Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

30 minutes ago, ARPAnet said:

Да, разбирам ако се гледа просто като цена. Влизам, търся най-евтината кола, взимам каквото има, в случая дизел. 

Но според мен поне, това не е заради горивото, а защото предлаганите коли са доста различни. 

Та така

 

Нещото което ме изненадва е количеството импортнати коли от щатите/канада

 


Не е това. Казвам ти, че за последните 3 години е имало 1 или 2 коли с бензинов двигател, които да не са внос от САЩ/Канада, и да са под 40 000лв. Изобщо дори не гледаме километри и ниво на оборудване. А както виждаш и сам, дизелов автомобил с най-високото ниво на оборудване e 31 000лв. Такава цена за бензинов модел ня-ма. Не е и имало за последните 3 години. Така като гледам как се движат цените, няма и да има скоро. Те вместо да падат се покачват...

 

Импортват ги, защото са основно ударени. И докато тази кола тук е била 60-70-80 000лв като нова, там е започвала от 23-25 000 долара и е била към 35 с пълно оборудване.
В mobile.de бензиновите модели (без значение километрите и екстрите) започват от 20 000 евро за най-големия двигател и се движат средно към 25 000 евро. От бизнес гледна точка не им излиза сметката да внасят от Германия явно, затова внасят ударените от САЩ/Канада.

 

-------------------------

 

И като се зааговорихме за коли, някой да е внасял от Германия? Вече обмислям да си взема от там и да си я докарам на ход.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

On 6/28/2024 at 4:34 PM, ARPAnet said:

Нещото което ме изненадва е количеството импортнати коли от щатите/канада


Доколкото съм чел - сравнително лесно ги обявяват за тоталки и се препродават доста евтино. Така реално с транспорта до България идват на сходни цени. И тук идва рисковия момент дали ще уцелиш истинска тоталка (бях гледал такава) или кола с не толкова сериозни проблеми.
Има много марки и модели (моята например), които въобще не достигат до европейския пазар. Отделно и често окомплектовката за американските пазари е много по-добра от това, което имаме в Еропа.

Link to comment
Share on other sites

Особенно ако е на възраст и има някакви щети им е по-лесно да ги обявят за тоталка. В нета излизат много реклами, в които се вижда какво свалят от автовозите. С удар отпред, отзад, отстрани и т.н. После тук ги оправят и ги продават. Доста сериозен бизнес в момента с много играчи. Сами те казват, че няма сметка да се кара кола без щети от там, съответно те карат със щети, като има и изключение, но рядкост.

Link to comment
Share on other sites

И точно това е причината да не искам кола от САЩ/Канада. :)В случая дори го няма бонуса на по-добро оборудване, което Антарес споменава. Предпочитам да дам 7000лв отгоре, вместо да гадая какво ѝ има на тая кола и да излизат проблемите с годините.

Link to comment
Share on other sites

То ако погледнеш и от Европа, вариантите са подобни, с една разлика че от европа вкарват и без щети, но незнаен брой километри. Ако има някоя наистина на реални километри, тя ще е на висока цена.

 

То аз за това съм се спрял на варианта чисто нова на изплащане. Като ще давам пари, поне да знам че съм първия пърдял на тея седалки. Иначе дърта си имам, на която и знам и кътните зъби и не се предава.

Link to comment
Share on other sites

Повечето коли на 3-4 години са дори с остатъчна гаранция. Нама как да са ѝ въртяни километрите. Освен това има доста купувани от България, а не внасяни. Въпреки че понякога го има и парадоксалния момент, в който новата кола е малко по-скъпа от втора употреба на 3 години. Или на съшата цена. Че дори и по-евтина понякога.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, w00x said:

И точно това е причината да не искам кола от САЩ/Канада. :)В случая дори го няма бонуса на по-добро оборудване, което Антарес споменава. Предпочитам да дам 7000лв отгоре, вместо да гадая какво ѝ има на тая кола и да излизат проблемите с годините.

Ако не си купуваш нова кола - риска да попаднеш на същото от Европа е горе-долу същия. Разликата е, че европейските рядко можеш да намериш кой знае каква информация по VIN, докато от Щатите можеш да намериш супер много и подробна информация.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Antares said:


Доколкото съм чел - сравнително лесно ги обявяват за тоталки и се препродават доста евтино. Така реално с транспорта до България идват на сходни цени. И тук идва рисковия момент дали ще уцелиш истинска тоталка (бях гледал такава) или кола с не толкова сериозни проблеми.
Има много марки и модели (моята например), които въобще не достигат до европейския пазар. Отделно и често окомплектовката за американските пазари е много по-добра от това, което имаме в Еропа.

Да, но означава и че се купуват и има интерес. 

Разбирам за модели които ги няма в Европа и са кууул. Но мазда 6ца? Единствено рискуваш да не можеш да намериш някаква глупост в Европа и да трябва да чакаш да ти дойде от щатите. Което би било досадно. 

Щом са и тоталки, още по-зле. Колкото и лесно да ги обявяват, едва ли ще е за една броня или смачкан калник.

Но щом има мераклии :))

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, ARPAnet said:

Да, но означава и че се купуват и има интерес. 

Разбирам за модели които ги няма в Европа и са кууул. Но мазда 6ца? Единствено рискуваш да не можеш да намериш някаква глупост в Европа и да трябва да чакаш да ти дойде от щатите. Което би било досадно. 

Щом са и тоталки, още по-зле. Колкото и лесно да ги обявяват, едва ли ще е за една броня или смачкан калник.

Но щом има мераклии :))

 

 

 

 

И сам видя разликите в цените. Хората искат да спестят едни пари. На повечето не им пука, че са от САЩ/Канада, а холяма част и не се замислят, че може да са били с удари.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, w00x said:

Повечето коли на 3-4 години са дори с остатъчна гаранция. Нама как да са ѝ въртяни километрите. Освен това има доста купувани от България, а не внасяни. Въпреки че понякога го има и парадоксалния момент, в който новата кола е малко по-скъпа от втора употреба на 3 години. Или на съшата цена. Че дори и по-евтина понякога.

И да е купувана тук и на малко километри, пак не е ясно какви са били дертовете. Например сега знам кола на 52000 км със сменена гаранционна скоростна кутия, електромеханичен усилвател и още сумати неща върната на дилъра и той сега я продава за "истинска, само съм сменяне на масло и филтри". Те за това казват хората, че втора ръка кола си е късмет. Може да е на малко километри, пазена и да почне при теб да се троши. Поемаш риска и толкова.

 

А това, че е имала щета не е проблем за мен, зависи как е оправена. Например моята, е удряна навремето отпред в ляво. Беше ясно, понеже на някой елементите в ляво пише с бял маркер, на кирилица "Сценик 1.9 dCi", а моята е 2.0 бензин. Това обаче не ме спря първо да я купя, защото имаше пълна история в Швейцария, а после и да не я спирам вече 9 години.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, ARPAnet said:

Колкото и лесно да ги обявяват, едва ли ще е за една броня или смачкан калник.


Броня и два калника. По VIN данни. Отделно майстора ми я гледа доста обстойно, дига я, тества я за сучене и кривене, настъпва я здраво. Бая търси и не намери за какво да се заяде, а е намирал бая неща на няколко други коли преди това.

Link to comment
Share on other sites

Как се удрят броня и два калника при един инцидент без да се удрят радиатор, капак, фарове и всякакви там пластмаси по муцуната и зад радиатора?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, w00x said:

Как се удрят броня и два калника при един инцидент без да се удрят радиатор, капак, фарове и всякакви там пластмаси по муцуната и зад радиатора?

Е удряни са, разбира се. Вероятно след удара не е била особено красива колата. А и предвид, че е преден ляв и заден десен - вероятно се е въртяла или е била верижна катастрофа. Радиатора е със сигурност сменян, защото в момента е доста по-добър от стоковите (че тия малко прегряват). Вероятно са сменяни и други карантии, възможно е и по окачването да е имало работа.
Една от колите, които гледах като я дигна - си личеше, че е била доста избушена и е била оправяна много по български...

Link to comment
Share on other sites

On 6/30/2024 at 10:10 AM, w00x said:

И точно това е причината да не искам кола от САЩ/Канада. :)В случая дори го няма бонуса на по-добро оборудване, което Антарес споменава. Предпочитам да дам 7000лв отгоре, вместо да гадая какво ѝ има на тая кола и да излизат проблемите с годините.

Около 99.99999% от колите от Европа са с удар или проблем в двигателя. 

Ако се съмняваш - сравни цената на 'кола без удар' в мобиле/бг и във мобиле.де

Как мислиш колите тук са по-евтини от тези в Германия. Може и в Италия да погледнеш - същото е.

 

:) иначе аз имам един приятел с автокъща и един добр познат с луксозна автокъща / от новички Октавии до Бугати/ 

Положението е:

"Тая е хубава - имаше проблем с мотора, оправен е, сложихме и нови дюзи'

Или - тая е много леко удряна - сменил съм сано левите врати и калник.

 

И това според тях са коли 'за приятели'.

Ако не си много, много , ама много в час с нещата - помисли да си платиш на фирма за 'автоподбор'.

Че съм се нагледал на 'хубави коли' дето са целите в ръжда, ама добре замаскирана отдолу. 

И след 1 до 2 години или я подаряваш или даваш доста хиляди за тотално изкърпване.... ако може да стане.

 

Link to comment
Share on other sites

Тази генерализация е малко преувеличена, не смяташ ли?
Твоята кола е от Европа. С удар ли е? С проблемен двигател ли е?
Моята е от Европа и не е нито с удар, нито с проблемен двигател.
С две коли го приближихме тоя 0.00001%. А аз мога да се сетя за още примери на коли на приятели и познати, които не са с удар или проблемен двигател.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
1 hour ago, w00x said:

Тази генерализация е малко преувеличена, не смяташ ли?
Твоята кола е от Европа. С удар ли е? С проблемен двигател ли е?
Моята е от Европа и не е нито с удар, нито с проблемен двигател.
С две коли го приближихме тоя 0.00001%. А аз мога да се сетя за още примери на коли на приятели и познати, които не са с удар или проблемен двигател.

:) да и двете ми коли са с проблеми с двигателя.... а това, че ти не знаеш, не означава , че имаш това което ти се иска :)
:) нали казах имам приятели, а и познати :) професионалисти.

АКО си закупил колата директно от Европа, вероятността е голяма да няма проблеми неизвестни за теб, но "няма здрави хора, има недостатъччно изследвани' - същото е и с колите втора ръка.

Двигател 
може да се направи добре,

но ударена и/или ръждива кола може да се закрепи, но не и направи добре.

Edited by dubo
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Antares said:

Е удряни са, разбира се. Вероятно след удара не е била особено красива колата. А и предвид, че е преден ляв и заден десен - вероятно се е въртяла или е била верижна катастрофа. Радиатора е със сигурност сменян, защото в момента е доста по-добър от стоковите (че тия малко прегряват). Вероятно са сменяни и други карантии, възможно е и по окачването да е имало работа.
Една от колите, които гледах като я дигна - си личеше, че е била доста избушена и е била оправяна много по български...

anchorman-boy-that-escalated-quickly.gif

:D

Щом и майстора е бил доволен значи са си свършили добре работата. Вероятно ще срещнеш рандъм проблем много преди да видиш нещо евентуално свързано с катастрофата :)

13 minutes ago, dubo said:

същото е и с колите втора ръка.

Всъщност с всяка кола на някакви километри. 

 

Честно казано, вероятно помага ако се избере нещо което е популярно, има части, знаят как да го правят в сервизите. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
1 hour ago, dubo said:

:) да и двете ми коли са с проблеми с двигателя.... а това, че ти не знаеш, не означава , че имаш това което ти се иска :)
:) нали казах имам приятели, а и познати :) професионалисти.

АКО си закупил колата директно от Европа, вероятността е голяма да няма проблеми неизвестни за теб, но "няма здрави хора, има недостатъччно изследвани' - същото е и с колите втора ръка.

Двигател 
може да се направи добре,

но ударена и/или ръждива кола може да се закрепи, но не и направи добре.

 

Значи 13 години карам един и същи автомобил и не знам дали има проблем с двигателя или съм го удрял?
Ама какво значение има, че имаш приятели професионалисти? Те могат да коментират единствено автомобилите, които самите те внасят и препродават.

Не могат например да коментират автомобил, които мой приятел е купил от автосалона чисто нов и продава 6 години по-късно. Или се бъркам нещо?
 

Кажи в прав текст какво е твърдението ти. И кажи на тия "професионалисти" кои са им автокъщите, да ги сложа в блеклиста.
Между другото, това което ти описваш, не са професионалисти. Това са търгаши и автоджамбази.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, ARPAnet said:

Честно казано, вероятно помага ако се избере нещо което е популярно, има части, знаят как да го правят в сервизите. 


Или ако избереш нещо по-рядко срещано - да имаш майстор, който ги разбира.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 hours ago, w00x said:

 

Значи 13 години карам един и същи автомобил....

Между другото, това което ти описваш, не са професионалисти. Това са търгаши и автоджамбази.


Май съм се изразил неясно.
Имам предвид :
Колите втора ръка продавани в България от автокъщи ,а има доста неофициални - уж човек си продава кола, ама тоя продава още 3 - до 10 коли и от това се издържа. ТОВА е около 80 до 90 % от автопазара в БГ.

 

Ти по-скоро описваш изключения - втора ръка кола, закупена от първия собственик, като при това не е имал тежък удар или проблем с двигателя.

Е това е изключение :)
 

Edited by dubo
Link to comment
Share on other sites

Колите продавани втора ръка в България от автокъщи са ясни и само някой наивен човечец не би имал едно наум.
На всички вече са им ясни практиките на "професионалистите", като твоите познати.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
8 minutes ago, w00x said:

...
На всички вече са им ясни практиките на "професионалистите", като твоите познати.

Ако една кола в мобиле.бг е по-евтина от всички на подобни км и състояние в мобиле.де , то кой е виновен - тоя дето яде баницата ли, или тоя дето му я дава.

А за колите от автокъщи - около 30% са на реални км и с козметични забележки - одран калник, броня , счупен фар.... но няма кой да ти каже - "остави тая тук, щото от нея ще изкарам само 8к , а гледай оная дето ще изкарам само 2к лв " :)

 

Иначе е НАИСТИНА ЗАБАВНО - като видя бентли, дето от 5 метра личи как са оправяли увиването му около стълб. :)

Edited by dubo
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, dubo said:

то кой е виновен - тоя дето яде баницата ли, или тоя дето му я дава.

 

Това е просто едно удобно оправдание на някой, който вади парите си с измама на други хора.
Да излъжеш някого не е изконно право. Избор е.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...