instinct Posted May 7 Share Posted May 7 (edited) 15 minutes ago, Ferante said: Всъщност в Б-я проблемът е масовото неспазване на правилника за движение по пътищата - изпреварване, несъобразена скорост, и агресивно каране. Не споря с това. Просто в чужбина също не спазват - карат пияни, и т.н. Да ви пускам клипчета от мотористи в щатите, примерно... и другаде. Има, пълно е. Просто имат средно измерено по-малко жертви, защото имат повече пари, вложени в безопасни пътища и автомобили. Тоест, няма смисъл от агитации за правилника, а има нужда от изравнявне на доходите (доколкото знам при нас се работи много ефективно, а заплащането като за тази ефективност изостава спрямо това на запад към четири пъти, май). Motorcyclist With 6 Speeding Points Caught Doing 90 Mph | Motorway Cops: Total Carnage | Chasing: Edited May 7 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted May 7 Share Posted May 7 1 hour ago, instinct said: UK Drink Driving Statistics 2024) А как изглежда същото за България ? 3 пъти по-малко ли пият ? Че смъртността сравнение с Англия е 3 пъти по-висока, 3 пъти, не 15%. 1 hour ago, instinct said: От близките западни държави до нас ни делят отново само 15% разлика. Още по назапад в Европа - една от причините е, че имат повече пари, тоест повече хубави, нови коли, със системи за безопасност, и пътища добре осветени, с маркировка, с настилка и т.н. А с това отношение - проблеми не се решават Успокояваме се, че "може и по-зле" и продължаваме напред Нема нужда да се напъваме, дайте ни повече пари и нещата ще се нагласят. То при нас всеки е поне Фитипалди. Иначе "големите" проблеми ще решаваме. Е как? Нали и там ще се намери някое видео с лош пример Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 7 Share Posted May 7 Това отношение просто показва, че и със западни закони и контрол, там пак има неспазване, пияни каращи, и инциденти. Доколкото виждам от статистиката, цялата тази кампания за пътищата е просто начин да се объркат читателите на новините, и да не знаят те къде именно се получават големите бройки смъртни случаи (примерно, некачествено здравеопазване). 14 minutes ago, ARPAnet said: А как изглежда същото за България ? 3 пъти по-малко ли пият ? Просто три пъти по-лоши пътища и коли има тук. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted May 7 Share Posted May 7 26 minutes ago, instinct said: Не споря с това. Просто в чужбина също не спазват - карат пияни, и т.н. Да ви пускам клипчета от мотористи в щатите, примерно... и другаде. Има, пълно е. Просто имат средно измерено по-малко жертви, защото имат повече пари, вложени в безопасни пътища и автомобили. Тоест, няма смисъл от агитации за правилника, а има нужда от изравнявне на доходите (доколкото знам при нас се работи много ефективно, а заплащането като за тази ефективност изостава спрямо това на запад към четири пъти, май). Motorcyclist With 6 Speeding Points Caught Doing 90 Mph | Motorway Cops: Total Carnage | Chasing: Така е, НО. Първото нещо, което ми казаха като кацнах е... Викай на негрите маймуни да не те убият някъде, не карай пил или друсан, спирай на стоп. Не, че не карат пияни и друсани, но глобата и времето без книжка бъркат много повече в джоба от 30 кинта такси. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted May 7 Share Posted May 7 7 minutes ago, instinct said: Това отношение просто показва, че и със западни закони и контрол, там пак има неспазване, пияни каращи, и инциденти. Но и резултатите са различни, нали? Някъде да се твърди че са перфектни? 9 minutes ago, instinct said: Просто три пъти по-лоши пътища и коли има тук. Ахааа, заради това ли имате по-високо ограничение на скоростта от Чехия примерно? И това ли се решава с пари? В Чехия се кара само с 0.0 промила, иначе си губиш книжката за 6 месеца. А за над 1 промил те съдят и т.н. И за това ли са ви малко парите? Лесно е да не се прави нищо Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 7 Share Posted May 7 44 minutes ago, ARPAnet said: Но и резултатите са различни, нали? Някъде да се твърди че са перфектни? Ясно. Само че причините за разликата са други, а не тези, които си мислиш. И изобщо - въпросният проблем спрямо другите (примерно здравеопазването) - е малък. Съответно - много шум за нищо. 57 minutes ago, ARPAnet said: Ахааа, заради това ли имате по-високо ограничение на скоростта от Чехия примерно? И това ли се решава с пари? В Чехия се кара само с 0.0 промила, иначе си губиш книжката за 6 месеца. А за над 1 промил те съдят и т.н. Като гледам Чехия... и не само нея - първо, не бих я взел за пример, второ - ако дойдете да ви тестват с нашите полеви тестове за алкохол и наркотици, всичките сте "изгорели" : The Czech Republic registered Europe’s highest increase in anti-depressant consumption between 2000 and 2020, Expats.cz reports. The figures came from Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) data cited by Euronews. Europeans are the largest consumers of antidepressant drugs in the world, and use has more than doubled between 2000 and 20w0 in 18 European countries, OECD data shows. Consumption of the drugs remained highest in Iceland, but is now closely followed by Portugal, where use rose 304%. The Czech Republic saw the highest increase - 577%. Despite recording below average use and being one of the largest three countries by population, spending on the pills is highest in Germany, beating out Spain and Italy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted May 7 Share Posted May 7 1 hour ago, DON_CHEFO said: Пиян шофьор затри братовчеда на мой приятел който е тука. Убиеца избяга в Турция. Може и да е давано по новините, че пак е било зверска катастрофа. Като спомена бягство в Турция, май се сещам за случая от новините. 1 hour ago, instinct said: Не споря с това. Просто в чужбина също не спазват - карат пияни, и т.н. Да ви пускам клипчета от мотористи в щатите, примерно... и другаде. Има, пълно е. Просто имат средно измерено по-малко жертви, защото имат повече пари, вложени в безопасни пътища и автомобили. Тоест, няма смисъл от агитации за правилника, а има нужда от изравнявне на доходите (доколкото знам при нас се работи много ефективно, а заплащането като за тази ефективност изостава спрямо това на запад към четири пъти, май). Това дали ниската смъртност се дължи на по-модерни автомобили лесно може да се види по отношението между броя катастрофи и броя загинали. Ако са еднакви в двете държави, теорията ти е невярна. А в САЩ има доста повече шофьори, отколкото в България. Там без кола си загубен на повечето места. 1 hour ago, instinct said: Доколкото виждам от статистиката, цялата тази кампания за пътищата е просто начин да се объркат читателите на новините, и да не знаят те къде именно се получават големите бройки смъртни случаи (примерно, некачествено здравеопазване). Не установихме ли, че проблемът не е в качеството на здравеопазването, а в здравната култура на българите? Следвайки твоята логика, че трябва да се търси по-големия проблем. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 7 Share Posted May 7 (edited) 30 minutes ago, w00x said: Това дали ниската смъртност се дължи на по-модерни автомобили лесно може да се види по отношението между броя катастрофи и броя загинали. Точно това отношение ми направи впечатление в документа във втората връзка, която дадох горе. /страница 24 - Rate per millions persons, Accidents, Killed, Injured/ В мноооооооого държави (Чехия, Германия, Белгия, САЩ, Канада, Португалия, Монако! и т.н.) населението прави в пъти повече катастрофи отколкото у нас. Което говори именно в подкрепа на моята теза. Edited May 7 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted May 8 Share Posted May 8 4 hours ago, instinct said: В мноооооооого държави (Чехия, Германия, Белгия, САЩ, Канада, Португалия, Монако! и т.н.) населението прави в пъти повече катастрофи отколкото у нас. Което говори именно в подкрепа на моята теза. Май нещо бъркаш нещата - на запад се регистрират почти всички ПТП-та, заради каското, докато в БГ за леки птп-та, никой не си играе да ги регистрира и доста често виновният оставя някой лев да не се занимават с Кат. Затова имаш грешното чувство, че на хартия там се блъскат повече. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 8 Share Posted May 8 Мисля, че не си погледнал данните в колонката "injured" (ранени при катастрофа). Имат и в пъти повече ранени от нас при ПТП. Примерно (усреднени данни): Германия - птп 3661, ранени 4722 Чехия - птп 1998, ранени 2537 Белгия - птп 3329, ранени 4242 САЩ - птп 5515, ранени 8447 България - птп 969, ранени 1222 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted May 8 Share Posted May 8 18 minutes ago, instinct said: Мисля, че не си погледнал данните в колонката "injured" (ранени при катастрофа). Имат и в пъти повече ранени от нас при ПТП. Загиналите ще ги сравняваме ли? Или понеже вече ги няма, е излишно да се занимаваме с тях. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 8 Share Posted May 8 (edited) 29 minutes ago, plameni said: Загиналите ще ги сравняваме ли? Като имат нови коли с въздушни възглавници отвсякъде, проверени и работещи, и пътища без дупки и заледявания... - много ясно, че доста от хората оцеляват (и са само с наранявания), въпреки че се блъскат в пъти повече от нас. Въпрос на пари. А и ако сравним - много по-значимо е примерно в здравеопазването колко загиват поради "грешки в лечението". Тази статистика за движението по пътищата само показва (отново), че по медиите въртят откъслечни данни, извадени от контекста. Вместо да погледнат важното. Edited May 8 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted May 8 Share Posted May 8 9 hours ago, Ferante said: Всъщност в Б-я проблемът е масовото неспазване на правилника за движение по пътищата - изпреварване, несъобразена скорост, и агресивно каране. Всъщност в България проблемът е чувството за безнаказаност, което имат почти всички водачи. Нещата, за които могат да те глобят са превишена скорост (по седянки, които обикновено всички знаят, а вече има и Waze) и ако има акция за лов на пияни шофьори. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 8 Share Posted May 8 От цялата информация в таблицата само едно нещо не ми е ясно - как САЩ успяват да са на първо място по всички показатели - имат най-голям и брой катастрофи, и брой загинали, и брой ранени ... като едновременно с това автопаркът им е нов, пътищата са ок, и не се оплакват от липса на силен контрол и глоби за неспазване на закона... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted May 8 Share Posted May 8 11 hours ago, instinct said: Това отношение просто показва, че и със западни закони и контрол, там пак има неспазване, пияни каращи, и инциденти. Разбира се, пак питам - кой ти каза, че са перфектни ? 9 hours ago, instinct said: Като гледам Чехия... и не само нея - първо, не бих я взел за пример, второ - ако дойдете да ви тестват с нашите полеви тестове за алкохол и наркотици, всичките сте "изгорели" : The Czech Republic registered Europe’s highest increase in anti-depressant consumption between 2000 and 2020, Expats.cz reports. The figures came from Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) data cited by Euronews. Какво общо имат двете неща? Това, че някой е на анти-депресанти как автоматично означава, че шофира ? Някакви специални дрегери ли ползвате ? А тестове за наркотици са ми правили безброй пъти за последните 14 години, и през ум не ми е минавало да се оплаквам. Това в държава в която марихуаната отдавна е легална 3 hours ago, instinct said: Мисля, че не си погледнал данните в колонката "injured" (ранени при катастрофа). Имат и в пъти повече ранени от нас при ПТП. Примерно (усреднени данни): Германия - птп 3661, ранени 4722 Чехия - птп 1998, ранени 2537 Белгия - птп 3329, ранени 4242 САЩ - птп 5515, ранени 8447 България - птп 969, ранени 1222 Иначе казано птп-тата ви са много по-тежки от където и смъртността? Дали не е свързано с по-високата скорост на магистралите и шофирането под влиянието на алкохол ? 2 hours ago, instinct said: проверени и работещи, и пътища без дупки и заледявания.. Хммм, как така нашите коли са по-проверени от вашите ? Нашият технически преглед е валиден 2 години, в БГ е валиден 1 година. Съответно колите в България трябва да са по-изрядни, нали? И как успявате да имате повече заледявания от страни намиращи се много по-северно от вас ? Сол ли няма в България ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 8 Share Posted May 8 (edited) 59 minutes ago, ARPAnet said: Това, че някой е на анти-депресанти как автоматично означава, че шофира ? Някакви специални дрегери ли ползвате ? Специални са - чувам, че полицаите отказват самите те да се тестват с тях, защото се случва да излизат положителни резултати дори и нищо да не си взимал . Прави си сметката ако усетят следи от нещо, което дори само наподобява забранено вещество (хеле пък и трева)... Там добре сте се подредили между другото с разрешението за употреба. Само не знам защо и антидепресанти са ви нужни толкова много? 59 minutes ago, ARPAnet said: Иначе казано птп-тата ви са много по-тежки от където и смъртността? Дали не е свързано с по-високата скорост на магистралите и шофирането под влиянието на алкохол ? Иначе казано, статистиката мълчи по този въпрос. Вижда се само, че Чехия има 40% по-малко загинали, обаче прави 220% повече катастрофи и при тях има 200% повече ранени. Сигурно има и много тежки, и в една част от тях ги спасяват въздушните възглавници или други условия (по-бързо идва линейката)? Аз смятам, че с по-добри коли и пътища в България, ще бъдем и по-добре като цифри от вас - без да променяме каквото и да било друго. 59 minutes ago, ARPAnet said: Хммм, как така нашите коли са по-проверени от вашите ? Нашият технически преглед е валиден 2 години, в БГ е валиден 1 година. Съответно колите в България трябва да са по-изрядни, нали? Сериозно ли питаш? 59 minutes ago, ARPAnet said: И как успявате да имате повече заледявания от страни намиращи се много по-северно от вас ? Сол ли няма в България ? Няма. И пътищата се проектират често така, че да има аквапланинг, лед и други подобни 'екстри'. Общо взето, при обстоятелствата тук, при всички затруднения и особености, излиза, че поддържаме много добро ниво на безопасност по пътищата ни. Държави като Гърция, Португалия, Унгария, Хърватия са само с 20% по-малко фатални случаи, и имат повече птп-та и ранени. Това означава, че сме добри шофьори дори в екстрени ситуации, трудни условия и висока скорост - колкото и куриозно да ви звучи. Edited May 8 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted May 8 Share Posted May 8 31 minutes ago, instinct said: Специални са - чувам, че полицаите отказват самите те да се тестват с тях, защото се случва да излизат положителни резултати дори и нищо да не си взимал . Сигурен ли си, че знаеш какво е дрегер? 32 minutes ago, instinct said: Иначе казано, статистиката мълчи по този въпрос. Вижда се само, че Чехия има 40% по-малко загинали, обаче прави 220% повече катастрофи и при тях има 200% повече ранени. Сигурно има и много тежки, и в една част от тях ги спасяват въздушните възглавници или други условия (по-бързо идва линейката)? хммм, не, че нещо но в България отдавна се карат коли с въздушни възглавници, abs-и и т.н.. Но нека бъдем и честни за нещо друго - в БГ е масово да ти мигат на магистралата защото летят с много над ограничението, да се изпреварва през аварийна лента и т.н. Убити на пешеходни пътеки, убити на спирки. Примигване защото спираш на пешеходна пътека.. А помниш ли битите шофьори на автобуси и т.н., защото не са се дръпнали пред поредният мигащ ? Все български изпълнения. Има ли изненадани, че смъртността е по-висока? 40 minutes ago, instinct said: Аз смятам, че с по-добри коли и пътища в България, ще бъдем и по-добре като цифри от вас - без да променяме каквото и да било друго. Свиркай като го докарате като цифричакайки на звездите. Пък умрелите през това време.. с тях и без тях, нали ? 41 minutes ago, instinct said: Сериозно ли питаш? Да, как така кола която минава задължителен преглед 2х пъти по-често, може да е в по-лошо състояние ? Може би нещо свързано с манталитета, а не техниката ? 43 minutes ago, instinct said: Това означава, че сме добри шофьори дори в екстрени ситуации, трудни условия и висока скорост - колкото и куриозно да ви звучи. И че мрете като пилци по пътищата Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted May 8 Share Posted May 8 4 hours ago, instinct said: А и ако сравним - много по-значимо е примерно в здравеопазването колко загиват поради "грешки в лечението". Нямаше да има толкова много "грешки в здравеопазването" ако повече хора се грижеха за здравето си, за да не опират до грешащите лекари. Решаването на "грешките в здравеопазването" само ще даде чувство за сигурност на хората, които ще загърбят още повече здравето си като знаят, че "има някой безгрешен, който да ги оправи". Това е по твоята логика от предната страница. 3 hours ago, instinct said: От цялата информация в таблицата само едно нещо не ми е ясно - как САЩ успяват да са на първо място по всички показатели - имат най-голям и брой катастрофи, и брой загинали, и брой ранени Нищо изненадващо няма. Много по-голяма част от населението шофира > много повече възможности за катастрофи. 1 hour ago, instinct said: Аз смятам, че с по-добри коли и пътища в България, ще бъдем и по-добре като цифри от вас - без да променяме каквото и да било друго. Как подгряването на волана/седалките, по-големия екран на инфотейнмънта, автоматично отварящият се багажник, безключовото палене и т.н., ще ти помогнат да имаш по-малко инциденти? Въздушни възглавници на всички пасажери и основните системи за сигурност ги има и сега в голяма част от автопарка в България. Дори ако масово имаш по-нови автомобили, заради по-високото ниво на шумоизолация на купето, съчетано с вроденото чувство за безнаказаност на нацията ни - инцидентите вероятно ще се увеличат. Като ще си говорим тъпотии, по-добро решение за намаляване на инцидентите би било поставянето на паваж навсякъде, вместо асфалт. Паважът е проектиран да вдига шум и да кара шофьорите да намалят скоростта. Това е и причината да се слага в жилищни квартали, а не по главни артерии. В някои, доста по-развити от нас страни, се използва и до ден днешен с това предназначение. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 8 Share Posted May 8 За мен работата се изясни вече. Чесно казано, не очаквах статистиката да показва такива резултати за доста от добре устроените западни държави. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 8 Share Posted May 8 (edited) 2 hours ago, w00x said: Въздушни възглавници на всички пасажери и основните системи за сигурност ги има и сега в голяма част от автопарка в България. Да, може да си мислиш така. А случайно да си проверявал при купуване на ползвана кола дали има въздушни възглавници налични, и дали изобщо ще сработят както трябва при нужда? Има едни такива подробности по този въпрос, може да четеш: How to check airbags before buying a car The answer to the question “how to check the airbag impact sensor” would be short if it were not for all sorts of tricks of dishonest sellers. In order to sell a car after an accident, they show remarkable imagination. За твоя информация, гледал съм доста клипове, където, като проверяват вече купена или поставена в автосалони за продажба кола, възглавниците липсват, или са макет. Ей това ти трябва, прави си сметка колко го имат: Edited May 8 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted May 8 Share Posted May 8 Just now, instinct said: Да, може да си мислиш така. А случайно да си проверявал при купуване на ползвана кола дали има въздушни възглавници налични, и дали изобщо ще сработят както трябва при нужда? Има едни такива подробности по този въпрос, може да четеш: How to check airbags before buying a car The answer to the question “how to check the airbag impact sensor” would be short if it were not for all sorts of tricks of dishonest sellers. In order to sell a car after an accident, they show remarkable imagination. За твоя информация, гледал съм доста клипове, където, като проверяват вече купена или поставена в автосалони за продажба кола, възглавниците липсват, или са макет. Ей това ти трябва, прави си сметка колко го имат. Че те може да не сработят и при по-нова кола. Решението не е да се купуват нови коли, а да се задължава тест на въздушните възглавници на вече съществуващите такива. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 8 Share Posted May 8 Застрахователите знаят по-добре кое е решението. Нова кола, неудряна. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted May 8 Share Posted May 8 Застрахователите и сега застраховат втора употреба автомобили без значение дали са удряни или не, та щом според теб те знаят по-добре - сегашната ситуация е оптимална. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted May 8 Share Posted May 8 (edited) 3 hours ago, instinct said: Ей това ти трябва, прави си сметка колко го имат: Това го има и в 20 годишни коли Нищо ново Edit в 30 :))) Edited May 8 by ARPAnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted May 8 Share Posted May 8 (edited) Става въпрос, разбира се, за застраховка, където оценяват риска за живота и здравето. Ако си на стара кола, е по-скъпа, защото превозното средство е рисково. Както казах - ако имаме нови коли, ще се изравним бързо с повечето останали страни (дори без да пипаме другите неща). Изобщо, гледали ли сте компилации с катастрофи в западноевропесйки държави? Да не си мислите, че там е цветя и рози... Кой ви е казал, че не пият, не карат бързо, нямат 'състезатели' по улиците? То статистиката го показва - примерно в Германия имат в пъти повече инциденти от при нас, и в пъти повече ранени при птп... Europe Car Crash Compilation 2 | Bad Driving Dash Cam: Edited May 8 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.