earache Posted April 17 Share Posted April 17 (edited) Аналогията ти не е добра, понеже няма начин да се окаже, че всички проститутки без пишка са смърдящи или шумни. Иначе ако се беше оказало така, какъв е проблемът да ги забранят? Тогава тия с изкривените фетиши пак щяха да мрънкат. Edited April 17 by earache Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted April 17 Share Posted April 17 (edited) 14 minutes ago, DON_CHEFO said: Това изобщо не е темата, а че марки и правителства се надбягват кой пръв да забранява ДВГ и да се спира производството. Светът е достатъчно пъстър за да намериш место където и останалите споделят твоите ценности и идеи. Четейки коментарите ти оставам с впечатление, че си в грешното общество… Edited April 17 by Ferante Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted April 17 Share Posted April 17 17 minutes ago, instinct said: Технологиите, които обсъждаме, просто трябва да получават каквото са заслужили на този етап. Това е справедливо. Който иска да ги развива (някакви нови, които мисли, че си струват), да си сложи собствената глава в торбата, да тегли заеми и да действа самостоятелно. Ако постигне резултати, да привлече още вярващи инвеститори, да подобрява дизайна докато получи нещо в завършен вид. Което трябва да е по-добро съществуващото досега. Чак тогава, на пазарен принцип, ние ще преценим дали да му използваме продукцията, или да го обречем на фалит (много предприемачи с неправилни идеи именно до този край стигат и това е нормално). Хенри Форд е направил масов модел автомобил с ДВГ, с добра конструкция, на ниска цена, с добри показатели и надежност, с широко поле на приложение и така е убил конкуренцията на EV преди повече от сто и десет години Те не правят ли това, пускайки ел модели ? Ако има желаеши, ще се продават Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted April 17 Share Posted April 17 (edited) Между другото, нали не си мислите, че ел. коли са създадени едва ли не 'вчера', и са някаква нова технология? Не е така - има ги още от ранния 19-ти век. И батерии е имало, и зареждачки, и дискусии като тази кое да се предпочете. Е, накрая, ДВГ-то печели. "Crude electric carriages were first invented in the late 1820s and 1830s. Practical, commercially available electric vehicles appeared during the 1890s. An electric vehicle held the vehicular land speed record until around 1900. In the early 20th century, the high cost, low top speed, and short-range of battery electric vehicles, compared to internal combustion engine vehicles, led to a worldwide decline in their use as private motor vehicles." Chevy Bolt, 1890 година Edited April 17 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted April 17 Share Posted April 17 8 minutes ago, instinct said: И батерии е имало, и зареждачки, и дискусии като тази кое да се предпочете. Е, накрая, ДВГ-то печели. Как изглежда тогавашното покритие от зареждачки? А времето за зареждане? Колко км с едно зареждане? Друго време, технология, проблеми и приоритети Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted April 17 Share Posted April 17 (edited) Нека не се връщаме толкова назад, щото има едни конспиратори, че ДВГ се е наложило по други причини. И мен не ме кефи да ми налагат да карам 3 цилиндъра 1 литър кола, ама кво да правя. Чудя се какво недоволства толкова Чефо, все пак САЩ не са Европа. Там има колкото щеш големи мотори, хитроди и всякакви такива. Ние в Европа да му мислим. П.П. Това с дизела беше забавно. С добавки или без, със скъпо гориво или не и като стане -15 и половината умират. Ся ще ми се каже, че не е вярно, ама моя опит друго сочи. Дизел само дънки! Edited April 17 by jozo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted April 17 Share Posted April 17 (edited) Относно дизела мисля, че при нас много фактори могат да имат пръст, и те са по-скоро икономически. Като се започне с бензиностанциите - аз не бих бил уверен, че винаги е налично качествено гориво, отговарящо на стандартите, може да е 'рулетка' какво ще се падне. И се стигне до нивото на поддържаност на автомобилите и познанията на шофьора. ========= Колкото до конспираторите - освен ако не споменават някаква скрита иновация на Никола Тесла за атмосферно, ефирно предаване и приемане на електричество - не виждам и преди, и сега, как ДВГ няма да е изборът. И то - с голяма преднина. Впрочем, сещам се - има много интересни разработки на парни двигатели от онова време - коли, трактори и други. По време на Втората световна война, при обсадата на Ленинград, защитниците бяха възстановили и използваха камиони на парен двигател поради недостиг на гориво за обикновените такива. За превозни средства за лична употреба стават. Има видеота в тубата. Хубаво бяха измислени двигателите. Само малко време в началото трябваше докато загреят, иначе голяма мощ дават. И ако свършат дървата или каквото там гори, спираш и си 'набираш' нови. Използваха много малко вода и бяха изключително ефективни. Edited April 17 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 17 Share Posted April 17 И какво е предложението? Да си точим дизел самички, че да е качествен? Нали сме зависими от това, което се продава в бензиностанциите? Каква файда, че има добавка да издържа до -44 ако това в колонката издържа до -15? Че аз ако можех да добивам и произвеждам дизел, щях да го продавам и да карам електромобил зареден със соларни панели от покрива на голямата ми къща горе в планината, далеч от смога на града, създаден от хората с печки на дърва, както установихме вече. Дори посред лято. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted April 17 Share Posted April 17 (edited) Е, на запад има кой да контролира търговците, и дизелите си вървят спокойно на студено. При нас също вървят - когато има контрол или знание кое как се прави и кое откъде се купува. Изводът - проблемът е в общественото управление, а не в технологията. Велосипед с парен двигател отпреди сто и петдесет години Michaux-Perreaux Steam velocipede, 1869 Edited April 17 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 17 Share Posted April 17 4 minutes ago, instinct said: Изводът - проблемът е в общественото управление, а не в технологията. Точно така. А щом десетилетия наред общественото управление не се е подобрило и дори става по-зле, граничи с лудост да продължаваме да се блъскаме в тази стена в опит за промяна. Затова нова технология независеща толкова от общественото управление е по-разумно решение. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted April 17 Share Posted April 17 5 hours ago, Ferante said: Светът е достатъчно пъстър за да намериш место където и останалите споделят твоите ценности и идеи. Четейки коментарите ти оставам с впечатление, че си в грешното общество… Няма страшно. Там съм където трябва. ;). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted April 18 Share Posted April 18 Да се спори с плоскоземци е mission impossible. Днес минах покрай работилницата на автомобилно-ремонтния факултет и видях следното нещо, което веднага ми напомни за уникалните глупости на инстинкта, как според някакви фамозни "закони", електричките нямали право да се държат на по-малко от 15 метра от други автомобили или там каквото беше. Това на снимката е катастрофирал VW ID4 - 100% елетричка, чакащ кротко отремонтирването си. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted April 18 Share Posted April 18 (edited) 18 hours ago, DON_CHEFO said: Няма страшно. Там съм където трябва. ;). Ако е така, може би трябва да помислиш върху това, че има доста аспекти на заобикалящото те общество, които независимо дали ти харесват или не, ти като индивид нямаш абсолютна никаква сила да ги промениш. Мрънкането и писането на обиди към този и онзи не е вариант… Edited April 18 by Ferante Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted April 18 Share Posted April 18 (edited) 4 hours ago, Godfather said: как според някакви фамозни "закони", електричките нямали право да се държат на по-малко от 15 метра от други автомобили или там каквото беше. Това на снимката е катастрофирал VW ID4 - 100% елетричка, чакащ кротко отремонтирването си. За твоя информация - никой не е писал нищо за закони. Написано е, че "трябва да ги държиш на 15 метра" (при положение, че имаш мозък в главата). Такива са препоръките на The National Fire Protection Association (NFPA). Ти сериозно ли смяташ да продължаваш в същия дух на празни задявания? И без да отговаряш на каквото са те питали самия теб? Много 'mature' поведение е това. Edited April 18 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted April 18 Share Posted April 18 29 minutes ago, Ferante said: Нямаш си на идея колко народ в близкият ми кръг мечтаят за подобно нещо :D… И с моите приятели сме така. Едни всъщност се преместиха, но в Марбела. Та ми е чуденка Но вътрешно си знам, че първо малките трябва да си приключат образованието тук. След това могат да ми идват на гости 24 minutes ago, w00x said: Тя вилата в Италия е по-евтина от панелката в Пловдив... Да цените забавляват. Но не стават за всеки период от живота, или поне идват с голямо Зависи Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 18 Share Posted April 18 1 minute ago, ARPAnet said: И с моите приятели сме така. Едни всъщност се преместиха, но в Марбела. Та ми е чуденка Но вътрешно си знам, че първо малките трябва да си приключат образованието тук. След това могат да ми идват на гости Да цените забавляват. Но не стават за всеки период от живота, или поне идват с голямо Зависи Не виждам някакви условности аз. Липно бих живял там до старини. Италия е гъсто населена и дори в провинцията си близо до болници, населени места, транспорт и всички други удобства. Не е като тук в Родопите или някое далечно село в Северна България, например. Само трябва да захвана някаква творческа професия, че да мога да работя от там постоянно. Я архитект, я художник, я нещо друго подобно.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted April 18 Share Posted April 18 (edited) 47 minutes ago, w00x said: Не виждам някакви условности аз. Липно бих живял там до старини. Италия е гъсто населена и дори в провинцията си близо до болници, населени места, транспорт и всички други удобства. Не е като тук в Родопите или някое далечно село в Северна България, например. Само трябва да захвана някаква творческа професия, че да мога да работя от там постоянно. Я архитект, я художник, я нещо друго подобно.. Дечковците са ми условността. Имаме добри училища и университети тук, образователната система не е като в северните страни, но и не е лоша, а се готвят и за промени. В този смисъл съм спокоен и не ми се правят резки движения в момента. Бастиан не знам дали искам да го пращам да учи италиански точно когато започва училище, език нямащ общо с тези с които е свикнал. От тяхна гледка точка плюсовете са спорни. А след това Прага е добро място за старт на кариерата, работа да иска човек. За себе си, да и аз бих се пенсионирак там. В Италия просто се чувствам като вкъщи. Имаме и офис в Каляри та и това е лесно. Но не мисля че отдалечената работа скоро ще изчезне. А цените, цените ме убиват когато сравнявам 22 minutes ago, DON_CHEFO said: Докато разменяш време за пари тази ти мечта няма да се осъществи... Предполагам го знаеш. Не, тази част има нулево влияние над каквото и да , поне при мен Edited April 18 by ARPAnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted April 19 Share Posted April 19 И аз въздишам по италианските провинции :]]] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 19 Share Posted April 19 2 hours ago, jozo said: До МОЛ - а се води премиум и за това казах, че сравняваш несравними неща. Панелка до МГ-то на 5-ти етаж няма да е 2000-2500 евро. А долу до кръстовището с Прослав, където апартамент на партерен етаж със 75 квадрата жилищна площ се продава за 161 000 евро (2100 на квадрат), пак ли е премиум локация? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stasio Posted April 19 Share Posted April 19 56 minutes ago, w00x said: А долу до кръстовището с Прослав, където апартамент на партерен етаж със 75 квадрата жилищна площ се продава за 161 000 евро (2100 на квадрат), пак ли е премиум локация? Да... Съгласен съм с теб и не разбирам защо хората решават да инвестират в имоти в Пловдив, а не в София. Така за същите пари на апартамента ще взимат по - голям наем ... Много са зле всичките Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted April 19 Share Posted April 19 58 minutes ago, w00x said: А долу до кръстовището с Прослав, където апартамент на партерен етаж със 75 квадрата жилищна площ се продава за 161 000 евро (2100 на квадрат), пак ли е премиум локация? Това, че му искат толкова не значи, че ще се продаде за толкова. Това са някакви частни случаи, масовото не е толкова, а и толкова е по-малко от 3000 дето търсят повечето в София. То е ясно, че и там има други цени, колко истински, понеже съм работил с брокери и знам, че има много обяви, които са фалшиви с цел да докараш клиент и после да почнеш да му предлагаш. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 19 Share Posted April 19 42 minutes ago, Stasio said: Да... Съгласен съм с теб и не разбирам защо хората решават да инвестират в имоти в Пловдив, а не в София. Така за същите пари на апартамента ще взимат по - голям наем ... Много са зле всичките Не разбирам дали мнението е сарказъм или не, но в Пловдив и наемите гонят София. Двустаен до МОЛ Пловдив е 750 евро. Студио в Остромила е 650лв на месец. Двустаен до Бунарджика е 650 евро на месец. 3 апартамента един над друг в една кооперация. Двустаен в някой от сравнително централните квартали в София е 800лв на месец. Видях обявата преди седмица, но не запомних квартала. 37 minutes ago, jozo said: Това, че му искат толкова не значи, че ще се продаде за толкова. Това са някакви частни случаи, масовото не е толкова, а и толкова е по-малко от 3000 дето търсят повечето в София. То е ясно, че и там има други цени, колко истински, понеже съм работил с брокери и знам, че има много обяви, които са фалшиви с цел да докараш клиент и после да почнеш да му предлагаш. Частни случаи в пазар, в който никой не бърза да продава, стават норма. Ти ако продаваш жилището над тоя апартамент и видиш, че долния са го пуснали за 2100 евро на квадрат жилищна площ, за колко ще го пуснеш твоя? 900? После и съседната сградата така ще ценообразува, и т.н. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stasio Posted April 19 Share Posted April 19 Приятел си купи тристаен апартамент в Кършияка преди година на 1400 евро, като ставаше веднага за живееене (на 5 мин от пешеходния мост) В Мараша двустаен апартамент под наем 420лв. В София гадна тристайка в младост 2 - 1200лв (като това вече е евтино) Това са реални цифри от живота, а не от обяви, които съм виждал Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted April 19 Share Posted April 19 25 minutes ago, w00x said: Ти ако продаваш жилището над тоя апартамент и видиш, че долния са го пуснали за 2100 евро на квадрат жилищна площ, за колко ще го пуснеш твоя? 900? После и съседната сградата така ще ценообразува, и т.н. Аз мога и на 3000 да го пусна. Това не значи, че е тая цената. Ако искам наистина да продавам, ще проуча да видя на каква реална цена мога да продам и дали ме устройва. Иначе мога да си измисля всякаква цена. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 19 Share Posted April 19 47 minutes ago, Stasio said: Приятел си купи тристаен апартамент в Кършияка преди година на 1400 евро, като ставаше веднага за живееене (на 5 мин от пешеходния мост) В Мараша двустаен апартамент под наем 420лв. В София гадна тристайка в младост 2 - 1200лв (като това вече е евтино) Това са реални цифри от живота, а не от обяви, които съм виждал 1400 евро старо строителство в Кършияка преди година е нормална цена ли? В Гагарин са по 1100-1300 евро на зелено/Акт 14. Двустаен в Мараша на тая цена може да е имало преди доста години и да не са обновили още наема. Не е ясно и в какво състояние е. Преди 2 години двустаен до УХТ беше 550лв. Скоро същия го пуснаха на 700лв. Реални цифри това. Студиото в Остромила за 650лв също е реална цифра. Двустаен до МОЛ Пловдив се отдава за 2000лв. Реална цифра на отдаден апартамент. Даже 2 примера имам, като единият е за продажба дори на цена от 1900 евро на квадрат. Продава се с готов наемател (2000лв на месец). Тристаен в Редута, София е 900лв. Реална цифра за отдаден преди 2 години апартамент. Аз също ти цитирам реални цифри от живота, а не от обяви. И нека не забравяме, че заради войната в Украйна, в Пловдив се напълни с бежанци, които са готови да платят каквато и да е цена, за да имат покрив над главата си - напълно разбираемо. Докато аз мога да кажа "1000лв за двустаен е прекалено много." и да изчакам, тези хора не могат. 1000-1500 - взимат го пък каквото стане. Не казвам, че в София са по-евтини имотите в 100% от случаите, а че тези в Пловдив вече се конкурират, като на моменти дори изпреварват определени райони там. И като наем, и като продажба. Ето. Нали Йозо Малинова Долина спомена одеве: На тая цена може да вземеш двустаен в новообразувалото се гето до Гребната база и то ако имаш късмет да хванеш, защото апартаментите от по 160 квадрата са 1400 евро/кв без гаража на груб строеж. Съответно по-малките са по-скъпи от 1400 евро/кв. Дори ако използваме за пример покупката на твоя приятел, който си е купил готов апартамент (не е ясно коя година е строен) в Кършияка (Пловдив) преди година за 1400евро/кв, някъде не излиза сметката с това от снимката в София, което ново е 1540евро/кв. Затова и казах: 15 hours ago, w00x said: В София има цени на имотите като тези в Пловдив, че дори и по-ниски. Вероятно по-ясно би звучало ако размена думите "цени" и "имотите". "В София има имоти на цени като тези в Пловдив, че дори и по-ниски." А като се сметне цената на база средна заплата за населеното място, имотите в Пловдив излизат и двойно по-скъпи. 41 minutes ago, jozo said: Аз мога и на 3000 да го пусна. Това не значи, че е тая цената. Ако искам наистина да продавам, ще проуча да видя на каква реална цена мога да продам и дали ме устройва. Иначе мога да си измисля всякаква цена. Реалната цена е тази, на която се продават имотите в района. Ти ще смяташ, ще гледаш, ще правиш проучване, пък ще го пуснеш за 900. Ще ти го купят веднага, а дори може и да го пуснат отново за 1500, при положение че съседен в същата кооперация се продава по 2000. Твоят имот ще е продаден, но това няма да промени средната търсена цена в квартала. За да се променят цените трайно, трябва да има повече хора, които са на зор да продават, а не някакви единици, които изчезват от пазара в рамките на дни или седмица. 12 hours ago, ARPAnet said: Дечковците са ми условността. Имаме добри училища и университети тук, образователната система не е като в северните страни, но и не е лоша, а се готвят и за промени. В този смисъл съм спокоен и не ми се правят резки движения в момента. Бастиан не знам дали искам да го пращам да учи италиански точно когато започва училище, език нямащ общо с тези с които е свикнал. От тяхна гледка точка плюсовете са спорни. А след това Прага е добро място за старт на кариерата, работа да иска човек. За себе си, да и аз бих се пенсионирак там. В Италия просто се чувствам като вкъщи. Имаме и офис в Каляри та и това е лесно. Но не мисля че отдалечената работа скоро ще изчезне. Реших, че говориш за неща свързани със здравето и намалените с напредването на възрастта възможности да се катерим по стълби и да се грижим за къща/двор. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.