Jump to content
BulForum.com

Integrated Amplifiers


w00x

Recommended Posts

Започнах да се замислям за добавянето на стерео усилвател към домашното си кино.

Ресиверът ми има изход за пред-усилвател, на който мога да свържа стерео усилвател за предните 2 канала.

Чудя се обаче дали има някакъв смисъл. Прекалено много хора се превъзнасят по различни елементи от аудио системите. Аудио общността е най-претенциозната сбирщина сноби, която съм виждал. :D В повечето случаи чуват неща, които дори хората записващи музиката не са целяли да сложат в песента. Един такъв пример е с DAC-овете...

Та, някой сравнявал ли е 2 усилвателя на A/B тест? Усеща ли се значителна разлика?
Някой с по-дълбоки знания дали може да каже от къде точно идва тази разлика в звука?

 

Интересно ми е да чуя дали ще има разлика в качеството на звука между ресивера ми (Denon X3500) и един хубав стерео усилвател.

 

Жалко, че Midex го няма тук..

Има една добра оферта за Naim 5si за 1200лв в момента и ѝ се чудя... Както и за един Krell I300 за 1500лв.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Като човек с инженерен бекграунд с 5 години опит в индустрията на най-високо ниво, и потребител на доста ниско ниво мога да потвърдя наблюденията ти за снобарството на аудиофилите. Огромна част от тях са ирационално претенциозни (т.е. нулево разбиране на физиката на нещата).

 

Като всяка система и тук важи правилото за всяка система, че най-слабото място на системата определя общото и качество. Отношението между последните промили на качеството и цената, която трябва да платиш е брутално и като аматьор консуматор бих казал, че далеч не си струва.

 

Всяка една модерна аудио система се състои от следните звена цифров източник (т.е. файла, който слушаш) -> евенетуално прекодиране (това го няма в хай-енда, всичко е lossless) -> евентуално, допълнителна обработка (най-често еквализация, но не само) -> преобразуване на цифровия сигнал в аналогов - > предусилватели -> пак обработка -> усилватели -> монитори/слушалки -> помещение -> ухо./слух +

 

Ще се опитам да опиша факторите, от които зависи качеството на всяка стъпка:

1) цифров източник и прекодиране - тук зависиш от това до колко има загуба от компресия и от загуба на качество при процеса на цифровизирането. От това се интересуват по-скоро хората правещи музиката и, за да не задълбаваме, приемаме че слушаш на оригиналния семпъл и бит рейт.

2) обработка - това звено е коригиращо на всичко и в добрия случай не би трябвало да го има

3) преобразуване на цифровия сигнал в аналогов - това е много дебела тема, но ако трябва да я опростя, бих казал, че имаш два фактора - синхронизация и DAC чиповете. В ниския сегмент куца доста.

4) предусилватели и схемата от DAC-а до тях - тук всичко е въпрос на Signal/Noise пропорция. В съвременните хай-енд решения, тук на практика имаш линейно отношение (аудиофилите, естествено си измислят всякакви езотерики).

5) силови усилватели - тук също нещата са като горе, но просто несъвършенствата се "усилват". Тук се намесват и кабелите, но проблемите с тях са в пъти по-малки от колкото хората си мислят. Също така поради характера на схемотехниката и компонентите вътре, може да имаш повечко изкривяване. Хай-енда отново е ок, дори за тренирано ухо.

6) обработка - тук пак като горе, целта е по-скоро корекция и не би трябвало да я има в добрия случай. Разбира се, доста хора харесват добавените хармоници от, например лампова схемотехника, но това не е отговаря на "творческото решение" на създателя на музиката.

7) монитори/слушалки - динамика. Тук реално възникват най-големите разлики, тъй като дори до ден днешен, технологията е далеч от теоретично иделаната. Затова и повечето хора, дори на най-базово ниво инвестират първо тук.

8) помещение - тук, дори повече от предния случай има огромни разлики. Освен класическите акустични методи, съществуват доста напреднали софтуерни решения третиращи проблема в т. 2)

9) Слух - възрастта влияе сериозно на чуваемостта, има разлика и в акустиката на ушната мида, но не знам как човек би могъл да промени това. Тук бих добавил и другите ефекти спомагащи общото усещане (бас върху тялото), но за това бих казал, че и ниския сегмент е съвсем ок (тук бих приел, че някой с правилната теория има шанс да ме обори).

 

Конкретно за твоя въпрос, в зависимост от сетъпа, зависи от от 3)-4) при ресивъра и 5) при усилвателя. Евентуално можеш да направиш решение където пращаш директно синхронизиран цифров сигнал към DAC с усилвател и тогава 3), 4) и 5) ще са там.

 

Аз мога да кажа, че за мен, при абсолютно балъшки сетъп mp3 -> хай-енд DAC със слушалков усилвател -> 100лв слушалки има сериозна чуваема разлика. Като съвет бих казал, да се фокусираш в/у това, което е най-далече от средното ниво. Обикновено при домашни сетъпи това е 4, 7, 8. Като 7 и 8 стават супер скъпи в горния диапазон.

 

 

Edited by JDFU
Link to comment
Share on other sites

Благодаря ти за детайлния отговор. Повечето неща ми бяха ясни като цяло.
Това, което не мога да си отговоря обаче е, дали има разлика между стерео усилвател А за 1200лв и стерео усилвател Б, също за 1200лв. И ако "Да", от чисто техническа гледна точка, кой елемент в усилвателя може да създаде въпросната разлика. Както и до каква степен може да повлияе въпросния елемент върху нещото, което променя.

 

Не съм изобщо технически грамотен по темата и не мога да дам конкретен пример. Да речем, че ставаше въпрос за компютри.
Например: Охлаждането на един и същи модел видео карта от различен производител, може да повлияе на производителността като държи компонентите по-хладни и по-производителни.

При стерео усилвателите (от по-висок клас), сравнено с AV ресиверите (от среден клас, като моя), кой компонент и по какъв начин може да доведе до осезаемо по-добро качество на звука. И има ли такъв компонент изобщо?

Link to comment
Share on other sites

Ако говорим единствено за аналоговата схемотехника, отговора е "цялата схема" вкл. толерансите на всеки един компонент играят до най-тъпия резистор т.е "не, няма такъв компонент". Моите наблюдения са, че в класовете от среден нагоре, общо взето на сходна цена получаваш сходно качество. Това не е cutting edge технология и отдавна всичко е измислено и общо взето решенията са базирани на бизнес сценарий, а инженеринга следва заданието.

Link to comment
Share on other sites

Ясно. Благодаря ти за отговора. Значи наистина има компоненти, които могат да променят звука с различните усилватели и нещата не опират само до "изчистване на смущения", както аз си мислех.

Сега очаквам да се появи някой, който има сносен стерео усилвател, който би ми заел за няколко дни, за да чуя евентуалната разлика в звученето (или липсата ѝ). :D В замяна давам 2 чифта хубави слушалки за прослушване. :D

Link to comment
Share on other sites

Винаги съм се чудел на хората, ползващи съраунд системи. Истински съраунд звук може да получиш само ако вкараш истински съраунд сигнал (6.1 ch input или по оптика). След като вкарваш стерео сигнал, какъв резултат очакваш? Някакъв софтуер да го разхвърли по съраунд изходите?
Имам дърт, но прекрасен ресивър Sony STR-DB840 QS, който ползвам само и единствено в режим стерео А/В с 4 здрави колони. Дори и през ум не ми минава да ползвам съраунда.

e94d7bbda0055dc9c85b55222f04b33d.jpg.4d2fd3f68afcae72237446dbd11f1e8e.jpg

 

 

Твоят Денон е много добър. Няма ли режим в който някой от съраунд изходите да става "В"?

Link to comment
Share on other sites

Аз не слушам стерео сигнал на съраунд колоните. Съраунд колоните са за игри и филми. Стерео звук слушам само на предните 2 озвучителни тела. :) Истински съраунд звук си вкарвам през HDMI.

Има режим, в който мога да изкарам предните говорители през допълнителен усилвател с евентуална цел подобряване на сигнала. Това, което обмислям да направя ако има смисъл.

Има и режим, при който мога да закача 2-ри чифт предни тонкони и да слушам A, B или А+B. Защо да го правя обаче? :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, w00x said:

Съраунд колоните са за игри и филми.

 

Нека да добавим концерти и спортни предавания :)

... и разбира се музика, която си е създадена със съраунд звук.

Link to comment
Share on other sites

Да де. Имах предвид "съдържание, което си е оригинално със съраунд звук", но написах само игри и филми, тъй като моята употреба е такава.
За тези, които си споменал, дори не бях се сетил, защото са ми чужди. :)

Link to comment
Share on other sites

Ако знаеш само от колко време съм изпаднал в твоята чуденка....С тази разлика, че аз искам да "изхвърля" стария ресивър и да се снабдя със стерео усилвател...

Много е важно да направиш пасването на усилвателя към ОТ-тата или обратно....Слушане му е майката....Толкова много ровене из нета съм направил и според потребителски мнения, както и лични изводи, съм се спрял на NAD или Yamaha за моите Zensor 3. Все още се лутам из моделите, но поне сведох марките до две. :lol:

Теоретично клас А е най-читавото, но за да имаш достатъчно мощност не знам какво животно трябва да е...Масовките са AB и D..

 

Link to comment
Share on other sites

Трудно е това напасване на моделите. Трябва да поръчвам онлайн количества и да връщам в 14 дневния период. Нещо, което не искам да правя. Много магазини в чужбина имат демо период за аудио техника, за да си я чуеш у вас. Тук обаче ..... 

 

За моите е лесно, защото Naim и Focal са на една и съща фирма вече, и съответно за моите Aria се препоръчва Naim 5Si. :) В Musicworld в София ги има закачени дори. Моите тонколони към този усилвател. Като ходих да слушам колоните го забелязах. Нямаше как да пускам музика от Spotify или USB обаче и трябваше да слушам Focal Aria 926 в другата стая. Иначе щях да имам идеална представа как звучат тонколоните закачени към конкретния усилвател.

Аз първо искам да видя дали си заслужава обаче, преди да се вглъбявам в търсене и четене на информация. :) За целта трябва да закача един стерео усилвател за няколко дни и да направя сравнение с ресивера. Ако няма разлика, добавянето на усилвател към системата ще е само за престиж и нищо друго.

Link to comment
Share on other sites

5si-то ще е достатъчен ли за 906? Нали такива бяха или бъркам?

Аз предпочитам мощността да е по-висока от тази посочена за ОТ.

В Бг е трудна работа с прослушването, особено на нова техника от магазина. Все те гледат на криво, ако искаш да послушаш разни компоненти.... А онлайн не си е работа... 

Link to comment
Share on other sites

Достатъчен ще е. Поне това пише на страницата на Naim. :) Повече от 60W на канал, отивам към 5000лв. за усилвател, което просто НЯМА как да се случи. :D

 

Да, много е досадно. Чувствам се като натрапник, а не като някой, който ще купува компонент за 1000-2000-3000лв. Ужасно. Вместо да си счупят краката да ми показват....


Хубавото е, че тези вече са накачени, та поне него мога да чуя ако се дотътря до магазина. Това е ако този в обявите е все още наличен де, че 2200-2700лв за чисто нов няма как да стане да дам. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ангел, измъдри ли нещо?

Аз вече съм на границата.... :online2long:

Свел съм нещата до тук:

Вариант 1:

NAD C368 - с едно леко надграждане става и мрежов стриймър - тотал в цената с надграждането - 2700 лв. Надхвърля ми бюджета но да кажем, че ще може да се намери и по-евтино.....Клас D, ама били го развили много добре и стигал до качество на звука като AB-то....Отзивите са противоречиви. Проблема е мощността - 80W на канал. Колоните са ми 6ohm, 88dB, 125W - определено им трябва по-сериозна мощ за да се раздвижат добре. В момента все още се мъча с един ресивър на Пайнер VSX-416, който посмъртно не вади 100W на канал, каквато му е спецификацията...

Вариант 2:

Marantz PM7000N - има си всичко, няма да надграждам нищо. Клас AB..Много награди, много нещо и много добри отзиви, ама пак слаб. На 6 ома, ще вади към 70W на канал...Излиза към 2000 лв.

Вариант 3:

Yamaha A-S701 - чист интегриран AB усилвател с DAC, достатъчна мощност и с предимно много добри отзиви, с конкретни оплаквания от DAC-а, но така или иначе, ще добавя мрежов предусилвател/стриймър и ще го ползвам в PURE DIRECT режима...примерно този. , така че вградения DAC не ме притеснява...Тук също тотала отива към 2000 лв.

 

Струва ми се, че има леко надценяване в стойността на NAD...А и е с по-лоши отзиви от Marantz-а..Не знам. Май клоня най-вече към Ямахата...Дай няк'ви съвети. Слушал ли си нещо от изброените марки...? Да дадеш и твоите 5 ст'инки по въпроса...

Знам, че трябва да ходя слушам, ама сега не може...то и по принцип не е много възможно де. Предполагам в София все някъде ще ми пуснат нещо. Лошото е, че няма да мога да намеря трите модела в един магазин, за да ги чуя при еднакви условия и май ще залагам само на четенето на хартия...

Link to comment
Share on other sites

Ако гледаш Marantz защо не погледнеш този: https://topaudiovideo.bg/621-marantz-pm8006

Аз го обмислях. Все можеш да си вземеш някакъв отделен стриймър за 100-200лв, който ще върши същата работа като вградените. :)

 

За 2400лв в олх или базар има Naim Nait XS2.

За 2400лв в един онлайн магазин има Hegel H80. Същия го има мострена бройка в Технополис Варна за 1999лв. Обадих се да питам дали е мострен. Мострен е. :)

 

Нищо не съм слушал. Нито един интегриран усилвател.

Проблемът наистина е в това, че няма как да се чуят и трябва да се чете предимно.

Аз се спрях на Hegel H90. Не съм го поръчал още. Дебна го и тия дни ще го поръчам, но ще ми го донесат чак Юни, евентуално. Ако светът не се е свършил до тогава.

Link to comment
Share on other sites

Пичуи, аз си изнамерих един FineArts by Grundig. 2х70 вата на 4 ома за смешни пари и с уникален звук. Няма мрежови свързаности и други такива екстри, но пък свири уникално. Мисълта ми е, като си вземете вашите усилватели от 2К+ пари, обадете се да ги сравним и ще видите, че Грундига по нищо не отстъпва като звук. 

Link to comment
Share on other sites

Аз съм навит. :) Само да го взема първо. Аз и не съм го чувал де. На сляпо купувам. По ревюта. Един подобен тест ще ми бъде много интересен.

С моя усилвател да дойда при теб или с твоя усилвател ще дойдеш при мен? :D

Или и двамата с магданозчо да вземем усилвателите и да дойдем при теб на гости за час и нещо да сравняваме, да слушаме музика и да пием Кока Кола? :D

Link to comment
Share on other sites

Като минат карантините ще направим теста. Ама кока кола-та ще си я пиеш ти, ние с Магданозчо може да го ударим на по твърдо :)

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Mockingbird said:

 

От тези, аз също бих се замислил най-вече за Ямахата. Имал съм много допир с тая марка и никога не ме е разочаровала с нещо.

Link to comment
Share on other sites

Може, може.. За твърдото...:)

Иначе по темата, не става въпрос за свързаности, вероятно ще купувам отделно мрежово устройство, не става и въпрос за скъпо/евтино... 

Първо, търся усилвател подходящ за моите колони. Класифициран с определен тип звучене... Да го наречем "топло" или "ярко".  В тази категория попадат изброените марки. Сега ще се разчета за Хегела.. Да видим какво се говори за него. 

Второ, за втора ръчка машини съм леко резервиран... Посменил съм в годините разни усилватели и нови, и втора ръка, също така съм се нагледал на разни изпълнения.... Може би ако познавам машината и човека бих купил... 

Трето, търся си по-висок клас HiFi звучене, леко аудифилско даже... Бюджета в момента не достига за по-сериозно аудиофилене... Иначеее, лампите зоват... :bgrin: Може би в бъдещ план.... 

Link to comment
Share on other sites

Топло и ярко май са определения на два коренно различни типа звучене. Или поне аз така си ги представям. :)

 

Като търсиш висок клас защо не погледнеш 8ма серия маранц? На същата цена е. Така или иначе искаш отделен стриймър 

Link to comment
Share on other sites

Ярко в смисъла на ярко от топлина... Не знам как да го обясня.... Иначе да, две различни звученета сами по себе си. 

Шшшшт, тихо ся, четем за Хегела още.... :lol: къде с тая 8-ма серия.... 

Link to comment
Share on other sites

8-ма серия е на цената на 7-та серия, която гледаш. 1999лв. Просто 7-та серия има стриймър, който 8-та няма и който ти не искаш да ползваш така или иначе.

8-ма серия би трябвало да е значително по-добър продукт.

Link to comment
Share on other sites

Бравос! Аз се отказвам от него. Извън бюджетен ми е. Иначе е добър, поне на хартия. 

Мисля си за Маранца или Ямахата плюс стриймър.

НАД-а отпада. Първо ми е извън бюджета в к-кт със мрежовия модул и второ има по-лоши отзиви от другите два. Ще ходя да слушам някъде.... Нека отмине ситуацията. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...