Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

  • Replies 14.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

19 hours ago, Triti said:

Също ще отразя положително и ако успееш да не класираш погледа ми, който си въобразил, че имам, като ограничен или било то какъв друг.

Като цяло коментирам написаното така както е написано и не се опитвам да навлизам в гадаене на това как вътрешното усещане на автора се различава от текста му. :) 

Link to comment
Share on other sites

Арпа, преценката ти на моето повествование е субективна. Въобразяваш си идеи, които ми вменяваш, на всичкото отгоре. За българите, живеещи в чужбина мога да напиша далеч по-груби нарицателни. Примерно "българяни", "предатели", "търсачи на лесното", "индивиди, на които привидно им пука за България" и прочее. Пиша ги сега, за да видиш, че не ми липсва речников запас по темата. И за да не ползвам такива изрази, значи отношението ми към тези хора е положително. Не се деля с тях! Ти как си разбрал, че се деля, за мен е неведомо умозаключение. 

Моля следващият път, когато решиш, че нещо съм реално написала, пак да провериш дали е така. ;)

 

По темата с промишления ток. Имам някакви показания на допълнителния електромер, към машината. Показанията са от началото на април, 2024 до началото на януари, 2025. Тези показания са с натрупване и показват близо 200 квч. Проблемът ми е следният. Не зная кой е доставчикът на електричество в този район и изобщо не мога да сметна разхода, като пари, тъй като дори не зная каква сума сме платили за този конкретен уред. Представях си, като един отявлен аритмолог ( ;) ), че ако знам цената на 1 квч. ще мога да пресметна стойността на изразходения ток за този период, да получа средна цена и съответно да я покачвам % когато/ако тя се покачи. 

Ако има друг начин да сметна този разход, моля кажете го?! 

Втора редакция.

Нищо не казвате за новата мода във виртуалното хм... "общуване". Мои познати, които много "ръчкат" такива платформи, казват, че онлифенс било демоде вече, новата звезда е findom. 

Не бързайте да скачате там, преди да имате мнение за тази тенденция. Не мога да им разбера идеологията и това си е. Разчитам на вас, ако разбирате повече. ;)

Edited by Triti
Link to comment
Share on other sites

Whores will be whores. Onlyfans, Findon, все си показват карантиите пред целия град за по 5лв на месец. За мен е мистерия как успяват да си вдигат самочувствието при тези обстоятелства. Преди трябваше да изхарча 5лв само за гориво, за да има възможност за някаква снимка по-така. Сега за 5лв (на промоция), може да се види цялата сергия.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, w00x said:

Whores will be whores. Onlyfans, Findon, все си показват карантиите пред целия град за по 5лв на месец. За мен е мистерия как успяват да си вдигат самочувствието при тези обстоятелства. Преди трябваше да изхарча 5лв само за гориво, за да има възможност за някаква снимка по-така. Сега за 5лв (на промоция), може да се види цялата сергия.

Крантия като карантия след време и тя се вмирисва.

On 1/14/2025 at 3:52 PM, Triti said:

Интересното е друго тука. Някой си там, който се изживява като световен разпределител, е взел решение на изключително субективно свое чувство и остави, че мене точно ме е баннал

Сега 7 години ще се жалваш що са те баннали,слагай обиците от иридиум и малко разхода из айдемир направи да се успокоиш.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, jozo said:

Дано измислят нещо за оправяне на трафика ама надали....


Редките случаи, когато карам из града - прави ми впечатление, че доста от булевардите, които не се ремонтират са за ремонт :D С т'ва гербаво качество на ремонтите - докато приключат ремонтите - вече ремонтираното е за ремонт :lol:  Та очаквам града да е една перманентна строителна площадка години наред...

Да, и продължавам да благодартя на де що божества мога да се сетя, че имам опцията да не пътивам до работа всеки ден. Искрено съчувствам на всички съграждани, на които им се налага... Есента имах привилегията да пътувам през ден до село за две седмици и си намразих живота.

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, jozo said:

 

То това дето можеше да се измисли, трябваше да се е измислило вече отдавна. Вече сме past the point of no return.

 

Скоро и по замърсен въздух ще сме на челни позиции за по-продължителни периоди, а не само за по 2-3 дни в годината.

 

Нужните промени са толкова радикални, че никой, никога няма да го направи.

Link to comment
Share on other sites

Те нали наемаха английска фирма, да мисли стратегии, после център за управление на трафика правиха и после не знам какво си. Естествено всичко беше да усвоим едни пари.

 

Като цяло улиците не са предвидени за такъв трафик, местата където може да се разшири не го правят, че много скъпо. Където може се слага светофар, не де мисли да се правят кръстовища на 2 нива. Хайде хубаво сложили светофар, ами да ги управляват, където се налага пускаш по-дълго трафика, зелени вълни...Нищо такова, ако единия светофар е зелен, то на следващия си на червено....

 

Хайде да кажем не е нужно да си с кола, ами градския транспорт? Там е такава тиня, в която няколко поредни управления не искат да барат.... Дадохме едни пари за електронно таксуване на Индра, парите взети таксуване няма. Сега софийската фирма Тикси направи системата, обаче не се пуска в експлоатация. А те все пак имат опит от ГТ в София не им е за сефте. Лятото превозвачите не можеш да ги накараш да пускат климатици, зимата парно. Това иди дойде, до преди няколко месеца имаше 80% неизпълнение на курсове....... Ако чакаш тея автобуси, чакай си с часове. Уж това го оправиха..... И какво избира народа - автомобил, защото друго е такси.

 

Батака е пълен и излизане няма да има скоро време, защото явно има големи интереси на всякъде и няма кой да пипне. За щастие рядко карам в града и ако го правя е рано сутрин или вечер поне да не се ядосвам. В София колкото да се оплакват е друго. Там зора е, че разстоянията са дълги и да има задръстване се движиш полека лека. Тук спираш и висиш без да мърдаш...

Link to comment
Share on other sites

Както каза w00x-a - за да оправим дереджето утре, трябва да почнем... преди 10 години. Ама - такъв е мат'ряла, такива политици произвежда, такива политици избира, така и шофира.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, jozo said:

Те нали наемаха английска фирма, да мисли стратегии, после център за управление на трафика правиха и после не знам какво си. Естествено всичко беше да усвоим едни пари.

 

Като цяло улиците не са предвидени за такъв трафик, местата където може да се разшири не го правят, че много скъпо. Където може се слага светофар, не де мисли да се правят кръстовища на 2 нива. Хайде хубаво сложили светофар, ами да ги управляват, където се налага пускаш по-дълго трафика, зелени вълни...Нищо такова, ако единия светофар е зелен, то на следващия си на червено....

 

Хайде да кажем не е нужно да си с кола, ами градския транспорт? Там е такава тиня, в която няколко поредни управления не искат да барат.... Дадохме едни пари за електронно таксуване на Индра, парите взети таксуване няма. Сега софийската фирма Тикси направи системата, обаче не се пуска в експлоатация. А те все пак имат опит от ГТ в София не им е за сефте. Лятото превозвачите не можеш да ги накараш да пускат климатици, зимата парно. Това иди дойде, до преди няколко месеца имаше 80% неизпълнение на курсове....... Ако чакаш тея автобуси, чакай си с часове. Уж това го оправиха..... И какво избира народа - автомобил, защото друго е такси.

 

Батака е пълен и излизане няма да има скоро време, защото явно има големи интереси на всякъде и няма кой да пипне. За щастие рядко карам в града и ако го правя е рано сутрин или вечер поне да не се ядосвам. В София колкото да се оплакват е друго. Там зора е, че разстоянията са дълги и да има задръстване се движиш полека лека. Тук спираш и висиш без да мърдаш...


Наемаха. Проекти и предложения има. Пари за това се харчат. Тия проекти обаче трябва и да се реализират.

Да припомня пак как изглежда проекта на спечелилата конкурса фирма за преобразяването на площад централен.

 

FORA Chosen to Revitalize Plovdiv's Central Square

FORA_PLOVDIV_2.jpg?1411937110

 


Вместо този хубав и функционален проект, получихме паркинг на хипермаркет. Без колите, но пък осветен подобаващо.

Улиците няма как да се разширят навсякъде, защото се бута другата инфраструктура - тротоарите, а покрай тях и дърветата. В Пловдив ремонт на тротоар или сграда без да се бутне дървото в близост, аз не съм видял. В Берлин, Париж, Рим има в пъти повече зеленина отколкото в Пловдив. И все по-малко ще става тук. Хоп едно дръвче, хоп две и малко по малко - "много мръсен тоя въздух, много шумен и прашен тоя град.".

 

https://trafficnews.bg/plovdiv/obshtinskoto-fbr-sastavi-akt-firmata-chiito-rabotnitsi-333688/

 

Вместо да се променя инфраструктурата, за да се поеме трафика, трябва да се мисли за намаляване на трафика. Ако ще и 4 лентови да станат булевардите, рано или късно идва стеснение, на което се образува задръстване. Дали ще е пресечка, дали ще е подход към някой магазин или паркинг, все едно. Разликата ще е, че вместо 1 или 2 ленти задръстване, ще имаш 4 ленти, в които да си киснеш без да мърдаш.

 

Дори може и по-зле да е, защото ако движението става от 4 на 3 ленти заради тапа на пресечка, ще имаш 1 лента автомобили, която ще иска да влезе в съседната, за да избегне тапата. Така се затапва допълнително и втората лента. От която пък хората ще искат да минат в третата, защото виждат, че втората се затапва заради изнасящите се от първата. Част от колите в третата пък ще видят, че четвъртата върви най-бързо и ще тръгнат към нея, докато друга част ще се мушка в пространствата, които колите от втората лента са освободили, за да се включат колите от първата. "Да направят 5 ленти" ще каже някой? Упражнението ще е същото, но с една добавена лента.

Решението на трафика е в намаляването на броя на лентите, а не в увеличаването им.

Улиците в жилищните квартали се правят по-бавни (с павета и легнали полицаи), паркингът в централните райони се прави скъп за придошли и евтин за живущи, част от улиците се правят пешеходни, изгражда се вело структура, добавят се колелета под наем на ключови места. Градският транспорт се прави дигитален, за да може да се плаща изцяло с карта или приложение на телефона, в което да се вижда и реалното местоположение на автобусите. Както е в Будапеща.

От единия край на центъра, "бул. Хр. Ботев" в района на Сточна гара, до другия край, "бул Марица", е под 30 минути пеша и то при сегашното състояние на улиците. Не живеем в Лондон, все пак.

Като се оправи мобилността, може да се работи и върху облика на грозните кооперации, които изникват или са вече изникнали навсякъде. Както правят в Полша в момента.

 

Гласувайте за w00x за кмет, 2032-ра. :D 

 

1 hour ago, Antares said:

Както каза w00x-a - за да оправим дереджето утре, трябва да почнем... преди 10 години. Ама - такъв е мат'ряла, такива политици произвежда, такива политици избира, така и шофира.


И утре да започнат да го оправят, след 10 години няма да е по-различно. Просто е непоправимо вече. Нужните стъпки за спасяване на облика на града и подобряване качеството на живот са прекалено радикални за българската политика.
6000 години е оцелял тоя град и за 15 години лоши управленски решения му разказаха играта. Поизлъскаха главната улица, 2 съседни улици, 1 капан и една Градска градина и това е. Междувременно, останалата част от града тъне в мръсотия и разруха.

 

А през това време According to Airparif, air quality in Paris has been improving for 15 years

 

pollution

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, w00x said:


Въртят ми се някакви спомени, че бях чел, че преместили сензорите за ФПЧ някъде в покрайнините на града, че на ВСИ-то показвали прекалено завишени стойности :lol: 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Antares said:


Въртят ми се някакви спомени, че бях чел, че преместили сензорите за ФПЧ някъде в покрайнините на града, че на ВСИ-то показвали прекалено завишени стойности :lol: 

На кръстовището на Йегерхофа е в шубраците, където има зеленина https://aqicn.org/station/bulgaria/plovdiv-zh.k.-trakia/#/z/16

Link to comment
Share on other sites

И пак е над нормалните нива. :D Под земята трябва да ги заровят, за да изкарат нормални стойности. Или по покривите на сградите.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, w00x said:

И пак е над нормалните нива. :D Под земята трябва да ги заровят, за да изкарат нормални стойности. Или по покривите на сградите.

По-скоро трябва да са в най-западните точки спрямо вятъра, където има зеленина/гора. Нещо от рода на гребната или преди Пловдив, но не и в селата, че там има много прахоляк от улиците и нивите. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, UzITo said:

...че там има много прахоляк от улиците и нивите. 


...и въглищарниците, с които всички се отопляват зимно време.

Link to comment
Share on other sites

Гербавото управление има закономерност:

усвояване/изкарване/прибиране на максимално пари за минимално време.

 

Това най-лесно се прави с презастрояване.

Презастрояването води до претоварена инфраструктура. 

Просто при огромната плътност на хората няма как да е друго.

 

Сегашния кмет има адски опит в презастрояването, има с години уреждани контакти - така че бъдещите 3 - 4 години ще са като миналите 4 в Тракия.

Яко строене на гета , без никаква визия за бъдещето.

 

Гето е когато плътността на хората влошава определя лошото качество на живот.

Тракия е гето, Кючука е гето, Столипиново е гето, Централен е гето... другите са по пътя към гетото :)

Link to comment
Share on other sites

Няма как да не се разширяват булеварди, все пак града расте. Е дадения Париж например, бях юли месец. Да, имат малки улички, но булевардите са по 3 ленти в поска има вътрешни "магистрали". Разбирам да имаме едно от двете, да затворим центъра, ама нямаме. Та първо трябва да почнем с разширяване, след това да затваряме, защото вече има алтернатива. Не става дай да правим пешеходни зони, пък колите да се спасяват.

 

Другото е градски транспорт, нямаме такъв. Като нямаш такъв, няма как да очакваш, че хората няма да са по колитите. Там е яма, в която никой не иска да бърка в Пловдив, ясно е на всички защо. В Париж си изкарах карта за 1 седмица, която важи за всичко. Возих се на метро, на градската железница, на автобус и на трамвай. Колата не ми липсваше, но имаше четворна алтернатива. Тук алтернативата е само автомобил..

Link to comment
Share on other sites

Вокс, новата мода е съвсем по-различна. Не говорим изобщо за познатите плътски сергии. Тук става дума за финансова доминация, заради създаване на чувство на значимост у подчинения. :blink: Да! Забрави за стандарти и магистрали. Затова питам дали го разбирате. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, jozo said:

Няма как да не се разширяват булеварди, все пак града расте. Е дадения Париж например, бях юли месец. Да, имат малки улички, но булевардите са по 3 ленти в поска има вътрешни "магистрали". Разбирам да имаме едно от двете, да затворим центъра, ама нямаме. Та първо трябва да почнем с разширяване, след това да затваряме, защото вече има алтернатива. Не става дай да правим пешеходни зони, пък колите да се спасяват.

 

Другото е градски транспорт, нямаме такъв. Като нямаш такъв, няма как да очакваш, че хората няма да са по колитите. Там е яма, в която никой не иска да бърка в Пловдив, ясно е на всички защо. В Париж си изкарах карта за 1 седмица, която важи за всичко. Возих се на метро, на градската железница, на автобус и на трамвай. Колата не ми липсваше, но имаше четворна алтернатива. Тук алтернативата е само автомобил..

 

А, да се направят широки улици и после да се стесняват, като се "реши проблема" с колите? Как ще решиш проблема с по широките улици до ниво, при което ще трябва да ги стесняваш? Такова градоустройство не съм срещал до момента. Автомобилите не са проблем сами по себе си. Скупчването на автомобили е проблемът.

 

Къде ги видя тия 6 лентови булеварди и вътрешни магистрали в метрополитния център на Париж? Освен ако не броиш и вело алеите към лентите. Аз не ги броя. Аз го обикалях целия на колело и стигах по-бързо от колите. Само метрото на дълги разстояния се движеше по-ефикасно от велосипеда. Изглежда местните споделяха наблюденията ми, защото на светофарите имаше повече велосипеди, отколкото други превозни средства. А месечният абонамент за велосипед ако живееш там е 10-30 евро, според това колко често използваш и на какви разстояния.

 

И нека все пак не забравяме, че сравняваме град с популация от 11 милиона (без туристите) с такъв с популация от 400 000. Тогава ситуацията изглежда още по-абсурдна.

Link to comment
Share on other sites

On 1/21/2025 at 9:46 AM, w00x said:

@DON_CHEFO Намерих ти къща, нали търсеше.

 

image.png

image.pngimage.pngimage.pngimage.png

Само за 740 000 ЕВРО без ДДС.

Господ здраве да ти дава, че мислиш, че съм чиляк, който има 2 милиона лева да изгори за къща.... 

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...