Godfather Posted October 19, 2021 Share Posted October 19, 2021 Мдам, черния прайм ще го ползвам определено за металиците, които ще отидат на двигателите и долната част плюс командния модул и капсулата за връщане. Другото ще е с бял. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted October 20, 2021 Author Share Posted October 20, 2021 (edited) Мен пак ме ритна коня и... F4U Corsair Me 262 Хубу, че бързо избягах от магазина, щото..... П.п. Тия и двата модела не позволяват почти никакво модване с хай детайлинг. Ама съм се наточил на един Ki 61 Hien, който може да бъде сглобен и с отворени капаци на мотора. Което означава, че има достатъчно приличен мотор, че човек с кеф да се метне в изстъпления с жици, тръби и миниатюрни скрач билдове. А като се сетя и, че имам и един Авенджър за довършване. Дето само картечния му купол ми отне два месеца за картечната лента и окабеляването. А и тепърва мисля да му билдвам механизмите за разгъване на крилата (мисля да го правя със сгънати криле). Та тази зима ще има какво да чопля. Edited October 20, 2021 by gado Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 И аз съм се насочил към модел на Тамия, ама ми трябва нещо по-гоУемо. Имат един 1/100 модел на совалката Атлантис, който е на прилична цена, та май това ще е следващото. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted October 20, 2021 Author Share Posted October 20, 2021 Колкото е по-голямо числото след наклонената черта, толкова по- не дава възможност за лично творчество. Съответно, толкова моделът е по-далечен от реализъм! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Тъй де, модела на Ревел дето го приключвам в момента е 1/144, а този на Тамия е 1/100, демек минавам на следващото "ниво". Между другото, адски съм доволен от туй нящо - Мистър Сърфъсър на Мистър Хоби. Нанася се с четка и след като засъхне добре се шлайфа и прикрива перфектно всякакви издънки, помага за корекции и прочие. Много добър мат'рял. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted October 21, 2021 Author Share Posted October 21, 2021 За какви издънки става въпрос? Щото при моите моделчета е некво чудо от към нитове и панели и е истинска екшън-порно-мелодрама да се възстановяват след корекции с това чудо. Не, че е невъзможно, но този сърфъсър не е пластмаса и следите оставени от съответните инструменти изглеждат различно, спрямо оригиналната отливка. Те за това и предпочитам врялата вода, когато правя сухите сглобки и натамънявам нещата за боядисване и окончателно събиране. Инак за тежки ситуации като фуги, ползвам средно течлив филър. А за унифициране на външните повърхности, съответните праймъри. Хем тези праймъри и доста добре ти показват ако си пропуснал нещо, та да си го коригираш преди боядисването. Моята работна лупа е с много бяла и студена луминисцентка (геврек) и на светлината и след праймъра се виждат всякакви нееднаквости, пропуски и нежелани следи. Мислеш да изгаднея и да монтирам над масата и допълнителни 4 лунички от онези, дето зъбарите ти светят в устата. Ама в момента не ми се занимава. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 12 hours ago, gado said: За какви издънки става въпрос? Бая народ се оплакват от самото качество на пласмасовия молд на Ревел и то се вижда на снимката по-долу. Някои части не пасват като хората, колкото и да се опитваш да ги нагласяш. Освен фугата вляво, вдясно се вижда и целия този ръб, който се образува поради разминаването на двете полуцилиндрични части. С мистър-сърфъсъра общо-взето се получава екстра замазване, ще сложа и снимка на ефекта, като приключа с шлайфането. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted October 22, 2021 Author Share Posted October 22, 2021 Преди да пристъпя към филърите, аз лично бих понагласил нещата в каната за гореща вода. Още повече, че всички повърхности са съставени от микро панели в твоя случай. Можеше и с плоската пила (но не диамантена) да поработиш по челната част на коничната сглобка. Има и една хватка с триончето, тип бръснарско ножче, което в случая може да се ползва като дърводелски пасвател. Ама покажи резултата, когато приключиш, но преди боядисването Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted October 24, 2021 Share Posted October 24, 2021 On 10/22/2021 at 12:39 AM, gado said: Ама покажи резултата, когато приключиш, но преди боядисването Сигурно има различни варианти за справяне с проблема, но нещо не ми се занимаваше, пък и този пиниз лично на мен ми се вижда някак си по-лесен за усъвършенстване. Трябва просто да се свикне с това нещо. По принцип идва доста разредено с ацетон и директно от контейнера не става за полагане при големи фуги и неравности. Цаката е да се извади известно количество и да се остави десетина минути да поизсъхне и да се сгъсти. Тогава става перфектно за замазване на големи фуги и неравности. Мисля някъде след около час-два-три съхнене (в зависимост от количеството) вече става за шлайфане. Телефона нещо не може да фокусира облизо на бялата пластмаса, но пак се вижда сравнително добре как ръба, който беше почти милиметър е перфектно заличен и в момента единствено се различава благодарение на хоризонталната линия разделяща цветово бялата пластмаса и мистър сърфъса. А иначе при минаване с ръката усещането е за идеална гладкост. ПП. Мисире, виж какви бои ми пристигнаха. Това комплектче го взех най-вече заради Starship Filth боята, но и другите са ценна находка. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted October 25, 2021 Author Share Posted October 25, 2021 Важното е после, ако минаваш със скрапера, механичните му свойства да са като на полистирола. Иначе те очакват неприятни изненади. Впрочем, преди боядесване мини тези места с праймера, обхващайки по около сант от двете му страни. Остави да изсъхне добре и после на добра светлина огледай дали зоната с пълнежа няма да ти лъщи по-различно. А това долу са обикновени смивки на маслена основа. После пинизът с Уайт спирит и наръфаната четка нали го знаеш? Инак съвсем спокойно можеш да ползваш смивката само за панелиране. А мръсотията, ръждата, чипинги и прочие мизерии, спокойно и далеч по-сполучливо се правят със съответните пастелни пудри. Хем с пудрите няма да те бърка проблемът с текстурата на съответните места. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 5 hours ago, gado said: Важното е после, ако минаваш със скрапера, механичните му свойства да са като на полистирола. Иначе те очакват неприятни изненади. Впрочем, преди боядесване мини тези места с праймера, обхващайки по около сант от двете му страни. Остави да изсъхне добре и после на добра светлина огледай дали зоната с пълнежа няма да ти лъщи по-различно. А това долу са обикновени смивки на маслена основа. После пинизът с Уайт спирит и наръфаната четка нали го знаеш? Инак съвсем спокойно можеш да ползваш смивката само за панелиране. А мръсотията, ръждата, чипинги и прочие мизерии, спокойно и далеч по-сполучливо се правят със съответните пастелни пудри. Хем с пудрите няма да те бърка проблемът с текстурата на съответните места. Мдам, абе аз го правя за първи път това нещо, ама гледах там разни светила в тубата се кълнат, че всичко уж трябва да е наред с хубав грунд (както вече казах, запасил съм се с АК с микропълнеж в бяло и в черно). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted October 25, 2021 Author Share Posted October 25, 2021 Праймърът не спасява нещата, кога са осрани. Той само оеднаквява текстурата, когато повърхностите са правилно подготвени. А сърфъсърите по принцип не са пълнежи и механичните им свойства са доста различни от тези, на голата пластмаса. Докато филърите и маджуните (полимерните) са именно за запълване на фуги и изравняване на нива. Че се и държат като пластмаса, когато ги бупчиш или стържеш със скрапери. Ей такова имам в изнавпредвид. Подготовката на повърхностите всъщност е ключът! Утре ще снимам и ще ти покажа как при подходяща подготовка се открояват ясно неръждавейката и алуминият на един П-51 Мустанг. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 2 hours ago, gado said: Ей такова Интересно звучащо на Бг име Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted October 26, 2021 Share Posted October 26, 2021 7 hours ago, gado said: Ей такова имам в изнавпредвид. И тва трябва да го пробвам. 4 hours ago, mIRCata said: Интересно звучащо на Бг име На английски обаче изобщо не звучи така, както нашенското мръсно подсъзнание си го представя. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted October 26, 2021 Author Share Posted October 26, 2021 (edited) Относно филърите. Има и такива с УВ активация. Нанасяш, святкаш с фенерчето и след малко вече можеш да стържеш. Естествено, преди нанасянето на какъвто и да е филър, трябва да се маскира повърхността от двете страни на фугата с маскираща лента. Аз използвам такава (всъщност са два отделни листа. единият нацепен на ленти по 1.5мм, втория на по 2.5мм). Перфектни са за прави линии или когато няма много рязки извивки. Ползвам и тези от 3 и 6мм, когато ще трябва да следвам много извивки или коничност. Та да се върнем на фугирането. Маскира се, полага се слой филър. Ако просмуче, изчаква се да стегне и се добавя още филър, докато не стигне нивото на маскиращите ленти. Това гарантира равномерност на фугирането, че е адски неприятно да изшкуриш и заравниш всичко. И да се окаже, че имаш миниатюрна падинка или шупла някъде. А това те връща в началото на процеса. Самото шкурене се започва без да се махат лентите. Лентите се махат едва, когато абразивът започне да ги яде яко. Това пък ти гарантира минимални щети по повърхностите в следствие на шкуренето. А си е тегава и пипкава работа да се възстановяват линии, нитове и панелчета, дето са били затрити и замазани от шкуренето. Тези дни ще започна един Vought F4U Corsair. Та ще покажа различни чалъми за фугиране и маскиране. П.п. Обърни внимание на панела на успусите. За тази разлика говорих. Само дето нещо цветовете на снимката не са баш точно като на моделчето... Edited October 26, 2021 by gado Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 Супер, ама на мен това ми е първия модел, та са ми простени издънките. Следващия ще гледам да го направя по-изпипано. ПП. Тия таварищи от Sunward Hobbies, които си цитирал по-горе са ми основния източник на мат'ряли, та със сигурност ще ги поръчам и тия хубавини от там. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted October 31, 2021 Share Posted October 31, 2021 Гадински, глей кво ми пристигна днес. Баси, очертава се цяла седмица яко "моделиране". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted October 31, 2021 Author Share Posted October 31, 2021 Яко! Същият Мустанг е и на снимката по-горе. Ама да знаеш, че не е моделче за съвсем начинаещи, поне що се отнася до боята. Цялото чудо е в металици (два или три цвята), освен носовата част. Тоест, всяко гафене в подготовката, дори и съвсем незабележимо. После ще грейва като марсилски бардак в петък вечер. За вътрешните части те съветвам да ползваш жълто-зеления цинкхромат (FS34151), синьо-зеленият не е за тези самолети. Интериорът е в маслено зеленото на ЮСАФ, въпреки, че често дават едно тъпо тревисто зелено. Ще ти трябва и някакво ръздиво-кафяво (ексхауст ръст) за кожените части. Което после ако продължиш със самолетчета, ще ти върши чудна работа по ауспусите. За основният алуминий те съветвам да загърбиш указанията в книжката и за използваш това, заедно с това. Ще ахнеш от резултата! П.п. Само я карай много внимателно с базата! Само една ръка и то наведнъж за конкретната част. Избягвай да наслояваш база, че става неприятно после. Изчакваш поне една вечер след базата, преди да започнеш с алуминия. Него вече може да го наслояваш, но само след почти пълното изсъхване на предния слой. Препоръчвам да потренираш на някоя гладка повърхност, преди да пристъпиш към боядисването. П.п.2 Скоро и от мен ще има картинки от етапите на работа по МЕ 262 А1. Тъкмо приключих кокпита и му направих чипинг. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted November 1, 2021 Share Posted November 1, 2021 Мдам, аз затова го взех Мустанга, пък и беше на някаква прИмоция за 30 кинта и нямаше как да го пропусна. Но като приключа със Сатурн-а ще се заема първо със Совалката и тоя Мустанг ще го оставя за по-късно, като натрупам повече опит и мат'ряли. За Черния петък съм се загледал в разни корабчета и като нищо мога да отнеса нещо, ако ми хареса. Някакъв самолетоносач например. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted July 17, 2022 Share Posted July 17, 2022 19 hours ago, vikktor said: този двигател май е същия като на моя Range Rover. И там де виждат буталата. Наистина е много яко. осветлението сам ли ще го правиш или готовите led китове, които продават за маса пари? Викам да се прехвърлим в тази тема. Значи за 20 кинта от Амазон си поръчах 60 минатюрни светодиода с различен цвят и смятам тях да използвам и то не само за този проект. Успях вече да пробия по две дупки на съответното място на фаровете и съм доволен от резултата. Сега чакам светодиодите да пристигнат за да ги залепя отзад и да продължа сглобяването. По-късно ще пусна и малко снимки от мода. Едит: Ето как ще изглеждат фаровете. Чудя се дали да не продължа с дупките и да издълбая контура на DRL-ите с дремела, ама ми се вижда голяма играчка. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted July 18, 2022 Share Posted July 18, 2022 А с ракетите какво стана, така и не показа краен резултат? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted July 18, 2022 Share Posted July 18, 2022 7 hours ago, mIRCata said: А с ракетите какво стана, така и не показа краен резултат? С боядисването ударих на камък. Когато сложих прайма така се размириса стаята, пък и апартамента, че жената щеше да ме изхвърли барабар с ракетите. Сега чакам малко да хванат жегите при нас, за да се опитам да довърша нещата при широко отворени прозорци. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted July 20, 2022 Share Posted July 20, 2022 Много готин блог пост който трябва да бъде споделен според мен И тази тема ми се вижда най-близка RC Submarine 4.0 – blog post series | Brick Experiment Channel (wordpress.com) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted July 23, 2022 Share Posted July 23, 2022 Значи реших проблема с DRL-ите (да са живи и здрави братята китайци). Ще използвам гъвкави и миниатюрни 3V LED filaments. Поръчах един пакет от Алиекспрес, в който парчетата са с дължина 38мм, демек точно колкото ми трябва за да ги залепя външно по жълтия контур и да вкарам електродите през дупки в двата края. Единствения проблем е, че сега съм запецнал със сглобката, защото трябва да ги чакам тия щуротии да дойдат от Китай (някъде към средата на август). Но пък ефекта ще е убийствен, почти като при истинския таралясник. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 Най-накрая ми остана малко време днес за да направя мода с китайските гъвкави LED Strips, които получих наскоро. Ефекта се оказа убийствен. Заслужаваше си чакането! ПП. Разбира се стърчащите жици ще бъдат надлежно скрити в крайния вариант. Всичко се захранва от една 2.7V Li-Ion плоска батерия. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.