Jump to content
BulForum.com

Въпрос за акумулатор


tedy

Recommended Posts

Някакво евтино Гризли 60Ah на точно 2 години, никога неразкачан за нищо. Оня ден меря 12.25V защото лееко мудно палеше напоследък. Колата много малко се кара, и съответно си рекох няма кога да се зареди. Вчера цял ден на зарядно го закачих (Bosch C3, ама малко се съмнявам в това зарядно...), и за 8-9 часа вече показа че е зареден. Вечерта го закачвам и си показва 12.7V. Тази сутрин преди палене пак 12.25V. Но запали общо взето пъргаво.

Дали му идва времето или за сутрин е нормален волтажът? Мисля че сутрин е около 3-4 градуса. Предполагам 2-3, 4 макс години им е животът. Предния акумулатор мисля изкара около 5 години.

 

Мерих тоците, под 20мА консумация в покой, и при запален двигател около 14.4V.

Link to comment
Share on other sites

Не, това се води номинала.

Иначе мерси, и аз като проучвах, 12.25V в покой и то не с отрицателни температури, е малко ниско. Да изкара зимата пък..

 

В тази връзка това зарядно Bosch C3 добро ли е, или има и по-добри? Wzeh po препоръка на познат, но след това четох изключително много и лоши отзиви за него.

Вече имам едно Victron 20A за друга цел и ми се видя много добра изработка, та се чудя, харесах едно тяхно 10А за автомобил, около 290 лв, дали да се хвърля на такова.

Link to comment
Share on other sites

Мерси, ще го наблюдавам.

 

Само да спомена впечатления от Victron зарядното, което беше цели 411 лв, което ще ползвам за UPS-ите, и от която марка мислех да взема и за колата.

Общо взето полуразочароващо. При тази висока цена се надявах да видя поне близки напрежения с тези, които се очакват в различните фази. С 2-3 мултицета меря, разликите са потресаващи (надолу). С около 0.15-0.20V, което за неголемите толеранси при батериите, ми се струва бая.

Float charge зададено и в апп-а пише текущо 13.8V, реално меря 13.61V. Storage стейджа и той с около 0.18V по-ниско реално. Единствено Bulk charge-a отговаря доста близо на истината, само 0.05V разлика. Съпорта казва, че това са професионални устройства, ползвани по кораби и т.н., което не ме грее хич.

Засега просто компенсирам като задавам високи стойности за волтажите, с което нещата реално влизат в желаните граници, ама не е баш там въпроса, за устройство на подобна цена.

То е с 3 изхода, на другите два изхода напреженията отговарят на зададените, не и на изхода с акумулатора. Освен 200Ah да му идват много, но това е устройство с 20А изход! А и като кача напреженията примерно на 14V, реално вече се виждат около 13.8V.

Та.. малко се подлъгах по цената.. ще видим.

Link to comment
Share on other sites

С мултицети, три различни, знам че са точни. Вкл. с осцилоскоп.

Зарядното е с 3 изхода, останалите два (ненатоварени) изхода показват точно колкото трябва волтове. Правя извод, че има пад на напрежение върху батерията, който устройството просто не компенсира с някаква обратна връзка. Аз го правя като просто задавам с около 0.15V по-високи стойности в приложението.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Mockingbird said:

С каква точност са ти мултицетите? И каква марка са? 

Както казах, и трите показват едно и също на каквото и да ги закача. Единия е Uni-t амперклещи ut210E, Aneng an8009, и един осцилоскоп с 5 цифри мултицет режим. Имам един четвърти по-стар дето го знам, че показва с 0.2-3V нагоре, с него вече не меря. И един самостоятелен LED волтметър, но той е с 1 цифра точност след запетаята.

Важно е да повторя, че на другите два изхода, които са свободни, показва много по-точни напрежения спрямо каквито са зададени и трябва да са в дадения момент. Очевидно има пад на напрежение в закачения акумулатор, който не се компенсира от зарядното. В момента от зададени 13.55V, поне падът е по-малък в Storage режима, реалното напрежение е 13.42.

Но това беше странична вметка за това зарядно, просто очаквах супер точни напрежения, след като имам разни китайчоци дето поддържат по-близки напрежения, около 0.1V разлика спрямо екрана им.

Link to comment
Share on other sites

Само дето сега при Bulk заряд разликата е около 0.19V, и тази фаза ще свърши при достигане на Absorption voltage, което е 14.4V. А то реално ще спре на 14.2V. Може би не е фатално или кой знае какво, но ако човек иска да спази препоръките на производителя (примерно), ще трябва да компенсира ръчно с по-високо зададени волтажи. За тази цена не ми се струва оправдано, но ще го задържа, защото друго адекватно зарядно с всички тези характерстики не намирам.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Здравейте! Днешните акумулатори издържат около 2-3 години. Когато колата не се кара редовно или пък времето е студено акумулатора пада. Откачайте акумулаторите и ги сваляйте от колите като не ги карате. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...