Antares Posted January 23 Share Posted January 23 7 hours ago, w00x said: В Пловдив между другото също стигаш по-бързо с колело. Последната ми присъствена работа беше до Панаира - с колелого сутрин бях по-бързо. Само че тук имаме екстрата да делим пътища с пловдивски шофьори, което си е опасно за живота. Също и бях постоянно болен с постоянна кашлица, докато не си купих филтрираща маска. Чийто филтър след 4-5 месеца изглеждаше все едно съм я ползвал в склад за въглища. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted January 23 Share Posted January 23 (edited) 7 hours ago, w00x said: А, да се направят широки улици и после да се стесняват, като се "реши проблема" с колите? Как ще решиш проблема с по широките улици до ниво, при което ще трябва да ги стесняваш? Такова градоустройство не съм срещал до момента. Автомобилите не са проблем сами по себе си. Скупчването на автомобили е проблемът. Къде ги видя тия 6 лентови булеварди и вътрешни магистрали в метрополитния център на Париж? Освен ако не броиш и вело алеите към лентите. Аз не ги броя. Аз го обикалях целия на колело и стигах по-бързо от колите. Само метрото на дълги разстояния се движеше по-ефикасно от велосипеда. Изглежда местните споделяха наблюденията ми, защото на светофарите имаше повече велосипеди, отколкото други превозни средства. А месечният абонамент за велосипед ако живееш там е 10-30 евро, според това колко често използваш и на какви разстояния. И нека все пак не забравяме, че сравняваме град с популация от 11 милиона (без туристите) с такъв с популация от 400 000. Тогава ситуацията изглежда още по-абсурдна. Искаш да кажеш например, че по бул. Южен а.к.а. Ал.Стамболийски ще се движат по-зле ако стане 4 лентов отколкото е сега? Хайде стига глупости. Естествено, че ако имаш повече ленти движението ще се облекчи, а стеснение винаги ще има, това обаче не е никаква пречка да разшириш, където може. Скупчването става, точно щото улиците на тесни и нямат пропускливост. Да, моя грешка понеже велоалеята е доста широка. Ама не, че французите и не караха по нея, масово пресичаха и на червено, където им дойде, ама все пак нали са бунтари. Иначе хотела ни беше на 10 минути пеш от триумфалната арка и си имаше градска магистрала, то как не си го видял не знам. Да града е голям, но има и инфраструктура, не мислят само кое да направят пешеходна зона. Това е приложимо, където имат инфраструктура, ние нямаме та първо трябва да я направим, тогава вече може да затворим и по-голяма част от центъра. Edited January 23 by jozo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evropata Posted January 23 Share Posted January 23 То тази "градска" магистрала е по-скоро околовръстния ринг на Париж "la Périphérique", а не "булевард" в града. На който ограничението е дори 70 км/ч, та не е баш "магистрала" То същата има и около Прага например, същото ще трябва да бъде и нашето "велико" околовръстно от по 1 лента в посока. Та нека не бъркаме този тип пътища с огромни булеварди и прочее. Французите и в частност парижани, за които става въпрос, както се казва имат един голям булевард в центъра и това е Шан-з-Елизе. Другите са буквално двулентови и в някои случаи еднопосочни. И да, доказано че, че с трафика борбата не е с увеличаване/разширяване на съществуващата пътна мрежа. Това води неминуемо и до увеличаване на трафика. По-скоро в големите европейски градове се въвеждат ограничения на скоростта, забрана за определени категории автомобили, абсолютна забрана за автомобили и т.н. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted January 23 Share Posted January 23 Но първо трябва да има добре работещ градски транспорт. Чак тогава може да се заиграват с ограничения за автомобилите Конкретно Париж има доста тежък трафик, но ме кефят с моторчетата си, движат се като малки армии В Прага трафика също е тежък в пиковите часове. А публичният транспорт е чудесен. Но поне са налице ключовите неща. Публичният транспорт работи добре. В началото на града има големи и евтини паркинги за идващите от събърба, поставени до метро станции. Съответно лошият трафик може сам да те мотивира да си оставиш колата и да седнеш в метрото. За мен работеше в един период. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evropata Posted January 23 Share Posted January 23 Да, то това за градския транспорт е ясно. Просто исках да кажа, че с големи и нови булеварди за повече автомобили не се решават проблеми с трафик, задръствания и мръсен въздух. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted January 23 Share Posted January 23 Аз не мисля, че някога нещо с (гр)адския транспорт ще се промени, докато основната му цел тук е да е хранилка на фирми на "наши хора". Още си спомням как умишлено се затриха тролеите, за да има повече храна за частниците, с които се "конкурираха". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted January 23 Share Posted January 23 Да, но без градски транспорт няма как да се случат нещата. От друга страна, града е сравнително малък и концентриран, което не помага особено на цялата ситуация. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted January 23 Share Posted January 23 1 hour ago, ARPAnet said: От друга страна, града е сравнително малък и концентриран Което имам чувството, че по никакъв начин не се отразява от хората, отговорни за градоустройствения план. Изчезват еднофамилни къщи, на тяхно място се появяват 4-5-6 етажни сгради (разбира се с максимум по 1-2 гаража) и някакси никой не се сеща, че така положението става още по-зле. И малката, тясна квартална уличка магически трябва да побере автомобилите на всичките новодомци. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 23 Share Posted January 23 (edited) 24 minutes ago, Antares said: Което имам чувството, че по никакъв начин не се отразява от хората, отговорни за градоустройствения план. Изчезват еднофамилни къщи, на тяхно място се появяват 4-5-6 етажни сгради (разбира се с максимум по 1-2 гаража) и някакси никой не се сеща, че така положението става още по-зле. И малката, тясна квартална уличка магически трябва да побере автомобилите на всичките новодомци. Ако строиш 6 етажна сграда сега. Длъжен ли си да осигуриш парко места на живущите. Не говоря за гаражи специално, а къде да си паркират колите. Нещо много голям чеп е с това паркиране. Аз съм живял в един апартамент тука, бая хора живеят по жилищни комплекси... Къде малки, къде големи ама не помня проблем с паркиране. Нашия апартамент е с две спални - имаме две парко места. Ташака е много тегав да си купиш апартамент(в Бг) и да те принудят да изкихаш още 30 хилки за едно жалко парко място... Законно ли е това като цяло... Един път вече спечелих дело срещу строител-"мутрауонаби"... Да видим дали ще има второ. Edited January 23 by DON_CHEFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 23 Share Posted January 23 39 minutes ago, DON_CHEFO said: Ако строиш 6 етажна сграда сега. Длъжен ли си да осигуриш парко места на живущите. Не говоря за гаражи специално, а къде да си паркират колите. Нещо много голям чеп е с това паркиране. Аз съм живял в един апартамент тука, бая хора живеят по жилищни комплекси... Къде малки, къде големи ама не помня проблем с паркиране. Нашия апартамент е с две спални - имаме две парко места. Ташака е много тегав да си купиш апартамент(в Бг) и да те принудят да изкихаш още 30 хилки за едно жалко парко място... Законно ли е това като цяло... Един път вече спечелих дело срещу строител-"мутрауонаби"... Да видим дали ще има второ. Трябва да осигуриш, да. Но само на част, не на всички. Колко се осигуряват дори и те обаче е друг въпрос. Понякога май правят гаражите, получават Акт 16 и ги преправят на търговски площи, от които ще вземат повече пари. Освен това, гаражите се продават отделно. Един гараж в комплекс на майка си райна до гребната база е 50 000 евро. Със закупуването на апартамент не ти се дължи място за паркиране. Трябва да си го купиш отделно и то само ако има налични. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted January 23 Share Posted January 23 8 hours ago, evropata said: То тази "градска" магистрала е по-скоро околовръстния ринг на Париж "la Périphérique", а не "булевард" в града. На който ограничението е дори 70 км/ч, та не е баш "магистрала" То същата има и около Прага например, същото ще трябва да бъде и нашето "велико" околовръстно от по 1 лента в посока. Та нека не бъркаме този тип пътища с огромни булеварди и прочее. Французите и в частност парижани, за които става въпрос, както се казва имат един голям булевард в центъра и това е Шан-з-Елизе. Другите са буквално двулентови и в някои случаи еднопосочни. И да, доказано че, че с трафика борбата не е с увеличаване/разширяване на съществуващата пътна мрежа. Това води неминуемо и до увеличаване на трафика. По-скоро в големите европейски градове се въвеждат ограничения на скоростта, забрана за определени категории автомобили, абсолютна забрана за автомобили и т.н. Баш за тоя булевард става въпрос. Дори да не караш със 120 да речем по него, той е по 4 ленти в посока на места става 6, където се отклоняваш, с надлези и т.н. не светофари както ще го направят у нас ако някога видим такова. Дори със 70 да е пак се движиш не си чоплиш носа на светофара или да му наслагат през километър 2 кръгово. За градския транспорт аз го зачекнах още в началото. За да има ограничения, трябва да има алтернатива. Обаче при нас всичко е с краката нагоре, дай да направим ограничения, но да няма алтернатива. Както каза Антарес, специално в Пловдив, транспорта обслужва интереси, не граждани и никой не ще да бара там. От областните градове, с които се мерим сме най-зле в това отношение. Относно гаражите промениха нещо законите. Преди можеше да направиш и 10 етажа без 1 гараж или паркомясто. Сега не е точно така, но не знам точно какъв процент трябва да е. Отделно като има къде да паркираш, та файда. Пред вкъщи всеки ден се разправям с някой, дето е "за малко" и седи 3 часа. Преди 1 седмица дигнах с паяка един "брат" от Украйна. Дошъл към 19:30 и се паркирал пред врата ми, аз си идвам от София и няма как да си вкарам колата. Звъня на общинска охрана, да дойде паяк - те били до 19 часа, обадете се в Полицията. Звъня на 4-то РПУ, обяснявам казуса, викат ще го издирим. Да обаче е от Украйна и за това не можем по номера на колата - сори, духай супата. Паркирах се де намеря, сутринта звъня пак да дойде паяк, чакай ся имаме оперативка..... Хеле в 9:45 дойдоха и го отнесоха с паяка ...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deus_pld Posted January 23 Share Posted January 23 2 hours ago, jozo said: ...общинска охрана, да дойде паяк - те били до 19 часа, обадете се в Полицията. Звъня на 4-то РПУ, обяснявам казуса, викат ще го издирим. Да обаче е от Украйна и за това не можем по номера на колата - сори, духай супата. Паркирах се де намеря, сутринта звъня пак да дойде паяк, чакай ся имаме оперативка..... Хеле в 9:45 дойдоха и го отнесоха с паяка ...... Брей, не знаех, че паяка е с работно време, все си мислех, че има дежурен поне един през нощта. Демек, от 19.01ч. вечерта докъм 9 сабаале на другия ден, до след оперативката, аз мога да си паркирам колата абсолютно безплатно и необезпокоявано където и както си реша, без да ме еве за гаражи, входове, знаци и все... Аз това разбрах. Спирам си където си ща и ми дреме на дедовия. После що е пълно с наглеци на всяка крачка. Ми щото може... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 23 Share Posted January 23 И на скобите можеш да спираш. Допреди изборите не можеха да ти направят нищо. Нямали механизъм да отстраняват и глобяват тези, които са спрели на чуждото абонаментно място със скоба. В прав текст ми го казаха и ми се извиниха. Не вярвам нещо да се е променило след това. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted January 24 Share Posted January 24 9 hours ago, deus_pld said: Брей, не знаех, че паяка е с работно време, все си мислех, че има дежурен поне един през нощта. Демек, от 19.01ч. вечерта докъм 9 сабаале на другия ден, до след оперативката, аз мога да си паркирам колата абсолютно безплатно и необезпокоявано където и както си реша, без да ме еве за гаражи, входове, знаци и все... Аз това разбрах. Спирам си където си ща и ми дреме на дедовия. После що е пълно с наглеци на всяка крачка. Ми щото може... Така излиза. Полицията казаха, че по номер на колата могат да издирят собственика и да му се обадят да я премести. Да ама няма жива сила, дето да го накара да дигне телефона, дори и да дигне може и да не дойде. Ако има някой дежурен от общинска охрана може да дойде и да му залепи 20 лв. глоба на стъклото, ама колата ще си остане там и не можеш да влизаш/излизаш. А ако е събота следобяд и неделя съвсем няма кой да свърши нещо, почивен ден. Цирка е пълен... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
earache Posted January 24 Share Posted January 24 Два пъти вече ми звънят от полицията, за кола която е моя, но я кара баща ми. Той бил спрял така, че да можело да се мине. Викам, баща ми, ако жена ми кара дали ще може да мине, как мислиш? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted January 24 Share Posted January 24 Ония ден приятел ми се оплаква именно за това - кола, спряла пред гаража му. Звъни на паяка - напсували го, че звъни късно (23 часа). Звъни в полицията - в прав текст му казал дежурния, че за фиш 20 лева няма да прати никой. Имам подозрението, че тия безполезни циреи ако ги уволним всичките - няма да усетим никаква разлика. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted January 24 Share Posted January 24 17 minutes ago, Antares said: Имам подозрението, че тия безполезни циреи ако ги уволним всичките - няма да усетим никаква разлика. Можем да заимстваме някои практики: Как Грузия рестартира полицията си, (wayback machine) Какво се прави с една необратимо корумпирана система? Тя се изкоренява и се замества с нова. Поне така действаха грузинските власти през 2005 г., когато уволниха практически цялата пътна полиция и рестартираха набирането и обучението на полицаи. ... С мотива, че структурата е толкова прогнила, че ще зарази и новите полицаи, властите взимат решението да уволнят всички 16 000 пътни полицаи наведнъж Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dunc Posted January 24 Share Posted January 24 Ако пред моя гараж така систематично спират някви и не ебават, в един момент ще започна да се гавря с колите им. Само това ще им остави достатъчно траен спомен, за да се научат, че където има знак за гараж, не се спира. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deus_pld Posted January 24 Share Posted January 24 То за това четем/виждаме всеки ден нарязани гуми, счупени чистачки, надрана боя, кирки в капака и прочее идиотщини. Като имаш полиция/общински служби/държава тотално абдикирали от функциите си и неставащи за дори за чеп за каца, в даден момент не издържаш и взимаш нещата в свои ръце. Джунгла. Проблемът е, че подобни ситуации насочват натрупаната негативна енергия на човека към хората около него, вместо да се канализира към истинските виновници. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 24 Share Posted January 24 Ами то канализира и към "виновниците", но го канализира екстремно, тип "Fuck the police". Което също не е продуктивно. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted January 24 Share Posted January 24 Ако сте на подходяща настилка и желаете едни такива https://www.onlinemashini.bg/hidravlichna-pozicionna-kolichka-povdigane-premestvane-avtomobili-hbm-01706/63066 или https://gebotools.bg/collections/колички-за-преместване-на-коли качвате колата и я местите, където ви харесва. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted January 24 Share Posted January 24 48 minutes ago, UzITo said: Ако сте на подходяща настилка и желаете едни такива https://www.onlinemashini.bg/hidravlichna-pozicionna-kolichka-povdigane-premestvane-avtomobili-hbm-01706/63066 или https://gebotools.bg/collections/колички-за-преместване-на-коли качвате колата и я местите, където ви харесва. Да, и трябва да дам 600 лева за минимум две такива, за да свърша работата на тези, на които аз им плащам заплатата... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted January 24 Share Posted January 24 (edited) И с 400 лева може да се оправиш. Едно устройство + двойка колички са достатъчни. *** По темата за полицията: "Да се популяризира обликът на полицая". Как Съюзът на писателите не успя да се споразумее с МВР "Да се популяризира чрез литературни произведения съвременният облик на служителите в правоохранителните органи". Тази благородна идея със социалистически привкус се е родила от среща между представители на Съюза на българските писатели и зам.-министъра на вътрешните работи Любомир Йосифов. Двете страни са се договорили за подписване на „рамково споразумение“, за да могат писателите да запретнат ръкави и да творят в криминалния жанр, представяйки образа на съвременния полицай. Отдавна не се бях смял толкова много. Върнаха ме десетилетия назад Edited January 24 by plameni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted January 24 Share Posted January 24 1 hour ago, plameni said: По темата за полицията: Готови са на всичко, но не и да работят... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 24 Share Posted January 24 Вие се ебавате... Чета и рева. Не мога да повярвам, че паяка бил с работно време бахахаха. Ебати цирка. 100 про всичката тая тъпотия се прави целенасочено да се види колко може да търпи населението.... Вече 36 години и продължава Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.