идеята за (не)търпимостта между религите, фанатизма и разума е много интересна и особено важна в тоя момент. Защото може и христианството да се е развило нанякъде (не обсъждам как), обаче ислямът се е задържал още на фанатизирания си етап. Причините са, че е по-млада религия и не си го е преминала примерно, че мюсюлманите са бедни и завистливи и злобни и намират утеха в Джихада... Но както и да е - този филм ме впечатли много, пък бил той и комерсиален.

 

И виж...аз не съм някакъв служебен защитник на американското кино. Просто смятам, че добри неща се правят навсякъде и лоши също. Общо взето според мен процентът е еднакъв. И на всичкото отгоре заради голямото производство американските добри филми като бройка пак са най-много...като процент разбира се - също толкова колкото навсякъде. Знам, че в такива спорове човек се увлича и захваща само едната теза и сигурно не съм прав за някои неща. Обаче реално наистина в момента европейското кино в супер криза (то вече въпрос и на лично мнение де), също както от братя Маркс до 70те в Америка няма истинско кино, докато в Европа...ех... И не е въпрос на обиди "ние" или "те". Няма място за сръдни в тая работа. Нещо такова...

Link to comment
Share on other sites

Първо да се извиня, ако нещо от това, което съм казала се е възприело като обида...не това е целта ми :) Може би се получи едно разграничаване в тази част на "ние" и "те", но пък дано така е прозвучало по-ясно... :rolleyes: ...както и да е, няма обида към никого.

 

"Небесно царство", да наистина въздействащ филм и на мен ми хареса. И много човешки сякаш беше представено всичко, имаше я идеята за фанатизма, но самата тя не беше предадена фанатично...Впечатлението, което ми остави и което сега си припомних е, въпреки "насилствената" тема, нежно...и болезнено, красиво болезнено...Може би, ако го гледам пак, ще се промени, не знам...

 

Напълно съм съгласна, че добри и лоши неща има навсякъде, по всяко време. От там на сетне идват количеството... В период на криза е естествено, че и изкуството ще е засегнато и това съотношение "добри-лоши" ще е по-малко като стойности, но от това не следва, че кино няма (истинско, де) :) . В Америка 30-те е период на възстановяване от наистина сериозна икономическа криза, хората търсят или обяснение - първопричина за възхода на реалистичното кино, или бягство и развлечение - откъдето и разцветът на фантастичното . Това е и периодът на най-силно развито реалистично, граничащо с документалното, кино.

 

Ако направим справка дори само с филмите, които имаме качени тук, няма как да не се натрапи точно тази поляризация: фантастично-реално (30-те). Точно в този период (да 70-те и след това) работи и Хичкок, което само по себе си е основание да се твърди, че тогава в Америка има истинско кино. Това с уговорката, че, както ти каза, различни хора-различни мнения. Да не се забравят и филмите noir 40-те, 50-те, сред които, като един нов и много особен жанр, има разбира се и добри и лоши.

 

А за състоянието на днешното европейско кино, не знам. Мое лично мнение си е, че това впечатление на криза идва от предаването на щафетата един вид. Новото поколение се опитва да внедри своите проблеми и виждания, съобразявайки се и със старото; старото пък се опитва да запази стила, спомените си. Оттам и трудността към привикване с новото, разделянето от утвърденото, обичаното...Но наистина това е най-вече въпрос на мнение. Докато, като говорим за европейско кино, да не забравим да похвалим и българското... :) , което определено е в разцвет.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...